יורו בישראל - היינו כחולמים?

הנושא בפורום 'פורום כדורגל עולמי' פורסם ע"י Dyer, ‏17/6/08.

  1. פרנקו בארזי Member

    הצטרף ב:
    ‏7/2/08
    הודעות:
    1,459
    לייקים שהתקבלו:
    0
    אני לא זוכר איזו מדינה זאת הייתה שארחה את המונדיאל או את האולימפיאדה, ואחר כך נכנסה בגלל האירוח למשבר כלכלי אדיר.
    הרווח כמעט תמיד לא מכסה את ההוצאות. רק טורנירים מוצלחים במיוחד מצליחים לכסות את ההוצאות ולעיתים אף להרוויח.
    זה יהיה פשוט ביזיון אם יערך פרויקט לאומי כזה.
    שיעשו פרויקט לאומי למתן קצבאות לזקנים
    שיעשו פרויקט לאומי לכיסוי סל התרופות
    שיעשו פרויקט לאומי לעזרה לניצולי השואה
    שיעשו פרויקט לאומי למניעת עוני ואבטלה
    שיעשו פרויקט לאומי לחינוך.
    צריכים עוד דוגמאות של דברים חשובים יותר?
     
  2. Zlatan Ibrahimović Member

    הצטרף ב:
    ‏14/6/08
    הודעות:
    39
    לייקים שהתקבלו:
    0
    צודק.
    ותגידו,מישהו בכלל רוצה לארח כאן יורו או מונדיאל???
     
  3. Pele Member

    הצטרף ב:
    ‏6/3/08
    הודעות:
    880
    לייקים שהתקבלו:
    0
    מדינת ישראל יכולה להתאים את עצמה ליורו, זאת לא הבעיה פה.

    הבעיה היא שספורט (לצערנו) עדיין לא הפך לנושא מרכזי בסדר היום של המדינה, ובצדק. יש לנו אינספור בעיות שכמובן בראש עומדת בעיית המצב הבטחוני. אי אפשר לארח טורניר כזה ולקחת אחריות על אנשים במצב של מלחמה.

    ברגע שאנחנו נחיה בשלווה, יהיה אפשר לשים דגש על חינוך, על אומנות, על ספורט ועל כל מה שנרצה..

    בקיצור - לא בבית ספרנו, לפחות נכון לעכשיו.
     
  4. Dyer משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏19/8/02
    הודעות:
    6,392
    לייקים שהתקבלו:
    0
    טוב אחרי שנתתי לכם קצת לדון בסוגייה אני אענה על הרבה מהטענות שהועלו פה בצורה מרוכזת.
    דבר ראשון חבל לי שיש אנשים שמגיבים בלי לקרוא את מה שאני כתבתי.
    תקראו קודם, אחרי זה תגיבו. הדוגמה הטובה ביותר זה spurs229 שאני לא מתכוון להגיב אפילו למילה אחת ממה שהוא כתב.

