מחזור 30 בעליון ו 29 בתחתון: מכבי נוגעת בתואר; התחתית לוהטת

הנושא בפורום 'פורום כדורגל ישראלי' פורסם ע"י שי, ‏17/4/15.

  1. Nigel de Jong משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏7/3/08
    הודעות:
    16,627
    לייקים שהתקבלו:
    9,788
    10 קבוצות או 18 קבוצות זה לא משנה עד שתגיע רפורמה אמיתית שתשנה סדרי עולם בכדורגל הישראלי.
    בשביל לשחק בליגת העל אתה לא צריך לעמוד בשום קריטריון, אתה יכול לשחק בליגת העל כאשר אין לך בעלים, כאשר אין לך אצטדיון ביתי, מגרשי אימונים, מחלקת נוער תקינה, קהל והעונה אפילו למדנו שגם ערבויות אמיתיות לא צריך להפקיד באמת בבקרה.
    אני הייתי הולך על משהו שמזכיר קצת את הNBA, מפרק את הליגות המקצועניות ופותח רישום חדש לליגה הראשונה עם תנאי יסוד בסיסיים כמו בעלים שעומד בתקנון אתי ומסוגל להעמיד תקציב בסיסי, אצטדיון ביתי נורמלי בעיר של הקבוצה, כל קבוצה תתחייב לשחק בהרכב עם מספר מסויים של בוגרי מחלקת הנוער שלה כדי לגרום לה בעקיפין להגדיל את ההשקעה במחלקות הנוער וכמו-כן הייתי מקטין את מספר הזרים ל-3. למרות שזה נשמע לחלקם תלוש אני חושב שאפשר לגבש 16 קבוצות מקצועניות(30 מחזורים, 2 סיבובים בלי פלייאוף) שיעמדו בתנאים וירכיבו את הבסיס לשנים הבאות ורק קבוצה מהליגה השניה(שאותה אפשר להגדיל ולהפוך לחצי מקצוענית וכמובן לבטל את הזרים) שתעמוד בסטנדרטים החדשים תוכל לעלות ליגה.
     
    סמואל אטו אוהב/ת את זה.
  2. alexshw Member

    הצטרף ב:
    ‏13/11/09
    הודעות:
    75,239
    לייקים שהתקבלו:
    25,765
    מין:
    זכר
    א) לא רואה איך תרכיב ככה ליגה של 16 קבוצות, לא בטוח ש - 10 תצליח בטח בהתרעה של עונה.
    ב) לא צריך בכוח לדחוף בוגרי מחלקת הנוער להרכב. בכדורגל שלנו יש מגבלת זרים מספיק נוחה לשחקן הישראלי.
     
  3. עומר משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏3/8/02
    הודעות:
    23,019
    לייקים שהתקבלו:
    1,947
    רוצה לתקן את הכדורגל הישראלי? בבקשה יש דרכים:

