מחזור 3 בספרד:: כריסטיאנו עם חמישייה אדירה מול אספניול; מסי עולה מהספסל ומנצח את אתלטיקו בקאלדרון

הנושא בפורום 'פורום כדורגל ספרדי' פורסם ע"י Raulito, ‏8/9/15.

  1. EO11 בפה אליל היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏10/4/10
    הודעות:
    16,023
    לייקים שהתקבלו:
    7,095
    אני חושב שהבעיה של אתלטיקו הם שחקני הקישור. את גאבי אני מעריך אבל לדעתי הוא לא שווה יותר משחקן מחליף בשביל קבוצה ששואפת הכי גבוה שאפשר, ותיאגו זה שחקן שאני לא סובל והייתי מעדיף שאינטר תתפרק ולא יגיע אלינו, מה גם שהוא כבר בן 34 והגיל יתחיל בקרוב לעשות את שלו (אם הוא לא כבר עושה).

    עם כל הכבוד לרכש ההתקפי, אני חושב, אולי בדיעבד, שהייתי מוותר על מרטינז או וייטו ומביא קשר על רמה במקום.
     
    yakov_y אוהב/ת את זה.
  2. Raulito Madridista

    הצטרף ב:
    ‏22/11/05
    הודעות:
    39,383
    לייקים שהתקבלו:
    3,500
    מין:
    זכר
    כמובן שמול ברצלונה כמעט כל קישור בעולם יהיה חסר אונים, אבל אתלטיקו מדריד טעתה. ראול גארסיה שהוא קרצייה לא קטנה, שחקן יותר נייד מגאבי וקוקה והוא גם יכול להצטרף מאחור ולכבוש - עזב לבילבאו והוא לא היה עושה זאת במידה וסימאונה היה מייעד לו תפקיד יותר משמעותי. כמוכן, קוקה היה יכול להיות פיתרון יצירתי מבחינת ניהול המשחק וגם חטיפות הכדור, אבל הוא צמוד לאגף כי לאתלטיקו אין תחליף לארדה טוראן. דובר בקיץ על קאייחון(פיתרון נהדר למרות שסגנון המשחק שלו הוא לנוע לעומק) ועוד כל מיני שחקנים אחרים ובסוף נשארו עם מה שיש. אתלטיקו לא מקבלת תרומה ראויה מהמגנים שלה לפחות בינתיים והיא גם די נתקעה עם סיקיירה, היא רצתה למכור אותו ולא הצליחה.
     
  3. אלעד משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏26/11/11
    הודעות:
    14,234
    לייקים שהתקבלו:
    10,043
    מין:
    זכר
    אני גם חושב שאתלטיקו צריכה לרענן את חוליית הקישור שלה. ועדיין, הקבוצה הזו אף פעם לא הייתה בנויה על הפרסונל, הרי הכוח שלה תמיד היה התלכיד, ״הביחד״, שסימואנה יצר. אתלטיקו כקבוצה לא הגיעה למשחק מול ברצלונה, ובכלל נראה שהתקפית היא עוד לא מחוברת.

    עכשיו אם אני קורא נכון את המצב מהמעט שקראתי וראיתי, אז הוא בערך כך:
    • סאול הוא על תקן ההחתמה שלא הגיעה לקישור.
    • אוליבר הוא על תקן טוראן.
    • קראסקו הוא על תקן ראול גארסיה עם תקרה גבוהה משלו, לטעמי.
    • לא הבנתי את האיזכור של סיקיירה שבמילא פיליפה לואיס חזר.
    • וייטו הוא פשוט כישרון שאתה רוצה בקבוצה שלך, אפילו כבר בטווח הקצר.
    • מרטינז יעבור את אותה הדרך שעשה גרייזמן בעונה שעברה בתקווה שהוא יתפוצץ כמו הצרפתי.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏15/9/15
  4. Raulito Madridista

    הצטרף ב:
    ‏22/11/05
    הודעות:
    39,383
    לייקים שהתקבלו:
    3,500
    מין:
    זכר
    הפסד ביתי לברצלונה זה לא סוף העולם, העניין הוא שלא ברור כרגע אם אתלטיקו באמת משנה גישה. בינתיים היא נראית רכה יותר - יש קצת יותר אוויר באמצע, גם חוליית ההגנה פחות חזקה, וזה לא שההתקפה מקבלת עודף התייחסות, נקרא לזה ככה. בתחילת הקיץ עוד דיברו על זה שגריזמן ישחק בצד שמאל ונראה את אתלטיקו עם מערך דומה לברצלונה במשחקים מסויימים כדי להסתער על שער היריבה. גם נגד לאס-פלמאס לא ראיתי מאתלטיקו מדריד דבר. הפיחואן הוא מגרש קשה מאוד אבל אני חושב שאתלטיקו חייבת לגעת קצת יותר בכדור וכרגע אין לה את האפשרות הזו.

