טלנובלה איטלקית:: התקשורת והקהל נגד ליפי

הנושא בפורום 'פורום כדורגל איטלקי' פורסם ע"י ג'ורדן לאב אגדה, ‏21/8/09.

  1. ג'ורדן לאב אגדה משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏11/10/04
    הודעות:
    10,328
    לייקים שהתקבלו:
    2,034
    איך שתיהן נכונות בו-זמנית במקרה הספציפי הזה? שתיהן יכולות להיות לא מנוגדות רק במקרה של מצב ביניים שבו ליפי חטא איכשהו באופן שלא קשור לאיכות הכדורגל באוקטובר של לפני המונדיאל. מדובר כאן במקרה מאוד מסויים: הנבחרת מזייפת באוקטובר והתיאוריה העיקרית היא שזה נגרם על-ידי בחירות שחקנים לא ראויות. או שאסור לנו להתלונן ואנחנו צריכים לחכות למונדיאל (כדי לראות את התוצאות במאני-טיים), או שמותר לנו להתלונן. אני לא רואה פה שטח אפור באמצע.
    לליפי אומנם יש קרדיט - השאלה היא האם זה נותן לו לגיטימציה לפעול ככל העולה על רוחו, ואחר-כך להתעצבן על הקהל והתקשורת שמעיזים לפקפק בהחלטות שהן הזויות (על-פי כל מדד)? ההיסטוריה מלמדת שאיטליה היא נבחרת בינונית כשזה נוגע ליכולת במוקדמות. אנחנו תמיד מעפילים, אבל כמעט תמיד מזייפים. אני לא בטוח שלמישהו הייתה בעיה עם העניין במצב רגיל - אני גם לא זוכר כזה הד תקשורתי שלילי כלפי הנבחרת בתקופה הזאת של השנה. אני מאמין שהבעיה העיקרית של רובנו היא שהנבחרת מזייפת, כשליפי מסרב בעקשנות להשתמש בכל הכלים שעומדים לרשותו. המעמד של ליפי אמור תיאורטית להגן עליו מדרישות של קהל ותקשורת, אבל כשאני מסתכל על מה שהוליך לזה, אני חייב לתהות האם הוא לא הביא את זה על עצמו בצורה הכי מפורשת שיש. ההתנהגות שלו גובלת בהתגרות - האם גם את זה אפשר לטאטא מתחת לשטיח בטענה שאסור לבקר את האיש עקב הישגיו בעבר?
    האפשרויות שעומדות לרשותו חלשות יותר מאלו שעמדו לרשותו ב-2006, והן חלשות יותר מהאפשרויות שעמדו לכל המאמנים האיטלקים בעשור האחרון. מובן, ברור ונלקח בחשבון. העניין הוא שדווקא בגלל זה, הויתור המעצבן של ליפי על היחידים שיכולים לפצות במעט על האפשרויות הדלות יחסית, הופכות אותו לאשם הבלעדי באיכות הסגל הנוכחי. אתה אומר שהוא יעשה את המקסימום - אבל אנחנו איטליה, המקסימום שלנו זה זכייה נוספת. למה אתה כל-כך משוכנע שזה מה שנצליח לעשות?

