מחזור 13:: טרגדייה סביב המשחק בקאלדרון; בארסה מנצחת בדקה ה-90. השיא של ריאל

הנושא בפורום 'פורום כדורגל ספרדי' פורסם ע"י Raulito, ‏29/11/14.

  1. Iker Casillas משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏22/10/11
    הודעות:
    1,598
    לייקים שהתקבלו:
    620
    אוי זה ניצחון של אלופה אבל לברצלונה יש הרבה עבודה לעשות כדי שהיא תוכל להיקרא אלופה. ולנסיה היה טוב יותר לאורך רוב שלבי המשחק ועושה רושם שברצלונה מאבדת מהשיטה שלה. לואיס אנריקה חייב להתחיל להתאים את ראקיטיץ' לקבוצה כי על צ'אבי כבר אי אפשר לסמוך שהיה את מה שעשה בעבר על בסיס קבוע. גם אינייסטה עוד לפני הפציעה לא נראה ממש מחובר לקבוצה כך שהקישור של ברצלונה לא מתפקד מספיק טוב (שלא לדבר על ההגנה ועל כמה שקשה מאוד לסמוך על כל אחד משם). בלי קשר למשחק, ברצלונה לא יכולה להסתמך על פעולות אינדיבידואליות של ההתקפה ועל הצלות יפות של בראבו אם ההגנה והקישור שלה לא מספקים את הסחורה. כרגע ברצלונה לדעתי פחות טובה לא רק מריאל אלא גם מאתלטיקו.
     
  2. אלי מתחן Member

    הצטרף ב:
    ‏8/12/03
    הודעות:
    13,335
    לייקים שהתקבלו:
    316
    במשחקי חוץ כאלה יגיעו נגדך למצבים, אין מה לעשות. זה ליגה ספרדית, לכל קבוצה ממקום 10 יש חלק התקפי מספיק מוכשר כדי לסכן גם את ריאל ובארסה. אבל לדעתי, דווקא לשם שינוי ברצלונה היום לא הייתה פגיעה למתפרצות, מה שהיה מאוד בולט בכל המשחקים שלה עד עכשיו.
    מרגיש לי שסוארז, מסי וניימאר באים אחד על חשבון השני, מסי בתור קשר התקפי מאחורי 2 חלוצים זה בזבוז, סוארז בימין זה בזבוז וניימאר עושה רושם שחייב לעשות לעצמו חיים קשים עם קבלת החלטות של דביל וטריקים מפגרים.
     
  3. Civil Anti Madridista

    הצטרף ב:
    ‏21/11/08
    הודעות:
    7,448
    לייקים שהתקבלו:
    2,667
    השילוב בין מסי לניימאר עלה השנה מדרגה, הם כבר משחקים אחד עם השני על עיוור והמספרים של שניהם מדברים בעד עצמם
    ככה שגם לגביי הכניסה של סוארס במשוואה אני ממש לא מודאג. הוא לא זלאטן שמההתחלה היה ברור לכולם שהוא אאוטסייד מובהק,
    וככל שיעבור הזמן השלישייה הזו בוודאות תממש את הפוטנציאל האדיר שיש בה.
     
  4. Civil Anti Madridista

    הצטרף ב:
    ‏21/11/08
    הודעות:
    7,448
    לייקים שהתקבלו:
    2,667
    אגב, הבנתי שלוצ'ו עלה עם 2 קשרים אחוריים, בוסקטס ומסצ'ראנו וזה נדיר בצורה יוצאת דופן ששניהם יחד על המגרש
    זה בעיקר מוכיח עד כמה הוא חשש מהמשחק הזה, אבל בכל אופן איך זה עבד?
     
  5. אלעד משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏26/11/11
    הודעות:
    14,234
    לייקים שהתקבלו:
    10,043
    מין:
    זכר
    אם נסתכל על הכישרון שיש בברצלונה היא ללא ספק הקבוצה השלישית בטיבה באירופה, אבל כשיגיעו משחקים קשים, מול קבוצות טובות וגדולות מולנסיה, היא תפסיד; אני לא רואה את הקבוצה מאתמול, ובכנות, כל מה שקורה שם מאז שפפ הלך הוא לא פחות ממזעזע, התנהלות פופוליסטית לחלוטין מהרכש ועד לאין-טקטיקה על המגרש. לא כל שחקן וגם סמל גדול של ברצלונה יהיה מאמן טוב בשביל הקבוצה ואנריקה הוא בהחלט לא כזה. וצריך להגיד את האמת, זוביזארטה בעיה לא פחות גדולה ממנו, בעיניי.

