ליגת האלופות 2004/5 - שלב הבתים המחזור האחרון

הנושא בפורום 'פורום כדורגל עולמי' פורסם ע"י Dyer, ‏8/12/04.

  1. eastlands Member

    הצטרף ב:
    ‏8/6/04
    הודעות:
    6,333
    לייקים שהתקבלו:
    0
    אני מהבודדים שראו את ה90 דקות וביחד עם 2 אוהדי ליברפול , אני אומר לכם בבטחון שבניטז טעה כשעלה עם חלוץ פצוע (ברוס) ,וגבי אלונסו הוא פשוט הפריע לליברפול ,כמעט את כל בעיטות העונשין הוא ביזבז לליברפול , עד שג'ררד גירש אותו מאזור הכדור , גם האדישות שלו ממש הכעיסה את האוהדים , לגבי נונייז הוא בכלל שכח להגיע למשחק והנגיחה שלו ממטר לידי השוער היתה הפעולה היחידה שביצע ב90 דקות ,המגן הימני חוסמי כבר מזמן איבד את מקומו לפינאן הבינוני והספרדי הרביעי פצוע , באופן כללי ליברפול היתה מאוד בינונית לאורך 78 דקות ורק המקומים ג'ררד ומלר , וסינמה שנכנס בהפסקה ביחד עם התעוררות של קיוול באגף שמאל הם שגרמו לאדומים לעלות בקושי שלב מול קבוצה אפורה מאוד היום
     
  2. ChelseaPensioner משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏6/4/04
    הודעות:
    8,318
    לייקים שהתקבלו:
    5,807
    כרגע חזרתי מהמשחק... כמו כל המשחקים בליגת האלופות (מלבד אייאקס ברמת גן): חוויה, התרגשות ובסופו של דבר אכזבה עמוקה.
    בדקה ה-35 היינו בגביע אופ"א, בדקה ה-70 היינו בגביע אופ"א, ולרגעים קצרים בדקות האחרונות גם כן (הנגיחה ששוער יובה הציל מהקו, הכלב שעבד על יציע שלם ואמר שבאיירן מובילה 3-2).
    אין לי מושג מה אמבמבה עושה במכבי תל אביב. בעצם אין לי מושג מה הוא עושה על משטח דשא שמסומנים עליו קוים בלבן והמטרה היא להכניס דבר עגול לשער.
    אומרים שפעם הוא היה טוב, פעם, בנוער של ויטסה, כי אם הוא באמת היה חלוץ היינו עכשיו מחכים להגרלה כדי לראות מי תגיע לבלומפילד בפברואר.
    יובה עלתה היום עם ההרכב הכי חזק שלה מלבד זלאטן, שטפה את המגרש ב-20 דקות הראשונות אבל לא הצליחה להבקיע.
    בערך בדקה ה-30 מכבי קיבלה פנדל(ככל הנראה לא מוצדק, לפחות לפי הדיווחים בפלאפון במחצית), דגו עוד פעם בעט בקור רוח והכניס.
    בסביבות הדקה ה-70 (אל תתפסו אותי על הדקה, אני ממש לא זוכר) דל פיירו ניצל טעות שטותית לגמרי של הגנת מכבי וכבש את השוויון, בעצם ברגע זה מכבי הפסיקה להאמין.
    אם צריך לסכם את המשחקים שעברנו - ללא ספק החוויה הכי גדולה של אוהד כדורגל במדינת כדורגל כמו שלנו - אי אפשר להגיד שאני מאוכזב.
    4 נקודות זה הישג יפה בהתחשב בקבוצות שקיבלנו וגם גביע אופ"א לא היה בתכנונים לפני תחילת המשחקים.
    בסך הכל הייתה חוויה, צריך לזכור את זה טוב טוב כי ייקח למכבי הרבה זמן להגיע שוב למעמד.
     
  3. eastlands Member

    הצטרף ב:
    ‏8/6/04
    הודעות:
    6,333
    לייקים שהתקבלו:
    0
    תגובה אופינית של שסקל'ה , לא פלא שילד שמעריץ את ליגת הנוהמים והאלימים יגיב בהקנטות אישיות. ביי דפור שלום ולא להתראות ביי ביי ולנסיה תחזרי לך לאיצטדיון הקופים שכניראה יסגר לשנתיים הקרובות , להתראות אנגולו דש מאופא , וגם לרניירי הליצן שכבר הספיק להתנצל לפני שיעוף מהגו'נגל של אלופת ספרד ויסגור מעגל באיטליה כניראה בסלרינטנה, רק עונשים כבדים והתערבות רצינית של הרשויות ישפרו את הקטסטרופה במדינה המבורדקת הזאת (אולי עזרה מהאנשים שהביאו את המשחק לשם תעזור) נשארנו עם העגלקטיקוס ועם הקטלונים החביבים שלעולם לא התחברו למדינה אותה כביכול הם מייצגים.
     
