ירושלים- לשמרה כמאוחדת או לחלקה?

הנושא בפורום 'פורום אוף טופיק' פורסם ע"י Nesta, ‏23/2/09.

  1. Robin Hood Member

    הצטרף ב:
    ‏19/8/08
    הודעות:
    326
    לייקים שהתקבלו:
    0
    אני לא מורח שום טיעונים, וגם לא משתמש במילים יפות במיוחד. אני אומר את דבריי בצורה ברורה למדי, אם הינך מסוגל להפנים אותם או לא.

    משל 100 השנים הוא פשוט למדי וכבר רמזתי בצורה עבה כפיל מדוע העליתי אותו. נסיונך לנכס את הדת לרעיון הלאומי של היהדות. אך ניכוס זה לא קביל מבחינה היסטורית, אם מפרספקטיבה כללית או פרספקטיבה יהודית-לאומית. הזרמים המרכזיים של הדת היהודית לא קיבלו את קיומה של התנועה הציונית, ולא הסכימו עם פועלה. זה רק מדגים קצת הדת היהודית, על זרמיה השונים, אוהבת לשנות את הפרשנות עקב השינויים במציאות. לא מדובר בעניין יהודי במיוחד, אלא בעניין המתרחש בכמעט כל דת אחרת.

    לטענתך כבר עניתי בהרחבה בהודעותיי. אין שום קשר בין זרמים דתיים כאלו ואחרים, אשר ברובם התנגדו לתנועה הציונית, לבין הבחירה בארץ ישראל כמקום מושבו של העם היהודי. אין זה אומר שלא היו דתיים ציונים, ואין זה אומר שהם לא תרמו רבות לדיון סביב מקום מושבו של העם היהודי, אך הם הצטרפו לתנועה לאומית, ועל כן חילונית ולא לתנועה דתית. לעם היהודי יש זכות היסטורית אשר גלומה, בין השאר, על העובדה שהאתוס הלאומי שלו סובב סביב ארץ זאת. אינני מדובר על זכות היסטורית מבחינה משפטית, אלא על זכות היסטורית הקיימת עקב התודעה הלאומית של העם היהודי. בתוך אותו אתוס לאומי קיימת לה המיתולוגיה היהודית, כמסמך מיתי ותרבותי, ותו לא. הטענה שעם מסויים יכול להתיישב בכל מקום באשר הוא מעניינת למדי, אך אין היא עומדת במבחן המציאות שכן כפי שהתנהל עולמנו עד כה, ללאומים ניתנת לגיטימציה להתיישב במקום מסויים אך ורק אם יש להם תודעה לאומית המקשרת אותם למקום זה. לעם היהודי לא הייתה שום זכות היסטורית להתיישב במזרח אפריקה הבריטית, שכן אז היה נעשה עוול לא לגיטימי נגד האוכלוסייה המקומית ללא קיומה של תודעה לאומית הקשורה לאותה אדמה. עוול אכן נעשה לאוכלוסייה מקומית במקום אחר בין כה כה, אך עקב התודעה הלאומית, הקשורה לארץ ישראל, של העם היהודי לארץ ישראל ניתנה להם האפשרות להתיישב ולהתחלק בארץ.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏8/3/09
  2. yonmu Member

    הצטרף ב:
    ‏28/6/07
    הודעות:
    10,201
    לייקים שהתקבלו:
    2,559
    אז מה ההבדל בין ירושלים המערבית למזרחית? למה שלא ניקח כבר את ארץ ישראל, מהפרת ועד החידקל? הרי על כולם יש "תודעה לאומית המקשרת אותם למקום זה", ואם זה נותן לגיטימציה לכיבוש, אז למה שלא נכבוש את כל ארץ ישראל השלמה?
     
  3. Robin Hood Member

    הצטרף ב:
    ‏19/8/08
    הודעות:
    326
    לייקים שהתקבלו:
    0
    אם תוכל לחסל את האתוס הלאומי של העם השני הטוען לזכותו על ארץ ישראל, עקב תודעתו הלאומית, כשהדרך היחידה לכך היא חיסולו הפיזי של אותו עם, אזי אולי תוכל לממש את חלומך ולהחזיק בכל שטחי ארץ ישראל. יחד עם זאת, התודעה הלאומית של העם היהודי לא מייחסת משמעות רבה למדינה יהודית מהפרת ועד החידיקל - מדינה שמעולם לא התקיימה, לא בימינו אנו ולא בעת העתיקה - ועל כן אינני רואה שום זכות לכיבוש שטח זה. אני אכן רואה זכות מסויימת לכיבוש שטחים אחרים, אשר התודעה הלאומית של העם היהודי מייחסת לעם היהודי.

