מחזור 13:: טרגדייה סביב המשחק בקאלדרון; בארסה מנצחת בדקה ה-90. השיא של ריאל

הנושא בפורום 'פורום כדורגל ספרדי' פורסם ע"י Raulito, ‏29/11/14.

  1. אלעד משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏26/11/11
    הודעות:
    14,234
    לייקים שהתקבלו:
    10,043
    מין:
    זכר
    SaarQ,

    ברצלונה אף פעם לא הייתה מועדון ״צנוע״, בטח לא בשנים האחרונות וגם אלה שקדמו לפפ. היא אולי הייתה אנדרדוג מול ריאל מדריד בעידן פרנקו שגם אז ידעה להביא כוכבי-על הן בתפקיד המאמן והן בתפקיד השחקן המוביל כדוגמת מיכלס וקרויף בהתאמה ורבים אחרים. כך או כך, מאז עברו עשרות שנים ובהם אפשר להגיד שהתהפכו היוצרות מקצועית והישגית, שכן ברצלונה בהתנהלותה לא שונה כל-כך הרבה מריאל מדריד. היא אולי לאורך השנים משלבת יותר שחקני בית, שכן בעידן פפ היה זה לא פחות מ״דור זהב״, ואי אפשר להסתמך באופן עקבי כל-כך על ה״לה-מאסיה״, אבל גם תחת אותו פפ היא הביאה כוכבי-על בסכומי עתק בדיוק כמו ריאל מדריד.

    DNA של מועדון? אף פעם לא באמת הבנתי מה אומר המשפט הזה.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏1/12/14
    Captain Canada ו-golding אוהבים את זה.
  2. Civil Anti Madridista

    הצטרף ב:
    ‏21/11/08
    הודעות:
    7,451
    לייקים שהתקבלו:
    2,667
    גם בנזמה רחוק מלהיות קיצוני, אבל כשיש לידך סטאר כמו כריסטיאנו טבעי שתצטרך להתאים את למצב ותזוז לאגף כחלק מחילופי המיקום. מה גם שהשניים האלה משחקים כבר מספיק זמן ביחד כדי שהתיאום בניהם יעבוד חלק, והצלע הוולשית שסוגרת את המשולש כבר רצה איתם מעל שנה. סוארס הוא לא זלאטן שמההתחלה סומן כאאוטסייד, ככה שאין לי ספק שהמשולש הזה יביא הרבה נחת.

    יחד עם זאת אני יכול רק לחזק את @SaarQ, ברצלונה מזניחה עונה אחרי עונה את החלק האחורי שלה ומול הקבוצות הבכירות ביבשת אנחנו שוב נענש על כך. גם השחרור של פברגאס לטובת ראקיטיץ' היה צעד מטופש, ואני יכול לרק לקוות שמבחינת ההתקפה אנחנו סגורים לעונה-שתיים הקרובות, ומעתה ימקדו את הרכש בשחקני קישור והגנה בלבד.
     
  3. Bon Argumentum Ad Hóminem

    הצטרף ב:
    ‏3/11/13
    הודעות:
    552
    לייקים שהתקבלו:
    575
    אלעד,
    הכל יחסי כמובן. כשאני אומר מועדון צנוע זה ביחס לריאל מדריד הגאוותנית. פעם הכוכבים היו שחקן משלים לקולקטיב, היום הכוכבים הם העיקר ולא חלק מהשלם כמו בעבר. ברור שהיו את ריבאלדו ורונלדיניו, אבל היה פרופורציות ואיזון בקבוצות הללו. לגבי השחקני בית, אני לא מדבר רק על דור הזהב ההוא, זה בא פעם בהרבה זמן, אבל תמיד בארסה שילבה יותר שחקני בית מאשר ריאל, גם אם זה רק שניים שלושה יותר; סוארז יכול להשתלב מצוין אם יהיה מאמן רציני על הקווים, אבל לדעתי מאמן רציני על הקווים גם היה מעדיף את הומלס על פני האורגוואי.
     
  4. Civil Anti Madridista

    הצטרף ב:
    ‏21/11/08
    הודעות:
    7,451
    לייקים שהתקבלו:
    2,667
    להוציא את טאטא מרטינו שהוזעק בעקבות המחלה של טיטו, הדוגמא הקלאסית ביותר היא על הקווים.
     
  5. Raulito Madridista

    הצטרף ב:
    ‏22/11/05
    הודעות:
    39,410
    לייקים שהתקבלו:
    3,500
    מין:
    זכר
    גם כשסוארז מוצב בצד ימין זה קורה בתחילת ההתקפה, אפשר לומר שזה מקביל לכך שכריסטיאנו(כעת זה פיפטי-פיפטי, אבל בעבר זה היה ככה) משחק בעמדת המוצא אמנם כקשר שמאלי אך בפועל הוא מבלה יותר ברחבה מאשר על הקו. זה לא משנה איך תארגן את זה - יהיה סדר בהתקפה של ברצלונה והם כל-כך טובים שזה יתחבר. גם אני חושב שעדיף שמסי יהיה בכנף גם אם זה אומר שהוא יכבוש פחות עשרה שערים בעונה.

