מחזור 28 בפל' העליון: 1:3 לת"א על ב"ש, הפער בצמרת: 8

הנושא בפורום 'פורום כדורגל ישראלי' פורסם ע"י Nave, ‏4/4/15.

מצב נושא:
הנושא נעול.
  1. orimor2212 מיטשיסט, יועץ תקשורת לשר בן מנספורד אטבריאן

    הצטרף ב:
    ‏24/4/13
    הודעות:
    16,117
    לייקים שהתקבלו:
    4,671
    לריאל מדריד יש את כריסטיאנו רונאלדו, לברצלונה מסי. לא "שוברי שיוויון"?

    ומכבי תוקפת בכל הכוח גם בלי חלוץ. זה מגובה בשערים ובמצבים. מספיק עם הגישה המיושנת הזו.
    גם כשפריצה נכנס לא שיחקנו בשיטה שמזכירה אפילו טיפה 4-4-2 שהוא לא איזו גרסת כלאיים שלו שמופיעה בעיקר על הנייר, וגם לפני שפרצה נכנס זהבי היה "השחקן החופשי". ההבדל שנוצר הוא אך ורק נוכחות של חלוץ חזק ודומיננטי שמסוגל לנווט את המשחק וגם להוות איום ברחבה, במספר מועט של נגיעות - זה פותח לגמרי את המשחק. בכלל לא בטוח שאם היינו נשארים באותו הרכב פרט לפריצה במקום בן בסט, לא היינו מלכתחילה דומיננטיים וטובים כמו ב-20 הדקות האחרונות מול באר שבע.
     
  2. EO11 בפה אליל היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏10/4/10
    הודעות:
    16,022
    לייקים שהתקבלו:
    7,095
    בכלל לא בטוח, אבל אנחנו לא מדברים ב-אם. דיברתי איתך על זה לפניי המשחק נגד חיפה, אתה התעקשת והמעבר לארבעה שחקני התקפה עשה את שלו. המשכת להתעקש, ונגד באר שבע חזר אותו תסריט. אם אתה כל כך מוכן להגן על הדעה שלך, אני רוצה שתבדוק כמה שערים מכבי כבשה העונה עם שלושה שחקני התקפה בלבד. ובבקשה אל תיתן לי עכשיו הסבר פילוסופי רגיל של ״שחקן התקפה זה תלוי במיקום״ או בכל מיני חרטות. אני שמתי לב במשחקים האחרונים שכשיש ארבעה שחקני התקפה על המגרש מכבי הרבה יותר מאיימת וחזקה מאשר עם השלישייה באמצע.
     
  3. Raulito Madridista

    הצטרף ב:
    ‏22/11/05
    הודעות:
    39,383
    לייקים שהתקבלו:
    3,500
    מין:
    זכר
    אז זה לא היה 4-4-2 אלא 4-2-3-1, אבל אתה מבין עד כמה זה שונה משלושה קשרים באמצע, אני מניח. אגב, איגבור הוא לא איזה פראליה, גם התרומה ההתקפית שלו די מוגבלת, כנ"ל לגבי מיטרוביץ' שבישל 5 גולים העונה. מכבי יכולה להיות הרבה יותר 'מאסיבית' גם בסגל הנוכחי, פשוט שתשחק בהרכב הנכון ובשיטה הנכונה.
    אני רוצה שתגיד לי למה הפועל של הדאבל יכלה לשחק עם שני קשרים באמצע ועוד לנו היו שני מגנים שתוקפים כל הזמן כמו קנדה ודדי בן-דיין ולא את ייני שהוא מתמחה בעיקר הגנתית, ומכבי הנוכחית לא יכולה? להפועל היה יותר כישרון בחלק הקדמי וזהו. אגב, כשביבראס עזב זהבי היה הקשר המרכזי שזה מערך יותר פרוץ אבל זה עדיף על מנטאש והפועל לא הייתה יכולה לחשוב על פחות מניצחון בכל משחק.
    רונאלדו ומסי הם שוברי שיוויון, לא הבנתי מה אתה רוצה להגיד בזה. קארים בנזמה הוא לא שובר שיוויון למשל, קאפיש?

