מחזור 28 בליגת העל: מכבי ת"א נוגעת באליפות אחרי 0-2 על מכבי חיפה במשחק העונה

הנושא בפורום 'פורום כדורגל ישראלי' פורסם ע"י Raulito, ‏2/6/20.

  1. orimor2212 מיטשיסט, יועץ תקשורת לשר בן מנספורד אטבריאן

    הצטרף ב:
    ‏24/4/13
    הודעות:
    16,208
    לייקים שהתקבלו:
    4,677
    בכמה אתה מעריך את הפערים התקציביים בין מכבי תל אביב למכבי חיפה? נעשה את זה פשוט.
    אציין בעדינות שמכבי חיפה הוציאה בשני חלונות בעשור האחרון סכום זהה או גבוה מזה שמכבי הוציאה על רכישת שחקנים ב-15/16, כשראיקוביץ' הגיע (אזכיר - אחרי עלייה לליגת האלופות, שהבטיחה הכנסה משמעותית), ושבזירה הזו בעוד מכבי רווחית בעשור האחרון מכבי חיפה הפסידה הכי הרבה בליגה, בפער, מיליוני יורו.
     
  2. סיונרה Member

    הצטרף ב:
    ‏20/2/16
    הודעות:
    13,141
    לייקים שהתקבלו:
    5,896
    מין:
    זכר
    הטענה שלך שקולה לטענה שליוסיין בולט יש יותר סיכוי מלך לברוח מנמר רעב שרוצה לאכול אותו. די ברור ששעות האימונים שהוא עשה לא יעזרו לו אלא אם אדם שהתאמן פחות ממנו נמצא שם באיזור. אם יש שני אנשים, נמר רעב ואת יוסיין בולט, אז לאסאפה פאוול ומייקל ג'ונסון יש את אותו סיכוי להיאכל כמו לי, למרות שאני כנראה יותר איטי מבלם ממוצע בליגה הלאומית. המחקר הכלכלי הראה לנו לאורך השנים שכל מני דברים "שבלתי סביר לחשוב אחרת" הם בסוף פשוט לא נכונים ברמה הסיבתית. הטענה שלי היא שההשפעה השולית של עבודה במחלקת הנוער היא מצומצמת לכל היותר ולא באמת משנה.
    כן שווה להחזיק מחלקת נוער מפוארת, וכן שווה להשקיע שם כסף, פשוט לא מהסיבות שאתה רוצה לחשוב.
     
  3. yedidel Member

    הצטרף ב:
    ‏27/9/09
    הודעות:
    7,468
    לייקים שהתקבלו:
    3,856
    מה שכיף בכדורגל זה הרגש והחוסר יכולת של כולנו לחשוב בהגיון שזה מגיע לקבוצה שאנחנו אוהדים/שונאים. אני ינסה בכל זאת :)

    אין ספק שיש למכבי תל אביב יתרון תקציבי עצום מאז שגולדהאר הגיע. זה לא סותר הרבה דברים נכונים שהם עושים. רק מזכיר שבתחילת דרכו של גולדהאר הוא התחיל עם הישראלים הטיפוסים כמו נמני, וראינו איך זה נראה.

    אופנתי לרדת על קרויף, אבל חלק לא קטן מההצלחה שלהם היום שייך לו. נכון שהוא הפסיד לנו 3 אליפויות, וכולנו חגגנו על זה שהנה צוות ישראלי קטן עושה בית ספר לכל ההולנדים/ספרדים. מצד שני, הוא כן בנה שם תשתית ניהולית/נוער/תקשורתית שהיום מניבה פירות. לא רואה אותם מדרדרים למצב שלנו אחרי האליפות השלישית (שלא היה חסר שם כסף).

    זה החלק הטוב. מסכים בהחלט שאוהדי מכבי תל אביב צריכים להיות מאוכזבים שלמרות כל היתרון התקציבי הזה הם לא הצליחו להתקדם במילימטר באירופה.
    צודק אורימור שגם באר שבע וחיפה יכלו להביא את זראלדש או סבוריט. מניות די בטוחות. מצד שני - הקבוצה שלו לא הצליחה להביא עילויים ברמה של אוגו או נוואקמה, שיכולים לקדם אותך גם באירופה - אולי בגלל שהמערכת מרובעת מדי בשביל לקחת כאלה הימורים.
     
