לאן הולך הכדורגל?

הנושא בפורום 'פורום כדורגל עולמי' פורסם ע"י Andrse Iniesta, ‏17/7/06.

  1. Andrse Iniesta Member

    הצטרף ב:
    ‏17/7/06
    הודעות:
    39
    לייקים שהתקבלו:
    0
    טוב, צודק

    אחרי מונדיאל 2006 וירו 2004 הכושלים שבו הנבחרות שזכו היו נבחרות הגנתיות ושבטורנירים אלו הייתה יכולה חלשה מאוד והגנתית האם הכדורגל שלנו הופך להגנתי ומשעמם אני חושב שכן.
    רק תסתכלו על הנתונים במונדיאל 2006 נכבשו הכי מעט שערים בכל המונדיאלים בכל הזמנים(מבלבד איטליה1990), ולדעתי המונדיאל האחרון היה גם הגרוע ביותר בכל הזמנים.
    אפילו בגמר ראינו משחק טקטי ומשעמם שאם לא האדום הטפשי של זידאן גם היה נזכר כאחד הגמרים הגרועים בתולדות המשחק.
    רק כדי להמחיש לכם כמה הכדורגל שלנו בירידה קראו את הציטוט הבא: "המונדיאל הזה היה אנטי פוטבול, אפילו האלופה לא הרשימה. היה לה מזל שיש לה אוסף של שחקנים שידעו בכל פעם להכריע את המשחק".
    את המשפט הז אמר יוהאן קרויף האגדי ולא על מונדיאל 2006 אלא על 2002 שנחשב ליותר מוצלח מ-2006 (למרות שלדעתי שניהם היו רעים). את אותו משפט בדיוק אפשר גם לומר על מונדיאל 2006 שכולם חשבו לפניו שיהיה מעולה עם כדורגל שמח (דרו-אמריקאי).


    אני חושב שצריך לשנות לא מעט חוקים בפיפ"א לדוגמא:

    הקטנת השערים, שהמונדיאל לא יהיה כמה שבועות לאחר סיום הליגה אלה 2-3 חודשים כדי שהשחקנים יהיו בכושר טוב יותר ויחזרו רעבים יותר (ע"ע רונאלדיניו גאושו), שינויים קטנים בחוק הנבדל, להשתמש במצלמות שימנעו טעויות שיפוט קשות ועוד.
    אני מקווה שהכדורגל ישתפר וכבר בטורנירים הבינלאומים הקרובים הכדורגל ישתפר ונראה יותר שערים ויותר דרמות גדולות.
    אני לא מדבר על המונדיאל הזה אלא על רמת הכדורגל בטורנירים בינלאומים כמו יורו ומונדיאל. בטח כולכם תחשבו שאני פסימי ושבמונדיאל האחרון וביורו היו דרמות הרבה שערים. אני לא אומר שהיה מונדיאל גרוע אבל אני חושב שכולכם תסכימו איתו שציפו למונדיאל הרבה יותר טוב ואיכותי למרות שקיבלנו מונדיאל לא רע...

    אני מקווה שביורו 2008 ומונדיאל 2010 יהיו הרבה שערים,דרמות וכמובן שקבוצה התקפית תזכה בתואר.
     
    נערך לאחרונה ע"י מנהל: ‏19/7/06
  2. נדב מיכאלי Member

    הצטרף ב:
    ‏22/8/04
    הודעות:
    6,334
    לייקים שהתקבלו:
    0
    זה לא רק אחרי המונדיאל הנוכחי,זה התחיל בעיקר אחרי היורו שנבחרת הגנתית כמו יוון זכתה באליפות אירופה.
    הכדורגל היום הפך להיות יותר טקטי,המאמנים חושבים קודם כל איך לא להפסיד ולא איך לנצח.
    התופעה הזאת מתפשטת,מופיעה גם בליגת האלופות,במונדיאל,בליגות באירופה .
    ברור שהייתי מעדיף לראות משחקים אטרקטיביים,אבל המאמנים של הקבוצות חושבים אחרת.
     
