יורו 2020, שלב הבתים (23.6): שוודיה-פולין | סלובקיה-ספרד | גרמניה-הונגריה | פורטוגל-צרפת

הנושא בפורום 'פורום יורו 2020' פורסם ע"י Sarek, ‏23/6/21.

  1. Raulito Madridista

    הצטרף ב:
    ‏22/11/05
    הודעות:
    39,383
    לייקים שהתקבלו:
    3,500
    מין:
    זכר
    אני חושב שהסגל של נבחרת צרפת טוב משמעותית מזה של פורטוגל, אין לה אף 'בור' ברור בהרכב, ניצחה במשחק הפתיחה והיה לה נוח והיא שיחקה מעט מדי כדורגל ביחס למה שהיא יכולה לתת. לא אוהב את סגנון המשחק של הנעת כדור סתמית עד לדקה ה-35 בערך או עד הפיגור, מחכה להזדמנות להתפרץ וחבל. נגד הונגריה היו מצבים אבל לא היה כדורגל. אתה בטוח שהמילה היא לא שאננות שהגול יבוא לבד אלא 'אגואיסטיות'? גריזמן מוסר ישר, בנזמה ואמבפה מפרגנים זה לזה בלי סוף ואפילו יותר מדי. לגיטימי שאמבפה יקבל כדור לאחד על אחד ויבודדו אותו נגד כל מגן בעולם לדעתי. גרמניה ראויה לביקורת בעיקר על המשחק האחרון לפי דעתי, היא ממש ניצלה. הונגריה לא התרגשה מהמעמד ואני מלא הערכה כלפיה ועדיין במשחק מכריע לעלות ככה בקושי נגד נבחרת נחותה ממך.
    נגד צרפת היה נכון יותר לשחק קצת יותר הגנתי, בהקשר של הספסול של ברונו שהיה צריך להטעין מצברים. והאמת שבכל זה זה די מקרי לדעתי שאמבפה לא קיבל את הכדורים לאחד על אחד מול סמדו. ברונו מסוגל לשגר בעיטה לחיבורים מהמקום גם אם היריבה היא לא ישראל. את המסירה המבריקה של פורטוגל ביורו סיפק דווקא ברנרדו סילבה.
     
  2. Ever Banega Member

    הצטרף ב:
    ‏29/9/11
    הודעות:
    2,618
    לייקים שהתקבלו:
    398
    אתה פשוט כנראה לא הבנת את הקונטקסט של הדברים, השיח לא היה על כמה מסי היה טוב באותם משחקים אלה האם חלה הידרדרות קיצונית ביכולת שלו (כשחקן באופן כללי, לא באותם משחקים!) ובחשק שלו משום שהרבה אנשים טענו שכן. אני לא זיהיתי ירידה בחשק והיה כל כך קל ליראות שעדיין יש לו את זה גם מבחינה פיזית ושההחמצות מול השער הם עיניין של חוסר מזל וזה זמני נטו, לכן הייתי בטוח שהשערים יגיעו בהמשך (בניגוד לאנשים אחרים בפורום ועובדתית צדקתי). אתה משום מה לקחת את זה למקום של "למסי מותר להחמיץ ולרונאלדו לא". זה בכלל בכלל לא היה הקונטקסט של הדברים.
    עוד ניסוח כדי שבטוח תבין- הדיון (שלא אני התחלתי אני רק הצטרפתי אליו) לא היה לגבי היכולת של מסי באותם משחקים, אלה האם על סמך אותם משחקים נראה שמסי איבד את זה או לא. אני טענתי שלא וצדקתי, מי שטען הפוך טעה.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏24/6/21
  3. Clichy COYG

    הצטרף ב:
    ‏15/4/09
    הודעות:
    5,583
    לייקים שהתקבלו:
    3,777
    הסגל של צרפת מספיק לזכייה אבל יש נק' תורפה, בעיקר ההגנה שמגיעה בכושר משמעותי פחות טוב מבמונדיאל. אני עדיין חושב שהפקטור העיקרי ליכולת הדלה שלהם היא ההתעקשת לספסל את קומאן/דמבלה ולשים במקומם את טוליסו/ראביו.

