מחזור שביעי: מיינץ 07

הנושא בפורום 'פורום כדורגל גרמני' פורסם ע"י Rosner, ‏1/10/10.

  1. Der Kaiser Manuel Neuer מנהל ראשי

    הצטרף ב:
    ‏7/9/04
    הודעות:
    24,805
    לייקים שהתקבלו:
    335
    מה שעובר עליו ערן, זה פחד במה או שתקראו לזה משהו אחר, לי לא משנה ההגדרה. הוא הצליח רק בשטוטגארט שיש עליו פחות לחץ, ברגע שהוא לבש את מדי הנבחרת או מדי באיירן, הוא פתאום שחקן אחר. למרות שהוא שחקן קצת מגושם, הוא תמיד ידע לכבוש, לכן העניין הזה הוא רק בראש. מנגד שווינשטייגר, גם בתקופות פחות טובות בבאיירן תחת מאמנים שלא השתמשו בו נכון, תמיד פרח בנבחרת כי הוא חי בשביל רגעים גדולים. היו לגומז צמד הזדמנויות במחצית הראשונה לקבור לדורטמונד את התקוות וגם הפעם, הוא פשוט לא היה מסוגל
    http://www.bundesliga.de/de/bundesliga-tv/...0164797.inc.php

    ההזדמנות השלישית הייתה של שווינשטייגר מול השוער באחד על אחד ועצרו את המהלך בטענת נבדל שלא היה (כן, שופטים טועים ולא נעשה מזה ביג דיל, זה חלק מהמשחק). אפשר בכל זאת לספור את זה כהזדמנות שלישית שלנו לגמור את הסיפור במחצית שדורטומנד היו מבוהלים משליטה שלנו במשחק.

    למרות כל החיסורים, זאת היתה לטעמי המחצית הכי טובה של באיירן עד כה העונה. אם זה אכן ימשיך כך, אז יהיה בסדר.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏4/10/10
  2. eran levy Member

    הצטרף ב:
    ‏10/12/09
    הודעות:
    2,699
    לייקים שהתקבלו:
    0
    מיינץ הקבוצה עם התקציב השני הקטן בליגה לפני פרייבורג.
     
  3. Rosner VFB 1893 מנהל כללי

    הצטרף ב:
    ‏29/5/05
    הודעות:
    21,635
    לייקים שהתקבלו:
    300
    מין:
    זכר
    ופה גם נשאלת השאלה למה?
    אולי בגלל כי על כל משחק שהוא מקבל הזדמנות הוא חייב להוכיח את עצמו ואם לא ישר הוא מקבל ביקורת חריפה (30 מיליון יורו פלופ וכו) ובעיטה לספסל.
    עוד מאשתקד היה ברור שבאיירן חייבת לשנות את הגישה עם מריו ובנתיים שני הצדדים עושים את כל מה שביכולתם בכדי לסיים את ההתקשרות.
    ואולי טוב שכך.

    לא יודע מה ראית במחצית השניה שכ"כ הרשימה אותך, אבל עם זה המחצית הכי טובה של באיירן העונה המצב לא משהו.
    יש בעיות כמעט בכל עמדה בבאיירן ןלבטח גם לואן חאל עם השיטה שלו יש אשמה בכך. כמו שנדב אמר, אסור לשנות שיטה שעובדת, גם אם אתה בטוח בשיטה שלך שאתה כ"כ אוהב.

    ולמרות הכל אנשים מאבדים כאן פרופרציה, כולה מחזור שביעי, בדיעבד עוד 5 משחקים הכל יכול להראות אחרת וגם אז אנחנו אפילו לא נהיה בחצי הדרך ....

    ערן, התכוונתי לערך השחקנים לפי TM, הטעות אצלי
     
    נערך לאחרונה ע"י מנהל: ‏4/10/10
  4. Der Kaiser Manuel Neuer מנהל ראשי

    הצטרף ב:
    ‏7/9/04
    הודעות:
    24,805
    לייקים שהתקבלו:
    335
    מחצית ראשונה.
     