    אגב, הפועל של הדאבל ניצחה את סלטיק בבלומפילד במחצית שנייה מעולה(2:1), פירקה פעמיים את ראפיד וינה(לנצח 3:0 במשחק חוץ זה מרשים גם אם ראפיד קבוצה דרג ג', בטח אחרי שנתנו להם חמש פה בבלומפילד והיה קונצרט) וניצחנו גם את המבורג בקרב על המקום הראשון, כבמשחק בגרמניה כבשנו שני שערים וגם זה משהו.
    מעבר ל-7:1 על הפועל פ"ת והרביעייה בדרבי, הפועל פירקה גם את בני-יהודה שהייתה קבוצה טובה באותה עונה(4:0), כבשה שתי רביעיות לאשדוד כולל אחת קטלנית בי"א, ועוד ועוד. גם היה קאמבק מרשים נגד נתניה בפחות מעשר דקות, למחוק פיגור 3:0 ולהשוות ל-3:3.
    נו, אז מסתבר שיש עוד אוהדים, שהם לא אוהדי הכדורגל - שיודעים להעריך קבוצה טובה כמו שהפועל מודל 2009/10 הייתה.
     
  4. orimor2212 מיטשיסט, יועץ תקשורת לשר בן מנספורד אטבריאן

    הצטרף ב:
    ‏24/4/13
    הודעות:
    16,117
    לייקים שהתקבלו:
    4,671
    הפועל הרשימו גם אותי אז, הם לא הנקודה, אלא העובדה (כן, זו עובדה) שאנשים בלי לשים לב זוכרים דברים לפי מה שאומרים עליהם בתקשורת. זה גם טבעי, ומי שלא עוקב באדיקות באופן אישי מושפע בצורה כזו בעל כורחו. גם אני זוכר קבוצות לפי זה, והמון פעמים הרושם שלי מוטעה.

    מכבי כבשה בעונת אוסקר 78 שערים, אצל סוזה 76 ותחת פאקו היא בקצב כיבוש של מספר דומה. 78 ו-76 שערים בעונה מציבים את אותן קבוצות כחלק המקומות הראשונים מבחינת שערים למשחק בליגה הישראלית ב-20 השנים האחרונות לדעתי, ומעטות הן האלופות שכבשו יותר, ואיכשהו רק הפועל ההיא מרשימה אותך. אתה לא נחשד אצלי באהבת הפועל, אבל אולי זה שייך לזה שבתקשורת היללו אז את גוטמן בניגוד לעלבונות שחוטף היום פאקו, הקביעה שסוזה היה כישלון בכל מקום אחר ובונקריסט ושאוסקר הוא בסה"כ מאמן נוער (פרימו מדהים בזה)?
     
  5. EO11 בפה אליל היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏10/4/10
    הודעות:
    16,022
    לייקים שהתקבלו:
    7,095
    אני נתתי לך נתון על הנייר, אבל זה לא רק הנתון על הנייר כי זה גם הכדורגל. זה היה כדורגל דורסני, כיף לצפייה ומרתיע. אני חששתי לפגוש את הפועל ההיא יותר מכל קבוצה אחרת וזה גם משפיע על הדעה שלי. אתם כבשתם הרבה, אבל לא הרבה כמוהם ובעיקר לא בדרך שלהם. זה לא קשור גם לתקשורת, אני לא מתייחס לדברים האלה, את סוזה אהבתי ממש האמת. זה גם אולי קשור לעובדה שלהפועל הייתה יריבה אמיתית (ואפשר להגיד האלופה האמיתית) ולכם לא.
     
  6. Raulito Madridista

    הצטרף ב:
    ‏22/11/05
    הודעות:
    39,383
    לייקים שהתקבלו:
    3,500
    מין:
    זכר
    הפועל נתנה בראש בכל המסגרות והיה לה סגל הרבה יותר קצר. באדיר שיחק 50 משחקים. גם שחקני ההגנה היו כובשים שערים. בן-דיין נתן 10. בכל-מקרה, הפועל 'מגבה' את עצמה לא רק מבחינה מספרית. תראה את הוולה של ווצ'יצ'ביץ' נגד באר-שבע או של בן-דיין נגד רעננה. הכדור הולך מרגל לרגל באלגנטיות כזו.

