מחזור 12 בליגת העל: ק"ש מביסה את חיפה, מכבי ובית"ר מסיימות בתיקו

הנושא בפורום 'פורום כדורגל ישראלי' פורסם ע"י Nave, ‏5/12/14.

מצב נושא:
הנושא נעול.
  1. alexshw Member

    הצטרף ב:
    ‏13/11/09
    הודעות:
    75,260
    לייקים שהתקבלו:
    25,769
    מין:
    זכר
    יורופ גיי, אולי באמת יש יותר סיכוי להצליח עם מאמן ממערב אירופה מאשר ממזרח אירופה, אבל גם אני מכיר כמה מאמנים מזרח אירופיים שמצליחים, למשל יובנוביץ' שהעלה את אפועל ניקוסיה לרבע גמר האלופות.
    בסופו של דבר זה תלוי גם בסקאוטינג שכנראה לא עשו. אבל גם אפשר לעשות את הבחירה באופן נכון והדברים לא יסתדרו בטח במערכת גרועה כמו מכבי חיפה.
    זה בדיוק למה כתבתי שחשיבות המאמן עולה, כי במערכת יותר מסודרת יכול להיות שסאלה יצליח, אבל פה הוא לא מספיק טוב.

    אפשר גם לטעות, אבל תמיד צריך לדעת להודות בטעויות. בפעמיים שאני זוכר שהחליפו מאמן כושל מספיק מוקדם זה הציל את העונה - פיטורי שפיגל זה נגמר עם גביע ואירופה, פיטורי עטר זה נגמר עם סגנות ואירופה.
    זה לא פשע מלחמה. אם המאמן הופך לחלק מהבעיה והוא הוכיח את זה כבר מזמן, אז מחליפים.
     
  2. Igi Member

    הצטרף ב:
    ‏25/5/05
    הודעות:
    9,708
    לייקים שהתקבלו:
    58
    לגבי המשחק, חבל מאוד ש 3 שנים כל הבעיות ידועות ו3 שנים עושים בחירות רעות שלמרות שגם אם האוהדים בסוף מקבלים קצת אופטימיות, מהר מאד העונה מתחילה והיא מתגלה כאשליה אופטית... הפעם עם האיצטדיון המדהים זה היה פשוט כואב במיוחד
    די מצחיק-עצוב לדעתי שאחרי כבר כמה שנים לדעתי שחיפה עומדת עם ליצנים בשער היא סופסןף משיגה שוער באמת ברמה גבוהה, אבל החיזוק המשמעותי לחוליה החלשה של הקבוצה שעומדת מלפני השוער הזה, הוא מר אוראל "טעות של גול למשחק" דגני-הבלם שהספיק במהלך מחצית אחת גם לבעוט מהחצי, גם לאבד כדור מהרמה לא מובנת בדקה90 כשחקן האחרון וגם עוד כמה שניות אחרי זה לבשל גול לקולה. קצת מביך שחיפה עוד הזיעה כדי להשיג אותו. לא מבין במה הוא טוב מפאלח וזה די אומר הכל עליו

    יש כ"כ הרבה בעיות בקבוצה שאני באמת לא רואה איך מאמן כלשהו יצליח לפתור, אבל להתחיל הוא צרריך בלי ספק מבחינתי במרכז ההגנה. כמובן שגם מרכז השדה מחפיר, אבל לעלות עם דגני כבלם הפותח זה פשוט מביך.
    המועדון כל כך הקיע עבור האוהדים הנפלאים שלו שממשיכים להראות נאמנות כל העונה ולמרות שהקבוצה דאגה שהם יוכלו לראות את המשחקים בצורה הכי אופטימלית שאפשר, מה שהם רואים על הדשא... עדיף כבר לא לראות
     
  3. Igi Member

    הצטרף ב:
    ‏25/5/05
    הודעות:
    9,708
    לייקים שהתקבלו:
    58
    אוקיי, בכל מקרה גם אם כואב לך לראות איך שהקבוצה נראית זה עדיין ממש יריקה בפרצוף של שחר לדבר עליו ככה. אתה כנראה חושב שהוא בעצמו יורק לך בפנים או משהו בסגנון, אבל גם םא הם עושים את זה בצורה לא נכונה, הם עדיין משקיעים במועדון כל שנה לדעתי את כמות הכסף הגדולה ביותר בכדורגל הישראלי למעט מכבי ת"א
    חוץ מזה מי יודע מה יבוא במקומו...כדאי לקחת גם את זה בחשבון
     
