יובנטוס 2019/20: מאמן חדש, מטרות ישנות.

הנושא בפורום 'פורום כדורגל איטלקי' פורסם ע"י itzik.miro, ‏10/8/19.

מצב נושא:
הנושא נעול.
  1. yonmu Member

    הצטרף ב:
    ‏28/6/07
    הודעות:
    10,180
    לייקים שהתקבלו:
    2,554
    לא חושב שצריך לשפוט את פראטיצ'י על סמך מה שיצא מקולוסבסקי.
    זה מדי תלוי במאמנים שיהיו לו, בשחקנים שישחקו לצידו ובעיקר בו עצמו.
    מצד שני, בהתחשב בעמדת היתרון המשמעותית שיש ליובה בליגה - זה גם לא הישג גדול.

    בסך הכל כל הכבוד ליובה על תחילת חילופי הדורות בזמן.
    במקביל להעברות שמתאימות ל'כאן ועכשיו' (בופון, מטווידי, רונאלדו, היגוואין) מביאין שחקנים לטווח של עשר שנים ואפילו יותר (דה ליכט, דמירל, בנטנקור, ברנרדסקי). זה לכאורה טבעי ומתבקש, אבל לא חסרות דוגמאות של מועדוני-על אחרים שלא עשו את זה נכון וקרסו.
     
    itzik.miro אוהב/ת את זה.
  2. Un bombón משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏5/4/06
    הודעות:
    12,685
    לייקים שהתקבלו:
    3,725
    על כך שהחתים שחקן שנורא חסר להם בסגל ויכול לסגור להם את תפקיד המצאלה (או הכנף הימנית אם סארי יחזור לעצמו) בעשור הקרוב, ועל כך שעשה זאת לפני המכירה הפומבית הצפויה בקיץ (עם האנגליות שכבר גילו בו עניין) תמורת סכום שהיה נהוג לשלם לפני 5 שנים.
     
    Bianconeri, itzik.miro ו-DRORIKO אוהבים את זה.
  3. אלעד משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏26/11/11
    הודעות:
    14,234
    לייקים שהתקבלו:
    10,043
    מין:
    זכר
    מבחינת אטאלנטה בלבד: למה בעצם לא לחכות ל-bidding war בקיץ?
     
  4. EO11 בפה אליל היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏10/4/10
    הודעות:
    16,023
    לייקים שהתקבלו:
    7,095
    אטלנטה מכה על הברזל בעודו חם.

    לפי סקיי, אינטר ואטלנטה הגיעו לסיכום על המכירה. קולוסבסקי הוא זה שבחר יובה.
     
    Un bombón אוהב/ת את זה.
  5. Un bombón משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏5/4/06
    הודעות:
    12,685
    לייקים שהתקבלו:
    3,725
    כי הם קיבלו את מבוקשם (ואף הבטיחו to reinvest).
    ה bidding war שהתכוונתי אליו הוא מול השחקן עצמו. יובה סגרה אותו תמורת 2מ' לעונה. פסז' או כל אחת מהאנגליות יכלו להציע 4 לאחר עונה מלאה בה הוביל את פארמה לאירופה.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏31/12/19
    אלעד אוהב/ת את זה.
  6. אלעד משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏26/11/11
    הודעות:
    14,234
    לייקים שהתקבלו:
    10,043
    מין:
    זכר
    אני פשוט לא הבנתי נכון את דבריו של קובי בתגובה הקודמת (יצאתי מנקודת הנחה שהיו/יהיו הצעות גבוהות יותר לאטלאנטה מהפרמיירליג).

    למחוק!
     
  7. Un bombón משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏5/4/06
    הודעות:
    12,685
    לייקים שהתקבלו:
    3,725
    @אלעד
    הצבעת כבר למצאלה הימני של העשור בטוויטר הרומאי?
     
  8. חייל שוקולד משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏31/7/07
    הודעות:
    11,583
    לייקים שהתקבלו:
    3,247
    בקיץ הוא פשוט כבר לא היה אופציה, כי היה הולך לאינטר או למתעניינת אחרת.

    אולי הוא יכול להיות מצאלה על סמך סט היכולות שלו, אבל את כל ההייפ שלו הוא בנה על יכולת בעמדות שאו לא קיימות במערך של יובה(כמו שכתבת), או שתפוסות על ידי סופרסטארים. יהיה מעניין לראות איפה הוא משתלב שם, כנראה שנצטרך לחכות עד לשנה הבאה כדי לראות. גם באינטר העמדות שלו לא קיימות או תפוסות.
     