  3. Andrse Iniesta Member

    הצטרף ב:
    ‏17/7/06
    הודעות:
    39
    לייקים שהתקבלו:
    0
    נכון נקווה למאמנים יותר התקפיים. אבל, נראה לי שמשנה הבאה נראה כדורגל יותר התקפי במפעלים האירופאים (לפחות אני מקווה) כי כמו אחרי מונדיאל 1990 איטליה פיפ"א תשנה לא מעט חוקים והכדורגל יהפוך להתקפי כמו שהקהל רוצה!
     
  4. rainman משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏1/9/02
    הודעות:
    17,976
    לייקים שהתקבלו:
    0
    יש משהו במה שיניב אומר-עצם העובדה שדווקא המשחקים החשובים הפכו להיות יותר משעממים
    מראה על המגמה היום בכדורגל העולמי-ברגע שמשחקים תכלס ולא משחקי ידידות או משחקים
    סתם ככה כל מאמן הופך להיות בונקריסט.

    כמובן שאי אפשר להאשים את המאמנים,הכדורגל של היום כל כך תובעני שכולם רוצים תוצאות ועכשיו
    ובגלל זה מאמנים מעדיפים לסגור את המשחק אחרי 1-0 בשביל ה-3 נקודות גם מול קבוצה קטנה מהם,
    בגלל זה פתחתי את הדיון איך אפשר לעזור למשחק להיות יותר זורם עם יותר שערים.

    עכשיו קצת לחוקים פה:
    בבקשה אל תצטטו את כל מה שרשמו לפניכם...יש לכם אופציה בתגובה למעלה[ליד כתובת דואר אלקטרוני
    לעשות ציטוט של שורה אחת או יותר שאתם מעתיקים],מי שמצוטט את כל המגילה שלפני סתם הופך
    את העמוד להיות יותר ארוך ובמילא אף אחד לא יקרה את הציטוט הזה].
    הדבר השני- אם לא מגיבים על נושא כנראה שלאנשים אין מה להגיד עליו - ככה שאין טעם להעלות
    את זה ע"י תגובות כמו :מה זה דיון לא מעניין?
     
  5. אייל ברקוביץ' Member

    הצטרף ב:
    ‏29/7/06
    הודעות:
    251
    לייקים שהתקבלו:
    0
    זה נכון אבל אין הרבה מה לעשות זה לא שאם פיפ"א תשנה חוקים זה יעזור כל-כך פשוט מאוד המאמנים בשנים האחרונות יותר הגנתיים.
    למזלנו אנחנו רואים כדורגל הגנתי רק ביורו ובמונדיאל שהם כל 4 שנים לפחות בליגת האלופות ובליגות הגדולות יש כדורגל התקפי!
     
  6. רוני שטנאי Member

    הצטרף ב:
    ‏9/8/05
    הודעות:
    163
    לייקים שהתקבלו:
    16
    אז מה היה לנו כאן ?

    כדורגל בסדר, ואיכותי מאוד בעיקר של איטליה שמוביל לזכייה מוצדקת בטורניר בו היא הייתה הטובה מכולן?

    הכדורגל המודרני חוזר, ומנפץ את האשליות על הכדורגל המענג של ברזיל 82' או הולנד 74' ופשוט מוריד לקרקע את אותם פנטזיונרים מנותקי המציאות ?

    קבוצות שמאבדות את ייחודן ומנסות לשחק כדורגל לא להן, ולכן הן נכשלות ?

    מאמנים פחדנים שלא מנסים לשחק התקפי ונועז, ולכן נענשים ומודחים בשלבים מוקדמים מדי ?

    טורניר נהדר מהבחינה הארגונית ותענוג לכל מי שהיה בגרמניה או ראה את החגיגות הצבעוניות בטלוויזיה ?

    שיפוט חלש יחסית בשלבים המוקדמים אבל מצויין ברגעי ההכרעה, שהוכיח שבפיפ"א למדו מהטעויות?