  4. alexshw Member

    הצטרף ב:
    ‏13/11/09
    הודעות:
    75,260
    לייקים שהתקבלו:
    25,769
    מין:
    זכר
    שישקיע כמה שהוא רוצה. הוא בן אדם שעושה דווקא לאנשים ואני לא סובל את זה. הוא מעולם לא היה כוס התה שלי, אבל לפחות פעם הוא באמת רצה בהצלחת המועדון.
    ב - 8 השנים האחרונות הוא עושה דווקא, כי הוא מנסה להוכיח לכולם את האג'נדה העקומה שלו וגם כי הוא מתעב את הקהל של מכבי חיפה מאז ומעולם.
    הוא שקרן ורמאי עלוב. כשהוא לא יהיה הנשיא של המועדון זה יהיה אחד הימים המאושרים שלי בתור אוהד.
    הבן אדם שאני הכי שונא בכדורגל שלנו מלבד הלוזונים, זה שחר.
     
  5. EuropeGuy Member

    הצטרף ב:
    ‏25/10/12
    הודעות:
    2,593
    לייקים שהתקבלו:
    965
    מערכת יותר מסודרת תאפשר אולי שחקני בית עם יותר יסודות או שחקנים יותר איכותיים, אבל זה לא שסאלה יציג גאונות של מאמן שעד עכשיו לא הציג. אם תגיע למסקנה שגם אם הוא ישאר בעונה הבאה הוא לא יטביע חותם גדול יותר על הסגל שלו אז זה כנראה לא משנה במקרה שלו עד כמה המערכת כושלת.

    אני פשוט מתפלא על שחר שעד שמחליט על מודל של מאמן זר, אז הוא הולך על מישהו עם קורות חיים אפילו פחות משכנעים משל אלישע.
     
  6. Igi Member

    הצטרף ב:
    ‏25/5/05
    הודעות:
    9,708
    לייקים שהתקבלו:
    58
    אי ןספק שהוא נכשל בענק העונה לא רק בבנית הקבוצה, אלא גם ברוב המשחקים במהלך העונה. הדבר היחיד שאני נוקף לזכותו של סנטוביץ' לעומתו של עטר שנראה לי בטופ הרשימה של המאמנים הגרועים שדרכו בחיפה בעשור האחרון, היא שלפחות סאלה לא חי בעולם משלו. הוא עושה החלטות אימון גרועות ולא ממש עומד בלחץ, אבל לפחות מודה בזה. אני גם די מסכים עם מה ששחם אמר שלא ברור לי באמת למה תלינו בו כאלה ציפיות... כנראה עוד אחת מהאשליות האופטיות של המועדון
    אני חושב שלמנות עכשיו את רוני לוי למשל יהיה נכון,. אני לא רואה מאמן אחר ברמה גבוהה יותר שיצליחו להביא, בטח לא עם 'מערך הסקאוטינג' הדגול של חיפה.

    ואם כבר מאמנים, הרבה כולל אותי היו בספק לגבי היכולת שלו להיכנס לנעליים הגדולות של בן שמעון( :rolleyes: ) וברק בכר ממשיך להרוויח כבוד על העבודה המצויינת שלו בקרית שמונה. אם הייתי שונא אותו יותר מאשר מכבד, הייתי ממליץ לשחר להחתימו... אבל בתכלס לא יודע אם שווה לו בכלל להסכים להצעה כזאת. חיפה זה בית קברות לכדורגל בשנים האחרונוצ
     
  7. alexshw Member

    הצטרף ב:
    ‏13/11/09
    הודעות:
    75,260
    לייקים שהתקבלו:
    25,769
    מין:
    זכר
    יורופ גיי לפי קורות חיים נטו, אז סאלה יותר מרשים מסוזה או אוסקר, שאגב אולי גם היו נכשלים אצלינו במערכת. לא יודע.
    אני לא ממש ראיתי משחקים של סאלה בפרטיזן ובסין, רק יודע שהוא הציג תוצאות טובות. גם אמרו שהוא גמיש מחשבתית.
    לגבי יכולות הטקטיות אני רק שופט לפי העבודה שהוא עושה פה וזה מאוד רע.
    גם לא אהבתי שהוא עצמו שידר פאניקה אחרי הפסד, אחרי עוד שני הפסדים שידר בכלל חוסר אונים ואף הודה בכך. אנחנו לא נצליח עם מאמן כזה. כל הסימנים מראים על כך.