  9. אלעד משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏26/11/11
    הודעות:
    14,234
    לייקים שהתקבלו:
    10,043
    מין:
    זכר
    no ninja no vote.
     
  10. Un bombón משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏5/4/06
    הודעות:
    12,685
    לייקים שהתקבלו:
    3,725
    בפארמה הוא משחק בין מצאלה לכנף התקפית. הוא מספיק פיזי, מהיר ויצירתי כדי למלא את שתי העמדות, שבעיניי הן החסרות ביותר בסגל של יובנטוס.

    הנסיבות שהובילו את סארי למערך הנוכחי אינן אופטימליות. אין לזה משמעות בתכנון לעונה הבאה.

    *מזכיר את הדיונים הקטנוניים על העמדה של זאניולו.
     
  11. חייל שוקולד משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏31/7/07
    הודעות:
    11,583
    לייקים שהתקבלו:
    3,247
    לדבר על עמדה אופטימלית לשחקן או התאמה למערך זה לא קטנוני, במקרה של זאניולו התזה פשוט שגויה כי סט היכולות שלו מתאים לכנף לא פחות מאשר לאמצע אם לא יותר. אצל קוליסבסקי זה בהחלט נתון לדיון כי העונה הוא משחק בעיקר בצד ימין ומתבסס על דריבל ברמה גבוהה וחיתוכים פנימה עם רגל שמאל, ואלה דברים שהוא לאו דווקא יצליח לתת לידי ביטוי ממרכז המגרש. גם כשלא שיחק בכנף הוא שיחק בעמדות התקפיות שמאוישות כרגע ביובנטוס ע"י סופרסטארים.

    כאמור הוא כנראה מגיע בשנה הבאה אז יכול להיות שהסגל מסביבו ישתנה והמערך ישתנה, אבל כן יש כאן מקום לדיון על מה יהיה המערך, מי יעזוב כדי לפנות לו מקום אם בכלל, וכו'.
     
  12. Un bombón משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏5/4/06
    הודעות:
    12,685
    לייקים שהתקבלו:
    3,725
    לנסות להגדיר עמדה אופטימלית בודדת לשחקן בן 19 על סמך 4 חודשים בקבוצה בה שיחק במספר תפקידים = דיונים מעיקים על העמדה של זאניולו.

    קולוסבסקי לא מתופקד בפארמה כווינגר קלאסי (גם אם כך זה מופיע בתמונת ההרכב או אם חלק מההיילייטס שלו מגיעים משם). הוא מבצע פעולות רבות לטובת שלוש עמדות שונות אפילו במהלך אותו המשחק (בהתאם ליריבה\מי משחק לידו). גם כאשר הוא פותח בכנף ימין בהתקפה, הוא מבלה המון במרכז המגרש ובאזור הטרקוורטיסטה. יש 2 עמדות בהן יוכל להשתלב ביובה הנוכחית ו3 בפרוטוטייפ שתוכנן לסארי בתחילת הקיץ (וכנראה גם לקיץ הבא).

    לדעתי התזה הזו נולדה מהצורך להסביר ירידה ביכולת שלו אצל ראניירי. קאפלו רואה בו סאביצ'ביץ' צעיר (היבריד בין ווינגר לפליימייקר ואגדה של מילאן בשנות ה90) וזה די קרוב לתפקידו הנוכחי. אם יובנטוס תרכוש אותו ותראה בו (באיחור "קל") יורש לפוגבה, גם זה בסדר גמור. ברומא הנוכחית, הסיבה היחידה שאין לו מה לחפש מאחורי החלוץ היא שיש שם שחקן מתאים יותר, עם ראיית משחק מפותחת יותר שיוצר פי 3 יותר מצבים וההתקפה כולה תלויה בו. הוא נכנס להרכב איפה שהקבוצה צריכה אותו. כך זה יהיה גם עם קולוסבסקי. הוא ישחק באגף אם תהיה שם משבצת פנויה או מאחורי צמד חלוצים (במקום ראמזי\ברנרדסקי) או בשלישיית הקישור. איפה שהמאמן יראה לנכון.
     