    אגב דעתכם על ההגנה של פורטוגל? סימנו אותה כהכי חזקה (פוטנציאלית) בטורניר ובפועל גם אתמול נראו פשוט לא טוב.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏24/6/21
  4. Raulito Madridista

    הצטרף ב:
    ‏22/11/05
    הודעות:
    39,383
    לייקים שהתקבלו:
    3,500
    מין:
    זכר
    במונדיאל בצרפת השיטה גם כן הייתה 4:3:3 פשוט עם ז'ירו במקום בנזמה, הייתה תבנית חזקה של שלושה שחקנים במרכז השדה. ככה מבדיקה - הקשר השלישי גם בחצי הגמר וגם בגמר היה מטווידי שבהחלט היה דוהר קדימה אבל הוא בטח לא שחקן קו. אפשר לומר גם שהיכולת הדלה קשורה לפיניש של אמבפה, מישהו חשב שהוא יסיים את שלב הבתים בלי שער? הוא התקרב נגד הונגריה ואם היה כובש אולי זה גם היה נגמר ב-0:3. במשחק הפתיחה שיחק דמבלה בצד ימין והוחלף בז'ירו כשאמבפה בשפיץ.
    לגבי פורטוגל דווקא ראיתי פפה נפלא גם בגיל 38, המהירות שלו ביחס לגיל הזה מדהימה, הוא גם לא היה זה ששבר את הנבדל (סנטימטרים) הבעיה היא בצד ימין וקוראים לה נלסון סמדו. אני חושב שמי שאמר שזו ההגנה החזקה בטורניר קצת הגזים.

    @Ever Banega
    אם אתה חושב שמסי אותו השחקן של 2018 אז אתה קצת עיוור. ואם מסי בכבודו ובעצמו אמר שלא היה לו חשק לשחק, היה בדיכאון, תגדיר את זה איך שבא לך, כל הפרשה השפיעה עליו והשמינייה\ברתומאו - אז איך אתה יכול להתווכח? את המשפט "יום חלש למסי" אתה לא מסוגל להוציא מהמקלדת. ואיזה ציון היית נותן לרונאלדו נגד גרמניה? מבחינתי מה שהיה צריך להיות כתוב תחליטו אתם איפה: רונאלדו שבר שיא - כי זו עובדה, השער הראשון היה חביב כי הוא הרחיק את הכדור בהגנה ודפק ספרינט כדי לסיים. עם הכדור הוא היה לא משהו והנבחרת שלו הייתה ביום חלש.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏24/6/21
  5. Nigel de Jong משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏7/3/08
    הודעות:
    16,592
    לייקים שהתקבלו:
    9,771
    לגבי אתמול ושלב הבתים של צרפת בכללי אני חושב שדשאן מוציא את המינימום של המינימום מהנבחרת שלו, "הבעיה" היא שעם סגל כזה הרצפה עדיין גבוהה ובטורניר נבחרות שלרוב מספיק התעלות של רבע שעה כדי להכריע משחקים זה עדיין מציב את צרפת כאחת הפייבוריטיות לזכיה.

    אי אפשר לרצות את כולם ולהעלות את כל הכוכבים והשמות בהרכב ולא להתאים להם את המערך והשחקנים שלצידם.
    החזרה של בנזמה יחד עם הנוכחות של גריזמן יוצרת פקק בהתקפה שעוד אפשר לחיות איתו אבל מה שקורה מאחור זה שטוליסו פותח עם פוגבה וקאנטה ואין מי שמצטרף כמו שצריך מקו שני ואתמול הוא שוב פתח עם שני בלמים כמגנים וגם ביטל את האופציה של יציאה דרך האגפים. הכל נראה מקרי ומתבסס על מסירות ארוכות לאמבפה או פעולות אישיות של בנזמה, גריזמן ופוגבה לפעמים. כרגע נראה שהסיכוי לראות מהטריקולור כדורגל טוב בהמשך הטורניר לא גבוה, אני עדיין חושב שבסגל הנוכחי מערך כמו צ'לסי של טוכל היה הופך את צרפת למסוכנת יותר.
     