  5. Rosner VFB 1893 מנהל כללי

    הצטרף ב:
    ‏29/5/05
    הודעות:
    21,635
    לייקים שהתקבלו:
    300
    מין:
    זכר
    גם הראשונה ...
    לא ראיתי שום דבר מיוחד, אומנם לא ראיתי את כל המחצית, אבל תקציר מורחב של 20 דקות מכל מחצית זה אמת מידה די משקפת אני חושב.
     
  6. nfcb משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏22/1/06
    הודעות:
    9,449
    לייקים שהתקבלו:
    502
    איך בכלל אפשר לצפות משחקן שמשחק 10 דקות אחרונות של כל משחק, כשגם ככה המשחק לא הולך וכולם בלחץ ועוד שהוא לא משחק בתפקיד שהוא רגיל לו ובשיטה שהוא רגיל לה, לתפקד? וכל זה עוד מחלוץ, שהדבר כי חשוב אצלו זה הביטחון?
    (וגם בשנה שעברה לא נתנו לו לעשות את מה שהוא יודע. זה התחיל שהוא קיבל את ההזדמנות עם שיטה שלא ממש מתאימה לו ובכל זאת הוא שיחק טוב והביא תפוקה נהדרת יחסית אבל אז הוא נפצע ועבר להיות השחקן בקצה הספסל שמה שקורה איתו זה מה שמתואר כאן למעלה - 10 דקות פה, 20 דקות שם).

    וגם אני לא מבין ממה התלהב סלע מהמחצית הראשונה. מצב אחד הגענו בכל המחצית וגם זה אך ורק בזכות היכולת האישית הגבוהה של גומז. הדקות הסבירות היחידות שהיו לנו כל העונה הזו היו כששיחקנו עם 2 חלוצים, אחד ליד השני.
     
  7. Rosner VFB 1893 מנהל כללי

    הצטרף ב:
    ‏29/5/05
    הודעות:
    21,635
    לייקים שהתקבלו:
    300
    מין:
    זכר
    ושוב אולי כי לא ראיתי את כל ה 45 דקות זה לא נשמע רציני, אבל...
    שמים לב לבילבול בבאיירן,, השחקנים מנסים לאלתר יותר מדי והכי גרוע אין עיקביות!
    את השלושה הסממנים אני חייב להסביר, במהלך אחד ראינו את לאם משחק א לה קשר שמאלי בעוד קרוס נשאר די תקוע ומחפש דרך לא להפריע, באחר שניהם כמעט התנגשו אחד בשני ובאחר קרוס עולה למעלה ולאם שם לב שהוא מיותר וחוזר קדימה. ושוב במהלך אחר שווייני עולה קדימה ורואים שהוא מבולבל שקרוס כמעט נכנס לו לרגליים בעוד קרוס לא מבין שוב מה הוא צריך לעשות, שהוא שוב חש מיותר, הוא הולך לשמאל ושם מוצא ...את לאם והגלגל שוב חוזר חלילה.

    ולמרות אלו עדיין השחקנים מאד רחוקים האחד מהשני, ככה נוצר וואקום שדורטמונד ניצלה כדי לחטוף כדורים ולעקוץ ומה הפלא שגם בדקות היותר טובות של באיירן דורטמונד היתה עדיין מסוכנת יותר.
    אותי אגב דורטמונד לא ממש הרשימה, קבוצה לא רעה בכלל שניצלה אבל יום רע של קבוצה מצויינת אבל מאד מבולבלת.
     
