מחזור 19 בספרד: סוגרים את הסיבוב הראשון בצל הקורונה. ריאל אצל חטאפה, אתלטיקו מארחת את ראיו

הנושא בפורום 'פורום כדורגל ספרדי' פורסם ע"י Raulito, ‏31/12/21.

  1. k_700 Member

    הצטרף ב:
    ‏20/10/07
    הודעות:
    36,066
    לייקים שהתקבלו:
    6,339
    לדעתי יכול להיות כוכב בברצלונה B.

     
  2. Clock End Stand משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏12/12/07
    הודעות:
    12,289
    לייקים שהתקבלו:
    5,361
    ראית את הגול או רק את הסטילס הזה?
     
  3. Raulito Madridista

    הצטרף ב:
    ‏22/11/05
    הודעות:
    39,409
    לייקים שהתקבלו:
    3,500
    מין:
    זכר
    ריאל מדריד - אלאבס (מחזור 25)

    ריאל מדריד מגיעה למשחק במצב רוח קודר במיוחד ובכושר קטסטרופלי אחרי ההפסד 1:0 לפריז סן ז'רמן בשמינית הגמר. זה לא ההפסד ולא התוצאה אלא הדרך. קרלו אנצ'לוטי שחטף מכל הכיוונים ובצדק, הודה ששוחח עם הנשיא פלורנטינו פרס ("שוחחתי עם הנשיא ועם כולם, הם עצובים כמוני, התדמית לא הייתה טובה, התמונה הכללית הייתה נוראית, את התוצאה אפשר לשנות"), לקח אחריות חלקית ומנסה להחזיר את הקבוצה למסלול - הרי עוד הרבה לפני הגומלין, בו הבטיח שריאל מדריד תהיה תחרותית ותשתפר - מחכה הליגה, אליפות ספרד, המטרה הריאלית. "אלאבס קבוצה שמשחקת טוב, יש לה זהות, יש לה קצב. ההפסד פגע בנו, אנחנו מודעים למשחק הרע ששיחקנו נגד פ.ס.ז'. בליגה יש לנו יתרון ואנחנו רוצים לשמור עליו", אמר המאמן. היתרון עומד על ארבע נקודות אחרי הפאנצ'ר נגד ויאריאל, וריאל כבר עשתה לא מעט פאנצ'רים העונה נגד קבוצות תחתית, שלושה מהם בבית והאחרונה - אלצ'ה. "מצב הרוח שלנו היה קשה ביום רביעי, היום הרבה יותר טוב ומחר אנחנו הולכים לנצח", הבטיח. בשלב הזה שום דבר לא בטוח. ריאל עם ניצחון אחד בארבעת המשחקים האחרונים ושער בודד.

    כדי לנצח צריך התקפה, כמובן. ויניסיוס עם שישה משחקים רצופים ללא שער, בנזמה היה פצוע וגם הוא מחכה כבר זמן רב ל-25 שלו העונה. "זו בעיה, אבל החלוץ הבכיר שלנו שכובש ומבשל הרבה - חוזר, וכשהוא טוב - יותר טוב לנו. הוא יעזור לנו", הבטיח אנצ'לוטי ותולה תקוות כמובן בצרפתי. לגבי הברזילאי הוא אמר שזה לא משהו אישי אלא קולקטיבי. "כל מה שקרה לקבוצה - קרה גם לו. חודש ינואר היה מאוד אינטנסיבי, כעת יש יותר מרווחים בין המשחקים. אני בטוח שהוא יחזור להיות יעיל יותר ומכריע". זה לא בא לידי ביטוי רק בגולים אלא בפעולות הפשוטות מבחינתו כמו מסירות או הדריבלים שנראים קשים יותר לפתע. מעבר לכך, אנצ'לוטי, שטען שירידה ביכולת נובעת גם 'מהפרטים הקטנים, לפעמים', רמז לניסיון לשנות דברים בסגנון המשחק. לא במערך אלא קצת בשיטה עצמה. גם לכם בטח נמאס מהבלוק הנמוך, גם אם זה מתאים לקישור המזדקן שלנו.

    "זה נושא שאנחנו מדברים עליו. לפעמים לחץ אינטנסיבי למעלה (ליד שער היריבה) - יכול לתת לך יותר הזדמנויות. זה נכון שצריך להפעיל לחץ בצורה טובה יותר ממה שעשינו בתקופה האחרונה. ואולי שכחנו קצת ללחוץ גבוה ואנחנו נעשה זאת במשחקים הבאים". הוא הבהיר כי הסגנון הנוכחי היה מעולה עד דצמבר וכעת יש קושי בביצוע ההתקפות המתפרצות. "לא היינו אנכיים ומהירים". ב-2022 ניצחה ריאל שישה מתוך 11 משחקיה ובארבעה לא כבשה. בספרד דווח הבוקר כי בהנהלה לא מבינים מדוע אנצ'לוטי מעכב את תהליך ההצערה של הקבוצה ודרשו ממנו לשלב יותר את פדה (מדורג במקום ה-11 במספר הדקות עם 1,500) ואדוארדו קמאבינגה (מדורג 17 במספר הדקות עם 878) ואף צפו את העתיד לקרות נגד פ.ס.ז' (הצורך בקישור פיזי, מהיר ואנרגטי ולא רק שליטה טובה בכדור וחוכמה) מעבר למה שפורסם על הזעם של הנשיא.

    אנחנו צופים שינויים, אבל בקטנה, כמו תמיד. קרלו תמיד אוהב לשחק עם עמדת קשר הכנף. אסנסיו קיבל את הקרדיט נגד ויאריאל ופ.ס.ז' והיה חלש מאוד, בלי איומים לעבר השער, ואל תופתעו אם תראו את רודריגו (לגבי גארת' בייל בצד ימין או אדן הזאר שזוכה להתעלמות - קשה להאמין). טוני קרוס פתח ב-26 מ-27 המשחקים האחרונים של הקבוצה, נשחק עד תום, ואולי נראה רענון במרכז השדה עם פדה. גם אופציה של לוקאס במקום קרבחאל המאכזב בצד ימין היא אפשרית. "הביקורת? היא קיימת ובצדק כי עשינו את הדברים לא נכון, אני המבקר הראשון ואני לוקח אחריות. עלינו להבין וללמוד. חלק מהביקורת הוגנת וחלק היא שטויות". אז עוד לא מאוחר לעשות סוויץ' בראש ולהשתמש בכל הסגל, זה המפתח.

    https://www.si.com/.image/t_share/MTg3NDQyOTcyNzc2NzM2NTI3/imago1009890958h.Xxx
    זה עדיין לא עבר.. אבל זה גם עדיין לא נגמר..
    ריאל מדרידהרכב משוער: טיבו קורטואה| דני קרבחאל, אדר מיליטאו, דויד אלאבה, פרלאן מנדי| קאסמירו, טוני קרוס (פדה ואלוורדה), לוקה מודריץ'| רודריגו (מרקו אסנסיו), ויניסיוס ג'וניור וקארים בנזמה

    אלאבס מגיעה למשחק אחרי שסוף סוף נשמה לרווחה, אבל מעתה ואילך זה יהיה עבורה כמו ריאליטי ארוך של הישרדות. היא הייתה בכושר איום ונורא ב-2022 אך הצליחה לקטוע רצף של שלושה הפסדים רצופים עם 1:2 יקר מפז על וולנסיה בבית. היו לה גם 11 משחקים ללא ניצחון ו"העונש" שלה היה קריסה אל מתחת לקו האדום מאז אמצע דצמבר. המאמן חוסה לואיס מנדיליבאר, המאמן השני העונה יקווה להשאיר את הקבוצה בליגה, כשכרגע הפער מחוף מבטחים עומד על ארבע נקודות. לאלאבס, גם בעונות בהן ירדה ליגה, לא היו כל כך מעט נקודות בשלב הזה (20 בלבד). אבל עזבו, השבוע האחרון היה נהדר עבור אלאבס. "חוסלו הראה לאלבס שיש אור בקצה המנהרה", נכתב במארקה לאחר הניצחון על העטלפים ואין ספק שאם אלאבס תשרוד זה יהיה בעיקר בזכות הספרדי. ואולי גם בזכות זה שהיא רגילה למאבקים האלה. גם הקשר הימני ג'ייסון ומהמאדו לום, ממרכז השדה, היו חשובים בניצחון.