    אגב, לפני שאני נכנס יותר לעומק מבחינת ההבדלים של ריאל ובארסה - אתמול מסצ'ראנו שיחק כקשר אחורי יחד עם בוסקטס - דבר שלא קורה כל יום. לואיס אנריקה ניסה משהו חדש והתכונן כמו שצריך למשחק החוץ הקשה הזה. אמנם זה נוגד את 'ננצח ונפסיד באותה הדרך' שבבארסה אוהבים לפמפם - אבל לא בושה לשחק מעט יותר נסוג, לשחק בשכל, העונה היא לא עונה בפיפה אלא זה הכדורגל המציאותי. כנראה שהקיבעון המחשבתי בברצלונה לא כזה גדול. זה אולי המערך שצריך להוביל את בארסה ברבע הגמר נגד באיירן מינכן או צ'לסי, אם וכאשר, גם לנוכח ההגנה החלשה. אינייסטה יהיה הקשר עם היותר ברק.

    אפשר לומר שהרכישה של בייל הייתה פופוליסטית, הרבה פחות מחאמס לדעתי(בטח אחרי שבייל בעונת הבכורה, עם מלא פציעות - סיפק אחלה של מספרים כולל שער ניצחון ענק בגמר הגביע ובגמר ליגת האלופות) - אבל בשורה התחתונה ריאל מדריד לא מתנהלת כמו קירקס, עברו הימים האלה. שימו לב כמה בלמים וקשרים אחוריים נרכשו בקדנצייה השנייה של פלורנטינו. ואראן הוא בינגו עצום של מוריניו, נאצ'ו שחקן שבלט בקאנטרה והוא שחקן סגל לגיטימי, ונניח שבעונה שעברה ארבלואה היה פחות גרוע - יש לריאל שני שחקנים על כל עמדה בחלק האחורי. בבארסה לא מרעננים את ההגנה כבר כמה שנים, ותסלחו לי שאני מתעלם מג'ורדי אלבה שבקריירה שיחק לא פעם גם כקשר והגנה זה לא הצד החזק שלו. דוגלאס הגיע אבל לא משחק, במונטויה לא מאמינים וזה לא חשוב כמה דניאל אלבס מחרב את האגף - ובארסה אוהבת לרכוש קשרים אחוריים ולשחק איתם כבלמים. מאז שאבידאל עזב משהו נסדק בחלק האחורי של בארסה. אני מתעלם מורמאלן שהיה רכש גרוע מההתחלה ומאתייה זה לא מספיק. מדיניות הרכש של ריאל יותר בריאה באופן כללי בשנים האחרונות גם אם סוארז למשל יותר נחוץ מחאמס. אפשר לראות גם את חסה שקיבל הרבה קרדיט מאנצ'לוטי וגם את קרבחאל שחזר אחרי עונה טובה בלברקוזן. בשני המקרים - תוצר מחלקת הנוער של ריאל מדריד, זו הידועה לשמצה.
    דווקא בחלון ההעברות הזה למרות הביקורת על די-מאריה(מובן) וצ'אבי אלונסו(כנראה שלא היה מה לעשות והיו ג'נטלמנים מידי) - ריאל ויתרה על פלקאו למרות שהיה נחוץ חלוץ, היא העדיפה את השחקן הרעב והצנוע שלא עולה הרבה כסף ויוכל להיות סופר-סאב - כמו צ'יצ'ריטו.
    כמובן שבארסה לא בכל השנים יצרה כזו קבוצה מהלה-מאסייה. אתם כבר בטח מכירים את המשפט של מוריניו עם רומאריו, ריבאלדו, קומאן וכן-הלאה. גם בארסה הייתה מוציאה הרבה כספים. מה שקרה ב-15 השנים האחרונות הוא נדיר. ודור כזה לא יחזור כנראה.
     
  6. Civil Anti Madridista

    הצטרף ב:
    ‏21/11/08
    הודעות:
    7,451
    לייקים שהתקבלו:
    2,667
    כל עוד זוביזארטה אחראי על הרכש אני לא אתפלא אם היעד הבא שלו יהיה להביא גם את אגוארו.
    אחרי העונה שעברה היו את כל הסיבות שבעולם לעשות סוף לפארסה ולהעביר את הגנה טיפול 10,000 (על אחת כמה וכמה שאנחנו נכנסים לעונש שימנע מאיתנו להחתים שחקנים עד ינואר הבא).
    אבל למרות הכל העדיפו ללכת בכל הכוח על סוארס ולחפף בהגנה. 2 במחיר 1 זה סיילים במרקטים לא בקבוצת כדורגל כמו ברצלונה.
     
  7. Bon Argumentum Ad Hóminem

    הצטרף ב:
    ‏3/11/13
    הודעות:
    552
    לייקים שהתקבלו:
    575
    הרכישה של דאגלס רק מוכיחה כמה הפוליטיקה שולטת במועדון.