  8. Der Kaiser Manuel Neuer מנהל ראשי

    הצטרף ב:
    ‏7/9/04
    הודעות:
    24,805
    לייקים שהתקבלו:
    335
    הכל טוב ויפה למחצית השניה, אבל במצית הראשונה דורטמונד לא הגיעו למצב אחד. באיירן ביטלו אותם לחלוטין. במשחק חוץ בדורטמונד לשמור את המשחק בקצב שלנו ולהגיע ל 3 הזדמנויות שיכולות לגמור את המשחק, זה בדיוק מה שצריך לעשות. הכדורים לא נכנסו לגומז פעמיים במחצית הראשונה (נדב, ראה שוב את התקציר) ופעם אחת נשרק נבדל ששוויני באחד על אחד מול השער (שלא היה). שלושת אלו אמורים להספיק לקבוצה גדולה להכריע משחק.

    http://www.bundesliga.de/de/bundesliga-tv/...0164797.inc.php
    שוב, אומנם התקציר קצר מידי ולא מראה איך באיירן מבטלים את דורטמונד מחצית שלמה, אבל זה מספיק צועק לשמיים שדורטמונד לא הצליחה להגיע לשום מצב מחצית שלמה כדי להמחיש את ההכנה הטקטית המוצלחת שבאיירן עשו לפני המשחק. ניצול המצבים היה הבעיה העיקרית. לא כבשת, אז תספוג.

    אני מרוצה מאותה מחצית למרות ניצול המצבים הלקוי. עם כל הבעיות בהגנה שיש העונה, לטעמי זה לא דבר של מה בכך לעצור כך את דורטמונד. מאז שדמיכאליס נכנס כמובן שהכל התחרבן (וגם בגלל שלא כבשנו במחצית הראשונה את ההזדמנויות שהיו לנו). המשחק התפתח לכיוון אחר לגמרי.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏4/10/10
  9. nfcb משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏22/1/06
    הודעות:
    9,449
    לייקים שהתקבלו:
    502
    מצטער סלע. רק בשבילך בזבזתי דקה שלמה מהחיים שלי כדי לראות את התקציר שכבר ראיתי מספיק פעמים ועדיין לא שכנעת אותי. במחצית הראשונה הגענו למצב אחד בלבד.
    המצב הראשון של גומז היה ממצב נייח ולא ממשחק התקפה מסודר גם היה נבדל. מה לעשות, גומז עמד בנבדל (התעכבו על זה גם בשידור הישיר בשבת) כך שזה לא נחשב מצב ןבטח שאי אפשר להחשיב את זה כתשבוחת למשחק של הקבוצה. גם קבוצה מהליגה החמישית יכולה להגיע למצב נייח מול ריאל מדריד. המצב השני שלמעשה היה היחידי נבע אך ורק מיכולת אישית יוצאת מן הכלל של מריו. לצערנו הוא מקבל כדור שמתאים ליכולת שלו רק אחת לבמשחק שלם של 90 דקות (ובשאר המקרים הוא משחק רק את ה - 10 דקות האחרונות כשכבר הכל אבוד והוא לא יכול לממש את מה שהוא טוב בו).
    ולקרוא לנבדל שנשרק נגד שוויני מצב, זה אני חושב שאפילו פולטיקאי ישראלי מהשורה הראשונה לא היה מעיז לעשות במסגרת תעלולי הלשון ואחיזת העיניים שלהם.
    אז כן, סלע דורטמונד לא היו מסוכנים בחצי הראשון אבל גם אנחנו הגענו רק למצב אחד וגם זה במקרה.

    המשחק ההתקפי שלנו לא דופק, בשבת שעברה ששיחקנו עם תלבושת הבית הייתי בטוח שאני צופה בשידור חוזר של סנדרלנד נגד מישהו משנת 78 ובכלל אם זה ימשך ככה עוד מעט יעשו הגבלת צפיה למשחקים שלנו לגיל 14 ומעלה. פשוט סרט אימה.
     