    לא, לא, כן, קצת ולא ולא !!!!

    מה שהיה לנו זה עוד טורניר רע מאוד שמסמל כל כך הרבה מהחולי של עולם הכדורגל בפרט ושל העולם הקפיטליסטי ותהליכי הגלובליזציה בכלל.
    מהו סגנון המשחק של נבחרת פורטוגל ? כנראה 4-5-1 אבל זה לא ממש משנה, כי לפורטוגל אין בדיוק חלוץ וגם אם יש כבר אז מחליפים אותו בין אם מובילים ובין אם נמצאים בפיגור.

    ממה שאני למדתי מהטורניר הזה סגנון המשחק של הפורטוגלים הוא בסגנון הטניס הנכחד – "הכה\או צלול ורוץ לרשת\שופט. פורטוגל עם חומר שחקנים פנטסטי הגיעה לחצי הגמר בעיקר בזכות פרובוקציות ויריבות חלשות מאוד בשלבים המוקדמים, היא לא הפגינה באף אחד ממשחקיה כדורגל שמצדיק מקום בחצי גמר של המונדיאל , אבל היא הייתה שם ויש האומרים בזכות. אצת הפורטוגלים כמו אצל כל הקבוצות שהגיעו לטורניר הזה ולשלב שמינית הגמר והלאה נקודת המוצא הייתה כרגיל לא נספוג וננצח בכל דרך שהיא, אלא שבפעם היחידה שהיא הייתה צריכה לא לספוג היא ספגה שער אחד יותר מדי, שנבע גם הוא מצלילה נהדרת של צוללן מצטיין בשם הנרי.

    צרפת התעלתה על פורטוגל והעפילה לגמר ורק בעיטות הכרעה הכניעו אותה לבסוף, מה הייתה הדרך המדהימה של צרפת אל הגמר-
    שלב בתים מחפיר מול האימפריות של טוגו, שוויץ ודרום קוריאה. בואו נודה על האמת, אם צרפת לא הייתה עולה זה נראה היה כאילו הם הגיעו ללא מאמן לטורניר הזה (האמת היא שעד עתה אני לא משוכנע באמת שהיה שם מאמן, ). ומשחק מפתח מול ספרד(הענקית של הסיבוב המוקדם עקב ניצחון על אוקראינה הקיקיונית), במשחק הזה שער ממצב נייח מעבירה שלא הייתה שוב תודות להנרי, מוביל את צרפת בצדק(מה לעשות ספרד זו כרגיל ספרד) לרבע הגמר, הבעייה היא שזידאן כבש פתאום שער בגרבייג' טיים, אבל עדיין שער ולכן הוא נהיה פתאום זידאן הגדול והמדהים של פעם ולא זידאן העלוב והפתטי שראינו בשנתיים האחרונות במדריד.

    רבע הגמר מול אלופת העולם ברזיל, בברזיל מי שקובע את ההרכב הוא ככל הנראה צ'ארלי דנסון נשיא נייקי העולמית. ברזיל הפייבוריטית המובהקת לפני שריקת הפתיחה הדהימה את העולם ושברה את המוסכמות היא הראתה ששמות על החולצה משום מה לא יכולים להבקיע. איך יתכן הדבר הזה על כך נבנה הרי כל הקמפיין של אלופת העולם שהקבוצות היריבות יראו, שממול יש את הרביעייה המופלאה והן אמורות לתת להם דרך פתוחה אל השער. עד לרבע הגמר זה הספיק, אבל מול החלק האחורי המהולל של צרפת זה לא הספיק, מה שהספיק זה מצב נייח אחד , כיסוי לקוי בהגנה וסיומת של הנרי כדי לקבוע- צרפת אדירה וברזיל מגעילה.

    ברזיל של המונדיאל הקודם לטעמי לא הייתה גדולה הרבה יותר, הטורניר ההוא היה אפילו חלש יותר מהנוכחי, אלא שהציפיות הפעם היו גבוהות בהרבה ואז עוד היה כדורגל שהברזילאים ניסו לשחק.

