יום הכיפורים תש"ע

הנושא בפורום 'פורום אוף טופיק' פורסם ע"י Nigel de Jong, ‏24/9/09.

  1. בועז Member

    הצטרף ב:
    ‏24/8/02
    הודעות:
    3,196
    לייקים שהתקבלו:
    0
    קודם כל ההודעה של אוהד מכבי נתניה הייתה מעניינת מאוד לדעתי והוא העלה נקודות יפות. מה שלא נוח לכל אותם "משני היהדות" כהגדרתך היא שאנחנו מושפעים בהכל מהעולם המערבי. תרבות, כלכלה, הכל. הכל חוץ מדת. מה לעשות שדת זה דבר מאוד לא חדשני וככל שהזמן עובר חוקים ומצוות שמגיעים עם הדת נראים קשים יותר לתפיסה במציאות המודרנית? הבעיה היא שמדינת ישראל היא מדינה יהודית. הדת, החלק הפרימיטיבי הזה חרוט לנצח באופיה של המדינה ומכאן מגיע הניסיון "לשנות את הדת". לא בחרנו להיוולד יהודים, לא בחרנו לחיות בישראל וזו המציאות שאנחנו , כל אחד מאיתנו, מנסים להתמודד איתה.
    ההבדל הוא שבן אדם מאמין יגיד, "אוקיי זה מה שבורא עולם בחר בשבילי, אני לא אשאל שאלות אלא אגיד תודה", בעוד בן אדם לא מאמין יגיד, "אוקיי, אני כאן, זה מה שקיבלתי, בוא נראה מה אפשר לשנות.."

    באופן אישי,
    אני מאמין שאסור להגביל את הנפש של האדם, הסקרנות אותי הובילה להרבה מקומות טובים בחיים ואני שמח ששאלתי את כל השאלות שרציתי כי מהתשובות למדתי המון, ואני לא באמת מנסה לשנות את היהדות , אני פשוט רוצה לחיות כמו שאני רוצה(כמובן בלי לפגוע באף בן אדם) פה במדינה שהיא הבית שלי.
     
  2. spurs229 Member

    הצטרף ב:
    ‏19/4/06
    הודעות:
    5,840
    לייקים שהתקבלו:
    0
    לאום = היסטוריה, שפה, תרבות וגם דת. אבל הדת היא לא בהכרח המרכיב העיקרי.
    לדעתי זה מגדיר היטב את היסודות של מדינת ישראל.
     
  3. אמיר ע משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏28/12/04
    הודעות:
    18,352
    לייקים שהתקבלו:
    4,707
    אני לא מרגיש שהדת חונקת אותי, אבל אני כן חש שהיא משפיעה על החיים שלי יתר על המידה. ואני עוד לא אחד מאלה שהיא גורמת להם לבעיות רציניות בגלל נושאים כמו חיתון וכו'. אצלי זה מסתכם בדברים היותר אלמנטריים כמו שיתוק יום כיפור וכו'.

    ישראל יכולה להיות מדינה יהודית בלי שהדבר יהיה אלמנט שמשפיע על האנשים הרבים שחיים בתוכה ואינם חשים כל זיקה לדת. גם אם תהיה טלוויזיה ביום כיפור, בפסח ימכרו לחם בכל מקום ובשבת תהיה תחבורה ציבורית מלאה, זה לא ישפיע על מי שפשוט לא מדליק טלוויזיה או לא אוכל לחם בתקופות הללו, ולא נוסע בשבתות. אבל זה ישפר את חייהם של כל האחרים.

    מדינת ישראל צריכה להיות חילונית, עם חופש דת. זה לא אומר שכל קשר לדת ינותק. בעולם חוגגים את חג המולד, וגם נוצרים רשמית (כפי שאני יהודי רשמית) בלי שום זיקה לדת חוגגים אותו. חגים הם חגים ואין איתם שום בעיה, אבל הם ומנהגיהם לא צריכים להיכפות על אנשים.
     
  4. Hotspur משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏3/1/04
    הודעות:
    19,692
    לייקים שהתקבלו:
    0
    חגים יהודייים שיצויינו ויתוגמלו בימי חופשה, לגיטימי לחלוטין, לכל מדינה יש את הדת הבולטת שבה ולעיתים יותר מאחת אבל זה לא אומר שחוקי המדינה הם חוקי הדת.
    אם זה לא ענה לך יותם, ישראלים הם ציונים שהם יהודים עם זיקה לשוב לאדמתם. הזיקה לדת צריכה להיות עניין בחירה.