  10. Rosner VFB 1893 מנהל כללי

    הצטרף ב:
    ‏29/5/05
    הודעות:
    21,635
    לייקים שהתקבלו:
    300
    מין:
    זכר
    יש דברים שרק אוהד נואש יכול לראות או לחפש לראות, בדיוק כמו השופט המזורגג במשחק של שטוטגארט שראה "משהו" לא חוקי בגול של קקאו וגנב משטוטגארט נקודה.
     
  11. Der Kaiser Manuel Neuer מנהל ראשי

    הצטרף ב:
    ‏7/9/04
    הודעות:
    24,805
    לייקים שהתקבלו:
    335
    אני נהנה לדון איתך, זה תמיד רציונלי ולוגי נדב.
    אבל מה, מצב נייח זה לא כדורגל? לא עובדים על זה באימונים? נראה אפילו שאצלנו עובדים על זה לא מעט עם באדשטובר ושוויני. גם מצב נייח אמור להכריע משחקים ובעיקר משחקים טקטיים קשים שאתה יודע שלא תגיע באיצטדיונים קשים להרבה הזדמנויות. כבר דיברנו על זה כאן לא פעם שאם אנחנו מכניסים גול בעזרה של שופט זה לגמרי בסדר בדיוק כמו שאנחנו גם מידי פעם סובלים מהחלטות הפוכות. אם אני לא טועה להזדמנות של גומז לא שרקו נבדל, לכן זאת הזדמנות לגיטימית לשער שהוחמצה ממרחק אפס.

    אני מסכים איתך במהלך השבועות האחרונים לגבי הצורך לשחק כמו בעונה שעברה עם צמד חלוצים, אני גם אומר זאת כאן. אך אני מניח שמי כמוך יודע, להגיע למשחק בדורטמונד שזאת בכושר נפלא ומסוכנת ביותר, זאת משימה קשה שדורשת מחשבה טקטית. לא הגענו כדי לתקוף גלים גלים, זאת לא בוכום וזה לא משחק בארינה אצלנו. הגענו בידיעה שצריך למנוע מהיריב לשלוט בקצב וצריך לנצל מספר הזדמנויות קטן כדי להכריע את המשחק. אז שוב, גם אני רוצה שנשחק כמעט כל העונה עם צמד חלוצים, אבל במשחקים בדורטמונד, בברמן או במילאנו, אני רוצה שנעלה טקטית קצת אחרת, חכם ובהתאם ליריבה. במחצית הראשונה זה נראה כאילו המאמן עשה את שלו והשחקנים החמיצו.

    אז עלינו עם חלוץ בודד, לרובם זה משימה קשה יותר, אין ספק, בכל פעם אחרת הייתי אומר לך שזה לא מצדיק, אבל הפעם זה הצדיק ועשה את העבודה במרכז המגרש ובביטול היריבה. אם גומז ובאיירן היו מגיעים ל 0 הזדמנויות, אז הייתי אומר לך שוואלה, ואן חאל טעה. אבל גומז, אפילו כחלוץ בודד הפעם, הגיע להזדמניות שלו (4 במספר כל המשחק לפי העיתונים) ולא כבש. אולי אם היה חלוץ לידו הוא היה מגיע ל 8 הזדמנויות והיה כובש 1, אבל השאלה כמה היינו סופגים על הדרך.