  4. orimor2212 מיטשיסט, יועץ תקשורת לשר בן מנספורד אטבריאן

    הצטרף ב:
    ‏24/4/13
    הודעות:
    16,208
    לייקים שהתקבלו:
    4,677
    איך תסביר את התקדמות ענף הכדורגל מבחינת דרישות פיזיות, יכולות טכניות וכו'?
    זה מתחיל באקדמיות.
     
  5. Telkiyski Member

    הצטרף ב:
    ‏25/3/09
    הודעות:
    26,230
    לייקים שהתקבלו:
    8,585
    באמת שאני לא חושב שבמכבי תא טועים פחות מאשר בקבוצות אחרות, פשוט אצלם בזירה המקומית מרווח הטעויות הוא כמעט בלתי נגמר כי הסגל מפוצץ בשחקני טופ ברמת הליגה.

    בכל מועדון אחר בארץ שוער נפילה ב400 אלף יורו, זר שמשחק רבע שעה בעונה וחצי או שני ברזילאים בכמעט שני מיליון יורו שלא משחקים זה מתכון לאסון ובלגאן עצום. אצלם לא. אבל טעויות גדולות גם הם עושים ולא פחות מאחרים.

    על טעויות משלמים, אצלם זה פשוט לא מזיז במיוחד.
     
    oranfu אוהב/ת את זה.
  6. סיונרה Member

    הצטרף ב:
    ‏20/2/16
    הודעות:
    13,141
    לייקים שהתקבלו:
    5,896
    מין:
    זכר
    אפשר להכשל גם עם תקציב כפול משל מכבי ת"א. תמיד אפשר לחשוב על אלטרנטיבה מטומטמת יותר לשימוש במשאבים. בתיאוריה, היה אפשר גם לרדת ליגה עם התקציב של מכבי של נימני, זה שהוא לא ירד ליגה הפך את זה להצלחה?

    אתה מניח א-פריורית שמשהו קיים ואז מנסה להסביר אותו, בלי לנסות בכלל להבין אם הוא קיים באמת.
     
    Telkiyski אוהב/ת את זה.
  7. orimor2212 מיטשיסט, יועץ תקשורת לשר בן מנספורד אטבריאן

    הצטרף ב:
    ‏24/4/13
    הודעות:
    16,208
    לייקים שהתקבלו:
    4,677
    את השוער הזר מחליף שוער במשכורת חייל שהיה מראש השוער השני (והשלישי קודם לכן), זה לא שנותנים לו לשבת בצד להביאו על הבלטה סופרסטאר. התאמות תוך כדי תנועה.
    ניקוליץ' יוצר למכבי בעיה עם פציעותיו. לשחרר זו לא אופציה עם אורך החוזה, ועכשיו התאפשר להקפיאו ולשחק במקום עם שחקן נוער מושאל (עם אופציה שמניח שתמומש) שעולה גרושים.
    אתה יכול להזכיר את הברזילאים גם עוד עשור, זה היה לפני 3 שנים (אגב, 1.8 מיליון דולר על שניהם, שהיו שווים אז 1.5 מיליון יורו. אתה שוב מקפיץ 25% בקלילות אופיינית). שניהם כבר לא במכבי מזמן, ולמען האמת הם תקעו את מכבי, ע"ע פייר פליי פיננסי.
    בפרק הזמן הזה באר שבע החתימה שחקנים ושיחררה תוך חודש, תוך כדי שהייתה צריכה לשלם פיצויים, שילמה מיליונים על רכישות ורק הלכה אחורה. גם מכבי חיפה עשתה מלא רכש גרוע בהמון כסף. למכבי יש תשתית חזקה יותר, לא רק בגלל כסף, זה הכל.
     
  8. orimor2212 מיטשיסט, יועץ תקשורת לשר בן מנספורד אטבריאן

    הצטרף ב:
    ‏24/4/13
    הודעות:
    16,208
    לייקים שהתקבלו:
    4,677
    זו לא עובדה? אתה רואה כדורגל ב-20 השנים האחרונות?
     
