מחזור 17 בליגת העל: 0-0 בוצי במיוחד בין מכבי לק"ש

הנושא בפורום 'פורום כדורגל ישראלי' פורסם ע"י Captain Canada, ‏4/1/13.

  1. תומס מולר Member

    הצטרף ב:
    ‏22/11/10
    הודעות:
    441
    לייקים שהתקבלו:
    3
    הוא שיחק גם בהפועל חיפה, עלה איתם ליגה והיה השוער הראשון שלהם בליגת העל
    בליגת העל במדי הפועל חיפה הוא היה חלש מאוד
    הוא שוער כבד ואיטי עם בעיה חמורה בכדורי גובה
    לדעתי הוא לא יכול להיות שוער ראשון באף קבוצה בליגת העל
     
  2. לירן מנהל כללי מנהל כללי

    הצטרף ב:
    ‏5/8/02
    הודעות:
    38,768
    לייקים שהתקבלו:
    8,313
    בקיצור, שירדנו ליגה, זה תמיד היה בעיקר בגלל מכת שוערים לא יוצלחים. כרגע התסריט נראה די דומה. שוער ראשון רע מאוד, שוער מחליף שלא בטוח שניתן לסמוך עליו, אני מקווה מאוד שלא נשלם על זה ביוקר.
     
  3. alexshw Member

    הצטרף ב:
    ‏13/11/09
    הודעות:
    75,256
    לייקים שהתקבלו:
    25,768
    מין:
    זכר
    היה שוער ראשון חצי עונה ואז הם הביאו את אוהד כהן. בהחלט זה מצביע על יכולתו.
     
  4. EO11 בפה אליל היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏10/4/10
    הודעות:
    16,050
    לייקים שהתקבלו:
    7,117
    האמת? לא מובן לי למה, אבל תמיד בב"ש בונים סגל שפשוט לא קרוב לרמת ההשקעה בו. לפחות 6 קבוצות בליגה הזאת מחזיקות בסגל יותר טוב מהפועל ב"ש וזה למרות שהיא בין הקבוצות שהיו הכי פעילות בשוק ההעברות בקיץ אאל"ט.

    וזה מוביל אותי לאלישע לוי, שמצליח רק כשהקבוצה שלו חזקה מבחינת חומר ולא יודע להוציא את המים מהסלע, כמו אלי כהן ודרור קשטן לדוגמה. בסכנין היה לו סגל מצוין והליגה גם הייתה לא יותר חזקה מהיום, בחיפה הקבוצה שלו מבחינת סגל הייתה יותר חזקה מהשאר למעט הפועל ואם הפועל לא מאבדת נקודות טיפשיות בעונת האליפות השנייה שלו אני לא בטוח שחיפה זוכה באליפות, ובפעם היחידה שעמדה מולו יריבה שווה, הוא הפסיד אליפות שהייתה לו בידיים. אלישע לוי מאמן בינוני ולא יותר מזה.
     
  5. yedidel Member

    הצטרף ב:
    ‏27/9/09
    הודעות:
    7,478
    לייקים שהתקבלו:
    3,868
    מה רע בסגל שלנו?

    הבאנו בקיץ את פלצ'וק וסוויסה, שזה שני החלוצים הכי טובים שקבוצה שהיא לא הפועל/מכבי/חיפה הביאה.
    אג'ידה, עם כל זה שהוא חלש עכשיו, קיבל פה מחמאות כל עונה שעברה.
    אוסיאקו ומרקוביץ הם בטח לא הבעיה שלנו, זרים טובים מאוד.

    אנחנו שווים הרבה יותר מהמקום בטבלה. מה שמתסכל זה גם שאנחנו נראים טוב רוב הזמן ופשוט לא עושים עם זה כלום. גם היום מול נתניה הם פחות או יותר לא עברו את החצי עד שעלינו ל1-0, ואז פשוט נתנו להם את המשחק תוך רבע שעה.