    ובחזרה לפיצ'יצ'י שלה – חוסלו, שחווה את חודשיו האחרונים בקבוצה (מסיים חוזה ומתלבט בין ולנסיה לסלטה ויגו) כבש לא פחות מ-12 שערי ליגה (הוא גם שיאן השערים של הקבוצה בליגה הבכירה) – שיפר את שיאו האישי מהשנתיים הקודמות, וזה יותר מאשר כל חבריו לקבוצה יחד. החלוץ בן ה-31 כבש אגב כבר נגד ריאל במחזור הפתיחה. אבל גם הוא לא מספיק לאלאבס כדי שתברח מהטייטל 'ההתקפה החלשה בליגה' – עם 19 שערי זכות בלבד. עוד בעיה היא משחקי החוץ, עם ניצחון אחד בלבד מול שמונה הפסדים . מנגד, היא השיגה תוצאות תיקו בקאמפ נואו נגד ברצלונה (1:1) ובפיחואן נגד סביליה (2:2). בבית היא ניצחה את אתלטיקו, כך שנגד הגדולות היא קצת יותר טובה.

    הדבר השלילי היחיד מהניצחון האחרון היה הכרטיס הצהוב החמישי שספג הבלם ויקטור לגוארדיה (32), מעמודי התווך של הקבוצה, והוא ייעדר מהמשחק. הבלם, יחד עם השוער פרננדו פאצ'קו, כינסו אסיפה מיוחדת של השחקנים לפני המשחק נגד ולנסיה והוכיחו את מנהיגותם. מאט מיאזגה, שמעמדו בקבוצה דעך לאחרונה, עשוי להחליפו, בזמן שצ'ימו נבארו חזר במפתיע לסגל כי נראה כשיר באימונים. ג'ון גידיטי בחוץ. פלוריאן לחונה (הבלם) שיפתח בוודאות, אמר: "בנזמה הוא החלוץ הטוב בעולם". יש לציין את הקשר המרכזי מהמאדו לום ששיחק בכל משחקי הליגה למעט הזמן בו שהה באליפות אפריקה. "יש לי מנטאליות אחרת, אני חזק ממש כמו חיה", מעיד על עצמו הקשר שגם תרם שני שערים העונה – הסגן ("הוא נותן לנו המון בפן הפיזי", הוסיף מאמנו). לצידו משחק גונסאלו אסקלנטה, אחד מארבעה שחקני רכש בינואר שהפכו לטאבו בהרכב. המסר הברור של הקבוצה הוא 'להילחם עד המוות', כפי שאמר החלוץ חוסלו. "היה קשה מאוד לצאת מהדינמיקה השלילית וסוף סוף שברנו אותה נגד ולנסיה בזכות האוהדים שלנו. הנקודות לא הוציאו אותנו מהתחתית אבל נתנו לנו תחושה טובה. נלך משחק אחר משחק ולא נוותר".

    המאמן מנדיליבאר, שחוזר לעמוד על הקווים אחרי שהיה מושעה משני המשחקים האחרונים, עודד את שחקניו לקראת המשחק ודרש מהם להיות תחרותיים גם מחוץ למנדיסורוסה. הוא תיאר את הביקור בברנבאו בצורה יפה: "זה כמו הטיול הקבוע לרופא השיניים, ולראות אם אתה נותר בסוף בלי כאבים. זה לא הולך להיות קל אבל אנחנו חייבים להיות אנחנו. ריאל בוודאי תרצה להמשיך להיות בפסגה. היא משחקת כקבוצה". הוא משוכנע שמשחק ההגנה של קבוצתו השתפר: "אפשרנו לוולנסיה מעט מאוד מצבים, היינו טובים" ומשוכנע: "הכל ישתנה אם נשיג תוצאה טובה גם בברנבאו. היו הרבה הפסדים בהם שיחקנו טוב והרגשנו אחר כך דפוקים". כמובן שלנגד עיניו עומד מה שעשו קבוצות תחתית אחרות נגד ריאל השנה

    אלאבסהרכב משוער: פרננדו פאנצ'קו|, נהואל טנאגליה, מאט מיאזגה, פלוריאן לחונה, רובן דוארטה| תומאס פינה, מהמאדו לום, גונזאלו אסקאלנטה| ג'ייסון, לואיס ריוחה וחוסלו

    היסטוריה ומפגשי עבר:

    בשנה שעברה קרה דבר נדיר – אלאבס ניצחה בברנבאו. טוב, לא ממש בברנבאו אבל כן בוולדבבאס ואת ריאל מדריד כאורחת. זו הייתה הפעם השנייה בלבד שהיא עשה זאת ובשאר כל 14 המשחקים הפסידה. זה קרה בחודש נובמבר האיום בו ריאל לא ניצחה בליגה. לוקאס פרס כבש בפנדל אחרי נגיעת יד מטופשת של נאצ'ו, הזאר נפצע וחוסלו כבש שער נוסף. קאסמירו רק צימק במשחק אומלל שלנו (86) בדרך להפסד 2:1. בעונת האליפות האחרונה היה יותר כיף עם 0:2 בזכות פנדל של בנזמה ואחד של אסנסיו במחזור ה-35. שנה קודם לכן זה נגמר ב-0:3 קל כשוויניסיוס מבקיע מהאוויר וגם מריאנו עולה על הלוח. במשך שישה משחקי בית ריאל שמרה על שער נקי נגד אלאבס. ובכלל, אותו הפסד בעונה שעברה קטע רצף של שמונה ניצחונות ביתיים רצופים. בעוד המפגש הראשון בין הקבוצות שריאל מארחת ארע ב-1931 והסתיים בניצחון 0:1 צנוע – ריאל בדרך כלל 'משתוללת' נגד אלאבס.

    כבר במפגש השני זה נגמר במאניטה, תוצאה ששוחזרה ב-1956 (די סטפאנו וחנטו בין המבקיעים) וגם בעונת 2000-01 במשחק חגיגת האליפות עם חמישייה תוצרת ספרד – פעמיים פיצ'יצ'י ראול, גוטי, היירו והלגרה. אם כבר חמישיות, אז כנראה המשחק הביתי הזכור ביותר נגד אלאבס ארע בעונת 2002-03, אתם יודעים את ההמשך. המחזור החמישי, הופעת הבכורה של רונאלדו-פנומנו שעלה מהספסל ומיד כבש שער אחרי בישול של רוברטו קרלוס כשעצר על החזה ושלח בעיטת יעיף נהדרת. הברזילאי השלים צמד כשגם פיגו כבש צמד וזידאן פתח בבעיטה לחיבורים. ב-2002 זה נגמר ב-1:3 עם שערים של גוטי, ראול והיירו שמחקו פיגור מוקדם. בעונתו האחרונה של כריסטיאנו זה נגמר ב-0:4 עם צמד של הפורטוגלי ושערים של בייל ובנזמה (בפנדל), בחסות ה-B-B-C בקיצור. עונה קודם לכן, 0:3 לריאל בזכות בנזמה, איסקו ונאצ'ו. אז ב-16 משחקי בית ריאל כבשה 49 שערים וספגה תשע פעמים. הניצחון הראשון של אלאבס במקדש היה בעונת 1999-00 כשריאל עם הראש בצ'מפיונס וחצי הגמר נגד באיירן אם כי זה בטח לא תירוץ. בסה"כ משחקי הליגה – 33 משחקים: 4:27 לריאל מדריד בניצחונות ועוד שתי תוצאות תיקו.
     