    1. להעביר החלטה ראשונה שקובעת - קבוצה בליגה מקצוענית, להלן ליגת העל וליגה לאומית, לא יכולה להיות בבעלות עירייה. אם הקבוצה לא יכולה לעבור לידיים פרטיות, היא אוטומטית בליגה א', ובמקומה תעלה קבוצה עם בעלים.
    2. למחוק את הדבר הזה שנקרא תקציב מינימום. כל קבוצה בונה תקציב לפי יכולותיה, ככה לא נכנסים למינוסים מטורפים, ככה קבוצה משקיעה את מה שהיא יכולה, נכון יהיו פערים גדולים, מצד שני קבוצות לא יתפרקו.
    3. בהמשך לשני סעיפים הראשונים, בעלי קבוצות מחויבים להפקיד 100% מהתקציב בבקרה לתקציבים (כן, משמע בעלים אמידים או בעלים שיעמידו כפול מהתקציב, ובסיום העונה, במידה והם יוצאים בפלוס, גם אם הוא כפול מהתקציב, מושכים את הכסף שנותר חזרה אליהם).
    4. שקיפות - קבוצה חייבת לדווח כל עונה דוחות שנתיים עם פירוט כמו חברה בורסאית.
    5. לבטל את הדבר הזה שנקרא איצטדיונים מינימום עם 5,000 מקומות לליגת העל, ולקבוע תקרה: 8,000 מקומות מינימום. ככה לא יקרה מצב שקבוצה מגיעה למשחק אליפות או ירידה ברמת השרון ומעבירים לה אותו...לא יכולים? לא עולים ליגה, פשוט מאוד.
    6. לקבוע רמת מינימום למשתכרים זרים - כמו בהולנד. אתה רוצה להביא שחקן זר? או שתביא שחקן שתשלם לו 250 אלף יורו חוזה מינימום לשנה, או שלא תביא, משמע תיתן לשחקן הישראלי לשחק, ככה או שתביא שחקנים רציניים, או שלא תביא. אז יהיו קבוצות עם 5 זרים ויהיו קבוצות עם זר או שניים, אבל לפחות לא יהיו זרים לכדורגל ושחקנים מצחיקים.
    7. מחיר כרטיס, בלי עמלות בלי שטויות, להעביר את מכירת הכרטיסים לקבוצות עצמן, להוציא את זה ממשרדי הכרטיסים הגזלנים. לקבוע מחיר: משחק בין 2 קבוצות גדולות 70 שקל. משחק בין קבוצה גדולה וקטנה - 50 שקלים. משחק בין 2 קבוצות קטנות 30 שקלים.
    8. בעלים מורשע בעבירה פלילית, לא יכול לשמש כבעלים, לא יכול להעביר בעלות לבן משפחה או חסות, לא יכול להיות קשור לכלום בכדורגל, כלום.
    9. שופטים - להפוך את זה למקצוע עם שכר, מקצועי, בלי מקצוע שני, בלי מכירות משחקים בלי חארטות.
    10. לתת לקבוצות ליצור קבוצת בת, לדוגמא מכבי ת"א/מכבי חיפה ב' שיכולות לשחק עד לליגה הלאומית כולל. לא מעבר, ולא יכולות להשתתף בגביע המדינה או טוטו

    זה רק חלק מהדברים שחשבתי עליהם ככה בזריז. אם נישאר עם ליגה של 10 קבוצות אז נישאר עם 10 קבוצות אבל לפחות זו תהיה ליגה הוגנת, ליגה נקייה, ליגה רצינית, הרבה יותר מעניינת ותחרותית מהיום. מבטיח לך שאם יישמו את רוב הדברים פה, תהיה ליגה מקצוענית עם 14 קבוצות במינימום, בקלות. אבל כשהכל מערב פרוע, מגעיל, רע, אז ברור שאי אפשר לראות עתיד לליגה כזאת
     
  4. yedidel Member

    הצטרף ב:
    ‏27/9/09
    הודעות:
    7,477
    לייקים שהתקבלו:
    3,867
    למה קבוצה חייבת בעלים? במה עדיפים אנשים כמו טביב, שגב ואלי ז'ינו על עירייה?
     
    orimor2212 ו-סמואל אטו אוהבים את זה.
  5. orimor2212 מיטשיסט, יועץ תקשורת לשר בן מנספורד אטבריאן

    הצטרף ב:
    ‏24/4/13
    הודעות:
    16,210
    לייקים שהתקבלו:
    4,678
    אני מצטער, אבל הדברים כאן הם על גבול ההזיה והם מנותקים מהמציאות.

    אי אפשר פתאום להחליט לפרק הכל ולבנות ליגות מחדש באופן חדשני שלא נראה מעולם. הליגה הישראלית היא חלק מאופ"א, אנחנו חלק מעולם שלם של כדורגל וזה בלתי אפשרי במקרה הרע ומושא לבוז ולעג במקרה הטוב.

    אי אפשר להקטין את כמות הזרים כאשר ישראל היא אחת מהמדינות האירופאיות עם הכמות הנמוכה ביותר של ספורטאים ביחס לאוכלוסיה, ובפרט כדורגלנים מקצוענים. זה רק יוריד את הרמה ולא יעלה את רמת הכדורגלן הישראלי הממוצע.
    למעשה אני בכלל חושב שהכמות של חמישה זרים היא נמוכה מידי.

    להפוך את כל הליגות פרט לראשונה לחצי מקצועניות זה מגוחך. זה רק מגדיל את הפערים בין הליגות ועלול לגרום לקריסה של קבוצה שעולה ליגה, כי המעבר הזה הוא קריטי ומשמעותי.

