ליגת ווינר סל 2012/13 - נקבע לוח המשחקים

הנושא בפורום 'פורום ספורט כללי' פורסם ע"י idans10, ‏16/10/11.

  1. Ice Cream חסה

    הצטרף ב:
    ‏17/6/11
    הודעות:
    8,375
    לייקים שהתקבלו:
    201
    להרגשה האישית שלי ולפיצוי על עוגמת הנפש שמכבי גורמת לי, אבל בסדר- זה לא מוציא אותי באור טוב אז אני אפסיק.


    לפתח את החרם הזה כמה שאפשר. כשאתה נכנס לאתר המנהלת- בה מעלה את הקרנות שלהם, כשאתה נכנס לכתבה על כדורסל ישראל- אתה מעלה את הקרנות שלהם. אז בטח כשאתה רואה משחק מהקופליג ומעלה את הרייטינג שלו. אני ממילא לא הולך למשחקים, כך שמהשנה אני מפסיק לראות משחקים ומשתדל להיכנס לכמה שפחות כתבות. כל פעולת חרם נגד קופל- מבורכת. יבואו חדשים? נוציא גם אותם.

    אנחנו לא אירופה, אלא ישראל. ובישראל גם ליגת העל לנוער וגם לתיכונים מוכרעת על ידי פיינל פור. אתה לוקח את הדוגמה של ה-NBA? אני נותן את של ה-NCAA. ומה עם ליגת האלופות? או המונדיאל? או היורו? או ה-NFL? ה-NBL? פיינל פור זו שיטה מקובלת בספורט וגם בכדורסל.
    בכל ליגה נורמלית באירופה, יש היררכיית אלופת שלא דומה למה שיש בישראל. אני לא חושב שיש ליגה נורמלית באירופה (חוץ מהרוסית, ותהייה בריא אם מהם אתה רוצה לקחת דוגמא) שאפילו ל-2 קבוצות יש יותר תארים (באחוזים) מלמכבי לבד. במצב שיש רק אחד בראש ההיררכיה (כלומר אין לו עם מי להתחרות), אפשר להכניס תחרות מלאכותית. מצדי שיכניסו חוק שיכריח את מכבי לשחק עם יד ימין קשורה לרגל שמאל, או בתור התחלה תקרת שכר ובשלב הבא אולי גם ליגה סגורה (כמו ה-NBA) עם דראפט.
     
  2. LIVERPOOL87 Member

    הצטרף ב:
    ‏3/6/09
    הודעות:
    1,689
    לייקים שהתקבלו:
    0
    אבל מה יעזור אם תקשור את הידיים למכבי? תפיל אותה גם מיתרונה באירופה ואת זה אנחנו נראה כבר השנה אני מניח, הקבוצה לא תעמוד בעומס.
    רוצה תחרותיות מלאכותית? אני בעד, מצדי שראש הממשלה ייתן 20 מיליון דולר להפועל ירושלים.
    אני בעד תחרותיות, אבל אני גם דואג לקבוצה שלי באירופה.
    אתם באמת עד כדי כך שונאים את מכבי, כשמכבי לקחה פעמיים אליפות אירופה ברצף והייתה לקבוצה האטרקטיבית ביותר ששיחקה כדורסל כאן, לא פירגנתם אפילו במעט?

    אני בעד דראפט, אבל זה מצב שאי אפשר לייצר, כל עוד קבוצות הנוער הן חלק מאגודת הספורט שכוללת את הקבוצה הבוגרת.
    זה בלתי אפשרי, צריך לחשוב איך מסלקים את המנהלת הזאת לעזאזל.
    דווקא מכבי כשקבעה כי הפיינל פור של האדריאטית יהיה בישראל בתאריכים צמודים לישראלי, הביעה צעד מחאה הכי גדול.
     
