מוני פנאן עוזב את מכבי ת"א

הנושא בפורום 'פורום ספורט כללי' פורסם ע"י אבו, ‏6/7/08.

  1. Michael Carrick מנהל כללי מנהל כללי

    הצטרף ב:
    ‏1/4/05
    הודעות:
    24,217
    לייקים שהתקבלו:
    6,259
    תגיד לי אתה פראטור: האם מוני פנאן קובע מי יהיה המאמן במכבי? האם מוני פנאן אחראי לרכש? האם הוא אחראי על העניינים הכלכליים? לא, לא ולא. התפקיד שלו הוא:
    א. לדאוג לשחקנים (שזה יפה מאוד).
    ב. להתרוצץ על הקווים וליצור לחץ על השופים בצרחות ובצעקות (כל מה ששמעון מזרחי לא יכול להרשות לעצמו).
    ג. לדאוג לכך שרגב פנאן יעלה לעשר שניות בכל משחק.

    זה נראה לך כמו איש בעל חשיבות? זה נראה לך כמו איש שצריך לתפוס כותרות ענק באתרים ובעיתונים? לא ולא. נראה לך שאם שחור, בעל התפקיד המקביל בהפועל (והיום בהפועל אוסישקין) יפרוש, יהיה סביבו קרנבל? לא, מקסימום ידיעה זניחה בשולי האתרים, גם זה לא בטוח.
     
  2. Jack Wilshere Member

    הצטרף ב:
    ‏15/11/07
    הודעות:
    5,112
    לייקים שהתקבלו:
    0
    הסברתי בהודעה השנייה שלי בדיון למה אני חושב שהתקשורת כן צריכה להביא לציבור את עזיבתו בקול תרועה. אני לא רואה טעם לחזור על הדברים. זו דעתי...

    ואגב, אל תשווה בין מנהל הפועל איחסה תל-אביב לבין מנהל מכבי אלקטרה תל-אביב. זו סתם דמגוגיה. למה שפרגוסון יפרוש מאימון התקשורת תעשה המון רעש, מטבע הדברים, אך כשאיאן דואי יפרוש מאימון, הסיקור התקשורתי יהיה דל מאוד באופן יחסי.




     
  3. צחי לייבמן Member

    הצטרף ב:
    ‏18/10/07
    הודעות:
    946
    לייקים שהתקבלו:
    0
    איך אתה יכול להשוות בין מישהו במכבי ת"א לבין מישהו בהפועל ת"א? או בכל קבוצה אחרת?
     
  4. Michael Carrick מנהל כללי מנהל כללי

    הצטרף ב:
    ‏1/4/05
    הודעות:
    24,217
    לייקים שהתקבלו:
    6,259
    אבל הפועל, להזכירך, היא קבוצת פאר, הקבוצה מספר 2 בארץ וניהול כושל של איש מושחת ועלוב נפש בשנים האחרונות לא משנה את זה. נכון, רחוקים ממכבי, אבל עדיין קבוצה גדולה.

    ואתה יודע מה, גם אם מכבי היא אימפריה על-קולית סופר-מגה-גלאקטית, אז כל אדם זוטר שם צריך לזכות לסיקור? לא. כששמעון מזרחי יפרוש אני אצא לרקוד ברחובות, אבל אני אקבל בהבנה את הקרנבל שיהיה בתקשורת כי באמת מדובר באיש חשוב ובעל השפעה עצומה על מכבי לאורך השנים. אבל פנאן? חוץ מזה שהוא לא עד כדי כך ותיק, ההשפעה שלו מועטה. הלכתי ובדקתי וראיתי שהוא מחזיק בחמישה אחוזים ממכבי. זה כמעט כלום.
     
  5. צחי לייבמן Member

    הצטרף ב:
    ‏18/10/07
    הודעות:
    946
    לייקים שהתקבלו:
    0
    מוני פאנן הוא השני הכי ותיק אחרי שמעון מזרחי.
    5 אחוזים זה הרבה ממכבי ת"א.
    שוב פעם הלוואי על כל קבוצה בארץ מישהו כמו מוני פאנן.
     