  9. סיונרה Member

    הצטרף ב:
    ‏20/2/16
    הודעות:
    13,141
    לייקים שהתקבלו:
    5,896
    מין:
    זכר
    כשב"ש התנהלה בצורה טובה, היא זכתה באליפויות למרות הפערים התקציביים, כשהיא התנהלה כמו בזאר תורכי, היא לא זכתה באליפויות. זה לא כזה מסובך.
     
    Sir Alex Ferguson, hbs7 ו-rivaldo אוהבים את זה.
  10. חייל שוקולד משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏31/7/07
    הודעות:
    11,603
    לייקים שהתקבלו:
    3,275
    @orimor2212

    שמתי פה אתמול נתוני שכר בליגה מהפוטבול מנג'ר וכתבת לי:

    אז במקרה אני מכיר בחור שעוסק בחקירה במשחק, ושאלתי אותו איך העסק עובד.
    חוץ מהתבססות על התקשורת, החוקרים(שהם הרבה יותר משלושה) מסתמכים על מידע פנימי מהמועדונים, מסוכנים ומהשחקנים. על רוב השחקנים בקבוצות הבכירות יש להם מידע די מבוסס. גם ציינתי בפניו את הטענה שלך שהדיווחים בתקשורת הם ספקולציות, והוא אמר לי שמהניסיון שלהם כשהם משיגים אינפורמציה משחקן/סוכן/גורם פנימי ומצליבים אותה עם מה שכתוב בתקשורת, לרוב הנתונים מאוד דומים, וגם ההבדלים שיש נובעים מפרמטרים כמו שכר דירה ורכב שקשה לשקלל.
    גם על שחקנים שהם לא מצליחים להשיג נתונים, הם עושים הערכה שהיא די מדויקת לטעמם, כי אם הם יודעים בוודאות כמה שחקן X מרוויח הם יכולים להעריך כמה שחקנים במעמדו מרוויחים. למשל אם יודעים בוודאות שקנדיל מרוויח 250 אלף יורו, הם יכולים להעריך שיונתן כהן בן גילו, שחתם על חוזה בשנה האחרונה והוא שחקן בכיר ממנו, לא מרוויח פחות(את הדוגמא הספציפית אני הבאתי, אבל זו רוח הדברים).

    לסיכום החוקר אומר שגם אם הנתונים לא מדויקים בצורה מוחלטת, הם לא רחוקים מכך והוא בהחלט מסכים עם הטענה שהם משקפים את הפערים גם במציאות.

    ולכן אני מרגיש בנוח לשים כאן שוב פעם את טבלת השכר של הליגה שהיא אולי לא מדויקת ב100%, אבל כנראה שב80-90%(בטח כשמדובר בקבוצות הבכירות).

    https://i.imgur.com/a4iSlMO.Xxx
     
  11. orimor2212 מיטשיסט, יועץ תקשורת לשר בן מנספורד אטבריאן

    הצטרף ב:
    ‏24/4/13
    הודעות:
    16,208
    לייקים שהתקבלו:
    4,677
    הדיון הוא על מה שטלקיסקי מכנה מרווח טעויות. הוא מציג את זה כאילו במכבי יש אפשרויות בלתי מוגבלות ובאחרות אין כלל.
     
  12. סיונרה Member

    הצטרף ב:
    ‏20/2/16
    הודעות:
    13,141
    לייקים שהתקבלו:
    5,896
    מין:
    זכר
    אני רואה שאבולוציונית יש דברים שמנצחים בעוד דברים אחרים מפסידים ויש התפתחות טבעית של המשחק. שחקן שפעם לא היה זז כשהקבוצה שלו מאבדת את הכדור פשוט לא שרד במשחק, גם אם היה יותר מוכשר משחקנים שיש היום. בלמים שפעם היו עסוקים בלהגן, היום צריכים קודם כל להניע כדור. זה לא אומר שהבלמים של היום טובים יותר בהכרח, אלא שהמשחק המודרני הגיע לשיווי משקל אחר.