  4. Raulito Madridista

    הצטרף ב:
    ‏22/11/05
    הודעות:
    39,409
    לייקים שהתקבלו:
    3,500
    מין:
    זכר
    למי לא יצא החשק לראות כדורגל אחרי יום שלישי? קונה היום איזה 0:1 שישאיר אותנו עם הפער הזה בצמרת, באמת. יש הבדל גדול בין להגיד משהו במסיבת עיתונאים ולקחת אחריות לבין ליישם בפועל ולזוז מהקבעון (אנצ’לוטי). מעבר לכך זה מרגיש קצת מוזר לנתח לפני משחקים, ולמה? כי הכל חוזר על עצמו:
    -אנצ’וטי לא באמת משנה את ההרכבים לעמדת צד ימין - מגן וקשר כנף, אלא אם כן ממש נכפה עליו כמו פציעות\קורונה.
    -מלבד אסנסיו, נקודתית בלבד, אף שחקן שהוא לא בנזמה או ויניסיוס לא הוכיח שהוא אמין מספיק ומסוגל לנצח לנו אפילו Partido como hoy או לשמור על יכולת טובה שבועיים ברציפות.
    -הקבוצה מאוד-מאוד מתקשה נגד קבוצות התחתית והחזקת הכדור עם 60-70% היא דווקא מתכון לכישלון. אז פעם-פעמיים השוער של היריבה מתעלה על עצמו אבל בגדול אנחנו לא טובים מספיק.

    פתיחת המשחק שלנו כמעט מסורתית היא מאוד איטית ומנומנמת ואז נכנסים ללחץ, אין לי בעיה שהברנבאו יהיה עם המטפחות הלבנות וישרוק בוז צורם בעת הצורך. למה שהקבוצה לא תגיע עם רצון לתקן את ‘התמונה האיומה’ מיום שלישי? מקווה שהפעם נראה בנזמה קצת יותר כשיר ו-ויניסיוס קצת יותר טוב בדריבלים. לא יקרה כלום אם קרוס שפתח ב-26 מ-27 המשחקים האחרונים וכמעט תמיד שיחק 80 דקות ומעלה - יקבל מנוחה ופדה האנרג’ייזר יעלה ב-11 ואולי זה יעזור לנו, ממש משאלת לב שלי. משאלת לב יותר גדולה היא הזאר המושמץ, כן, הוא - בצד ימין, אפילו בייל שאני בטח לא מחבב אותו - רק לשם הגיוון. זוכרים שחוסלו שיחק אצלנו פעם? אשתקד הוא הבקיע, וגם בסיבוב הראשון העונה, וגם היום אנחנו נספוג מההתקפה הכי חלשה בליגה.
    ומשהו קצת נוסטלגי וכיפי, אם כבר אלאבס בברנבאו - לא אשכח את הופעת הבכורה של רונאלדו-פנומנו. הייתי ילד בכיתה ה’, בספק כמה ידעתי מה זה ‘מארקה’ או AS, אבל כמה דיברו על זה. רק עלה מהספסל וכבש את הראשון מבישול של רוברטו קרלוס ואז השלים צמד. ריאל מדריד 2002/03 :)
     
  5. Raulito Madridista

    הצטרף ב:
    ‏22/11/05
    הודעות:
    39,409
    לייקים שהתקבלו:
    3,500
    מין:
    זכר
    https://totalfootball.co.il/uploads/default/original/2X/6/6b6cfb7b3db7e0c365318730b11387269f93605e.Xxx

    ברוח התמונה של אסנסיו: אף אחד לא יצליח להשתיק אותי. זה לא צריך להיות כזה קשה נגד יריבה מהמקום ה-18 בטבלה שהתבטלה היום וכמובן במשחק בית שלנו. בסופו של דבר סימנו V גדול והיו דברים טובים אבל אני לא מבין למה אי אפשר להתחיל לשחק כדורגל מהדקה הראשונה. מי קבע שצריך להתחיל רק מדקה ה-46? אני לא מודד משחק רק בגולים או במצבים. קצב המשחק שלנו איום ונורא, תראו מנצ’סטר סיטי-טוטנהאם וזה כאילו עולם אחר. הבוז מהברנבאו היה מוצדק בפן הקבוצתי, לא לאסנסיו באופן אישי.

    אסנסיו היחיד שבאמת מתפקד בהתקפה שלנו בזמן האחרון, איזה מזל שאנצ’לוטי לא החליף אותו כפי שחשב (ושהמסירה האיומה שלו לאחור לא הפכה לשער), עוד שער לקלטת של 21/22 אבל הוא לא מספיק טוב (לא מבחינת השחקנים איתם הוא מתמודד, אלא בכלל). בנזמה עד לפנדל החמיץ שני מצבים של גול ובתקופה הזו זה בעייתי מאוד עבורינו. אפרופו בנזמה, הוא היה צריך לצאת בדקה ה-80 כבר עם כל הכבוד לפנדל שאולי החזיר לו קצת ביטחון וכמה נגיעות יפות בכדור, גם כי אני משער שהוא לא באמת במאה אחוז בגלל סוג הפציעה. למה לא לשלב את הזאר ויוביץ’ ואחרים כשהניצחון מובטח? הוא פשוט לא יודע לנהל סגל. הוא ממשיך להתעקש על 12-13-14 שחקנים.
    ואלוורדה לא טרף את הדשא אבל היה בסדר ומבחינתי שכל שבוע אחד מבין קרוס או מודריץ’ יפנה את המקום. אני גם משוכנע שיום יבוא ובעיטה מרחוק תתחבר לו.

    במחצית הראשונה כתבתי על ויניסיוס ובצדק, בחצי השני הדריבלים היו טובים מאוד והוא הזכיר ברבע שעה את השחקן שעשה את קפיצת המדרגה וכנראה שאלה החדשות. הוא גם שבר בצורת קטנטנה של שישה משחקים. הוא צריך פה ושם למסור למנדי. הוא לא מאמין בו? הוא אגואיסט? זה בגלל התקרית ההיא מה-2:2 עם גלדבאך בחוץ?
     
  6. Raulito Madridista

    הצטרף ב:
    ‏22/11/05
    הודעות:
    39,409
    לייקים שהתקבלו:
    3,500
    מין:
    זכר
    אולי זה יוסיף קצת לדיון ובכלל:

    https://scontent.fhfa2-2.fna.fbcdn.net/v/t39.30808-6/274256303_4429135170520796_2922553909287948594_n.Xxx?_nc_cat=111&ccb=1-5&_nc_sid=730e14&_nc_ohc=xOZ40LHH6IMAX98qUuc&tn=DFMHHBuu4QCr52Yv&_nc_ht=scontent.fhfa2-2.fna&oh=00_AT-RBm7r-MlA2evjLO0n_IVRkai3aR95pR6bQtnvy-p9UQ&oe=6216E9AF

    אפשר לראות מגמה: “שתי מחציות – שתי קבוצות שונות”. ריאל מדריד מציגה העונה פנים אחרות במחצית השנייה. שימו לב לזה: 17 שערים כבשה ריאל במחצית הראשונה בליגה ומספר כפול – 34 – במחצית השנייה. כך גם שמונת השערים האחרונים שלנו בליגה. רק אצל ריאל סוסיאדד שכבשה 4\3 משעריה במחצית השנייה – הפערים גדולים יותר. גם אם נביט על המאזן בכל המסגרות זה אותו הדבר – 25 שערים במחצית הראשונה ו-50 במחצית השנייה. בשמונה מתוך 15 הפעמים בהן היינו במצב של תיקו או פיגור בהפסקה – ריאל הצליחה לנצח. שבע פעמים התגברנו על תוצאת תיקו והייתה רמונטדה אחת ב-2:5 על סלטה. אתלטיקו מדריד גם כן עם כמות שערים נכבדת במחצית השנייה - 29, לעומת 16 במחצית הראשונה. ברצלונה למשל מציגה חלוקת שערים די שווה - 18 במחצית השנייה ו-20 בראשונה, אצל ויאריאל (21) וסביליה (18) זה שווה לחלוטין.