  4. Yeste Member

    הצטרף ב:
    ‏12/10/04
    הודעות:
    2,695
    לייקים שהתקבלו:
    0
    אתה בנאדם קטן.
    במקרה גם אני ראיתי את המשחק,ליברפול שיחקו מצויין,אלונסו פשוט שחקן מבריק ואתה יכול לשאול כול אוהד ליבאפול שאתה מכיר,הרכש הטוב ביותר שליברפול עשו ב-10 השנים האחרונות.
    כנ"ל לואיס גרסיה,לא נחשב לכוכב על בליגה הספרדית אבל עד הפציעה הוא ללא ספק אחד הזרים הבולטים בליגה,נוניז,מה שטוב מספיק לליגת הנוער בספרד-מספיק לפריימרליג .
    כל הכבוד לניצגות,הצרפתים-ספרדים של ארסנל,הצרפתים -פורטוגלים של מוריניו,ומעל לכול הספרדים של ליברפול+סטיבן ג'רארד אחד ענק(אמן בריאל מדריד) פנומן! אני לא מאמין שאני אומר את זה על שחקן אנגלי,אבל ג'רארד בעייני הוא הקשר האחורי הטוב בעולם כהיום, וביחד עם אלונסו לליברפול יש עתיד מזהיר. http://www.asoccer.co.il/forum/html/emoticons/eusa_clap.Xxx
     
    נערך לאחרונה ב: ‏9/12/04
  5. Barcik Member

    הצטרף ב:
    ‏28/8/03
    הודעות:
    6,708
    לייקים שהתקבלו:
    0
    לא יאמן דפורטיבו. לא יאמן. השחקנים של אירורטה איבדו את כל חדוות המשחק, לחלוטין. שום שחקנים שאכפת להם מתגובת האוהדים, מתגובת התקשורת, מקבוצתם, לא ירשו לעצמם לשחק ככה. אבל, יסטה, אני לא חושב שאירורטה אשם. חאבו חזה את המצב הזה כבר בקיץ, כשהתפלל מלנדוירו לקבל כסף לרכש אבל נענה בשלילה. הוא ידע שבלי רענון כלשהו של הסגל, הקבוצה שלו היא סוס מת. וכעת נותר רק לקוות שהנשיא המצליח ביותר בהסטוריה של דפורטיבו לה קורוניה ידע לפתוח את הכיס ולתת לחאבו לשקם את הקבוצה. זה אולי לא יגמר במירוץ לאליפות, אבל עם קניות נבונות (וכולנו יודעים את טביעת העין של אירורטה), דפור' תוכל לשנות את פניה בסיבוב השני ולהעפיל לליגת האלופות גם לעונה הבאה. לאירורטה, להבדיל מהשחקנים שלו, עוד לא נמאס.
    לפחות סביוליטה כובש ומבשל. האם נצליח להחזיר אותו כשמונאקו בשמינית הגמר?

    משחק גדול מאוד של ליברפול. גול ענק של ג'רארד, הלב הגדול של הסקאוזרס. אבל מעבר לנצחון היום, הבשורה הגדולה מהמשחק זה הזמן. רפאל בניטז מקבל חודשיים נוספים לבנות את ליברפול, עד למשחקי שמינית הגמר בפברואר. עד אז, יתכן מאוד שכולן ירצו להמנע מהאדומים של מרסי-סייד.
    ואיסטדלנדס - התגובה שלך מאוד לא בוגרת. כאחד מאלה שהתלוננו על ההודעות המתגרות של יסטה, אתה לא צריך בעצמך לצאת בפרשנויות ילדותיות ומקניטות.

    משחק איום ונורא באולימפיקו. התוצאה לא משקפת את מה שקרה שם, אבל זה בכלל לא חשוב. פשוט משחק רע, משעמם ובקצב נוראי. כאילו שזה לא מספיק, רונאלדו מושך את דלאס ביד, מפליץ, נופל ומקבל פנדל. לואיש יודאס פיגו היחו דה פוטה, כמובן, מסיים אותו באופן בלתי חוקי בעליל. נראה שהמשחק של לברקוזן היה מעניין הרבה יותר, עם וורנין במשחק ענק (מעניין מה ידידי יליד קייב יספר עליו מחר) וקייב בהתפרקות טוטאלית. מהתקציר, נראה שכל הקשיחות הרגילה שלהם זרקה אותם והם פתאום נראו כמו מכבי ת"א ביום רע. שניידר מתעתע בהגנה האוקראינית עם הטעייה של גן ילדים, ושאבקובסקי חוזר לסורו.