    לגבי הסגנון הברזילאי השמח וכו', הוא כנראה נשאר בליגה בברזיל, אבל זה לא משהו חדש כל כך, בארה"ב ברזיל לא ניצחה בזכות הכדורגל המלהיב וכו', אלא בעיקר בזכות דונגה וחבורתו לצד ההברקות של רומאריו ובבטו, ב 2002' היה זה רונאלדו בקמבק המופלא ושוב יכולת מצויינת מאחור, כדורגל מלהיב באמת אפשר לראות בעיקר אצל שחקנים יחידים או במשחקי אימון כמו מול יפן.
    בקיצור בזמן שבברזיל היו עסוקים בלמכור עוד חולצות, לשחק נגד מוכרי שוקולד במשחקי הידידות, לדאוג לדיאטה של רונאלדו ולראות האם סרט הראש של הגאושו יצולם היטב בטלוויזיה היו שאר הנבחרות עסוקות בלנצח ולצערם של הברזילאים הם פגשו נבחרת שכזו כבר ברבע הגמר.

    ונעבור לצד השני של ההגרלה שתי הנבחרות הטובות ביותר בטורניר במפגש ראש בראש כבר ברבע הגמר, גרמניה המקומית מול ארגטינה.
    אז תרשו לי לצנן קצת את ההתלהבות מהנבחרת המקומית(מודה לא חזיתי בכל משחקיה), שלב ראשון שעליו הרי נבנה כל השם האדיר ברזיל של אירופה וכו', מול יריבות(?) כגון אקוודור, פולין וקוסטה ריקה אמור להוות מדד אמיתי ליכולתם של הגרמנים? לפני הטורניר הייתי אומר שלא אבל לפתע אחרי המשחקים גרמניה הפכה לקבוצה המסוכנת ביותר זכות רביעייה לקוסטה ריקה(מישהו צריך תזכורת למה אותה נבחרת עשתה במונדיאל הקודם) , ואז שמינית גמר מצויינת מול השוודים החלשים מאוד(סחיטת תיקו מאנגליה וניצחון בדקה האחרונה על פראגואיי עדיין לא עושים משוודיה לנבחרת טובה) שוב מהללים את הגרמנים ומכתירים אותם לנבחרת ההתקפית ביותר של הטורניר .
    וארגנטינה מהעבר השני, ניצחון קשה מאוד על חוף השנהב עם התבנקרות לפני הסוף היו רק הכנה לניצחון הגדול של הטורניר, שישייה לרשת של הנבחרת שאוהבת לספוג שישיות מכתירות את מסי לאלוהים ואת פקרמן לגאון, אלא שאז מול הולנד(על ואן באסטן והבושות שלו כעת :

    מאמן חלש וכנראה איש קטן מאוד: בחירת סגל עקשנית שמתעלמת מדווידס במפגיע למרות שהוא לא ניסה אותו מעולם בתקופתו באנגליה והעדפה של שחקן שהיה פצוע רב העונה , לא שיחק במשחקי ההכנה לא היה כשיר למשחק הראשון וגם בשאר המשחקים היה לא כשיר בעיקר מהבחינה הנפשית שמו ואן דר וארט, הזמנה של שני מגנים ימניים שבהם הוא לא האמין ולא נתן להם לשחק ובמקומם הוצבו בתפקיד בלמים שזרים לתפקיד, התעקשות על שחקן קשיש שגמר את הסוס{קוקו}, ושחקן לא קשיש שגמר גם הוא את הסוס{ואן בומל}, התעקשות להותיר מחוץ לסגל חלוץ מבטיח , הדחה של הבלם הבולט שלו מהמקודמות לטובת בלם לא משכנע לחלוטין כמו מאטיאנסן, ובעיקר ניהול משחק חובבני ובניגוד למסורת ההולנדית – העיקר הניצחון ושלא נספוג.