    אז דבר ראשון, ברור לי שישראל לבדה לא יכולה לארח את הטורניר, ואף אחד לא דיבר על זה. אני מדבר על אירוח משותף.
    מבחינה כספית - נכון שלא מדובר בעניין זול או בסכום כזה שכל אחד מאיתנו מסתובב איתו בתור דמי כיס. מצד שני לא מדובר בסכום שהוא חסר פרופרוציות לחלוטין (כמו כל המערכות נגד טילים שמנסים לפתח ושופכים עליהן כ10 מיליארד שקל בשנה). בסופו של דבר דיברנו על שיפוץ של שני אצטדיונים והקמה של שניים נוספים, שזה לא צפוי לעלות יותר מ750 מליון שקל להערכתי. וזה סכום שאם המדינה רוצה לגייס היא תצליח. מדברים פה כל יום על בחירות שהולכות להתקיים. אתם יודעים כמה בחירות עולות? יותר מ2 מיליארד שקל!!
    לעומת בחירות, או כל אירוע אחר שעולה המון כסף ומניב 0 הכנסות (אהמ אהמ מישהו אמר משהו על חגיגות ה60?), פה מדובר בהשקעה. אירוח אירוע שכזה יניב הכנסות חסרות תקדים, שיעלו בהרבה על ההוצאות. ב90% מהאירועים הגדולים (מונדיאל, אולימפיאדה, יורו) שהיו בעשרות שנים האחרונות, המדינה הרוויחה יותר מהשקיעה.
    וכמובן ישנו אלמנט נוסף, שאותו הזכרתי אבל כולם מתעקשים להתעלם - מדובר בפרוייקטים שגם ככה יקומו בקרוב. אנחנו רק מקדימים את זה במעט. הכסף הזה יישפך, אמנם לא בבת אחת כמו שמתכונן עכשיו, אבל כן, אנחנו (בסופו של דבר מכספים שמגיעים אחרי צינורות רבים מהתקציב הממשלתי) נשלם על המבנים הללו, אז אם אפשר להרוויח מזה למה לא?
    אני רוצה להתייחס פה לעוד נקודה - נכתב פה שישראל לא מצליחה לסגור סל תרופות וכאלה. הסיבה שמקצצים כל הזמן מסל התרופות כמובן קשורה לזה שאין הרבה כסף, אבל זו לא הסיבה העיקרית. אם ישראל תרצה, היא תוכל לממן פה לכל המדינה את כל התרופות, הסיבה שהיא לא עושה את זה היא פשוטה מאוד: היא לא רוצה. מאחורי כל החלטה ממשלתית, במיוחד כזו שעוסקת בסכומים מטורפים, עומדים אינטרסים. ביום שרפי איתן יהיה ראש ממשלה אולי יגדל סל התרופות. עד אז - המוני קשישים ימשיכו לחיות בחרפה, ופעם בכמה שנים יצביעו לאלה שמקצצים להם את סל התרופות. אני לא נכנס פה לדיון האם מה שהמדינה עושה נכון או לא פשוט כי זה לא רלוונטי לדיון, אני רק מציין את העובדות.

    הלאה,
    אמנם המצב הבטחוני בישראל הוא לא כמו המצב הבטחוני בשוויץ, אבל עדיין זה לא מה שצריך למנוע אירוח של טורניר גדול בארץ. אם זה היה מטריד את קברניטי אופ"א, הם לא היו מאשרים את קיומו (הכפול!) של טורניר חצי גמר אליפות אירופה לנערים בנס ציונה, או איך שלא קוראים לזה. ברגע שהם אישרו את זה, והטורניר התקיים שנתיים ברציפות פה בארץ, הם בעצם גם הודו שמבחינתם ישראל היא כמו שאר המדינות באירופה ואין שום בעיה לארח פה טורנירים בין-לאומיים.
    וישנו היבט נוסף - בגלל המצב הבטחוני שכביכול קשה פה, ישראל היא באופן פרדוקסלי אחת המדינות הבטוחות בעולם. למה? תחשבו על זה ככה: בשנים האחרונות כל אירוע גדול מתקיים בצל החשש מפיגועים גדולים של אלקאעדה. יותר מזה, אני כל פעם קורא על כל מיני שוטרים מכל מיני מדינות שבאים לישראל ללמוד איך אנחנו מתמודדים עם טרור ואיך מונעים אותו. אין ספק שמדינת ישראל היא המבינה מספר 1 בתחום, וללא ספק אחד המקומות הכי קשים לאלקאעדה להוציא פיגוע (אל תשכחו שהם כבר עשו פיגועים בלונדון ובמדריד, מה שלא קרה פה למרות שהם מנסים). יותר מזה - ראלי פריז דאקאר המסורתי בוטל שנה שעברה עקב התרעות לפיגועים של אלקאעדה. האם אתם רואים דבר כזה קורה פה בארץ? בחיים לא.
    ככה שמי שחושב שבגלל ש"ישראל זה לא מקום בטוח" אי אפשר לארגן פה יורו, טועה.

    שוב, הבעיה העיקרית כמו שאני רואה אותה כרגע זה מקומות הלינה עבור עשרות אלפי האוהדים, אבל אני לא חושב שזה מה שצריך למנוע מהמדינה לקדם פרוייקט כזה.

