מחזור 28 בפל' העליון: 1:3 לת"א על ב"ש, הפער בצמרת: 8

הנושא בפורום 'פורום כדורגל ישראלי' פורסם ע"י Nave, ‏4/4/15.

מצב נושא:
הנושא נעול.
  1. orimor2212 מיטשיסט, יועץ תקשורת לשר בן מנספורד אטבריאן

    הצטרף ב:
    ‏24/4/13
    הודעות:
    16,217
    לייקים שהתקבלו:
    4,681
    אני לא מבין למה זה נחשב ל"להרוס נושא".
    אין כאן ריב מטופש, אלא דיון אמיתי. אולי זה לא שייך למחזור ה-28 בליגת העל, אבל הוא במילא עבר.
    מבחינתי זה גם לאו דווקא על מכבי לעומת הפועל, הרבה יותר כללי.
     
  2. Turgi Guest

    זה הורס כי אין פה דיון אובייקטיבי.
    הוא חושב שהפועל ההיא הייתה הכי טובה בהיסטוריה ואתה חושב שלא ולעולם לא תסכימו על זה.
     
  3. עומר משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏3/8/02
    הודעות:
    23,020
    לייקים שהתקבלו:
    1,947
    אני לא מסכים עם הדעה פה שהסגל של מכבי ת"א ובאר שבע הוא שווה ושזהבי הוא ההבדל. הסגל של מכבי טוב יותר ולבטח עמוק יותר. גם אם נלך עמדה עמדה במגרש, לא נמצא הרבה עמדות, אם בכלל, שיש לבאר שבע יתרון על פני מכבי, כשגם שחקני הספסל של מכבי מסיימים בוודאות מקום 2 אחרי מכבי, עם כל הכבוד לבאר שבע, שמגיעה לקצה גבול היכולת שלה זו שנה שניה. אני כן מסכים שהפערים יותר קטנים מאשר שנה שעברה, בוודאי שיש לזה קשר גם לעייפות החומר, ולאי איכות הזרים של מכבי השנה, כמו ההיעדרות הממושכת של פריצה והירידה של קרלוס, כשאיגיבור היה 3/4 עונה רע ובחודש האחרון השתפר פלאים יחסית ליכולת שלו. מיטרוביץ' עושה את התפקיד שלו בצורה הטובה ביותר, אבל אי אפשר להגיד שוואלה הוא וואו. אבל למכבי, וזה היתרון הגדול, יש את האפשרות הכלכלית להשתדרג לזרים שיהפכו אותה למפלצת סטייל הקבוצות הגדולות שהיו פה, ולהפועל ב"ש אין את האפשרות הכלכלית לעשות זאת, כך שהפועל ב"ש יכולה גם להיות קבוצה עם הישראלים הכי טובים שיש, אבל במידה ומכבי תרים פאזה בנושא הזרים שלה, עם ישראלים טובים, היא עדיין תרים את היכולת שלה פי כמה וכמה, למעשה הקבוצה היחידה שיכולה להתחרות עם מכבי נכון להיום בנושא של זרים וישראלים כאחד זו מכבי חיפה, הפועל ב"ש אולי תוכל עתידית (וזה בהחלט עניין של מסורת, הצלחות, כסף של בעלים שאלונה לא צריכה להוציא בכמויות כי אין לה סיבה ואין לה עדיין רווחים קבועים), אבל היא עדיין לא שם אבל היא בהחלט בדרך, ואם היא תמשיך בדרך שלה ולא תחשוב יאללה בואו נתפחלץ לשם, היא גם תגיע לשם והיא בהחלט תוכל להיות קבוצה שהולכת על תארים מדי שנה.
     
  4. orimor2212 מיטשיסט, יועץ תקשורת לשר בן מנספורד אטבריאן

    הצטרף ב:
    ‏24/4/13
    הודעות:
    16,217
    לייקים שהתקבלו:
    4,681
    ספציפית פה, לא רלוונטי בכלל.
    אני אישית לא מתייחס למי הייתה יותר גדולה, אלא למה לעזאזל מכבי נתפסת כלא מרשימה ואופן השיפוט בישראל של קבוצות, עם דגש על העדפות של הקהל הישראלי.
     
  5. Turgi Guest

    השאלה היא למה אתה מתייחס ל״לא מרשימה״
    אם אתה לא שם לב אתה תורם בעקיפין לאנטי שאתה מדבר עליו. הגיע הזמן שתלמד מתי לא להתייחס.
     
