"ישראלי אמיתי לא משתמט"

הנושא בפורום 'פורום אוף טופיק' פורסם ע"י M U, ‏14/2/08.

  1. Love Is Red Member

    הצטרף ב:
    ‏20/8/06
    הודעות:
    5,795
    לייקים שהתקבלו:
    718
    אם כבר מדברים על שירות לאומי, אני לא יודע, מצד אחד אני רוצה לעשות את זה אבל מצד שני, ההורים שלי אמרים לי שאין לבנים שירות לאומי, או שהם טועים?
     
  2. Cesc_Fabregas Member

    הצטרף ב:
    ‏22/2/08
    הודעות:
    256
    לייקים שהתקבלו:
    0
    יש ועוד יש. במידה ואתה לא הולך לצבא, לפחות תעשה את זה. יש אנשים שממש שונאים את המדינה ומתגייסים ומשקרים, אתה לפחות לא כזה. אתה בנאדם. אז תעשה את המועט הזה. אם לא אז מה אני יגיד לך...
     
  3. אלי מתחן Member

    הצטרף ב:
    ‏8/12/03
    הודעות:
    13,335
    לייקים שהתקבלו:
    316
    שירות לאומי תשאיר לאנשים עם בעיות אמיתיות.
    לא יקרה כלום אם תגיע ל3 לשנים לקרייה או כל בסיס אחר ותהיה סתם ג'ובניק, אתה לא תהרוג אף אחד. ובאמת שתעזוב את התירוץ של "אם לאף אחד לא היו רובים לא היינו נלחמים", כי האוייבים שלנו לא יעזבו אותנו ברגע שישמעו שאתה לא מתגייס.
     
  4. פול סקולס Member

    הצטרף ב:
    ‏9/4/06
    הודעות:
    5,690
    לייקים שהתקבלו:
    324
    סבבה, השכלתי..
    אני אחד הגרועים במה שקשור לגאוגרפיה, אפילו בתוך ישראל
     
  5. GUTE Member

    הצטרף ב:
    ‏17/5/06
    הודעות:
    1,300
    לייקים שהתקבלו:
    1
    דר אדום, צר לי להיות זה שיורד עליך אבל כנראה שמישהו צריך לעשות את זה. אתה אמנם בן 17 (תקן אותי אם אני טועה), אבל אתה כותב כאילו גדלת בגרינלנד ולא במדינת ישראל, או שאתה סתם מנותק לחלוטין מהמציאות.
    חוץ מהתרומה שאתה מעניק למדינה בשירות הצבאי, השירות גם מעניק לך, הוא מעצב אותך. אתה נשמע כמו אחד שלא תזיק לו קצת למידה על הסובב אותך, במדינה ובכלל. לך תתגייס ילד.
     
  6. Joel Gion Member

    הצטרף ב:
    ‏25/4/04
    הודעות:
    2,874
    לייקים שהתקבלו:
    0
    לא אוהב את הטיעון הזה. נכון שזה סובייקטיבי ואישי מאוד, אבל אני מרגיש שחוץ מלהעריך הרבה יותר את הזמן בבית, הצבא לא באמת נתן לי משהו שלא היה לי לפני. בטח שזה לא מה שישנה לך את החיים ובטח שזה לא הסיבה שבגללה ראוי להחליט אם צריך להתגייס/להשתמט. ככה לפחות אני חושב...
     
  7. GUTE Member

    הצטרף ב:
    ‏17/5/06
    הודעות:
    1,300
    לייקים שהתקבלו:
    1
    אני לא יודע אם יצא לך להיתקל באמריקאים צעירים בסביבות גילאי העשרים המוקדמות. מדובר באוכלוסייה ילדותית שמתנהגת בצורה דיי דומה לנוער הישראלי, כלומר לתלמידי תיכון.
    כמעט בכל מדינה בה יש קושי מסויים, תמצא גם רמת בגרות (ואני לא מדבר על תעודה http://www.asoccer.co.il/html/emoticons/smile.Xxx) גבוהה יחסית. בין אם מדובר במדינת ישראל ובין אם מדובר במדינות עולם שלישי.
    אני כן חושב שהצבא מעצב את הנפש ומפתח בה סוג של בגרות שספק אם הייתה מתגלה אילולא השירות.
    אפשר לקרוא לזה תהליך מואץ של התבגרות.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏22/3/08
  8. Love Is Red Member

    הצטרף ב:
    ‏20/8/06
    הודעות:
    5,795
    לייקים שהתקבלו:
    718
    תקשיב לי, כבר אמרו לי עשרות אם לא מאות פעמים שבשירות הצבאי אני כביכול יתבגר, אבל אני לא חושב שזה יהיה ככה כי מה זה נקרא להתבגר?
    ואם כבר התבגרתי מבחינת הנפש, אם כבר אני מודע להרבה דברים שרוב בני גילי חושבים בצורה קצת שונה, או משהו כזה, לדעתי יש אנשים שהצבא לא יבגר אותם כי הם כבר הצליחו להתבגר, אולי, אולי הצבא יחשל אותם לחיים יותר אמיתיים אבל לא יבגר אותם, ואני יודע (לא בוודאות) מה זה החיים האמיתיים.
     
  9. rainman משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏1/9/02
    הודעות:
    17,976
    לייקים שהתקבלו:
    0
    אתה לא יכול לדעת עד שלא היית שם.