    אני לא מכיר עוד מקרה (לא באיטליה ולא בכל אומת כדורגל גדולה אחרת) שבו השחקן הכי טוב של המדינה בשנתיים האחרונות לא נכלל בסגל לטורניר גדול. מישהו פה יכול לדמיין את רוני מחוץ לסגל של אנגליה? רונאלדו וצ'אבי מחוץ לסגלים של פורטוגל וספרד? מאייקון/ריקי מחוץ לסגל של ברזיל?
    כשיש לך בהגנה את נסטה, קנאברו, מטראצי וזמברוטה, אי זימון של פאנוצ'י מתקבל בהבנה. אפשר להמשיך ולהרחיב לגבי שאר המקרים, גם של באג'ו וג'ילא (הטענה המרכזית תהיה שהסגלים של אז היו הרבה יותר איכותיים משל היום), אבל אף אחד מהמקרים לא משתווה לזה של קסאנו. פאנוצ'י, ג'ילא ובאג'ו לא היו השחקנים הכי טובים של איטליה בזמנו בפער עצום. השאלה המרכזית שצריכה להישאל היא לא "למה קסאנו לא בהרכב?" - לשאלה הזאת יש תשובה ברורה ולגיטימית שמפרטת עניינים טקטיים של המאמן. השאלה היא למה קסאנו לא מוזמן אפילו לסגל. התשובה היא שלא רק שליפי עד כדי כך בטוח שהוא הולך לקחת את המונדיאל פעם שנייה ברציפות - הוא בטוח שהוא גם הולך לעשות את זה בהליכה. הוא משוכנע שהוא לא יקלע באיזשהו שלב למצב שבו הנבחרת תהיה בפיגור ותצטרך ג'וקר מהספסל. ליפי מתעקש להקשות על הנבחרת כמה שיותר ולהוריד ממנה את אפשרויות הגיוון שלה, כאילו לעשות דווקא. כמו איזה הודיני שמתעקש לקשור גם את הרגליים, גם את הידיים, גם לשים שק על הראש וגם להינעל בתוך קופסה - רגע לפני שהוא נזרק למים העמוקים. בשביל מה? לא עברנו מספיק דרמות? מה בדיוק הוא מנסה להוכיח? שהוא גבר גבר?

    טוטי וקסאנו עולים בכושרם הנוכחי על כל שאר שחקני ההתקפה של הנבחרת. מיקולי משתווה בכושרו הנוכחי ליאקווינטה ודי-נטאלה ובטח שהוא עולה על רוסי וקוואליירלה. איך זה שכל השלושה לא קיבלו אפילו זימון אחד בשנתיים האחרונות (כן, אני מודע לזה שטוטי פרש)? הם עד כדי כך לא שווים כלום? איך זה שאפילו במשחק ידידות סתמי שבו נוסו שחקנים כמו פליסייר ומסקארה (עם כל הכבוד להם), קסאנו ומיקולי לא קיבלו הזדמנות? למה? כולם יודעים את התשובה ורק קומץ עקשנים מתעקשים לדחוף את הראש באדמה ולהתעלם. לא מדובר פה לא בהתעלמות טקטית, לא במקצועית ולא בחברתית. מדובר פה בשחיתות קלאסית זכר לימי מוג'י העליזים.

    אם כל זה לא נותן לגיטימציה לקהל להביע את דעתו ולשרוק בוז לביזיון שמלווה את ההתנהלות בנבחרת הלאומית, אני לא יודע מה כן. תודה לליפי על גביע העולם, באמת, אבל זה לא מצדיק חצי ממה שהולך בנבחרת בתקופה האחרונה.
     
  2. 亚历山大帕托 Member

    הצטרף ב:
    ‏30/6/07
    הודעות:
    13,734
    לייקים שהתקבלו:
    0
    כמו שאמרתי, הניסוח לא מדויק כי הצגת את זה כאילו אם אנחנו בוחרים לתמוך בליפי, אסור לקהל להתלונן בשום מצב. העניין הוא שבמקרה הספציפי הזה גם אפשר להתלונן, אבל לבקר בצורה כזאת נבחרת שעתה העפילה למונדיאל? שריקות בוז אחרי ניצחון עם הרכב נסיוני במשחק שלא קובע כלום? יש עוד זמן, תנו לו לנצל את זה.

    כן. הוא מתעקש ללכת בדרכו שלו, ואם האחרים מתגרים מזה, בעיה שלהם. כל מה שאמרתי עליו בהודעה הקודמת תקף גם פה.