  3. Ian Wright Member

    הצטרף ב:
    ‏1/9/10
    הודעות:
    3,476
    לייקים שהתקבלו:
    0
    דראפט? עם קצת מחשבה אפשר להבין שאין לנו את מאגר הכשרונות שליגת האן.בי.איי יכולה להביא אליה כל שנה: אם אלה האמריקאים שבאים מהתיכונים והקולג'ים, ואם אלה שחקנים שמגיעים מחוץ לארה"ב בשביל לשחק בליגה הטובה בעולם. הלוואי שהיינו יכולים לעשות דראפט אפילו פעם בחמש שנים, אבל גם זה לא אפשרי ו/או ריאלי מהסיבה הפשוטה שאין לנו בכלל מספיק שחקנים ישראלים שאמורים להיות "הדבר הבא" או משהו שקרוב לזה בזמן הקרוב. סתם כל הנבחרות ללא יוצא מן הכלל בכדורסל הישראלי רק יורדות ברמה ובדירוג שלהן ככל שהזמן עובר?
     
    נערך לאחרונה ב: ‏16/10/11
  4. Ice Cream חסה

    הצטרף ב:
    ‏17/6/11
    הודעות:
    8,375
    לייקים שהתקבלו:
    201
    איך זה יפגע במכבי בטורניר הפרטי של ג'ורדי ברתומיאו אם בליגה האליפות תוכרע על משחק אחד או אם כל סל שלהם ייחשב לחצי נקודה בלבד? ברתומיאו הוא ממילא עסקן שכל מה שמעניין אותו זה כסף, אז גם אם מכבי תשחק בליגה ג' אבל האוהדים שלה יקנו את כל הכרטיסים לפיינל פור בתחילת העונה- היא תשחק ביורוליג והיא תצליח להעמיד קבוצה ליורוליג, שאפשר שלא תהייה כמעט קשורה לזו של הליגה.
    כניסה של ספונסר זה לא תחרות מלאכותית, זה יצירת תחרות אמת, והיא כשלה כבר כמה וכמה פעמים.

    כשמכבי הייתה הקבוצה הזו עוד הייתי בן 10 ולא הבנתי בשיטה של היורוליג וכל זה, אז לא רק שלא פירגנתי למכבי, אלא הייתי עם כל האוהדים שלה או סתם ביום חמישי של יורוליג שאבא שלי היה מתייצב לעמדה (אבא שלי אוהד מכבי...), הייתי שמח אם מכבי בניצחונות וממש חגגתי כשהיא זכתה ב"אליפות אירופה". עם הזמן התחלתי להבין איך מתקיים היורוליג, מה זה שווה וכמה שהצלחות של מכבי באירופה רק גורמות לכדורסל בישראל עוד נזק, אז עברתי לאדישות.
    אם מכבי תצליח באירופה אז זה יטיב למשל עם מדינת ישראל על ידי יותר משחקים בארץ של קבוצות מחו"ל (=הכנסה תיירותית לכל דבר), אז אני אשמח אבל לא באופו קיצוני. אם מכבי תפסיד אני אשאר אדיש לזה.

    אפשר יהיה להמציא משהו- כמו נגיד קבוצות בליגה הלאומית שהן יהיו קשורות לאגודה, והקבוצות שיהיו בליגה הסגורה יהיו קשורות לאגודה רק בשם ובהיסטוריה. או אולי דמי השבחה קבועים לאגודה שהשחקן שלה נבחר בדראפט, אולי להגביל על כניסה של שחקנים ללא דראפט. צריך יהיה לאטום מראש כל פרצות שלא יובילו למטרה- הראשונה זה תקרת שכר, השנייה זה כבילת שחקנים בחוזים ארוכי טווח (5 שנים) עם כל אפשרויות השוואת החוזים וכו' לשחקנים שקבוצה בוחרת בדראפט, מחלקה שתפקח על טריידים- עד כה כמו ב-NBA, ובגלל שב-NBA אין מכבי אחת שכולם יעשו הכל כדי לשחק במדיה אלא יסכימו להגיע גם למינסוטה ולנסות להוביל אותה לגדולות- גם חוקים ממש נוקשים על שחקן שמסרב לשחק בקבוצה שבחרה אותו בדראפט (לא לאפשר לו לשחק בליגה 5 שנים כדי שהקבוצה שבחרה אותו תאבד עליו את הזכות).
    אם יש מנהלת ליגה- אז זה מה שהייתי רוצה לראות ממנה: שתייצר ליגה סגורה שתהייה כמה שיותר שווה, כמו ה-NBA.