    ובכלל, איזה יום איום לשוערים. מונואה, קירקלנד (מה זו הקפיצה המפגרת הזו? טמטום), שאבקובסקי, פליצולי (בורח מהכדור), ומעל כולם בלאז'ק עם שטויות שוער שלא ראיתי כבר הרבה הרבה זמן. למעשה, מאז השער העצמי מחוץ שספג הדמן (?). פשוט למות מצחוק.
    :aaarofl:

    ועכשיו, התחושה החמצמצה הרגילה שלפני הפגרה. חודשיים לחכות, כמה עצוב. אוהדים נייטראליים, תחזיקו אצבעות לארסנל - בארסה.
     
  6. Yeste Member

    הצטרף ב:
    ‏12/10/04
    הודעות:
    2,695
    לייקים שהתקבלו:
    0
    אחד הדברים המוזרים ביותר אחרי ההשפלה הנוספת למונאקו היה לראות בתקציר את הנשיא של דפור מחייך ומספר בדיחות לנסיך ממונאקו... משהו מסריח בקבוצה הזאת השנה.
    לא יאמן שזאת אותה קבוצה שהדיחה בשנה שעברה את יובה הגדולה ו"גרנדה מילאן" בדרך לחצי גמר גביע האלופות.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏9/12/04
  7. eastlands Member

    הצטרף ב:
    ‏8/6/04
    הודעות:
    6,333
    לייקים שהתקבלו:
    0
    אלונסו הרכש הכי טוב של לברפול ב10 השנים האחרונות , למה 10? אולי בגלל שלפני 10 שנים אתה עדיין שיחקת בג'ולות וניגבת נזלת ירוקה מהסנטר , שסק אתה עוד מעט מתגיס היית כבר בלשכת גיוס יאהבל .
     
  8. KirkH Member

    הצטרף ב:
    ‏27/11/02
    הודעות:
    13,515
    לייקים שהתקבלו:
    70
    באמת מצאת לך יופי של טיימינג. מה בדיוק הבעיה שלך ושל חצי מדינה עם אמבמבה ממש נשגב מבינתי...

    לך תראה את השידור החוזר, תספור כמה פעמים עשו על אמבמבה עבירות, תספור כמה צהובים שחקני יובה קיבלו אחרי עבירות עליו, את השער, עם כל הכבוד לקור הרוח של דגו, מכבי חייבת לאמבמבה, הצגה או לא - הוא זה שהביא את הפנדל.

    משחק מצויין של חלוץ שנאלץ לרדת עד לקו מרכז המגרש כדי לקבל כדור ולמרבה הצער, גם שם, אחרי שהוא כבר מצליח להוריד את הכדורים הגרועים שהוא מקבל, גם שם במרכז המגרש הצפוף של מכבי, אמבמבה עדיין לבד.

    אמבמבה עושה בדיוק מה שמצפים ממנו (קלינגר במקרה הזה ולא האוהדים). לשחק כחלוץ חוד בודד זה ללא סיוע מינימלי מהקישור זה דבר שכמעט ולא רואים היום באירופה, וכשרואים - אז לא באים בטענות לחלוץ. מי ישמע כמה כדורים קיבל אמיל אמבמבה לשטח בו הוא באמת יכול לעשות משהו עם הכדור? ברגע שנכנס אדו גם אפשר היה לראות את הבדלי הרמות בינייהם. בעוד אמבמבה הצליח להשתלט על כדורים ולהוריד אותם אחורנית, אדו פשוט נפל כל פעם שהכדור הגיע אליו.

    במכבי יש שחקנים הרבה הרבה פחות טובים מאמיל אמבמבה, אבל כמו תמיד, הכי קל זה להאשים את החלוץ שלא כובש.
     