    סוארז עוד ייתן את התפוקה שלו, הוא טוב מדי בשביל שזה לא יקרה, אבל גם זלאטן, הנרי ו-וייה נתנו בתקופות הטובות שלהם מספרים יפים, אם כי כמובן שכל שחקן הוא מקרה אחר כתוצאה מגורמים כאלה ואחרים. ועדיין, סוארז הוא חלוץ מרכזי שצריך לשחק בעמדה חופשית, באופן דומה יחסית למסי, וזה היה ברור שהם ידרכו אחד על השני והיה ברור גם מי יצטרך לזוז הצידה ומי יישאר באותו מקום כשהוא משחק בהליכה, אלא אם יש לו איזה כמה שיאים לשבור. אני לא מבין בכלל איך אפשר להגיד שלמכור את אלכסיס לא הייתה טעות.

    לגבי המשחק אתמול, כשמסצ׳ראנו שיחק כקשר אחורי ברצלונה נראיתה יותר חזקה הגנתית כשצריך גם לציין לטובה את פיקה שאני חושב שאתמול הציג את אחד המשחקים הטובים שלו בשנים האחרונות. עם זאת, ולא דווקא בגלל מסצ׳ראנו עצמו, ברצלונה שיחקה כדורגל לא משכנע בעליל כשלא פעם ולא פעמיים היא שולחת כדורים ארוכים מוזרים וזה תהליך שהתחיל עוד בעונה שעברה. כמובן שגם מכירות גרועות כמו של ססק ותיאגו תרמו לדבר שכזה כשצ׳אבי אחרי שיאו ואינייסטה הוא שחקן שברירי, אבל שוב, אני אומר זאת ולא בפעם הראשונה, זו קבוצה בלי דרך שאיבדה את הזהות שלה ובעיניי היא אפילו לא הקבוצה השניה הטובה בספרד.
     
    שי אוהב/ת את זה.
  6. gilad16 Member

    הצטרף ב:
    ‏3/12/08
    הודעות:
    2,631
    לייקים שהתקבלו:
    973
    לא הייתי שולל עדיין את השילוב סוארז מסי
    גם בנבחרת מסי מוחזר עכשיו לאגף ועד עכשיו לא נצפו מקרים של דריכה על הרגליים של החלוץ
    המספרים של מסי במרכז מפחידים, אבל לדעתי הוא תורם לא פחות בתפקידים אחרים.
    חוץ מזה שסוארז משחק טוב גם אם אין לו מספרים מפחידים
     
    נערך לאחרונה ב: ‏1/12/14
  7. golding מנהלים

    הצטרף ב:
    ‏26/6/11
    הודעות:
    8,573
    לייקים שהתקבלו:
    3,635
    סוארז משחק טוב אבל גם אתמול הוא החמיץ כמה מצבים מאוד קלים. די מוזר לראות אותו ככה, בטח אחרי מה שהוא עשה בליברפול שנה שעברה.
     
  8. Raulito Madridista

    הצטרף ב:
    ‏22/11/05
    הודעות:
    39,409
    לייקים שהתקבלו:
    3,500
    מין:
    זכר
    עם כל הכבוד לדרמה האדירה במאסטייה, עליה התעדכנתי ברכבת חזרה מהמשחק בסמי עופר(והייתי בשוק שדווקא בוסקטס הבקיע) - הכדורגל מתגמד לאור מה שקרה אתמול עם האוהדים במשחק בויסנטה קאלדרון. במעריב ספורט הרחיבו על העניין והקדישו לכך כמה פיסקאות - מה שאף כלי תקשורת אחרת לא עשה, אבל ניחא.