    אלעד- עצם זה שכישרונות שיצליחו בקבוצה קטנה לא יעברו בדרך קבע לקבוצה אחת אלא יוכלו להוביל את קבוצתם להישגים, יהיה כבר מבורך. ברור שהבסיס ימשיך להיות הזרים הטובים שקבוצות יביאו (בניגוד ל-NBA באמת...), אבל גם הזרים האלה יהיו עד רמה מסוימת בגלל תקרת שכר/ הגבלה של מספר שחקנים שיכולים להיכנס בלי דראפט.
     
  5. Ian Wright Member

    הצטרף ב:
    ‏1/9/10
    הודעות:
    3,476
    לייקים שהתקבלו:
    0
    DeLaHaza,

    הכול טוב ויפה, אפשר להמשיך לדסקס על זה עד מחר, אבל אתה לא יכול לפעול כמו באן.בי.איי שזו הליגה הטובה בעולם שמגיעים אליה כל השחקנים הכי טובים מכל העולם ובעיקר מארה"ב שזה מקור עצום של מאגר כשרונות בפני עצמו. אז כמו שדראפט לא באמת יהיה פה כי זה רעיון מגוחך(סלחו לי), גם תקרת שכר היא לא ריאלית והיא לא באה לייצר הגינות וספורטיביות בליגה, היא עוד חוק שניסית "להמציא" שנועד באופן ישיר לפגוע במכבי ת"א, כי היא הקבוצה היחידה שמסוגלת להגיע לתקציבים שהיא מגיעה אליהם בישראל. כמו כן, תקרת שכר לא תקרה פה בחיים גם כי יש גם את שאר המפעלים האירופיים, במקרה הזה היורוליג. זה לא כמו באן.בי.איי שאתה משחק בליגה אחת וסגורה למספר קבוצות. תקרת שכר בגלל זה גם לא אפשרית בכדורגל - בגלל ריבוי המפעלים.

    האינטרסים שלך ברורים לחלוטין והם אך ורק לנסות לפגוע במכבי ת"א ולנסות להקטין את כוחה ומעמדה. ככה זה ישראלים, במקום להעריך לשם שינוי דבר טוב שקורה בספורט אצלנו - רק מחפשים לקנאות, לשנוא, להאשים ולהעביר ביקורות, ובדר"כ זה מופנה למקומות הלא נכונים. אתה מחפש קיצורי דרך, אבל אם אתה רוצה באמת לעזור, בין השאר גם לעצמך, קודם כל תפסיק להתרכז במכבי ת"א כ"כ הרבה, ואז אולי גם "עוגמת הנפש" שלך כביכול תיעלם. הדבר השני הוא שתבין שמכבי ת"א רחוקה מלהיות הבעיה של הכדורסל הישראלי. לענף הזה יש כ"כ הרבה בעיות והכול מתחיל מלמטה - מהבסיס - מהנוער. הבעיה היא שאין: מתקנים ראויים, אין מספיק מאמנים טובים ומי שטוב דואג לתחת שלו במקום לנסות לקדם ילדים לשחקנים מקצוענים וגם שאותו נער לא עובד ולא משקיע בעצמו מספיק כי כישרון תמיד היה פה ותמיד יהיה פה. אין היום ילד אחד בארץ שאתה יכול להצביע עליו ולהגיד: "הילד הזה יהיה שחקן". אלו רק חלק מהבעיות של הענף, אין לי בעיה גם לדבר איתך בקצרה על הבעיות שיש בליגה, בין השאר זה היחס העלוב שיש פה כלפי המאמנים(שגם הם אשמים במצב) וגם סקאוטינג כושל. יותר מדי "זרים" לכדורסל הגיעו לליגה הזו בשנים האחרונות - זו מגמה שצריכה להיפסק בהקדם האפשרי.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏17/10/11
  6. shlomydavid מנהלים

    הצטרף ב:
    ‏11/6/04
    הודעות:
    14,891
    לייקים שהתקבלו:
    484
  7. yakov_y YNWA

    הצטרף ב:
    ‏13/10/09
    הודעות:
    9,176
    לייקים שהתקבלו:
    2,409
    סיקור מצוין כרגיל, שמחתי לעזור עם חלק קטן.

    אשקלון בנו קבוצה יוצאת מן הכלל, הם הולכים לרוץ חזק בצמרת לצערי.
    בקשר למכבי נתניה, יום ראשון מתחילים עונה, מצד אחד אנחנו יכולים לרוץ חזק מאוד עם הקו האחורי האדיר, מצד שני אנחנו יכולים להיות הגרועים בליגה עם הקו הקדמי האיום.

