ליגת ווינר סל 13/14 - מחזור 6

הנושא בפורום 'פורום ספורט כללי' פורסם ע"י idans10, ‏5/10/13.

מצב נושא:
הנושא נעול.
  1. idans10 Carlos El Pibe Valderrama מנהל כללי

    הצטרף ב:
    ‏30/1/09
    הודעות:
    15,572
    לייקים שהתקבלו:
    1,921
    ואיפה הביקורת על שאר קבוצות הכדורסל לגבי הציביון הישראלי? אם למכבי יש את התירוץ של היורוליג, לשאר הקבוצות אין תירוץ להחזיק 4-5 זרים והם עדיין עושות זאת. הרי אירופה אין להם ו-90% שהם לא יקחו אליפות עם או בלי זרים. אז למה שלא תבוא אליהן בטענות שהן לא מקדמות שחקנים? חבל שאנשים לא ראו את הנתונים שמכבי היא זו ששיתפה הכי הרבה ישראלים בינתיים, בעוד ששאר הקבוצות בנויות על זרים נטו.
     
  2. EuropeGuy Member

    הצטרף ב:
    ‏25/10/12
    הודעות:
    2,593
    לייקים שהתקבלו:
    965
    מאותה הסיבה שאין לי ציפיות מבית"ר שפיים לגדל את שחקני הדור הבא של ישראל.
    מכבי זה מועדון שאין שני לו מבחינת המסורת ורמות המשחק שהוא שותף בו ומכיר. אם מכבי לא תדע כיצד לגדל שחקנים שיוכלו להשתלב ברמות הגבוהות, אני לא יכול לצפות מאף מועדון אחר שיכיר.

    בדיוק כמו בכל היררכיה מערכתית אחרת. יש את חוד החנית, ויש את אלו שלומדים ומנסים לצמצם פערים,
    אבל בסופו של דבר תמיד הטובים פחות ישאבו מידע מהטובים יותר.
    בקטע הזה מכבי הולכת לכיוון של מועדון סטטי ואני לא אוהב את זה. מה זה סטטי? לרכוש מה שאפשר, לא לייצר משלה, לא ליזום, לא לחשוב קצת מעבר למה יהיה מחר. (ואפשר לשלב בין ראייה עכשיוית לראיה לעתיד)
     
    נערך לאחרונה ב: ‏10/10/13
  3. idans10 Carlos El Pibe Valderrama מנהל כללי

    הצטרף ב:
    ‏30/1/09
    הודעות:
    15,572
    לייקים שהתקבלו:
    1,921
    בוא לא נגזים. מכבי חיפה, הפועל ירושלים, הפועל חולון, הפועל אילת ואולי אפילו הפועל ת"א זה לא בית"ר שפיים. שניים מתוך המועדונים האלו משחקים ביורוקאפ. אז אתה לא מצפה מהם לתת לישראלים זמן משחק? הרי פה לא מחפשים לצמצם פערים, אלא מחפשים קיצורי דרך. מכבי לא המודל של אף אחת כי אחרת הכדורסל היה נראה פה הרבה יותר טוב. צריך קודם לבוא בטענות לקבוצות שאין להם מה להפסיד ועדיין משתפות זרים, הרבה לפני שבאים למכבי. מכבי מתנהלת בדיוק כמו מועדון אירופאי גדול, שמגיע להישגים ללא שחקני בית. תעבור קבוצה-קבוצה באירופה ותראה לכמה קבוצות יש מספיק שחקנים מקומיים, שלא לדבר על שחקנים שממש גדלו במועדון. המלצה שלי: אולי מועדון אחד או שניים כאלו (אני מדבר על המועדונים בדר גודל של מכבי +/-)
     
  4. EuropeGuy Member

    הצטרף ב:
    ‏25/10/12
    הודעות:
    2,593
    לייקים שהתקבלו:
    965
    הפועל ירושלים, מכבי חיפה ושאר המועדונים שהזכרת כבודם במקומם מונח, אבל זה בערך כמו ההבדל בין ברצלונה לחאטפה. הידע שיש לראשונה עצום פי כמה מזה שיש לאחרות ורק התנהלות של ראש קטן מצד המועדון במחשבה לעתיד תטשטש זאת.

    בקשר לקבוצות היורוליג הגדולות, אין למכבי תל אביב את הפריבילגיה של הכישרון שמייצרות מדינות כמו רוסיה, ספרד, יוון, טורקיה, קרואטיה, איטליה וכו', שבהן צבירת הניסיון אירופאי ברמות הגבוהות ביותר של היורוליג מתחלק בין הרבה קבוצות.