    וגם לחשל זה טוב וגם זה יקרה בצבא.

    בקשר לשירות לאומי,יש גם לגברים לפי מה שאני יודע,יש גם אפשרות להיות במשטרה,בכל מקרה זה ממש לא קשה לברר דברים כמו שירות לאומי לגברים וכו..
     
  10. יוגב אסולין Guest

    צבא זה דבר חשוב אין אפס לגבי זה! אפשר ליראות על הרבה אנשים אם הם עשו צבא או לא. וגם באיזה תפקיד הם שירותו. 3 שנים של גילאי 18-21 אלו 3 שנים שבלי קשר לצבא הם שנים מאוד קרטיות שנים שבהם אנחנו יוצאים מתוך החממה של אמא ושל אבא עוזבים קצת את הבית ומתחילים לחיות בעולם לבד. בגיל 18 אדם נחשב בוגר על כל המשתמע מכך.
    אלו שעושים צבא "זוכים" לעוד 3 שנים שבהם כל אדם הוא לעצמו כל אחד צריך לדאוג לתחת שלו לחיים שלו הכל בהתאם לסוג השירות. אבל עדין יש איזה מסגרת איזה חממה אחרונה שלא משנה מה דואגת לך.. רגע קטן לפני החיים האמיתיים.
    לכן אני חושב שלפני הכל, צבא על כל סוגיו ועל כל צורות שירותיו זה דבר מאוד חשוב, דבר שכמו שנאמר פה מאוד מעצב, מבגר ומייצב את הבן אדם רגע לפני שהוא הופך להיות אזרח בוגר. אחד כזה שצריך לבד לדעת לקום בבוקר מוקדם כדי לחפש עבודה, או אחד כזה שצריך לדעת לבד לקחת אחריות, מנהיגות, לדעת לבד לסדר דברים ועוד הרבה דברים שעם תשימו לב כמעט בהכל אנחנו נוגעים בצבא.
    הצבא בחלק גדול ממסגורתיו היא מערכת מחנכת לא מחנכת לא פחות מבית ספר אולי אפילו הרבה יותר, ומי שלא מצליח להסתגל למערכת של הצבא במוקדם או במאוחר יאלץ להסתגל לאותה אווירה גם באזרחות אפילו מבלי שהוא ידע.

    לדעתי כל בן אדם יכול וצריך לעשות צבא צריך בצורה כזאת או אחרת לדעת שהוא תרם את שלו למדינה אף אחד לא חי פה על חשבון של אף אחד אחר, כל אחד צריך לשלם מס למדינה וכל אחד צריך לשרת את המדינה על מנת שנוכל לחיות פה שנוכל להתקדם פה. על מנת שכל אחד יוכל להתחבר לארץ הזאת בצורה כזאת או אחרת.

    הנושא שלטעמי הרבה יותר גרוע וזה כי אנשים לא פחות מודעים עליו זה הנושא של הגיוס לקרבי. כל הנושא של המילואים. בוא נניח שיש היום מודעות מאוד גדולה במדינה לנושא של השתמטות מצבא. מנסים לטפל בזה בכל מיני דרכים כאלו ואחרות.
    לדעתי הבעיה היותר גדולה של כל נושא הגיוס היא ירידת הערך בקרב המדינה בעיקר הצעירה סביב מי שמתגייס לצבא. המצב היום שמי שלא מתגייס יכול לעשות מה שהוא רוצה לצחוק על זה שתורם. המצב היום שמי שעושה שירות של ג'ובניק בלי סיבה מוצדקת צוחק וחי טוב מזה של הלוחם. זאת בעצם הבעיה העיקרית שלנו.

    בלא מעט מיקרים המשתמטים של היום הם הקרבים של פעם. כלומר כאלו שהיו הולכים להיות הכי מורעלים אבל בשנים האחרונות נכנס הג'וק הזה של עדיף לא לשרת, שאין למה לשרת (ולדעתי גם בזה יש המון) גרם לאותם אנשים להגיע להחלטה של או שאני עושה משהו עד הסוף או שלא צריך לעשות שום דבר. ובגלל זה אנחנו רואים ירידה דרסטית גם בשיעור המתגייסים וגם בשיעור הלוחמים במדינה.

    המדינה צריכה לדאוג קודם ללוחמים קודם כל להחזיר את הגאווה לצבא להחזיר את הכבוד למי שעושה שירות ורק ככה כמו המשתמטים תירד.
     
  11. Hotspur משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏3/1/04
    הודעות:
    19,692
    לייקים שהתקבלו:
    0
    אתה חושב שהתבגרת, ואם לומר את האמת בני גילך בדרך כלל בטוחים שהם מעיין הבגרות של גילם, עילוי חסר תקדים. לגיטימי, אבל תן לי לומר לך שזה לא ככה.

    איגור, חכה עד שתראה איך תרגיש אחרי השירות שלך. אני גם הייתי בדיעה שלך והיום אני חושב אחרת לחלוטין.
     
  12. GUTE Member

    הצטרף ב:
    ‏17/5/06
    הודעות:
    1,300
    לייקים שהתקבלו:
    1
    אולי תפסיק עם כל הפילוסופיות בגרוש הללו, זה לא יביא אותך לשומקום. תשמע פה למגיבים המנוסים ממך, אנשים שעברו את שירותם הצבאי ויודעים על מה הם מדברים.