יום הזיכרון לשואה ולגבורה

הנושא בפורום 'פורום אוף טופיק' פורסם ע"י Didier Drogba11, ‏30/4/08.

  1. Tony Adams Member

    הצטרף ב:
    ‏19/12/06
    הודעות:
    5,889
    לייקים שהתקבלו:
    0
    בבית הספר היה מאוד מרגש. אני ו-2 חברים שלי נכנסו לכיתה ט' כדי לספר סוג של עדות מהמסע לפולין. בהתחלה פחדתי שלא יהיה לי מה להגיד, או שלילדים פשוט לא יהיה אכפת. אבל מהחלה הם ישבו, הקשיבו והשתתפו. באמצע גם היתה הצפירה, וזה היה שיא היום מבחינתי. יום מרגש ועצוב.
     
  2. tom Member

    הצטרף ב:
    ‏24/10/05
    הודעות:
    115
    לייקים שהתקבלו:
    0
    לבריטניה הייתה האפשרות למעשה להציל מיליון יהודים תמורת 10,000 משאיות שביקשו הנאצים ובראשם הימלר ואיכמן, בריטניה סירבה ויותר מכך כלאה וחקרה את המטווח היהודי ברנד שהגיע רק במטרה ולנסות לדבר עם הבריטים כדי להציל את יהודי הונגריה.
    ומה שהכי מעצבן זה המשפט שהלורד מוין אמר לאותו ברנד לאחר שנעצר: "מה אעשה במיליון יהודים?".
    אני לא אומר שהבריטים אחראים למשהו אבל הם יכלו לעשות יותר, אפילו אם הם היו מצילים יהודי אחד וברור שהם יכלו לעשות זאת.

    כמו כן יש אשמה לא קטנה גם על ארה"ב שבשותף עם בריטניה סירבו להפציץ את מסילת/גשר הברזל שמובילה לאושוויץ (למרות שביצעו מספר לא קטן של טיסות מעל אושוויץ) ובכך להציל מאות אלפי יהודים ובו זמנית לתקוע מקל בגלגלים של מכונת ההשמדה הנאצית.

    תמונות שבעלות הברית צילמו מעל אושוויץ:
    http://www.jewishvirtuallibrary.org/jsourc...st/aerial1.html

    והתמונה הבלתי נתפסת מכולן-
    פצצות מעל אושוויץ. ושלא תטעו הן אינן מיועדות ליפול על המחנה אלה על מטרה לא רחוקה משם שבעלות הברית הפציצו, לראות ולא להאמין.
    רק שתבינו שהם ידעו בדיוק מה קורה שם, טיסה אחת קטנה ומספר פצצות, זה מה שהיה צריך כדי להציל את אותם היהודים שנרצחו באותו זמן בידי הנאצים.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏1/5/08
  3. Red Left Winger Member

    הצטרף ב:
    ‏16/8/06
    הודעות:
    2,702
    לייקים שהתקבלו:
    0
    XAVI6 הייתי רוצה רק לדעת למה אתה מתיישב לשחק קאונטר סטרייק כשאתה לבוש בג'ינס יפה וחולצה מכופתרת.

    מספיק עם הוויכוחים הטיפשיים האלה.
    בסופו של דבר מה שקובע לאדם זה מה שהוא מרגיש בליבו שלו, ולא מה שהוא מעלה על דפים וירטואלים או במילים שלו.

    צריך לכבד אבל באמת לכבד ולא בגלל שמכתיבים לך את זה מדי שנה ושנה, אלא בגלל שלך איכפת, והגישה שלך צריכה להיות בהתאם. אתה מכבד את היום? יופי אם אתה מכבד אותו אין צורך להתחיל לכתוב כל מיני סיסמאות וכתובות מרגשות בשביל להדגים כמה אתה מכבד את היום הזה, הפלצנות הזאת מאפיינת אותנו הישראלים בכל תחום.
    כי מתעסקים בחו''ל אז פתאום אנחנו המדינה המוכה, מדינת היהודים הקטנה והמסכנה שכל העולם האנטישמי והנוצרי-מוסלמי הזה נגדה, אבל עמוק עמוק בפנים זאת המדינה הכי גזענית שיש, אבל להתמודד עם זה לאף אחד אין רצון כל עוד כל השאר אנטישמים ואנחנו מסכנים.
    דיברתי היום עם טל, RUDESS הבוקר בדיוק על זה.