    חילופים הגנתיים, חילופים לא בזמן אבל העיקר התוצאות.. ההתנהלות המכוערת מול הפורטוגלים , אי לקיחת האחריות("הפורטוגלים שיחקו בצורה לא הוגנת ולנו לא היה את הניסיון") והפיאסקו עם ואן ניסטלרוי רק הראו עד כמה ואן באסטן לא עשה את שלו ולא דגל בשיטה עליה הוא גדל וחונך, כמו מרבית המאמנים בטורניר ואן באסטן לא הפיק את המיטב וניסה רק לעשות את המינימום ההכרחי כדי לנצח, הקהל לא עניין אותו בכלל , למרות שבהולנד על כדורגל שכזה מאמנים נענשים השם שלו והתוצאות עשו את שלהם ואפילו אני לקיתי מעט באשליה, אלא שמשחק ההדחה והדברים שקדמו לו והדברים שלאחריו ניפצו לחלוטין את האשליה ורק הזכירו עד כמה הפספוס הוא גדול ועד כמה הולנד נראתה רע והותירה רושם עגום מאוד על העולם).

    ארגנטינה בכלל לא באה למשחק ורק רצתה להעביר את הזמן ופקרמן לפחות הראה שאולי מסי בכלל לא ראוי לדקות ואכן הוא סופסל , וארגנטינה שיכולה הייתה ללכת עד הסוף ולהציג כדורגל יפה וטוב נכנעה לעצמה ושילמה את מחיר חוסר התעוזה.


    משחק רבע הגמר בין גרמניה וארגנטינה יכול היה להיזכר כאחד הגדולים אלא שאני בעיקר אזכור את פקרמן ממלכד את עצמו עם החילופים המשונים של קרספו ובעיקר ריקלמה ובשל התקרית המכוערת בסיום המשחק.

    אז אולי בכל שאת גרמניה לא הייתה כזו גדולה והתקפית, היא הייתה צריכה להשוות מול ארגנטינה והיא תקפה כי ארגנטינה אפשרה לה, מול איטליה היא לא ממש הגיעה למשהו רציני, אבל אם גרמניה לא הולכת אחורה וספגת בסיום אז ישר אומרים גרמניה החדשה, אז בסדר יש לנו גרמניה חדשה וזה נחמד. אבל קלינסמן היה שחקן הרבה יותר טוב מקלוסה,פלר מפודולסקי ושלישיית הקישור של מתיאוס , האסלר ותון הייתה פנטסטית ורבים מהגרמנים היו שמחים להחליפם עם באלאק וחבריו.

    ואיטליה- מה רוצים ממנה ?? שיחקנו נהדר מול גאנה(נכון), הרבצנו וספגנו מכות מול האמריקאים, ניצחנו את צ'כיה במשחק שאין מה לכתוב עליו הביתה חוץ מעל הגאון הצ'כי פולאק הצליח להוציא את עצמו לעשות לאיטליה את החיים קלים.

    שמינית גמר עם שתי טעויות שיפוט גורליות האחת לכל כיוון אלא שזו של איטליה במקרה קבעה שאיטליה תעלה לשלב הבא ואילו אוסטרליה תודח(עשינו את שלנו אפילו שחקני ההגנה יודעים ליפול ממש כמו החלוצים). רבע גמר סדיר לאיטלקים את הנבחרת החלשה ביותר שהעפילה לשלב הזה אילולא ההגרלה המצחיקה והשיפוט ספק עם שבצ'נקו היה מגיע לשלב הזה, אבל לפחות במשחק הזה איטליה הציגה כדורגל(ולא הצגות תיאטרון) וניצחה נבחרת חלשה ממנה.

    חצי הגמר מול המארחים,לאחר משחק עקר למדי, ליפי הופך לפתע לגאון הוא עושה חילוף התקפי ולא הגנתי מה שממליך אותו למאמן הטוב ביותר בטורניר !!! איטליה עם שער מדהים בדקות הסיום מצליחה להימנע מקרב פנדלים שבו קרוב לוודאי היא הייתה מנצחת ...

