מחזור 14 בליגת העל - במוקד בית"ר בבלומיפילד

הנושא בפורום 'פורום כדורגל ישראלי' פורסם ע"י Reyes, ‏30/12/03.

  1. Reyes Member

    הצטרף ב:
    ‏30/7/02
    הודעות:
    7,895
    לייקים שהתקבלו:
    0
    בא לי למות, היום הכי גרוע שלי כאוהד בית"ר.
    יש לי כ"כ הרבה מה לומר על המשחק, אבל אין לי חשק לכתוב כלום.
    לראות את אבוקסיס הזבל הזה חוגג לך מול העיניים זה לא נעים... הקהל בא בהמוניו וקומדיה של טעויות בהגנה ה"איטלקית" שלנו הביאה לפירוק טוטלי.
    שוב - בא לי למות. רק משחק אבל כ"כ מתסכל, מה עוד שראיתי את המשחק עם דוד שלי, שאוהד הפועל...
    http://www.asoccer.co.il/forum/html/emoticons/sad.Xxx
     
  2. AFC Member

    הצטרף ב:
    ‏31/7/02
    הודעות:
    4,665
    לייקים שהתקבלו:
    0
    (מצטער, הייתי חייב להגיד משהו)

    ההפסד הזה, בפעם הראשונה העונה, גרם לי להבין משהו משמעותי בקשר לקבוצה הזאת.

    אני הבנתי סוף סוף שהבעיה של בית"ר ירושלים היא לא קשר אחורי ברמה גבוהה, לא מגן ימני סביר וגם לא בלם מצוין. אלו פתרונות לטווח הקצר, שסה"כ יעזרו לנו במשחק או שניים. הבעיה של בית"ר ירושלים היא מלמעלה - מאיר פניג'ל ואלי אוחנה.

    מה אפשר להגיד על מאיר פניג'ל? הציל את בית"ר ירושלים מהתפרקות. את זה אי אפשר לקחת ממנו. גם את האהבה והדאגה לבית"ר, את המסירות וההשקעה הרבה של כספו האישי, אי אפשר לקחת מהבחור החביב. לא מדובר בבזבזן כרוני כמו משה דדש או איש מאחורי הקלעים כמו גד זאבי. מדובר באדם חביב וסימפטי עם הרבה כסף, שהציל את הקבוצה והוא לא יכול לעשות איתה כלום.

    פניג'ל משועבד לקהל. המינוי של אלי אוחנה למאמן, שבא על חשבון אורי מלמיליאן שעדיף עליו מקצועית, בא בגלל לחץ הקהל. פניג'ל הוא גם מנהל חובבן, הוא הבריז מהפגישות עם בן לוז וסוכנו כשהשחקן הנ"ל רצה לשחק מבית"ר, הפסיק את השיחות עם גיא צרפתי (בן לוז וצרפתי בקישור האחורי במקום מליחי וששון, תארו לעצמכם), שיחרר את מנור חסן, שיחרר את צ'וקודי, מינה את חנן אזולאי לאחר שני ניצחונות, שאת הראשון ניצח בגלל טעות שוער חמורה והשני בגלל יריבה עלובה, נתן לאברם לוי לחלק אלפי הזמנות כרצונו ולגרום לבית"ר הפסדים של מאות אלפי שקלים במהלך השנים, ניהל מסעות רכש היסטרים שהיו מעבר ליכולת של בית"ר... וכהנה וכהנה. פניג'ל הוא גם אדם שמוציא אינספור ציטוטים בלתי נשכחים ("יא בת זונה" לעבר רונית אשכנזי, "תזדיינו בסבלנות" לעיתונאים) ורודף אחרי אוהדים עם מברגים למיניהם. פניג'ל לא יודע מתי צריך לפטר את המאמן, מתי צריך לתת לו גיבוי ובכלל את מי צריך למנות. הכל מעצות של מקורבים עם אינטרסים שונים.

    בית"ר נתקעה בעבר בגלל החובבנות וההיסטריה של פניג'ל עם חוזי ענק (איציק זוהר), תקועה כעת (עופר טלקר, דוד אמסלם) ותקועה בעתיד (אופיר עזו, אבי נמני). מאיר פניג'ל לא יכול לשכנע שחקן לבוא לבית"ר בלי להציע לו סכומים מטורפים וחסרי פרופורציה, מאיר פניג'ל עושה רושם רע על שחקנים וסוכנים.