    אוהדי ברצלונה התרגלו לטוב מדי - זה טוב לשאוף הכי גבוה שיש וגם אני ככה בתור אוהד ריאל מדריד - אבל מה שהיה עם גוארדיולה לא יחזור, זו הייתה אחת הקבוצות הטובות בהיסטוריה. ההתנהלות של בארסה בחלון ההעברות הייתה מזעזעת - ע"ע ורמאלן הליצן שלא ישחק העונה ככל-הנראה(וודגייט 2) - אבל אי-אפשר להתעלם מהשיפור שחל אצלה מאז סלטה ויגו. בארסה שידרגה את רמת המשחק שלה ומפגינה הרבה יותר אופי. ועם כל הרצף המדהים של ריאל מדריד - כולה 2 נק' הפרש מבארסה, וריאל יוצאת לאליפות העולם לקבוצות כך שבארסה תוכל להשתלט על המקום הראשון בטבלה.
    לא כתבתי בפורומים לפני 13 שנה אבל יכול להיות שגם על פיגו וזידאן כתבו שהם לא יוכלו להסתדר ביחד. אז סוארז לא יהיה השחקן המרכזי כי מסי תמיד יהיה כזה, אבל שיתוף הפעולה הזה עוד יתחבר, הם רק בהתחלה.
    נקודתית לגבי המשחק אתמול - בוסקטס במשחק הבא ירשום הופעה מס' 400 בקריירה ויש לו פחות מ-15 גולים. זה שער של אליפות, אולי, בקיצור. היה משחק קצבי וטוב לפי מה שראיתי, שני השוערים גילו יכולת טובה. גומז היה אנוכי מאוד והיה חייב להוציא רוחב לנגרדו אבל כנראה רצה את התהילה לעצמו. נגרדו עדיין לא כבש. לכל קבוצה היו את ההזדמנויות שלה ובארסה ידעה לנצח. אני אוהב את הטירוף של המאמן של ולנסיה ולאור היעדר העומס היא בהחלט מסוגלת לסיים במקום הרביעי, היא קבוצה טובה יותר מסביליה ובטח שמויאריאל.
     
  9. אלעד משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏26/11/11
    הודעות:
    14,234
    לייקים שהתקבלו:
    10,043
    מין:
    זכר
    לא טענתי שסוארז לא יהיה טוב ולא יצליח לשתף פעולה עם מסי - זה לא סותר שהם דורכים אחד על השני - ורק אחד יוכל לשחק במקומו הטבעי. אגב, גם ניימאר, שעל שיתוף-הפועלה המשופר בינו לבין מסי נאמר לא מעט מתחילת העונה עדיין לא מונע ממני לטעון שניימאר שחקן הרבה יותר טוב בלי מסי כשהוא משחק בנבחרת ברזיל, אבל להבדיל מסוארז, הוא לפחות משחק בתפקידו הטבעי.

    בסופו של דבר ההתקפה של ברצלונה תבקיע הרבה שערים העונה. אינדיבידואלית היא מוכשרת מדי בשביל לא לעשות זאת ברוב המשחקים במהלך העונה, וזה לא משנה באיזו שיטה הם ישחקו. הבעיות הללו יתחילו להיות בולטות יותר במשחקים גדולים יותר בליגה ובשלבי הנוק-אאוט האחרונים בליגת האלופות שם ברצלונה תיבחן, כמו כל קבוצה גדולה אחרת, ושם היא תיכשל לדעתי, כי אין דרך ושיטה אמיתית והתנהלות הרכש לא פחות ממזעזעת כשהיא שוב מביאה קראק מיותר להתקפה שיוצר פקק (סוארז), מוכרת שחקנים חיוניים לעתיד שלה (אלכסיס, ססק ותיאגו), כשבמקרה הטוב היא מביאה שחקני הגנה בינוניים להחריד (ורמאלן, מאתייה) ובמקרה הרע היא לא מביאה כלום. בכנות, אני כבר לא יודע מה באמת התרחיש הרע ומה התרחיש הטוב כשמביאים שחקנים כאלה.