    למעלה: הגרף המלא של ה-AS עם כל קבוצות הליגה הספרדית: צהוב - שערים במחצית הראשונה| אדום: שערים במחצית השנייה

    [כן, אחת הטענות הידועות שלי היא שריאל מדריד לא יודעת לפתוח משחק כמו שצריך ולא חשוב אם צריך טירוף של שמינית גמר צ'מפיונס או שהיריבה ממול רועדת, כמו אלאבס אמש].
     
  7. Raulito Madridista

    הצטרף ב:
    ‏22/11/05
    הודעות:
    39,409
    לייקים שהתקבלו:
    3,500
    מין:
    זכר
    ולנסיה - ברצלונה

    המומנטום מראה שתי קבוצות שונות לחלוטין - ברצלונה עם שמונה משחקי ליגה ללא הפסד, רוצה לחזור למקום הרביעי לאחר התוצאות אמש, על חשבון המארחת ולנסיה שנכנעה 2:1 לאלאבס מהתחתית במחזור הקודם וחווה עונה קשה, כשהיא ללא ניצחון בכל 2022. שישה משחקים ללא ניצחון דירדרו אותה למקום ה-12 בטבלה והזמן במאבק על אירופה הולך ואוזל. פראן טורס שכבש נגד נאפולי ישמח לעשות זאת גם נגד האקסית. הצלע השלישית והשונה בהתקפה תהיה עוסמאן דמבלה - במקומו של פייר-אמריק אובמיאנג (בספרד הזכירו איך פירק את ולנסיה במאסטייה כשחקן ארסנל בעבר). ג'רארד פיקה שהורחק בדרבי נגד אספניול מושעה אך רונאלד אראוחו חוזר בזמן. גם דניאל אלבס ייעדר בשל כרטיס אדום בעוד ההנחה היא שסרחיו בוסקטס ישוב למרכז השדה. האס של ולנסיה הוא הוגו דורו שכובש ברוב המשחקים הגדולים השנה (שלושה שערים נגד אתלטיקו, אחד נגד ריאל ואחד נגד סביליה), וגם הסגל די מלא למעט יאספר סילסן השוער שפצוע. ינסה לעזור לו גונסאלו גדש. "אנחנו חייבים לנצח את ולנסיה", הבהיר צ'אבי במסיבת העיתונאים. בעבר המאסטייה היה מפחיד הרבה יותר עבור בארסה שהפסידה פעם אחת ב-14 המשחקים האחרונים (2:0 בעונת 2019/20). אשתקד היא ניצחה 2:3 בזכות צמד של ליאו מסי. בוולנסיה יקוו לטירוף מצד הקהל והם החלו למכור כרטיסים ב-14 יורו לנוער עד תום העונה - אך לא כולל המשחק הזה מצ'אפ שעשוי להכריע את ההתמודדות: אדאמה טראורה מול חוסה גאיה שמועמד שנים להצטרף לבארסה. הרכבים משוערים:

    https://e00-marca.uecdn.es/assets/multimedia/imagenes/2022/02/19/16452977699540.Xxx
     
  8. Raulito Madridista

    הצטרף ב:
    ‏22/11/05
    הודעות:
    39,409
    לייקים שהתקבלו:
    3,500
    מין:
    זכר
    ראיו וייקאנו - ריאל מדריד

    ראיו וייקאנו, הסינדרלה של חצי העונה הראשון, זוכרים? הקבוצה מוייקאס מגיעה למשחק בשפל עצום לאחר שהפסידה 2:1 לאלצ'ה, הפסדה הרביעי ברציפות (לפחות הפעם לא על האפס) והחמישי בששת המשחקים האחרונים ("ראיו לא מצליחה להרים את הראש", נכתב במארקה). כל זה קרה אחרי שכבר הוליכה 0:1 משער של פראן גארסיה. הקבוצה של אנדוני איראולה שגרמה לספרד להתאהב בכדורגל ההתקפי ובדצמבר דורגה רביעית – חזרה למציאות, היא הקבוצה הגרועה ביותר ב-2022 וללא ניצחון בשנה החדשה - וצנחה למקום ה-11. על אירופה כבר לא מדברים שם. היא לא הרגישה את הטעם של שלוש הנקודות מאז ה-0:2 על אלאבס בבית (שכבר פחות מבצר) ב-18 בדצמבר. "הרגע הכי קשה של איראולה", "החיפוש אחרי השער האבוד" ו"המשבר שאינו עוצר", אלו רק חלק מהכותרות. איראולה נתן לשחקנים יומיים וחצי חופש כדי להירגע...

    מאז (הניצחון על אלאבס) היא נחלה בין היתר הפסד ביתי 1:0 לאתלטיק בילבאו, לא היוותה יריב בבלאידוס לסלטה ויגו (2:0) והושפלה 3:0 בבית נגד אוססונה. אז מה קרה שם בדרך? ראדמל פלקאו לא הבקיע מאז הגול נגד ריאל בברנבאו בנובמבר ומתקשה לשמור על כשירות רציפה. נגד אלצ'ה הוא עלה כמחליף לחמש דקות בלבד. הוא תקוע על חמישה כיבושים כמו סרג'י גווארדיולה כאשר אלברו גארסיה, הקיצוני השמאלי, עבר אותם עם שישה, ויש לו גם שלושה בישולים. פלקאו (שימשיך על הספסל) משוכנע שהמשחק הזה יכול להחזיר את הקבוצה למסלול: "ריאל גורמת למוטיבציית שיא אצל כל שחקן. הכי חשוב זה שאני בריא ומרגיש טוב יותר פיזית. אני מקווה שאוכל לעזור לקבוצה להשיג תוצאה טובה. התחלנו את העונה מצוין. אנחנו בהחלט יכולים לנצח את ריאל".

    אכן כך. מאזן הבית עדיין מפואר, ראיו שלישית בדירוג ולפני קבוצות כמו ויאריאל, אתלטיקו מדריד, בטיס וברצלונה, השיגה 26 נקודות מ-32 האחרונות וספגה רק שמונה פעמים (ההגנה הביתית השנייה הכי חזקה בליגה), אך אלה נראים ימים אחרים וגם האפקטיביות מול השער ירדה (הקבוצה שמייצרת את מספר המצבים החמישי הכי גבוה). מול הגדולות? היא ניצחה את ברצלונה בבית באוקטובר (0:1) וסיימה לא מזמן ב-1:1 ביתי נגד בטיס. ואם כבר הקבוצה מאנדלוסיה, הרי שנקודת האור של ראיו היא גומלין חצי הגמר בבניטו ויאמרין בתחילת החודש. היא נכנעה 2:1 במשחק הבית אך זה לא גמור. "עם האוהדים שלנו הכל אפשרי", אמר מריו סוארס הבלם. "אנחנו חייבים לתקן את הבעיות וצריכים לגרום לקהל שכל משחק יהיה ממש מסיבה. האוהדים לא מבקשים מאיתנו הרבה".

    לקראת המשחק הקרוב, כפיח ששמתם לב, לא מעט שחקנים התראיינו או כתבות את אשר על ליבם ברשתות החברתיות. הקשר אוסקר ולנטין ניסה להרגיע: "לא היינו הכי טובים לפני, ואנחנו לא הכי גרועים עכשיו". מקצועית, הבלם אסטבן סאבלייץ' שנפצע במחזור האחרון, כשיר וימשיך ב-11. הקבוצה מגיעה עם סגל מלא למעט הקשר אונאי לופס, שלא היה שחקן הרכב בשום שלב – הוא היחיד שבספק. בספרד לא צופים שינויים ב-11 של ראיו שתמשיך עם ה-4:3:3 הרגיל שלה ולא תשחק בסגנון הגנתי יותר למשל. לוקה זידאן, הבן של והאקס, פתח בהרכב בארבעה מששת משחקי הליגה ב-2022 (פתח במחזור הראשון, הורחק, ואז חזר לשחר רק במחזור ה-19. הוא סופסל נגד סלטה ויגו ואוססונה וחזר לעמוד בשער נגד גרנאדה על חשבונו של סטול דימטרייבסקי. איבן באיו, המשחק בעמדת המגן הימני, הוא שיאן הדקות. איראולה אמר לאחר ההפסד האחרון כי השבוע הקרוב יהיה "ארוך מאוד" עבור הקבוצה, דרש מהשחקנים להיות יותר מרוכזים וקרובים זה לזה ואמר כי אין פתרון קסם ליציאה מהמשבר. "אנחנו חייבים להמשיך לעבוד כדי לצאת מהרצף השלילי הזה". "אנחנו לא יכולים לוותר על מי שאנחנו, יש לקבוצה הזו זהות. אנחנו כאן יכולים וצריכים לעשות התאמות. בנזמה ו-ויניסיוס עושים את ההבדל", אמר איראולה לקראת המשחק.