    עדיף לכולם לרדת מהסוס הזה מהר מאוד כי יש כמה נבחרות שאיטליה תצטרך לעבור כאנדרדוג עם הרבה לחימה ואופי מאשר כדורגל. זכייה נוספת תהיה נס וכדי שזה יקרה, אני מאמין שצריך לתת לליפי את האפשרות לעשות מה שהוא רואה לנכון, ואני מקווה שלא ייכנע ללחץ כזה או אחר ויזמן שחקנים שלדעתו לא חייבים להיות שם.

    בהמשך אגיב בצורה בוטה יותר על השחקנים שאתה מציע לנבחרת.
     
  3. ג'ורדן לאב אגדה משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏11/10/04
    הודעות:
    10,328
    לייקים שהתקבלו:
    2,034
    מה לא מובן? לא קיים "כל מצב", כי השאלה המקורית של הסקר מתייחסת לאירוע הספציפי שקרה בטארדיני. יש פה שחור ולבן ואני לא מבין למה אתה מתעקש לדחוף מצב ביניים צבוע באפור. עוד פעם: טארדיני, איטליה מסיימת קמפיין בינוני, היא בפיגור 2-0 ביתי מול קפריסין ומשחקת גרוע, והקהל מודע לזה שליפי לא מזמין את השחקן האיטלקי הכי טוב כיום - כשמתחשבים בכל המידע הזה, האם היה לגיטימי מצידם של אותם אוהדים לשרוק בוז לנבחרת?

    איזה סוס? אם אתה מתייחס לנבחרת הנוכחית של ליפי, אתה צודק. אבל כל הויכוח כאן הוא על זה שליפי לא מוציא את המקסימום מהאפשרויות שעומדות בפניו.

    -------טוטי--------------------
    --------------קסאנו------------
    -------------פירלו--------------
    ---------?----------?----------
    -------------דה רוסי---------
    --זמברו'--קנאברו-קייליני-גרוסו--
    ------------בופון-------------

    בסימני השאלה תדחוף כל שניים מבין רינו/פאלומבו/מרקיזיו/אקווילאני/ד'אגוסטינו. אתה רוצה להגיד לי שנבחרת כזאת (אם תהיה מתואמת כמו שצריך) לא יכולה לקחת מונדיאל? ברור שצריך מזל ושאר נספחים - זה רלוונטי אפילו לספרד שדורסת את כל מה שזז. למה שורקים לליפי בוז? כי אנחנו במצב שבו אנחנו צריכים נס ומזל כדי לזכות במונדיאל, אנחנו נהיה אנדרדוגים מול רוב הנבחרות שמולן נשחק, וזה לא מצב שהוא שהוא בהכרח בלתי הפיך. זאת לא חייבת להיות נקודת המוצא שלנו, ובגלל זה הטחת האשמה בליפי.

    לא יכול לחכות http://www.asoccer.co.il/html/emoticons/smile.Xxx
     
  4. Nesta Warden of Milano היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏9/1/03
    הודעות:
    15,930
    לייקים שהתקבלו:
    174
    מין:
    זכר
    אנחנו עדיין מחכים..

    לעניין עצמו, לדעתי לליפי מגיע החסד הדרוש וההבנה אבל כל מה שקורה בנבחרת מאז גביע הקונפדרציות צריך לעלות ספקות אצלו ואצל אנשי ההתאחדות. הנבחרת הזו נראית יותר רע ממה שנראתה בימי טראפטוני וזה לגיטימי לדעתי שהקהל לא יהיה מרוצה מכך.

    אני מסכים עם יותם שבמקרים עברו, 2002,2004 וב-2006 הנבחרת דאז לא נראתה במצב קיצוני שכזה והמועמדים שלא הגיעו לנבחרת לא הגיעו לרמתו של קאסנו. זה מצב אבסורדי שהשחקן האיטלקי הכי טוב בליגה אינו נמצא בסגל מסיבות פוליטיות. מדובר בשחקן שיכול לשדרג את הנבחרת ולגרום לה להיראות טוב יותר ואולי להעפיל גבוה יותר בשלבים המכריעים והאם זה לא אינטרס איטלקי משותף?