מחזור 12 בליגת העל: ק"ש מביסה את חיפה, מכבי ובית"ר מסיימות בתיקו

הנושא בפורום 'פורום כדורגל ישראלי' פורסם ע"י Nave, ‏5/12/14.

מצב נושא:
הנושא נעול.
  1. Don Joan Roman Member

    הצטרף ב:
    ‏1/12/06
    הודעות:
    12,231
    לייקים שהתקבלו:
    939
    אורימור אנחנו מודעים לעניין שקשה מאוד לנטרל את זהבי ושזה לא "זבנג וגמרנו" אבל זו גם לא משימה בלתי אפשרית וקלאודמיר עם הפיזיות שלו יכול לעשות את זה לדעתי בצורה טובה מאוד, כמובן שגם אם זהבי ינוטרל מכבי עדיין עדיפה עלינו ונצטרך יותר מזה כדי לנצח אבל מכבי של השנה הרבה פחות מאיימת מאשר זו של עונה שעברה למשל כי היא מאוד תלויה בבחור אחד
     
  2. עידן444 Member

    הצטרף ב:
    ‏26/5/12
    הודעות:
    17,779
    לייקים שהתקבלו:
    6,462
    אמנם זה לא נראה כל כך בסטטיסטיקה, אבל לדעתי קבוצה שתבזבז את כל האנרגיה ההגנתית שלה בלנטרל את זהבי תחטוף משחקני האגף הטובים בארץ (מלבד מאור בוזגלו), ומסוללת חלוצי השפיץ הטובים בארץ. למרות איך שזה נראה כרגע, אני לא חושב שבלי ערן זהבי, מכבי ת"א הופכת לקבוצה בינונית. מה שלי חסר במכבי ת"א העונה זה קשר קידמי מרכזי מלבד זהבי שיתן מספרים כפי שעשה בשיאו מהרן ראדי.
    לדעתי ה- 11 של מכבי ת"א לא טובים יותר מה- 11 של ב"ש(שלדעתי טובה יותר מק"ש), בטח אם מאור מליקסון יכנס לעניינים ויספק יכולת יציבה, אך הסגל הרחב של מכבי ת"א, ואפשרויות מגוונות בהרבה מאשר יש לאלישע מהקישור ומעלה אמורים לתת למכבי ת"א את היתרון, ולשמור על יציבות גם בתקופות פחות טובות של זהבי(אם תהינה כאלה).
    אוהד של מכבי חיפה ששוחחתי איתו בדרך לאוטו ודיברנו על כך שמכבי חיפה על אף הניצחון נראית קבוצה חלשה מאוד, אמר לי דבר נכון לגבי מכבי ת"א- עם מכבי ת"א קשה מאוד להתמודד בין היתר בגלל שהיא יצרה כוח הרתעה. כוח הרתעה גורם לאפקט פסיכולוגי כזה, שמעטות הקבוצות שבכלל חושבות שאפשר לא להפסיד למכבי ת"א. העניין הזה מבטיח למכבי ת"א אחוזי הצלחה מאוד גבוהים(ברגע זה מושלמים אם נשים רגע את הדרבי בצד), מול "ליגת ה- 11"- ולכן, גם אם תפסיד בכל המפגשים מול ב"ש וק"ש(מה שיתכן ולא יקרה בבלומפילד שם היא תפגוש את שתיהן בסיבוב הבא), היא עדיין תהיה לפניהן בזכות אחוזי הצלחה גבוהים יותר מול שאר הליגה. ניתוח מעניין שראיתי באחד האתרים השבוע.
    להתייחס למכבי ת"א כאילו זה ערן זהבי וזהו- לדעתי רחוק מהמציאות על אף הסטטיסטיקה שמצביעה על כך שזה המצב.
     
  3. שי מנהל ראשי מנהל ראשי

    הצטרף ב:
    ‏22/11/06
    הודעות:
    15,195
    לייקים שהתקבלו:
    4,784
    מין:
    זכר
    כן מסתגר לא מסתגר, שסטנוייביץ יעלה באיזה מערך שהוא רוצה, כל עוד הוא יוציא 3 נקודות מקבוצה שיותר טובה מאיתנו כרגע הכל כשר מבחינתי. לצערי אני לא רואה את זה קורה, לא כשהקישור שלנו יורכב מבוקולי ועטאא. אני מאוד יופתע אם נצליח לקחת את 3 הנקודות האלו.
    נ.ב שאפו לקהל הטוב ביותר בארץ שימלא שוב את סמי עופר.
     
