ליגת האלופות - המחזור החמישי: ליברפול וברמן מנצחות

הנושא בפורום 'פורום כדורגל עולמי' פורסם ע"י תומר22, ‏27/11/07.

  1. Bensh Member

    הצטרף ב:
    ‏27/1/05
    הודעות:
    6,643
    לייקים שהתקבלו:
    0
    לא בורקס, לאפה
     
  2. uri משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏13/8/03
    הודעות:
    16,032
    לייקים שהתקבלו:
    3,514
    מין:
    זכר
    בחרתי לצטט את ריקי באקראי ולא לה ספציפית ברצוני לענות, אלא לכלל אוהדי ריאל שבוחרים לבקר את שחקני ההגנה.

    בכודרגל המודרני קבוצות כדורגל תוקפות כקבוצה ומגנות כקבוצה. אין זו תהיה טעות להצביע על חלק מקבוצות האיטלקיות שבוחרות להגן כקבוצה, אולם לתקוף ביחידים. האנטיתזה למצב זה הינה ריאל מדריד. מצב בו הקבוצה תוקף כיחידה, אולם מתגוננת ביחידים. יותר מכך, הגדרה שבלונית זו גוררת אחריה תופעות רבות אשר את תוצאותיהן אתם בוחרים לפרש בדרכים שונות. ראשית, נוצר לכאורה החוסר תיאום. שנית, שחקנים שאופיהם התקפי בוחרים שלא להשתתף במשחק ההגנה. כך נוצר מצב שריאל מדריד לעיתים רבות מתגוננן במספר מצומצם של שחקנים. כאשר פרט לרביעית ההגנה היחיד שאולי עוזר הינו דיארה או גאגו, אולם לא הראשון ולא השני, ואלי גם לא שניהם יחד לא מתקרבים ברמת המיקום, קריאה ותנועה למה שעשה לבדו מקאללה בזמנו. עכשיו קחו את כל מה שכתבתי ותראו איך הכל משתקף בשער הראשון: מארסלו ניתקע בהתקפה, אולם אף שחקן לא ראה לנכון לסגור את עמדתו. נוצר חור באגף השמאלי של הגנת ריאל שגרם למטזלדר לצאת מעמדתו ולתקוף את רוזנברג באגף. זה הותיר את פפה אחד מול שנים, ומה לעשות הוא אינו קנבארו, אולם זו תהיה בורות להאשים רק אותו בכך שלא בחר במיקום היחיד שהיה נכון בו אפשר לסגור (גם בצורה חלקית) את שני שחקני ההתקפה. כאשר בשנה שעברה קאפלו החזיר את בקהאם הוא אולי לא קיבל שחקן שתורם המון כשרון ויצרתיות, אולם הוא קיבל עוד שחקן שיורד להגנה, מה גם שבקהאם הוא בחור קריזמטי וכאשר הקשר האנגלי דופק ספרינטים לאחור הוא מדביק גם את גוטי ורוביניו. אצל שוסטר זה פשוט לא קורה ושחקנים מרשים לעצם שלא להשתתף במשחק ההגנה. רוביניו אולי מחייך יותר, אולם קאסיאס כתוצאה מכך הרבה פחות. לא סתם אמר לפני כמה חודשים פאביו קנבארו: "כאן מגנים פחות כקבוצה ויותר כבודדים, לכן אתה מוצא את עצמך המון במצבים של אחד על אחד ולפעמים גם שניים על אחד. זו המנטליות כאן ובלתי אפשרי לשנות זאת, למרות שניסינו (עם קאפלו) בעונה שעברה. אני תמיד אומר להם (חברי לקבוצה) לעזור במשחק ההגנה, מכיוון שהדבר החשוב בכל קבוצה הוא האיזון ומלחמה משותפת כקבוצה.
    אני לא יכול לומר לרוד ואן ניסטרלוי ולראול לעבוד בהגנה, אבל אני כן מבקש מהם להתאים את עמדתם ברגעים קשים כאשר אנחנו תחת לחץ. כאשר אתה במגרש עם קשרים התקפיים כמו גוטי, סניידר ואריין רובן, הם מתעצלים ומתרכזים בעיקר בהתקפה במקום לבוא ולעזור בהגנה. אנחנו כן מדברים על כך (אבל זה לא עוזר)."

    אז נכון, נוח לנו לבוא ולומר היום על פפה שהוא לא שווה 3 מיליון או 4 מסטיק בזוקה, ומחר נוכל להאשים את מטזלדר ויום למחורת להוריד מערכו של קנבארו, אולם עד שריאל לא תגן כקבוצה לא משנה איזה בלם תביאו ואיך תסדרו אותם על המגרש, ריאל תמשיך לשחק רע בהגנה ולספוג שערים.
     
