מדד האיכות של הסרייה A:: עונת 2009/10

הנושא בפורום 'פורום כדורגל איטלקי' פורסם ע"י ג'ורדן לאב אגדה, ‏1/7/09.

  1. Franco מנהל ראשי מנהל ראשי

    הצטרף ב:
    ‏15/10/07
    הודעות:
    22,773
    לייקים שהתקבלו:
    2,210
    יותם

    כמו שהנחת ברטולו הוא שחקן אגף מהסוג שעושה הגנה באותה מידה שתומך בהתקפה, קשר ימני\שמאלי בסגנון של בקאהם וקאמוראנסי באמת ולא מהקיצוניים ההתקפיים כמו קווארסמה וכו'. אני רק חוזר ואומר שלא מדובר בכוכב מדהים אבל ברכישה של שחקן בוגר ושלם, כזה שיכול ביחס למחיר הנמוך (יחסית) בו הגיע לתרום רבות.

    פאסטורה, בניגוד לברטולו, הוא אחד השמות הכי גדולים בארגנטינה בחצי שנה האחרונה ובצדק. כוכב עולה עם המון פונטציאל, קשר התקפי שאוהב לשחק חופשי כמו גם באגפים, טכני מאוד, יצירתי (2-3 השחלות כל משחק) דריבל מדהים, לא אנוכי ויודע לכבוש גולים. ההבדל הוא שמדובר בשחקן ששיחק עד כה רק שנה בליגה הבכירה ולא נבחן לאורך זמן (הילד בן 20).
    סרטונים ביו טיוב אמנם הם לא אמת מידה לכלום כמעט, אבל אם תחפש כאלו של הילד אני יכול להבטיח לך שתהנה http://www.asoccer.co.il/html/emoticons/smile.Xxx

     
  2. uri משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏13/8/03
    הודעות:
    16,032
    לייקים שהתקבלו:
    3,514
    מין:
    זכר
    הושאל לשם בחזרה. כרגע השמות הם דאיינלי ופאנוצ'י. אגב, שלא כמו יותם, עדיין לא ראיתי הודעה רשמית על חתימתו של פרארי על חוזה סיום הקריירה הזה שלו. נחכה ונראה. פחות ממה שאני מאמין ברצון של פרארי להפוך לשחקן כדורגל שלא נשכח, אלא יותר בכוח השכנוע של חברתו.
     
  3. Franco מנהל ראשי מנהל ראשי

    הצטרף ב:
    ‏15/10/07
    הודעות:
    22,773
    לייקים שהתקבלו:
    2,210
    ראיתי שבנפיקה מתעניינת בחרמן דניס, אני אמנם לא מעריך יותר מדי את השחקן אבל לאור השמועות על עזיבה אפשרית גם של סאלאייטה, אני מאוד מקווה שנאפולי לא תאבד\תפטר משנייהם. דניס אולי לא להיט אבל הוא יכול להוסיף עומק להתקפה, ואולי אחרי עונת התאקלמות נראה ממנו יותר.
     
  4. ג'ורדן לאב אגדה משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏11/10/04
    הודעות:
    10,328
    לייקים שהתקבלו:
    2,034
    ג'נואה משחקת במערך 3-4-3, כשאחד החלוצים הוא חלוץ מטרה והשניים האחרים הם חלוצי אגף מה שנקרא. מיליטו היה חלוץ מטרה והמחליף שלו יהיה פלוקארי. קרספו ישמש כגיבוי על הספסל. פאלאסיו הוא חלוץ אגף שמשחק בצד שמאל, מה שמסביר את ההתעניינות בו.

    אורי, כמו שזה נראה (המו"מ האינסופי עם אלקמאאר בנוגע לדמבלה וההצעה על פאלאסיו) - לא ממש סופרים בג'נואה את אוליביירה ומחפשים שם שחקן לכנף שישלים רשימה של 4 שחקנים על 2 עמדות. לדעתי זה גם בצדק. אוליביירה מבחינתי מקביל לזלאייטה בנאפולי - שחקן ברמה בינונית שלא מתאים לפרויקט.

    הפוך, לא? מורטי ישחק בכנף שמאל כששלישיית הבלמים תהיה ביאבה-בוקטי-קרישיטו. ככה לפחות אני הייתי מעמיד אותם.


    21 מיליון דולר זה משהו כמו 15-17 מיליון יורו. הוא הגיש את ההצעה הזאת על פאלאסיו, העניין התפוצץ ואז הוא פנה לזראטה. בסופו של דבר על זראטה שולמו 20 מיליון יורו, אז הכל מסתדר. לוטיטו היה מוכן להוציא סכום גדול מאוד על חלוץ והקיץ הוא מימש את הסעיף על זראטה עם כסף שהוא היה אמור להוציא בקיץ הקודם על פאלאסיו.