    https://phantom-marca.unidadeditorial.es/a7a01678f79bdfd3577e2a9d63427fc9/resize/1320/f/Xxx/assets/multimedia/imagenes/2022/02/21/16454486488227.Xxx
    איראולה ופלקאו. ראיו הקבוצה הגרועה בליגה ב-2022
    ראיו וייקאנו – הרכב משוער: לוקה זידאן| איבן באיו, אסטבן סאבלייץ', אלחנדרו קטנה, פראן גארסיה| סנטי קומסנה, אוסקר טחרו, אוסקר ואלנטין| איסי פלאסון, אלברו גארסיה וסרג'י גווארדיולה.

    ריאל מדריד מגיעה למשחק לאחר ימים רגועים יותר בזכות ה-0:3 על אלאבס בסנטיאגו ברנבאו. המקום בפסגה מרגיש נוח עם יתרון שש נקודות אך זה לא הסוף. לריאל יש עוד שני גמרים עד לגומלין נגד פריז סן ז'רמן ואם תהיתם האם קרלו אנצ'לוטי ינסה לתרגל מערך ללא קאסמירו ומנדי שיחסרו - אתם טועים ובגדול ("זה היה אפשרי אם היו לנו משחקי ידידות, אני אשים את ההרכב החזק ביותר העומד לרשותי", אמר. "אני אופטימי", הוסיף אנצ'לוטי. "סבלנו קצת אחרי חודש ינואר והזכייה בסופרקופה, מסיבות רבות, אבל הגבנו טוב נגד אלאבס והיינו צריכים משחק כזה. אנחנו צריכים להשתפר ונעשה זאת מחר". הוא אומר את המובן מאליו שמדובר במשחק מסובך, "כזה שידרוש מאיתנו הרבה, אבל התאמנו היטב". "התחלנו את העונה בארבעה מפעלים, זכינו באחד, הודחנו מהגביע ויש לנו עוד שני תארים שאנחנו רוצים לזכות בהם", אמר כשנשאל את השאלה ההיפותטית על הליגה מול ליגת האלופות.

    בקיצור, כשריאל עדיין קבוצת החוץ הטובה בספרד עם מאזן של 26 נקודות מתוך 36, הדרך לאליפות עוברת גם בוויקאס, כשבסיבוב הקודם זה היה ניצחון קשה מאוד בבית. אסור שהגמגום של תחילת השנה החדשה (נקודה מתוך שש במשחקי החוץ, לצד פיאסקו בפריז והפסד לבילבאו - ישפיע) . אנצ'לוטי נשאל האם היה מסתכן ומהמר על ארוחת ערב במסעדת יוקרה על כך שריאל תהיה אלופה (למרות שההיסטוריה איתה), ואמר: " אני לא מהמר אף פעם, זה לא הגיוני, אבל אנחנו מסתדרים טוב". הוא הוסיף כי ברצלונה משתפרת וגם היא במאבק על הליגה. מאז פתיחת 2022 ריאל ניצחה רק בארבעה משבעת משחקיה, אגרה 14 נקודות ולמעשה היא דווקא בפסגה יחד עם ויאריאל ובארסה - הרגשנו שהמצב יותר גרוע, אם כי בארסה עם משחק פחות והיכולת לא טובה. הבעיות שלנו חוץ מחוסר רעיונות בחלק הקדמי - נובעות גם ממצב הכושר הגופני אך אנצ'לוטי מתעקש: "אין בעיות פיזיות, אנחנו טובים יותר במחצית השנייה. אנחנו רוצים לפתוח את המשחק מחר יותר טוב", אמר, והבהיר כי לא תהיה ירידה דרסטית ביכולת כמו ב-2015. "נשפר את ההיבט הזה", הוסיף והבטיח שוב משחק לחץ גבוה יותר טוב.

    אז ברור לכם שרוטציות אין בנמצא. ככה זה אצל המאמן שמשתמש הכי מעט בשחקני הספסל שלו - 7.2% מהדקות, להוציא את מאמנה של אוססונה. אנצ'לוטי שלא הגיב בזמן על אף יכולת לא טובה בשלושת המשחקים האחרונים - צריך להתעשת. פדה ואלוורדה, שסבל מקלקול קיבה ברביעי - התאמן כרגיל ביומיים האחרונים ויחזור לספסל ככל הנראה, כשאת מקומו יתפוס טוני קרוס שנח לחלוטין נגד אלאבס. מי שייעדר הוא דויד אלאבה שפספס את האימון האחרון בשל כאבי שרירים ובעצה עם המאמן הוחלט שיקבל מנוחה. בקיצור, הצמד-חמד מיליטאו-נאצ'ו חוזר ובגדול, וריאל תרצה לשמור על הקו ההגנתי הטוב יחסית (לפחות בליגה) - שמרה שלוש פעמים ברציפות על שער נקי הודות לטיבו קורטואה שמרגיש נהדר. הספרדי לא פתח בליגה ב-2022 אבל כן צבר קילומטראז'בגביע.

    אז מי יצטרך לעזור במלאכת השערים? אולי נגד יריבה שתנסה ליזום, יהיה לריאל יותר קל מאשר אוטובוס ברחבה. אנצ'לוטי שם את יהבו על טריו 50 השערים שלו - אסנסיו-בנזמה-ויניסיוס, כשבספרד ביקשו פרופורציות עבור הברזילאי שהמחצית השנייה שלו בשבת הייתה נקודת אור גדולה - "בעונה שעברה, כשלא הצליח להבקיע, אבל עף כמו הרוח – קראו לו בלוף. בתחילת העונה הזו, כשהמשיך להיות נחוש אך גם יעיל – חלק ניבאו שהוא יילחם על הבלון ד'אור הבא. אותם אלה שהעלו אותו לגן עדן כיורשו של כריסטיאנו – זורקים אותו כעת שוב ארצה אחרי חודש חלש. אני מקווה שמישהו ימצא את האמצע, הדרך הנכונה". אנצ'לוטי מאמין גם באסנסיו שלצד הביקורת עליו כבש שערים מכריעים מאוד לאחרונה. "הוא משחק נהדר, יש לו מוטיבצייה מיוחדת והוא עושה את ההבדל. הוא כובש את השער הראשון וברור שהוא צריך לבעוט יותר". מחר יהיה זה משחק הליגה ה-150 של הספרדי במועדון ויש לו רק 25 שערים. זמן טוב לשערו העשירי העונה בכל המסגרות, מה דעתכם? בעט, מרקו, בעט...

    ריאל מדריד – הרכב משוער: טיבו קורטואה| דני קרבחאל, אדר מיליטאו, נאצ'ו פרננדס, פרלאן מנדי| קאסמירו, טוני קרוס, לוקה מודריץ'| מרקו אסנסיו, ויניסיוס ג'וניור וקארים בנזמה

    היסטוריה ומפגשי עבר:

    פחות מ-20 משחקים נערכו בין ראיו לריאל בוויקאס. בשלהי עונת 2018-19 המיותרת, בה אפילו 'הקסם' של זידאן לא עזר לנו לסיים את העונה בכבוד, ריאל התארחה אצל קבוצת התחתית במחזור ה-35 והפסידה 1:0 במשחק נרפה. זיזו כעס: "בדרך כלל אני לא מבקר את השחקנים שלי, אבל היום אני חייב. מותר להפסיד – אך לא כך". ראיו ירדה ליגה באותה עונה אך רשמה ניצחון ביתי ראשון על ריאל מאז דווקא 1996-97, כשדווקא ראיו הייתה זו שהנחילה לריאל האימתנית של קאפלו הפסד בכורה (במחזור ה-35). אותו הפסד במפגש הליגה ב-2019 קטע רצף אדיר של תשעה ניצחונות חוץ רצופים של ריאל נגד ראיו. הרצף החל בעונת 1999-00 כשריאל מחקה פיגור כפול בזכות שערים של מוריינטס והיירו, וראול ניצח עבורה את המשחק בדקה ה-85. דרמה גדולה התרחשה גם בעונת 2002-03 אז ריאל עלתה פעמיים ליתרון (רונאלדו ורוברטו קרלוס), היריבה השוותה פעמיים ובדקה ה-90 פיגו כבש שער ניצחון בכדור חופשי אדיר.