  13. חייל שוקולד משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏31/7/07
    הודעות:
    11,583
    לייקים שהתקבלו:
    3,247
    @Un bombón

    לכל שחקן בכל קבוצה יש עמדה אופטימלית בודדת, שמושפעת מגורמים רבים כמו כמו אלו שציינת אצל זאניולו - שיטת משחק, אלטרנטיבות אחרות בסגל וכו', אבל בסוף הרוב קם ונופל על סט תכונות. יכול להיות שכלל הגורמים ביובנטוס יובילו לכך שהוא ישחק בעמדה אחרת, ויכול להיות שיתברר שהוא יכול למלא את גם תפקיד אחר בהצטיינות, אבל זה עדיין יהיה סימן שאלה כל עוד זו עמדה שהוא לא התנסה בה לפחות ברמת בוגרים(מאצלה). בניגוד למה שכתבת לא ניסיתי להגדיר או להכריע שום דבר, רק העלתי לדיון שאלה על איפה הוא ישתלב בקבוצות שבמערך הנוכחי שלהן אין לו מקום קלאסי(אולי מאחורי החלוץ ביובה, אבל כרגע יש שם עומס מסוים גם אם עומס של בינוניות).

    זה שקולוסבסקי נותן מהלכים מרשימים גם כשהוא לא עומד על קו המגרש הימני, לא אומר שהוא לא מתופקד כקשר ימני ברוב המשחקים שלו העונה בפארמה. מתי בפעם האחרונה אם בכלל ראית ווינגר או כל שחקן לצורך העניין שלא יוצא מהעמדה שכתובה לו במערך? ברור שיהיו לו מהלכים טובים גם ממיקומים שהם לא האגף, והוא ספציפית מאופיין בורסטיליות מהבולטות בליגה(סטטיסטית, לפחות בשלב מסוים הוא היה ראשון בליגה בקילומטרז' למשחק),זה לא סותר כלום. כמובן שלא ראיתי את כל ה20 משחקים של פארמה העונה ויכול להיות שבדיוק בכל אלו שלא ראיתי הוא שיחק כמאצלה או כרג'יסטה או כמגן, אבל מההתרשמות שלי הוא משחק כמעט ורק באגף הימני ואם לא אז בעמדות התקפיות עם חופש פעולה(כלומר לא מאצלה), ומשם בנה את ההייפ שנוצר סביבו.


    לגבי זאניולו, גם בלי קשר לנקודה על פלגריני שהיא נכונה, אם אני מנתח בצורה מופשטת מאוד - ברוב שיטות המשחק מהאגף יהיה לו יותר קל להביא לידי ביטוי את הדריבל והמהירות שלו, התכונות הכי בולטות בנקודת הזמן הנוכחית.
    כרגע הוא רחוק שנות אור מלהיות תואם פוגבה, שמתאפיין יותר ביכולת מסירה ובדריבל על שטחים צפופים ופחות ביכולת פריצה.
     
  14. Un bombón משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏5/4/06
    הודעות:
    12,685
    לייקים שהתקבלו:
    3,725
    ניסיון והתמקצעות של ילד בן 19 בעמדה כזו או אחרת לא אמורים לעניין יותר מדי מועדון טופ. רק התכונות שלו. הוא נרכש בגללן, ובגלל הפוטנציאל להפוך איתן לשחקן טופ. נדיר למצוא שחקן קישור\התקפה שמסוגל למלא תפקיד אחד בלבד. כישרונות גדולים באמת מספקים יותר מאופציה אחת אופטימלית כי באופן טבעי סט התכונות שלהם מגוון יותר.

    *אפילו פיאניץ' (בגיל 27) נרכש לתפקיד בו אף פעם לא שיחק.

    מה מחכה לו ביובנטוס? קשה לומר.
    דיבאלה שחקן יובנטוס כי דרישות השכר שלו בקיץ היו גבוהות מדי.
    היגוואין שחקן יובנטוס כי הוא התעקש להישאר, כנראה בהנחה שתמיד יהיה לו מקום אצל סארי.
    דאגלס קוסטה פצוע אך סביר להניח שיספיק לתפוס מקום לעונה הבאה (בהנחה שסארי ישאר) - פוטנציאל טוב להפריע לקולו.
    רונאלדו בכל מקרה יסגור את האמצע או את אגף שמאל. קשה לומר מה מתאים יותר לקריירה שלו בשלב זה.
    ברנארדסקי וראמזי? מאמין שלפחות אחד מהם יעזוב.