    נואש? אנחנו אלופי גרמניה, למה להיות נואש? היריבות על התואר במרחק 4 נק' ו 2 נק' (לברקוזן וולפסוברג), מה שמשאיר בנתיים את כולם בתמונה.
    תבדוק טוב גם לפני שאתה מתלונן על שופטים, כי הם לוקחים לא רק מכם, אלא מכולם. שופטים טועים כמעט בכל משחק ותמיד שווים שערים, אבל יכולת טובה לאורך זמן מבטלת את זה כמעט לחלוטין. בשטוטגארט צריכים לדאוג לאיך שהם משחקים ואז הם לא יגיעו להרבה מצבים שהם יצטרכו לבכות על שיפוט.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏4/10/10
  12. nfcb משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏22/1/06
    הודעות:
    9,449
    לייקים שהתקבלו:
    502
    לא אמרתי שמצב נייח זה לא כדורגל. ואם כך הובנתי אז הובנתי לא נכון. מה שכן, מצב נייח טוב (אחד במשחק - ולזה נגיע תיכף) לא מראה על משחק התקפי טוב. בטח לא על מסודר, מתוכנן ונכון. ואני מסכים איתך. עובדים על מצבים נחים באימונים. גם על קרנות. אז למה אתה לא מספר כאן שהיו לנו 8 קרנות במשחק וחוץ מהשתיים שבאדשטובר מסר אחורה ללאם אף אחת לא הגיעה לשחקן שלנו וגם השתיים שנמסרו אחורה ללאם לא המשיכו משם לשחקן שלנו? מעבר לזה, גם המצב הזה היה נבדל. בין אם נשרק ובין אם לאו ולכן גם אותו אי אפשר לזקוף לזכות מישהו. אלא מקסימום לרעת השופט. אז גם פה לא עבדנו טוב. ולא, אין לי בעיה לנצח מגול לא חוקי.
    סלע רד מזה. במחצית הראשונה הגענו למצב אחד ואם אתה מתעקש נעשה מזה מצב וחצי. זהו. זה לא מספיק.

    [/QUOTE]אני מסכים איתך במהלך השבועות האחרונים לגבי הצורך לשחק כמו בעונה שעברה עם צמד חלוצים, אני גם אומר זאת כאן. אך אני מניח שמי כמוך יודע, להגיע למשחק בדורטמונד שזאת בכושר נפלא ומסוכנת ביותר, זאת משימה קשה שדורשת מחשבה טקטית. לא הגענו כדי לתקוף גלים גלים, זאת לא בוכום וזה לא משחק בארינה אצלנו. הגענו בידיעה שצריך למנוע מהיריב לשלוט בקצב וצריך לנצל מספר הזדמנויות קטן כדי להכריע את המשחק. אז שוב, גם אני רוצה שנשחק כמעט כל העונה עם צמד חלוצים, אבל במשחקים בדורטמונד, בברמן או במילאנו, אני רוצה שנעלה טקטית קצת אחרת, חכם ובהתאם ליריבה. במחצית הראשונה זה נראה כאילו המאמן עשה את שלו והשחקנים החמיצו.

    אז עלינו עם חלוץ בודד, לרובם זה משימה קשה יותר, אין ספק, בכל פעם אחרת הייתי אומר לך שזה לא מצדיק, אבל הפעם זה הצדיק ועשה את העבודה במרכז המגרש ובביטול היריבה. אם גומז ובאיירן היו מגיעים ל 0 הזדמנויות, אז הייתי אומר לך שוואלה, ואן חאל טעה. אבל גומז, אפילו כחלוץ בודד הפעם, הגיע להזדמניות שלו (4 במספר כל המשחק לפי העיתונים) ולא כבש. אולי אם היה חלוץ לידו הוא היה מגיע ל 8 הזדמנויות והיה כובש 1, אבל השאלה כמה היינו סופגים על הדרך.
     