    Igi אוהב/ת את זה.
  4. Raulito Madridista

    הצטרף ב:
    ‏22/11/05
    הודעות:
    39,401
    לייקים שהתקבלו:
    3,500
    מין:
    זכר
    מכבי לא אמורה להיות זהבי ועוד עשרה, אבל זה המצב, ויסלח לי דור מיכה שהוא שחקן טוב מאוד אבל עדיין צעיר וחסר יציבות ומביא את הערך המוסף בעיקר מהספסל. טב"ח למשל הוא מה שקרוב להיות 'רמה מעל הליגה', הוא פתח את העונה טוב ולא רק עם דריבלים על אגף שלם אלא גם גולים קריטיים כמו נגד רעננה או מכבי חיפה - והוא בכושר ירוד. את ראדי, הקשר המרכזי הטוב בארץ - אחד שגם חוטף כדורים, גם מנהל את המשחק וגם נותן מספרים מעולים - מייבשים על הספסל; ובשפיץ אין יציבות. פעם פריצה, שעדיין מסוגל לתת פה עונה יפה אם ישחק, פעם בדש שהוא הפחות טוב במכבי, ופעם בן-בסט שגם אמור להיות וירטואוז. מיטרוביץ' אולי לא נגר אבל הוא עוד שחקן שחקן בסדר ואיגבור מבזבז למכבי עמדה.

    אני מאוד מסכים לגבי כוח ההרתעה, להפועל ת"א של הדאבל לא היה כוח כזה וגם לא לבית"ר של הדאבל. לא היו להם גם שחקני קלאץ' כמו זהבי שהוא לדעתי אחד הטובים ביותר ב-20 השנים האחרונות יחד עם בניון. אולי לחיפה של ה-3 אליפויות, בעיקר בעונה האחרונה כשהייתה ליגה קצת פחות גרועה מהשנתיים הראשונות של רוני לוי - כן היה את כוח ההרתעה הזה.

    לגבי שאר המשחקים - מכבי חיפה יכולה להיות האלופה של קבוצות התחתית, היא פחות טובה מק"ש ואני אהיה מופתע אם היא תנצח את ק"ש בסמי עופר. עם כל הכבוד לדחיפה מהקהל - על ק"ש זה לא ישפיע, וגם ק"ש שיחקה לא טוב בשני המחזורים האחרונים וזה הזמן להתעורר. חיפה צריכה להמשיך עם אותו הרכב, זה המינימום הנדרש מהמאמן. כמובן חוץ מאילוצים כמו בוקולי במקום מויאל. לא ראינו את חיפה גם חוזרת מפיגור למשל, בשני המשחקים האחרונים היא הובילה ופגשה קבוצות עם סף שבירה נמוך, מה שלא יקרה מחר. דויד מנגה מעט נעלם לי והוא שחקן המפתח של ק"ש במשחק מחר.

    הליגה הזו מאוד צפופה, ככה שרעננה לכאורה בדירוג הרבה יותר טוב משל סכנין(אפקט המאמן החדש יעזור לפחות במשחק הבכורה של אלי כהן?) - רעננה מקום 9 וסכנין לפני אחרונה(13), אבל רק נקודה מפרידה בין שתיהן; עכו עברה את נתניה בעקבות הניצחון על הפועל והיא מגיעה במומנטום טוב מול הקבוצה המפורקת של יוסי מזרחי שחייבת להילחם. אני מניח שנראה את נתניה משחקת נסוג מחשש לחטוף ופחות חושבת על איך לנצח. עכו די הרשימה האמת נגד הפועל אבל זה לא סוד שההתקפה שלה לא רעה.
     
  5. EO11 בפה אליל היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏10/4/10
    הודעות:
    16,045
    לייקים שהתקבלו:
    7,112
    אוהדי מכבי בעצמם יודעים שהקבוצה שלהם היא זהבי ועוד 10. מישהו אחר שם גולים או יוצר מצבים?
     
  6. עומר משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏3/8/02
    הודעות:
    23,019
    לייקים שהתקבלו:
    1,947
    לא יודע תגיד לי אתה, אם מכבי כבשה 29 ומתוכם זהבי כבש 12 (בישל עוד 4 מתוך שאר ה-17 שנכבשו), כנראה שיש בקבוצה הזאת קצת מעבר לזהבי...אגב לפי ההנחה הזאת, בלי רונאלדו, אפשר לסגור את ריאל, כנ"ל לגבי ברצלונה ומסי, זלצבורג וסורייאנו, יובנטוס וטבז ודייגו קוסטה וצ'לסי. יאללה לסגור את כל הקבוצות, זה רק שחקן 1 בכל קבוצה. בחיי איזה שטויות. עוד שניה ירשמו פה שחיפה של 2000-2002 היתה אך ורק בניון.
     