    שלא יובן לא נכון, אני לא מתכוון להסיר את האחריות בכל מה שקשור לבניית שחקנים מאיגוד הכדורסל ומכל הגורמים שאמונים על הנושא הזה, (וזה בעיקר באחריותם!) אבל כמועדון בכיר בכל קנה מידה אירופי, וככזה שמירב ההכרה והכבוד הכלל ארצי שרכש היה ע"י אגדות כדורסל ישראליות, הייתי שמח אם היה פועל לעשות משהו בנושא הזה גם מתוך דאגה לאינטרסים שלו, וגם למען הצביון שהוא נחלת מעגל הקהל הרחב.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏10/10/13
  5. Landon Donovan Member

    הצטרף ב:
    ‏9/10/06
    הודעות:
    1,410
    לייקים שהתקבלו:
    61
    שים לב מה אתה אומר פה: שאתה מצפה מקבוצה שמתיימרת "לייצג את המדינה" לבחור שחקנים לא לפי הכישורים שלהם אלא לפי הסממנים האתניים שלהם.
     
  6. עומר משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏3/8/02
    הודעות:
    23,019
    לייקים שהתקבלו:
    1,947
    עצן העובדה שמביאים בכלל מתאזרחים נעוצה בעובדה שלא משקיעים פה בישראלים והסיכוי שייצא פה עודד קטש או דורון שפר או כספי (שאישית אני חושב שהוא לא מתקרב לשניהם) הוא אפסי.
     
  7. שי מנהל ראשי מנהל ראשי

    הצטרף ב:
    ‏22/11/06
    הודעות:
    15,195
    לייקים שהתקבלו:
    4,784
    מין:
    זכר
    בלי קשר לכמה ייגמר המשחק בין מכבי לירושלים, נראה שבנו אצל הירושלמים קבוצה לא רעה בכלל.
    אני עדיין חושב שחסר להם עוד שחקן-שניים אבל הם מראים שהם קבוצה לא רעה בכלל.
    מכבי? ממש לא מתרשם מהם לדעתי הם קבוצה לא מספיק טובה כרגע להתתמודד בירוליג מול אריות אירופה.
    אומנם יש עוד הרבה זמן ואנחנו רק בתחילתה של העונה, אבל אם הייתי אוהד מכבי הייתי די מוטרד ממה שאני רואה.
     
  8. Gianluigi Buffon Campione d'Italia

    הצטרף ב:
    ‏12/3/06
    הודעות:
    3,737
    לייקים שהתקבלו:
    65
    מין:
    זכר
    אני לא יודע אם לשחקנים האלו התכוונת, אבל בירושלים הלפרין ויניב גרין לא משחקים בגלל פציעה.
    עם החוק הרוסי זה די משמעותי.
     
  9. EuropeGuy Member

    הצטרף ב:
    ‏25/10/12
    הודעות:
    2,593
    לייקים שהתקבלו:
    965
    דבר שהפועל ירושלים עשתה טוב, מעל הנורמה בכדורסל הישראלי זה המסירות המהירות ומעבר של הכדור משחקן אחד לשני בכל התקפה. אלה סימנים בריאים של קבוצה ותביעת יד של מאמן.
    לעומת זאת במכבי משחק ההתקפה היה פחות מגוון, שהסתמך יותר על אחד על אחד.

    באחד הפוסטים הקודמים שלי אמרתי שמכבי תצטרך לשים דגש על משחק קבוצתי מכיוון שאין להם שחקנים אינדבידואלית מספיק טובים להכריע משחק ברמות הגבוהות.
    טייריס רייס נראה שקצת איבד את הביטחון וכל זריקה שלו לוותה בהרבה חשיבה. טיוס גם הוא עדיין רחוק מלהרשים, ואלה שלבים שקשה לשפוט האם זה בגלל התאקלמות או בגלל אי התאמה לרמה.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏10/10/13
  10. de Middenweg משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏5/7/08
    הודעות:
    26,793
    לייקים שהתקבלו:
    5,894
    כל כך הרבה מים יעברו בירקון שהמשחק הזה בעוד כחצי שנה כבר באמת לא ישנה. הפועל ירושלים תהיה קבוצה טובה ותהיה אחת מהמועמדות לאיים על מכבי. פיני גרשון דיבר הרבה על חסרונם של הלפרין וגרין, אבל היום מכבי שיחקו ללא סופו, פניני ובלו. בקיצור, הגביע הולך למכבי ת"א, אבל זה גם הדבר היחידי שכרגע בטוח.