  6. Raulito Madridista

    הצטרף ב:
    ‏22/11/05
    הודעות:
    39,383
    לייקים שהתקבלו:
    3,500
    מין:
    זכר
    אולי נגד נבחרת כמו הונגריה ואחרי שיש כבר ניצחון בכיס, היה מקום של דשאן לשחק ב-4-4-2 לדוגמא עם דמבלה או קומאן במשחק השני בשלב הבתים. אני חושב שלנבחרת פשוט אין מגנים מספיק טובים ולא חשוב במה דשאן יבחר. פבאר כבש שער מדהים במונדיאל האחרון אבל זה היה פוקס, הוא בלם, קונדה שובץ אולי ממחשבה שרונאלדו לעתים ישחק בשמאל או ברנרדו סילבה, לא יודע. לוקאס בולט בהגנה כי הוא סילון, אחראי ושקט אבל בהתקפה לא דומיננטי.
    אתה מדבר על הצבת שחקן כנף כחצי מגן ב-5:3:2? אני חושב שגם במערך הקיים עם המגרעות שלו - צרפת מסוגלת לשחק טוב יותר. היו איבודי כדור פשוטים מאוד של בנזמה, גריזמן לא צריך לרדת כל כך לאחור לדוגמא ואמבפה לא סיכן את השער שזה גם מחדל. דשאן מאמן בכיר רק ביחס ל'מאמני נבחרות'. ממליץ לכולם להיזכר בטורניר הכולל של צרפת במונדיאל ולא רק במשחק הגמר המהנה או הכיף נגד ארגנטינה המפורקת וה-3:4 האטרקטיבי ההוא. גם במונדיאל היא לא הייתה מדהימה כיחידה אלא היה לה שחקן אחד מפלצת בשיאו.

    משהו אחר - בטח כבר דיברנו על זה, אנגליה כבשה רק פעמיים בלבד - הכי מעט מבין כל העולות לשלב הבא, סטרלינג וקיין עם חמישה איומים כל אחד עד עתה - פחות מדפאי לבדו, והם מדורגים במקום ה-38 יחד.
     
  7. Ever Banega Member

    הצטרף ב:
    ‏29/9/11
    הודעות:
    2,618
    לייקים שהתקבלו:
    398
    אף אחד לא דיבר על 2018, ואני אגיד לך יותר מזה בעיני הוא מדרדר קצת כל שנה מאז 2013 שאז היה השיא שלו אז ברורו שאם תילך שלוש שנים אחורה יהיה שינוי (ואגב אתה מחשיב אותי לאיזה סנגור שלו אבל לפני שנתיים שלוש שאמרתי שהשיא שלו היה מזמן כל הפורום יצא עליי כולל אתה), הוא יכול להגיד מה שהוא רוצה, אולי כשהוא ישב בבית לא היה לו חשק ואולי אפילו במנהרה, אבל הוא תחרותי וכשעלה על כר הדשא אולי למעט משחק או שניים הוא שיחק עם רצון. בכל אופן אתה מנסה לקחת את הדיון ולהוציא אותו בכוח מההקשר בלי שום סיבה, בקונטקסט שהדברים נאמרו הם היו מדוייקים ונכונים, מסי לא הראה באותם משחקים סימנים של "סיימתי", על זה היה הדיון ובזה צדקתי. אני יכול לבקר את מסי וכמו שאמרתי אפילו פעם אחת שעשיתי את זה אתה יצאת להגנתו וזה בסדר, אז שחרר.