    המונוטוניות הזאת בטקסים של הילדים שהחליטו שהשנה הם רוצים להתבלט בטקס יום השואה, בלי טיפת רגש אמיתי בקול אלא רק הטון שהכתיבו להם בחזרות או שהם שמעו בטלויזיה במשך השנים, מחליא פשוט.
    האנשים האלה שפתאום דווקא ביום השואה קופצים להעיר לאנשים על בחירות שונות שכיבכול נוגדות את יום השואה, מחליא פשוט.

    אני אישית אתמול ראיתי את המשחק אבל רק אחרי שחזרתי מהטקס, זאת בחירה שלי ואני לא חושב שלראות משחק כדורגל בערב יום השואה זאת פגיעה ביום הזה.
    אבל המחווה הזאת של גרנט, מרגשת ככל שתהיה, לא הייתה במקום בדיוק כפי שהטון של הילד ההוא שקרא את הטקסט לא היה במקום או התגובות של האנשים האלה(כמו התגובה של אמא של TOXIN שנזכרה בזה שהוא שומע מוזיקה גרמנית דווקא ביום השואה, אגב בנאדם, איך אתה מסוגל לשמוע מוזיקה בשפה הזאת, בלי קשר לשואה, זה פאקינג גרמנית...זה צורם באוזן)
    וצ'אבי6, אתה בכלל צריך להתבייש שאתה מרשה לעצמך לדבר ככה אל אבא שלך ולא משנה באיזה ערב בשנה זה. בטח שלא היה לו מה להגיב, הוא היה בהלם שהבן שהוא חשב שהוא חינך לתפארת, דיבר אליו כמו שהוא דיבר אליו.
    לא אביך או חבר שלו הם בושה, אתה בושה לעם היהודי שאתה לא מוקיר את אחת המצוות החשובות ביותר "כבד את אביך ואת אמך" שמעת על זה? זה חשוב קצת יותר מלעמוד 2 דקות בשנה עם ראש מורכן בזמן שאתה חושב על הכוסית מהכיתה המקבילה, זה חשוב קצת יותר מלראות סרט בן שעתיים ולהטיף לאנשים במשך יום אחד כמה רע שהם רואים משחק כדורגל.
    הדבר הראשון שאתה צריך לעשות זה לגשת לאבא שלך ולהתנצל.

    זה פשוט מחליא שאנשים דווקא ביום הזה פתאום מתחילים להיות כאלה רגשניים ופתאום איכפת להם ממה שקרה לפני 60 שנה?
    איכפת לך? תשמור את זה בלב, כל הכבוד יש לך צד אנושי כמו שצריך להיות אצל כל בנאדם, ובמיוחד יהודי בעולם. אבל במשך כל השנה, כל החיים שלך אתה צריך לזכור את זה. יש הבדל בין לזכור ולהיזכר. לזכור מאיפה באת, אבל לא להיזכר במשך יום אחד במה קרה לפני 60 שנה. לזכור תמיד ושזה יהיה טבוע בך.

    לא איכפת לך? שיבושם לך, תעשה מה שאתה רוצה. אלה החיים שלך.

    חלק עולים על הגל של היום הזה כדי פתאום להציג לכל מי שרק אפשר כמה שהם היהודים הכי יהודים שאפשר פתאום וכמה שהם רגשניים ומתפוצצים מרגשות עזים. למה? למה צריך לצאת עם זה החוצה דווקא ביום הזה כשכל השנה אתם יושבים בשקט?

    יהודי הוא יהודי ונמדד כיהודי ובנאדם(!!!) בלב, תשאלו את עמוס ומיכה.


