טורקיה - בשיקטאש אלופה בפעם ה-11

הנושא בפורום 'פורום כדורגל עולמי' פורסם ע"י Galatasaray, ‏17/10/08.

  1. Franco מנהל ראשי מנהל ראשי

    הצטרף ב:
    ‏15/10/07
    הודעות:
    22,773
    לייקים שהתקבלו:
    2,210
    רוב האלימות שמקושרת לכדורגל בארגנטינה לא באמת קשורה לכדורגל פשוט התקשורת נהנת לקשר את המקרים הללו לספורט.
    לא יודע מאיזה מקורות מידע אתה לומד ומגיע למסקנות האלו שאתה זורק פה אבל כנראה שזה מאתרים כמו וואן וכו'...

    3 שנים הלכתי למשחקים בארגנטינה במצטבר והייתי מעורב רק בקטטה אחת (גם היא מול המשטרה) , בישראל כבר במשחק השני שהלכתי אליו עמדתי מתחת למטר של אבנים שנזרקו אלי מחוץ ליציע...
    מה אני אמור להסיק מזה ? האמת שכלום פשוט היה לי חרא מזל אבל אם הייתי כמוך ורוצה לצאת בהצהרות מפגרות הייתי אומר משהו כמו "הישראלים הברברים"...

    דרך אגב העובדה שציינת את בוקה וריבר כדוגמאות לקהל ארגנטינאי "מטורף" רק מראה על חוסר הידע\התעניינות שלך בכדורגל הארגנטינאי שאת קהלו אתה מתיימר להכיר כ"כ טוב.
    תבדוק כמה משחקים של בוקה וריבר התפוצצו בשנים האחרונות לעומת כמה קלאסיקוס אחרים \ משחקים של צ'אקה וצ'יקאגו...
     
  2. Claret&Blue Member

    הצטרף ב:
    ‏23/2/06
    הודעות:
    4,149
    לייקים שהתקבלו:
    0
    חבר'ה בואו נתמקד בנושא והוא הליגה הטורקית. אם פותח הנושא רוצה להמשיך ולעדכן את הדיון על הליגה המעניינת- נהדר. אם אתם רוצים לריב על מי האוהדים הטובים ביותר, מי האלימים ביותר וכו' אז אפשר לסגור את הנושא.
     
  3. Galatasaray Member

    הצטרף ב:
    ‏16/10/08
    הודעות:
    404
    לייקים שהתקבלו:
    4
    טוב אז ככה, יש הבדל בין ברברים - וילדים בני 16 שזורקים אבנים (כמו במקרה שציינת בארץ)
    בישראל אין ברברים, לא הורגים אנשים בשביל כדורגל! אבל בטורקיה למשל כן, גם בארגנטינה, האנגלים למשל סתם נהנים להרביץ אחד לשני ולחזור הביתה עם פנסים בעיניים, כל אחד וההנאה שלו, לפני המשחק של ליידס נגד גלא ב-2000 אוהדי לידס התחילו להשתולל ברחובות איסטנבול ולקלל את הטורקים, את סוף הסיפור אתם בטח מכירים... (2 הרוגים אנגליים ועשרות פצועים)

    בארץ בחיים לא תראה דבר כזה.. כי אין סיבה שדבר כזה יקרה.
    כל השנאה למשל בטורקיה בין הקבוצות נמשכת כבר עשרות שנים.. זאת ממש שינאה שיש לה היסטוריה, ובגלל זה אפשר להבין למה בדיוק אנשים נלחמים אחד בשני בשביל ספורט.


     
  4. חייל שוקולד משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏31/7/07
    הודעות:
    11,607
    לייקים שהתקבלו:
    3,280
    סליחה על זה שאני ממשיך את הריב אבל משהו שאני חייב להגיד:
    איפה הוא אומר במשפט הזה שהטורקים הם הקהל הטוב בעולם לעזעזל?
     
  5. Franco מנהל ראשי מנהל ראשי

    הצטרף ב:
    ‏15/10/07
    הודעות:
    22,773
    לייקים שהתקבלו:
    2,210
    אני רואה שאתה לא מבין מה אמרתי בהודעה הראשונה ומה אחד המנהלים כתב בצורה יותר מפורשת , באת עם רעיון יפה ואני מקווה שתמשיך לדווח פה על הליגה ושאר הקבוצות זה לא אומר שאתה צריך להתלכלך על אנשים אחרים ובטח בנושאים שכנראה אתה לא מבין יותר מדי מעבר למה שאתה קורא בתקשורת הישראלית (המאוד מעודכנת בנושא :) ).

    נ.ב
    בבקשה אל תלמד אותי על הקהל הארגנטינאי או על ממוצע הגיל של אלו שזרקו עלי אבנים.
     
  6. Galatasaray Member

    הצטרף ב:
    ‏16/10/08
    הודעות:
    404
    לייקים שהתקבלו:
    4
    טוב יאללה די באמת חאלס עם הריב הזה...