    עקב העובדה שאינך מסוגל לחסל את האתוס הלאומי של העם השני הטוען לזכות על ארץ ישראל, שכן אני בספק רב אם מדינות העולם ירשו למדינת ישראל לבצע רצח עם, אזי נותרת לך אופציה פשוטה למדי: חלוקה. במקום לשמר פנטזיות שווא על היעלמותו של העם השני בסיפור, עדיף להתעסק בריאל-פוליטיק. ובמידה וחלוקה אפשרית אך ורק תוך חלוקתה של ירושלים, גם אם באופן סמלי, קרי אומר לא חלוקה פיזית, אזי כנראה ואכן נצטרך לחלק גם את ירושלים אם ברצוננו לחיות בשלום עם האתוס הלאומי של העם השני (ואותו הדבר יש לאמור עם חברי העם השני).

    אך הנושא הפוליטי הספציפי הזה כלל לא הכניס אותי לדיון זה, ואני לא בהכרח מעוניין להתדיין עליו, לפחות לא כרגע. הסיבה היחידה שהגבתי היא שלא נראה באופק מישהו המסוגל, או מעוניין, לפסול את טענותייך השערורייתיות נגד קיומו של האתוס הלאומי של העם היהודי, החילוני בבסיסו, ועל הזכות הלאומית של העם היהודי להגדרה עצמה. אתה ניסית לבצע רוויזיה קשה בהיסטוריה של הלאומית בכלל, וההיסטוריה של הלאומיות היהודית, ולהפוך את זכותנו לזכות דתית, ועל כן ראיתי לנכון להגיב לדברייך.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏8/3/09
  4. yonmu Member

    הצטרף ב:
    ‏28/6/07
    הודעות:
    10,201
    לייקים שהתקבלו:
    2,559
    מה קובע את ה"תודעה הלאומית" הזו, אם לא התנ"ך? אני די בטוח שהרבה יותר ישראלים מכירים את המדינה היהודית שהיתה פה לפי התנך מאשר את המדינה שהממצאים הארכיאולגיים (שהם כמובן בטוח נכונים במאה אחוז, אין עליהם שום עוררין, ואף פעם לא קרה מקרה שבו מישהו טעה) מעידים עליה.

    ואגב, הדבר היחיד שגורם לירושלים להיות סוגיה כל כך חשובה זו הדת היהודית, אז אתה לא יכול לבוא ולחלק אותה בשם "תודעה לאומית".
    דבר אחרון - אם מחר נמצא עדות ארכיאולוגית שהתקימה מדינה יהודית בסין, יש לנו לתוכנית חלוקה גם בסין?


    עריכה - מצטער, אבל אני לא מוצא שום זכות 'לעשות עוול' לעם מסוים כשאתה מסתמך על 'ספר' שבו אתה לא מאמין. אני גם לא רואה שום זכות לעשות עוול בהסתמך על כך שלפני מאות\אלפי שנים אבות אבותינו גרו כאן.
     
    נערך לאחרונה ע"י מנהל: ‏8/3/09
  5. Robin Hood Member

    הצטרף ב:
    ‏19/8/08
    הודעות:
    326
    לייקים שהתקבלו:
    0
    מותר לך לראות את המציאות בצורה הזאת, אך בכך אתה למעשה לא תומך בערך הלאומיות, או בערך הלאומיות היהודית אשר למעשה גרמה לכך שנולדת היכן שנולדת. זה מוזר למדי, שכן אתה למעשה יוצא בריאקציה נגד קיומך שלך, שכן ללא התנועה הציונית, הביטוי הלאומי של העם היהודי אשר נוצר נגד הפסיביות והדוגמה (לא דוגמא) של הדת היהודית, כלל לא הייתה לך מדינת לאום כיום והזרם "הדתי-לאומי" (אשר משלב שני ערכים המתנגשים אחד בשני) לא היה קיים כיום.

    לטענותייך:
    כפי שכתבתי קודם לכן, המיתולוגיה היהודית היא אכן חלק מאתוס הלאומי של העם היהודי, וחלק מתודעתו הלאומית אך היא לא הייתה בסיסו בתצורתה הדתית אלא אך ורק בתצורתה התרבותית ומיתית. היצירה החדשה יחסית של "דתיות-לאומית" אומנם שינתה את הצורה בה אותם "דתיים-לאומים" רואים באמונתם בזכות העם היהודי למדינה בארץ ישראל, אך לבטח לא שינתה את היסטוריית הלאומיות, ההיסטוריה של הלאומיות היהודית המודרנית, את זכותנו ההיסטורית, קרי אומר משפטית, וזכותנו על פי תודעתנו הלאומית, אשר היא חילונית מבסיסה.