    וחיים, תתבייש לך, עברת את הגבול.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏1/5/08
  4. spurs229 Member

    הצטרף ב:
    ‏19/4/06
    הודעות:
    5,840
    לייקים שהתקבלו:
    0
    איך אני אוהב שמכניסים לי מילים לפה...
    אמרתי שבלי הבריטים כנראה לא הייתה לנו מדינה, לא שהם כולם חסידי אומות עולם.
     
  5. tom Member

    הצטרף ב:
    ‏24/10/05
    הודעות:
    115
    לייקים שהתקבלו:
    0
    לא הכנסתי לך מילים לפה. גם בלי הנאצים והפשעים שלהם כנראה לא הייתה לנו מדינה, נו ו?
     
  6. Hotspur משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏3/1/04
    הודעות:
    19,692
    לייקים שהתקבלו:
    0
    מקס, ההודעה הכי טובה שלך אי פעם בפורום, רשמת בצורה מופתית את מה שהרגשתי.

    די להיכנס לנורמות וההטפות של המדינה הלאומנית הזו. חיו ותנו לחיות, תדעו מה קרה שם ותפסיקו לחשוב שאם אתם עושים משהו חיצוני הוא הופך אתכם ליהודים יותר.
     
  7. xavi6 Member

    הצטרף ב:
    ‏16/8/06
    הודעות:
    7,893
    לייקים שהתקבלו:
    0
    מה אתה יודע על אבא שלי שאתה מנסה להגיד לי איך לדבר אליו? או מה אתה יודע על היחסים בינינו שאתה מדבר על איך שאני מתייחס אליו? אתה מכיר את הבן אדם ואיך הוא בתור אבא? אני מניח שלא, אז עכשיו תשב בשקט. בלי קשר לאיך הוא בתור בנאדם (בתור בן אדם הוא זהב, לא ראיתי הרבה כמוהו. סתם היה חשוב לי לציין) ככה אני, אני אוהב להגיד את מה שאני חושב בין אם היא גסה, ובין אם היא לא. לא הייתה לי דרך יותר טובה להביע את מה שאני חושב.

    אנחנו יוצאים אחוצה כי דווקא היום זה צריך לצאת, כי דווקא ביום הזה מוזכרים 6 שנים שהרגו אותם בגלל היותם יהודים, אז כן, בגלל שזה כזה יום-אנשים כמוני יצאו בהפצצות. מי ישמע איזה הפצצות, לזכור 6 מיליון ולכבד אותם זה באמת הפצצה של דעה.
    מבחינתי לא צריך לעשות דברים שגורמים לך הנאה ביום שכזה, כמו לראות כדורגל או לצאת לשחק, אתה יכול לצחוק במידה ומצחיקים אותך, לא צריך להיות בדיכאון כל היום, אבל לא להתייחס לזה כמו כל יום, כי זה לא. לא סתם יש צפירה, לא סתם קוראים לזה יום השואה ולא סתם יש רק סרטים עצובים. מבחינתי לראות את ברסה או כדורגל זה הנאה, גם אם מפסידים, ואני לא יכול להנות ביום כזה. הבעיה היא שזה לא שככה הם מכבדים את היום, אתה לא מבין על מה אני מדבר-לא אכפת להם מהיום. לא אכפת להם מהשואה, כמו שאמרתי אז-בישבילם זה עוד יום שלא רואים טלויזיה ויש צפירה. זה הכל, לא מעבר. אה כן, וזה נושא בבגרות של היסטוריה. אחד היום אמר לי "מה אני אשם ש-6 מיליון מתו? אז הם מתו..."

    קאונטר סטרייק אני לא ממש משחק, אני סתם נכנס עם צ'יט כדי לעצבן את כולם.

    סה"כ אני לא מכריח אף אחד לעשות משהו שהוא לא מרגיש איתו שלם, אני רק אומר מה דעתי על זה.

