מחזור 11 בליגת העל: 1:1 בין ק"ש לב"ש, ניצחון למכבי ת"א

הנושא בפורום 'פורום כדורגל ישראלי' פורסם ע"י Maccabi Diamond, ‏2/12/14.

  1. Nigel de Jong משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏7/3/08
    הודעות:
    16,631
    לייקים שהתקבלו:
    9,790
    כוכב כדורגל.
    גם אהב להבקיע נגד הפועל.

     
  2. EO11 בפה אליל היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏10/4/10
    הודעות:
    16,050
    לייקים שהתקבלו:
    7,117
    לדעתי מדובר בזר הכי איכותי שנחת בבית״ר. זה כן נושא נתון לויכוח כי היו רבים וטובים כמו שאלוי, לרואה, בואטנג ויש כאלה שיכלילו את אבראו, אבל מבחינת קלאסה ורמת משחק לא ראיתי מישהו ברמה שלו, ואני עוד ראיתי אותו ממש כילד לקראת סוף הקריירה שלו בישראל. שחקן מדהים.
     
  3. Don Joan Roman Member

    הצטרף ב:
    ‏1/12/06
    הודעות:
    12,253
    לייקים שהתקבלו:
    953
    העונה האחרונה של תאמאש הגדול הייתה 2001/2, בקיץ שלאחר מכן הוא התחנן לפניג'ל שישאיר אותו אבל האחרון אמר שאין כסף בשבילו והוא הלך לעשות חיל בדברצן

    אור לדעתי בגלל שהוא לא זכה איתנו באליפות יש כמה שיהיו ברשימה לפניו אבל אין ספק שהוא היה ועודנו אחד הגדולים בהיסטוריה של המועדון והוא גם הזר שאני אהבתי מכל מי ששיחק לפניו ואחריו שראיתי, שחקן ענק, פנומן, כל מילה לא תתאר כמה שהוא היה גדול, כשהכדור היה ברגליים של תאמאש לא דאגת מה יקרה איתו אבל התענגת על המחשבה של "מה הוא כבר יכול לעשות שלא ראינו ממנו?" ותמיד הוא היה נותן את הפס שהיה משיב לך מיד "את זה עוד לא ראינו"
     
    נערך לאחרונה ב: ‏5/12/14
  4. Don Joan Roman Member

    הצטרף ב:
    ‏1/12/06
    הודעות:
    12,253
    לייקים שהתקבלו:
    953
    הרגע הכי זכור לי מתאמאש זה דווקא במשחק נגד מכבי נתניה בבלומפילד, על מטר אחד הוא גם הציל כדור אבוד וגם שלח את שטרית לאחד על אחד, אין דברים כאלה פשוט אין
     
  5. אלי מתחן Member

    הצטרף ב:
    ‏8/12/03
    הודעות:
    13,335
    לייקים שהתקבלו:
    316
    בראיה אחורה כנראה שפישונט היה שחקן טוב יותר, אבל לא היה שחקן כדורגל שאהבתי כמו שאנדור. משהו במשחק שלו היה פשוט כל כך כיף לצפייה.
     
  6. EO11 בפה אליל היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏10/4/10
    הודעות:
    16,050
    לייקים שהתקבלו:
    7,117
    פישונט היה הרבה יותר תאכלס, משהו כמו זהבי של היום. קשר התקפי לא סופר מוכשר אבל מאוד מאיים ומרתיע. שאנדור היה קלאסה.
     
  7. Don Joan Roman Member

    הצטרף ב:
    ‏1/12/06
    הודעות:
    12,253
    לייקים שהתקבלו:
    953
    שאנדור והמילה "קלאסה" זה כמו סיר ומכסה מתאימים, כמו שני עלים של נענע, כמו 2 טיפות מים, כל כך מתאימים אחד לשני.
     
  8. Raulito Madridista

    הצטרף ב:
    ‏22/11/05
    הודעות:
    39,410
    לייקים שהתקבלו:
    3,500
    מין:
    זכר
    אני חושב שמה שאפיין בעיקר את בית"ר של אז, מעבר לכך שהיו הרבה שחקנים שמזוהים עם הקהל כמו קורנפיין וכל מיני ילדים צעירים או זרים אהובים - היא הייתה קבוצה עם סגנון שונה לחלוטין, מתפרעת כזו, וזה הולך טוב עם היציע המזרחי. אני מתכוון שכולם עולים להתקפה וחושבים רק התקפה. לא כמו הקבוצות של רוני לוי או אלי כהן. בית"ר הייתה באה לכל מגרש כדי לתקוף, זו הייתה המשנה שלה. אולי זו הסיבה שהקהל קיבל לפעמים הפסדים בשקט נפשי.