    IGI מה תעזור לנו התחרות מי המאמן הכי גרוע של מכבי חיפה. צריכים מאמן טוב שיפיק את המיטב, יבין את הסגל שיש לו, יבין בטקטיקה ויעמיד קבוצה במגרש.

    לצורך העניין אלישע, שאני לא מתגעגע אליו ולא מייחל לחזרתו למען הסר ספק, לא מאמן גדול, אבל הבין 3 שנים את הדברים שכתבתי. בעיקר הוא סידר את משחק ההגנה. סאלה לא עשה את זה בשום שלב.
     
  8. EuropeGuy Member

    הצטרף ב:
    ‏25/10/12
    הודעות:
    2,593
    לייקים שהתקבלו:
    965
    תיארתי לעצמי שהדוגמא של סוזה ואוסקר יגיעו, אבל בעוד שסוזה היה כדורגלן עבר ענק והיה מאמן שכבר בתחילת דרכו הספיק לאמן בליגה האנגלית השניה והבחירה בו היתה אחרי מחשבה של איש מקצוע שהוכיח את עצמו בבחירת מאמנים (ג'ורדי), או אוסקר שהיה מאמן שספג את ברצלונה כמאמן וכשחקן מכף רגל ועד ראש, סטנוייביץ' הוא עוד מאמן נחמד וחביב שספג את תרבות הכדורגל של פרטיזן שהיא כלום כיום באירופה, וקצת סין. לא איזשהו ערך מוסף שאתה אומר לעצמך שלא תוכל לקבל ממאמן ישראלי, שוב מלבד אולי בנושא המשמעת.
     
  9. alexshw Member

    הצטרף ב:
    ‏13/11/09
    הודעות:
    75,260
    לייקים שהתקבלו:
    25,769
    מין:
    זכר
    לא חסר שחקני עבר גדולים שהם גם אפסים מאופסים באימון, אחד מהם למשל רוי קין. הוא שיחק ברמות יותר גבוהות מסוזה וינק את הכדורגל ממאמנים אדירים כמו קלאף ופרגוסון.
    סוזה כשל בכל מקום בו היה לפני שהגיע למכבי ת"א. מסכים שהוא עדיין הראה עליונות טקטית על רוב המאמנים בליגה.
    ושוב שניהם אולי היו כושלים גם במערכת שלנו ואולי גם לא. במכבי ת"א גם אוסקר וגם סוזה קיבלו הכל ופה סאלה תכופף והתקפל ונתקע עם סגל שלא רצה.

    עכשיו במקרה הזה בדיוק בא לידי ביטוי איכות של מאמן שצריך לדעת לאלתר ולהתאים את עצמו למצב. לעשות עבודה טקטית יותר יסודית ולהכין את הקבוצה למשחקים אפילו טוב עוד יותר, כי ה"תלמידים" שלו פחות טובים.
    או יש דרך שנייה, להגיד תודה רבה, אני לא מסכים לאמן ככה ולעזוב.
    לא יודע אם סוזה או אוסקר היו מצליחים במלאכה הזו.
     
  10. עידן444 Member

    הצטרף ב:
    ‏26/5/12
    הודעות:
    17,802
    לייקים שהתקבלו:
    6,464
    חן עזרא שחקן ענק שכמו רבים אין להם הרבה שכל בקודקוד שמע לכל מיני יועצים שכדאי לו ללכת לחיפה והוא גם עשה את זה בצורה הכי מכוערת שאפשר ועל כך אני מאחל לו שמכבי חיפה שמאז שהוא שם בשפל שלה תהיה פסגת הקריירה שלו וכמו ימפולסקי גם התחנות הבאות שלו יהיו קבוצות כמו הפועל חיפה ורעננה(כנראה לא יקרה). עוד שנה בנתניה והוא היה יוצא לאירופה כמו ענק, כי מאז שלום תקווה, לא ראיתי בנתניה שחקן שיש לו ברגליים את מה שיש לעזרא.
     
    abcd ו-oFiRzZz אוהבים את זה.
  11. alexshw Member

    הצטרף ב:
    ‏13/11/09
    הודעות:
    75,260
    לייקים שהתקבלו:
    25,769
    מין:
    זכר
    לאן חן עזרא כן היה צריך להגיע? להפועל תל-אביב? זה לא היה יותר טוב עבורו. אחר כך היה שובר את הראש כשהיה נתקע להפועל כמו עצם בגרון כי היו רוצים לעשות עליו קופה באופן מיידי.
     