  6. orimor2212 מיטשיסט, יועץ תקשורת לשר בן מנספורד אטבריאן

    הצטרף ב:
    ‏24/4/13
    הודעות:
    16,217
    לייקים שהתקבלו:
    4,681
    יכול להיות, אפילו הגיוני, אבל כאוהד מכבי אם לא אתייחס לדברים כאלה ייצא שאני בקושי אדבר פה על מכבי.
    אני תמיד מקושר למכבי. לפני שנתיים הייתי חלק מדיונים על חשיבות של מנהל ספורטיבי למועדון כדורגל וכל מיני דברים סביב זה, בעיקר עם אוהדי חיפה, והדיונים האלה נהרסו דיי מהר כי מטבע הדברים לקחתי דוגמאות שאני מכיר ממכבי, שבאמת הצליחה כזכור, והדיונים נהרסו (שלא תטעה, גם אני נהגתי לשבח את מכבי על המון דברים, מאוד התלהבתי מהשינוי בזמנו, כמו ילד קטן, אבל השתדלתי להשאיר את זה מחוץ לדיונים כאלה). היום אגב המון אנשים פה חושבים דברים דומים.
     
  7. Raulito Madridista

    הצטרף ב:
    ‏22/11/05
    הודעות:
    39,430
    לייקים שהתקבלו:
    3,500
    מין:
    זכר
    אף-אחד לא הרס כאן שום נושא.
    התנהל דיון ברמה גבוהה תוך כבוד הדדי למרות שאף צד לא בדיוק מסכים עם הצד השני.
    ומעצבן אותי לקרוא הודעות כאלה.
    כשאתה רק נרשמת לפורום היו לי כבר מאות סיקורים וקרוב ל-10,000 הודעות ולא הודעות של שורה וחצי עם ציניות כמו שלך.
    קצת כבוד לחבר'ה הוותיקים והאחרים ממש לא יזיק מהצד שלך. אין לך משהו חשוב להגיד אז אל תגיד.

    הספסל של מכבי טוב מזה של באר-שבע ללא ספק גם אם בשנה שעברה לאלישע הייתה 'שמיכה קצרה' יותר.
    פריצה סבל העונה מפציעות אבל כאשר הוא בריא אין ספק שהוא מתאים להיות ה-9 של מכבי, הרבה יותר מגוון מברק בדש למשל שיש לו רק משחק ראש אבל פחות נוכחות.
    אני גם מסכים בנוגע לזרים(עומר). אף-אחד לא מצפה שינחת כאן בואטנג, אבל מכבי כן יכולה למצוא זרים טובים יותר ממיטרוביץ'.

    לגבי הנושא הקודם - הפועל הייתה פחות מאוזנת ופחות 'טקטית' ממכבי, אני מסכים. גוטמן נתן חופש התקפי מוחלט לכל השחקנים. גם ביבראס שהרכיב את האמצע עם ידין הוא לא קשר אחורי והוא יותר התקפי מ-50/50, בנוער של הפועל הוא שיחק מתחת לחלוצים. גוטמן הכין את הקבוצה טקטית כמו שצריך ליריבות שהיו אמורות להיות חזקות מאיתנו כמו סלטיק או ראפיד וינה. לא צריך להתכונן לבני-יהודה באותה רמת המוכנות, אין מה לעשות.
    איתי שכטר היה נכשל כנראה גם אם היה משחק בכנף, כי הוא לא הצליח לעבור אף שחקן ורוב האחריות עליו. הוא גם מתחמק מהביקורת על חצי העונה הגרועה שלו בהפועל. מה שכן, היה רחשים מסביב על אפשרות שימכר, פחות או יותר מאז ההדחה מאירופה וזה בטח לא מוסיף. בכל-מקרה, דמארי לא חלוץ '9' קלאסי כמו חמד אבל שכטר בטח שלא. הוא ודמארי דרכו אחד על השני.

    אני מחזיק מרוני לוי כמאמן מצוין למרות שנקודה אחת שעומדת לחובתו היא שחיפה לא הייתה פקטור במאבק האליפות כשבית"ר נכנסה לתמונה. שתי עונות במקום החמישי זה גרוע מאוד. נתניה הייתה טובה נגד מכבי. הטקטיקה הייתה צפויה אבל כולן מנסות לשחק ככה ועובדה שזה לא מצליח. נתניה גם השתפרה משמעותית איתו מן הסתם, כשיוסי מזרחי אימן הקבוצה הזו הייתה מתה.
    שירן ייני הוא בסדר גמור ואפילו מעבר, צריך גם את 'הפועלים השחורים' ואלה שמסיימים את המשחק בלי יכולת לנשום. הוא יהיה טוב בכל עמדה אחורית.
    שאלה בנוגע לפאקו - אתה לא חושב שנקודת הפתיחה שלו במכבי הייתה מעולה גם ככה, קבוצה שרצה כבר זמן רב עם סגל איכותי שטוב משמעותית מהיריבות? לא ציפית לכדורגל קצת יותר טוב? ואם הוא לא היה זוכה באליפות גם היית רוצה שישאר? בעונה הבאה בהנחה שהוא עוזב - רק מאמן זר על הפרק מבחינתך? ויכולים להגיע גם ליצנים כמו ארדילס, שתדע.
     