    כמו כן, רמזתי לך כבר קודם לכן: לא ברור לי הצורך שלך ליצור טענות היפותטיות כאלו ואחרות. הטענה ההיפוטתית החדשה שהעלית כלל לא רלוונטית, שכן לא רק שהיא היפווטתית, אלא שהיא גם ירודה למדי (עם כל הכבוד). אנא דבוק בעולם המציאות, שכן כלל לא מעניין אותי מה היה קורה אם...(דבר הזוי)...

    בנוסף לכך, הממלכה הישראלית/יהודית שהייתה קיימת פה מעולם לא הייתה מהפרת ועד החידקל, ועל כן התודעה הלאומית המודרנית מעולם לא ראתה בחלקים אלו חלקים מ"ארץ ישראל". בשלב מסויים אכן הייתה אפשרות שנקבל מדינה כה גדולה, שכן במהלך מסעותיו הדיפלומטים בטורקיה הועלתה אפשרות שמדינת היהודים תהיה גדולה הרבה יותר, מזאת שקיבלנו לאחר מלחמת העולם השנייה.

    הדיון הופך להיות משעמם קמעה שכן אני מרגיש שאני חוזר על דברי. אלא אם כן תעלה טענות חדשות ומעניינות, אני חושב שאני לפחות מילאתי את חלקי, לפחות עד לרגע ספציפי זה, בדיון זה.
     
  6. yonmu Member

    הצטרף ב:
    ‏28/6/07
    הודעות:
    10,201
    לייקים שהתקבלו:
    2,559
    הדת והלאומיות לא מתנגשות אחת בשניה. הלאום היהודי נוצר עקב הדת היהודית, שהיא הסיבה המרכזית בכך שהעם היהודי נשאר עם אחד ולא התפורר והתגבש לעמים חדשים, למרות אלפיים שנות גלות, למרות שחלק נמצאו בתימן, חלק במרוקו, חלק בתוניס, חלק בגרמניה, חלק בצרפת, העם היהודי נשאר מאוחד, בזכות הדת היהודית שמבדילה אותו משאר האומות. הלאום היהודי נמצא בארץ ישראל כיום בזכות אחת בלבד - בזכות תורת ישראל. אומות העולם החליטו לתת לעם ישראל שטח למדינה בארץ ישראל, למרות שהמקום כבר היה מיושב בעם אחר, על סמך תורת ישראל, על סמך זה שבמשך כל הגלות יהודים התפללו ואמרו "ותחזינה עינינו בשובך לציון" ו"ולירושלים עירך ברחמים תשוב" - שוב, בין אם הם היו בתימן, במרוקו, או בפולין. האומות המאוחדות לא נתנו לישראל מדינה על סמך איזושהיא "תודעה לאומית" שנוצרה בעקבות ממצאים ארכיאולגיים, שסביר להניח שרק אתה ועוד בערך ארבע אנשים אחרים יודעים עליהם.
     
  7. Robin Hood Member

    הצטרף ב:
    ‏19/8/08
    הודעות:
    326
    לייקים שהתקבלו:
    0
    כל הכבוד על עיוות ההיסטוריה, גם של העם היהודי וגם של תהליך בניית מדינת הלאום היהודי!

    מכיוון שכבר כתבתי כל מה שנחוץ לכתוב, אני מציע לך לקרוא את הודעותיי, וללקרוא בנושא הלאומיות היהודית, וכמובן ההתנגשות בין הלאומיות לדת, אם במקרה היהודי או באופן כללי. רק לאחר מכן יהיה ערך להמשיך את הדיון עמך, שכן אז לא תעוות תהליכים היסטוריים כראות עינייך ותפגין את בורותך המצערת בנושא (ואל תתחיל לבכות לי ש"פגעתי בך"; כולנו בורים, רק חלקנו בורים קצת פחות בנושאים כאלו ואחרים). היא לא מפתיעה, שכן היא נוצרה מנרטיב הנפוץ כיום בזרם אשר תרומתו לבניית מדינת הלאום היהודי נעה מתרומה מעטה ללא קיימת, עקב הפסיביות שלו והדוגמה הדתית אשר הובילה את כל זרמיו עד לפני מספר עשורים בודדים.

