ליגת ווינר 2014/15: הפועל י-ם עם אליפות היסטורית!

הנושא בפורום 'פורום ספורט כללי' פורסם ע"י idans10, ‏22/10/14.

מצב נושא:
הנושא נעול.
  1. idans10 Carlos El Pibe Valderrama מנהל כללי

    הצטרף ב:
    ‏30/1/09
    הודעות:
    15,572
    לייקים שהתקבלו:
    1,921
    זו דעתך שהוא צריך לשחק שם. דעתי שהוא שייך לקבוצה Z=חבר'ה שעפים על עצמם וחושבים שהם שווים הרבה יותר ממה שהם באמת בגלל שדאגו לפמפם להם את זה. ושלא יובן לא נכון, הוא שחקן טוב, לרגע אני לא טוען שלא, אבל כמו שאמרתי, הוא אפילו לא ברמות הגבוהות של היורוליג.

    ושוב אתה לא מגיב למה שאני רשמתי. אמרתי שזה לא בסדר לרדת לצורך עליה? ממש לא. רק שזה לא בסדר (לדעתי) לבכות על כך בתקשורת. לא מעריך בכיינים. ושאראס הוא בדיוק, אבל בדיוק ההיפך ממקל מבחינת הכל, מעבר לעובדה שהוא בערך פי 5 טוב ממנו ביכולת (אלא אם אתה חולק עלי גם כאן). אני גם בכלל לא עושה השוואות של מי "גבר" או לא להשאר ב-NBA כי בניגוד אליך, אני לא מקטלג שחקנים ביכולת שלהם אם הם טובים או לא לפי ההתמדה שלהם בליגה הטובה בעולם. לכולם ברור שמקומו של שאראס הוא ב-NBA, אבל הוא כנראה החליט אחרי שנה-שנתיים ששם הוא יהיה עוד שחקן כי מן הסתם הכדורסל שם שונה ממה שהוא מכיר ואוהב. אז הוא לקח את הרגליים והלך לאסוף עוד כמה יורוליג טייטלס בפאו. מקל לא שייך לליגה הזו, על הדרך שיחק בקבוצה דרג ב' ברוסיה, דוחה כל הצעה שנמוכה ממיליון דולר בטענה שהוא ממשיך לנסות להתקבל ל-NBA וזה כשאין אף קבוצה שבכלל מסתכלת עליו ואם כן, אני משער שהוא שוב יקבל 5 דקות פעם ב-10 משחקים. אבל כן, אם הוא יעשה את זה, הוא לבטח יהיה שחקן NBA לגיטימי....רק למען הסר ספק, מאוד רציתי שהוא יצליח כשהמאבס החתימו אותו, אבל כשאתה רואה שזה לא זה, אז זה לא זה. סתם חבל לי שהוא זורק את הקריירה שלו לפח, אבל שיבושם לו.

    כמו שאמרתי, אפילו לא בין שלושת הישראלים הטובים כיום.
     
  2. VAR Member

    הצטרף ב:
    ‏4/12/11
    הודעות:
    13,311
    לייקים שהתקבלו:
    6,336
    לאותו הפוסט היה אפשר לעשות קופי ואז פייסט לעומרי כספי לפני שנה. והנה, הוא מצא את מקומו בסיטואציה שטובה לו והוכיח (שוב) שהוא שחקן NBA לגיטימי (שוב, בNBA יש גם שחקני רוטציה ושחקני קצה רוטציה. לא כל מי שלא שחקן חמישייה "לא שייך לליגה הזו". יש 450 שחקנים שרשומים בליגה ועל לפחות 100 מהם אפשר לומר שהם "לא שייכים לליגה הזו"). למה כואב לך שמקל מחכה שאולי המזל יאיר לו פנים וקבוצה שתהווה סיטואציה טובה עבורו תפנה אליו? עדיף לחתום בהפועל ירושלים ואחר כך כשאיזה חוזה קלדרון ייפצע ללקק את הפצעים כשהניקס יחפשו רכז מחליף לרכז שהוא לא כזה טוב גם ככה?