    והגמר, מה נזכור ממנו כמובן את חיסול החשבונות של זידאן, כי כדורגל לא היה כמו שהוא לא היה ברוב שלבי הטורניר הזה, מה שמעניין הוא מה שמסביב. מה ההוא אמר להוא, הפנקסנות של השופט שפסק פנדל שלא היה(דומנק באמת יודע ללמד תיאטרון), ואח"כ התעלם מפנדל ברור על אותו השחקן.
    שער שנפסל לטעמי בצדק(ברגע שעושים תרגיל נבדל בעונשין ונשארים בו שני שחקנים לפחות בנבדל לא מעניין אותי ששחקן שאולי לא היה בנבדל מגיע מאחור ו"שובר" את המלכודת, המלכודת עבדה יפה מאוד לגבי כל השאר ומי שמגיע מאחור או היה מעורב במהלך צריך להיפסל) , אבל זה לא משנה לאיטלקים הם קופחו עדיין...

    אז בסיכום מה שניקח המונדיאל הזה זה את ההצלחה העצומה של הענקיות ובראשן אדידס(מכרנו כל כך הרבה כדורים של המונדיאל שכבר קשה לנו לחשב, אבל הקפדנו שלא ילדים מהודו שמקבלים שישה סנט ליום יתפרו את הכדורים, אלא בוגרים מהודו שמקבלים שכר מינימום ) שהצליחו להפשיט את האוהדים תרתי משמע(אוהדי הולנד שלבשו מכנסיים ללא לוגו של הספונסר הרשמי לא הורשו להיכנס לאצטדיון ונאלצו להוריד את המכנסיים), מכספם ולהרוויח מיליונים.

    במשחקים המכריעים היו באצטדיון בעיקר כאלו שקיבלו את הכרטיסים ממקום העבודה בחסות פיפ"א וחברותיה כגון ג'ילט , קוקה קולה ומאסטר קארד., או אנשים פשוטים כגון יו"ר הפועלים ולאומי ומנכ"לי פלאפון וסלקום.. במונדיאל הבא לבטח בכל המשחקים יהיו כאלו שיוכלו באמת להרשות לעצמם גם לטוס לדרום אפריקה וגם להיות עם מאבטחים במהלך המשחקים(ביוהנסבורג לדוגמא כרגע נרצחים בחודש קרוב לחמישים איש).

    היופי האמיתי היה בעיקר במתחמי האוהדים האלטרנטיביים שגם אותם כמעט והצליחו למנוע(ישמור השם מכרו שם בירה לא מתוצרת קרסלברג) .

    מה שעוד נזכור זה את טעויות השיפוט המדהימות והמגוחכות שחזרו ולא הרפו, והגיעו איתנו עד לגמר הגדול.

    נזכור את כל ההתחזויות, הריצה לשופט בבקשה להוצאה של כרטיסים צהובים ואדומים(רונאלדו אגב פנה לשופט בדאגה לחברו מאנגליה וביקש ממנו שלא להרחיקו- כך טוענת קוראת שפתיים מבוגרת מאוזבקיסטן), את בזבוזי הזמן, את החילופים ההגנתיים והשלילים, את המערכים ההגנתיים, את הפגיעות עם וללא הכדור.

    נזכור במקום את חילופי החולצות בין פיגו לזידאן, את שתי הנגיחות שהשניים הללו החליפו במונדיאל הזה.
    אגב הערה לזידאן, לי הוא מזכיר את הבריון מהכיתה שכשהמורה תופס אותו מחטיף לתלמיד הוא אומר "אבל הוא קילל את אימא שלי"...כל כך עצוב וכל כך מגעיל אין לזה שום הצדקה. אחד הרשמים שיחרטו מהמונדיאל הזה, כמו שאף אחד לא שוכח לרייקארד את היריקה למרות אולי התגרות גזענית של פלר, כך אף אחד לא ישכח לזידאן את המעשה המכוער הזה.