    בנוגע לממצאים הארכיאולוגים - אין לא מושג על מה אתה מדבר, וכהרגלך בקודש אתה מכניס לי מילים לפה או מכיוון שלא קראת את הודעותיי או מכיוון שאין לך דבר קונסטרקטיבי לאמור. מעולם לא טענתי שהתודעה הלאומית היהודית נוצרה עקב, או בעיקר ממצאים ארכיאולוגים כאלו ואחרים. קרא את הודעותיי, מעשה שכנראה לא עשית עד כה, על מנת לגלות את דעתי בנושא.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏9/3/09
  8. Obafemi משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏1/3/04
    הודעות:
    13,886
    לייקים שהתקבלו:
    0
    רובין חבל על הזמן שלך, אתה משקיע בהודעות נגד הגיון של כוחות במגרש השכונתי, לך תתווכח עם זה.
     
  9. דנידין Member

    הצטרף ב:
    ‏6/4/07
    הודעות:
    8,670
    לייקים שהתקבלו:
    0
  10. John Barnes Member

    הצטרף ב:
    ‏21/1/04
    הודעות:
    2,521
    לייקים שהתקבלו:
    0
    אני לא מאמין שגם הליכוד אוכל את הלוקשים של הסורים. הסורים צריכים אותנו רבה יותר משאנחנו צריכים אותם, כי בעוד רגע אסד יעמוד לדין באשמת פשעי מלחמה בהאג, אז הוא מנסה לצוד לגיטימציה בינ"ל על חשבוננו- אסור לנו להתפתות אחרי חזיון השווא הזה. יש לחכות בשקט ובסבלנות לשימוע שלו ורק אז,אולי, להתחיל במו"מ שכמובן ישאיר את הגולן מחוץ לתחום.
     
  11. דנידין Member

    הצטרף ב:
    ‏6/4/07
    הודעות:
    8,670
    לייקים שהתקבלו:
    0
    פשעי מלחמה? שו?

    לישראל יש אינטרס להביא לסיום הסיכסוך גם בגבול הצפוני ולהפוך את המדינה למדינת תיירות מספר 1 בעולם. יש לכל העולם עניין לבוא לבקר בישראל, אבל זה לא קורה כל עוד אין שלום.

     
  12. John Barnes Member

    הצטרף ב:
    ‏21/1/04
    הודעות:
    2,521
    לייקים שהתקבלו:
    0
  13. דנידין Member

    הצטרף ב:
    ‏6/4/07
    הודעות:
    8,670
    לייקים שהתקבלו:
    0
    חחחחח

    זה לא סיבה לפחד מבית המשפט בהאג, כי שרון, ברק, רבין, אולמרט, פואד ומי לא מאושם בהאג ברצח של עשרות פלסטינים, לבנונים ומי יודע מי עוד. הוא לא מתרגש מזה וגם פה לא.

    שלום עם סוריה זה משהו שהיה כל השנים באוויר ורק עניין של זמן עד שהצדדים יהיו בשלים לחתימה ויחתמו. השאיפה של ישראל מהיום הראשון לקום המדינה הוא בסופו של דבר לעשות שלום עם כל השכנים ולהגיע לסיום הסיכסוכים.
     
  14. Franco מנהל ראשי מנהל ראשי

    הצטרף ב:
    ‏15/10/07
    הודעות:
    22,773
    לייקים שהתקבלו:
    2,210
    בקצב הזה כל מנהיג שלא מנגן על פי החליל המערב ארופאי יעמוד למשפט בהאג, ממנהיגים אפריקאים עד לכאלו מהבלקן, כולל את הנציגים של המזה"ת. הצדקנות של היבשת הישנה, שהחריבה עולמות וממשיכה לעשות זאת בצורה פחות גסה ויותר עקיפה, לא תרשה להם להפסיק לרדוף את מי שרוצה ללכת אחריהם.

    אבל זה לא ממש קשור לדיון על י-ם רבתי
     
    נערך לאחרונה ע"י מנהל: ‏11/3/09
  15. Obafemi משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏1/3/04
    הודעות:
    13,886
    לייקים שהתקבלו:
    0
    אסד לא יגיע להאג, אל תדאגו. ומה אתם מופתעים מביבי? הוא כבר הסכים להחזיר את הגולן בקדנציה הקודמת שלו, חבל שרק אז זה היה יכול להיות הרבה יותר מועיל מהיום..