    תתארו לעצמכם איך המצב היה נראה עם יו"ר אחר. יו"ר שהיה מנצל את הפוטנציאל השיווקי העצום של בית"ר - מרצ'נדייז (חנויות אוהדים ומוצרי בית"ר), חוג אוהדים רשמי למועדון שחבריו משלמים דמי חבר, הסעות מאורגנות לאוהדים, טיפוח שחקנים וייצואם לאירופה ע"י הסכם עם קבוצה זו או אחרת או דרך סוכנים (ובלי מלחמות מכוערות סטייל הפועל ב"ש והפועל ת"א), משיכת ילדים צעירים לטדי ע"י כרטיסי חינם, הוזלת מחירי הכרטיסים ועקב כך מילוי האצטדיון, שיפור מתקני הקבוצה ועוד הרבה רעיונות שאותם מיישמים באירופה. יו"ר כזה, שמקבל משכורת קבועה בכל חודש, שלא צריך להשקיע מכספו, שקובע לקבוצה תקציב לעונה ולא משנה אותו. יו"ר שישפר משמעותית את המצב הכלכלי של הקבוצה, יטפח צעירים או ירכוש צעירים מוכשרים ובכסף שהורווח להשלים עם זרים מצוינים. חברה, אם היו"ר הזה היה מגיע לבית"ר לפני שלוש שנים, היינו היום במקום הראשון בפער של 5 נקודות לפחות מהמקום השני בליגה העלובה הזאת. אף מאמן, אלא אם כן קוראים לו אלי גוטמן, לא מסוגל להיכשל אם יש לו קבוצה ברמה אחת מעל כל הליגה, אפילו לא רוני לוי ויצחק שום, כפי שראינו.

    מאיר פניג'ל חייב להפסיק לנהל את העניינים בקבוצה. לא, אסור שהוא יעזוב. אם הוא עוזב, בית"ר מתפרקת. הוא צריך למכור את חלקו בקבוצה או למנות איש מקצועי שיטפל בעניינים. כמה שעצוב לומר זאת, מאיר פניג'ל הוא בעצם בית"ר, הסמל של בית"ר, המראה שלה - קבוצה מתלהבת, אנרגטית, עממית אבל שכונתית, פרימיטיבית ובעיקר מפגרת. רוצים, אבל לא יכולים. וכאן מגיע הקטע על אלי אוחנה.

    אוחנה היה שחקן ענק. הוא היה ונשאר השחקן האהוב ביותר עלי בהיסטוריה של בית"ר. אבל כמה שקשה ולא נעים להודות בזה... הבנאדם לא יכול להעמיד קבוצה על הדשא כמו שצריך. הקישור שלנו לא יכול להפיק את המינימום שמצפים מקבוצת תחתית. מליחי הובא כדי לכסח בלבד, ולאחר כרטיס צהוב שמגיע מהר מאד תפקידו במשחק די נגמר, אלא אם כן התפקיד שלו הוא בגדר בעיטות מ-50 מטר (החוצה, כמובן). אלי ששון לא בכושר, וכאוחנה לא יכול לשלוט בשחקנים שלו ולא יכול להלביש עליהם שיטת משחק נורמלית, מה הבחור יכול לעשות? המוטיבציה שלו כבר לא תעזור בקטע הזה. אבי נמני הובא כדי להשליט קצת סדר במרכז השדה, אבל מהבלאגן שם הצלחתי להבין שאנחנו חייבים קשר אחורי מעולה, כזה שאין לנו סיכוי להשיג, אם אנחנו רוצים להוציא משהו מהעונה הזאת, כמו גביע. אלי אוחנה משחק במערך 4:5:1, כשהמטרה היא לחפות על היעדר שיטת המשחק שלו ולשלוט במרכז השדה. האם ראינו היום, או העונה, את בית"ר משתלטת על מרכז השדה? שאלה רטורית, כמובן. הדבר היחיד שיצא מהקטע הזה הוא שבית"ר נסוגה אחורה, ארבייטמן תקוע לבדו למעלה והקבוצה היריבה לא מפסיקה להתקיף. וכשחרמון וטלקר מאחור זה כנראה יסתיים בשער.