    רון עמיקם,
    אני מבקש שתקרא את מה שכתבתי בהודעה הראשונה. אני עונה שם בצורה דיי ברורה על שתי ההערות הראשונות שלך. דרך אגב אני לא מבין מאיפה הסקת שהיורו מחייב גישה יבשתית. שוב כמו שכתבתי, אם עשו מונדיאל בלי גישה יבשתית אין סיבה שיורו לא יכול להיות כזה.
    הפאן זונס הם באמת הבעיה האחרונה שלנו. להיפך, זה עוד משהו שיכול לתת פוש גדול לכלכלה. אתה שם בכיכר רבין כמה מסכים ענקיים, ותראה בכמה אלפי אחוזים תעלה ההכנסה של כל הפאבים שבסביבה. כמו שנאמר שם, גם בירושלים אפשר לעשות בכיכר ציון/ספרא או בגן סאקר שניים כאלה. את נתניה ובאר שבע אני לא מכיר עד כדי כך טוב, אבל אני משוכנע שגם שם (במיוחד בבאר שבע שמוקפת בהמון שטח ריק) לא תהיה בעיה לארגן כאלה, ואפילו להקים מתחם זמני רק בשביל האירוע.

    זהו, אני אשמח לעוד תגובות (ענייניות!), ורק מבקש מכם לקרוא קודם את ההודעות שלי ותגובות של אחרים לפני שאתם סתם רושמים שטויות (כי היו פה לא מעט כאלה).
     
  5. oFiRzZz Member

    הצטרף ב:
    ‏30/9/07
    הודעות:
    4,760
    לייקים שהתקבלו:
    1,859
    לגבי נתניה..יש את כיכר העצמאות שבכיכר עצמה אפשר להכניס בסביבות ה10 אלף איש , אבל באזור כולו אפשר להכניס רבה הרבה יותר .(נגיד בעלייה ב99 של נתניה , הגיעו בסביבות ה20 אלף).
    יש גם את שלולית החורף . ביום העצמאות שעבר העבירו לשם את כל בני הנוער והיו שם אלפים .. מפוצץ.
     
  6. Julian Joachim Member

    הצטרף ב:
    ‏30/7/02
    הודעות:
    7,506
    לייקים שהתקבלו:
    0
    פאן זונס זה באמת לא בעיה. יש מספיק שטחים שאפשר להכניס בהם עשרות אלפי אנשים בלי שום בעיה.

    לגבי מקומות לינה - קראתי בכמה מקומות שזו הבעיה העיקרית עם היורו באוסטריה. פשוט אין איפה לישון בערים שמארחות משחקים. אז הכי גרוע יסעו לכל מיני ערים על רצועת החוף (כמו אשדוד נניח) שלא מארחות את הטורניר ויישנו שם. בלי קשר לזה שבגרמניה ב-2006 פשוט עשו שטחי קמפינג ענקיים. זה אפשר לעשות גם פה, תאמינו לי.

    רון עמיקם, גישה יבשתית לא נשמעת לי כמו הבעיה שתגרום לזה שלא יעשו פה את הטורניר, בעיקר בהתחשב בעובדה שביורו 96' באנגליה לא הייתה גישה יבשתית (אלא אם אני מבלבל בשנים אבל אני כמעט בטוח שהרכבת בין צרפת לאנגליה נבנתנה רק ב-97' ובלי ספק לא פרקטית למעבר של עשרות ומאות אלפי אוהדים שעדיין היו צריכים לטוס.

    אנשים פה ממשיכים לציין את בעיית הכסף אבל מתעלמים מהנקודה המרכזית -הכספים האלה "יבוזבזו" לפחות. השאלה היא אם עדיף לתת לפרוייקטים האלה להימרח (ולבזבז יותר כסף על הדרך כי כל הימרחות עולה המון) או להחליט שמדובר בפרוייקט לאומי ולשנע את כל התקציבים הנחוצים - עכשיו.

    אנשים גם שוכחים שאירוח של טורניר כזה, אם יהיה מוצלח, יכול להביא לעלייה רצינית בתיירות בארץ ויבוא בד בבד עם אירוח משחקים חשובים אחרים (גמרי אופ"א/צ'מפיונז ואליפויות אירופה/עולם לצעירים).

    כמובן שאני מדבר רק על יורו 2020, ולא לפני.
     
  7. spurs229 Member

    הצטרף ב:
    ‏19/4/06
    הודעות:
    5,840
    לייקים שהתקבלו:
    0
    Dyer, אם ציינתי כמה עובדות שמפריעות לדעה שלך זה אומר שלא קראתי את ההודעה? נו באמת...