    נ.ב. כל עוד לברוכיאן יש "שם" הייתי מזדרז לעשות איתו איזה טרייד מעניין... חבל על כל רגע שהוא נמצא פה.
     
  6. Captain Canada משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏17/11/10
    הודעות:
    3,483
    לייקים שהתקבלו:
    564
    אור כהן,

    אף על פי שהתיאוריה שלך מעניינת למדי, צר לי לבשר לך כי היא אינה עומדת במבחן המציאות - במיוחד כאשר בוחנים את עבודתו של אלישע במכבי חיפה. מלבד האליפות השניה שלו במועדון, אשר הושגה כאמור "בזכות איבודי נקודות מטופשים של האדומים" (בכל זאת, למי אכפת שהקרב הישיר על התואר, אליו התייצבה הפועל כמוליכת הטבלה, הוכרע בנוק-אאוט ברור לטובת הירוקים?) ו"איבוד" הכתר ב2009/10 (מה זה משנה שמכבי חיפה סיימה את העונה ביתרון של 3 נקודות בפסגה?), הייתה גם עונת 2008/9 - בה הוא זכה להניף את הצלחת כשלרשותו עמד סגל בינוני למדי, כזה שלא התקרב באיכותו אפילו לחומר השחקנים של מכבי נתניה בשעתו. מכאן, נותרת שאלה פשוטה בקנה: אם זכיה באליפות עם ילדים בני 16 בהרכב וליאוניד פאקינג קרופניק כבלם מוביל אינה עונה בעיניך להגדרה של "הוצאת מים מהסלע", מה כן?
     
    נערך לאחרונה ב: ‏5/1/13
  7. Nave ורק מי שאוהב אותך באמת מבין היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏2/8/09
    הודעות:
    11,089
    לייקים שהתקבלו:
    1,838
    הסגל רע. אין לנו עושה משחק רציני. אין לנו שחקני התקפה. אין לנו שוער יציב. ההתקפות מתחילות מהאגפים ונגמרות מהר מאוד כי יש רק שחקן התקפה אחד ברחבה מול הגנה יריבה של 3-4 שחקנים.

    הספסל שלך צעיר, חסר נסיון, חסר ביטחון ולא ממלא את התפקיד החשוב שלו כספסל והוא לשנות את המשחק ולהוסיף לקבוצה את הפוש האחרון שהיא צריכה כדי לנצח.
     
  8. Ice Cream חסה

    הצטרף ב:
    ‏17/6/11
    הודעות:
    8,375
    לייקים שהתקבלו:
    201
    אפילו אם אלישע מצליח רק איפה שיש חומר טוב, הוא היה זה שאסף בתקציב הלא גבוה של סכנין את יבוריאן, קרופניק, קולמה ובוזגלו והפך אותם לקבוצה טובה.

    הוא בתפקידו קשר אחורי, לא חושב ששער זה מה שיעלה לו שתן למוח.

    אם גם שיחקנו יפה וגם ניצחנו אז אין מה לבוא בתלונות, למרות מצבים שהיו יכולים ללכת פנימה, וזה לא היה עניין של מזל כמו שפשוט לא היה לנו שחקן עם רגל מסיימת. אבי ריקן לא אמור לכבוש בנגיחה מול השער (וכבר הייתה לו החטאה דומה בסיבוב הקודם) ובראשי לא אמור להוציא רוחב מדויק לחלוץ מול השער.