  9. BOSS Member

    הצטרף ב:
    ‏1/7/04
    הודעות:
    708
    לייקים שהתקבלו:
    0
    אל תשפטו שחקן בעונתו הראשונה בלי לתת לו זמן, למרות שלדעתי הוא היה טוב היום, כמו כל מכבי, ואני לא מבין מה הבעיה איתו. עשה להגנת יובה הרבה בעיות ולולא הוא והפנדל שהוא סחט, המשחק היה רדום ובלי מתח.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏9/12/04
  10. yakirmaimon Member

    הצטרף ב:
    ‏12/11/04
    הודעות:
    371
    לייקים שהתקבלו:
    0
    אמבמה גדול. משחק לא רע, דבר שלא צפיתי לו. פנדל שלא היה ולא נברא, חבל באמת שקיבלנו תשער הזה ששבר את הלב שלנו(אוהדי יובנטוס) לאחר 5 משחקים שלא ספגנו. בסוף השוונו העיקר והיו גם ליובה דקות טובות במשחק,לפי מה שאני רואה פה עכשיו עשיתם את מכבי כאילו כל המשחק הם רק בעטו לשער, וזה לא נכון..
    אמבמבה היה השחקן הכי טוב של מכבי בלי כל ספק, גרם הרבה בלבול בהגנה שעם מונטרו ופסוטו במקום תוראם באמת נראתה מבולבלת בכמה מקרים, רק תראו איך ההגנה שונה בלעדיהם.
    הקישור בלי אמרסון הרבה פחות יציב. ההתקפה בלי זלטן פחות פוריה. לסיכום חלוקת נקודות וחבל שבאיירן לא ניצחה באמסטרדם, הייתה מסדרת למכבי כרטיס לאופ"א.

    רומא-ריאל מדריד. מאוד התאכזבתי מכל ההתנהלות של רומא למשחק הזה. רומא הייתה צריכה ויכלה לעשות הרבה יותר. כל התכנונים השינויים ה"מנוחות" שדל נרי עשה ונתן לחניכיו פשוט בושה. משחק בו רומא היו צריכים לתת פייט לריאל ולהקשות על העלייה שלה, חבל מאוד.. במקום זה לדעתי הקבוצה שהייתה הכי טובה בבית לאורך כל הזמן (דינמו קייב) נותרה בחוץ, כמה חבל בשביל האוקראינים.

    ליברפול-אולימפיאקוס. ובמילה אחת, צפוי. ניצחון של ליברפול ועולה לשלב הבא, יפה, אך עדיין לא משכנע אף אחד, ליברפול תצטרך הרבה מזל כדי לעבור את שמינית הגמר, וזה עוד בלי לדעת את מי היא תקבל.

    מונאקו-לה קורוניה. לה קורוניה הקבוצה הזו שנה שעברה והשנה=שני עולמות נפרדים. פשוט כואב הלב לראות את הקבוצה עם מספר הכישרונות שלהם ככה משחקת. 0-5 בבית, ממש השפלה, חבל חבל!


     
  11. ChelseaPensioner משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏6/4/04
    הודעות:
    8,318
    לייקים שהתקבלו:
    5,807
    קירק, כנראה שדברים שרואים מהמגרש לא רואים מהטלוויזיה.
    אני לא יודע כמה משחקים של מכבי ראית השנה, אבל אמבמבה הוא פשוט שחקן גרוע, והדברים שכתבת פשוט לא נכונים.

    אוקיי, עשו עליו עבירות. יש לך מושג כמה פעמים הוא נפל במשחק?! 80% מהפעמים שהוא קיבל כדור הוא נפל, ב-90% מהנפילות הוא לא קיבל עבירה. ובעצם למה לקבל עבירה כשאתה מחליק על הדשא?
    חלוץ, שהקשר הכי קרוב שלו לשער ב-15 משחקים הוא גרימה לפנדל. מה רוצים ממנו? שיבקיע?!
    סלח לי, אבל כנראה שראית אולי 5 דקות מהמשחק, כי אפשר לספור על יד אחת את מס' הכדורים שהוא קיבל במרכז המגרש וממש עשו את הדרך לשחקן מכבי אחר. וזאת לעומת העובדה שגם 20 ידיים לא יספיקו לספור את כמות הפעמים שהוא קיבל כדור מדגו/תמיר כהן/זיתוני והסתבך עם הכדור.
    פסקה מלאה בבולשיט.
    מישהו האשים אותו שהוא לא עבר את ההגנה של יובה לבדו וכבש? גם כשמכבי הגיעה קרוב לרחבה או לחלופין למצבי הרמה הוא פשוט הסתתר מאחורי איזה שחקן של יובה, כאילו הוא בכלל לא רוצה שימסרו לו.
    גם דגו קיבל כדורים במרכז השדה והיה כמעט לבד, ובכל זאת כל כמעט כל פעם הוא הצליח לבנות התקפה ולא לאבד.
    שוב, פשוט לא נכון. הוא לא הצליח לעשות זאת.
    המשפט הזה פשוט אבסורד מבחינתי.
    אז את מי נאשים, את הבלם?