    וייטו בכל קבוצה אחרת חוץ מ-3 הגדולות היה שחקן הרכב קבוע, הוא היה מספסל את נגרדו בולנסיה ואת יורנטה בסביליה(את אדוריץ' מבילבאו למשל - לא), וכואב לראות אותו מקבל פירורים ושמקומו בהיררכייה הוא אחרון אבל זה די מובן.

    הזכרתי את סיקיירה לא בגלל תרומה מקצועית - אני משוכנע שבאתלטיקו רצו להיפטר ממנו ולעשות עליו כמה ג'ובות(אבל קבוצות שגילו עניין היו מוכנות רק להשאיל אותו) ואולי תיכננו לרכוש עוד קשר בסכום הזה.

    אתלטיקו לא מתבססת על שחקני כנף אמיתיים מאז שסימו ומקסי רודריגס עזבו אותה, אז היא הייתה קבוצה שמשחקת כדורגל סקסי אבל נטולת הגנה, נטולת אופי. בעונת האליפות עם כל הכבוד לארדה אני חושב שהמגנים הם אלה שעשו את העבודה, בינתיים חואנפראן קצת נחלש ופיליפה לואיס חוזר לאט-לאט. ארדה גם תרם הגנתית מה שאוליבר לא עושה וידע לצופף לאמצע. מבחינת עמדה ההשוואה נכונה אבל לגבי התרומה - לא.
     
  5. Franco מנהל ראשי מנהל ראשי

    הצטרף ב:
    ‏15/10/07
    הודעות:
    22,773
    לייקים שהתקבלו:
    2,210
    גם אם הוא משחזר את היכולת הכי טובה שלו בקריירה עד כה, הקריירה המאוד קצרה, אין שום סיבה שוייטו יקבל הרכב לפני השחקנים שהוא מתחרה איתם על ההרכב באתלטיקו כיום. לא רק באתלטיקו ולא רק בשלושת הגדולות. הוא צריך לעשות שיפור גדול במשחק שלו אפילו מהיכולת הכי טובה שהציג, לפני שמדברים על יציבות שהוא עדיין לא מצליח למצוא בלי קשר לדקות משחק (בראסינג ובוויאריאל). רצוי גם שיגוון את המשחק שלו, כי עם הנתונים הפיזיים שלו הוא חייב ללמוד לשחק הרבה יותר טוב רחוק מהשער.

    כמה שאני אוהב את הילד, מהדקה הראשונה שלו בבוגרים ועד היום, וכמה שאני רוצה בהצלחה שלו, הוא אחד משחקני ההייפ התורניים של ה-לה ליגה מזה כמה חודשים. ומאלו שבלי הצדקה.

    אצל ג'קסון אני מאמין שזו עדיין אדפטציה למה שסימאונה דורש ממנו.
     
  6. EO11 בפה אליל היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏10/4/10
    הודעות:
    16,023
    לייקים שהתקבלו:
    7,095
    ברור שזה לא קל, אבל אם תסתכל על חוליית הקישור לאתלטיקו יש בעיה לא קטנה. קוקה שציינת כאן הוא ללא ספק השחקן הכי טוב שם על הנייר והכי מגוון גם לדעתי, והוא המון זמן לא הראה יכולת שמזכירה את הקשר הנהדר של עונת 13/14.

    קונדוגביה שהגיע אלינו היה מתלבש מצוין על אתלטיקו לדעתי, כנ"ל אימבולה שעבר לפורטו.
     
  7. Raulito Madridista

    הצטרף ב:
    ‏22/11/05
    הודעות:
    39,383
    לייקים שהתקבלו:
    3,500
    מין:
    זכר
    וייטו לא אוברייטד. הוא פוטנציאל גדול וככזה מתייחסים אליו. ראול בעונת הבכורה בליגה הספרדית כבש 9 שערים למשל. נדיר לראות שחקן שכבר בעונה הראשונה משתלב בצורה יוצאת דופן כזו. יש לו מהירות וחמקמקות וטכניקה על שטח קטן. הוא היה הלהיט של ויאריאל בעונה שעברה ללא ספק. הוא סיים את העונה חלש בגלל פציעה, מרסליניו כל-כך התלהב ממנו כך שהוא העמיס עליו בלי לשים לב. ברור שמדובר ביהלום שזקוק לעוד ליטוש. מקומו בהיררכיה של אתלטיקו - אז גריזמן הוא קראק כבר היום, ג'קסון הגיע בהרבה כסף וצריך לשלב אותו והוא מגוון לאתלטיקו את משחק ההתקפי. אבל טורס? הוא בעיקר שם גדול. הוא כבש עכשיו נגד ברצלונה ועלה לכותרות אבל הוא הרחק משיאו.