    כאוהד מכבי אני מאד נהנה לראות את לנדסברג חוזר לחיים. אם הוא יוביל את מכבי ככה בליגה הישראלית אז הרווחנו. באירופה הרמה יותר גבוהה לכן אני כבר מבסוט שהוא לפחות בארץ מפגין כדורסל טוב. שחקן נוסף שלדעתי כבר מראה שהוא יכול להיות רכש מוצלח הוא אינגלס. אם האוסטרלי ודווין סמית' יקלעו באחוזים גבוהים כאלה מחוץ לקשת אז אני אהיה מאד שמח.

    הדבר היחידי שכרגע באמת מדאיג אותי זה עמדת הרכז. בכלל, האם הקו האחורי יכול להתחרות שווה מול שווה כשהיריבה באה מאירופה?

    בשבוע הבא משחק ראשון קשה בויטוריה (הופך לאט למסורת לפתוח שם...). אנחנו נראה איפה הקבוצה הזאת כרגע עומדת.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏10/10/13
  11. idans10 Carlos El Pibe Valderrama מנהל כללי

    הצטרף ב:
    ‏30/1/09
    הודעות:
    15,572
    לייקים שהתקבלו:
    1,921
    עדיין מוקדם להסיק מסקנות לגבי שתי הקבוצות. כבר היו עונות שירושלים היו פותחים טוב, אפילו זוכים בגביע ווינר, אבל קורסים בליגה. אל תתנו למשחק אחד טוב שלהם לבנות כבר תיאוריות. ירושלים שיחקו מצויין בחצי הראשון וזוועה בחצי השני. הבעיה שלהם - כאשר הם שיחקו טוב ומכבי לא, הם לא ידעו לברוח להפרש מבטיח מספיק. זה נגמר בחצי ב-7 הפרש בלחץ, במקום שיהיה 15. בחצי השני לחצנו על הגז וירושלים לא הסתדרו מול ההגנה שלנו וגם די יצאו מתוכנית המשחק שעבדה להם בחצי הראשון. אני מסכים שגרין ויותם עם החוק הרוסי זה משמעותי לירושלים, אבל אני ממש לא מסכים עם פיני שאמר שאיתם הכל היה נראה אחרת. עדיין לא מדובר פה באיזה שני סופרסטארים. ירושלים שיחקה מצויין בלעדיהם ודווקא איתם אולי היא היתה מתקשה יותר. גרין שחקן גמור, ליותם אין ביטחון. יש קבוצה מעניינת לירושלים, נצטרך איזה חודשיים כדי להעריך את היכולת שלהם. מה שבטוח, דאנקן זו מניה בטוחה וגם פראחוסקי נראה טוב מאוד.

    מכבי - אפשר למחוק את רייס לאט-לאט. זה לא זה. אני רק מרחם על אוהדי באיירן שנאלצו להסתפק בקו אחורי שכלל גם את רייס וגם את יותם. רייס כרגע חסר ביטחון לחלוטין ולדייויד נמאס גם מהשטויות שלו. השאלה המעצבנת והמתבקשת: למה (שוב) מכבי עושה צעד שעוד מלכתחילה היה ברור לכל אוהד שקצת מבין שזה צעד מטומטם? לא מאמין שרייס פתאום יקום ויהפוך לפארגו, כבר נכווינו אשתקד מקיינר-מדלי עם סיפור הביטחון ו"אולי הוא ישתפר בהמשך". זה לא יקרה.

    סיל - איזו התקדמות הילד עושה. כאילו קיבלנו שחקן אחר לגמרי. שוב, גם הוא יתטרך להוכיח שהוא יציב ומראה יכולת כזו גם ברמות הגבוהות, אבל מבחינתי הוא נותן תפוקה של זר. משחק אדיר שלו היום, רק שימשיך ככה. טיוס לעומת זאת, ממשיך לאכזב כמו רייס ואני ברצינות הייתי שוקל לוותר עליו על חשבון בלו ולהשאיר את ג'ייק כהן, שגם מצידו חייב להעיז יותר.