    נ.ב
    אני לא מבין מה אתה רוצה בקשר לטקסים ולילדים שקוראים את הטקסטים ושרים, עוד שניה תאשים את הרקדניות שהם רוקדות רק כי זה יום השואה. המורים בוחרים בהם והם הולכים להתאמן על טקסטים וקוראים, אף פעם לא ראיתי מישהו שפתאום התפלצף ושיחק אותה יהודי רק בגלל שהם מקריא בטקס. אני אישית חוץ מלשיר את "אלי אלי" בכיתה כי ילדים אצלי לא הכירו את השיר (!!!) לא דברתי על השואה, לא עליתי לבמה ובטקס לא אמרתי כלום ורציתי לישון, כי באמת זה אותו טקס של שנה שעברה בלי שום חידוש. אני לא חושב שככה אני יכבד את השואה, אבל לילדים שאני רואה מהגילאים שלי פשוט לא אכפת. זה ההבדל, שלחלק אכפת ולחלק לא, ולרוב הגדול פשוט לא אכפת.

    אני בכל אופן יצאתי מהוויכוח הזה, כי פשוט בוויכוחים האלה אף פעם לא נסכים, כל אחד רואה את זה בצורה שונה. אני בכל זאת אשמח אם תגיב.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏1/5/08
  8. בית"רי מלידה Member

    הצטרף ב:
    ‏3/1/04
    הודעות:
    9,190
    לייקים שהתקבלו:
    1
    איזה פורום נהדר: 3 שעות לפני תום יום הזיכרון, נזכרתם שפסח נגמר לפני שבוע. באמת כל הכבוד לתרבות הגרמנית.
     
  9. Red Left Winger Member

    הצטרף ב:
    ‏16/8/06
    הודעות:
    2,702
    לייקים שהתקבלו:
    0
    קודם כל גיא תודה.

    צ'אבי6, מה זה "תשב בשקט", למה הפורום הזה קיים? למה להתחיל הודעה כל כך מפורטת במילים "תשב בשקט"? הרי אתה מצפה לתשובה לא?

    אתה נגד כל מה שגורם לך להרגיש הנאה? אז אני מוכן לשים את כל הכסף שיש לי שאתה מקבל הנאה מה"הפצצות" כמו שאתה מכנה אותן שלך ביום השואה.
    זאת איזושהי דרך מוזרה וחולנית להפליא להעלות לעצמך את האגו הפרטי ולהרגיש יותר טוב עם עצמך.


    אין לי בעיה איתך כבנאדם, אף פעם לא רבתי איתך בפורום, סה''כ אתה כותב לא רע בכלל באייסוקר אבל הגישה שלך ליום השואה כשאתה שוכח ערכים "קצת" יותר חשובים בדרך, לדעתי לא מכובדת.

    ולא, אני לא אשב בשקט.
     
  10. samoel Member

    הצטרף ב:
    ‏11/3/07
    הודעות:
    2,517
    לייקים שהתקבלו:
    0
    מקס, אני חייב להגיד שקצת השפעת עליי עם התגובה שלך.(בעיקר בקטע של הכוסית, זה באמת נבזה לדעתי מנסים להזכיר 6 מיליון , וכל מה שעובר במוחם של חרמנים לצד תמונות ממחנות ההשמדה הוא אותו תחת מוכר משיעור ספרות). אבל אני חושב שאתה במקומות מסוימים קצת מגזים. יש מקום להביע דעה , כמו שאתה לא תשב בשקט, ככה גם אני חושב שמותר לי להגיד לבנאדם שאני לא מבין איך הוא יכול לראות כדורגל ביום כזה, אבל אם הוא רוצה שיבושם לו. אני לא אשתוק ויבושם לי, אני אדבר אבל לא אכריח ולא אכפה את אמונותיי. כפי שכבר אמרתי, איש איש באמונתו יחייה(ויש לי חברים שצמים בכיפור ומשחקים במחשב ומסמסים, ואחד אחר בכלל לא מאמין באלוהים ואוכל חזיר בכיפור, לי זה לא מזיז. אבל אני כן חושב אם אני קצת אחצין את ההתנגות שלי בימים מסוימים, אין ספק שזה יגרום לי להרגיש יותר טוב עם עצמי אם אני אסתכל על כך אבל משום מה אף לא יחסתי לזה חשיבות, אולי משהו יגיד וואלה יש מה ללמוד/הוא צודק/ איזה דוגמא הוא נותן אז אולי עשיתי משהו)
     