    סיכום הביניים שלי על מכבי:
    עונת 2012/13 - אליפות שאסור לזלזל בה, עשר שנים זה חתיכת קוף כבד. בחצי השני של העונה עם זהבי ופריצה - הכדורגל השתפר מאוד ומכבי התחילה לתת הצגות.
    עונת 2013/14 - עונה טובה של מכבי גם בזירה המקומית וגם באירופה. מכבי גם הרגה הרבה משחקים כבר בהתחלה.
    העונה הנוכחית - מכבי לא משחקת טוב למרות שאין לה את העומס של אירופה או מתמודדת רצינית על התואר.

    אגב, אני חייב לחזור שוב לנושא פאקו. את קרלוס קיירוש אתה מכיר? הוא היה עוזר מאמן של פרגוסון. בקיץ 2003 ריאל החליטה ברוב טיפשותה שהוא מתאים להחליף את דל-בוסקה. בקהאם הגיע, כולם חגגו והעונה הסתיימה עם הפסד בגמר הגביע לסראגוסה העולה החדשה, הדחה ב-1/4 גמר ליגת האלופות ע"י מונאקו ורצף עלוב של 5 הפסדים רצופים ומקום רביעי. לא כל עוזר מאמן יכול להיות מאמן מוביל. אז די עם זה. וכן, פאקו לפעמים חושב שהוא המציא את הכדורגל. הזוי שדווקא הוא יקח כאן טרבל.
     
  7. orimor2212 מיטשיסט, יועץ תקשורת לשר בן מנספורד אטבריאן

    הצטרף ב:
    ‏24/4/13
    הודעות:
    16,117
    לייקים שהתקבלו:
    4,671
    איגיבור עולה בכל התקפה (והוא גם סופר דומיננטי לאחרונה בהתקפות ועושה את זה טוב), מיטרוביץ' בא לידי ביטוי בעיקר בהתקפה, זה לא שמשחקים עם שלושה קשרים אחוריים.
    אני כן חושב שאם יגיע על חשבון מיטרוביץ' שחקן טוב יותר התקפית נהיה טובים יותר, אבל זה לא קיים כרגע במכבי. ראדי היה כזה בעונת אוסקר וכרגע הוא כלום ושום דבר.
    גולסה שחקן שיכול להיכנס למשבצת הזו, למשל (והוא לא שחקן של מספרים, לא על זה אני בונה).

    אנחנו משחקים 4-1-2-2-1 וזה הכי מתאים לסגל. אני אישית אשמח אם השינויים בסגל לעונה הבאה יביאו אותנו לשדרוג החומר לשיטה כזו, או יעבירו אותנו ל-4-2-3-1, שזו השיטה הכי נפוצה כיום.
    שתיהן, אגב, שיטות שהתגלגלו מ-4-3-3, שהתגלגל מ-4-5-1.

    הפועל אז שיחקו על מתפרצות, כמו רוב הקבוצות בישראל מאז ומעולם. 4-4-2 בכלל זו שיטה למתפרצות.
    מכבי דוגלת בשליטה והחזקת כדור, זה כל ההבדל. גם כשניצחנו באירופה את בורדו ופרנקפורט, קבוצות עדיפות, עשינו את זה דרך שליטה והחזקת כדור.
     
  8. EO11 בפה אליל היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏10/4/10
    הודעות:
    16,022
    לייקים שהתקבלו:
    7,095
    הפועל שיחקו על מתפרצות? בכל משחק שאני זוכר הפועל הייתה דומיננטית בהנעת הכדור והשאירה את היריבה על החצי.
     