    אני לא יודע מה קרה ב2009, הזיכרון שלי לא עד כדי כך טוב ומכבי אלקטרה (או שזה היה עלית?) מעולם לא עניינה אותי יותר מידי. מה שאני כן יודע זה שמקל היה אז בן 21. מעולם לא קרה מקרה ששחקן צעיר שעשה שטויות התבגר? אתה חושב שהיום הוא היה רץ לבכות לתקשורת שהוא לא מקבל דקות באיזושהי קבוצה? תענה בכנות.
     
  3. idans10 Carlos El Pibe Valderrama מנהל כללי

    הצטרף ב:
    ‏30/1/09
    הודעות:
    15,572
    לייקים שהתקבלו:
    1,921
    אל תשווה את כספי, כמה שהוא לא היה פקטור רציני עד עכשיו, הוא עדיין עשה יותר ממקל. גם לפני השנה הזו לכספי עוד היה "שם" (באופן יחסי כמובן ב-NBA) והוא גם הוכיח בכמה הזדמנויות שהוא ראוי להיות שם. יכול להיות שגם מקל ראוי, רק שהוא עוד צריך להוכיח. מה שכן, אני לא חושב שללכת לקבוצה שתריץ אותך 5 דקות למשחק כל כמה משחקים, יעשה טוב לקריירה שלך. ה-NBA היום זה לא ההישג ההיסטורי שהאירופאים היו עושים לפני 20 שנה ויש כמו מקל בכמויות שם. זה נכון שהוא גם לא קיבל מספיק צ'אנסים בשביל להוכיח את עצמו, אבל פה בדיוק ההחלטה שהוא צריך לקחת: האם אני מנסה לפחות לשחק ברמות הגבוהות באירופה ומשם לחזור ל-NBA, או שאני ממשיך לחכות (למרות ששום קבוצה לא מסתכלת עליו) להזדמנות ואז אני אחתום באיזו קובאן בדצמבר? לטעמי הוא שוגה כשממשיך לחכות לקבוצות ה-NBA. וכמו שאמרתי ואני רציני לגמרי, מאוד רציתי שייקח בשתי ידיים את הצ'אנס של המאבס אבל בדקות (המעטות יש לציין) שקיבל, הראה שהוא לא שייך לשם. למה אתה חושב שפתאום תבוא קבוצה ותזרוק את ההימור שלה דווקא עליו כשיש עוד 100 מיותרים שם שלפחות 50 מהם טובים ממנו? וכמו שגם אמרתי, לא היה לי משהו אישי נגד מקל, אלא ספציפי נגד בכיינים. בגלל זה גם כעסתי על שחקן בית כמו כספי שהיה חייב להבטיח לעצמו דקות משחק, בגלל זה סלדתי מליאור אליהו שבמקום לעבוד על משחק ההגנה שלו ובאמת להיות שחקן ששווה רמה גבוהה ביורוליג, העדיף להתלונן על הפחתת השכר הגם ככה מוגזם שלו. מאוד מקווה בשביל מקל שהוא לא זורק את הקריירה שלו לפח על התעקשות שהיא סתמית לדעתי, לפחות נכון לעכשיו.
     
  4. VAR Member

    הצטרף ב:
    ‏4/12/11
    הודעות:
    13,311
    לייקים שהתקבלו:
    6,336
    זה די קומי לראות אותך מאשים אותו בהתעקשות בשלב הזה של הקריירה, אחרי שהוא כבר הגשים את החלום לו ועכשיו רוצה לחזור לשם, אבל כשהיה בן 21 (שלב הרבה יותר קריטי בקריירה) נכנסת בו בגלל ש... הוא לא התעקש להישאר ולהילחם על מקומו...
    כמה זה פשוט, כמה זה קל. לקחת אליפות במכבי חיפה לצד פול סטול ודונטה סמית ומשם לעבור לדאלאס מאבריקס ולשחק ליד דירק נוביצקי, להתרגל לחוקים חדשים, לטווח אחר מהשלוש, למשחק כל יומיים ולפעמים בק2בק, לשגרת אימונים מטורפת ופי מיליון יותר אינטנסיבית. הוא לא עשה 10 נקודות למשחק בעונת הרוקי שלו? יאללה הביתה, מה יש לו לחפש שם. ושייקח איתו את פול ג׳ורג׳ ומארק גאסול שנראו כמו חוטבי עצים בשנתיים הראשונות שלהם בליגה. מי הם לעומת טייריק אוואנס ואמארה סטודמאייר כוכבי העל שדפקו כל אחד עונת רוקי מהסרטים.
     