    התוצאה הזו פשוט חזרה על עצמה לא פעם. זה קרה גם בעונת 2015-16, כשריאל מחקה פיגור כפול של 2:0 ללא רונאלדו ביום עצום של בייל שהבקיע צמד (וגם לוקאס הבקיע – בנגיחה!), בשיא מאבק האליפות. בעונת הדסימה, במשחק בו שיחקה ריאל עם כריסטיאנו ובייל בכנפיים ודי מאריה הסילון באמצע – היא הוליכה 0:3 בקלות, שכחה לשחק וניצחה 2:3. בעונת האליפות 2011-12 זה נגמר ב-0:1 לריאל שהייתה באדום ונהנתה משער ממזרי של כריסטיאנו בעקב אחרי כדור קרן. זה קרה ב-26 בפברואר 2012, כלומר מחר יחלוף לו עשור. היו גם ניצחונות קלים, כמו 0:3 בעונת 2001-02 שהייתה חשוכה במשחקי החוץ, ובעיקר 1:5 אימתני במחזור הפתיחה של 1995-96. המאזן ב-18 המשחקים בהם ריאל אורחת בוויקאס: 13 ניצחונות לריאל (72%), תיקו בודד (6%) וארבעה ניצחונות לראיו (22%), יחס שערים 19:35 לטובת ריאל. ראיו ניצחה במפגש הראשון 2:3 בעונת 1977-78. בסה"כ 37 משחקי הליגה (0:1 קשה של קרוס העונה בסיבוב הראשון) המאזן חד צדדי עוד יותר עם 5:29 לריאל בניצחונות.
     
  9. Raulito Madridista

    הצטרף ב:
    ‏22/11/05
    הודעות:
    39,409
    לייקים שהתקבלו:
    3,500
    מין:
    זכר
    משחק מאוד-מאוד קשה היום, בכל הרכב שנעלה, אין ספק שראיו אמנם מבחינת קצב צבירת הנקודות היא הקבוצה הגרועה ב-2022, אבל אין לה מה להפסיד. היא תהיה מסוכנת עוד יותר אם פלקאו יפתח בהרכב וזה עם סיכוי סביר מאוד. ניצחון החוץ האחרון שלנו היה נגד בילבאו, עברו כולה שני משחקי חוץ מאז אבל זה מרגיש כמו נצח. הסוד? פתחנו חזק מאוד, טוב מעל המצופה, עם שני שערים נהדרים. אבל איפה…

    אני מתרגם את מסיבות העיתונאים המלאות של אנצ’לוטי מדי מחזור, מפרסם את כל-כולה בדף הפייסבוק שלנו ובפריויו כאן\באתר מתייחס רק למה שנראה לי רלוונטי. אני גם לא נוהג להתייחס (כלומר להגיב על הנאמר) יותר מדי כי יש הבדל גדול בין מה שהוא יגיד לבין מה שקורה בפועל. מה שכן, לגבי עניין ההגנה הנסוגה שעבדה היטב והרצון לשנות - ראשית, אני חושב שהקבוצה בטלנית ולא עובדת על המגרש, וכעת, שבוע וחצי לפני הגומלין נגד פריז סן ז’רמן וכשאנחנו כבר בסוף פברואר - מאוד-מאוד קשה לשנות. מעבר לכך, הרי אנצ’לוטי לא יעשה שינויים וגם עם פדה (במקום קרוס נניח שהוא העצלן וזה שרץ פחות) אנחנו עדיין בהרכב מוגבל. אין לנו את הכלים ללחוץ. זה יכול להשתפר במעט אבל לא נדגד את סיטי\ליברפול\צ’לסי. בנזמה מאוד איטי, גם אסנסיו, רק ויני מסוגל ללחוץ וקרבחאל שמשחק קצת יותר זהיר.

    מוצא את עצמי מעביר הרבה ביקורת על אסנסיו כי שחקן איטי בכדורגל המודרני היום מתקשה מאוד, אבל הוא כן מביא את השערים, הוא פשוט צריך לבעוט יותר לשער. נלך עד המוות (Hasta el Final) עם הטריו הזה אסנסיו-בנזמה-ויניסיוס והיכולת של הברזילאי במחצית השנייה נגד אלאבס - מביאה לבשורות טובות. ראיו תתקוף יותר, אני מניח, זה יכול להיות גרוע כי אנחנו לא יודעים להגיב מספיק טוב כשאנחנו סופגים, וזה יכול אולי לעזור לנו לצאת למתפרצות. קאסמירו חגג יום הולדת 30 השבוע, אני מזכיר שוב שהוא לא הבקיע השנה וזה כן עקרוני, הוא היה עוזר לנו לגרד גולים בנגיחות ו-0:1ים קשים. גם בנזמה עם משחק ראש אדיר וזה לא שבשנה שעברה שהפאטנט הזה עבד - היו ברחבה גם בייל וכריסטיאנו, להיפך, צריך אולי להגביהה יותר. בדקתי את הטבלה של 2022 והייתי משוכנע שאנחנו יותר גרועים האמת.
    אני לא מצפה לכדורגל גדול אבל כן מצפה לראות קבוצה שרוצה ‘להגיב’ עדיין על המשחק המחורבן נגד פריז סן ז’רמן. ואם זה לא יעבוד אז אפשר לבצע חילוף לפני דקה 75+…

    דבר אחרון, אתם יודעים שאני אוהב את השטויות האלה וכל הנוסטלגיה. עונת הדסימה. ריאל מדריד מנצחת 2:3 את ראיו וייקאנו בחוץ במחזור ה-12. זה לא היה משחק גדול או משהו כזה, אבל בהחלט השפיע על המשך העונה. עד אותו השלב, גארת’ בייל שהגיע כרכש הענק של הקיץ (החמיץ כמובן את שלושת המשחקים הראשונים כי העברתו נסגרה מאוחר יותר), הועדף על פני אנחל די מאריה כאשר היה כשיר. בקלאסיקו למשל נעשה ניסיון לשחק עם שניהם יחד עם כריסטיאנו רונאלדו ואז קארים בנזמה פתח על הספסל ושיחקנו בלי חלוץ. כשריאל פירקה את סביליה 3:7 במחזור לפניכן (ולפני הפגרה), עם הצגה של ה-B-B-C שקרם עור וגידים – הארגנטינאי שולב כמחליף לשמונה דקות בלבד.
    ואז במשחק נגד ראיו, אנצ’לוטי החליט לשחק עם שלושה סילונים מקדימה. די מאריה תופקד במרכז השדה כאשר ריאל מתגוננת והפעיל המון לחץ על שחקני היריבה, ובהתקפה, לרוב, די מאריה הגיח מצד שמאל כשרונאלדו כבר חצי חלוץ. אחד ממשחקיו הגדולים ביותר היו דווקא בהפסד 4:3 לברצלונה כשהוא בישל פעמיים לבנזמה. את העונה הזו סיים אנחליטו עם 11 שערים ו-25 בישולים, עונתו הטובה במועדון כמובן שגם עוד קודם עם ז’וזה מוריניו היו לנו מתפרצות קטלניות, אבל אז…אין ספק שזו החלטה שמשפיעה על עונה, על קבוצה, על זכייה בתארים.
     