    נערך לאחרונה ע"י מנהל: ‏30/11/07
  3. beitar4ever Member

    הצטרף ב:
    ‏9/9/07
    הודעות:
    2,286
    לייקים שהתקבלו:
    0
    זה הדבר שאני כ"כ פחדתי ממנו בתחילת המשחק, ומסתבר שהחששות שלי לגבי ההגנה הגרועה של ריאל היו נכונות, אני חושב שבין פפה למצלדר בכלל לא היה תיאום הם שיחקו כאילו הם לא מכירים אחד את השני, בכלל אני חושב שכל השינויים של שוסטר בהגנה אחרי כל משחק, משפיעים מאוד על ריאל , ואמרתי משפט בדיון של ריאל( או באחר.. לא זוכר בדיוק) ואני יחזור עליו, שוסטר חייב לייצב את ההגנה שלו מה שאומר זה מרכז הגנה קבוע , כי אם הוא משנה בכל משחק בלם אחר, ככה לאט לאט כל הבלמים שלנו יאבדו את הביטחון העצמי, הוא צריך לתת לשניים הטובים בריאל שהם לדעתי , קנאברו ומצלדר לפתוח, וגם אם יעשו טעויות שימשיכו לפתוח בהרכב, אין מה לעשות חייב שיהיה שיטה בריאל אחרת הטעויות לא ייפסקו לעולם.
    האפשרות השנייה של שוסטר זה לשחק בהרכב הגנתי ממש שכולל , 3 בלמים, ככה זה יהיה גם פיתרון טוב למשחק ההגנה החלש של ריאל.
     
  4. Sergio Ramos Member

    הצטרף ב:
    ‏30/6/07
    הודעות:
    3,539
    לייקים שהתקבלו:
    0
    כרגיל, יום עלוב של ההגנה, שהייתה פקטור משמעותי בהפסד הזה. התקפה דלילה שמסתמכת על מבצעי רוביניו. קישור אפור מאוד. גאגו כרגיל, בחלק ההתקפי לא תורם כלום, בהגנתי טיפה כן. אבל דיארה? מה זה?! . פשוט עלוב. לעזאזל הוא שחקן כדורגל הנגר הזה? בסדר, אומרים לפעמיים ששחקן בכושר רע. אבל ממה שראיתי אתמול, זה מדהים. דיארה פשוט לא זז, לא זז. בפן ההתקפי התרגלתי שהמילה 'התקפי', היא לא בלקסיקון של דיארה, הוא לא יודע מזה התקפה. רק שאתמול גם בהגנה הוא איום ונורא, גאגו אף היה יותר טוב ממנו בהגנה. דאירה פשוט לא יודע איפה האו, האו חושב שהאו בחלום שאני רואה אותו משוטט בסתם על המגרש.
    פפה פשוט עלוב, עלוב. אין מה להגיד. מה הוא חושב לעצמו החייזר הזה? שהוא קשר מוביל כדור או משהו? כל כדור שני הוא מעיף, מאבד בסתמיות, עוזב את העמדה וגורם לחברו הטוב מצלדר להיראות גם לא טוב. בינתיים, 3 הבלמים שלנו, עדיפים עליו בהרבה.
    היו דקות ששיקחקנו קצת כדורגל פה ושם, שראול ירד מעמדה שלו וחיבר כמה פסים שבסוף הגיעו לרוביניו שעליו שיחקנו, הצלחנו ליצור איזה מצב או שתיים, אבל עדיין זה רחוק מלהרשים. רוביניו כרגיל היה הטוב במגרש. ואני שואל? למה להחליף אותו. אנחנו בפיגור, רוביניו הכי טוב על המגרש ואתה מוריד אותו? לא מובן לי.
    ראול ביום סביר, עשה כמה מהלכים במחצית הראשונה ואי אפשר שלו להחמיא לו. אבל שוסטר כמובן היה חייב להחליף אותו, לא מבין למה הוא מחכה עם החילופים שלו, למה הוא לא מכנסי את סביולה שיוסיף מימד חדש להתקפה שלנו? למה?!
    מרסלו, נו מה אני יגיד, עלוב במות קשות. זה לא יאמן כמה חורים אפשר לעשות. הוא בטוח שהאו יודע את התפקיד מגן? כרגיל אותה ביקור של תמיד, נשארת. חורים, חוסר הפשעה על המשחק, יום חלש להחריד. לספסל.

    בקיצור, לגבי ההגנה שלנו, יום חלש של כולם. בראשם פפה ומרסלו הנוראים. זה מוזר להגיד זאת אבל לא נראה לי ששוסטר עובד עם ההגנה שלו באימונים, זה לא רק אחד, זה כולם. איפה התיאום בין שוער לבלם שלו? איפה התיאום של הרביעיה שלנו...לטיפולך ברנד. בינתיים זה ממשיך לפגוע בנו.