  5. אלעד משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏26/11/11
    הודעות:
    14,234
    לייקים שהתקבלו:
    10,043
    מין:
    זכר
    אני מסכים עם קונטה גם כאן וגם בדיון הנבחרת, אבל אני חושב שמקל עקשן מדי; כמו שקונטה אמר בעצמו, לפעמים צריך לעשות ״ירידה לצורך עלייה״, ולטעמי מקל בזבז יותר מדי זמן על ה-NBA. אני לא אומר שהוא לא צריך או יכול לשחק שם, אבל בדיעבד זה ללא ספק היה חכם יותר לחתוך הרבה יותר מוקדם לקבוצה טובה באירופה, לא דווקא מכבי/ירושלים, שתיתן לו את המקום להוביל ולהמשיך לעבוד על עצמו. כמו רבים וטובים ממנו הוא יכול היה לנסות להפוך לשחקן מוכח ברמות הגבוהות של אירופה ולחזור לסיבוב שני בארה״ב טוב ומנוסה יותר.
     
  6. VAR Member

    הצטרף ב:
    ‏4/12/11
    הודעות:
    13,311
    לייקים שהתקבלו:
    6,336
    @אלעד אתה טועה. תספור בבקשה את כמות השחקנים הלא-אמריקאים שהגיעו לNBA, נפלטו משם וחזרו לקדנציה שניה. כמות קטנה עד לא קיימת. אם למקל היו קוראים ג׳ורדן פארמר הייתי מסכים איתך. שים לב שהוא כבר היה סגור באינדיאנה וזה לא יצא לפועל בגלל בעיות ויזה (אפרופו אינדיאנה, אין לה כרגע רכז מחליף טבעי... ינסו להריץ את סטאקי/אליס/יאנג כמובילי כדור מאולתרים וכשהניסוי ייכשל הם יתחילו לחפש רכז מחליף, מקל צריך להיות זמין במקרה כזה. כל דבר שיעשה שלא למטרת חזרה לNBA יחסל את הסיכוי שלו לחזור לשם. אם ההזדמנות תיפול כמו לפני שנה רק קצת יותר מוקדם, הוא צריך להיות זמין לטיסה + חתימה בו ברגע, אם הוא חתום במקום אחר אף אחד לא יפזול לכיוון שלו בכלל).
     
    נערך לאחרונה ב: ‏8/8/15
  7. אלעד משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏26/11/11
    הודעות:
    14,234
    לייקים שהתקבלו:
    10,043
    מין:
    זכר
    @Heroball,

    הכמות קטנה כן, וגם לא כל אחד שמצליח באירופה וחוזר ל-NBA מצליח (ע״ע באסטון), אבל מקל צריך לשחק וצריך לשחק בהצלחה ברמה גבוהה יותר מזו ששיחק בפעם האחרונה בחיפה. לטעמי כך הסיכויים שלו טובים יותר להפוך לשחקן לגיטימי ב-NBA גבוהים יותר מאשר לחזור במצב הנוכחי, ככל הנראה, כסוג של רכז שלישי במקרה הטוב. יש לו עוד דברים לעבוד עליהם שהוא צריך לשפר כדי להתאים את עצמו לאיך שהליגה הזו בנויה ובעיקר לסגנון של החמישיות השניות על המגרש (קליעה מבחוץ, משחק הגנה לא מספיק טוב להבדיל מנגר כמו דלבדובה שכנראה שיגע לו את הראש לפני כמה חודשים). כמו כן, הבעיה של מקל שבשום רגע הוא לא היה בסיטואציה כמו כספי שהצליח להיבחר במקום מכובד בדראפט מאוד לא איכותי ומשם הדרך שלו להפוך לשחקן לגיטימי בליגה הייתה הרבה יותר קלה, אם כי הייתה קשה מאוד בפני עצמה.