    - קונדוגוביה שחקן נפלא, אני רציתי לראות אותו בריאל מדריד בעונה שעברה. כשכתבתי באתר של ריאל על חמש פנטזיות לקיץ, הוא היה אחד מהרשימה יחד עם דה-חאה, מרקו וראטי ועוד. הוא לא היה בתמונה מצד אתלטיקו באף שלב של הקיץ והיה ברור שהמחיר שלו מרקיע שחקים, זה היה גדול על אתלטיקו בקיץ היא מוציאה כל-כך הרבה כסף על שחקני ההתקפה. אנשים שוכחים את זה אולי אבל כדי לקנות - אתלטיקו צריכה למכור, היא עדיין לא בארסה או ריאל וגם לא תגיע לשם. טוראן נמכר בסכום יפה, מנדג'וקיץ' נמכר ועוד ועוד..
     
  8. YYY El sabio de Hortaleza היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏13/5/04
    הודעות:
    11,498
    לייקים שהתקבלו:
    1,232
    שני דברים שאני לא מבין אצל דור. למה להחזיר את ראול גרסיה לקישור אחורי? הוא הרבה שנים לא משחק שם, אז זהו זה. ולמה לדחוף לנו את קייחון?*/aaaprot יש את יניק ואת אנחליטו ואולי גם את וייטו, אני עדיין לא מכיר אותו.
    אוליבר יגיע יותר רחוק מארדה.
    סאול וסיקיירה צפויים להיות בהרכב היום.
     
  9. Franco מנהל ראשי מנהל ראשי

    הצטרף ב:
    ‏15/10/07
    הודעות:
    22,773
    לייקים שהתקבלו:
    2,210
    דור, וייטו אוברייטד (לדעתי) אצל חלק מהאוהדים והתקשורת אולי, אצל סימאונה ההיררכיה כרגע ברורה. הוא גם היה הלהיט של ראסינג במשך 6-8 חודשים, ואז נתן חצי שנה מהגיהנום ובלי שום פציעה לתלות את האשמה בה. לא היה מצליח לעבור פרה עם שלוש רגליים אפילו. הוא פשוט לא יציב וזה בולט גם בדקות בהן הוא לא מעורב בכלל במשחק גם בימים הטובים שלו.

    הוא זריז טכני ויש לו גם בעיטה מצוינת שלא הזכרת, אבל יש לילד מגבלה יותר גדולה מחוסר היציבות ומאוד מאוד ברורה בינתיים - הוא לא מספיק חזק או מהיר (לא לבלבל עם זריזות) והוא לא מצליח לשחק בעמדה רחוקה יותר מהשער. שחקן מאוד לא מגוון, שגם הדריבל שלו לא מרשים (אולי פועל יוצא של הנתונים הפיזיים גם). בשביל להפוך לשחקן מצוין שהרבה מאמינים שהוא יכול להיות, הוא יצטרך לגוון את המשחק שלו או להוסיף מימד של פיזיות כמו שלחלוצי מטרה קטנים ותותחים אחרים יש. יש תקופות שהכישרון שלו מצליח לחפות על הבעיות, אבל זה היה בקבוצת אמצע טבלה (אז) בארגנטינה ובוויאריאל החביבה. וגם רק לתקופות.