    הבחירות של אוחנה להרכב תמוהות. הוא ממשיך להרכיב את תורג'מן למרות שאפשר לומר שהבחור בעצמו כבר לא רוצה לשחק, כדי למנוע מעצמו עוד פאדיחות. נו, למה שיכניס את ברק יצחקי, שחקן שהיה יכול לעזור לנו מאד היום? ואם כבר להכניס אותו בדקה 85 כדי שהוא לא יוכל לעשות כלום, אז למה להרכיב אותו כחלוץ? אוחנה מחפש ממלא מקום לעמדת הקשר השמאלי, שאותה לא מילא בקיץ. כשאופיר עזו נפצע לאיזה חודשיים (כמובן, המזל גם משחק נגדנו) אז בסוף אנחנו מקבלים את הניסיונות המביכים של תורג'מן להיראות כמו שחקן כדורגל, וזה לא הולך.

    אני, למרות שאני אוהד בית"ר, הייתי תיכף ומיד קם ועוזב אם הייתי ברק יצחקי. איזה יחס מזלזל מצד אלי אוחנה. מדובר בשחקן שלדעתי היה יכול לבלוט לא פחות מארבייטמן, אבל אוחנה ממשיך להעדיף את תורג'מן. יתרה מזאת, הוא הביא לקבוצה את חנן פדידה... חנן פדידה!! כשחקן צעיר הוא נחשב להבטחה גדולה, אבל בעיות משמעת חמורות ותפיסת משחק של שולחן פינג-פונג חיסלו לו את הקריירה. מליקסון היום ניסה לתת לו מסירת עומק, פדידה פשוט לא קלט את זה. אין לו תפיסה טקטית, אין לי מושג מה אוחנה מוצא בו בכלל.

    בהגנה המצב עוד יותר חמור - עופר טלקר וגולן חרמון. שני השמות שמופיעים בסיוטים של כל אוהד בית"ר שפוי. האחד מפקיר את אגף ימין של הקבוצה בקביעות, עושה את עצמו מנסה לעצור אותם ובסופו של דבר זה נגמר בפריצה קלה והצלה של קורנפיין או שער. נו, ולמה שיעצור את השחקן? ממילא הוא כבר שנתיים לא עושה כלום, וכל מאמניו נותנים לו לשחק באופן קבוע, ואפילו לא מעירים לו. אז מה אם היו לו איזה מאתיים משחקים חלשים, תנו לו איזה 60 משחקים ותראו איך כמו גדול הוא חוזר לעצמו. פשוט לבכות. והשני, גולן חרמון, הוא שחקן איטי, לא מדויק, לא מסוגל לקרוא את מהלך המשחק, לא מגיב בזמן... אין לו שום יתרון. אצל טלקר מדי פעם יש איזשהו בישול פה ושם, אבל חרמון? מה הוא כבר עושה? היום טל חן התרומם מעליו בקלילות ונגח את הראשון. אוגבונה מצא את עצמו חופשי ברחבה בשער השלישי ובשער הרביעי פשוט ריחמתי על ה"בלם" האומלל שניסה להשיג שחקן שמהיר ממנו עשרות מונים. אבל אוחנה ימשיך עם משחקי הכבוד שלו - העיקר לא לשלב את אברמוביץ'. אוחנה מנסה למצוא כל תחליף לאברמוביץ', מצ'מפארה ועד לחרמון, וזה לא עובד, אבל הוא פשוט לא יודה בטעות ויתן לאלון לשחק. שמענו שהוא מתכוון להביא בלם ברזילאי שמאד הרשים אותו. כמו דנוט פרג'ה, שאותו כינה אוחנה ה"קנדאורוב המשופר"?

    מליקסון שחקן עם כישרון ענק ברגליים אבל התהילה כבר עלתה לו לראש מזמן. נופל ללא הפסקה, עושה הצגות, מכדרר כאילו מדובר ברונאלדו (מריאל מדריד, לא הבדיחה מאולד טראפורד) ודורש פאולים מהשופטים שלא נעשו. כל כך הרבה כדרורים מיותרים. מול מכבי חיפה, כשהוא שיחרר את הכדור, זה הפך לשער. גם היום, כשהוא שיחרר את הכדור, זה הפך לשער. אז למה לכל הרוחות, אוחנה לא מכריח את הבחור לשחרר את הכדור?