  7. Nigel de Jong משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏7/3/08
    הודעות:
    16,624
    לייקים שהתקבלו:
    9,787
    במשחק האחרון בין הקבוצות בנתניה רוני לוי הצליח בעזרת ג'ונתן וילה לסגור את זהבי שחוץ מאחד על אחד שהרוש הדף לא הגיע לשום הזדמנות ודווקא בית"ר הגיע ללא מעט הזדמנויות והחמיצה ללא הפסקה ובסוף מכבי עקצה משער של פריצה. אני סומך על קורצקי שידע איך לעצור את זהבי אבל אין לבית"ר את היכולת לעקוץ את מכבי ולעומת זאת לצהובים-כחולים יש שחקנים מסביב לזהבי שידעו לתת השער-שניים שיכריעו את המשחק.
     
  8. עומר משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏3/8/02
    הודעות:
    23,019
    לייקים שהתקבלו:
    1,947
    שנה שעברה הגענו נגדכם בנתניה כשהמרחק בינינו לבאר שבע היה זעום, עם לחץ, אחרי משחק מול הפועל חיפה שאיבדנו 2 נקודות ובלי שחקני התקפה, פריצה ובדש היו היחידים, היום יש מצב אינפלציוני הפוך, יש יותר מדי שחקנים שישחקו ויחליפו גם את זהבי אם ידרשו לכך.
    מכבי הנוכחית הרבה יותר התקפית מזו של סוזה, זה ברור לכל אחד שרואה את הקבוצה. משחק ההגנה פחות טוב? איך פאקו אמר היום, כשאתה כובש 3 שערים למשחק או יותר, אתה לא ממש מתרכז בכמה אתה סופג בהגנה וזה גם לא מעניין אותך. הסיכוי שמכבי תקבל שלישייה מקבוצות הוא כמעט לא קיים, גם כשבאר שבע ניצחה 3:2 זה היה בסוג של 7 דקות משוגעות על סף ההזייה מצד שתי הקבוצות שגם אם ישחקו אותם 10 פעמים, סביר להניח שברוב המקרים התוצאה תישאר על 1:1 או 1:2 לאחד מן הצדדים. לעומת זאת, המשחק לחץ, המחץ והיכולת של מכבי להעלות את מי שהיא רוצה ומתי שהיא רוצה, כן מאפשר לה לתת לכל קבוצה 3 חתיכות, גם כאשר היא מוותרת על מרכז שדה, לצורך העניין.

    זה שמכבי הפסידה לקריית שמונה, אני רוצה שתמצאו לי מתי מכבי ת"א ניצחה את קריית שמונה בליגה הסדירה בחוץ, אני לא חושב שזה אי פעם קרה מאז שהקרייה הצטרפה לליגה ב-2008, והיא כבר עשתה איזה 4-5 עונות בליגה נראה לי. גם להפסיד לבאר שבע זה לא נורא, סה"כ שנים על גבי שנים היינו מנצחים שם והולכים לים באיזור אוקטובר, מבחינתי כל שנה להפסיד שם ולקחת אליפות, למרות שלטעמי, עצם המעבר לאיצטדיון חדש, דווקא יעשה טוב לקבוצות כמו מכבי, חיפה, בית"ר והפועל כשהן יבואו לשחק מול באר שבע, וסרמיל, היתרון שלו, הוא שהוא מזעזע, בכל זווית אפשרית, שאתה לא רוצה לחשוב עליה, וזה היה סוג של יתרון לבאר שבע.
     
  9. EO11 בפה אליל היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏10/4/10
    הודעות:
    16,045
    לייקים שהתקבלו:
    7,112
    כי רק אם שחקן בישל או כבש, הוא מעורב בגול או בהתקפה בכלל. אין מצב ששחקן יתן פס וישאיר שני שחקנים לבד מול השוער, אין מצב ששחקן יגרום לפנדל שמישהו אחר יבעט, ממש אין מצב. אבל אם כבר, בוא נסתכל על טבלת הכובשים של מכבי:
    זהבי - 13 (לפי ההתאחדות)
    3 שחקנים - 3 שערים.
    2 שחקנים - 2 שערים.
    3 שחקנים עם שער אחד.