    אליאס, אני יודע שכבר הרחבת על פאסטורה, אבל באיטליה (בסיציליה לפחות) יש לא מעט רעש על ההעברה הזאת. על סמך חצי השנה הטובה שלו, לאיזה קנה מידה אתה חושב שהוא יכול להתפתח בתסריט האופטימלי?
     
  5. Joel Gion Member

    הצטרף ב:
    ‏25/4/04
    הודעות:
    2,874
    לייקים שהתקבלו:
    0
    חשבתי גם על אופציה כזאת, אבל אחרי העונה האדירה של מימו בצד שמאל זה יהיה די מוזר להחזיר אותו למרכז ההגנה.

    בעניין פלאסיו - אני, בניגוד לרובכם, דווקא די מחבב את השחקן הזה עוד מהשנים הראשונות שלו בבוקה, וחושב שאם יישאר בריא, יוכל להיות תוספת מעניינת לג'נואה ולליגה כולה. מה גם שהסכום שהארגנטינאים דורשים עליו נמוך מאוד יחסית למוניטין של השחקן. שלישיית חוד שכוללת אותו ואת פלאדינו ופלוקארי יכולה להיות מעניינת מאוד.
     
    נערך לאחרונה ע"י מנהל: ‏11/7/09
  6. ג'ורדן לאב אגדה משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏11/10/04
    הודעות:
    10,328
    לייקים שהתקבלו:
    2,034
    אני לא בטוח עד כמה זה נחשב כמרכז ההגנה. אני מניח שהוא עדיין יעשה את הגיחות שלו קדימה, בדיוק כמו שביאבה עשה המון מעמדת הבלם הימני. בוקטי תמיד ישאר מאחורה ויחפה כשקרישיטו וביאבה יקחו תורות בכל מה שקשור להצטרפות להתקפה. זה אולי אפילו מזכיר קצת את האזוריני במשחק הראשון נגד סרביה, כשדה-צ'לייה עוד היה כשיר. התיפקוד של DC בצד שמאל הוציאה את האיזון מהקישור ומוטה חיפה על כך עם גישה מאוד התקפית בצד ימין. זה יצר מצב שקרישיטו היה כמעט על תקן בלם שלישי מצד שמאל כדי לאזן את החור מצד ימין (אנדראולי גנב ימינה כדי לכסות על מוטה). כל הסיטואציה הייתה כמעט זהה למערך של ג'נואה.
     
  7. Franco מנהל ראשי מנהל ראשי

    הצטרף ב:
    ‏15/10/07
    הודעות:
    22,773
    לייקים שהתקבלו:
    2,210
    קודם כל אני חייב לתקן קצת את ההגדרה שלו כפליימייקר כפי שנעשתה בנושא ההעברות, זה גם מאוד רלבנטי למה שאני הולך לכתוב בהמשך על המעבר. הילד משחק בעיקר באגפים, אמנם הוא קיבל חופש רב בהורקאן לנוע בכל המגרש אבל בד"כ הוא היה באגפים, כך שהפליימייקר הקלאסי או קאקא הוא לא בדיוק (לפחות לא בתפקוד במגרש).

    התסריט האופטימלי מדבר על הקנה מידה הכי גדול שיש, על שחקן "וורלד קלאס" - מבחינת היכולות הוא באמת מזכיר את קאקא ואין צורך לחזור על התיאור שכתבתי כמה הודעות קודם, ככה שברור למה יש הרבה "רעש" סביב החתמתו. באותו תסריט אופטימי פאלרמו וודאי בונים על הצלחה מיידית בסגנון לאבסי בנאפולי רק יותר גדולה, אני בטוח שהם חושבים שהביאו את מי שיהפוך תוך זמן קצר לכוכב הנבחרת הארגנטינאית לצד מסי.

    התסריט הפחות אופטימי, שאני רואה אותו מתרחש לצערי, מדבר על כך שהמעבר עכשיו הוא טעות. פאסטורה עדיין ילד ובלי שם גדול, מעבר להימור שהקבוצה עושה בלרכוש שחקן ע"פ חצי שנה יש פה גם הימור של השחקן. בשלב הזה, שפאסטורה נחשב רק לילד מוכשר ועדיין לא כוכב, הוא יצטרך להאבק קשה יותר על מקומו גם בקבוצה מהדרג השני באיטליה. הבעייה שאנשי המקצוע בארגנטינה, כמו גם אני, חוששים ממנה יותר מהכל היא שהמאמן החדש שלו ינסה "לעצב" אותו לתפקיד שכרגע יעצור את ההתקדמות שלו. כאן אני מגיע לנושא האגפים - בהורקאן הילד קיבל פטור מלרדת להגנה, הוא עשה הגנה אבל בעיקר למעלה, החופש הזה איפשר לו להתרכז בעיקר במשחק ההתקפה. החשש הוא שבאיטליה יתפקדו אותו כקשר באגף, כזה שצריך לעשות "הלוך-חזור", אני בטוח שהוא יסתדר בעמדה הזו אבל במקרה כזה לדעתי לא כל הפונטציאל שלו יתממש ויהיה מדובר בעוד קשר ארגנטינאי מוכשר ותו לא. מאמנו בארגנטינה דיבר על זה אתמול וגם אני חושש מכך. גם תפקוד כפליימייקר קלאסי באמצע לא מתאים לניצול כל הכישורים שלו לדעתי, ממה שאני רואה מהמערך הצפוי של פאלרמו אלו העמדות בהן הוא ישחק.