    עירייה בקלות יכולה לעקוף חוק של "אין קבוצה בבעלות העירייה". בשביל זה בדיוק יש אנשי קש.

    העניין עם הגדלת רף המקומות באצטדיון אף הוא לא הגיוני. אין בישראל מספיק אצטדיונים של 8000 ומעלה כדי שזה יהיה המינימום. עניין כמו העברת משחק אליפות מרמה"ש לא קשור לכמות מקומות, אלא לזה שמדובר באצטדיון ביזיוני, שרובו ארעי, שיש בו קירות שלושה מטרים מאחורי קווי הרוחב של המגרש והוא מיושן ומלכתחילה נבנה באופן מוזר.

    מינימום של 250 אלף יורו שכר לזר הוא לא הגיוני כשמתחשבים ביכולות כלכליות של המועדונים בישראל.

    מעטים השופטים בעולם שהם כאלה במשרה מלאה. בישראל לא צריך להיות שונים, ואין סיבה הגיונית שזה יעלה את רמת השיפוט.
     
  6. alexshw Member

    הצטרף ב:
    ‏13/11/09
    הודעות:
    75,239
    לייקים שהתקבלו:
    25,765
    מין:
    זכר
    בנוגע לשופטים בסופו של דבר אין מנוס משימוש בעזרים טכנולוגיים, זה בעיה כלל עולמית. אנשים עוסקים במקצוע הזה פחות מדי זמן לאורך השבוע בשביל שיחשבו למקצוענים(גם אם נוסיף את כל נושא ההשתלמויות ושמירה על כושר).
    צוינו פה כמה חוקים טובים, אבל מסכים שאי אפשר להכיל את הכל מיד באותה עונה. צריך לעשות את הדברים הדרגתית תוך בניית עוד מתקנים מתאימים.
     
  7. עומר משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏3/8/02
    הודעות:
    23,019
    לייקים שהתקבלו:
    1,947
    מה זה מינימום של 250 אלף יורו שכר לזר הוא לא הגיוני כשמתחשבים ביכולות כלכליות של המועדונים בישראל? דווקא בגלל זה, צריך חוק כזה. אין לך כסף? אל תביא. בשביל מה להביא איזה זר מעאפן שאתה משלם לו 4 אלף דולר לחודש, במקום לתת לילד מהנוער או לשחקן ישראלי לשחק? בדיוק בגלל זה. עם כל הכבוד טוני נאוואקמה הוא אחד, בליגה שיש בה 100 זרים. כמה זרים טובים באמת יש לך פה מתוך 100? 10? 15 גג? אז וואלה אני מעדיף שיהיו 15 זרים טובים בכל הליגה ועוד 85 שחקנים ישראלים על פני 85 זרים שהם שווים ברמתם לאריתראים או סודאנים שבאו לפה לעבוד מאשר שיעבדו על אנשים עם אנשים מצחיקים!

    מעטים השופטים שהם כאלה בעולם? באנגליה מערך השיפוט הוא מקצועני. באיטליה מערך השיפוט הוא מקצועני. בגרמניה מערך השיפוט הופך להיות מקצועני. לא רואה סיבה שבישראל שופטים יעסקו בעבודות נוספות במקום להתעסק במקצוע שלהם.

    אין בישראל מספיק איצטדיונים של 8,000 ומעלה? ברור שאין. איך יהיה אם הרף הוא 5,000? כשאתה קובע רף מסוים, בסופו של דבר אתה תעמוד בו. זה כמו קריטריון לאולימפיאדה. אם הוא יהיה X אז יעמדו ב-X אם הוא יהיה X+10 אז יעמדו בו.

    לא אמרתי להפוך את כלל הליגות לחצי מקצועניות פרט לראשונה, אמרתי להפוך את כלל הליגות פרט לראשונה ולשניה למקצועניות, כשלכל ליגה יש רף משלה. כבר היום 90% מהקבוצות קורסות במצב הקיים אז אני לא רואה בדיוק מה הבעיה או ההבדל...והיום המצב הוא של מערב פרוע, מבטיח לך שכאשר יעשו חוקים נוקשים ולגיטימיים לא יגיעו לכדורגל כל מיני הזויים ורודפי פרסום עם 0 יכולות כלכליות. בגלל דעות כמו של אנשים כמוך שמחזיקים בדעה מיושנת, כזו של לפני 50 שנה, הכדורגל פה לא יתקדם. אתה אומר בואו נשאיר את המצב כמו שהוא, הוא מעולה. אני רואה כמה הוא מעולה.
     