    וואו, איזה מצב מאוזן! אם מחברים 13 ועוד ארבעה בישולים, זה יוצר 17 שערים מתוך 29. קרוב ל-60 אחוז, בדיוק כמו כריסטיאנו רונאלדו בריאל מדריד, ולא נראה לי שיש מישהו שיכול לערער על ההשפעה והדומיננטיות של כריסטיאנו בהתקפת ריאל העונה, הדומיננטיות הכי גדולה שראינו משחקן אי פעם. אולי אתם מנסים לייפות את המצב, בדיוק כמו בכל הודעה אחרת כאן, אבל תודו בעובדה שאתם לא קבוצה גדולה, אלא שיש לכם שחקן גדול שגורם לשאר להתעלות, ואם אותו שחקן ירד ביכולת או ילך לאירופה אתם בבעיה עצומה. בלי ערן זהבי, אתם יותר קרובים לבית״ר ומכבי חיפה מאשר לקריית שמונה ובאר שבע.

    בלי ערן זהבי אין מי שינהל את המשחק, יבעט לשער ויקח אחריות לעצמו. בלי ערן זהבי אתם כישלון.
     
  10. עומר משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏3/8/02
    הודעות:
    23,019
    לייקים שהתקבלו:
    1,947
    לא יודע, דווקא מול מכבי נתניה, כשזהבי שיחק, זה היה אחד המשחקים התקפית יותר טובים של מכבי, וגם 1:9 יכל להיגמר שם.
    עזוב, אתה תמשיך להגיד זהבי ובלי זהבי כישלון ולחזור על המנטרות שלך, ואני אחזור ללא להגיב לנושא הפאתטי שנקרא מכבי בלי זהבי זה הפועל ירוחם כי זה כמו להגיב לחבר'ה מעיירות הפיתוח שמצביעים ליכוד ויצביעו ליכוד כל 4 שנים בעוד הליכוד הוא זה שמנציח את חיי העוני והדלות שלהם.
     
  11. EO11 בפה אליל היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏10/4/10
    הודעות:
    16,045
    לייקים שהתקבלו:
    7,112
    תקרא את ההודעה שלך 3 פעמים, כי בפעמיים הראשונות בטח לא תבין, ואז תבין מי פתטי מבינינו אחרי ההודעה הזאת. מכבי נתניה, שקיבלה שתי רביעיות בשבוע האחרון משתי קבוצות ומחזיקה בממוצע ספיגה של יותר משני שערים למשחק, היא גם ממש אינדיקציה.

    אז אתה תחזור לא להגיב לשטויות שלנו, ואני אחזור לא להגיב על דברים שקשורים למכבי כי הסובייקטיביות שלכם בלתי נסבלת.
     
  12. Don Joan Roman Member

    הצטרף ב:
    ‏1/12/06
    הודעות:
    12,231
    לייקים שהתקבלו:
    939
    מכבי בלי זהבי תיאבק עד הסוף על האליפות, מכבי עם זהבי תהיה אלופה בפער
     
    נערך לאחרונה ב: ‏6/12/14
    hbs7, rivaldo ו-Hapoel_Tel_Aviv אוהבים את זה.
  13. עידן444 Member

    הצטרף ב:
    ‏26/5/12
    הודעות:
    17,779
    לייקים שהתקבלו:
    6,462
    האמת שקצת נסחפת... משחק ההתקפה של מכבי ת"א נגד נתניה לא היה טוב, ואמנם כבשתם שלושה שערים, אבל נגד נתניה קבוצה לא צריכה לעבור את האמצע יותר מפעמיים כדי לכבוש שלושה... לא יודע על איזה 9 אתה מדבר... תגיד תודה על השלושה שהיו, כי מעבר לזה לא היה שם יותר מידי...
    דווקא נתניה במצב של 2-1 הגיעה לכמה מצבים כדי להשוות לפני שרומאריו עשה טעות סטייל סרגי בבישול לקוראץ', ועידו לוי בבישול לעמאשה וכך למעשה המשחק הוכרע. אני בהחלט חושב שמכבי היא לא רק זהבי, אבל משחק מול ההגנה של נתניה העונה הוא לא דוגמה לכלום...
     
    oFiRzZz אוהב/ת את זה.
  14. Raulito Madridista

    הצטרף ב:
    ‏22/11/05
    הודעות:
    39,401
    לייקים שהתקבלו:
    3,500
    מין:
    זכר
    התלות של מכבי ת"א בערן זהבי היא כמעט אם לא כמו התלות של הפועל ת"א בגילי ורמוט. אבל בעוד בהפועל אין עם מי לשחק(זגורי בעונה חרבנא? שלומי אזולאי שלא קשור לענף?) למכבי יש סגל מעולה על הנייר. 'זה לא אמור להיות ככה' וזה מצב לא בריא לקבוצה. אני באמת לא זוכר מצב כזה בקבוצת כדורגל, אולי בעצם במכבי ת"א - אבי נמני.