    אבנים לא אבנים עזוב אחי הבנת למה אני מתכוון....
    בקשר למאלדיני אגב, אם שחקן כזה שראה "איצטדיונים" בחיים שלו, אומר כזה דבר, אז תבין למה הוא מתכוון אחי.. די לנסות לחמם תאווירה, אני לא איזה אחד שאוהד מהבית גבר... חיתי בטורקיה 9 שנים אני יודע על מה אני מדבר. ראיתי את ריאל וברצלונה ומליאן וליברפול וכל קבוצות העלית שאתה משחק איתם רק בפיפ"א. אז בבקשה אל תנסה ללמד אותי דברים על כדורגל... באנו לדבר פה הליגה הטורקית, אני יודע שלא מכירים אותה בכלל בארץ ולכן אני פותח דיון שכזה. בואו נעזוב הכל בצד ונתמקד בכדורגל חבר'ה.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏17/10/08
  7. Franco מנהל ראשי מנהל ראשי

    הצטרף ב:
    ‏15/10/07
    הודעות:
    22,773
    לייקים שהתקבלו:
    2,210
    בכיף , יש לי שאלה אחת אליך - קארוסקה הארגנטינאי עדיין בתורכיה ?
     
  8. Galatasaray Member

    הצטרף ב:
    ‏16/10/08
    הודעות:
    404
    לייקים שהתקבלו:
    4
    לא גבר הוא חזר לארגנטינה בסוף אם אני לא טועה... לא הלך לו בגלאטסראיי והם החליטו שהוא צריך ללכת לחפש קבוצה אחרת... שמעתי שהוא היה שחקן שציפו ממנו להיות כוכב לא??

    אגב דלגאדו למשל מככב בטורקיה... אחד השחקנים הזרים הטובים שיש היום בליגה הטורקית... הוא נחשב לשחקן מוכר ממש בארגנטינה??
     
  9. Franco מנהל ראשי מנהל ראשי

    הצטרף ב:
    ‏15/10/07
    הודעות:
    22,773
    לייקים שהתקבלו:
    2,210
    לארגנטינה הוא לא חזר בטוח אבל צריך לבדוק מה קורה איתו , כוכב לא אבל היה די מוכשר ושיחק בנבחרות הצעירות לא משהו מיוחד אבל אהבתי את הסגנון שלו וניסיתי לעקוב אחריו (ללא הצלחה).

    דלגאדו די ידוע בארגנטינה אבל לא איזה סלבריטי , עשה לעצמו שם יפה באירופה אחרי שיצא לשם מצ'אקא הקטנה (והמושמצת http://www.asoccer.co.il/html/emoticons/wink.Xxx ) , ידעתי שהוא מצליח בתורכיה רק בגלל שעקבתי אחרי פדה היגוואין ששיחק איתו שם ונכשל בגדול...

    תודה
     
  10. Galatasaray Member

    הצטרף ב:
    ‏16/10/08
    הודעות:
    404
    לייקים שהתקבלו:
    4
    כן היגואין באמת היה אכזבה... הטורקים ממש התאכזבו ממנו.. הם ציפו שהוא יהיה כמו אח שלו...

    אגב קארוסקה בדקתי עכשיו שוב.. הוא מושאל לקרוז אזול.

    יש עוד שחקן ארגנטינאי שדווקא הולך לו טוב מאוד בשקט בשקט בטורקיה : Franco Cángele
    איך הוא לדעתך? מכיר אותו ?
     
  11. Ariel Member

    הצטרף ב:
    ‏31/7/02
    הודעות:
    2,399
    לייקים שהתקבלו:
    91
    נפלא שסוף סוף נפתח דיון על הכדורגל הטורקי.
    אני עוקב כבר מספר שנים אחרי המתרחש שם ומקווה שהעונה סוף סוף דיארבאקירספור תעפיל לליגה הבכירה אחרי שנכשלה פעמיים בחצי גמר הפלייאוף של הליגה השנייה בדרכים אכזריות במיוחד (בפעם הראשונה ספגה שער בתוספת הזמן אחרי שהוליכה 0:1 ובפעם האחרונה הפסידה בפנדלים. שתי הקבוצות שניצחו אותה אגב חגגו עלייה).

    בחזרה לליגה הבכירה, העונה אני מקווה שמוסטפה דניזלי הגדול יצליח להביא את האליפות לאינונו אחרי שבעונה שעברה בשיקטאש הייתה קרובה מאוד ומעדה על קו הסיום.
    המינוי הזה הוא די טרי ואני קצת לא מצליח להבין אותו, שכן למרות ההדחה מאופ"א המאמן סגלאם, שהואלץ להתפטר, העמיד קבוצה מצויינת שפתחה בצורה לא רעה את הליגה.
    גאלטאסראיי האלופה ופנרבחצ'ה היריבה המושבעת פתחו בצורה איומה את העונה, אך סביר להניח שכרגיל הן יאיצו בהמשך ובסיום נראה אחת מהן חוגגת עם כתר האליפות.
    סיוואספור שכמעט וחוללה סנסציה אדירה כשהייתה קרובה עד השניה האחרונה מלקטוף כרטיס לליגת האלופות (ולבסוף הסתפקה בכרטיס לאינטרטוטו רק בגלל נחיתות ביחס שערים) חייבת לשמור על המאזן הביתי המדהים שהשיגה במגרשה ה-4 באלול (התרתי משמע ביתי עם כל הבתים מסביב) על מנת לשחזר את ההישג.