    דריו שחקן מעולה וגם היום היה לו משחק טוב כמו תמיד, אבל הוא אשם בשער של מרינקוביץ', בשיטה שאנחנו משחקים בהגנה כל איבוד כדור במרכז המגרש קריטי (אם במקום שקבורץ היה בלם מהיר וקליל יותר ממנו אז הוא אולי היה עוצר אותו, אבל הם לא מצויים בשפע). גם בשער השני, שהרוש היה צריך לצאת, מגרלשווילי לעשות מלכודת נבדל או לצאת על מישאלוף - דריו נראה מאחורה מביט בו ולא ממש מנסה לעצור אותו.
    גם חדד וגם מגרלשווילי נתנו היום משחק ענק ב-2 הצדדים, וגם ערן לוי נתן משחק יעיל בבישולים בנגיעה אחת שלו, ועדיין מצפים ממנו שפעם אחת ישחרר בעיטה שתיכנס לרשת... עזריאל כבר עם 5 שערים והוא עושה את העבודה. גם גלאבינה היום היה טוב והוא שחרר הצידה פס יפה לערן לוי בגול של עזריאל.

    לעכו יש שחקנים טובים שכבר הראו הרבה יותר שנה שעברה, אבל שמעון הדרי לא מציב אותם נכון. טוב יעשה ויצמן אם יפטר את הדרי.
     
  9. EO11 בפה אליל היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏10/4/10
    הודעות:
    16,050
    לייקים שהתקבלו:
    7,117
    נלך עונה עונה:
    2008/9 - מסיללה, קולמה, קינן, דוידוביץ', כיאל, ארבייטמן, קטן, בוקולי ורפאלוב זה לא סגל ש"עולה על זה של נתניה"? מה אתה מדבר שטויות תגיד לי? היחידה שהיה לה סגל יותר איכותי ובשל מחיפה באותה עונה זאת בית"ר ירושלים, שסבלה מבעיות פנימיות. לחיפה באותה העונה לא הייתה יריבה אמיתית, הפועל לא הייתה בשלה כאמור ובית"ר הייתה בבעיות שלה.
    2009/10 - מה זה משנה? משנה שהאליפות בסופו של דבר הלכה להפועל, אחרי שהפועל ניצחה בחיפה במאני טיים, ואחרי שחיפה קיבלה מתנות מבית"ר ומכבי. וזה עם סגל באמת איכותי, כשכל השחקנים שרשמתי למעלה יותר בשלים ויותר מנוסים, כשארבייטמן הופך להיות החלוץ בכושר הכי טוב שהיה פה בעשור האחרון, רפאלוב לאחד הטובים בליגה ומרכז ההגנה מתחזק עם טשיירה, שהוא בלם נהדר. להפסיד אליפות עם סגל כזה, ועוד אחרי היתרון של חיפה, זה נשמע לך משהו להתגאות בו?
    2010/11 - קרב ישיר על התואר? אתה מדבר על ה 0-2 של הפועל בקריית אליעזר או הרביעייה על הראש שלכם בבלומפילד? מה שקרה בפועל, זה שהפועל איבדה נקודות כמו מטומטמת וזה למה חיפה הצליחה לזכות באליפות בסופו של דבר. אם היא הייתה מנצחת את בית"ר פעמיים באותה העונה ולא מפסידה נקודות בטדי ובבלומפילד, היא הייתה זוכה באליפות לדוגמה. או הדרבי שהם קיבלו 2 בחמש דקות והשוו רק בדקה ה-90 בשבוע שזכיתם באליפות.

    אבל עזוב, אלישע מאמן קטלני. אף אחד לא רואה את זה כנראה.
     
  10. Nigel de Jong משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏7/3/08
    הודעות:
    16,631
    לייקים שהתקבלו:
    9,790
    חסה ממתי עושים מלכודת נבדל בקרן? היה מחדל הגנתי של כל הקבוצה בקרן הזאת מהרוש עד כל השחקנים שהיו ברחבה, אין אשם ספציפי.
    ועזריאל כבר עם 6 גולים עונה ולא כמו שכתבת, הוא לא עושה הרבה במגרש אבל את הגולים שלו הוא נותן וזה לזכותו.