  12. לירן מנהל כללי מנהל כללי

    הצטרף ב:
    ‏5/8/02
    הודעות:
    38,773
    לייקים שהתקבלו:
    8,316
    שחקן ענק אומרים על מי ששחקן ענק. כרגע הוא שחקן בינוני ולרוב חלש. כנראה התכוונת לפוטנציאל. אבל בינתיים זה מבוזבז והבן אדם נראה חלש.
     
  13. oFiRzZz Member

    הצטרף ב:
    ‏30/9/07
    הודעות:
    4,760
    לייקים שהתקבלו:
    1,859
    בנתניה הוא היה שחקן ענק . מהטופ 3 שראיתי לובשים את המדים שלנו .
    בגלל ההצעד המכוער שהוא עשה אני ממשיך לקוות שלא ימצה את הפוטנציאל הענק שלו .
    ---
    נצחון מאוד מאוד מאוד מאוד חשוב היום במיוחד להרגעת המערכת ולעצירת כדור השלג .
    עוד פעם ערן לוי מוכיח ל"פרשנים" למינהם שזה אולי היה טעות לבנות סביבו את הקבוצה ,
    אבל בלעדיו לנתניה אין שום דבר להציע .
     
    עידן444 אוהב/ת את זה.
  14. EuropeGuy Member

    הצטרף ב:
    ‏25/10/12
    הודעות:
    2,593
    לייקים שהתקבלו:
    965
    גם כשסוזה מונה למאמן הרמתי גבה, אבל אני מודה שהרשים אותי שהוא היה שחקן עבר ענק ושמישהו שקול כמו ג'ורדי, שפגע בול עם אוסקר, ראה בו כאדם הנכון הבא. זאת אומרת שהיה פה סיכון אבל הסיכון היה מגובה בתחושה שיש מי שיודע לבחור מאמן. שחר כבר שנים נכשל בתחום בחירת המאמנים וכאן טמון ההבדל העיקרי. הוא הסתמך על שתי האליפויות של סטנוייבץ' בסרביה, ליגה כושלת אפילו יותר משלנו, כשבעצם המועדון הזה לא הפסיד אף אליפות מאז 2008 עם או בלי קשר אליו. הוא לא הביא איזשהו סיפור של הוצאת מים מהסלע, הוא לא רשם איזשהו הישג באירופה, הוא לא היה שחקן עבר ענק, לא ספג כדורגל ברמות גבוהות יותר משמעותית מישראל, ולמעשה עוד לפני שהגיע לחיפה ונכשל במבחן התוצאה, היה קשה להבחין באיזשהו ערך מוסף שלו על מאמנים בלבל של רוני לוי או אלישע.
     
  15. alexshw Member

    הצטרף ב:
    ‏13/11/09
    הודעות:
    75,260
    לייקים שהתקבלו:
    25,769
    מין:
    זכר
    צריך פחות בשביל להיות שחקן ענק בנתניה מאשר שחקן ענק בחיפה. שאיפות שונות ולחץ שונה. זה הכל.

    יורופגיי, הסיכון במכבי ת"א היה פחות במינוי מאמן X או Y כי היה מנג'ר מקצועי שעוזר לו וגם הבעלים עצמו היה מוכן להשקיע בכל שחקן בולט שדרוש. לא כך הדברים במכבי חיפה.
    סאלה לא רק לקח אליפויות בסרביה, גם הביא את פרטיזן לאלופות בפעם השנייה בלבד בהסטוריה וגם הביא את אחד ממועדוניו בסין לשמינית גמר ליגת האלופות של אסיה, בפעם הראשונה בהסטוריה.
    הגיע עם רזומה טוב בשביל הליגה שלנו, אבל זה כבר לא רלוונטי. הוא נכשל פה במכבי חיפה וזה מה שחשוב.

    ועזוב כבר את קריירות משחק. ואיפה מוריניו שיחק? זה לא רלוונטי.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏6/12/14
מצב נושא:
הנושא נעול.