  6. samoel Member

    הצטרף ב:
    ‏11/3/07
    הודעות:
    2,517
    לייקים שהתקבלו:
    0
    1) מוני פנאן כן קובע על רכש, או לפחות יש לו יד בדבר, הבנאדם כל שנה הולך לליגת הקיץ בוגאס יחד עם המאמן, יש לו טביעת עין בכדורסל ואם הוא יאהב שחקן הוא ידרוש שיבוא(אם יוכלו ויתאים הוא גם יגיע).

    2) אני לא אמרתי מכבי מייצגת את ישראל. אמרתי שמכבי מחזיקה את הענף הזה, וכשייכת לכדורסל הישראלי היא הייצוג שלו. אני טענתי שהכדורסל הישראלי זה הענף המייצג מספר אחת של הספורט הישראלי בטח ובטח בספורט הקבוצתי.

    אני לא מבין את ההשוואות בכלל, יש פה ענף, שגם אחרי שעבר רעידת אדמה בפיינל פור האחרון, הוא לא מתרומם, למישהו יש ספק בכלל שמכבי היא הדבר היחידי בכדורסל הקבוצות בארץ? שהיא מעניינת 90%(אם לא יותר) מאנשי הספורט, מעניינת אפילו את שנאיה מהרבה דברים אחרים. איך אפשר להגיד שעזיבה של איש צוות יקר כל כך למערכת היא דבר פעוט. נכון זה לא ששמעון עזב ועכשיו חילופי דורות. אבל למעשה זה היישות המקצועית הקרובה ביותר לשחקנים, שנמצאת איתם בכל רגע ביממה שעוזבת. תחשבו לרגע על הזרים, מי יעטוף אותם עכשיו? מי ידאג יחבק ויפתור בעיות בארץ זרה, נכון שהכסף שלהם והאנשים האחרים במכבי יכולים להוות תחליף אבל בכלל אין פה מקום להשוואה לתפקיד שמוני עשה. אדם גדול!
     
  7. דנידין Member

    הצטרף ב:
    ‏6/4/07
    הודעות:
    8,670
    לייקים שהתקבלו:
    0
    עניין מוני פאנן זה שיעור חשוב ומראה כמה כל תפקיד קטן במועדון גדול יכול להיות משמעותי וחיוני. אם עושים את הדבר נכון ובאהבה, אז הכל נראה אחרת. השחקנים מתנהגים אחרת גם לאחר מכן על המגרש, לכן התקשורת הישראלית מנפחת, כי מדובר במישהו שתפקידו חשוב יותר ממה שכתוב על הנייר ובעל השפעה מאוד גדולה על האווירה הטובה שיש לשחקנים במכבי. בלעדיו יהיה אחרת במועדון הגדול בארץ. יש לדבר משקל אדיר בכל הנוגע לעתיד של הכדורסל הישראלי היצוגי באירופה.
     
  8. אמיר ע משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏28/12/04
    הודעות:
    18,365
    לייקים שהתקבלו:
    4,717
    לא. ואני לא אוהד הפועל ירושלים, או גליל עליון, או בני השרון, או מכבי רחובות. אני לא אוהד של אף אחד. אני סתם אוהב כדורסל. והמצב שבו הספסל של מכבי תל אביב עושה מה שבא לו בכדורסל הישראלי כבר שנים זה מגעיל, מה לעשות.