    החיסרון של קשר אגף שני בצד ימין, מורגש ומורגש מאוד. זה גורם לסרחיו ראמוס לעזוב את העמדה שלו בצורה קיצונית מידי. ושראמוס מקבל כדור ורוצה לשלוח אותו קדימה, הוא פשוט לא יכול, כי אין אף שחקן, רק גאגו בא מאמצע לקבל או דיארה שלרוב מקבל ומאבד.
    וזה אף גורם לרוד אפילו להתפרס לאגף הימיני מה שהוא בכללל לא צריך לעשות. רוד היה מאוד חלש, אבל קורה, מה לעשות, עד עכשיו הוא הבקיע כמות שערים נכבדה. לא ניתן לבוא אליו בהאשמות בזמן שהקישור שלך נראה כמו חבורת חובבנים.
    היגואין נכנס והוסיף איזשהו מימד ואופציה התקפית, אבל כרגיל, מאכזב אותי ברמות קשות. הבחור מאוד פחדן, חסר ביטחון, כל כדור הוא מאבד או לא יודע מה לעשות. רובן עדיין נראה כשיר ועדיין לא חם. מאוד איטי ולא יודע מה לעשות עם עצמו בהתקפה.


    נאמס לי מהקישור האפור הזה שלנו, דיארה לא תורם כלום, לא להגנה , לא להתקפה. גאגו עוד סביר, אבל גם לו לא חסר. די פחדן, ולא יוצא קדימה. לא רוצה יותר שתי קשרים הגנתים על המגרש, זה נמאס לי. אנחנו תוקפים עם 4 שחקנים בלבד. אין שום הצטרפות של המרכז, אין חיבור בין הגנה להתקפה, גוטי שהיה חלש עוד פה ושם מחבר ובא לקבל כדור, ורוביניו כמעט סוחב לבד את ההתקפה.
    בשבת כולם יהיו כשירים, אני מקווה לראות מערת הרבה יותר התקפי שכולל שתי שחקני אגף, שתי שחקנים על הקישור, אחד מדיארה\גאגו וסניידר או גוטי ליד.

    המערך הנ"ל שלנו לא מניב כלום, מערך לא סימטרי, אין טביעת יד ממשית של המאמן. כל הדברים הכביכול יפים שלנו, מגיעים לאחר מהלכים של רוביניו או איזה פוקס שאנחנו מחברים כמה מסירות מדויקות.
     
    נערך לאחרונה ע"י מנהל: ‏29/11/07
  5. JR-Riquelme Member

    הצטרף ב:
    ‏27/8/07
    הודעות:
    6,146
    לייקים שהתקבלו:
    285
    זה פשוט מאוד - הביתיות. כל קבוצה בבית הזה יש לה בית שקשה קשה לנצח שם, במיוחד בשיקטאש, אותי לא מפתיע שבשיקטאש בתמונת העלייה, בגלל הבית האדיר שלה, היא קבוצה חלשה אבל בבית עם הקהל המפחיד לא לזלזל בה. ופורטו? הפורטגליות תמיד פייבוריטיות בבית לא משנה נגד מי ישחקו, את זה כל האנגליות יוכלו להגיד לך.


    אבל הוא באמת לא שווה 3 מיליון, תראה איך הוא נראה, אין לו אפילו את הבסיס שצריך להיות לבלם, כלום. אין לו מיקום, מאבד כדורים כל הזמן, ובהגנה של ריאל בגלל שהיא לא מתואמת אין מי שיחפה עליו, כי קנאברו לא שיחק היום, וקנבארו זה לדעתי המחפה הטוב ביותר בעולם. אם ריאל פעם אחת יביאו בלם חזק שיכול לעשות סדר בהגנה, כמו פרדיננד, או קולו טורה, אז ההגנה שלהם תיראה מצויינת. אבל היא מביאה את כל הבלמים שלה באותו תפקיד, יש 2 סוגים, אחד שהוא מייצב ואחד שעושה עבודה שחורה, קנאברו עושה עבודה שחורה, ואין אף אחד שיכול לייצב.
     
  6. REAL MADRID Member

    הצטרף ב:
    ‏1/8/06
    הודעות:
    7,689
    לייקים שהתקבלו:
    0
    בעיקרון היינצה ומצלדר נמצאים על תקן המייצבים. השילוב של היינצה וקנאברו היה מצוין במשחקים שלפני הפגרה, הבעיה היא שבפגרה היינצה נפצע ואז גם קנאברו..
     
  7. Riki Member

    הצטרף ב:
    ‏13/7/05
    הודעות:
    5,747
    לייקים שהתקבלו:
    0
    אורי טוטי, אתה בא ומנתח את ריאל כקבוצה, ובכן אנחנו יודעים שיש ליקויים בהגנה, זה אף פעם לא היה הצד החזק שלנו.
    אבל שאנחנו מדברים פה על שחקן, ברמת העקרון זה לא להפיל עליו תיק שלם של קריסת ההגנה. מדברים על האיכות שלו כשחקן וזה בתכלס רוב התגובות.
    האפקטיביות, התרומה שלו כשחקן לקבוצה פלוס היכולת האישית שלו בזמן משחק זה מספיק מסד נתונים כדי לקבוע לגבי שחקן. ותאמין לי שכמה מאיתנו ראו כמה וכמה משחקים של ריאל כדי לצאת בהצהרות. http://www.asoccer.co.il/html/emoticons/smile.Xxx