מדד המחירים לצרכן

הנושא בפורום 'פורום כדורגל ישראלי' פורסם ע"י Raulito, ‏9/6/10.

  1. eran levy Member

    הצטרף ב:
    ‏10/12/09
    הודעות:
    2,699
    לייקים שהתקבלו:
    0
    מכבי שילמו על יצחקי 1.7 מיליון ולא שני מיליון, יש הבדל. והסכום הוא בדולרים ולא ביורו, וכאן כאן יש הבדל.
    איזה חלוץ זר באמת אפשר להביא ב-1.7 מיליון דולר? את מאיוקה מכרו במליון ומשהו לקבוצה בשוויץ והוא ילד בן 18, אז איזה חלוץ טוב, מוכח ובשל יביאו בסכום כזה לארץ? לרואה הגיע לבית"ר לחצי שנה בלבד. הוא הגיע רק בגלל פרננדז ולא נשאר דקה וחצי אחרי שפרננדז עזב את בית"ר. יש הבלחות בליגת העל, אבל תמיד יש נסיבות מקלות וזה אף פעם לא סטנדרטי להביא שחקן ברמה גבוהה לארץ (ולרואה אמנם גדול על הליגה הישראלית אבל בטח לא על הצרפתית, שזה מספיק כדי להכניס לפרופורציה את הלך הרוח בארץ שרק בספרד או באנגליה יש כדורגל טוב).
     
    נערך לאחרונה ב: ‏11/6/10
  2. yedidel Member

    הצטרף ב:
    ‏27/9/09
    הודעות:
    7,478
    לייקים שהתקבלו:
    3,867
    אם אני לא טועה וויציצ'ביץ הגיע ב400 אלף יורו, וסלח לי אם אני חושב שהוא לפחות שתי רמות מעל יצחקי (אם הספקת לראות לפני הפציעה/מחלה שלו)
     
  3. eran levy Member

    הצטרף ב:
    ‏10/12/09
    הודעות:
    2,699
    לייקים שהתקבלו:
    0
    אתה משווה בין תפוחים לתפוזים. וויצ'יצ'ביץ הוא לא חלוץ, יצחקי כן. על חלוצים משלמים בכל העולם יותר חוץ מקשרים נדירים. איזה חלוץ רציני הגיע בשנים האחרונות מחו"ל לארץ?

    וויצ'יצ'ביץ' חתם על שכר של 200000 יורו. דמי העברה לא שולמו עליו, הוא סיים חוזה. הוא גם חתם על החוזה בלחץ, בגלל זה הוא גם הסכים להתפשר על מאתיים אלף. זה שחקן שהערך המינימלי שלו היה מיליון יורו, וגם הוא שחקן שגדול על הליגה שלנו אבל לא על הליגה הגרמנית.

    את וויצ'יצ'ביץ הייתי משווה דווקא ללרואה, לא ליצחקי. כמו שאמרתי, הנסיבות מביאות אלינו שחקנים טובים במחירים נמוכים יחסית, והנסיבות בד"כ לא לטובתנו, כי אנחנו ליגה זניחה בעולם, בטח באירופה.
     
  4. Don Joan Roman Member

    הצטרף ב:
    ‏1/12/06
    הודעות:
    12,251
    לייקים שהתקבלו:
    953
    מכבי שילמה על ברק 2 מיליון דולר בדיוק, 1.9 לבית"ר ומאה אלף לברק יצחקי.
     
  5. eran levy Member

    הצטרף ב:
    ‏10/12/09
    הודעות:
    2,699
    לייקים שהתקבלו:
    0
    אוקיי, אז טעיתי ובית"ר שילמה 2 מיליון, זה עדיין לא עונה על הסוגיה.
     
  6. Sir Alex Ferguson משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏8/8/02
    הודעות:
    26,747
    לייקים שהתקבלו:
    6,969
    דיון מעניין מאוד, שאפו.

    1+4 כפי שאמרו לפני תופעת האוליגרכים טובה אם יש משהו שיאזן אותה. בגרמניה יש את חוק ה51% שאומר ש51% מבעלות הקבוצה חייבת להיות בידי אוהדים.
    ככה אפשר לשלב בין האוליגרך שרוצה להאדיר את שמו, להשיג פרסום ולתרום לחברה לבין הקבוצה עצמה שלא תמיד מה שטוב לה זה לזרוק סכומים מטורפים לאוויר (הדוגמא הטובה ביותר היא גאיידמק בבית"ר) אלא לבנות את עצמה לאט ובטוח כדי שיגיע יום והיא תוכל לרוץ לאליפות ועדיין להישאר מאוזנת כלכלית (מכבי חיפה של שחר היא דוגמא מצוינת לכך).

