מחזור 35 בליגת העל: הדרבי שוב מוכרע לטובת הצהובים

הנושא בפורום 'פורום כדורגל ישראלי' פורסם ע"י שי, ‏10/5/13.

  1. $zinedine zidane$ Member

    הצטרף ב:
    ‏12/12/05
    הודעות:
    305
    לייקים שהתקבלו:
    44
    נו באמת, אתה באמת משווה את העונה הזאת לעונות השחורות שלנו?
    אצלנו במקרה הטוב היינו מסיימים את העונה כבר בנובמבר ובמקרה הרע נלחמים נגד הירידה.
    אז משנות ה90 לא קרה שהיינו יותר טובים בדרבים וגם נלחמנו על האליפות (או לקחנו בהליכה), אז מה? להזכירך כשהמצב היה הפוך ב5 השנים האחרונות (והפוך ברמה הרבה יותר גרועה כי באמת שאין מה להשוות בין לא לנצח 3 דרבים גם אם 2 מהם משפילים, לבין לא לנצח פאקינג 4 שנים דרבי ולא היו חסרים דרבים שקיבלנו שלישיות וגם פעם אחת 4-2) ולא היו קרחות בבלומפילד. ואל תגיד לי שכל עונה אירחנו רק את המשחק הראשון כי ב5 השנים האחרונות רק פעם אחת לא אירחנו לפחות משחק אחד מבין מבין ה2 האחרונים.

    אין ספק שיש למכבי קהל יותר גדול, פשוט מצחיק אותי לראות שבלומפילד לא מלא בדרבי בגלל שעונה אחת קצת קשה. לא על הקהל של הפועל מפמפמים לנו כל הזמן כמה הוא קהל שונה? כמה הוא לא קהל של הצלחות?
     
  2. Telkiyski Member

    הצטרף ב:
    ‏25/3/09
    הודעות:
    26,230
    לייקים שהתקבלו:
    8,585
    כשאתם תארחו דרבי במצב בו הפועל הגיעה לדרבי אתמול, נראה אתכם מביאים יותר.
    יש לכם אולי יותר אוהדים מהפועל, אבל באיכות אין מה להשוות.

    להגיד "עונה אחת פחות טובה ומקום שלישי" זו "היתממות". גם מי שלא אוהד הפועל יודע טוב מאוד כמה העונה הזו קשה עבור הקבוצה, מכל מיני סיבות, ויש הרבה.

    כשמכבי תארח יום אחד דרבי במצב שאנחנו הגענו אליו אתמול, אני רוצה לראות אם אתם תביאו כמות כזו כמו שאנחנו הבאנו.
    https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/945208_540907212621966_751188750_n.Xxx
     
    נערך לאחרונה ב: ‏14/5/13
  3. EO11 בפה אליל היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏10/4/10
    הודעות:
    16,023
    לייקים שהתקבלו:
    7,095
    אני מסכים עם איתי. אולי על הנייר הפועל סיימה מקום שלישי, אבל למעט ניצחון אחד בדרבי ו-0-3 על חיפה שלך תדע עד כמה זה אכפת באמת לאדומים, מה הם כבר יקחו מהעונה הזאת כדבר חיובי? לעומת זאת הסגל היה חלש, בינואר הייתה להם תקופה נוראית שכללה מאזן שערים של 9-0 מול שאר הקבוצות הגדולות, בשני דרבים הם קיבלו רביעיות ואפילו בית"ר, שמנצחת בבלומפילד פעם במיליונים, השלימה עליהם דאבל. זה בנוסף לבעיות מחוץ למגרש שבאמת אני לא מבין בהן כל כך, אבל רואים שיש בעיות.

    אבל אם נתייחס רק מקצועית, אני אוהד כדורגל ישראלי כבר יותר מ-10 שנים, וזאת הפועל החלשה ביותר שראיתי, כולל העונות שלהם בתחתית.
     