    טבלת ליגת העל בסיום העונה:
    1. מכבי תל אביב.
    2. הפועל ירושלים.
    3. מכבי נתניה.
    4. אליצור אשקלון.
    5. מכבי אשדוד.
    6. מ.כ. הבקעה.
    7. הפועל חולון.
    8. מכבי ראשון לציון.
    9. הפועל גליל עליון/גלבוע.
    10. מכבי חיפה.
    11. בני השרון.

     
  8. LIVERPOOL87 Member

    הצטרף ב:
    ‏3/6/09
    הודעות:
    1,689
    לייקים שהתקבלו:
    0
    היה מחזור מצוין של כדורסל עוד לפני המשחק של ירושלים.
    חבל שגליל נראית ככה, פשוט ההפך הגמור מהשנתיים האחרונות.
    אבל יש לי הרגשה שהם עוד ישתפרו ואולי ייכנסו גם לפיינל פור.

    תהיית השבוע, למה כל משחק ניב רסקין שואל שאלות של תם?
    שאלות שכולם יודעים את התשובה, הוא מביא את יציע העיתונות למשחקי הכדורסל.
    איפה פאפלוקאס? למה הוא לא משחק? כבר משחק שלישי שהוא על הספסל?
    פאפלוקאס על הספסל בגלל החוק הטיפשי של ארבעה זרים.
    גיימס,הנדריקס וסופו -שניים מהם תמיד ישחקו
    סמית' באנקר
    ופארמר כרגע הרכז המוביל.
    אם פאפלוקאס צריך להחליף אותו משמע הוא צריך לשחק 30 דקות.
    זה שחקן שמעל 10 נקודות מצמידים לו קטטר!
     
  9. original Gal Member

    הצטרף ב:
    ‏4/9/11
    הודעות:
    77
    לייקים שהתקבלו:
    0
    חוק 4 הזרים גרוע?
    אני ממש לא חושב ככה,צריך שתהיה מגבלה כלשהי לכמות הזרים בליגה,כי זאת עדיין הליגה הישראלית ו4 זרים זה בסדר לגמרי.
    ובשביל קבוצות כמו מכבי ת"א והפועל ירושלים שמשחקות גם במסגרות אירופאיות זה אפשרי להוסיף עוד 4 זרים לקבוצה,נכון שזה יכול לפגוע בקבוצה אבל היי,הייתם צריכים לחשוב על זה מראש לא?
     
  10. yakov_y YNWA

    הצטרף ב:
    ‏13/10/09
    הודעות:
    9,176
    לייקים שהתקבלו:
    2,409
    זה היה די ברור שפאפאלוקאס לא יישחק בליגה, הוא בנוי בעיקר ליורוליג, שם הוא חייב לשחקו והרבה כי הקו האחורי של מכבי מאוד בינוני, אוחיון חסר הניסיון והבינוני, שאייר שחוץ מקליעה אין לו כלום ושום דבר, בורשטיין הסוס המת, פאפאלוקאס יישחק בעיקר ביורוליג.

    ----------

    מכבי נתניה סיימה לבנות את הסגל, קצת סיכומים.
    קו אחורי מפחיד, אין לי ספק שהוא יהיה הכי טוב בליגה להוציא את מכבי תל אביב והפועל ירושלים, קו קדמי עלוב שהדבר היחיד שאפשר לצפות ממנו זה רק שייתן הגנה מתחת לסלים.
    סגל שבנוי עם לא פחות מ-6 שחקני בית כמידי שנה.

    הימור שלי: אם הקו האחורי יהיה אדיר כמו שהוא, מקום שלישי שלנו. אם הקו הקדמי יהיה עלוב כמו שהוא, מקום אחרון.
    מצפה לפיינל פור ויש לי הרגשה שנגנוב איזה גביע קטן ממכבי תל אביב עם הקו האחורי http://www.asoccer.co.il/html/emoticons/biggrin.Xxx

    רכזים:
    ג'רום רנדל - הולך להיות הפתעת העונה, רכז מצוין, מהיר, קלעי, חודר יוצא מן הכלל אבל עםלאמעט חיסרונות, כמו: איבודי כדור רבים והגבוה הנמוך, הולך לקבל לא מעט חסימות.