    אינגלס = http://www.asoccer.co.il/html/emoticons/wub.Xxx
     
  12. de Middenweg משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏5/7/08
    הודעות:
    26,793
    לייקים שהתקבלו:
    5,894
    שמע עידן, הסגל כל כך גדול שלא כל שחקן מיד יצליח לתפוס את מקומו. מצבו של טיוס פחות מדאיג אותי. הוא גם ככה לא אמור להיות שחקן שיקבל איזה שלושים דקות. אם הוא יתן את שלו באירופה אז אהיה מבסוט. הגנה, ריבאונד ועבירות זו מה שצריכים ממנו.

    טייריס רייס כבר סיפור אחר לגמרי. כמוך אני לחלוטין לא מבין את ההימורים של מכבי בשחקנים כאלה. העובדה שאין לו שום קליעה מאד מפתיעה אותי. אם זה לא מספיק שהוא הגיע אלינו מביירן מינכן אז לבחור אין שום קליעה מבחוץ. הוא נראה כרגע כגרסה פחות טובה מביינום. אני חוזר ואומר, אם מכבי רוצה להגיע לפיינל פור היא היתה צריכה להתחזק גם בשחקנים טובים בקו האחורי. אוחיון לא סופרסטאר וגם היקמן לא ממש כוכב על.

    בוא נקווה שאנחנו יותר מדי מודאגים. בכל מקרה נראה שלכל הדיעות מכבי יותר טובה מלפני שנה. זה כבר מעודד. אולי בעוד מספר חודשים נראה את סמית', לנדסברג, אינגלס ובלו מככבים משלוש ומתחת לסל סופו עוזר לג'יימס. כשאני כותב את השורות האלו אני חושב שכנראה יש לנו בעיה אחת עיקרית:עושה משחק ברמה
     
    נערך לאחרונה ב: ‏10/10/13
  13. EuropeGuy Member

    הצטרף ב:
    ‏25/10/12
    הודעות:
    2,593
    לייקים שהתקבלו:
    965
    טייריס רייס, כל עוד נשאר במכבי בשבועות הקרובים, צריך להתמקד באיך להיות הרכז של הקבוצה ולא באיך לזרוק שלשות מיותרות שבין כה וכה נעשות עם ידיים רועדות.
     
  14. Telkiyski Member

    הצטרף ב:
    ‏25/3/09
    הודעות:
    26,230
    לייקים שהתקבלו:
    8,585
    ואתה חושב ששפר וקטש היו מקבלים הזדמנות להראות מה הם יודעים אם היה להם על הראש את ריקי היקמן, דווין סמית ועוד 8 אמריקאים?

    הכי קל להגיד "אין ישראלים טובים" ולהתעלם לחלוטין מזה שהם לא מקבלים הזדמנות אמיתית לשחק.

    אם קטש ושפר היו היום בני 18 אין לי ספק שהזדמנות אמתית הם לא היו מקבלים, בטח לא בקבוצה שלך, שרק בשבילה קבוצות יכולות להחתים פה 5 זרים (ואני שמח שהרוב המוחלט בחרו לשחק עם 4).

    יש ישראלים טובים, כמו למשל אדם אריאל מירושלים שהתגלה בגביע ווינר עכשיו.
    איך הוא יתפתח אם לא תתן לו צ'אנס? ואני שמח לראות שהוא מקבל צ'אנסים מבראד גרינברג.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏10/10/13
  15. zivmay Member

    הצטרף ב:
    ‏26/1/06
    הודעות:
    7,647
    לייקים שהתקבלו:
    2,488
    בקשר לטייריס רייס, לא מפתיע אותי שהוא התייבש על הספסל בשני המשחקים האחרונים.
    אני בטוח שהוא מסוג השחקנים ש"הפילו" על דייויד בלאט, אני לא רואה סרט כזה שדיוויד מביא שחקן שהוא הגרסה החובבנית של יוגב אוחיון, כמעט באותו גובה, שמאליים, ללא קליעה. בדרך כלל דיויד מביא 2 גארדים שמשלימים אחד את השני, כמו פארגו ופרקינס, כמו לוגן והיקמן, למרות ששנה שעברה החיבור פחות הצליח בחלק מהמשחקים.

    עד שלא נפרד לשלום ממשפחת פדרמן ורקאנטי, מכבי לא יצאו מהבנוניות,ובכל סגל שיבנה בעתיד נמשיך לראות חורים כאלה ואחרים.
     
מצב נושא:
הנושא נעול.