    בסופו של דבר, עם כל הכבוד להבדלים בעבודה האישית בין אירופה לארה״ב לא היה ולא יהיה תחליף לדק׳ משחק; מקל לא משחק באופן סדיר כבר תקופה ארוכה מאוד ואני לא חושב שהוא יכול להרשות לעצמו להמשיך להתייבש בצורה כזו קיצונית על הספסל כמו שקרה בדאלאס.
     
  8. VAR Member

    הצטרף ב:
    ‏4/12/11
    הודעות:
    13,311
    לייקים שהתקבלו:
    6,336
    כשקבוצה מחפשת רכז שני או שלישי תהיה בטוח שהדבר האחרון שמעניין אותה זה באיזה כושר הוא מגיע. כמה זמן רכז כזה כבר אמור לשחק במשחק? 10 דקות גג וגם זה במקרה של פציעה לרכז אחר. אף אחד לא הולך להיכנס למו״מ עם רכז שחתום בקבוצה אחרת, תשכח מזה. גם על שמות גדולים בהרבה ממקל אף אחד לא נלחם (סרחיו יול). GM שצריך רכז לרוטציה יילך לPool השחקנים החופשיים, יבחר שם שלושה שמות שמופיעים במעלה הרשימה, יכנס את הצוות שלו לישיבה חפוזה שבסיומה יחליטו מי עדיפות א׳ ב׳ וג׳. א׳ לא ענה לטלפון בזמן, ממשיכים הלאה לב׳. לב׳ אין ויזה, ממשיכים לג׳. ככה הדברים עובדים. בסיטואציה כזאת מקל חייב להיות גבוה ברשימה.
     
  9. אלעד משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏26/11/11
    הודעות:
    14,234
    לייקים שהתקבלו:
    10,043
    מין:
    זכר
    אתה מתאר סיטואציה נחמדה שהיא אולי נכונה ואולי לא - בפועל אני יודע שמקל כבר לא משחק באופן סדיר תקופה ארוכה מדי.

    אגב, יול הוא דוגמא לא טובה מהרבה סיבות: זה לא שלא נלחמים עליו - אלא זה הוא שלא נלחם בשביל עצמו - הוא בבירור רוצה להישאר בריאל שם הוא המלך כל-יכול (ע״ע נבארו, דיאמנטידיס ודומיהם). אם לא היה כך, הוא כבר ממזמן היה מנסה את מזלו ב-NBA.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏8/8/15
  10. VAR Member

    הצטרף ב:
    ‏4/12/11
    הודעות:
    13,311
    לייקים שהתקבלו:
    6,336
    דקות משחק זה way overated אם אתה שומר על כושר. ב2012 הוא לא שיחק חצי שנה מהרגע שעזב את בנטון ועד שחתם במכבי חיפה. לא ממש זיהיתי עליו חלודה באותה העונה.
     