  8. Turgi Guest

    לא שזה משנה משהו, אבל נרשמתי לפורום 3(!!) שנים לפניך, אם אתה מייחס לזה חשיבות זו בעיה שלך.

    במחשבה שניה יכול להיות שטעיתי שנכנסתי לכם לנושא, קורה. תהנו.
     
  9. orimor2212 מיטשיסט, יועץ תקשורת לשר בן מנספורד אטבריאן

    הצטרף ב:
    ‏24/4/13
    הודעות:
    16,217
    לייקים שהתקבלו:
    4,681
    להפועל אפסיק להתייחס כי אני לא ממש חושב שזה יכול להתקדם לאנשהו..

    פריצה בכושר אכן מתאים להרכב, אבל זה כבר לא זה, הבעיה היא שאין אלטרנטיבות ראויות - בדש לא מספיק (ויש לו הרבה יותר ממשחק ראש), ובן בסט לא מתאים. זו הבעיה הכי גדולה של מכבי העונה.
    לשאלתך על פאקו - אני לא חושב שנקודת הפתיחה שלו הייתה טובה - הוא הגיע בשלב מאוחר, בסיטואציה של הדחה מאירופה, לקבוצה שהוא לא היה חלק מהבניה שלה, כשחלק חשוב מהסגל במגמת ירידה, לציפיות גבוהות מאוד כאשר הוא צריך להוביל אותה לאליפות שלישית ברציפות. זה קשה מאוד. בנוסף הוא נאלץ להסתדר ללא שחקני מפתח בהתקפה כמו פריצה ויצחקי, והחלוץ שאמור להוביל התגלה ככושל. הסגל שאתה טוען שהוא טוב משמעותית מהיריבות, הוא בפועל גם סגל מאוד בעייתי - בהתקפה וחיסוריה נגעתי, אבל מה עם קישור בו יש רק שחקן-שניים ברמה גבוהה באמת? מה עם ההגנה בה צריך לאלתר עם דור פרץ כבלם מחליף? מה עם זה ששפונגין לא כשיר במשך עונה שלמה?
    פאקו לטעמי משחק היום בשיטה שלאו דווקא הייתה האופציה הראשונה מבחינתו. בתחילת דרכו מכבי שיחקה עם לחץ מטורף ודחפה תמיד קדימה - משחק מתפרצות. בהרכב יכולת לראות העדפה לשחקנים מהירים, וגאל מרגוליס למשל (אחד הכישרונות הכי גדולים שראיתי בישראל ומקרה מצער שאני מקווה שיזכה לפריחה) ראה הרבה דקות. כבשנו המון וספגנו המון, ולטעמי פאקו חשב שזה מסוכן, וברגע שההתקפה תהיה קצת פחות טובה זה יעלה לנו בנקודות, אז הוא זנח את זה. אני גם חושב שמכבי לא בנויה לזה, כי הקישור שהוא לב ליבה של הקבוצה לא מתאים לזה - אלברמן אידאלי למשחק מסירות מאורגן, נוסא שחקן נהדר למשחק של מסירות קצרות ומיטרוביץ' אולי טוב בכדורים ארוכים לעומק, אבל חייב לעשות את זה ממשחק עומד ותוך כדי תנועה לא ממש בנוי לזה.
    אני לא חושב שמכבי משחקת רע היום. אנחנו משחקים הכי טוב בארץ, ככה שאני לא ממש מבין את הביקורת כלפי פאקו. לדעתי אם בהרכב היה שחקן מגוון יותר ממיטרוביץ', שאני דיי הופך פה לשעיר לעזאזל כי הוא שחקן טוב מאוד שממש לא הייתי רוצה לראות אצל יריבה שלנו, המשחק שלנו בכלל היה משתדרג.
    כמובן שאני לא חושב שכל מאמן זר יהיה טוב, אבל אני סומך על מי שמחליט על זה במכבי שימצא תחליף ראוי במידה ופאקו יעזוב. ואני רוצה שהוא ימשיך - גם יציבות, וגם מאמן באמת טוב, שעל השאלה אם הייתי רוצה שימשיך גם אם לו ייקח אליפות אין לי מה לענות, כי זה היפוטתי ומתאר מצב בו אנחנו משיגים פחות נקודות - אם ניקח אליפות, זה הרבה בעקבות כישוריו.