    בריאל מדריד המספרים שמציגים תלות בכריסטיאנו אגב פחות גבוהים משל מכבי וזהבי אבל ניתן לראות שחלק 'מהבישולים' של רונאלדו בליגה הם די מרמים, לא כל בישול הוא כמו הפעולה היפה באגף נגד מאלגה בשבוע שעבר, בעוד אצל מכבי אין אף התקפה שלא עוברת דרך זהבי.

    מכבי אגב ניצחה את ק"ש 3-1 בפלייאוף בעונת 2012/13, עוד צעד של הקבוצה של אוסקר גארסיה בדרך לאליפות. דאבור, פריצה וזהבי(פ) כבשו למכבי.

    דבר נוסף - יש בדיוק 4-5 משחקים בלוח השנה בליגה פח הזו שאמורים לאתגר את מכבי. בעונה שעברה למשל, בכולם מכבי נראו פח, וזה שם את הקבוצה בפרופורציות. מכבי הייתה פחות טובה ב-3 מ-4 הדרבים ובאחרון היא הייתה שטיח. היא ספגה שלישיות בוסרמיל ובק"ש.
     
    Hapoel_Tel_Aviv אוהב/ת את זה.
  15. orimor2212 מיטשיסט, יועץ תקשורת לשר בן מנספורד אטבריאן

    הצטרף ב:
    ‏24/4/13
    הודעות:
    16,208
    לייקים שהתקבלו:
    4,677
    הדברים שנכתבים כאן מגוחכים.
    מכבי תלויה בזהבי הרבה בגלל שיקולי מאמנים. הקבוצה עובדת המון בשבילו, וזה דבר שכמו שעומר ציין, רואים לא מעט כרגע בעולם. אם לא יהיה זהבי ישחקו שונה, אולי יהיו קצת פחות מצבים, אבל הקבוצה תוכל לצמוח ולהיות מצוינת.
    אני לא יודע אם אתם רואים משחקים של מכבי בקביעות. זהבי הוא אולי המוציא לפועל בהתקפה, אבל הקבוצה דומיננטית מאוד גם בלעדיו כך שהיריבה ממעטת לגעת בכדור וממעטת להגיע למצבים, באופן שלא רואים מול אף קבוצה אחרת בליגה (אף קבוצה אפילו לא קרובה לזה, וזה מגובה בסטטיסטיקה). זה היה ככה גם כשמכבי שיחקה בשיטה של מתפרצות בשלב מוקדם יותר של העונה (כשכל הקבוצה לחצה כמו חבורה של זומבים).
    הפועל ת"א תלויה בורמוט כי סביבו יש נגרים. זה לא דומה אפילו.

    העונה שעברה נחלקה לשניים: תחילת העונה עד ההדחה מאירופה, והילך.
    אחרי ההדחה מאירופה ועד סוף השנה מכבי נראתה רע למעט הבלחות. בדרבים ראו את הסוג של ירידה הזו ברמה (לא חושב שנראינו פחות טוב מהפועל ברוב הדרבים, המשחקים היו דיי שקולים. אני גם דיי בטוח שמכבי הגיעה ליותר מצבים. באחרון בטח לא היינו "שטיח". הדרבי האחרון שבו נראה שטיח היה ה-2-0 שבו מכבי הייתה דומיננטית אפילו יותר מב-4-0). בנוגע לשלישייה בוסרמיל - בוא נודה באמת, זה היה צריך להסתיים בניצחון של מכבי, והמזל נורא שיחק לטובת ב"ש. השלישייה בק"ש שחטפנו הייתה באמת בתצוגה מחפירה.
    לכתוב שמכבי נראו פח בכל המשחקים שאמורים היו לאתגר אותה זה מגמתי ומנותק ממה שהיה בפועל, בדיוק כפי שאם אני אכתוב את ההיפך זה יהיה מגמתי ומנותק.
     
מצב נושא:
הנושא נעול.