  4. מרקו ואן באסטן Member

    הצטרף ב:
    ‏4/5/07
    הודעות:
    584
    לייקים שהתקבלו:
    52
    מכבי תל אביב של אחרי המחזור ה19 משחקת כדורגל שהוא תאווה לעיניים ביחס לליגה שלנו. מדהים לראות איך צוות מקצועי אמיתי ומקצועני גורם לשחקנים לא הכי מבריקים להראות כל כך טוב. כל הליגה צריכה להפיק לקחים וללמוד ולהפנים וכך אולי יהיה אפשר סוף סוף לעשות קפיצת מדרגה בארץ,בליגה וגם בנבחרת. הרבה אומרים על מכבי תל אביב שהיא לא מבריקה וממש לא בין האלופות הסקסיות שהיו כאן. אפילו שאני אוהד מכבי חיפה ומתעב את המועדון הצהוב אני יכול להגיד בפה מלא שהיא האלופה הכי גדולה שהייתה כאן בעשור האחרון. היא אמנם לא גדולה כמו חיפה של גרנט מהסיבה שאז היה לנו את הסגל המוכשר ביותר אולי שהיה כאן עם זרים ענקיים,אבל את כל השאר מכבי תל אביב לוקחת בסיבוב. כל הכבוד
     
  5. $zinedine zidane$ Member

    הצטרף ב:
    ‏12/12/05
    הודעות:
    305
    לייקים שהתקבלו:
    44
    אנחנו חוזרים לאותה נקודה. איזה מצב? שהפסדתם 2 דרבים? שעפתם מהגביע נגד קבוצה מהליגה הלאומית? שהייתה לכם עונה חלשה? ששחקן אהוב שלכם חתם ביריבה העירונית? חביבי, בצער רב אני אומר לך שעקפנו אתכם בסיבוב גם בדברים האלה בעונות השחורות שלנו. החל מרצף של 4 שנים בלי ניצחון בדרבי, דרך חציית הכביש של שבחון, הדחות מוקדמות מגביע המדינה נגד קבוצות מהליגה הלאומית ואפילו מהארצית, הפסדים משפילים באירופה (מישהו אמר סנטה קולומה?), שלישיות על ימין ועל שמאל ממכבי חיפה וכמובן שאין מה לדבר על מאבק על האליפות. אז בבקשה ממך, אל תגיד לי שכשנגיע לדרבי במצב כמו שלכם נראה כמה אוהדים נביא, כי היינו במצבים קשים יותר ובלומפילד היה מלא, ככה שכנראה אתה בכל זאת צודק במשהו - באיכות האוהדים באמת שאין מה להשוות.
     
  6. Love Is Red Member

    הצטרף ב:
    ‏20/8/06
    הודעות:
    5,795
    לייקים שהתקבלו:
    718
    לאוהד מכבי, אל תשכח שהפועל תל אביב היו שנתיים בעשר השנים האחרונות בתחתית ובכל זאת הקהל שלהם הגיע ועודד והשאיר אותם בליגה, ככה שלבוא ולומר שהתארים זה מה שמושך את האוהדים של הפועל תל אבי זה לא ממש נכון, אתם אומנם לא הייתם בדרך לתואר כלשהו בעשר השנים האחרונות אבל מעולם לא הסתובבתם באזור התחתית, למעשה בשום שנה מכבי תל אביב לא הייתה בתחתית הליגה ולכן היא גם לא ירדה מעולם...
     
  7. EO11 בפה אליל היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏10/4/10
    הודעות:
    16,023
    לייקים שהתקבלו:
    7,095
    ב-2004/5 מכבי סיימה 5 נקודות מירידה וב-07/08 היא גם בילתה בתחתית חלק ניכר מהעונה.
     
  8. Telkiyski Member

    הצטרף ב:
    ‏25/3/09
    הודעות:
    26,230
    לייקים שהתקבלו:
    8,585
    כן, אבל הם אף פעם לא היו בסכנת ירידה מוחשית (מתחת לקו האדום למשל), הפועל כן.

    ובכלל, הפועל תל אביב חשובה לאוהדים שלה ומסמלת עבור האוהדים שלה הרבה יותר מגביע או אליפות או דרבי או הצלחה חומרית כזו או אחרת. ברור שזה חשוב, אבל בשביל רובם המוחלט של אוהדי הפועל זה לא הכל.
    בשבילינו הפועל היא גם הרבה מעבר לספורט. אצל מכבי? אצלם מדובר בהסתברות של 95% בסחים ישראלים ממוצעים שמעניין אותם דבר אחד - הצלחות ונצחונות.

    אני אמנם מאוד לא מחבב את בית"ר ירושלים, אבל לפחות להם יש משמעות והם מסמלים בעיני עצמם משהו שהוא גם מעבר לכדורגל, עם כמה שזה יכול להיות לא באותו קו שלי.