    בשלישיית קישור סארית טיפוסית יש מקום לשחקן כמו קולו. בשלישיית התקפה סארית טיפוסית יהיה לו פייט עם קוסטה. בהנחה שיהיה איזשהו קליק יוצא דופן במערך הנוכחי\בין רונאלדו לדיבאלה, קולו יתפוס מקום מאחורי החלוצים. בכל מקרה, הוא לא נרכש כדי למלא פונקציה בודדת או שתחסר לו במה להראות מה הוא שווה.

    אם הינך מודע לכך שההיט מאפ שלו צובע הרבה מאוד שטח באמצע ובאגף, ושהתכונות (הורסטליות) שלו מתאימות לשחקני קישור\התקפה במגוון תפקידים, מה ימנע ממנו לתפוס (גם אם לא מיד) אחד מ3-4 תפקידים בהרכב של יובה? גם אם אין שם עמדה זהה לנוכחית בפארמה (אגב, הנוכחית בפארמה - חלוץ), בכל מקרה תידרש ממנו אדפטציה. אף אחד הרי לא ירצה שישחק בדיוק כמו בפארמה.

    הנקודה היא שאם מחר הוא ירכש על ידי קבוצה אחרת והוא ידרש לשחק בתור מצאלה או טרקוורטיסטה, היכולת שלו להביע את הכישרון שלו לא אמורה להיפגע משינוי העמדה (כמובן בין העמדות להן מתאים, לא שיהפוך פתאום לבלם כמו ג'יאנלוקה מנצ'יני).
     
    נערך לאחרונה ב: ‏31/12/19
  15. חייל שוקולד משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏31/7/07
    הודעות:
    11,583
    לייקים שהתקבלו:
    3,247
    @Un bombón

    הכוונה בשלישיית קישור סארית טיפוסית היא המשבצת של אלאן או המשבצת של האמשיק? כי אני לאו דווקא רואה חפיפה בתכונות החזקות עם אף אחד מהם. ברור של2 שחקנים מהטופ של הכדורגל יהיו תכונות חזקות משותפות(למשל אלאן שורף שטחים וקולוסבסקי גם שורף שטחים, אלאן עם יכולת כדרור וגם קולוסבסקי), אבל בגדול אני לא רואה דמיון גדול בין קולוסבסקי לאף אחד מהם. לא ראיתי לא את הדומיננטיות ההגנתית של אלאן ולא את ניהול המשחק של האמשיק.

    הכי הגיוני בעיניי זה באמת חזרה למערך המקורי של סארי(שלא קרה השנה בגלל חומר השחקנים?), ומאבק עם דאגלס קוסטה על ההרכב, או שזה ישמש גיבוי ל2 הכנפיים. מבחינה הגיונית זה גם אמור לגרור מכירה של דיבאלה שמצד אחד מצליח השנה לשמר את הערך שלו, ומצד שני יהיה מעניין לראות אם יובה תמכור אותו כשהוא חם. ומצד שלישי יש עוד חצי שנה עם פוטנציאל לא קטן לאכזבה בליגה ובעיקר בצ'מפיונס, והמעמד של כל השחקנים יכול להשתנות בהתאם.

    זאניולו - אם תציב אותו למשל כפליימייקר שהמשחק יעבור דרכו הוא לא ימצה את היכולת שלו כי הוא לא מתאפיין ביכולת מסירה וראיית משחק משובחות. גם בהופעות הראשונות והמוצלחות שלו שהיו בקישור ההתקפי הוא לא שיחק כפליימייקר בסגנון. גם תומס מולר הוא כביכול קשר התקפי אבל הוא לא פליימייקר בשום צורה. מנסה להגיד שזה לא רק המיקום הפיזי במגרש אלא השיטה של הקבוצה והתפקיד בתוך השיטה של הקבוצה.
    במרכז המגרש זאניולו יכול להביא תועלת עם הדינאמיות, המהירות, הכוח הפיזי, השליטה בכדור והגרינטה, אבל לא חושב בכלל שזה ימצה את היכולת שלו.
    בגדול הוא צריך שטחים וכמה שיותר, וככלל אצבע מהאגף יותר קל למצוא שטחים מאשר ממרכז המגרש. אז אני לא מסכים עם המסקנה שלך ש"היכולת שלו להביע את הכישרון לא תיפגע משינוי עמדה". כל זה נכון להווה כשאנחנו מדברים על זאניולו בן 20, ואם הוא ירצה להתברג בטופ של הטופ זה יקרה דרך שיפור התכונות הפחות חזקות, ואולי בעוד שנה, שנתיים או שלוש דעתי תשתנה.
     
מצב נושא:
הנושא נעול.