    ארבייטמן היה מצוין, שחקני הגנת הפועל ת"א ראו שאין להם שום דבר להציע מולו ופשוט השתמשו בפאולים ברוטלים. שופט? מתי בפעם האחרונה שופט שרק לטובת בית"ר? אוגבונה היה אדיר ואני מוריד את הכובע. הדבר היחיד שהיה חסר לו זה יכולת סיום, אבל אני רואה שגם מזה יש לו קצת. אני מקווה שלא רק נגד האין-הגנה של בית"ר הוא יצטיין ככה, כי בינתיים כל השערים שלו העונה באו נגדינו. דרור קשטן לא היה צריך להתאמץ בכלל, הפועל ת"א במשך שלוש השנים האחרונות קורעת לגזרים את בית"ר בבלומפילד בעיקר בגלל המשחק הטקטי. רק מול בית"ר הנרפית זה קורה. מול מכבי פ"ת הפועל ת"א לא יכולה לשחק בכזו התלהבות, אני מבטיח לכם.

    ואבוקסיס... כמה שרציתי שרגליו ישברו היום, שיפסיד, שיקבל כרטיס אדום... הבוגד המלוכלך שעוד העיז להכפיש את הקהל בו בגד, היום הראה איזה שחקן מלוכלך ועלוב הוא כששחרר ברמאות את הכדור לפני שבית"ר היתה מוכנה. חוקי, חוקי, אבל מגעיל ורמאי (כמו הבעיטה החופשית של לידס בשנה שעברה בגביע האנגלי מול קבצה מסוימת), ואם בית"ר היתה עושה דבר שכזה הייתי נגעל באותה המידה. קוף מלוכלך, לך לגן החיות.

    בית"ר ירושלים היא הקבוצה עם הקהל הכי גדול בארץ. בית"ר ירושלים היא הקבוצה עם האצטדיון הכי ביתי בארץ. בית"ר ירושלים היא הקבוצה הכי מוכשרת בליגה המזויינת הזאת, אבל כמו בכל שנה, החלטות מטומטמות וחובבניות מלמעלה הורסות הכל. עד שלא יגיע האדם המתאים, עם או בלי הכסף, לנהל את הקבוצה, אדם שמבין את בית"ר ירושלים ומבין בכדורגל - עד אז אנחנו נישאר כאן, בתחתית, בטוחים עדיין שאנחנו שווים מקום בצמרת.

    טוב, זה הסיכום שלי בינתיים לגבי בית"ר של העונה, כל המסקנות, כל ההתרשמויות, ובעיקר כל האכזבות. אני אחזור לי לחור שלי בינתיים. ניפגש בסיום העונה.
     
  3. ג'רי בית הלוי Member

    הצטרף ב:
    ‏31/7/02
    הודעות:
    5,106
    לייקים שהתקבלו:
    0
    בני רק שאלה אחת: מה יש לך להגיד על קורנפיין של היום?
     
  4. Alvaro Recoba משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏12/6/03
    הודעות:
    12,566
    לייקים שהתקבלו:
    0
    בדיוק מה שרציתי להגיד. קורנפיין שוער טוב. אני במקום אוהדי בית"ר הייתי שומר על פרופיל נמוך לגביו כדי שאחרי טעויות פטאליות כאלה לא יבואו אליי בשאלות "זה השוער הטוב ביותר?" "הוא לנבחרת?" וכו'.
    על דבר אחד מסכימים. אדם אחד אוהב היום מאוד את קורנפיין וקוראים לו איזביטה אוגבונה: שני גולים הוא קיבל ממנו במתנה ועוד אחד מהעירנות הבית"רית (וקרדיט לאבוקסיס שהוא אלוף בהוצאות החכמות הללו).
     
  5. בית"רי מלידה Member

    הצטרף ב:
    ‏3/1/04
    הודעות:
    9,190
    לייקים שהתקבלו:
    1
    פששששש............לקרוא ולא להאמין!

    אוחנה לא טוב?! לא יכול להיות!

    AFC - אתה סתם אנטי!
     
  6. Reyes Member

    הצטרף ב:
    ‏30/7/02
    הודעות:
    7,895
    לייקים שהתקבלו:
    0
    -נימני היה אתמול פשוט עגלה. לא עשה כלום, פשוט כלום.

    -מסירה של אומן מליקסון הביא לארביטמן בגול... הייתי אז פשוט בטירוף, שנגמר מהר מאוד... http://www.asoccer.co.il/forum/html/emoticons/sad.Xxx
     
  7. בית"רי מלידה Member

    הצטרף ב:
    ‏3/1/04
    הודעות:
    9,190
    לייקים שהתקבלו:
    1
    מישהו ראה את נימני? מה הוא עשה בכלל מאז שהגיע?