    מכבי? באמת שאין לי מושג מה המשמעות של הקבוצה הזו חוץ מזה שיש לה הכי הרבה תארים בארץ, אין בקבוצה הזו שום דבר שהוא מעבר להצלחות חומריות.

    בקיצור, זה פחות או יותר ההסבר ללמה הקהל של הפועל יילך עם הקבוצה שלו לא משנה מה, והקהל של מכבי יביא סמרטוטים אחרי הפסד בדרבי. (אותו דבר לגבי ביתר אגב, גם הם באים בכמויות בלי קשר לכמה הקבוצה שלהם גרועה, להוציא את הבלגאן שהיה השנה)
     
    נערך לאחרונה ב: ‏14/5/13
  9. Telkiyski Member

    הצטרף ב:
    ‏25/3/09
    הודעות:
    26,230
    לייקים שהתקבלו:
    8,585
    ואגב זידאן, מתי בכלל ב4 שנים המהוללות האלה שבהן לא נצחתם דרבי אירחתם דרבי כלשהו שהיה לפרוטוקול בלבד עבור שני הצדדים שאתה בכלל יכול לערוך השוואה שכזו בין הפועל למכבי?

    וההשוואה שלך בין חציית הכביש של שבחון לזו של זהבי בעצם מעידה על גניבת הדעת של כל הטענה שלך מבסיסה.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏14/5/13
  10. Love Is Red Member

    הצטרף ב:
    ‏20/8/06
    הודעות:
    5,795
    לייקים שהתקבלו:
    718
    לגביי השוואת קהלים, אני לא רוצה להכריז בריש גליי, אבל גם הקהל של הפועל באר שבע מגיע יחסית בכמות סבירה, קהל שיש לו אצטדיון הכי גרוע בארץ (אם כל הכבוד וסרמיל זה אצטדיון שלא דומה לכלום), עם קבוצה שלא מצליחה להגיע לאף הישג שנים (מאז הגביע עבר עוד מעט 17 שנים, ומאז האליפות האחרונה עוד מעט יעבור 40 שנה).
    אבל מכיוון שהדיון הזה שהתחלתם לא עוסק בהשוואה בין קהלים אלא רק בין הקהל של מכבי תל אביב לזה של הפועל צריך להסתכל על הקהלים מנקודת מבט אחרת כמו שרשמת איתי, לדעתי הקהל שלכם (בלי הקומץ שהוא הכי גרוע אחריי הקומץ שלבית"ר) הוא הקהל הכי טוב בליגה.

     
  11. $zinedine zidane$ Member

    הצטרף ב:
    ‏12/12/05
    הודעות:
    305
    לייקים שהתקבלו:
    44
    טוב, אחרי שפלטתם קצת שטויות מהמקלדת הגיע הזמן לקצת עובדות.
    1. מכבי מעולם לא הייתה בסכנת ירידה ממשית? בואו נחזור לעונת 07/08. באותה עונה הניצחון הראשון שלנו הגיע במחזור 8, שלפניו היינו במקום האחרון עם הפרש השערים הגרוע בליגה ובמרחק של 5 נקודות מהמקום ה10 (מעל הקו האדום). בין המחזורים 4-12 היינו מתחת לקו האדום ולאורך כל העונה היינו בסכנת ירידה. אולי זכור לכם משחק הפרידה של נמני 2-3 משחקים לסוף העונה. באותו משחק הוא סירב להיכנס עד שקמאנן כבש שער יתרון בדקות האחרונות והבטיח את ההישארות של מכבי בליגה. באותה עונה אגב, מכבי הביאה הכי הרבה אוהדים אחרי בית"ר שזכתה בדאבל.
    גם בעונה שלאחר מכן זכינו לבלות חלק נכבד מהעונה במרחק נגיעה מהקו האדום וגם אירחנו דרבי חסר משמעות במחזור ה21, אחרי שהתרחקנו מהקו האדום וחיכינו כבר לעונת המלפפונים, כמו כמעט בכל עונה בעשור האחרון.

