רק כדי להרגיש טיפה יהודי ולא לשכוח מי אני ומהם שורשיי אני מציין את היום הזה וצם. מה שכן,אני רואה ביום הזה משהו מאוד צבוע ומגעיל - לראות את כל הערסים והנבלות שמתעקשים ליום אחד להיות נקיי לבב וטהורי נשמה אבל יום אחרי שיוצא יום הכיפורים הם חוזרים למוטב ומתנהגים בזלזול ובצורה בוטה כלפי הסביבה שלהם. אם פגעתי במישהו אני ארגיש את זה ואחיה עם זה עד שאני אוודא עם אותו בן אדם שהוא סלח לי, רק ככה אני אשיג מצפון שקט ויושר פנימי , לא ע"י הליכה לבית כנסת עם חולצה לבנה וצביעות בשמיים.
כרגיל כמו כל שנה צם ושומר . אה , ולאלה שזורקים אבנים , פה בנתניה (כמה שהיא נחשבת עיר 'ערסית' ומסורתית) עוברות מדי פעם מכוניות , ולא קורה להן כלום . .
אז לך תגור שם. תראה איזה יופי הם מקבלים אותך הם יודעים לכבד את האחר זה אנחנו הגזענים שרוצים את הערבים בים. תומר, 17:11.
אירן היא לא ארץ מולדתי, אבל כן אשמח לבקר בה. הנה עוד בור בא לספר לי מה אני צריך לעשות. אגב, למה צום קל? עינוי הגוף הוא מכוון בשל החטאים. זה אמור וצריך להיות צום קשה מאוד. גם מהחטאים שהם עושים כל השנה ובבד בבד עם חוקי התורה הם רוצים לצאת בהכי זול שאפשר? צום קשה למאמינים האמיתיים!
שילך להזדיין רמב"ם http://www.asoccer.co.il/html/emoticons/biggrin.Xxx אפיקורס היה אחד הפילוסופים היותר מרתקים של יוון העתיקה. עשית עלי רושם של אחד ששואף ללמוד עוד ועוד, אז תקרא (זה לא ארוך): http://lib.cet.ac.il/pages/item.asp?item=12
תודה על המאמר המעניין, חבל שאיננו יותר ארוך (דיי משעמם יום כיפור הזה). מרתקת המחשבה איך השם שלו נתפס כסממן הכפירה בדת, בעוד שככתוב במאמר, הוא לא היה אתאיסט, אלא רק טען שהאלים עושים חיים במקום אחר (בסדר, זה סוג של אתאיזם אחרי הכל, לא?), אבל הדבר גורם לי לחשוב האם בתקופתו לא היה כזה דבר של כפירה מוחלטת באל עד כדי כך שאפיקורוס נתפס ככופר מוחלט?
אפיקורוס לעולם לא נתפס ככופר בתוקפה (הנאורה והפלורליסטית) ההיא, אלא רק בכתבי הרמב"ם כאלף וחמש מאות שנים לאחר מכן. ובתקופתו (של אפיקורוס) לא היה דבר כזה כפירה באל, כי היו רק אלים (ברבים) ואז משה (רבינו) כתוצאה ממאבק פוליטי במצרים עשה מה שעשה. ואיך אומרים? השאר היסטוריה.