    ליאור ליפשיץ' - סוף סוף רכז שני ראוי. המחליף של שמוליק ברנר במניהוגת של הקבוצה, שחקו נשמה שמשקיע הרבה וגם תורם בשתי צידי המגרש, סומך עליו ב-100%.

    שגב זיקרי - בן 18 בלבד אבל לא צפוי לשחק, הגיע כנער פוסטר. שחקו בית!

    גארדים:
    אדריאן בנקס - שחקו של יורוליג, קליעה טובה, חודר מצוין ועובר שחקנים כמו מים. משכיח את דנילו פינוק.

    ברייאן אוסברי - נקווה שיהיה שחקו מפחיד ורע כמו שהיה בהפועל תל אביב, קליעה יוצאת מן הכלל מחוץ ל קשת וחודר מצוין, יישחק העונה הרבה כ-4.

    יהוא אורלנד - סימן שאלה גדול, אין לו הרבה למעט יד מבחוץ, נקווה שיצלוף והרבה, זה יכול לעזור המון ולנצח משחקים.

    ערן אסנטי - לא צפוי לשחק הרבה, משתפר מעונה לעונה, בהתקפה כמעט ובלי יתרונות אבל השומר הישראלי הטוב בליגה! שחקו בית!

    דולב דראפיץ' - בן 18. כנער פוסטר הוא מאוד מרשים באימונים, נראה מלא ביטחון. שחקו בית!

    גבוהים:
    כריסטיאן בראנס - שחקו כדורסל מצוין, קולע מבחוץ מצוין, ממש לא נגר, עושה דברים יפים עם הכדור, יש לו שילוב של מסה ואתלטיות, בנוי טוב בגוף, השאלה הגדולה איך הוא בהגנה ואיך הוא מתחת לסלים נגד גבוהי הליגה, הספק נקודות היחיד מתחת לסלים שלנו, יהיה לו מאוד קשה.

    ליאור חכמון - שחקו בדיחה, בהגנה הוא עוד בסדר אבל בהתקפה נגר, מצפה ממנו רק להגנה, נקווה שייתן את זה. שחקו בית!

    כריס ווטסון - עוד שחקו בדיחה, גם ממנו אני לא מצפה לכלום חוץ מהגנה.

    אלירן גואטה - שחקו בינוני אבל סמל ענק, לא מצפה ממנו לכלום חוץ מהגנה. עונה 13 בקבוצה. שחקו בית!

    עמית בן דהן - בן 17, 1.99, לא תופס ממנו והוא רק נער פוסטר. שחקו בית!
     
    נערך לאחרונה ב: ‏17/10/11
  11. idans10 Carlos El Pibe Valderrama מנהל כללי

    הצטרף ב:
    ‏30/1/09
    הודעות:
    15,572
    לייקים שהתקבלו:
    1,921
    כרגיל, פוסט מעולה אלעד. הבעיה ששונאי מכבי יותר מעדיפים לאטום את האוזניים ולעצום את העיניים, העיקר לצעוק דון שמעון.
     
  12. shlomydavid מנהלים

    הצטרף ב:
    ‏11/6/04
    הודעות:
    14,891
    לייקים שהתקבלו:
    484
  13. Maccabi Diamond משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏19/2/06
    הודעות:
    14,242
    לייקים שהתקבלו:
    2,433
    מין:
    זכר
    השתדלתי לצפות בכמה שיותר משחקים והגעתי למסקנה חיובית מאוד - כל הליגה, להוציא את מכבי תל אביב, נראית מאוד שוויונית. העונה שעברה הסתיימה כשקבוצות עדיין לא הצליחו להתחבר ואילו השנה, כבר במחזור הראשון, היה אפשר לראות שיטה בחלק לא קטן מהקבוצות. יעידו על כך המשחקים הצמודים מאוד שהיו במחזור הפתיחה. אני מקווה מאוד שזה ישאר כך.
     