    ולגבי הנקודה שלך לגבי רוני לוי והטיעון שהאופן שבו שיחק מול מכבי לא מצליח לקבוצות אחרות, שני דברים:
    1. זה תלוי גם ביום של מכבי. נגד נתניה, בנוסף למה שהם עשו, לא היינו טובים וחדים. בשורה התחתונה המון תלוי בפייבוריט במקרים כאלה.
    2. עצם זה שזה לא מצליח יכול להעיד שמאמנים בישראל לא באמת יודעים איך זה עובד, גם אם זה בסיסי.
     
  10. עומר משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏3/8/02
    הודעות:
    23,020
    לייקים שהתקבלו:
    1,947
    אגב עוד דבר קטן, כולם מדברים על צמצום פערים בין מכבי לב"ש ועל זה שבאר שבע התקדמה במשחקים שלה בבלומפילד. חברים, גם במשחק של ה-1:3 מכבי היתה במכלול המשחק, כמה דרגות מעל באר שבע, בעומק, בכושר, בהזדמנויות, ב"ש הגיעה למצבים רק מטעויות של מכבי בראשות השוער השיכור שלנו, למעשה כל מה שבאר שבע עשתה ברוב רובו של המשחק זה לסגור טוב, שעל זה מגיע לה מחמאות, אבל להבדיל מבאר שבע, שמתנחמת במחמאות, מכבי ת"א הראתה לא עוד שיעור. שיעור במאני טיים. מכבי בסיבוב הקודם גם היתה ראויה לנצח את באר שבע, ועדיין מכבי הגיעה למאני טיים כשהיא יודעת טוב מאוד מה היא רוצה, והיא שמה את כל יהבה על המשחק הזה, והיה די ברור לכל יושבי בלומפילד וצופי הטלוויזיה שמכבי תיקח את המשחק הזה מהשניה שהוא החל, עם או בלי העזרה מדודזאדה. מכבי יכלה להיות פחות טובה במשך שני סיבובים במשחקים הישירים מול קריית שמונה ובאר שבע, אבל ידעה להיות יותר טובה מול השאר, ומצד שני במאני טיים גם מול קריית שמונה בגביע וגם מול באר שבע בליגה, היא הגיעה ועשתה את המוטל עליה ביתר צלחה בבית, מזכיר לי את הקבוצות כדורסל והכדורגל הגדולות באירופה שפותחות חזק, טיפה מורידות גז ויכולת, אבל יודעות להביא את עצמן לחודשי ההכרעה של אפריל-מאי לשיא הכושר בדיוק חזרה כשהן צריכות אותו בשביל לסגור סיפור. עוד אנקדוטה קטנה, אוהבים להגיד שב"ש קבוצה לא פחות טובה ממכבי והכושר ניצח. אז לא, לא רק הכושר ניצח, מכבי קבוצה יותר טובה מבאר שבע, מאומנת יותר טוב מבאר שבע ומתורגלת לשחק במספר וריאציות של שיטות, טוב יותר מבאר שבע. בזה כמובן האשמה על הצוות המקצועי בבאר שבע, אבל שורה תחתונה, אני לא זוכר את הפועל ב"ש באה ומניעה כדור ומשחקת מכבי סטייל מול קבוצה גדולה ב-3 שנים של אלישע, אם זה ההבדל בין הקבוצות נכון לעכשיו? אני לא חושב, אף על פי שהפועל ב"ש קבוצה טובה מאוד. מצד שני אני לא חושב שגם אם הפועל ב"ש תשנה את המשחק שלה, היא תפגוש את מכבי בעונה ירודה יחסית לקודמותיה, כנ"ל גם קבוצות אחרות, אני מאמין שמכבי של שנה הבאה, עם או בלי קשר למה תעשה באירופה, תרים את הרמה שלה כלפי מעלה, הן באיכות השחקנים הישראלים והזרים והן באיכות המשחק, בטח על אחת כמה וכמה אם פאקו יישאר.
     