    גריזמן פחות רלוונטי לדקות של וייטו עד שהארגנטינאי יוסיף עוד איכויות למשחק שלו, כרגע הוא לא הצליח או הראה שהוא יכול לשחק בעמדה אחרת מלבד ה-9, אני חושב שאפילו קוראה (שכבר לוקח חלק בנבחרת) יותר מתאים לתפקיד. התחרות שלו ברורה, ג'קסון וטורס.
    בכמה קנו את ג'קסון זה לא רלוונטי, בטח אצל אתלטיקו שתחת סימואנה לא ממש מצטייר כמועדון שמנסה להצדיק רכישות יקרות בדקות משחק מיותרות (צ'רצ'י מישהו?), הקולומביאני פשוט הרבה יותר טוב מוייטו היום. על טורס אני כותב פה כבר מספיק שנים בשביל שידעו את דעתי - מאז שנפל מגדולתו הוא הפך להיות אחד האנדרייטד הגדולים בדעת הקהל והתקשורת, גם היום מדובר בשחקן נהדר שמזל בשביל אוהדי אתלטיקו שסימאונה לא מושפע מתחושות התקשורת וכו' בבחירת השחקנים שלו. שחקן שלא סתם גם קיבל קרדיט על פני ג'קסון, העבודה הטקטית של טורס והלחץ שלו על שחקני ההגנה שווים אצל סימואנה יותר מעוד מהלכון היילייטס של וייטו (לא יש לו הרבה כאלו) או סיומת נדירה של ג'קסון. שני השחקנים החדשים יצטרכו להתאקלם לדרישות שטורס תפור עליהן.
     
    אלעד אוהב/ת את זה.
  10. Raulito Madridista

    הצטרף ב:
    ‏22/11/05
    הודעות:
    39,383
    לייקים שהתקבלו:
    3,500
    מין:
    זכר
    לא צפיתי בוייטו בארגנטינה, בניגוד אלייך, כך שאני מכבד את דעתך. אבל אתה לא עושה שום הנחות לילד וזה לא מובן לי, זו הייתה בסה"כ עונה ראשונה שלו בליגה הספרדית הבכירה והוא נכנס לעניינים באמת רק מפתיחת העונה. לגבי פרננדו טורס, בעונה שעברה הוא כבש 6 שערים ב-26 משחקים. למזלו היה שם צמד נגד ריאל ועוד שער נגד ברצלונה וגול יפה נגד ויאריאל. הוא לא שחקן גמור אבל כן הרחק משיאו וכן מדובר בחיזוק שנבע ממצב מסוים וגם עם הרבה-הרבה-הרבה רומנטיקה וחסד נעורים. כשמדברים על איכויות של חלוץ ואז אתה גורר אותי לנושא של 'לחץ על ההגנה', ואני מסכים שהוא עושה את זה ועל המחוייבות שלו אין עוררין - זו בעצם בריחה הצידה, בעצם להגיד שבתור חלוץ אין לו יותר מדי מה למכור. אז כן, לחץ על ההגנה זה טוב, יפה ומתאים לאתלטיקו מדריד של סימאונה אבל זה סוג של בונוס, לא הדבר האמיתי. לאתלטיקו יש 3 חלוצים בסגל שהם בסגנון מאוד דומה - גריזמן שיכול לשחק גם יותר בכנף כי הוא מפלצת כדורגל, וייטו וטורס. ג'קסון הוא קצת אחר, מוסיף יותר גיוון, משחק עם הגב וגם פיזיות.

    הקישור של אתלטיקו בינתיים חלש. הפיתרון הוא שקוקה יגיע למרכז השדה ויעזור בניהול המשחק ובמקרה כזה חואנפראן משחק כחצי כקשר. אתלטיקו עוד תקבל תרומה התקפית מהמגנים שלה, אך זה לא מספיק.
     
  11. golding מנהלים

    הצטרף ב:
    ‏26/6/11
    הודעות:
    8,573
    לייקים שהתקבלו:
    3,635
    גם קוקה וגם סאול הם יופי של שחקני קישור מרכזי. אני קצת לא מבין את הביקורת על גאבי וטיאגו - שניהם מצוינים ואפילו נגד ברצלונה הם היו לא רעים בכלל. קורה שמפסידים לקבוצה הכי טובה בעולם. גם בבית.
     
  12. YYY El sabio de Hortaleza היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏13/5/04
    הודעות:
    11,498
    לייקים שהתקבלו:
    1,232
    הצמד גבי את טיאגו לא מספיק התקפי. אבל אלה שני שחקנים עם הרבה איכות והרבה אחראיות שמשחקים ביחד כבר לא מעט שנים. קשה להתעלם מזה.
     
  13. EO11 בפה אליל היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏10/4/10
    הודעות:
    16,023
    לייקים שהתקבלו:
    7,095
    אני לא רואה בטיאגו שום איכות, אבל יכול להיות שזה רק אני. אני חושב שהשיטה של סימאונה כן מעלימה לא מעט מהחסרונות שלו, אבל לא לגמרי. שחקן בינוני לגמרי.
     