  11. idans10 Carlos El Pibe Valderrama מנהל כללי

    הצטרף ב:
    ‏30/1/09
    הודעות:
    15,572
    לייקים שהתקבלו:
    1,921
    @Heroball כן, כי לשחק מול ברסלונה, ריאל או צסק"א זה בדיוק כמו לשחק מול ירושלים, אשקלון ואשדוד. תפנים, ליאוריקו, בפעם ה-408: אין לי בעיה שמקל נלחם על מקומו ב-NBA, כמו שאמרתי הכל טוב ויפה. בשורה התחתונה, הוא לא מתאים לשם. אם המטרה שלו בחיים זה לשחק 5-10 דקות בערב כרכז שלישי ב-NBA (ובינינו, יהיו ככל הנראה הרבה משחקים שבהם הוא גם לא יתלבש), אז סבבה שימשיך לנסות את מזלו. אתה תמיד חושב כנראה שאני ציני בפוסטים שלי, אבל אני רציני לגמרי. מכבד לחלוטין את ההחלטות שלו. אבל לי זה נראה קצת תמוה שמישהו שלא שייך שם ורואה שהוא לא שייך לשם בכך שאף אחת לא מסתכלת עליו ועל זה שהוא לא משחק כדורסל סדיר קרוב ל-3 שנים, עדיין ממשיך לנסות. ולא רק שהוא ממשיך לנסות, הוא דוחה הצעות יפות (כמו זו של ירושלים) כדי להמשיך ולנסות). אתה יכול לבלבל את המוח כמה שאתה רוצה על כך שדקות משחק זה אוברייטד ולא משפיעות על כושרו של השחקן, אבל אתה טועה ואת זה יגידו לך מומחים ומבינים גדולים בהרבה ממני. אז סחתיין על כושר ההתמדה, אבל לדעתי שחקן כדורסל אמור לרצות לשחק באיזשהו שלב בקריירה הקצרה שלו ומקל עוד מעט כבר בן 28. האם אמרתי שהוא צריך להעמיד ממוצעים של דאבל-דאבל שם? לפני שאתה מוציא קצף מהפה תקרא פעמיים את הפוסטים שלי. האם אמרתי משהו שהוא לא נכון? אני חושב שהאובססיה של הישראלים לראות עוד שחקן ב-NBA רק עושה לו נזק. הבחור לא מתאים לשם, נקודה. וזה שיש שם עוד 100 שחקנים שלא מתאימים לשם ומקבלים פירורים, לא עושה את מקל שייך לשם. ופה צריך להחליט מר בחור: אני רוצה לשחק כדורסל סדיר ב-5-6 שנות משחק שנותרו לי ברמות הגבוהות (והגזמתי) או שבא לי לעשות את הכסף הגדול ועל הזין שלי לשחק (מה שאכן יקרה בפועל אם הוא איכשהו ישתחל לקבוצת NBA, אלא אם בדרך נס יפול כרכז ראשון-שני של איזה סיקסרס). כך או כך אני מכבד את ההחלטות שלו, זו הקריירה שלו.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏9/8/15
  12. idans10 Carlos El Pibe Valderrama מנהל כללי

    הצטרף ב:
    ‏30/1/09
    הודעות:
    15,572
    לייקים שהתקבלו:
    1,921
    ועוד שאלה לי אליך, ליאור: אם אתה מייעץ למקל, כמה זמן אתה נותן לו להמשיך ולחכות עד שיצליח, אם בכלל להכנס ל-NBA? רוב אם לא כל הקבוצות שיכולות לשלם לו את מה שרוצה, בד"כ סגורות עד סוף אוגוסט ובחלון של דצמבר כמעט ולא עושות שינויים, בטח לא בתפקיד הרכז. הרי הוא לא איזה כוכב ענק שקבוצות יחכו לו בתור. אז בוא נניח שגם השנה הוא לא משחק כדורסל סדיר או חותם ל-4 חודשים בליגה הטורקית. מה הוא אמור לעשות לקראת שנה הבאה? להמשיך ולנסות את מזלו? מאוד מעניין אותי לשמוע אותך, בכנות.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏9/8/15
  13. הרצליה עד המוות מנהל ראשי מנהל ראשי

    הצטרף ב:
    ‏3/6/05
    הודעות:
    17,177
    לייקים שהתקבלו:
    5,343
  14. הרצליה עד המוות מנהל ראשי מנהל ראשי

    הצטרף ב:
    ‏3/6/05
    הודעות:
    17,177
    לייקים שהתקבלו:
    5,343
  15. VAR Member

    הצטרף ב:
    ‏4/12/11
    הודעות:
    13,311
    לייקים שהתקבלו:
    6,336
    אני לא יודע מה עדיף לו לעשות ואני בטח לא אמור לקבל החלטות במקומו. כל מה שכתבתי בדיון הזה מתבסס על ההנחה שהוא רוצה רק NBA, ובמצב כזה הוא צריך לחכות עד הדד ליין. יכול להיות שמחר תציע לו איזו קאזאן מיליון דולר לעונה, והוא יחליט למכור את החלום שלו בשביל הסכום הזה. גם זה בסדר. הוא לא חייב כלום לאף אחד מאיתנו.
     
מצב נושא:
הנושא נעול.