    Julian Joachim, הצ'אנל טאנל נפתחה לפני יורו 96 ככה שגישה יבשתית הייתה. בכל מקרה זה לא מה שמונע את האירוח מישראל, למרות שזה קצת מפריע.

    הסיבה העיקרית (כמו שכבר אמרתי) היא בטחונית. עוד לא קרה שאירחו טורניר גדול במדינה שמופגזת מדי יום וזה גם לא יקרה, ובצדק. חוץ מזה, גם אם תהיה רגיעה של שנה הטורניר לא יגיע לפה בגלל שהאירופאים לא מאוד אוהבים אותנו. טורניר נערים עם 500 צופים בנס-ציונה זה אפילו לא קרוב ליורו. וישראל היא בשופ אופן לא אחת המדינות הבטוחות ביותר בעולם, אולי במאובטחת ביותר, אבל ממש לא הבטוחה. ב-2007 יותר מ-300 ישראלים נפגעו בפעולות טרור, והמצב היום לא טוב יותר. וזה בלי להזכיר את 2000 הפלסטינים שנפגעו שנמצאים בשטחים שאנחנו טוענים לריבונות עליהם. איך שלא תהפכו את זה, עדיין לא מספיק בטוח פה.

    בקיצור, עזבו את כל היוזמות לבנייה ותשתיות, הן כולן אפשריות, אבל עד שלא יהיה פה שקט אין לנו שום סיכוי שבעולם לארח יורו או מונדיאל.
     
  8. פרנקו בארזי Member

    הצטרף ב:
    ‏7/2/08
    הודעות:
    1,459
    לייקים שהתקבלו:
    0
    זה ממש לא הסכומים האלה.
    אתה מדבר רק על השקעה בבניית איצטדיונים, אבל אני מדבר גם על הארגון, האנשים שיעסקו בהקמת הארוע שכאמור יהיו הרבה כאלה וכידוע הם לא יעבדו בחינם.
    להפיק אירוע בסדר גודל כזה, בלי קשר בכלל לאיצטדיונים, זה בהערכה גסה משהו בסדר גודל של חצי מיליארד שקל.
    כאמור, יש גם את נושא האיצטדיונים, בהערכה גסה משהו בסדר גודל של מיליארד שקל
    והנושא שיעלה אולי הכי הרבה - האבטחה. לאבטח כזה ארוע אני מעריך בהערכה גסה ולא מלומדת, אך תהיו בטוחים שזה הרבה - משהו כמו רבע מיליארד דולר.
    אלו שלושה שבועות שבהם צריך לאבטח את האיצטדיון, את בתי המלון שבהם נמצאים האוהדים, את כל המתחם שמסביב, את המשחקים עצמם, את הפמליות של הקבוצות וכו' וכו'.

    דבר נוסף שמיעטת להתייחס אליו.
    איפה תשכן מאות אלפי אוהדים שיבואו לכאן? בשביל זה צריך להקים לפחות עוד 4-5 בתי מלון באזור תל אביב והמרכז.
    כמו כן, הנתון שלך עם ה90 אחוז מהמקרים העסק מרוויח - הוא ממש לא נכון.
    למעשה, זה יותר קרוב ל50-50 - לפעמים אירוח ארוע בסדר גודל כזה מניב פריחה כלכלית אדירה, ולפעמים הוא מביא למשבר כלכלי קשה (זה כבר קרה).
    מה גם שזה יכול להיות הטורניר העלוב בהיסטוריה, למעשה קשה לי לראות מאות אלפי אנשים באים לכאן גם אם זה בשביל טורניר יורו. אתה שוכח שבעיני העולם אמצעי התחבורה שלנו הם גמלים, השידורים כאן בשחור לבן ויש טנקים ברחובות.
    גם רוב אלו שיודעים את האמת מפחדים מהמצב הביטחוני כאן, גם אם לא היה כאן פיגוע כבר ארבעה חודשים בערך.
     