  14. Ice Cream חסה

    הצטרף ב:
    ‏17/6/11
    הודעות:
    8,375
    לייקים שהתקבלו:
    201
    מרעיון הדראפט אפשר לרדת, אבל תקרת שכר זה בדיוק מה שאמור להתאים פה: קבוצות רשאיות להחתים שחקנים רק עד שכר מסוים, ובהתאם לזה גם הרמה תהייה שווה. בכל הליגות בעולם לא משתמשים בזה כי יש תחרות (=2 או יותר קבוצות שקוראות תיגר על התואר) ועדיף לתת לכל אחד להיות יותר חזקה מאשר להחליש אותן כדי שהליגה רק תתקדם. בישראל, הליגה לא מתקדמת לשום מקום אלא רק מדרדרת וגם התחרות לא קיימת.

    מכבי גם ככה מחזיקה בפערים בלתי נתנים למחיקה על כל שאר הקבוצות: תקציב, אוהדים, ספונסרים, מתקנים, מחלקת נוער ויחס מהתקשורת ובנוסף לכל מחזיקה את הכדורסל הישראלי בביצים בגישה של תחזיקו אותנו או שאנחנו הולכים. כך שמגבלה אחת שתחול על הקבוצות המובילות (אשמתה של מכבי שרק היא כזו) בנושא של השחקנים, תעזור לצמצם את הפערים פה ואולי לייצר איזושהי תחרות.
    אם מכבי רוצה לשחק במפעלים פרטיים למיניהם- שתשחק עם שחקנים ב-40 מיליון דולר גם, כמובן שזה יגדיל את הפערים שציינתי כבר, אבל לא אכפת לי, זה לא בא על באופן ישיר על חשבון הקבוצות האחרות.

    שום עירייה ושום קבוצה לא ישקיעו עכשיו מיליונים במתקנים, בזמן שהקבוצה שלהם בקושי מגייסת תקציב מינימום, וכשהמתקנים האלה הם השקעה לעתיד הרחוק וגם ההשקעה הזו לא בהכרח משתלמת. וככה בכל דבר שקשור לנוער- מאמנים, סקאוטים וכו'. אין לקבוצות האלה את האפשרויות וגם אם הייתה להן את האפשרות הזו אני הייתי מבין אותן אם הן היו מחתימות כמה כוכבים ומנסות להשיג אליפות חד פעמית ממכבי- בתקווה שזה יביא יותר אוהדים, יותר ספונסרים וכו'.
    גם היו ניסיונות של אנשי עסקים להכניס תקציבים גבוהים בקבוצה כדי לפתוח שושלת, וראינו מה יצא מזה בחולון אצל מיקי דורסמן. מה הטעם שלו להשקיע מיליוני דולרים ואפילו אליפות אם אין לו מתקן ראוי, אין לו ספונסר והסגנית שלו משחקת בשלב גבוה יותר במפעל, מקבלת יותר כסף ויותר סיקור תקשורתי? שלא לדבר על זה שבעלים לא יקחו סיכון בפירוק של הקבוצה ולא יחתימו שחקנים לחוזים ארוכי טווח, מה שישר מביא כל שחקן טוב למכבי, בלי שהיא תמיד תהייה צריכה אותו כמו שטחנתי כבר.

    אם כל שנה מחדש יהיה סיכוי אמיתי לקחת ממכבי תארים, אז תקום תחרות אמיתית.
    אתה יכול לטעון עד מחר שאני סתם שונא את מכבי ומחפש איך לפגוע בה, אבל אני אומר בדיוק ההפך: רק כי אתה אוהד מכבי וזה כנראה ב-DNA שלכם תמיד לדרוש עוד- אתה לא מוכן להפסיד כמה אליפויות למען הליגה.
     
  15. שי מנהל ראשי מנהל ראשי

    הצטרף ב:
    ‏22/11/06
    הודעות:
    15,195
    לייקים שהתקבלו:
    4,784
    מין:
    זכר
    אני חייב לציין שאף פעם לא הבנתי את הרעיון הזה של תקרת שכר, לא בכדורגל ולא בכדורסל.
    אם יש קבוצה שהיא מעל כולם, הקבוצות האחרות צריכות לשאוף להגיע אליה, לא להוריד את הקבוצה הגדולה כמה שניתן כדי להגיד שהליגה שיוויונית. בדיוק מאותה סיבה גם פסלו בשלב מסויים את רעיון הקיזוז בליגת העל, כשגם הוא הוצע בזמנו כדי להקשות על בית"ר, שבאותו הזמן שלטה ללא עוררין בליגה.
    עובדה, מכבי איבדה כבר פעמיים את האליפות גם בלי תקרת שכר.