  9. orimor2212 מיטשיסט, יועץ תקשורת לשר בן מנספורד אטבריאן

    הצטרף ב:
    ‏24/4/13
    הודעות:
    16,117
    לייקים שהתקבלו:
    4,671
    את טיעון "היריבה האמיתית" לעולם לא אבין. בעונת הדאבל של הפועל היו שתי קבוצות כדורגל והשאר היו פח אשפה ברמה של צמרת פלייאוף תחתון לכל היותר במקרה הממש טוב. מכבי עם ליאור ז'אן בהרכב סיימה שלישית וחצי לאומית עלו במכה. יצא ששתי הקבוצות זיינו את הליגה.
    היום מכבי מאוד בולטת, ב"ש, ק"ש ובית"ר קבוצות לא רעות, ובהרכב של חיפה תמצא את עטר, סטויקוביץ' וכד', וחוץ מזה הרמה נעה בין סביר לגרוע - בשורה התחתונה זו ליגה קשה יותר. למה זה בא לרעת הקבוצה המובילה בדיוני סרק כאלה?

    כל הדיבורים האלה על היעדר ברק ודורסנות בהקשר של מכבי זה חרטא לא נורמלית. המון שערים הובקעו אחרי דאבל פסים, אחרי ריבוי מסירות בנגיעה וכד'. הגול של איגיבור נגד חיפה למשל הוא מופת למשחק מאורגן (13 מסירות במהלך שעברו דרך מספר גדול של שחקנים). הכל נעוץ בזה שבישראל מעדיפים מתפרצות, וזה אכן מרהיב יותר כשעושים את זה טוב, הרי זה כבר מזמן לא שם נרדף לבונקר. זה יוצר מצב בו קבוצה סופר מרשימה כמו מכבי בשנים האחרונות משחקת טוב ודורסת ואז מלינים עליה.
    בסוזה פחות נכנסו בתקשורת, הוא סתם לכולם את הפה בשלב מוקדם (כמו שניצח משחקים, אדם זריז ופרגמטי), אולי בגלל זה אתה זוכר אותו יותר לחיוב, כי התרשמת ממנו באופן נקי יותר. בלי שום קשר תחתיו שיחקנו בכלל לא משהו מפברואר בערך, זה היה הכי מכבי-זהבי שהיה מאז ומעולם. כנראה ששיעמם לו.

    דור - לא כל עוזר יכול להפוך למאמן טוב, אבל זה בכלל לא שייך. קרלוס קיירוש היה מאמן ראשי הרבה לפני שהפך לעוזר של פרגוסון ולא הרשים יותר מידי מעולם (סוזה היה עוזר שלו בפורטוגל תקופה קצרה, אגב). הוא לא דוגמה של עוזר טוב שהפך למאמן כושל, אלא לשל מאמן בינוני שהפך לעוזר של אגדה וחזר להיות מאמן בינוני.
    אני אוהב גם את ההשוואה שלך בין ריאל מדריד, המועדון הגדול והעשיר בעולם, למכבי תל אביב.

    במקרה של פאקו זה לא שהוא חושב שהוא המציא את הכדורגל, אלא יותר העניין שהישראלים חושבים שהמציאו את הכדורגל. שני דברים שונים.
     
  10. Raulito Madridista

    הצטרף ב:
    ‏22/11/05
    הודעות:
    39,383
    לייקים שהתקבלו:
    3,500
    מין:
    זכר
    גם לוקאס סאשה עולה בכל התקפה, אז מה. להפועל ת"א הוא נכס, למכבי ת"א למשל הוא לא מתאים. אני לא רואה מאיגבור תרומה יוצאת דופן לא רק במספרים אלא גם לא במסירות מפתח או דריבלים. גולסה שחקן שחשבתי עליו כדוגמא לשדרוג, אבל אני לא באמת מעודכן מה לגבי כושרו ויכול להיות שהוא מהליגיונרים עם הפוזה 'עדיף לשחק בחו"ל בכל מחיר מאשר..'.
    במכבי ת"א של אוסקר גארסיה אגב, ערן זהבי שיחק את הקשר הקדמי בשלישייה המרכזית בקישור. עטר ופריצה היו באנקרים והיה עוד שחקן מתחלף בצד ימין. פעם מיכה, פעם גארסיה ופעם אופצייה אחרת.