    ההבדל בינינו, קירק, הוא שאתה מתייחס ספציפית למשחק הזה, שאיכשהו נדמה לך שאמבמבה שיחק בו טוב.
    מה התירוץ מול מכבי פ"ת, הפועל חיפה, הפועל ת"א?
     
  12. KirkH Member

    הצטרף ב:
    ‏27/11/02
    הודעות:
    13,515
    לייקים שהתקבלו:
    70
    קודם כל, אני ראיתי את כל המשחק. דבר שני, אני מציע לך לעשות את אותו הדבר כי כנראה לא שמת לב לתרומה של אמבמבה.

    אין שום קשר בין המשחק היום לבין משחקים אחרים. זה דבר ראשון, המשפט הראשון בהודעה שלי דיבר על הטיימינג בו בחרת מכל הקבוצה לתקוף דווקא את אמבמבה. זה באופן כללי.

    עכשיו, גם בליגה, ואין בכלל משמעות לזהות היריבה, מכבי, כשהיא משחקת עם חלוץ בודד - אין לחלוץ הזה שום משמעות מכיוון שהוא לא מקבל עזרה. גם מול מכבי פ"ת וגם בדרבי (כשאמבמבה קיבל מקום בהרכב) התפקיד שלו לא השתנה, הוא עדיין הסתובב הרבה יותר קרוב לחצי מאשר לרחבת היריב. וכשחלוץ מקבל את הכדורים שלו באוויר ובמרחק של 30 מטר מהשער, הבעיה היא לא בו.

    אתה מדבר על דגו??? דגו??? אז הוא כבש פנדל, סו וואט? לך תראה את המשחק, תחפש מסירות גדולות של דגו. פרץ שלוש פעמים על הקו השמאלי, הוציא קרן ופאול. זהו.

    טווווווב, הוא הסתתר מאחורי זבינה, זה לא שהצרפתי פשוט גדול ממנו בשלושה ממדים, הוא הסתתר...
     
  13. לירן מנהל כללי מנהל כללי

    הצטרף ב:
    ‏5/8/02
    הודעות:
    38,762
    לייקים שהתקבלו:
    8,312
    אני הראשון מאלה שממש לא העריכו את מכבי ת"א על מה שהיא עשתה עד אתמול בליגת האלופות. אבל אתמול ראינו מכבי ת"א אחרת, מכבי ת"א טובה שהייתה קרובה לנצח את יובנטוס הגדולה והייתה כל כך קרובה לעלות לגביע אופ"א על חשבון איאקס.

    אבל שוב.. ניר קלינגר הפחדן מראה כמה שאין לו ביצים, עזבו ביצים, שכל.
    אתה בשוויון 1-1 אתה יודע שאתה חייב לנצח, אתה רוצה להכניס עוד חלוץ? אדו? הגיוני... אבל למה על חשבון אמבמבה?? חלוץ על חשבון חלוץ??? מה עשית בזה? מה גם שאמבמבה היה טוב מאוד אתמול ועשה את המשחק הכי טוב שלו במדי מכבי ואדו ראינו כבר שהוא לא יותר מסתם אפס.

    מכבי עמדה יפה על המגרש, החלק ההתקפי תיפקד עם ביטחון, החלק ההגנתי קצת פחות. גל ניר עמד במשימה היטב ואני בטוח ששטראובר ישב ואכל את הלב, אם מכבי היו עולים הוא היה אוכל עוד יותר את הלב. חור לא מוסבר בהגנה נתן ליובה את השוויון, חבל.


    ריאל מדריד... ריאל עלתה בזכות רומא. רומא שהיא גם ככה קבוצה עלובה, תוסיפו לזה את המגרש הריק ועוד דל נרי פותח עם שחקנים מהספסל ולא יודע מאיפה... ריאל מדריד קיבלה מתנה. אחרת היא לא הייתה עולה.
     