  11. EO11 בפה אליל היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏10/4/10
    הודעות:
    16,059
    לייקים שהתקבלו:
    7,122
    הפועל באר שבע לא קבוצה טובה מאוד, אם היא הייתה טובה מאוד היא הייתה מעליכם. אלישע לוי כישלון, אין מה להגיד, וכמו שאמרתי אני מקווה שאלונה תבצע מחטף ותביא את רוני לוי לנגב. אני חושב שהסגל הקיים שם מתאים לו מאוד, ושהוא יעשה מבאר שבע קבוצה מאוד חזקה ויעילה, והדבר הכי חשוב - מינוי רוני לוי זה שינוי חשיבה מנטלית. תחשבו עליו מה שתרצו, אבל רוני לוי כיום הוא המאמן הישראלי הבכיר ביותר מבחינת המעמד שלו, ומינוי שלו יכול לשנות חשיבה בקבוצה ששינוי החשיבה שלה הוא אולי הדבר החשוב ביותר. באר שבע חייבת תואר כדי להתקדם מבחינה מנטלית, אחרת היא תמשיך להתקשות במאבק האליפות, שיכול להיות הרבה יותר קשה בעונה הבאה אחרי עוד עונת כישלון של חיפה ורעב גדול שנפתח אצל בית״ר. אני לא אומר שהשתיים האחרונות יהיו מועמדות בכירות לתואר, אבל אם הן יהיו חזקות זה סיפור אחר לגמרי. בית״ר וחיפה שייכות למועדון אקסולסיבי של קבוצות שיכולות להשפיע על מאבק האליפות גם אם הן לא נאבקות בעצמן.
    ואם נחזור לרוני לוי, רוני לוי יחדיר רוח אחרת בקבוצה. לא עוד רוח הבינוניות של אלישע לוי, אלא שאיפה למצוינות ומקצוענות. לדעתי הוא יהיה שם הצלחה מסחררת.

    אני מאוד מעריך את הסגל של הפועל באר שבע. אני חושב שמאור בוזגלו שחקן אדיר, ושהשינוי העיקרי בו ולטובה זה השקט סביבו והשקט בו. כולם מדברים על אלירן עטר וזהבי, אבל ראבק איזה גול שם בוזגלו. איזה מצבים הוא יצר, איך הוא החזיק את הכדור. סטאר אמיתי. הובאן הוא דוגמה נהדרת לאיך זר צריך להשפיע על קבוצה, והמגנים גם מצוינים. לדעתי צריך עוד חיזוק של שחקן משמעותי לכל חוליה במגרש, כדי ליצור עומק אמיתי, אבל יותר מזה זה בונוס. ארבייטמן הוא שחקן שאם יכנס לכושר הוא יכול להיות הסקורר הכי טוב בליגה, ברדה שחקן חכם מאוד שגם בגילו המתקדם יכול לתרום ומליקסון? כרגע זה נראה לא מציאותי, אבל גם הוא יכול להיות בין הכוכבים של הליגה. בקיצור, פוטנציאל גדול יש שם. צריך מישהו שיעשה עם זה משהו.

    ולמרות שאני לא אוהב להסתכל לעונה הבאה, גם בית״ר ירושלים עם הסגל הנוכחי שלה פלוס חיזוק של שניים שלושה שחקנים (אם אנטל עוזב, מה שכנראה יקרה, אז חייב מחליף ברמה) יכולה להתפוצץ ולתת עונה סטייל קריית שמונה.
     
  12. Hapoel_Tel_Aviv Member

    הצטרף ב:
    ‏14/4/10
    הודעות:
    2,477
    לייקים שהתקבלו:
    550
    מידי פעם צץ דיון כזה, אני לא יודע למה זה נחשב לדיון טפל, חלק מהנטייה שלנו בכדורגל זה להשוות דברים, אולי לפתוח חדש על זה כמו שנפתח לפני כמה זמן יהיה טוב ולא כאן.

    הפועל של אז:
    -תהליך שנבנה לאט לאט, ממצב של ירידת ליגה ב2007 נבנה בהדרגתיות סגל שחקנים צעיר ואיכותי, גוטמן ידע לבנות ולקחת שחקנים שמותאמים בניהם (כפ"ס,בני יהודה - ג.לוזון,נתניה) בתוספת לצעירים שגדלו במועדון (נאתכו,זהבי שהושאל) וסקאוטינג טוב (את קנדה ולאלא לא הרבה הכירו לפני שהגיעו להפועל) וכמובן החזרה של ורמוט ב08/09,הקבוצה רצה והתקדמה בהדרגתיות והשחקנים האלה הגיעו לשיאם בסוף עונת 09/10.
    -מאמן אחד לאורך כל התקופה, יצא מהקבעון שלו וידע להתאים את השיטה לשחקנים ולא את השחקנים לשיטה (בניגוד לרב"ש נגיד שבזבז לנו את העונה שעברה למרות שתיקן לקראת הסוף), שילוב של שחקנים צעירים שהגיעו לכושר שיא בעונה אחת שלאחריה כולם נפלו חוץ מזהבי (את נאתכו לא ראיתי משחק ברוסיה לא שופט לפי הנבחרת, אם הוא מחזיק כ"כ הרבה ברוסיה כנארה שמצליח) ומזל גדול שצריך בכדורגל,
    יש עוד כמה סיבות שיגרמו להפועל של הדאבל ולחיפה של 02/03 להשאר בזכרון