  11. xavi6 Member

    הצטרף ב:
    ‏16/8/06
    הודעות:
    7,893
    לייקים שהתקבלו:
    0
    שאמרתי לו לשבת בשקט זה לא היה בגלל דעותיו בנודע לשואה, ההפך אפילו בקשתי ושמחתי לקרוא את התגובות שלו,אבל בנוגע למה שיש ביני לבין אבי, אם הוא לא יודע מה יש ביני לבין אבי-שישב בשקט. אין לי תשובה אחרת. הוא לא רוצה לשבת בשקט-שימשיך לדבר על כמה אני חוצפן כלפי אבי וכו' וכו'. זה לא באמת מזיז לי.
     
  12. Alejandro Rodriguez Member

    הצטרף ב:
    ‏24/4/08
    הודעות:
    212
    לייקים שהתקבלו:
    0
    יום קשה. 6 מיליון יהודים נרצחו בדם קר לאחר עינויים מזוויעים וחסרי כל פרופורציה. כ"כ כואב, מרגיז ופוגע.

    יהיה זכרם ברוך! http://www.asoccer.co.il/html/emoticons/sad.Xxx
     
  13. oFiRzZz Member

    הצטרף ב:
    ‏30/9/07
    הודעות:
    4,760
    לייקים שהתקבלו:
    1,859
    תגידו , למישהו יש את הסיפור שמאחורי התמונה של הילד שמופיע בלוגו למעלה ?
    פשוט כל שנה ביום הזכרון לשואה ולגבורה מראים את התמונה הזו בטקסים,תוכניות....עניין אותי לדעת מה עומד מאחוריה ..
     
  14. בית"רי מלידה Member

    הצטרף ב:
    ‏3/1/04
    הודעות:
    9,190
    לייקים שהתקבלו:
    1
    התמונה שהועלתה כאן נגזרה ( מעניין למה....) וחסר בה פרט מהותי:

    בתמונה המקורית רואים איך חייל נאצי, תוצר של ה"תרבות הגרמנית" מאיים עם תת מקלע שמייסר על ילד יהודי חסר ישע.

    http://lib.cet.ac.il/Pages/item.asp?item=15859

    נו טוב, הילד העז להתמרד יחד עם משפחתו בגטו וורשה נגד הפעולות של ה"תרבות הגרמנית", ה"תרבות" היחידה בעולם שהמציאה את תורת הגזע, הכינה, וביצעה "פעולות תרבותיות" להשמדת עמים נחותים, נחותים לעומת הגזע הארי...ותיכף יבואו לכאן שוב מעריצי ה"תרבות הגרמנית".
     
  15. wolf89 Member

    הצטרף ב:
    ‏9/5/06
    הודעות:
    2,049
    לייקים שהתקבלו:
    0
    חיים, ולהכליל על כל העם הגרמני שהוא נאצי או מה שאתה אומר זה לא סוג של אנטי?
    מקס אמר דברים נכונים, קל לנו בתור מדינה פיצפונת להגיד על כל אחד אנטישמי ושונא יהודים, שפה בתוכנו אנחנו הכי גזענים שיש. מקללים את השחורים, את הערבים, את הגרמנים, את כל מי שלא מצביע לנו באירוויזיון. תעשה לי טובה, אתה יודע שזה נכון.

    אני לא בעד כל מה שנכלל תחת הכותרת גרמניה הנאצית. אבל גרמניה של היום היא לא אותה גרמניה. אני מסכים איתך שיש סלידה כזאת או אחרת מכל מה שקשור בגרמניה, אבל האנשים שיש שם כיום ברובם אינם כמו הרוצחים שהיו באותה ארץ לפני כיותר מ-60 שנים. ("ברובם", כי בגרמניה, כמו כל מדינה אירופאית אחרת, יש גם אנטישמים. כמו שכאן בישראל יש אינספור שונאי ערבים שמאחלים לכל הערבים למות.)