    לגבי מכבי של סוזה - המנוע נגמר להם בפברואר, היה את העומס של אירופה. למכבי הנוכחית 'אין תירוצים'. גם העונה זה זהבי ועוד 10, חבל שאתה לא רואה. אז דור מיכה מבשל פה ושם. טב"ח בינוני מאוד כבר כמה חודשים, בן-בסט הצל של עצמו ועוד.
    את פאקו אני אעריך אם הוא יצליח במקום אחר, לקחת אליפות במכבי ת"א במצב כיום זו לא חוכמה. הכישלון באירופה לא עליו אבל היכולת הלא משכנעת ברוב המשחקים בליגה - בהחלט כן. לאוסקר שבכלל גיבש סגל טוב כמו הבאתו של ראדי שהיא חכמה(כמובן שגם ג'ורדי היה מעורב), למשל - מגיע הרבה יותר קרדיט, ועל סוזה כבר דיברתי.

    מה לעשות שלהגיע למשחק עונה שהיריבה שלך היא מכבי חיפה שלא מפסיקה לאבד נקודות - זה יותר קשה מאשר לשחק נגד באר-שבע שרק לאחרונה הפכה להיות קבוצת צמרת והיא בעיקר רעש וצלצולים? באר-שבע צריכה עוד זמן רב כדי שיהיה לה כוח הרתעה כמו מכבי חיפה של אז. ובית"ר של אז עם יצחקי, ורד, בנאדו, ברוכיאן, גרשון ועוד הייתה קבוצה פח? לא. היא פשוט הייתה לא מאורגנת ולא מאוזנת. מכבי פ"ת של היום טובה יותר? או מכבי חיפה? הליגה היום נמצאת בשפל המדרגה. ק"ש הנוכחית של ברק בכר בקושי משתחלת לפלייאוף עליון בכל ליגה נורמלית שהייתה פה עד לפני כמה שנים.

    מילה אחרונה בקשר לפאקו - לפעמים הוא פוגע, לרוב לדעתי הוא טועה. אני לא מקבל את הטיעון הזה של 'עוזר מאמן של בניטס'. זה לא מעניין. את העוזר מאמן של דל-בוסקה בריאל מדריד אתה מכיר? אני מניח שלא. אני לא מושפע מהתקשורת, אני כותב לפי מה שאני רואה.

    הפועל שיחקו על מתפרצות? אולי רק נגד מכבי חיפה נגדה תמיד היה לנו מחסום פסיכולוגי, בטח ב'קללת אליעזר'. או אולי נגד המבורג. חוץ מזה - הבל הבלים.


    ווצ'יצ'ביץ' נגד באר-שבע.



    דדי בן-דיין נגד רעננה



    התקציר מהניצחון 4:2 בדרבי



    ה-4:0 הקל על אשדוד בפלייאוף העליון



    הקונצרט בי"א בסיבוב השני
     
    נערך לאחרונה ב: ‏9/4/15
    Hapoel_Tel_Aviv אוהב/ת את זה.
  11. orimor2212 מיטשיסט, יועץ תקשורת לשר בן מנספורד אטבריאן

    הצטרף ב:
    ‏24/4/13
    הודעות:
    16,117
    לייקים שהתקבלו:
    4,671
    אתה יכול לשחק על מתפרצות גם אם היריבה לא עוברת את החצי.
    בהפועל לא בנו התקפות מאחור ולא הניעו כדור יותר מידי. שיחקו הרבה יותר לעומק ורצו מהר קדימה רוב הזמן. אחת הסיבות ששכטר היה כה מוצלח בזמנו.
    ב"ש היום זו גרסה לא מוצלחת למה שגוטמן בנה אז.

    זה, אגב, אגדיר זאת כך - גם גרם לאניימה לבלוט. הפועל הייתה חשופה בהגנה לא מעט בעקבות הגישה הזו.
    במכבי אניימה לא בלט יותר מידי ולא זכורים יותר מידי רגעים גדולים שלו, פשוט כי הייתה לו הרבה פחות עבודה.
     