    וכן, אני מסכים, אני רחוק מלהיות אוהד ברצלונה, אבל בגלל פפ נהיינו מפונקים כי ניצחון במאסטייה מול ולנסיה של העונה זה ניצחון יוקרתי ביותר וסופר קריטי להמשך המירוץ על האליפות, ולא הרבה קבוצות יצליחו להוציא משם נקודות, אם בכלל. ועדיין, כל הדברים העיקריים שציינתי הם לא על סמך המשחק אתמול שגם כמוהו חשוב לדעת לנצח גם כשהקבוצה לא משחק היטב, בלשון המעטה.
     
  10. gilad16 Member

    הצטרף ב:
    ‏3/12/08
    הודעות:
    2,631
    לייקים שהתקבלו:
    973
    מה זה מקומו הטבעי?
    אולי המקום הטבעי של מסי הוא באגף?
     
  11. Civil Anti Madridista

    הצטרף ב:
    ‏21/11/08
    הודעות:
    7,448
    לייקים שהתקבלו:
    2,667
    אפשר לטעון את זה על כל אחד וזה טבעי לחלוטין. גם בריאל מדריד כל עוד כריסטיאנו נוכח, בייל ובנזמה פחות יבואו לידי ביטוי מבחינת דומיננטיות ושערים. אבל עדיין השלישייה שלהם דופקת כמו שעון, כשבנזמה מפנה לכריסטיאנו את האמצע באופן קבוע ככה גם בברצלונה עובדים כל הזמן על חילופי מקומות בין השחקנים.
     
  12. Bon Argumentum Ad Hóminem

    הצטרף ב:
    ‏3/11/13
    הודעות:
    552
    לייקים שהתקבלו:
    575
    לצערה של ברצלונה, כדורגל משחקים רק עם כדור אחד על המגרש ולא שלושה. מביא בשורת הטוטל-פוטבול ואחד מאבותייה הרוחניים של הקטאלונים, יוהאן קרויף, אמר שברכישה של סוארז בארסה מודיעה שהיא מעדיפה משחק אינדיבדואלי על פני משחק קולקטיבי. ובאמת לך תמצא נוסחה שתשלח שלושה שחקני-רגל כמו מסי, ניימר וסוארז בהתקפה אחת;

    אין זה בא לומר שלא ניתן לשלב בין השלושה, אפשר. אבל הרכישה הזאת מצביעה על הכשל העמוק במערכת של ברצלונה בדמותה הנוכחית. על אובדן הדרך שמאפיין אותה מאז עזיבתו של פפ. על מסחור המקצוענות שלה. על העדפת חולצה מוכרת היטב וכוכב נוסף לאוסף על פני חיזוק מקצועי כנה ופחות נוצץ בדמות חיזוק ההגנה. בארסה איפשהו נכנעה לתכתיבי המשחק של הכדורגל המודרני או תכתיב המשחק של ריאל מדריד. פעם בארסה הייתה מבדילה עצמה מריאל בכל דבר ניהולית, מאימוץ עמדת האנדרדוג על פני הפייבוריט ועד העדפת שחקני בית על פני הכוכבים המפוצצים של ריאל מדריד. ביום שיבוא מאמן שיעדיף שחקן עם שם פחות סקסי שיחזק את ההגנה על פני שחקן התקפה שיביא לעוד שיא במכירות חולצות, אז אולי זאת תהיה סנונית ראשונה לחזרה של בארסה למקורות. בארסה הצנועה שמתנהלת בדרך שלה ולא משתתפת בתחרות המגוחכת והנוכחית שבה היא מחוייבת להכריז על שידרוג האצטדיון כי ריאל עשתה את זה או על רכישת כוכב כי ריאל רכשה כזה.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏1/12/14
    שי אוהב/ת את זה.
  13. אלעד משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏26/11/11
    הודעות:
    14,234
    לייקים שהתקבלו:
    10,043
    מין:
    זכר
    מקומו הטבעי של שחקן הוא הוא לא דווקא המקום בו החל את הקריירה שלו, אלא המקום בו שיחק במהלך רוב הקריירה שלו, ולאורך כל השנים האחרונות גם סוארז וגם מסי שיחקו כחלוצים חופשיים עם כי בסגנון שונה שנובע מהאופי של השחקנים במגרש. האם מסי הוא זה שצריך לשחק באגף ולא סוארז? אולי, אך צריך לשאול שאלה שעלתה לא פעם אחת במהלך השנים האחרונות: האם מסי גדול מהקבוצה או להפך? כרגע, נראה שכל שחקן התקפה שמגיע מוקרב בשביל ההצלחה האישית שלו. בכל מקרה, ברצלונה כבר ויתרה על שחקן אגף משובח בדמותו של אלכסיס רק הקיץ האחרון וכאן מתחילה הבעיה האמיתית. סוארז הוא בסך-הכול החתמה פופוליסטית.