    לגבי המשחק אתמול נכון גם אמבפה לא היה טוב, אבל הוא גם לא "יצא" טוב. זה כל מה שאני אומר. רונאלדו לא היה טוב אבל "יצא" טוב. זה לא מוריד ממנו כלום ויש אפילו שיגידו שזו מחמאה.
     
  8. Clichy COYG

    הצטרף ב:
    ‏15/4/09
    הודעות:
    5,583
    לייקים שהתקבלו:
    3,777


    נייס.
     
    DaveTheSave ו-Ever Banega אוהבים את זה.
  9. Ever Banega Member

    הצטרף ב:
    ‏29/9/11
    הודעות:
    2,618
    לייקים שהתקבלו:
    398
    איך לדעתכם קאנטה עד עכשיו?
     
  10. Clichy COYG

    הצטרף ב:
    ‏15/4/09
    הודעות:
    5,583
    לייקים שהתקבלו:
    3,777
    בינוני מאוד. מול גרמניה היה לא רע אבל אתמול רנאטו סאנצ'ס פשוט אכל אותו כמעט בכל מאבק.
     
    EuropeGuy אוהב/ת את זה.
  11. DRORIKO Member

    הצטרף ב:
    ‏3/5/15
    הודעות:
    61,214
    לייקים שהתקבלו:
    14,278
    מין:
    זכר
    לגבי רונאלדו, אין שאלה שהוא אחד הכדורגלנים הגדולים בהיסטוריה. לא סותר את זה שביובה הוא אכזבה עצומה, לטעמי הפלופ הכי גדול שדרך ביובה אם אני משווה השקעה כספית מול תוצרת. מעבר לדומיננטיות הגדולה מדי שיש לו במועדון. אניילי ולהקתו אשכרה שמו אותו לפני המועדון. אגב זה לא אומר שהוא לא יכול להוליך את פורטוגל לזכיה. ההגנות ביורו הן ברמה נמוכה יותר מבסריה א׳.

    ראוליטו אתה האחרון בכל האתר הזה שיכול ללמד אותי מה לכתוב, האחרון, ופה נסיים את זה ונפרד כידידים.
     
  12. k_700 Member

    הצטרף ב:
    ‏20/10/07
    הודעות:
    35,559
    לייקים שהתקבלו:
    6,266
    לדעתי אין שם מגנים מספיק טובים, בטח אם משווים למשל לסגל של פורטוגל שהיה כולל בתוכו את קאנסלו או למה שיש לגרמניה ולאנגליה.
    גם בהתקפה אני לא סומך על גריזמן והאופציה הנוספת שפותחת בימין(טוליסו או דמבלה). ידברו במקרה הזה על "כשרון". בנבחרות אחרות יש סימן קריאה בהתקפה.

    גניבת דעת טייק#94949449.
    מי סימן אותם כהגנה הכי חזקה בטורניר אחרי שקאנסלו נפצע והתברר שסאמדו ודאלוט מחליפים אותו? יש מישהו אחד כזה?
    סמאדו הבטיח וקיים, אחראי בטורניר הזה בינתיים ל-3 שערים שספגו.
    כמו להגיד לי שאנגליה של הדור הקודם תהיה עם ההגנה הכי טובה כשגלן ג'ונסון מחליף את גארי נוויל בסגל.
    סאנטוס לא הקל על ההגנה בשני משחקים הראשונים כשפתח גם עם שני גלמים במרכז המגרש ופורטוגל ליטרלי שיחקה בלי יכולת להחזיק בכדור במרכז המגרש ובלי תרומה הגנתית של הקישור האחורי.
    עם נונו בשמאל וקאנסלו בימין תדבר איתי על ציפיות.

    הבעיה הכי גדולה של צרפת לדעתי זה בכלל הכושר שרוב ה"הכוכבים" שלה מגיעים איתו לטורניר.
    מתעלמים מזה במקרה הטוב, כנראה לצורך יצירת הייפ.