    עוד שנה-שנתיים גדולות בארגנטינה כמו החצי שנה האחרונה והקבוצה שתרכוש את הילד תקבל שחקן בשל יותר, כזה שפחות סביר שינסו לשנות לו את הסגנון משחק. מבחינתו הוא אולי אף יעבור לקבוצה גדולה יותר. אין בטחונות בחיים וזו רק דעתי, בנוסף ברור שפאסטורה צריך גם לחשוב על הצד הכלכלי, אני פשוט חושב שמקצועית זה היה עדיף לחכות.

     
  8. uri משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏13/8/03
    הודעות:
    16,032
    לייקים שהתקבלו:
    3,514
    מין:
    זכר
    על זאראטה עדיין לא שולמו 20 מיליון, אלא (בינתיים) רק שליש מהסכום שנפרס לשלוש שנים, וזה אחרי שלוטיטו עבד קשה בחודשיים האחרונים לקבל הלוואות. כל זה בידיעה שהשחקן שווה את הסכום, אחרי עונה פאנטסטית במדי הקבוצה ובידיעה שבעתיד הוא עוד צפוי להרוויח עליו. לא חושב שלוטיטו היה נמהר לקפוץ לכזו השקעה מסוכנת כלכלית מבחינתו עבור שחקן שאותו לא ממש הכיר, שחקן שטרם הוכיח את עצמו. בדיעבד היה טועה / או צדק שלא עשה כן.

    אגב, ניסית לתת לפיירי הזדמנות כמגן שמאלי בסוף הוא גמר בליבורנו. תזהר בפעם הבאה.

    ונראה לי צריך לעדכן (אן) את המערכים של הגאזטה, היו כבר כמה שינויים חשובים מאז.
     
  9. ג'ורדן לאב אגדה משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏11/10/04
    הודעות:
    10,328
    לייקים שהתקבלו:
    2,034
    יכול להיות שגם עסקת פאלאסיו הייתה מהסוג שמשלמים עליו רק לאחר עונה ובתשלומים. לפי מה שהלך בתקשורת בקיץ הקודם בערך באותה תקופה של השנה, ההצעה של לאציו הייתה הכי קרובה לעובדה שאפשר כשמתחשבים בזה שאף אחד מאיתנו לא מסתובב עם יועצי הרכש של לוטיטו. לא משנה... מה שהיה היה.


    תודה אליאס. מבולגן קצת המערך של פאלרמו וכל הרכשים קצת מבלבלים אותי. ההגעה של מאמן חדש כמובן מוסיפה לתעלומה והאמת היא שאין לי מושג באיזה מערך ישחקו שם בעונה הקרובה. מיקולי וקבאני הם באנקרים בהתקפה. סימפליסיו נתן עונה טובה והוא אמור להמשיך ולקבל קרדיט בהרכב, ילד בן 20 ששמו עליו 8-10 מיליון חייב לקבל הזדמנויות, ועל זה אפשר להוסיף את מיליאצ'ו, נוצ'רינו, ברטולו ואולי עוד קשר (מדברים עכשיו על דזמאילי). אין לי מושג איך בונים מזה מערך. בהצלחה לזנגה.

    זאורי בסאמפ'. השאלה היא - בתור מגן ימני או שמאלי? יכול להיות שהוא ימשיך את הקו מפיורנטינה ויקבל את העמדה החלשה של סטאנקה ופדאלינו, אבל אני תמיד אחשוב עליו בתור מגן שמאלי כמו בלאציו....
     
  10. Franco מנהל ראשי מנהל ראשי

    הצטרף ב:
    ‏15/10/07
    הודעות:
    22,773
    לייקים שהתקבלו:
    2,210
    אתמול לאחר כמה פגישות בין נציגי בוקה לבן של נשיא ג'נואה נסגרה עסקת רודריגו פאלאסיו, הכל סגור וחסרות רק החתימות של המעורבים בעסקה כדי להפוך אותה לרשמית. ג'נואה שילמה הרבה יותר ממה שהתכוונה בסופו של דבר, אחרי שהאיטלקים התחילו עם הצעה די נמוכה הם נגררו עד ל-4.5 מ' יורו (כולל ביטול החוב על לוצ'ו פיגרואה). הנתון היותר תמוה בעיני הוא השכר של החלוץ, 6 מ' יורו ל-4 שנים יקבל "היהלום", מזכיר את הסיפור של לוצ'ו פיגרואה עם השכר הגבוה וכמעט אפס תפוקה.