  9. Der Kaiser Manuel Neuer מנהל ראשי

    הצטרף ב:
    ‏7/9/04
    הודעות:
    24,805
    לייקים שהתקבלו:
    335
    פלסטין וישראל זה אסיה על גבול אפריקה. יש הקוראים למקום המזרח התיכון. נסו לפנטז על אירוח מונדיאל http://www.asoccer.co.il/html/emoticons/wink.Xxx
     
  10. y56kh Member

    הצטרף ב:
    ‏17/5/08
    הודעות:
    1,357
    לייקים שהתקבלו:
    0
    מה קשור המיקום
    אפשר לארח עם ירדן או עם מצרים איתם יש לנו שלום

    וכבר ציינתי את אופציית מצרים כמה פעמים פה
     
  11. Nigel de Jong משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏7/3/08
    הודעות:
    16,592
    לייקים שהתקבלו:
    9,771
    השלום עם מצרים הוא רק על הנייר הם בחיים לא יסכימו לארח עם ישראל ואני מצדיק אותם , הם יכולים לארח לבד ולא צריכים את המדינה הביזיונית שלנו כדי שתהרוס להם את האירוח .
    וגם עם נארח עם תורכיה - התורכים טובים מאיתנו בכל הבחינות ונראה לידם כמו בדיחה עלובה.

    ואם נארח:
    איצטדיונים-
    טדי : 21,600 מקומות , האפשרות להגדיל אותו תהיה עם הרבה קשיים בגלל שאיפה שהיציע הדרומי יש את חברת החשמל או משהו דומה.

    בלומפילד: 14,500 מקומות , אם איכשהו יגדילו יכנסו שם בלחץ 18,000 מקומות .

    רמת גן: 40,000 מקומות , אומרים שבשנה הבאה הוא יהרס ויוקם איצטדיון חדש של 60-70 אלף מקומות.

    באר שבע: 18,000 מקומות , ב-2010 יבנה שם איצטדיון חדש של 28,000 מקומות .

    מבחינת האיצטדיונים אין לנו הרבה מה להציע לפחות כרגע וההגדלה תכרוך בירוקרטיה כמו שנהוג במדינת
    היהודים.

    לגבי איפה שלכן את כל האוהדים - אולי נכבוש את סיני יש שם שטח עצום בלי תועלת http://www.asoccer.co.il/html/emoticons/biggrin.Xxx
     
  12. King Kenny Member

    הצטרף ב:
    ‏21/4/06
    הודעות:
    5,153
    לייקים שהתקבלו:
    0
    בבלומפילד יש 17,000 מקומות, בר"ג יש 44,000 (למרות שאם זה תלוי בי, ר"ג יהיה הרוס כבר מחר. פשוט איכסטדיון).
     
  13. Der Kaiser Manuel Neuer מנהל ראשי

    הצטרף ב:
    ‏7/9/04
    הודעות:
    24,805
    לייקים שהתקבלו:
    335
    מה קשור המיקום? אני בהלם. אולי אליפות אירופה תשוחק ביפן או ברזיל? מצרים זה אפריקה, שם אירחו את אליפות אפריקה לאומות.
     
  14. Voda_Coda Member

    הצטרף ב:
    ‏23/10/07
    הודעות:
    455
    לייקים שהתקבלו:
    0
    ווואיי למה אתם הולכים רחוק..קראתי איפשהו שהועלתה אפשרות של ישראל-טורקיה..45-60 דק' טיסה..ביורו הזה היה לאנשים 10 שעות נסיעה להגיעה ממגרש למגרש..אז זאת לא הבעיה שלנו..
    צריך פה להרים 4 אצטדיונים על רמה..וב- 5-10 שנים זה בהחלט אפשרי..ויש כבר תיכנונים
    בטורקיה יש מספיק אצטדיונים על רמה והמדינה עצמה בכלל על רמה עם כל המלונות והפיתוח האחרון..
     
  15. y56kh Member

    הצטרף ב:
    ‏17/5/08
    הודעות:
    1,357
    לייקים שהתקבלו:
    0
    דיברתי על מונדיאל
    ולא דיברתי על המונדיאלים בין השנים 2014-2022 כי עד 2022 הכל יכול לקרות והאיצטדיונים שלנו יכולים להדביק את הפער עם האיצטדיונים של אירופה

    ואם היית קורא את ההודעות הקודמות היית רואנה שהגבתי על דיון שקשור לאירוח המונדיאל