    -סגנון המשחק, רוב האנשים בארץ מעדיפים בד"כ משחק קצבי והתקפי, וזה מה שהפועל של אז נתנה.
    אף קבוצה כאן מאז חיפה של יעקובו לא הציגה משחק כמו של הפועל, הקהל כאן בארץ אוהב הרבה שערים, אם אני זוכר נכון הפועל של אז כבשה מעל 85 שערים וספגה קרוב ל30, היו המון תוצאות הזויות ומעל 10 משחקים בעונה שכבשנו מעל 4 שערים.
    רוב מוחלט האנשים בארץ יעדיפו 3:3 עם הגנות גרועות על פני משחק איכותי של 0:1.
    יש עוד קבוצה נוספת שהייתה גדולה יותר לדעתי ושגם שיחקה מאוד התקפי, ושיזכרו אותה גם בגלל האלופות באותה עונה כטובה מכל זה חיפה של 2002/2003, גם לקבוצה הזאת היה תחרות. מכבי של 2012/2013 התחילה לשחק ככה לקראת סוף העונה.
    - העובדה שהייתה לה מתחרה חזקה כמו חיפה.
    - עוד סיבה זה שעדיין מדברים על אותם שחקנים, עדיין מנסים לשחזר את זה באמצעות השחקנים, מכבי מנסה ומנסה,הפועל ניסתה והתרסקה, כל השחקנים חוץ מזהבי עברו את השיא.
    (לאלא מתחיל לחזור לעצמו ויכול להיות אחלה חלוץ לרוב הקבוצות בליגה- לא ברור לי למה קבוצות לא רודפות אחריו, הלוואי שנחזיר אותו)
    - כושר מטורף - להפועל לא היה ציוד והרבה דברים אבל למרות ההעפלה לאירופאית להפועל של סיום אותה עונה היה כושר מטורף פשוט, למרות הנסיעות לרוסיה, העומס בליגה האירופאית והסגל הקצר.
    - הסיבה האחרונה לדעתי זה העובדה שהיה בלתי אפשרי לנצח את הפועל באותה עונה והיה לנו רק הפסד אחד בליגה כל העונה,(אני עדיין חושב שקנדה מכר את המשחק ושבוצעו טעויות שיפוט ואגב זה היה המשחק האחרון הגדול עם קצב מעולה), הרבה קאמבקים (היו גם למכבי של סוזה ואוסקר), היה את זה גם לחיפה שהיה עונה שהיא הפסידה רק לקריית גת.



    אגב משהו נוסף שיוריד מכל האליפויות שמכבי לקחו זה התקציב שגדול בהפרש ניכר מכל הקבוצות כאן, וזה שלחיפה יש 70 מיליון והיא נראת כמו שהיא נראת לא מוסיף להישג של מכבי אלא רק מגדיל את הכישלון של חיפה.
    בליגה שבה ב90% מהעונות הקבוצה עם הכי הרבה תקציב לוקחת אליפות, להפועל של הדאבל היה תקציב של 40 מיליון אם אני זוכר נכון, היה את חיפה,מכבי ויש מצב שגם ביתר לפניה.

    מכבי:
    -הבסיס של הקבוצה הזאת נבנה ב2012 ו2013, מאז בעיקר חיזוקים פה ושם שלא בהכרח משדרגים אותכם ומאמנים שונים שמתחלפים.

    -הקבוצה לא ממש משחקת באופן קרוב ו"מבריקה", נראת יותר מידי תלויה בזהבי, הפועל של הדאבל אולי הייתה בנויה על משחק אישי, אבל גם ששכטר נעלם מאז הדרבי של ה4:2 הקבוצה המשיכה להבריק, כשאניימה לא שיחק הפועל עדיין נראתה טוב, היו הרבה שחקנים שכבשו כמו בן דיין,זהבי,ורמוט,לאלא ואפילו דה סילבה (!) ואניימה בפנדלים במכבי יש רק את זהבי וקצת את טב"ח.

    - כושר - זה נכון שלמכבי יש את היתרון כושר, מאמנים מקצועים וכושר גבוה יותר משל שאר הקבוצות, אבל דווקא בעונה שעברה אחרי אירופה נפלתם בכושר.
    מה שכן יש פה משהו שכן יזכר להרבה זמן זה הכמות המטורפת של שערים בדקות קריטיות, לדעתי גם עניין של כושר,היכולת לעלות לרבע שעה הראשונה או האחרונה בטירוף, גם הרבה מזל וגם הרבה כושר לדעתי.