    דנידין, איך ההשפעה של פנאן באה לידי ביטוי על המגרש? הוא שם כבר 15 שנה. כשלמכבי יש קבוצות טובות שמתחברות, הן מצליחות. כשלמכבי יש קבוצות רעות שלא מתחברות, הן נכשלות, במידה כזו או אחרת. אני בטוח שהוא עושה את השחקנים קצת יותר שבעי רצון ומקל עליהם, אבל בסופו של דבר, זה כדורסל. בואו לא נפריז בחשיבות שלו. מי יחבק את השחקנים? אף אחד לא יחבק אותם ואף אחד לא ינשק אותם, אבל אפשר להעסיק אנשים שידאגו לכך שלא יהיה חסר להם דבר. היחס יהיה פחות חם ואישי? אולי. זה לא הפריע לפאו או לצסק"א לקחת את שלוש אליפויות אירופה האחרונות, נכון, וליחס החם של פנאן להניב קדחת בצלחת בשנה האחרונה ואליפות במזל שנה קודם לכן. יש יותר מדרך אחת לעשות דברים.

    להפוך את העזיבה שלו ל"דבר בעל משקל אדיר בכל הנוגע לעתיד של הכדורסל הישראלי היצוגי באירופה", זה מגוחך ורק מראה את ההפרזה המטורפת סביב הדבר. אם מכבי תבנה קבוצה טובה בחוכמה, מכבי תהיה חזקה, אתו ובלעדיו. מכבי תבנה קבוצה כמו מטומטמת, תהיה כמו בעונה שעברה, או כמו לפני תקופת גרשון. ולטווח ארוך, מחלקת הסקאוטינג שתוקם שם תיתן הרבה יותר דיבידנדים. היותו צוות סקאוטינג שלם במכבי במשך כמה וכמה שנים, זה לא מחמאה למועדון ה"מסודר" הזה.

    יש פה סוג של יום היסטורי, אבל בכך זה נגמר, בפן ההיסטורי. מבחינה מקצועית, מכבי תמשיך הלאה לעתיד טוב לא פחות ואולי יותר.
     
  9. דנידין Member

    הצטרף ב:
    ‏6/4/07
    הודעות:
    8,670
    לייקים שהתקבלו:
    0
    עמיר, ולחשוב שהיו נותנים לאחד עם יחס אנוש רע לעשות את התפקיד (או כל תפקיד אחר במועדון), זה משפיע על השחקנים ועל האווירה במועדון לא משנה מה התוצאה הסופית.
    וכן, בסוף האווירה כן משפיעה ויש לזה הלמנט ביכולת על המגרש בסופו של דבר איך שלא תסתכל על זה.
     
  10. אמיר ע משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏28/12/04
    הודעות:
    18,365
    לייקים שהתקבלו:
    4,717
    אז דואגים לתת את התפקיד למישהו עם יחסי אנוש טובים! לא שוכרים אנשים מהרחוב שלא מכירים! מה זה, שכונה, או מועדון שאמור להיות מסודר ולשכור את האנשים המתאימים? לעזאזל, הבית לא מתפרק. אולי יהיה שם קצת פחות לב, אבל כמו שראינו, כשהקבוצה רעה, הלב מוגבל מאוד.

    איך שלא תסתכלו על זה, כמו בכל מה שקשור למכבי תל אביב, גם סביב פנאן נוצר מיתוס מופרז. נדמה לי שגם על מחרובסקי אמרו בזמנו שלא ניתן יהיה להחליף אותו. החליפו. פנאן לא עשה את מכבי. היחיד במועדון הזה שבאמת חסר תחליף הוא מזרחי, כי הוא באמת עשה את מכבי. פנאן? מכבי כבר היתה מוסד מבוסס וזולל תארים כשהוא מונה, והיא תסתדר טוב מאוד בלעדיו. עליי.
     
  11. דנידין Member

    הצטרף ב:
    ‏6/4/07
    הודעות:
    8,670
    לייקים שהתקבלו:
    0
    מוני ויחס מסוג זה שייך ליופי של הספורט כולו בעבר. כיום לא תראה אהבה מסוג כזה למועדון ואף אחד אחר לא יעשה את התפקיד 24 שעות ביממה סביב השעון כמו מוני.
     