    2. כמו כשרובי שפירא ז"ל נכנס לכדורגל, כמו כשגד זאבי נכנס לכדורגל, כמו כשגאיידמק נכנס לכדורגל, ככה גם האוליגרך התורן במכבי ת"א גרם לסחרור מחירים.
    לצערנו מדובר בתופעה שמתרחשת בכל העולם (טורה מסיטי הולך להרוויח 55.6 מיליון ליש"ט ב5 שנים הקרובות) והיא בעיקר פוגעת בכדורגל. כתוצאה מכך מחירי הכרטיסים עולים והניתוק בין הקבוצה לאוהדיה גובר.

    3. אני חושב שאין כאן שאלה של טוב או רע. זכותה של קבוצה שלא מתמודדת על האליפות לדרוש כמה שיותר עבור השחקנים הטובים שלה.
    בדוק כמו שמכבי חיפה דרשה מגנט מיליון יורו על ארבייטמן, בדיוק כמו שהפועל ת"א דרשה כמעט 3 מיליון יורו מליל עבור דה סילבה, זכותה של בני סכניין לדרוש 500 אלף דולר על פטי.
    הכל שאלה של ביקוש. לברק יצחקי היה ביקוש, היו קבוצות שהיו מוכנות לשלם הרבה כסף תמורתו ולכן הוא הגיע לסכומים כל כך גבוהים. נכון, המחיר לא משקף את יכולות השחקן אבל לצערנו הכדורגל היום השתנה ויש הרבה משתנים - פאניקה/אגו/דרישה של הקהל/חוסר ידע בשוק שגורמים למחירים לעלות בצורה כל כך גדולה.

    5. התייחסות ספציפית לנושא סוארז שצוטט כאן בהרחבה לאחרונה. אתם צריכים להבין שסוארז הוא לא דוגמא לנושא שנפתח כאן וזה בגלל שהפועל רמת גן + המנכ"ל של הפועל ת"א עשו תרגיל לאלונה ברקת.
    אלונה בדקה את העלויות של סוארז ורמת גן בעזרת מנכ"ל הפועל ת"א גרמו לה להאמין שהפועל ת"א מתכוונת להשקיע בקיץ 475 אלף דולר על סוארז ולכן אם אלונה רוצה את סוארז כבר עכשיו בינואר היא צריכה לשלם 500 אלף דולר.
    אלונה, שלקחה במשוואה שסוארז הוא המנוע של הפועל רמת גן, שהם נאבקים נגד הירידה ולא מוכנים לשחרר אותו, שעכשיו כבר ינואר והזמן לוחץ, שהפועל באר שבע עליה השקיעה מיליונים חייבת את סוארז כדי לא להיקלע בטעות למאבקי הירידה, שבקיץ הוא כניראה ילך להפועל ת"א במחיר של 475 אלף דולר, הסכימה לעיסקה.
    העובדה היא שלאחר שהבינה שעשו לה תרגיל (אבי רצון חשף את זה באחד מהטורים שלו) היא ביקשה לבטל את העיסקה וכשהבינה שמאוחר מידי עיכבה את השאלת פבל פרגל לרמת גן. בסופו של דבר רמת גן הורידה סכום מסוים מהעיסקה אחרי לחץ של אבי לוזון.

    6. התייחסות למאור מליקסון וזהבי שעלו כאן הרבה. ההבדל בינהם הוא שלמאור מליקסון יש חוזה בהפועל באר שבע ולכן הוא לא יכול להציב לקבוצה אולטימטום או לבוא אליה בטענות. שלא תחשבו אחרת, מאור מליקסון נתן עונה גדולה בבאר שבע ומגיע לו שדרוג, אבל שדרוג כפי שהקבוצה תחליט כי יש למליקסון חוזה לעוד 3 שנים במועדון.
    בקשר לזהבי, שוב שאלה של היצע וביקוש. זהבי היה ללא חוזה, אחרי העונה הטובה בקרירה שלו ואחרי שער האליפות ולכן ביקש את מה שביקש. ברגע שלזהבי היה ביקוש והיו לו הצעות אחרות אז הפועל ת"א הייתה צריכה להעלות את שכרו. נכון, כאוהדים זה מכעיס ששחקן בית שהקבוצה השקיעה בו מתנהג בצורה כזאת, אבל לצערנו זאת המציאות היום. מהצד השני צריך לזכור שאם זהבי לא היה טוב אני מתאר לעצמי שהפועל ת"א היו מבקשים ממנו לקצץ או להישאר עם אותה משכורת כדי להמשיך בקבוצה ככה שהדברים מתאזנים.
    עובדה שבסופו של דבר הוא נשאר בהפועל ת"א.