    מרווח הוא ספקטרום. ככל שאתה קונה שחקנים ביותר כסף, אתה מוריד את הסיכוי שהם לא יהיו ברמה הנדרשת לליגת העל. ככל שהסכום פחות פוגע לך באפשרות לקנות שחקנים אחרים, אז מן הסתם כישלון שם ישפיע פחות על ההצלחה הכוללת.
     
  13. orimor2212 מיטשיסט, יועץ תקשורת לשר בן מנספורד אטבריאן

    הצטרף ב:
    ‏24/4/13
    הודעות:
    16,208
    לייקים שהתקבלו:
    4,677
    למיטב ידיעתי ישנם שלושה מרכזיים, מתוכם אחד נחשב להכיר ביותר, והם כל הזמן מחפשים מתנדבים שיעזרו להם, אבל זה לא מאוד רשמי. מופתע ממה שאתה מתאר.
    מלבד העניין הזה, שאני מקבל, תמיד צריך לזכור שחוזי שחקנים לא בנויים כמו חוזה העסקה נורמטיבי, אלא יכולים להכיל בונוסים רבים. במכבי חיפה, אם להאמין לתקשורת (שוב, עירבון מוגבל), פרט לשרי כל החוזים מבוססי הרבה בונוסים בתחומים שונים, ושכר הבסיס רחוק מהשכר דה פקטו. במכבי תל אביב המצב שונה.
    שאלת מיליון הדולר היא גם האם המשחק שלך מעודכן?

    בכל מקרה, אני לחלוטין מניח ששכר השחקנים במכבי הוא הגבוה בליגה, פשוט מתקשה להאמין שהפער הוא כ-12 מיליון שקלים, יותר לכיוון ה-7-8. סכום מכובד ומשמעותי, אבל לא מאוד יוצא דופן.
     
    חייל שוקולד אוהב/ת את זה.
  14. orimor2212 מיטשיסט, יועץ תקשורת לשר בן מנספורד אטבריאן

    הצטרף ב:
    ‏24/4/13
    הודעות:
    16,208
    לייקים שהתקבלו:
    4,677
    מה זאת אומרת שיווי משקל אחר? תן לקבוצה מצוינת מלפני 20 שנה, כמו שהיא, לשחק נגד קבוצה בינונית מעכשיו וסביר להניח שהיא תפסיד בגדול פשוט כי לא תעמוד בקצב.
    המשחק מפותח יותר בבירור, הפעולות קשות יותר הן ברמה הפיזית והן ברמה הטכנית, אי אפשר להתעלם מזה. זה נובע מזה שעובדים בצורה יותר דקדקנית ומתקדמת כבר מגיל צעיר. זה בגדר עובדה.
     
  15. oranfu Member

    הצטרף ב:
    ‏16/5/11
    הודעות:
    34,559
    לייקים שהתקבלו:
    18,455
    אני מעריך שהפערים בין ת"א לחיפה משמעותיים. יתרון של לפחות 30% למכבי ת"א מבחינת תקציב.

    מכבי ת"א בונה את הסגל שלה כבר שנים עם הכסף הגדול. זה שבשנה האחרונה היא לא עשתה רכש לא משנה את היתרון הגדול שלהם.
    כמו שבשנה האחרונה סיטי לא עשו הרבה רכש, לעומת אברטון. אז מה, הכח הכלכלי האדיר של סיטי לא נתן לה יתרון על אברטון בשנה האחרונה?
    העסק לא מתאפס כל קיץ...

    לא יודע כמה מכבי חיפה מפסידה כסף. אני מזכיר שאפילו בפעם האחרונה שעלינו לאלופות - לא עשינו בכלל רכש. שחר אמר שההכנסות הגדולות של האלופות ישמשו לכסות על ההפסדים שלו. לדעתי מאז הוא מוציא סכומים נמוכים מאוד, הדיבורים על תקציב של 80 מיליון (חחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח) לא נראים לי בשום אופן מחוברים למציאות.
    איפה הכסף הזה? אצל פלקושצ'נקו? יובל אשכנזי?

    כמובן שגם בתקציב שכן יש לא מתנהלים כמו שצריך ואפשר היה להעמיד סגל טוב יותר.
     
    Telkiyski אוהב/ת את זה.