    בית"ר של השנים האלה, נניח 2002-2005 משמשת כאן רק דוגמא, אבל מרגיז לחשוב שפשוט בלתי-אפשרי ליצור קבוצות כאלה שוב, גם אם היא לא הייתה עילוי או קבוצה ב-70 מליון שקל. להביא זרים טובים, ילדים מוכשרים ושחקנים מזוהים עם הקהל. שלושה קריטריונים שהם לא בשמיים. אבל הזרים שמגיעים היום לארץ פח, רוב הקבוצות משחקות סגור, שחקנים מחליפים קבוצות כמו גרביים או יוצאים לחו"ל.

    זר שנכשל אבסולוטית בבית"ר היה ג'ובאני רוסו שהגיע אחרי עונות קסומות בהפועל חיפה של גוטמן. הוא רק רצה לברוח כמה שיותר מהר.

    בנימה אישית, אני די מתגעגע להפועל של פעם. לא מדבר דווקא על עונת הרבע גמר בסאן-סירו(2001-02) או הדאבל. אלא לשחקנים שפשוט גדלתי עליהם, שהיו דמויות שמזוהות עם הפועל הרבה יותר מגילי ורמוט או שי אבוטבול. אני מדבר על שמעון גרשון ושביט אלימלך. כשהייתה להפועל הגנת ברזל - מובילים 1:0 וידעת שזהו-זה, אין ליריבה סיכוי. אלימלך בשער, בכר, גרשון, דומב ואנטבי. עם קישור נורמלי סטייל הלמאי, פישונט וגם אבוקסיס. לפעמים בא על חשבון סירוס החלק הקדמי וחלוצים לא הכי מוכשרים כמו בלילי - אבל זה בסדר. בכל משחק של הפועל אני אומר לחבר שהולך איתי - 'איך אסי דומב המאמן היה רוצה שיהיה לו את אסי דומב הבלם'. לא רק המצבים הנייחים אלא הבגרות, השקט הנפשי והקלאסה מאחורה. נניח שגרשון(עד המעבר) ואלימלך וגם אבוקסיס היו אגדות בהפועל ת"א. גם דומב היה בלם לא רע בכלל.

    אני באמת חושב שאם נשווה את הליגה של אז ושל היום - אולי נוציא לרגע את מכבי - זה בכלל לא כוחות. לא חסרות דוגמאות. נתניה של 2003, זו שעשתה סרייה מדהימה בסיבוב השלישי וניצחה שבוע אחרי שבוע את שלושת הגדולות - לוקחת את המקום השני; מכבי ת"א מודל 2000-01, זו שפתחה עם שלמה שרף והעונה לא הלכה לאן שציפו מלבד הגביע, הקבוצה של נמני ובנין - לוקחת מקום שני בבירור.
     
    Hapoel_Tel_Aviv אוהב/ת את זה.
  9. Don Joan Roman Member

    הצטרף ב:
    ‏1/12/06
    הודעות:
    12,253
    לייקים שהתקבלו:
    953
    רוסו נכשל בבית"ר נטו בגלל אלי גוטמן והכדורגל ההגנתי שלו.

    ובית"ר של השריף לפני שנתיים הייתה בדיוק מה שאמרת: התקפית ומשולבת עם זרים טובים ואהובים (דינו, סופר דאריו האהוב, דומיניק גלאבינה), שחקני בית מוכשרים ואהובים (עזריאל, ריקן, מויאל, אריאל הרוש, קריאף, דסה, עמית, שי) ושחקני רכש מחוברים (מגרלשווילי, ערן לוי) ובגלל זה היא גם הקבוצה שהוציאה הכי הרבה אוהדי בית"ר מהבתים מאז תחילת המילניום להוציא את עונות גאידמק וכו', קבוצה מרגשת שהוחרבה על ידי חארות
     
  10. אלי מתחן Member

    הצטרף ב:
    ‏8/12/03
    הודעות:
    13,335
    לייקים שהתקבלו:
    316
    גם אז היו מקללים בהפסדים, לא השתנה הרבה. הקבוצה של היום פשוט הרבה פחות מלהיבה. אולי זה יהיה כשל לוגי.
    כמה שאני שונא השוואות כאלה, מליקסון במשחק אחד היה עובר יותר שחקנים בדריבל מאשר לידור כהן, דני פרדה, עומר אצילי, עומר נחמני ותומר סוויסה עשו ביחד בכל המשחקים העונה. היסודות שלהם : יכולת ההשתלטות על כדור, מסירה, נגיחה, וכו' כל כך פגומים, שאין שום סיכוי שתראה מהם מהלכי כדורגל נורמלים גם עוד 5 שנים. מליקסון ויצחקי היו אמנם מבליחים פה ושם, אבל מדי פעם היית רואה מהם כדורגל. הלכתי בקיץ למשחקים בליגה הסינית, ואני נשבע שראיתי יותר מהלכי כדורגל סבירים מאשר במשחקים של בית"ר העונה.
     
    Nigel de Jong ו-Don Joan Roman אוהבים את זה.