  14. Nigel Winterburn משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏19/3/03
    הודעות:
    15,795
    לייקים שהתקבלו:
    145
    אוי אוי אוי, יש לי כבר פרפרים בבטן מהמחשבה על הגרלה, ויש לי הרגשה שפ.ס.וו נתנו לנו במתכוון את המקום הראשון בבית, כי משום מה הקבוצות שסיימו שניות פשוט חזקות יותר. למעט פורטו וורדר ברמן אני לא רואה שום קבוצה בהגרלה שארסנל פייבוריטית נגדה, ותחושת הבטן שלי אומרת שתהיה לנו שמינית-גמר עם ארסנל נשחטת ע"י באיירן.
    הגרלה חלומית עבורי (בלי כל קשר לארסנל) תהיה צ'לסי-ריאל מדריד ויובה/מילאן נגד מנ. יונייטד. ככה יובטח לי ששתיים מהקבוצות השנואות עלי באירופה יודחו בכל מקרה http://www.asoccer.co.il/forum/html/emoticons/cool.Xxx .
    נצטרך להתאזר בסבלנות עד מחר...

    אגב, הטעויות של בלאזק פשוט קרעו אותי, מה הסיכוי שדבר כזה יקרה פעמיים באותו משחק?! http://www.asoccer.co.il/forum/html/emoticons/rolleyes.Xxx
     
  15. uri משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏13/8/03
    הודעות:
    16,013
    לייקים שהתקבלו:
    3,511
    מין:
    זכר
    בעיות פוריות? לא בצ'מפיונס ליג.

    חחח, האם זו מגמה מתפתח או סתם אירוע חולף. הקבוצות בליגת האלופות, לפחות בשלב הבתים, משחקות כדורגל פתוח ומעדיפות לנסות לכבוש מאשר לא לספוג. הדוגמא הטוב ביותר לכך היא לברקוזן, שבמשחק שהיא הייתה חייבת לנצח היא הימרה על כל הקופה ופתחה עם ההרכב הכי התקפי שלה.

    בהחלט שהיו אתמול תוצאות יותר מדי מפתיעות, לא מבחינת המנצחת אלא כמות השערים והתבוסות. 3.625 שערים בממוצע למשחק. פעמיים 0:5 ושלוש פעמים 0:3. דבר כזה עוד לא נראה בליגת האלופות.

    הכדורגל הגרמני במגמת עליה רצינית, כבר הרבה שנים לא היה מצב של שלוש גרמניות בשמינית הגמר. אומנם כולן עלו מהמקום השני, אבל זה לא מוריד מההישג. תוסיפו לכך שגם שאלקה וגם שוטטגרט עלו לשלב הההצלבה בגביע אופ"א וכך שלאאכן, קבוצה מהליגה השניה, עדיין יש סיכוי וראו שהכדורגל הגרמני חוזר, לפחות לעונה זו.

    כל הכבוד גם לאנגליות, שכמו הגרמניות העללו את כל הקבוצות שלהן לשלב הבא. ההישג עפילו עולה על אלה של הגרמנית בכך ש-4 קבוצות ייצגו את אנגליה בשמינית הגמר.
    לא הייתי מנסח את זה כשיפור בכדורגל האנגלי מהשנים האחרונות, כי הליגה האנגלית כבר כמה שנים היא העשירה בעולם ומשקיעה יותר כסף מכל ליגה אחרת. ולכן מבחינתי השינוי הוא בתפיסה. כי עם כל הכסף הליגה האנגלית עדיין לא טובה כמו הספרדית והאיטלקית או הגרמנית לדעתי, אבל סגלי הקבוצות עדיין מאוד איכותיים (בעזרת אותו הכסף), מה שקרה הוא שהקבוצות האנגליות התחילו להיבנות למרה האירופית ולא המקומית. צ'לסי של מוריניו היא הדוגמא הקלאסית של קבוצה אירופית שמשחק בליגה האנגלית ולא של קבוצה אנגלית שמשחקת באירופה, אבל גם בניטז עושה בדיוק את אותו הדבר בליברפול. גם מנצ'סטר וארסנל מתחילות להפיק לקחים. אבל! יש אבל גדול. המבחן האמיתי של האנגליות יגיע בשלב הבא, וזה מכיוון שהן קיבלו את הבתים הקלים ביותר בליגת האלופות ובפער גדול. הפעם לדעתי זה כן מוריד מההישג ולכן נצטרך לראות את האמת בשלב הבא.

    מב לעזלזל קורה לדפורטיבו. לפני המחשק הייתי בטוח שדפורטיבו הולכת לתת פייט וההרכב החזק הוכיח זאת. אבל הקבוצה שעלתה למיגרש נראת כלא מתאימה לרמות הללו, פשוט קבוצה רעה (לפחות מהתקציר). בברור היה נראה שזו תוצאה מוצדקת.