  8. alexshw Member

    הצטרף ב:
    ‏13/11/09
    הודעות:
    75,239
    לייקים שהתקבלו:
    25,765
    מין:
    זכר
    באנגליה לכל שופט יש מקצוע באזרחות בדיוק כמו בארץ
     
  9. orimor2212 מיטשיסט, יועץ תקשורת לשר בן מנספורד אטבריאן

    הצטרף ב:
    ‏24/4/13
    הודעות:
    16,210
    לייקים שהתקבלו:
    4,678
    אם יהיו פחות זרים הישראלים יבקשו יותר כסף כי יהיו שווים יותר לקבוצות בישראל. אם יתנו הזדמנויות ליותר שחקנים מהנוער הרמה פשוט תרד.
     
  10. סמואל אטו Member

    הצטרף ב:
    ‏27/9/04
    הודעות:
    14,964
    לייקים שהתקבלו:
    4,632
    עומר ההצעות שלך אולי יהיו טובות כשיהיה פה בסיס, אבל כרגע אין מספיק שחקנים ישראלים או קבוצות שידעו מה לעשות איתם בשביל שתוכל להגביל את כמות הזרים בליגה.
    אפילו היום הגבלת הזרים לא באמת תורמת במשהו לכדורגל הישראלי, היא תורמת לכיס של הלוזונים שיכולים לסחור בשחקנים ולבקש סכומים לא פרופורציונאליים.

    צריך לעשות קודם כל כמה צעדים פשוטים ויעילים:
    1. רשיון ליגה - שיכלול כמה סטנדרטים שכל קבוצה תהיה חייבת לעמוד בהם כדי לקבל אישור להשתתף בליגת העל ובליגה הלאומית. למשל: 10-20 אחוז מהתקציב למחלקת הנוער, מתקני אימון עם 3-4 מגרשים, חדרי שינה, קפטריה וכו׳, עבודה מסויימת עם האוהדים( נציג בהנהלה, אחוז מהתקציב) ועוד כל מיני דברים שעושים בליגות יותר מפותחות משלנו.

    2. שקיפות ובקרה -
    אין דבר שגורם לשחיתות להיעלם יותר מהר משקיפות. קבוצה שמחויבת להציג את התקציב שלה באוויר הפתוח יהיה לה מאוד קשה להעלים סכומי כסף(לרוב ציבוריים) גדולים סתם ככה.
    ברגע שיהיה קשה להמשיך עם השכונה שהייתה עד עכשיו זה יביא לכך שעבריינים יפסיקו להחזיק בבעלות על קבוצות, יותר כסף ישאר בתוך הקבוצות, והאוהדים יוכלו להרגיש יותר אמינות מהקבוצות.
    בהקשר הזה קיימת גם הבקרה התקציבית שהיא חותמת גומי לשחיתות של הכדורגל הישראלי. ברגע שהיא תעשה את העבודה שלה זה יפרה את עניין השקיפות ובחזרה.

    3. פירוק ובנייה מחודשת של ההתאחדות ע״י חברת פרטית.
    צריך לסלק את העסקנים והמרכזים מההתאחדות, לנקות אותה מפוליטיקאים וגנבים. לא יכול להיות ששטרן חלובה יהיה זה שקובע לאן הכדורגל הישראלי ילך.
    צריך להביא אנשים נקיים מבחוץ שיוכלו לבנות מנגנון נקי, טהור ויעיל שיפעל למען הכדורגל הישראלי ולא למען הכיס הפרטי שלהם.
     