  12. EO11 בפה אליל היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏10/4/10
    הודעות:
    16,022
    לייקים שהתקבלו:
    7,095
    כמו שאמרת, אלו קבוצות לא רעות. מכבי חיפה של אותה עונה הייתה רעה במובן חיובי מבחינת צבירת נקודות וכשיש לך תחרות כזו רצינית זה משפיע מאוד על סגנון המשחק שלך, או לפחות אמור להשפיע. הליגה העונה היא החלשה ביותר שהייתה ואין לך שום סיבה להיכנס איתי ל״דיון סרק״ כזה כי אני בטוח במאה אחוז בעמדה שלי.

    יפה שגול אחד מתוך משחק שלם מעיד על משחק דורסני או מרשים. אני רואה 90 דקות של כדורגל בדרך כלל, וממכבי אני לא מתרשם ב-90 הדקות הללו. לא היה שום משחק שאמרתי וואו איזה כדורגל, כמו שהיה בדרבי 0-4 או בניצחון 0-3 של מכבי על חיפה בקריית אליעזר. לא היה משחק העונה שבאמת מכבי הרשימה אותי, מה הבעיה בזה? מה הבעיה שרוב אוהדי הכדורגל בישראל רואים מה שאני רואה ובעין הכי אובייקטיבית שיש? מכבי קבוצה משעממת רוב הזמן, אין לך מה להתווכח עם זה. זה שכל שני פסים מלהיבים אותך בקשר לקבוצה שלך זה משהו אחר. אתה חייב לצאת מהסרט שלאנשים אין מה לעשות חוץ מלהיכנס במכבי. ותחת סוזה שיחקתם יעיל וחזק, ומובנת מאליו ירידת המתח לאור הדומיננטיות המוחלטת של מכבי, שהעונה לא קיימת.
     
  13. Raulito Madridista

    הצטרף ב:
    ‏22/11/05
    הודעות:
    39,383
    לייקים שהתקבלו:
    3,500
    מין:
    זכר
    המשחק הכי טוב של מכבי העונה היה כשהיא דרסה את ק"ש 3:0 בגביע. וגם בווסרמיל במחזור השני היא שיחקה טוב מאוד ויצרה המון הזדמנויות אבל הפסידה.

    בוא נתמקד בעונת הדאבל של הפועל. אני רוצה שתציין לי יותר משני משחקים שאניימה הציל אותנו. וה-1:0 בקללה לא נחשב. אניימה הדף כדור וחצי. אני זוכר שהוא בלט נגד בני-יהודה בפלייאוף כשהיינו בעשרה שחקנים. ואני לא מוריד מערכו, הוא השוער הכי טוב שהיה כאן. אבל גם אם לא הייתה לנו הגנת ברזל - בשנה של הדאבל היינו יכולים לספוג 3 ועדיין לא להפסיד - כמו בתיקו 3:3 נגד נתניה או הנצחונות 5:3 על עכו או 4:3 על בית"ר ירושלים. זכינו באליפות בגלל ההתקפה המפחידה שלנו.
    שכטר הציג באותה עונה קור רוח מרשים והדבר שאפיין אותו הוא המהירות והכוח המתפרץ, הוא היה שולח את הכדור קדימה ואי-אפשר היה לעצור אותו, גם על המטר. הוא לא חלוץ '9' קלאסי כמו עומר דמארי וזו הייתה טעות של רב"ש למקם אותו שם בעונה שעברה, אבל בלי קשר כנראה ששכטר באותה עונה הוציא מעצמו יותר מ-200%.

    כל הקבוצות ללא יוצא מן הכלל באו להתבנקר נגד הפועל ת"א בעונת הדאבל. חוץ מבית"ר בטדי במחזור הראשון ומכבי חיפה. באירופה אגב כבשנו גולים במתפרצות נגד המבורג בחוץ וראפיד וינה, לגיטימי.

    ונכון מאוד מה שכתבו לך - חיפה הציבה רף בלתי-אפשרי בקצב צבירת הנקודות שלה, הפועל פתחה את העונה לא משהו מבחינת התוצאות, זה גם משפיע, אבל השחקנים הצליחו להתנתק מזה פחות או יותר.