  13. Der Kaiser Manuel Neuer מנהל ראשי

    הצטרף ב:
    ‏7/9/04
    הודעות:
    24,805
    לייקים שהתקבלו:
    335
    אין צורך לעלות דוגמאות כמו קלן כדי לשכנע אותי במה שאני כבר משוכנע. אני חושב שאמרתי פעמיים בהודעה הקודמת שאני מאמין שעם השחקנים שיש לנו כרגע, יהיה נכון לשחק עם צמד חלוצים (בעיקר כי מרבית הקישור פצוע). אתמול אותו מערך עם חמישה קשרים הצליח למנוע מדורטמונד להתקיף אותנו גלים ואפילו מלהתקיף אותנו בכלל עד לרגע שדמיכאליס נכנס. אולי היינו משיגים את זה גם עם ארבעה קשרים, לא פוסל זאת, אבל טקטית אני חושב שואן חאל למד יפה את הדרך שדורטמונד בונה התקפות והקבוצה הצליחה למנוע מהם לפתח משחק. יחסית לבושות מול מיינץ ולהגנה המאוד רכה העונה, ראיתי שיפור במחצית הראשונה שמאוד מעודד אותי לקראת ההמשך. לא היינו צריכים להפסיד אתמול, זה חבל. גם אני מקווה לראות חלוץ שני ואני מניח שנמשיך להשתפר בהדרגה כמו שקרה אשתקד.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏4/10/10
  14. nfcb משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏22/1/06
    הודעות:
    9,449
    לייקים שהתקבלו:
    502
    דווקא נגד מיינץ היינו הרבה יותר טובים, הגיע לנו להפסיד אתמול (משום מה אתה שוכח קורה של דורטמונד ונגיחה מול שוער שוכח של קובה שהלכה מעל לשער) ואני מצטער אבל דורטמונד (וגם לא אף קבוצה אחרת בליגה כרגע) לא מצדיקה שנוותר על משחק ההתקפה שלנו כדי למנוע ממנה לשחק. עם אותם השחקנים בדיוק בעונה שעברה מנענו מכל הקבוצות, כמעט, לפתח משחק נגדנו. יש לנו שני קשרים אחוריים יוצאים מן הכלל, שני מגינים מעולים וגם בלמים טובים. אין שום סיבה להוסיף עוד קשר אחורי ולוותר לגמרי על התקפה.
    או כמו שכתבתי ללירן בעניין שטוטגרט. הסיפור הוא סיפור יפה, אבל בסה"כ תירוץ (שאין בו ובין המציאות כלום) הסיבה היחידה שאנחנו משחקים עם חלוץ אחד ומס' 10 היא שזה הרצון של ואן חאל והשיטה המועדפת עליו. שוב, זה לא השערות שלי, לא מחשבות שלי ולא מסקנות שלי - אלו מילים מפורשות שהוא אמר רק לא מזמן. היותה של דורטמונד קבוצה כל כך מפחידה הוא רק כיסוי שאתה מחפש כדי להגן עליו.


    דרך אגב, עוד בכלל לא דיברנו על זה שלאם לא עוזר להתקפה בכלל. שרוב הזמן הוא תקוע בחצי שלנו, שהוא טועה הרבה מאוד גם בעבודת ההגנה וגם בהמון מסירות לא מדויקות והרמות שלא מגיעות לשום מקום ושרוב גדול מאוד של המסירות שלו הן בכלל מסירות אחורה.
    וגם לא נגענו בזה שביום ראשון בעטו לשוער שלנו 3 בעיטות והוא לא הצליח לגעת באף אחת מהן. השאר היו מחוץ למסגרת וגם בהן הוא לא נגע. ומה שהיה אתמול בקשר איתו הוא לא יוצא דופן. מעט מאוד מהכדורים שנבעטים לשער הוא עוצר או הודף ומנגד הוא עושה המון שטויות (חוסר תיאום נוראי עם לאם אתמול, למשל, בעיטות שלו שלא מגיעות לשום מקום וכיוצ"ב).
     
  15. yocki land Member

    הצטרף ב:
    ‏18/8/10
    הודעות:
    488
    לייקים שהתקבלו:
    0
    למה חלקכם מבטלים את דורטמונד כמועמדת לאליפות? שישה ניצחונות אחרי שבעה מחזורים לא מספיק לכם, כאשר ברובם היא עושה רביעיות ושלישות וכמעט תמיד 2 הפרש? מילא להגיד שמיינץ לא תסיים במקום לאירופה מובן אבל שדורטמונד לא מועמדת לאליפות?