    מי שצריך להתעורר וכולנו יודעים שזה לא יקרה(הרי זידאן זכה בתואר השחקן המצטיין ועדיין דנים בעניין, כנראה שלפיפ"א אין קוראי שפתיים מומחים..) זה פיפ"א, לא יתכן שהשחקנים שמקבלים מיליונים מהצופים והמאמנים שלהם(אני לא מבין את אריקסון, הוא יכול היה להאשים את השופט ולהמשיך ולקבל מיליונים מהממלכה הבריטית ולספוג שוב את כל הביקורות ושום דבר לא היה קורה), יורקים לצופים בפרצוף ולקינוח מוסיפים נגיחה.


    יש הרבה רעיונות חלק יעזרו חלק לא אבל חייב להיות שינוי .
    אולי צריך להוסיף שופט , אולי צריך להיעזר במצלמות(ואל תבלבלו לי שאז יהיה כדורגל אחר במוזמביק, ישראל ובסאן סירו קודם כל הוא באמת אחר, ודוגמא נוספת, בNBA משתמשים במצלמות ועדיין משחקים כדורסל, לא היה יותר פשוט להוציא למלודה צהוב על התחזות ולא לשרוק פנדל על פי מצלמות, אפשר להשתמש באופן מוגבל ולקבוע דברים ספציפיים כמו שימוש ברחבה בלבד פעמיים במחצית, או ברבע שעה אחרונה של המשחק), אולי כבר תקבעו משהו אחיד ועקבי לגבי יד ברחבה סוף סוף.

    אולי תענישו שחקנים מתחזים על סמך צילומים כמו שחקנים אלימים ? אולי יהיה משהו עם השעון שיהיה נטו נניח ברבע השעה האחרונה של המשחק ושחקן שמבזבז זמן יקבל צהוב לא רק בדקה ה 90'?


    הניצחון הוא הכל ואין את רוח הספורט.
    אין לי בעיה שתעשו הכל כדי לנצח, אבל רבאק תנסו להיות קצת יותר ספורטיביים. נמאס מכל הצלילות הללו, נמאס מבזבוזי הזמן, נמאס מהחילופים שמוציאים חלוצים ומעבים את הקישור, נמאס מההתחננות לצהובים, נמאס מאי כיבוד הדדי וכניסות בשחקני הקבוצה היריבה(עיין ערך קנאברו בדקה הראשונה למשחק הגמר ולאחריו זמברוטה), נמאס משופטים שלא יודעים לספור עד שניים(כרטיסים)

    או עד תשעה מטרים כדי להעמיד את החומה, נמאס ממאמנים פחדנים -מתי כבר תבינו שרק קבוצה אחת תזכה בגביע?? ואולי אם תעיזו קצת יותר תודחו בדרך פחות משפילה ויותר מרהיבה...

    יש עדיין תקווה ועדיין היו משחקים מהנים במונדיאל הזה , אבל בתור אוהד של הספורט הנפלא הזה, אני יכול לאמר שאני לא ממש נהניתי ומה שאני רואה בעתיד לא מותיר אותי אופטימי.

    שינוי צריך גם לבוא מאיתנו האוהדים שלא צריכים ללכת שולל אחרי הכוכבים הגדולים ואחרי ההישגים ולצאת כנגד השחקנים המלוכלכים ולהוקיע אותם ואת סגנון המשחק העקר.
    לא יודע כמה זה יועיל, אבל אם קצת פחות אוהדים יקנו חולצות של שחקן כגון הנרי או רוני אולי בכל זאת זה יעזור.

    הדברים שכתבתי הם לא אחידים ומתפרשים על יותר מדי נושאים, אבל זה מה שיצא.

    יהיה בסוף טוב יותר ונוכל ליהנות מטורנירים ברמה גבוהה יותר בעתיד, צריך להישאר אופטימיים.