  11. alexshw Member

    הצטרף ב:
    ‏13/11/09
    הודעות:
    75,239
    לייקים שהתקבלו:
    25,765
    מין:
    זכר
    כיף לראות שהפועל פ"ת ניצחה, מי יתן וישרדו בליגה.
    אורמוש לא חגג שער מול הפועל, אפשר לחשוב גדל שם מגיל 9. כולה שיחק עונה אחת שם.
    לקחו את העניין הזה רחוק מדי
     
    oranfu ו-סמואל אטו אוהבים את זה.
  12. Raulito Madridista

    הצטרף ב:
    ‏22/11/05
    הודעות:
    39,409
    לייקים שהתקבלו:
    3,500
    מין:
    זכר
    כל הכבוד להפועל פ"ת שידעה לנצל את השטויות שלנו ולא להסתפק בתיקו אלא גם לנצח את המשחק, הלוואי ויישארו בליגה. הם גם השיגו ניצחון ראשון על הפועל מזה עשור.

    עדיין אי-אפשר ללכת לים, הפועל חייבת עוד כמה נקודות ובשבוע הבא בקופסא זו משימה כמעט בלתי-אפשרית. לא מבין מה אדון אלי כהן עולה עם שלושה בלמים כאילו היריבה היא ברצלונה וכל חילוף יותר גרוע מהשני. בהפועל לקחו יותר מדי ברצינות את 'הצוות הספרדי', מה קרה אנחנו משחקים עם '9' מזויף? פה זה לא נבחרת ספרד ואין לנו את אינייסטה ופברגאס.

    כרגיל, תום אלמדון מנשק את הסמל בחימום ומחלק מתנות ליריבה, עוד גול מביך שהוא סופג ואני לא יודע בכמה נקודות שילמנו העונה בגלל שוערים גרועים - אלמדון, אדל והליצן הראשי דני עמוס.
    היום גם השתן עלה לראש של רייכרט, זה קורה לו לפעמים. במכבי הוא היה מקבל סטירה על דבר כזה ולא היו עוברים בשקט על חוסר אחריות, אבל בהפועל ילטפו אותו בטח. מכדרר באמצע מנסה לעבור בין שני שחקנים כאילו הוא רונאלדיניו ואחרי זה מבצע עבירה כל-כך לא אחראית. חבל, התחיל את המשחק כל-כך טוב עם השער היפה, ובישול גדול של זגורי. 15 שניות של כדורגל, גם זה משהו בעונה פח הזו של הפועל.
     
  13. עומר משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏3/8/02
    הודעות:
    23,019
    לייקים שהתקבלו:
    1,947
    המזל של הפועל הוא שהיא קיבלה על ההתחלה את הנמושות של התחתית, שבמקום שאלו ישאבו ביטחון מסיום הליגה ויתקרבו להפועל, הם נתנו לה להישאר בקלילות רבה, שאפילו בהפועל לא האמינו שזה יהיה כל כך קל.

    הפועל פ"ת סוף סוף מנצחת משחק, הגיע הזמן! מקווה בשבילם שישארו...

    דור אתם יכולים ללכת לים, אתם כבר בים, אתה אולי לא אוהב את הים וזו זכותך, אבל הפועל כבר חודש בים...
     
    rivaldo אוהב/ת את זה.
  14. עומר משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏3/8/02
    הודעות:
    23,019
    לייקים שהתקבלו:
    1,947
    להיפך. הקבוצות הישראליות יש היצע גדול של שחקנים במיוחד כשהם יכולות לתת לשחקנים מהנוער לשחק 3-4 שנים על משכורת חייל של 4,000 שקל...

    להיפך, תראה כמה שחקנים יכולים למלא סגל של קבוצה שלמה יושבים ביציעים ומתייבשים וחושבים שהם שווים משהו ועם דרישות שכר כאילו הם בניון נמצאים בליגה שלנו ולא משחקים דקה ואין להם קבוצה סטייל תמיר כהן, אבירם ברוכיאן, חן עזריאל ושות'
     
  15. Nave ורק מי שאוהב אותך באמת מבין היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏2/8/09
    הודעות:
    11,089
    לייקים שהתקבלו:
    1,838
    דקה 80 אליאור סיידר מעלה את הפועל עכו ליתרון 0-1. נשארו עוד 3 דקות, כרגע המצב בתחתית:
    אשדוד 28 *משחק חסר
    הפועל פתח תקווה 26
    הפועל עכו 26
    הפועל חיפה 26

    מטורף!
     
    alexshw ו-עומר אוהבים את זה.