    -מתחרות - בעונה 12/13 היה לכם "מתחרה" עד ינואר, אח"כ "מתחרה בכאילו", הפועל של אז לא היתה קבוצה טובה אבל נתנה פתיחה טובה ואז התרסקה, חיפה התאוששה אבל לא באמת הייתה ברמה של אליפות ושיחקו בכאילו.
    בעונת 13/14לא הייתה לכם באמת תחרות, ואם הייתה לכם מתחרה אמיתית לדעתי הייתם מפסידים את האליפות כי דווקא לקראת אמצא-סוף העונה שעברה לא ראינו כמעט את היתרון שלכם בכושר ונפלתם
    בעונה הזאת דווקא כן היה לכם חצי מתחרה שזאת ק"ש שידעה לשמור על נקודות ולא לאבד אותם ואז התרסקה מסיבה לא ברורה קצת לפני הפליאוף.

    הפועל ב"ש מבחינתי לא מתחרה, היא קבוצה טובה עם סגל טוב יותר מרוב הבינוניות בליגה, אבל בעיקר קבוצה שבנויה כדי להשיג מקום שני ובאה בפיגור לפני כל משחק חוץ נגדכם (מזכיר קצת את חלק מהסגנויות של הפועל) , בכל פעם שהיא מגיעה למשחק שבו היא עוברת את תקרת הזכוכית של המקום השני היא נופלת עוד לפני המשחק, הרחקות מיותרות,פציעות, טעויות מפגרות.
    זה קרה למכבי מול הפועל ומול חיפה ורק שהיא שברה את זה היא לקחה אליפות, היה את זה להפועל שהייתה גם סוג של כזאת רק קצת יותר טובה ב2009
    ביום שתנצחו את מכבי בבלומפילד או שתגיעו שלם בלי סגל חסר תוכלו לדבר על אליפות..



    ד"א, למרות הכל, שלושת המאמנים שבאו לכאן הם מאמנים טובים בסך הכל, לכל אחד האישיות והסגנון שלו,
    אוסקר בנה קבוצה גדולה למכבי אבל כמאמן כנארה לא יגיע רחוק, סוזה הוא טקטיקן גדול שיכול להגיע לאמן בקבוצות גדולות, ופאקו יודע לקחת קבוצה שנמצאת אחרי השיא ועדיין מצליח להביא אותה לטראבל כנארה.

    ועדיין הכושר שלכם לא הוכח, עלייה לליגת אלופות שווה הרבה יותר מכמעט כל אליפות כאן, רק אז נראה האם הכושר שלכם שווה משהו ואם התקדמתם, הפועל וחיפה נפלו בגלל כושר ובגלל בעלים.
    ההעפלות האלה יכלו לבנות את הכדורגל הישראלי לעשור שלם ולהרים אותו ולתת תחרות ללגיונרים,הקבוצות כאן קיבלו כסף גדול שיכל ליצור גם לנו וגם לחיפה בסיס להתחרות איתו עם מכבי כמה עונות שלמות בכל מה שקשור לצוות זר ומנהלים ספורטיבים וכ'ו.




    מה שאני לא מסכים איתו זה הקושי בליגה, אני לא בטוח שהליגה עכשיו יותר קשה מאז, לפחות לא הפליאוף העליון והמשחקים שבו
    שלדעתי הפליאוף הזה היה אחד הקשים שהיו, מבחינת סגלים היה את ביתר עם השאריות של ארקדי , היה את בני יהודה של לוזון עם גלבאן ועטר.
    ולא בטוח גם לגבי התחתית, בפליאוף האמצע הזה היה את מכבי פ"ת שלא ניצחנו,נתניה עם ה3:3 , הפועל חיפה הקשתה על מכבי חיפה.
    השחקנים ששיחקו כאן בליגה היו ברמה יותר טובה ממה שיש כאן עכשיו, בגלל גל היציאה לחו"ל בין היתר, וגם לגבי סגנון המשחק של הפועל באותה עונה - מתפרצות? אולי רק בקללה ובאירופה.
     
  13. Raulito Madridista

    הצטרף ב:
    ‏22/11/05
    הודעות:
    39,430
    לייקים שהתקבלו:
    3,500
    מין:
    זכר
    הפועל ת"א מודל 2009/10 הפסידה 4 משחקים מתוך 47, ואני לא מחשיב את גביע הטוטו - 35 מחזורי ליגה, 12 משחקים בליגה האירופית ועוד 5 משחקים בגביע.
    הפסדנו במחזור הרביעי למכבי חיפה בבלומפילד בשבוע קשה שכלל משחק חוץ בוסרמיל ביום שני, סלטיק בבלומפילד ביום חמישי ומכבי חיפה ביום ראשון - ומאז הפועל רשמה 31 משחקים ברציפות בלי הפסד.
    סגל השחקנים של הפועל היה איכותי מאוד אבל היו בעיות. הרכב מפלצתי וספסל לא תורם כמעט כלום, חוץ מזהבי והגול בטדי. יבואה שבנו עליו - עשה מעין שביתה איטלקית וכבש שני שערים; ביבראס עזב במרץ; ווצ'יצ'ביץ' שהיה שחקן ענק והוכיח בשלושה חודשים שהוא בלבל אחר מהכדורגל פה - נפצע בפציעה מוזרה. ראבאק, הבלם המחליף שלנו היה מור שושן וגם אביחי ידין שיחק בלם. דה-רידר ו-וורוצ'ינה שהגיעו בינואר לא תרמו כמעט כלום.