  12. אמיר ע משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏28/12/04
    הודעות:
    18,365
    לייקים שהתקבלו:
    4,717
    נכון, אף אחד לא יעשה את זה מאהבה, אבל כל מה שצריך להיעשות - ייעשה ובצורה טובה. אולי יהיה חסר לזה את האקסטרה ניצוץ הקטן, אבל זה כל מה שזה - אקסטרה ניצוץ קטן. לא יותר. לא על זה תקום ותיפול עונה של מכבי, לא על זה יקום ויפול אפילו משחק של מכבי. קצת שפיות, אנשים.
     
  13. samoel Member

    הצטרף ב:
    ‏11/3/07
    הודעות:
    2,517
    לייקים שהתקבלו:
    0
    אמיר,
    הודגמאות על הקבוצות הרעות בשנתיים האחרונות לא נכונות. זה לקחת את היוצא מן הכלל ולהשליח על הכלל, היו שנים בהן מכבי "הסתפקה" באליפות בלבד. אין קשר בין פנאן לטיב השחקנים שהגיעו הוא אולי הדמות המקצועית האחרונה ששואלים אותה לגבי החתמה אם בכלל.

    למכבי אין את הכסף של פאו אולימפיאקוס וצסק"א על מנת להביא סגל כל כך טוב גם עם יחסי האנוש בתוך הקבוצה יהיו על הפנים אין זה משנה כי השחקנים איכותיים. אני לא חושב שזה סוד שפנאן היה מחבר בין שחקנים, לכל אחד כיף שיש מישהו שדואג זה משרה אוירה נעימה, מכבי התאפיינה בהיותה "משפחה" למעשה אתה עוקר כאן חלק מהמהות של מכבי.

    אבל לכל זה אין בכלל קשר להתעסקות התקשורתית בפנאן, זה סוד שהוא גורם בכיר, וחשוב למועדון? אם כך מדוע יש בעיה שיתעסקו כאשר מדובר בקבוצת הכדורסל הפופולארית במדינה BY FAR (בלשון המעטה, עד כמה שזה הזוי) התקשורת נותנת במה למה שמעניין קוראים, להגיד שלא יקראו כתבות כאלה? אתה יודע טוב מאוד שרבים מאוהדי הספורט כן קראו.
     
  14. Mr.Eko Member

    הצטרף ב:
    ‏26/10/07
    הודעות:
    1,664
    לייקים שהתקבלו:
    0
    איש וגדול ואגדי במכבי.... פשוט לא רואה עוד אחת שכל כך אכפת לו מהקבוצה כמוהו.... מכביסט בכל רמ"ח איבריו.אישית אתמול כששמעתי שהוא עוזב קיוויתי שהוא יחזור בו כמו בפעם הקודמת,עכשיו זה נראה כבר שלא. מי יטריף את השחקנים במאני טיים? מוני לא היה סתם איש במכבי,הוא היה אחד שכמו שציינו כבר מקודם אחד שחיבר בין השחקנים,כמו אבא בשבילם.
     
  15. פול סקולס Member

    הצטרף ב:
    ‏9/4/06
    הודעות:
    5,690
    לייקים שהתקבלו:
    324
    אני לא נכנס לויכוח על תרומתו של פנאן למכבי ת"א,
    אבל התרומה שלו, ביחס עם המיתוס שלו וכל הדברים מסביב,
    גורמים לכך שציבור הכדורסל הישראלי מתעניין בעזיבתו, מפני שמכבי היא מרכז ההתעניינות בענף הכדורסל בארץ ומוני פנאן הוא בעל השפעה כלשהי במכבי ת"א.
    מה הבעיה שהתקשורת מסקרת את המקרה הזה?
    האינטרסט של התקשורת הוא לפרסם את העובדות (בכוונה אני משתמש במילה הזאת, כי יש מקרים פסולים כמו ש ONE פרסם שקאקא רוצה לעבור ליונייטד) שהכי יעניינו את הקוראים.