  10. Raulito Madridista

    הצטרף ב:
    ‏22/11/05
    הודעות:
    39,409
    לייקים שהתקבלו:
    3,500
    מין:
    זכר
    https://totalfootball.co.il/uploads/default/optimized/2X/9/9a712fee0b567e3558193ff0c88e65a529e55da8_2_690x388.Xxx

    רגע אחד של נחת. ברור שאני שמח מהניצחון ויש אפשרות שהפער מסביליה (תפגוש את בטיס) יגדל ועשינו צעד מסוים אל עבר האליפות, אבל זה היה מהלך הכדורגל הבודד הראוי שלנו במשחק הזה, אולי עוד אחד-שניים (מהלכים שלמים). אני לא שופט ולא פרשן של תוצאה, מתנצל. עוד חוזר הניגון. אומרים א’ במסיבת העיתונאים וקורה ב’. שום ניסיון לשינוי.

    מישהו יכול לחגוג אליפות כזו בסוף השנה בהנחה שתהיה? באמת אני שואל. שמונה משחקים ברציפות ריאל מדריד לא הצליחה לכבוש שער לפני המחצית, רוב הפעמים היא אפילו לא הייתה קרובה, זו מגמה. השחקנים לא פוגעים והוא לא רואה ולא משנה כלום. קאסמירו היה צריך בכלל להיות מורחק ובמזל ה-VAR לא התערב (עונה איומה שלו, מילא שלא הצליח לכבוש בינתיים, אבל הוא כבד, חסר אחריות ומאבד כדורים - בכל הקריירה הוא לא איבד ככה), ופדה נכנס וזה אחלה אבל זה לא מספיק. הוא לא רוצה לנצח? מה היה קורה אם קרוס היה מפנה את מקומו להזאר למשל והיינו חושבים התקפה? אולי מודריץ’? רודריגו במקום אסנסיו, זה מה שהוא מסוגל. כל קבוצה נראית נגדנו טוב. חטאפה שהייתה במשבר, ראיו וייקאנו היום, אלצ’ה הובילה 0:2 וזה אולי משחק שכן היה לנו קצת חוסר מזל למרות שהשווינו.

    או.קיי, היו שתי בעיטות מסוכנות מרחוק של ויניסיוס (אולי נגד סביליה הוא הבקיע שער דומה אבל זהו-זה) ואסנסיו וזהו-זה. בדקה ה-67 בערך מודריץ’ קשישא עשה דריבל יפה באגף שמאל והגיע למצב קורץ לבישול - לא אסנסיו ולא ויניסיוס עשו מהלך שקרוב לזה היום. הנעת כדור שלא מובילה לכלום, אף אחד לא חושב איך ליצור מצב מסוכן, איך להפתיע את היריב.
    ריאל מדריד 2021/22 היא הקבוצה הכי איטית, משעממת וצפויה מבין הקבוצות הגדולות. אין לנו שום קצב, אנחנו לא מסוגלים לעשות כמה התקפות מסוכנות ברצף. מאז 2022 + שני משחקים מה שיש לנו למכור זה הבעיטות של אסנסיו מרחוק כשזה מתלבש לו.
     
  11. Raulito Madridista

    הצטרף ב:
    ‏22/11/05
    הודעות:
    39,409
    לייקים שהתקבלו:
    3,500
    מין:
    זכר
    סביליה - בטיס
    הדרבי הלוהט של אנדלוסיה מגיע שוב ושנים שלא היה משחק דרבי כשהשתיים מדורגות במקומות 2-3 בהתאמה. "דרבי של שלווה", נכתב במארקה כשלשתי הקבוצות יש הרבה מה להרוויח והן רוצות להשאיר את התדמית הלא מחמיאה ממשחק הגביע השנה וזריקת החפצים. סביליה היא היחידה בספרד למעט ברצלונה שלא הפסידה ב-2022 אך יש לה כבר ארבע תוצאות תיקו ועומד בפניה אתגר - להתגבר על היריבה החזקה הזו ללא ז'ול קונדה ולוקאס אוקמפוס המושעים כאשר גם אנתוני מרסיאל פצוע וגם סוסו ייעדר. כל תוצאה אחרת למעט ניצחון והיא כנראה תודח סופית ממאבק האליפות. ההערכות הן שיוסף אן נסירי שהשנה לא מוצא את עצמו, יחליף בחוד את רפא מיר בעוד הקפטן חסוס נאבאס שכבר שב לסגל - עדיין לא יפתח בהרכב. בפיחואן מציגה סביליה מאזן נקי מהפסדים (תשעה ניצחונות ושלוש תוצאות תיקו). בטיס בתקופה טובה בליגה עם ארבעה ניצחונות בחמשת משחקי הליגה האחרונים (היו לה שלוש רביעיות), אך כעת מחכות לה סביליה ואתלטיקו. מנואל פלגריני בוחן את חלוקת הדקות כשלקבוצה מצפה לא רק שמינית גמר הליגה האירופית בשבוע הבא אלא גומלין חצי גמר גביע המלך נגד ראיו. אצל הבטיקו, חואנמי שהוא מלך השערים עם 16 - מושעה, אבל בורחה איגלסיאס (13 כיבושים) נכנס לקצב ב-2022. חואקין הנצחי על הספסל. לופטגי אמר: "אנחנו נמצאים על הגבול אבל אנחנו קבוצה טובה עם כל 11 שיעלו". פלגריני: "הקבוצה שמנצחת בדרבי מרגישה שהיא השולטת בעיר לפחות עד למשחק הבא וזה חשוב לנו". הרכבים משוערים:

    https://e00-marca.uecdn.es/assets/multimedia/imagenes/2022/02/26/16458958807554.Xxx
     
  12. avicii Member

    הצטרף ב:
    ‏7/12/15
    הודעות:
    2,869
    לייקים שהתקבלו:
    1,166
    מין:
    זכר
    נראה כאילו דמבלה הבין שאף קבוצה לא רוצה את רגלי החרסינה שלו, והחליט להתחיל להיות שחקן כדורגל.

    פדרי לקראת פורים התחפש לאינייסטה. רקד על המגרש
     
  13. Raulito Madridista

    הצטרף ב:
    ‏22/11/05
    הודעות:
    39,409
    לייקים שהתקבלו:
    3,500
    מין:
    זכר
    https://phantom-marca.unidadeditorial.es/625047c470c9f255022ea18fd13335e0/resize/1320/f/Xxx/assets/multimedia/imagenes/2022/02/27/16459771909487.Xxx

    שלושער כבר במחצית והוא לא הסתפק בזה: ירמי פינו עשה היסטוריה והפך לשחקן הראשון שכובש רביעייה בליגה במדי ויאריאל! הוא עשה את זה תוך 52 דקות כשהצוללת ריסקה 1:5 את אספניול. פינו הוא גם השחקן השלישי הכי צעיר בהיסטוריה של לה-ליגה שרושם הישג זה. מי שנחשב לאחת ההבטחות הגדולות בכדורגל הספרדי, רק בן 19 - השווה את מספר השערים שלו מכל העונה שעברה. "בלי העזרה של הקבוצה והמאמן זה לא היה אפשרי. אני כל כך שמח ולא יודע אפילו מה להגיד", אמר. "אני שמח כי השערים האלה עזרו לקבוצה להתקדם בטבלה וזה מה שקובע. אשמור את כדור המשחק כמובן. רצינו לנצח בבית לעיני הקהל שלנו שעוזר לנו מאוד, הקבוצה בדינמיקה נהדרת ואנחנו משתפרים". האם הוא יהיה זה שיעשה את המפנה נגד יובנטוס בגומליו עוד מעט? "אנחנו רוצים לנצח ויודעים שאנחנו מסוגלים" (במשחק הראשון הוא עלה מהספסל לדקות ספורות). אונאי אמרי התמוגג: "הוא ילד אמיץ ותחרותי מאוד, ראיתי את זה כבר באימון הראשון שלו לפני שנה. לעתים הוא מתוסכל כי הוא משחק פחות אבל זה טבעי וטוב שיש לו את הזעם הזה".
     