  14. Franco מנהל ראשי מנהל ראשי

    הצטרף ב:
    ‏15/10/07
    הודעות:
    22,773
    לייקים שהתקבלו:
    2,210
    אני לא שוחט את וייטו וחוץ מאוהדי אתלטיקו ומשפחתו של החלוץ אין הרבה שהיו רוצים בהצלחתו יותר מאוהדי ראסינג כולל אותי (הילד היה מאוד אהוב אצלנו). אני מגיב כנגד ההייפ המוגזם שלדעתי נוצר סביבו אחרי עונת הבכורה המוצלחת שלו בספרד וכחלק מהדיון על האופציות של סימאונה העונה בחוד. לפעמים שהולכים נגד הזרם צריך אולי להקצין טיפה, אבל זו לא כוונתי.

    מבחינתי, נכון להיום, הגיוני מאוד שוייטו יהיה האופציה השלישית בעמדה לצידו של גריזמן. אם סימאונה יעבוד איתו, ויש עם מה לעבוד שלא יובן אחרת, והוא יצליח לעשות את ההתקדמות הוא בוודאי יכול לשפר את מעמדו. אבל ביכולת והנתונים הנוכחיים, הוא יצטרך לגרד דקות לדעתי. וזה רק יחמיר אחרי שגם ג'קסון יתחיל לתת תחת כמו טורס. לא חושב שיש ספק שמבין השלושה ג'קסון הוא כרגע הכי מוכשר בהשוואה מחוץ לקונטקסט של הדרישות של סימאונה.

    אני לא בורח הצידה עם טורס ומסכים שהוא רחוק משיאו, אבל הוא עדיין שחקן טוב באופן כללי בלי קשר ללחץ ועבודת הגנה שאותם ציינתי כי יחסית למאמנים אחרים סימאונה דורש זאת במיוחד. באופן אישי אני חושב שנכון להיום אחד על אחד בלי להתחשב בגיל וכו' טורס עדיין שחקן יותר טוב מוייטו, או לפחות בערך באותה רמה, אבל אני פחות נחרץ פה. בדיון על ההיררכיה בחוד אין מה לעשות ואי אפשר להיכנס רק להשוואה של מי שחקן יותר טוב בהשוואה של אחד על אחד תוך התעלמות מסגנון המשחק והדרישות הטקטיות הספציפיות מהתפקיד בקבוצה הספציפית. שם לטורס יש יתרון כרגע.
     
  15. Raulito Madridista

    הצטרף ב:
    ‏22/11/05
    הודעות:
    39,383
    לייקים שהתקבלו:
    3,500
    מין:
    זכר
    המחשבה הייתה לפחות לדעתי שגריזמן ישחק חצי בכנף ואתלטיקו תציג חוד די משולש מה שאומר שוייטו אמור להיות מחליף ראשון. אולי זה עוד יקרה במשחקים נגד יריבות קלות מאוד בבית ואז וייטו יהנה מכך. מצד שני האמצע של אתלטיקו נראה לי די עייף ותשוש ולא מספיק אגרסיבי ונייד כך שלא הייתי ממהר להמר על זה. התקשורת חגגה מוקדם מידי. על סמך מה אתה אומר שנוצר סביבו הייפ מוגזם? בעונה שעברה וייטו כבש 12 שערים - לא מדהים מבחינת חלוץ אבל הוא פתח בהרכב רק 17 משחקים וגם ויאריאל עצמה נקלעה למשברון. באירופה הוא כבש 8 שערים ב-12 משחקים. החלוצים הבאמת טובים מהליגה בעונות האחרונות כמו נגרדו וסולדאדו היו פחות זריזים וטכניים ממנו, הוא יותר מזכיר את דויד ויאה למשל. טורס שחקן טוב היום, אולי, גם וייטו שחקן טוב והוא גם די נמרץ ומסוגל להעפיל לחץ על ההגנה. כנראה שזה סלע המחלוקת בינינו. אתה מדבר הרבה על סגנון המשחק שלהם שדי זהה ועל הדרישות הטקטיות - מי אמר שוייטו לא מסוגל לעמוד בהן? סימאונה מאמן עצום והוא לא כמו אנצ'לוטי שמרכיב שחקנים לפי השם שלהם כמו בייל שהסריח את הדשא בעונה שעברה למשל, אבל ברור שטורס לא סובל מזה שהוא חצי אלוהים באתלטיקו. מבחינת וייטו כנראה זה לא יספיק להיות 'קצת יותר טוב מטורס', אם אתה מבין לאן אני חותר...