    1) סוארז לא היה ועודנו קיצוני ימני. בייל כבר שיחק קיצוני ימני/חלוץ שני בעונתו האחרונה בטוטנהאם וזו הייתה העונה הטובה ביותר שלו שם. הוא כנראה השחקן הכי טוב שריאל מדריד יכלה להביא לצידו של רונאלדו, שכן הוא הוא השחקן שהכי קרוב אליו ברפטואר היכולות הטכניות והפיזיות שלו, אבל הרבה יותר קבוצתי ושקט ממנו על המגרש. ובנזמה גם הוא מצוין ליד רונאלדו כי הוא בא לידי ביטוי בצורה הטובה ביותר ביכולות המגוונות שלו מחוץ לרחבה ולא דווקא בתוכה, שגם שם הוא מגלה כושר טוב העונה.

    2) ריאל מדריד נמצאת במקום אחר לגמרי מברצלונה שיכולה לבוא בטענות בנושא הזה אך ורק לעצמה. היא הפכה להיות קבוצה סופר מאומנת בתקופת מוריניו והשתדרגה תחת אנצ׳לוטי אחרי החתמות פופוליסטיות לא פחות בהכרח מסוארז כמו: בייל, קרוס וחאמס. ההבדל הוא שלאחר ההחתמות הללו, מקצועית הקבוצה היום טובה ובעיקר מגוונת יותר בדרכים שהיא יכולה להשתלט על המשחק ולהבקיע שערים. הקבוצה שלה מסונכרנת בכל החוליות, אפילו אחרי פציעה קריטית כמו זו של מודריץ׳ ועזיבה של שחקן כמו אלונסו.
     
  14. Bon Argumentum Ad Hóminem

    הצטרף ב:
    ‏3/11/13
    הודעות:
    552
    לייקים שהתקבלו:
    575
    זאת בדיוק הנקודה שלי. ריאל מדריד מתנהלת כמו ריאל מדריד ובגלל זה היא מצליחה. קונה הרבה כוכבים ואיכשהו גורמת לזה לעבוד מבלי שהאחד יקח מהשני. בארסה לא יכולה להתנהל ככה כי זה פשוט לא ב-DNA של המועדון. היא חייבת לחזור לדרך שאפיינה אותה מההתחלה ולנסות להעתיק את אופי ההתנהלות של היריבה מהבירה זאת לא הדרך והקיצים האחרונים רק מוכיחים את זה.
     
  15. gilad16 Member

    הצטרף ב:
    ‏3/12/08
    הודעות:
    2,631
    לייקים שהתקבלו:
    973
    אני לא יודע איך לצוטט רק את החלק הרלוונטי אלעד.

    לנסות ולסמן עמדה טבעית אחת לשחקן שיכול לשחק בכמה עמדות ועשה זאת זה קיבעון לא משנה מה הקריטריון.

    לשאלתך לדעתי מסי הוא זה שצריך לשחק באגף וזה בגלל שזה יועיל הכי הרבה לקבוצה.

    מה שאני אומר לך הוא שגם בנבחרת יש עכשיו ניסיון להחזיר את מסי לאגף וזה לא משהו מופרך.
    ועד עכשיו מסי משחק שם טוב ולא מתנגש באף אחד. דווקא ששיחק באמצע
    הוא התנגש בכל הקבוצה ומשחק ההתקפה היה שבלוני.

    סוארז באמצע מסי וניימאר באגפים התקפה חלומית שיכולה להגיע להרמוניה מושלמת
    מבלי שאף אחד דורך על אף אחד. האם לואיס אנריקה הוא המתאים לניהול הנושא הזה? לא חושב.