    משחק שהיה צריך להיגמר ב0-4 קל לזכותנו הלך קשה מאוד, למזלנו היריבה הייתה עכו העלובה כי כבר ראינו שנגד קבוצות יותר חזקות זה לא מספיק לניצחון כמו נגד אשדוד וק"ש במיוחד, וזה מעבר לחוסר בחלוץ כי אחרי שאנחנו מבקיעים שער אחד אנחנו מתנהגים על המגרש כאילו הבקענו 3 ומזמינים את היריבה לתקוף, זה מחשבה של קבוצת תחתית ולא של בית"ר ירושלים ואין אחד שלא ראה את הבעיה שלנו באספקט הזה היום.
     
  11. Captain Canada משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏17/11/10
    הודעות:
    3,483
    לייקים שהתקבלו:
    564
    גם אם ניתן לשים בצד את ההערכה המופרזת שאתה רוכש כלפי חלק מהשמות האמורים (ארבייטמן וקינן, למשל, הם שחקנים סבירים מינוס לטעמי וכל השוואה בינם לבין לואיס מארין ואיתי שכטר, שהשתייכו לסגל של מכבי נתניה בזמנו, חוטאת בגניבת דעת), קשה להבליג על ההתעלמות הגורפת שלך מהעובדה הפשוטה הבאה: אותו סגל "איכותי ובשל" סיים את השנה הקודמת במקום החמישי בטבלה (כלומר, הקדימו אותה שלוש קבוצות נוספות מלבד בית"ר), תוך הצגת יכולת מחפירה במשך מרבית חלקיה. במילים אחרות, ההבדל המהותי היחיד בין 2007/8 לעונה שאחריה מבחינת מכבי חיפה היה טמון בעמדת המאמן. אם כך, מאין יכל לנבוע לפתע השינוי הגדול והזכיה בתואר?

    זה לא "משהו להתגאות בו", אבל בוודאי אין כל סיבה להתבייש בקבוצה או לבוא בטענות כלפי מאמן שצבר 87 נקודות ליגה מתוך 105 אפשריות, והפסיד אליפות ליריבה שהשיגה כמות קטנה יותר, בשורה התחתונה.

    מן הסתם, התגובה שלי התייחסה לנצחון 0-2 בקריה. בכל זאת, "קרב ישיר על התואר" נערך בדרך כלל שלושה מחזורים לסיום העונה, לא במחזור ה24.

    ובאשר לשאר הכתוב בפסקה - אשמח אם תגדיר במדויק כיצד "הפועל איבדה נקודות כמו מטומטמת". האם הקריסה של האדומים אחרי אותה רביעייה לרשת של דוידוביץ' בבלומפילד הייתה תולדה של נאיביות ושל "לוזריות" מסוימת, או שפשט מדובר במקרה קלאסי של הדרדרות בלתי מוסברת ביכולת (אשר באה היטב לידי ביטוי במהלך ההפסד המדובר בטדי, למשל)? חוץ מזה, את הטיעון המדובר על "איבודי נקודות מטומטמים" אפשר להשליך בקלות גם על מכבי חיפה מודל 2010/11. לדוגמה, אילו היא הייתה יוצאת עם שש נקודות מהמפגש מול נתניה בפלייאוף העליון ומהקרב הראשון עם הפועל תל אביב באותה עונה (ואלו היו שני משחקים בהם הירוקים הפגינו עדיפות ברורה על פני יריבותיהם), סביר להניח שהחבורה של אלישע לוי הייתה משיגה כ90 נקודות והייתה משייטת בקלילות אל עבר התואר.