    שיחק 4 דקות, שם גול, ומאז הוא עסוק בענייניו האישיים, ולא איכפת לו בכלל מבית"ר!

    האם בחוזה שלו יש סעיף שמשחרר אותו מבית"ר אם חלילה הקבוצה יורדת? לך תדע.........
     
  8. rivaldo משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏30/7/02
    הודעות:
    18,623
    לייקים שהתקבלו:
    1,929
    מין:
    זכר
    1-1 בשכונה.

    כפיר אודי כבש בדקה ה14 שער יפה בסיבוב בתוך הרחבה.

    בדקה ה 49 בלסינג קאקו משווה ל1-1 אחרי עירבוביה קלה ברחבת בני יהודה.

    איזה רכש של אשדוד,אלי זינו,תשב ותאכל את הלב,איבדת את הזר מספר 1 שנחת בבירת הנגב מאז ג'ובאני רוסו.


    בני יהודה חוזרת להוליך....
    עמי אזולאי השחקן הכי לא צפוי שיתן גול נוגח את ה2-1 בדקה ה57,אחרי טעות קשה של מיידאן שיצא לכדור גובה ואחר כך עצר ולא יכל לעשות כבר כלום.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏5/1/04
  9. שגיא Guest

    כפיר אודי, פשוט חלוץ מצויין.

    אני אישית האמנתי בשחקן הזה לאורך כל הדרך וגם בתקופה הקשה בהפועל ת"א, לצערי קשטן לא ראה בו שחקן מפתח, ושגה כמובן. כפיר אודי הוא החלוץ הישראלי הכי טוב, בפוטנציה לפחות. יש לו מבנה גוף לא רע, ומשחק טוב גם על הקרקע וגם באוויר, אתמול ראינו את זה בשער מצויין.

    ובני יהודה ממשיכה להוליך, לא יאומן, אני אישית חשבתי שהם יפלו אבל ככל שמתקדם הזמן עושה רושם שהם הקבוצה היחידה שממשיכה לשמור על יציבות.
     
  10. AleX-Del-Piero Member

    הצטרף ב:
    ‏15/12/03
    הודעות:
    252
    לייקים שהתקבלו:
    0
    אכן דברים קשים אומרים על בית"ר ירושלים מצפה לנו משחק קשה מול באר-שבע...אסור להפסיד את המשחק הזה טדי הוא ביתנו מבצרינו אסור להרוס את מה שכן בנינו השנה...שזה קבוצה חזקה בבית חייבים לנצח את הפועל באר-שבע תיקו לא יספיק חייבים לשחק טוב במשחק הזה.ולדעתי יש דברים נכונים לגביי מה שאמרו כן לגביי הנהלת בית"ר,אוחנה לא אשם,קורנפיין יחזור לעצמו שבוע הבא,זה לא ייקרה לו בשבועות באים ולגביי אוגבונה הוא כבש שלושער רק בגלל הגנה חלשה של בית"ר לא יותר מזה הוא לא שחקן טוב כמו שאומרים שהוא.עכשיו באמת מה שבית"ר צריכה זה חיזוק בהגנה אומרים את זה וחוזרים על זה-למה אי-אפשר להביא זר טוב לבית"ר????מישהו בסגנון סטפן שאלוי או תמאש שאנדור?הזר שהגע השבוע לבית"ר מברזיל (לא קלדיירה),שיחק בליגה השלישית בברזיל לא בראשונה מה אפילו סקאוטינג כמו שצריך לא עושים.?
     
  11. לירן מנהל כללי מנהל כללי

    הצטרף ב:
    ‏5/8/02
    הודעות:
    38,762
    לייקים שהתקבלו:
    8,312
    הראל עם כל הכבוד חלילוביץ' היה טוב יותר מג'ובאני רוסו.

    בני יהודה מעצבנים אותי, אני כבר מחכה לנפילה שלהם אבל היא משום מה לא באה וכנראה שגם לא תבוא נפילה דראסטית כמו שכולם חשבו שתבוא.

    בקשר ליום ראשון בטדי. בית"ר לא השיגה נקודת חוץ אחת העונה ומצד שני עדיין לא הפסידה בבית. זה אומר שהקבוצה הזאת מתחלקת ל-2 קבוצות. אז ברור שבטדי לא נראה קבוצה אומללה ומסכנה כמו במשחקי החוץ שלה כי בבית זה אופרה אחרת לגמרי.