  14. Raulito Madridista

    הצטרף ב:
    ‏22/11/05
    הודעות:
    39,409
    לייקים שהתקבלו:
    3,500
    מין:
    זכר
    כמה מילים שלי לקראת ריאל סוסיאדד הערב:

    אתמול סביליה שמה את האליפות על הריצפה, זרקה את הנעליים ואמרה: “תודה רבה - זה גדול עליי”. אז צריך להרים את התואר ולעשות צעד גדול ומשמעותי. אבל, מצטער, אני פוזל אל עבר משהו אחר בכלל, עדיין לא ויתרתי. הברנבאו ואנחנו חייבים לקבל איזה שביב של תקווה לקראת יום רביעי. הכדורגל הממוצע שלנו מאז פברואר כלל לא יספיק, חד וחלק. לא הקצב האיטי, לא העדר הרעיונות בהתקפה, לא הקיבעון של אנצ’לוטי, לא העובדה שאנחנו מתחילים לשחק כדורגל רק במחצית השנייה (שנצטרף בדקה ה-46?). גם עם הכלים המוגבלים שלנו אנחנו מסוגלים להרבה יותר ולא תשכנעו אותי אחרת. הדרך לאליפות עוברת בברנבאו והמפתח הוא לנצח את המשחקים שנותרו בית, אבל בזמן האחרון זה מרגיש שכל משחק הוא מוקש.

    עזבו אותי מקלישאות וקשקושים במסיבת העיתונאים על “נתרגל לחץ גבוה” - פשוט תשחקו כבר כדורגל, שנראה קבוצה רעבה שרוצה להסתער על התואר ולהוכיח את עצמה, לחזור להיות ריאל מדריד של נניח, אוגוסט-ינואר וגם אז לא היינו כאלה גדולים אבל כן משהו שאפשר היה להיות מרוצים ממנו.
    אחלה, לאסנסיו-בנזמה-ויניסיוס יש העונה כבר 51 שערים אבל הם ממש לא מפחידים אף יריבה. סוסיאדד מזוהה עם סגנון התקפי וכדומה ודויד סילבה הראה כמה קסמים, גם איסק מסוכן על אף עונה לא משהו - אבל העונה היא קבוצת הגנה אדירה בעיקר, כזו שנועלת את השער - 20 משחקים ללא ספיגה בכל המסגרות, הכי הרבה בליגות הבכירות. ריאל תצטרך להתעלות. אני כן הייתי מפתיע ועולה עם רודריגו במקום אסנסיו אפילו כדי לנסות להרוויח אותו עד לסיום העונה, אבל אם מרקו מתכנן לבעוט לשער אז קבלו ביטול. חזרה גנרלית סופר-חשובה עבור ויניסיוס שאנחנו חייבים אותו בזון, ולצערנו פדה לא יהיה, זו הייתה יכולה להיות הזדמנות נהדרת להסתער. זה לא יקרה, אבל אלאבה כבר כמעט שכח איך זה מרגיש להיות מגן שמאלי, מה שיהיה נגד פ.ס.ז’, אבל בעולם מושלם הוא היה משחק בעמדה הזו גם הערב וזה כוח התקפי ומשדרג את אגף שמאל.
    נקודה מעניינת אבל פחות משמעותית מבחינתי, גם כי הוא גם ככה לא ישחק יותר מדי העונה, מעבר לרביעי נניח בעת הצורך - איך קמאבינגה משחק אחרי שההתלהבות הראשונית פחתה, המשחקים הקודמים היו לא טובים אבל כעת הוא בעמדה שלו כששומר הראשון קאסמירו ישנו. הוא צריך לשמור על הרוגע שמאפיין אותו, לשחק פשוט אבל גם לתת מעצמו. חייבים לנצח! האללה מדריד!
     
  15. Raulito Madridista

    הצטרף ב:
    ‏22/11/05
    הודעות:
    39,409
    לייקים שהתקבלו:
    3,500
    מין:
    זכר
    https://totalfootball.co.il/uploads/default/optimized/2X/f/f9ec16011da4f590e85a747fb11d59f49f523437_2_690x460.Xxx

    "חולה על כדורגל"| איזה כיף זה כדורגל, הא? לא נתנו הצגה או משהו כזה, רחוק מזה, אבל כנראה המשחק הכי טוב שלנו ב-2022, ושיחקנו כדורגל. קצב כזה ומוטיבצייה כזו אני מצפה לראות בכל שבוע, בטח במשחקי הבית, בטח כשהליגה הספרדית באשפתות (ריאל סוסיאדד גנבה גול ועשתה שירות רע מאוד לליגה, משחק מביך מאוד שלהם). מודה שהתבאסתי רצח אחרי הפנדל והיה לי ספק גדול אם אנחנו יכולים לחזור, אבל הקבוצה הגיבה מצוין. זו ההכנה הכי טובה שיכולנו לבקש לגומלין (סוסיאדד ופ.ס.ז’ זה שמיים וארץ, אני לא הוזה - זה ברור) וגם צעד גדול לאליפות. לנצח בקלאסיקו עוד שבועיים ולסמן V גדול.

    הקבוצה עשתה מהפך אדיר עוד לפני המחצית ולדעתי לא לחצנו מספיק על הדוושה עד לשער השני של בנזמה שנפסל, היינו צריכים לכבוש את השלישי יותר מהר וכך גם היה אפשר לבצע חילופים בשלב מוקדם יותר (בדגש על מודריץ’ ובנזמה, אבל זה בכל זאת אנצ’לוטי). מה שעוד הפריע לי זה בנזמה, הגול השני שנפסל הוא גול גדול, אבל הוא כבר לא מוסר לוויניסיוס לעומק כמו בתחילת העונה וברוב המחצית הראשונה הוא פשוט לא היה ברחבה אף פעם.
    רודריגו עבר את השומר שלו שוב ושוב ושוב, משהו שהיה חסר לנו לאחרונה והבחירה של אנצ’לוטי בו התבררה כנהדרת (ועל כך מחמאות), ולא היה לו למי למסור. ויניסיוס התעורר בדקות האחרונות. לדעתי רודריגו גם בלי הגרוש לליגה היה שחקן ההתקפה הכי טוב שלנו.

    כל כך הרבה זמן חיכינו לראות קצת מהירות וניידות כמו אצל קמאבינגה שכאשר הוא לא משחק את הקשר האחורי ביותר (קאסמירו בעט רע מאוד מרחוק אבל שיחק מצוין) הוא מציג יכולת טובה, תראו איך הוא אדיש בגול, וזה לא שהוא מבקיע או משחק כל שבוע - אני הייתי חוגג שער כזה בטירוף ורץ עד שהייתי מת; וגם לגולים מבעיטות מרחוק כמובן שזה אחלה נשק, כל כך הרבה זמן חיכינו שיתלבש ככה למודריץ’. בכל מקרה אני לא משלה את עצמי, הצרפתי לא ישחק הרבה ואני מעדיף את ואלוורדה. לא סגור על עצמי אם אני רוצה את קרוס מול פ.ס.ז’ או לא.

    לגבי קרבחאל, אני רוב הזמן שקט לגביו בפן ההגנתי למרות שזה פנדל מטופש וחסר אחריות, קחו נתון: פנדל שני שהוא גורם לו בארבעת המשחקים האחרונים - כמובן גם מול אמבפה - כמו בכל 137 המשחקים שקדמו לזה; דווקא בהתקפה הרגיש לי שהוא מאוד-מאוד הססן, הרבה קרוסים שלא עוברים את השחקן הראשון ועוד ועוד. באמת עצוב לראות אותו אבל בסיכום המשחק ספציפי הוא היה בסדר.

    יאללה כבר, סופר את הדקות עד ליום רביעי, תנו לנו את זה! ועל הדרך מזל טוב למועדון הגדול בהיסטוריה שבעוד שלוש דקות מציין את יום הולדתו ה-120. אני אוהב אותך ריאל מדריד.