    הטענה ש"אלישע מאמן קטלני" לא נכתבה על ידי בשום שלב של הדיון. מה שכן כתבתי זה שהתיאוריה שלך, הגורסת כי אין ביכולתו להוביל חומר שחקנים בינוני להצלחות ו"להוציא מים מהסלע", הינה תיאוריה הזויה ומנותקת מהמציאות. אבל אולי רק אני רואה זאת כך.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏6/1/13
  12. Civil Anti Madridista

    הצטרף ב:
    ‏21/11/08
    הודעות:
    7,448
    לייקים שהתקבלו:
    2,667
    צפיתי אתמול לפרקים במשחק של בית"ר נגד עכו והתרשמתי מהם לא מעט.
    אפשר לומר שעכו חלשה והיא לא מדד לכלום, אבל בית"ר שטפה את המגרש אתמול ויכלה לנצח בתוצאה כפולה אפילו
    אלי כהן מצליח להוציא מהקבוצה הזו הרבה מאוד בתנאים קשים, ומגיע לו שאפו גדול על כך
     
  13. wings Member

    הצטרף ב:
    ‏4/11/09
    הודעות:
    3,000
    לייקים שהתקבלו:
    722
    במכבי חיפה אלישע היה בובה. ובסכנין, כמו בסכנין, הוא בכלל לא החליט שום דבר. יש לאלישע גם נקודות חיוביות בתור מאמן, אבל בגדול, אני תמיד אזכור אותו כסמרטוט פחדן. ב"ש צריכים מנהיג כי לא נראה שההנהלה מתפקדת שם. אלישע רחוק מזה שנות אור.
     
  14. alexshw Member

    הצטרף ב:
    ‏13/11/09
    הודעות:
    75,256
    לייקים שהתקבלו:
    25,768
    מין:
    זכר
    אור תפסיק לתרץ הצלחות. האליפויות של אלישע היו אליפויות של מאמן. שחר נתן לו אז את הכלים הכי עלובים בשני העשורים האחרונים.
    חוץ מזה שבעונת 2010-11 הקבוצה איבדה 4 שחקני הרכב בקיץ והפועל רק התחזקה. מכבי חיפה גם סבלה מבעיית פציעות לא פשוטה במהלך העונה.
    בכל עונה של אלישע מכבי חיפה לא החזיקה בתקציב הגדול ביותר.
    באליפות של 2009 זכינו עם אותו מספר נקודות כמו בית"ר של ארקדי עונה לפני כן.
    איבוד אליפות הקיזוז זו לא אשמתו. אני לא יכול לצפות ממאמן לנצח יותר משחקים ממה שהוא ניצח באותה עונה בטח כשהבעלים שלו מתקמצן על כל דבר.

    מה שהוא עושה בב"ש זה כאב ראש של אוהדי הפעול ב"ש וההנהלה שלה וזה לא יכול לשנות את ההסטוריה.
    אפשר לחשוב שגוטמן או קשטן הצליחו בכל מקום.
    אם אלישע היה מאמן גדול ומודרני הוא לא היה מאמן בהפועל ב"ש. בכל זאת הוא ניהל כמעט 500 משחקי ליגת העל וברוב העונות רשם הצלחות יחסית לציפיות.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏6/1/13
  15. שי מנהל ראשי מנהל ראשי

    הצטרף ב:
    ‏22/11/06
    הודעות:
    15,195
    לייקים שהתקבלו:
    4,784
    מין:
    זכר
    הייתרון ההכי גדול של אלישע זה שקודם כל הוא מסתדר עם כולם, דבר שחשוב מאוד, בטח לשחקנים הישראלים בחדר ההלבשה. יש כאלה שיגידו שהוא נחמד מידי אבל בגדול זאת תכונה טובה. אני כן חושב שהוא יכול להוציא לא מעט מהסגל הקיים, אבל ברגע שהוא צריך להתחיל מחדש הוא לא יודע לעשות את זה. אני חושב שבאופן כללי המנטליות שלו בכל הקבוצות הייתה לשחק מבוקר, לתת ליריבה ליזום, לשלוט ואז לעקוץ. יש קבוצות כמו סכנין שזה מתאים להן, ואין בכך שום פסול. למועדון כמו מכבי חיפה זה לא עובד. לתת לקבוצות מולנו לשלוט בקרית אליעזר זה דבר לא הגיוני.