    מכבי חיפה של שום הייתה באמת קבוצה שיזכרו לעד, הקבוצה הכי טובה שלא זכתה באליפות. היה לה עומק בלתי-רגיל בסגל והיא הייתה יכולה לכבוש בכל רגע, שלא נדבר על הקמפיין המטורף בליגת האלופות שספק אם קבוצה תשחזר. אשכרה טעויות של אוואט הלוזר עלו לה במשחקים נגד לברקוזן. 4 נקודות מאולימפיאקוס, ניצחון ענק על מנצ'סטר יונייטד. חיפה בסיבוב הראשון גם עשתה 9 נצחונות ב-11 משחקים ושלא נדבר על כך שהליגה אז הייתה הרבה יותר חזק. נתניה של לנדאו הייתה סוס שחור, מכבי פ"ת קבוצה עיקשת, הפועל באר-שבע של לופא בעונה של גמר הגביע וכמובן לא שכחתי את הפועל של קשטן - אפורה אך די יציבה, ומכבי ת"א של קלינגר שסירבה לשקוע.
    האמת שחיפה גמרה את הדלק כבר באמצע העונה, מאז ההפסד ההוא למכבי בקריית אליעזר היא לא חזרה להיות אותה מכונה דורסנית עם כל הכבוד לקצב ההבקעות המטורף במחזורים האחרונים. במשחק בי"א נגד אשדוד עם החמישייה במחצית - חיפה הוכיחה למה היא מסוגלת ועד כמה העונה הזו היא פספוס.

    אני באמת חושב ששתי הקבוצות האלה הן רמה מעל מה שהיה בכדורגל הישראלי בעשרים השנים האחרונות. אפשר להזכיר גם את מכבי חיפה של גרנט מבחינת סגל מפלצתי אבל ברור שהקבוצה של שום היא המשך ישיר ושומי קיבל קבוצה מוכנה נטולת יוסי בניון האדיר. את חיפה של שפיגל לא ראיתי ובית"ר גם הייתה קבוצה חזקה באמצע-סוף שנות ה-90 אבל גם אותה לא ראיתי.
     
  14. orimor2212 מיטשיסט, יועץ תקשורת לשר בן מנספורד אטבריאן

    הצטרף ב:
    ‏24/4/13
    הודעות:
    16,217
    לייקים שהתקבלו:
    4,681
    אני לעולם לא אבין את הדגש המוגזם להתקפה. חיפה של 2002 כבשה 75 שערים ב-33 משחקים, אבל גם ספגה 42 - מעל שער למשחק.
    זה אולי מלהיב, אבל מבחינת הפרש שערים זה בפירוש לא משהו.
    מכבי תחת אוסקר בחלק השני של העונה לא שיחקה ככה, אלא מסודר וסכמתי עם מסירות רבות, בדיוק כמו לפני כן, רק מהר יותר, עם פחות נגיעות. זו הייתה קבוצת הגנה מצוינת בדיוק כפי שהייתה קבוצת התקפה מצוינת.

    עוד טיעון שלא אבין, וכבר הזכרתי את זה, זה עניין "היריבה הרצינית". זו ליגה, ואם כבר מודדים קושי, אז מסתכלים על הליגה כולה ולא על קרב ראש בראש. הליגה ב-09/10 הייתה נוראה ואיומה, והמקום השלישי דאז מסיים היום איפשהו בין מקום 6 ל-9 להערכתי (וכאן אני ממש לא מסכים איתך). הפועל אז הייתה כל כך טובה שהיא מתגברת על זה וזו בהחלט הייתה קבוצה מצוינת, אבל תתייחסו לזה בהיגיון.

    וכן, שיחקתם על מתפרצות. למעשה רוב הקבוצות הגדולות בישראל שיחקו על מתפרצות.
    זה לא תמיד בא עם הגנה נסוגה.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏10/4/15
  15. alexshw Member

    הצטרף ב:
    ‏13/11/09
    הודעות:
    75,323
    לייקים שהתקבלו:
    25,788
    מין:
    זכר
    גם למכבי חיפה לא היה שום עומק באותה עונה.
     
מצב נושא:
הנושא נעול.