    2. איתי, באמת שמצחיק אותי הניסיון שלכם להיות קהל שונה. אגלה לך סוד - בשביל כל אוהד כדורגל אמיתי הקבוצה שלו היא מעבר לרק ספורט. הטענה שלך כי אוהדי מכבי הם אוהדי הצלחות בניגוד לאוהדי הפועל לא עומדת במבחן התוצאה, שכן גם בעשור האחרון, שהיה ללא ספק מהקשים בתולדות המועדון, הבאנו הכי הרבה אוהדים כמעט בכל העונות (מאז 06/07 אני עוקב אחרי זה באתרים השונים ובעיתון בעונות שהיה מופיע, ואם אני לא טועה פרט לעונת הדאבל שלכם ולעונות האליפות של בית"ר, בכל העונות הבאנו הכי הרבה קהל).

    3. לא התכוונתי שהמעבר של שבחון והמעבר של זהבי הם על אותו משקל, אבל כן גם המעבר של שבחון כאב לאוהדי מכבי ובמיוחד אחרי שהוא זה שהביא את הדרבי האחרון שניצחנו באותה תקופה.

    בסופו של דבר, מה שבאתי להגיד בהערה שהתחילה את כל הדיון הוא שכל האוהדים בארץ, או לפחות של 4 הגדולות, פחות או יותר אותו דבר. גם בתפאורה, גם בעידוד וגם בהגעה למגרשים.
     
  12. Telkiyski Member

    הצטרף ב:
    ‏25/3/09
    הודעות:
    26,230
    לייקים שהתקבלו:
    8,585
    אז אם הייתם בכזו סכנת ירידה איך הדרבי שהיה במחזור 21 היה לפרוטוקול?
    סכנת ירידה זה אומר שעד 3-4 משחקים לסיום העונה אתה בסכנת ירידה, לא עד מחזור 20.

    אני זוכר שהדרבי הזה למשל סיבך אותנו בתחתית, אז בשבילינו הייתה לדרבי הזה משמעות (לכם הייתה לדרבי הזה בדיעבד משמעות הרבה יותר גדולה)

    הטענה שלי היא שאחוז גדול יותר מאוהדי מכבי הוא אוהדי הצלחות, הרבה יותר מאחוז אוהדי ההצלחות של הפועל. ככה זה.
    ואם יש משמעות כלשהי למכבי בשבילך שהיא מעבר לכדורגל אני אשמח אם תספר לי מה המשמעות הזו. ולא, אני לא מתכוון לזה שאתה עכשיו תשחק אותה "אני שחצן מכביסט אחושרמוטה" כי אני כבר מכיר את הניסיון הזה שלכם לשחק אותה "ממש שחצנים" כדי שכאילו יהיה בכם משהו מיוחד.

    ולא, 4 הקהלים של 4 הגדולות הם לא אותו דבר.
    אנחנו לא הבאנו סמרטוטים למשחק שאחרי הדרבי, אנחנו לא ציירנו את הסמל שלנו טובע בים.
    הקהל של חיפה זרק מוט על אלישע וצעק לרוני לוי אליפות בלי מאמן.
     
  13. oranfu Member

    הצטרף ב:
    ‏16/5/11
    הודעות:
    34,256
    לייקים שהתקבלו:
    18,271
    והקהל של הפועל גרם לנאתכו לבכות. בין היתר..

    אין קהל באמת טוב פה בארץ. כל הויכוח הזה מגוחך.
     
  14. Telkiyski Member

    הצטרף ב:
    ‏25/3/09
    הודעות:
    26,230
    לייקים שהתקבלו:
    8,585
    נכון
    ועדיין, ברגעי משבר אמיתיים, הקהל של הפועל הוא הכי תומך מבין 4 הגדולות האלה, לדעתי לפחות.

    אגב, השנה הקהל של מכבי חיפה הפתיע אותי מאוד ולא עשה הרבה בלגאן, בעונות אחרות במצבים כאלה המאמן היה צריך להתגונן ממוטות ברזל.
     
  15. oranfu Member

    הצטרף ב:
    ‏16/5/11
    הודעות:
    34,256
    לייקים שהתקבלו:
    18,271
    אני מסכים שהקהל של הפועל הכי תומך (למרות שזה נראה לי שיש ירידה בעוצמת התמיכה העונה). ובאמת השנה הקהל של מכבי חיפה מפתיע לטובה גם בכמות (כולל במחזורים הראשונים שהיינו עמוק בתחתית) וגם בתמיכה.
    אבל בגדול, אין יותר מדי מה להתגאות בקהלים שיש לנו בארץ.