    במערך עם שלושת החלוצים, כמו שכרגע צפוי שג'נואה תשחק, פאלאסיו יכול להשתלב היטב בשני האגפים לדעתי. אמנם הוא מעולם לא שיחק בתפקיד הזה בדיוק, (מכיוון שקבוצותיו בעבר תמיד שיחקו עם שני חלוצים) אבל גם כחלוץ שני מאחורי ה-9 הוא נהג לרוב להגיע מהאגפים, שם מתי שמצליחים לבודד אותו אחד על אחד עם המגן הוא מאוד מסוכן.

    בסופו של דבר ג'נואה נפרדת מהרבה כסף (יחד עם המשכורת) על שחקן בעל פונטציאל גבוה, אך כזה שכבר הרבה זמן לא בשיאו, שכבר שנה שלמה מתמודד עם פציעות טורדניות ושמעולם לא שיחק בשיטה בה צפויה הקבוצה להשתמש. יהיה מעניין...
     
    נערך לאחרונה ע"י מנהל: ‏15/7/09
  11. ג'ורדן לאב אגדה משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏11/10/04
    הודעות:
    10,328
    לייקים שהתקבלו:
    2,034
    דווקא הבנתי שהוא יקבל 950 אלף לעונה. אם זה חוזה ל-4 שנים, זה יוצא משהו כמו 3.8 מיליון על המשכורות.
    אני דווקא אוהב את ההחתמה הזאת. האופציה הראשונה הייתה דמבלה מאלקמאאר, אבל ההולנדים נסחפו ורצו סכומים שמתקרבים ל-15 מיליון. פלאסיו יהיה הרבה יותר זול כשלא בטוח שהוא פחות מוכשר. כמו שאמרת, הוא בהחלט מהווה הימור, אבל הסכום לא עד כדי כך מטורף וג'נואה יכולה להרשות לעצמה לקחת את אותו הימור מבחינה כלכלית.

    פלוקארי, קרספו, יאנקוביץ', סקולי, פאלאסיו ופלאדינו - 6 שחקנים על 3 עמדות. צפויה להיות רוטציה כבדה עקב ההשתתפות של ג'נואה בליגה האירופית ואני מניח שכולם יקבלו את ההזדמנות. נכון לעכשיו פלוקארי הוא בעצם היחיד שהמקום שלו די מובטח בהרכב הראשי, אבל גם זה יכול להשתנות אם יהיו התפתחויות במחנה האימונים בחודש הקרוב.
     
  12. riquelme1 Member

    הצטרף ב:
    ‏20/10/04
    הודעות:
    10,069
    לייקים שהתקבלו:
    338
    תגידו, יש שחקן שג'נואה לא מעונינת בו?
     
  13. ג'ורדן לאב אגדה משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏11/10/04
    הודעות:
    10,328
    לייקים שהתקבלו:
    2,034
    הם הולכים לשחק באירופה בפעם הראשונה מזה הרבה מאוד זמן והם רוצים לבנות סגל עמוק בהתאם. בגלל זה כל השמות שמקושרים ובגלל זה הם גם החתימו עד עכשיו לא מעט שחקנים. המטרות הבאות הן קשר למרכז השדה ואולי עוד בלם. אחרי שמארסקה חתם באולימפיאקוס, ג'נואה פנתה לביאג'נטי של קטאניה, אבל הנשיא שלה (לו-מונאקו) עושה בעיות.
    בקיצור, הם לא סיימו את הרכש וכנראה שצפויות לנו עוד כמה סאגות איתם.

    עריכה:
    כמעט שכחתי, כמו שאליאס ציין בדיון ההעברות - גם בטאגליה על הכוונת.
     
    נערך לאחרונה ע"י מנהל: ‏15/7/09
  14. uri משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏13/8/03
    הודעות:
    16,032
    לייקים שהתקבלו:
    3,514
    מין:
    זכר
    Palacio al Genoa per 3 milioni di euro
     
  15. Franco מנהל ראשי מנהל ראשי

    הצטרף ב:
    ‏15/10/07
    הודעות:
    22,773
    לייקים שהתקבלו:
    2,210
    בכל המקורות שראיתי מדווח על 4.5 מ' יורו שיכנסו לקופה של בוקה, מה גם שההצעה הראשונה של ג'נואה עמדה על 3.5 וסורבה.