    אני אשאל אותך שאלה אחרת - אתה באמת חושב שמכבי ממצה את כל הפוטנציאל שלה? לא היית מעדיף לראות מאמן אחר חוץ מסוזה שהוא לא רלוונטי, נניח רוני לוי?
    הדברים שאני והבית"ריסט כותבים הם דברים די שכיחים, הרבה חושבים ככה. אחת ממטרות הפורום היא שלא יהיה קונצנזוס, אבל זה לא שאנחנו אומרים דברים תלושים מהמציאות.
     
  14. Turgi Guest

    תודה לראול ואורימור שדאגו להרוס עוד נושא.
    אפשר לעבור למחזור הבא?
     
  15. orimor2212 מיטשיסט, יועץ תקשורת לשר בן מנספורד אטבריאן

    הצטרף ב:
    ‏24/4/13
    הודעות:
    16,117
    לייקים שהתקבלו:
    4,671
    אני לא זוכר במפורט משחקים של הפועל, אבל אניימה כן בלט וכן דפק הצלות מרהיבות בהמון משחקים. בכל אופן לא דיברתי עליו אלא על ההגנה שהייתה אז פרוצה, ולא סתם ספגתם שלישיות. הגיעו להרבה יותר מצבים מול הפועל ההיא מאשר מגיעים מול מכבי הנוכחית, בשל הבדלים בגישה ובשיטה (זה לא הופך את מכבי הנוכחית להגנתית). קבוצות באו להתבנקר, אבל גם יכלו לצאת מהר קדימה כי שיחקתם פחות מסודר ושיטתי (זו יותר ביקורת על רמת המאמנים בישראל והרמה הטקטית של גוטמן שאמור להיות מאמן מוביל, לא על הפועל).
    לגבי שכטר והצבתו בעונה שעברה - אני לא חושב שזו טעות. המיקום לא באמת משנה ולא כל שחקן שתמקם במרכז הרחבה הוא "9", ועדיין יעשה עבודה טובה. גם דמארי לא "9 קלאסי" (כן חלוץ רחבה פנטסטי).

    לשאלתך - אני לא מצליח לזהות מאמן ישראלי (פרט לגרנט ככל הנראה) שיהיה ברמה של פאקו ולבטח עדיף ממנו.
    את רוני לוי היללו על המשחק מול מכבי, בו נתניה בהחלט הקשתה על מכבי מאוד, אבל עשתה את זה דרך דברים מאוד בסיסיים - בונקר, לוחמנות וכדורים ארוכים לסילון התורן בהתקפה. זה לא הפריע לתקשורת לקרוא לזה "ניצחון טקטי", וכנ"ל לגבי משחקים של מכבי נגד ק"ש (בעיקר בחוץ).
    בספרד קבוצה כמו אלמריה יכולה לעשות את זה לריאל מדריד, להצליח, ואף אחד לא יגיד שזה ניצחון טקטי והמאמן ברמה של אנצ'לוטי, אלא ידברו על הקרבה ולחימה מדהימה.
    בישראל לא מבינים את המשחק ומסתכלים עליו בצורה צרה. אני צריך לחפש בנרות ניתוח סטנדרטי שבאמת נוגע לכדורגל ולדקויות של המשחק. פה שחקן יכול להיות מצוין אבל יבקרו אותו כי "אין לו דריבל" ו"תראו, הוא לא כובש". פה שרן ייני נחשב לשחקן בינוני שלא נותן כלום, למרות שהוא בורג מרכזי באלופת המדינה, כי הוא מגן והוא לא תוקף תמיד. פה חושבים ששני חלוצים זה בהכרח התקפי יותר מחלוץ אחד בלי להיכנס לשיקולים של מה זה עושה לכל שיטת המשחק. אין באמת מאמן ישראלי ששובר את הרושם הזה פרט לגרנט (שהוא מאמן סופר משמים), וזו גם הסיבה שהוא הגיע רחוק כל כך, לא רק קשרים.
    רוני לוי מאמן טוב, מאלה שפחות דבקים במה שכתבתי למעלה, אבל הוא מאותו הכפר. אולי יוכח לי אחרת.
     
מצב נושא:
הנושא נעול.