    שחקן שבאמת הייתי רוצה לראות אותו שוב מפזז על מגרשי הליגה הטורקית הוא פאתיח טקה הנהדר שכיכב בטרבזונספור והיום כמעט ונשכח בזניט.

    Galatasaray, אשמח אם תחדד לי קצת את הנקודה של האסטפה (גנצ'ברליג'י אופטאס לשעבר), הבנתי שהיה לא מעט בלגאן וספקולציות עם הקבוצה הזו עד ששינתה את שמה.

    באשר לקהל, הזדמן לי לראות לא מעט בעונות האחרונות משחקים מהליגה הטורקית והעסק שם פשוט מטורף. אני זוכר מהומות שגרמו לי להישאר בהלם (לדוגמא הקרב בין אוהדי דיארבאקיר לסימבה וקוניאספור).
    אני זוכר שבעונת 2006, רגע אחרי שגאלא הבטיחה אליפות סנסציונית בשניה האחרונה אחרי שפנר נכשלה בדניזלי, ראיתי את הסרטון ביוטיוב של השידור מהטלויזיה הטורקית באותם רגעים והייתי אחוז צמרמורת. זה פשוט לא נורמלי.מאידך, קצת קשה להשוות בין סוגי קהלים בעולם מכיוון שהתרבויות שונות. אך הקהל בכדורגל הטורקי מתייחס למשחק כאל דת. פשוט כך.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏17/10/08
  12. Galatasaray Member

    הצטרף ב:
    ‏16/10/08
    הודעות:
    404
    לייקים שהתקבלו:
    4
    Ariel, קודם כל אני ממש שמח לשמוע שיש עוד ישראלים שמבינים בליגה הטורקית!
    ממש כל הכבוד,

    אני שמח שבאמת הצלחת להבין מרחוק מזה בדיוק "כדורגל" בטורקיה, ואהבתי את ההגדרה שלך לכדורגל הטורקי, "דת" היא בדיוק המילה הנכונה לכל מה שמתרחש שם!


    סיבאס ספור שיחקה כדורגל מעולה שנה שעברה וחבל מאוד שהם לא הצליחו לעלות לליגת האלופות, יש להם מאמן מעולה שמועמד אפילו להחליף את לאויס ארגונס בפנר כרגע, ושחקנים די מבוגרים יחסית אבל שנלחמים עד הסוף, מחמט יילדיז ובלילי בחוד היו פשוט צמד חמד, וחבל שבלילי לא מקבל קרדיט בארץ, הוא באמת נחשב לאחד החלוצים המסוכנים בטורקיה וללא ספק חייב לשחק בנבחרת ישראל.


    בקשר ל-חאג'טפה ספור (Haccetepe Spor) בעלי הקבוצה של גנצ'לרבירליי אופטאש, החליטו לשנות את שמה של הקבוצה ואת הצבעים שלה מ-אדום שחור, לסגול לבן. אבל הסגל והכל נשאר אותו דבר. אין לי בדיוק מושג מה הלך שם ולמה זה קרה, בעיתונים באיסטנבול (איפה שאני גרתי) בד"כ יש חדשות רק על 4 הגדולות. כל מה שמתרחש מחוץ לאיסטנבול לא ממש מעניין את אוהדי הכדורגל שם.

    מוסטפה דניזלי באמת הפתיע את כולם, ויותר ממנו הבעלים של בשיקטאש יילדרים דמירורן, שאמר רק לפני שנה "לא רק שמוסטפה דניזלי לא יגיע לבשיקטאש, הוא גם לא יכנס בכלל מהדלת של האיצטדיון".
    ממש מוזר כל מה שהלך שם, באמת כמו שאמרת, סאאלם היה די טוב בליגה ובשיקטאש הציגה כדורגל די חיובי במחזורים הראשונים, אבל שוב , הקבוצות הגדולות בטורקיה מנסות להשתלב טוב מאוד באירופה, כל משחק מול קבוצה אירופאית אמור להסתיים כניצחון בטוח בשביל האוהד הטורקי, ולאחר שהם חטפו רביעייה ממטאליסט קרקוב (קבוצה שהם בחיים לא שמעו עלייה) לא היה להם בררה אחרת אלה לפטר את ארטורוול סאאלם.

    מה שהלך בעונת 2006 באליפות של גלאטסראיי אחי זה אחד הדברים היותר מדהימים שיש בכדורגל, אם תעשה על זה סרט לא יאמינו לך..
    מחזור אחרון בטורקיה פנר מובילה על גלא בנקודה, לפנר יש משחק חוץ נגד דניזלי ספור שנאבקה אז על הישארות בליגה, וגלאטסראיי בבית מול קייסריספור, אני זוכר שהייתי עם חברים במסעדה אז בטורקיה ושידרו בכל מקום את 2 המשחקים במקביל, יום לפני המשחק עדנאן פולאט (היום הבעלים של גלאטסראיי) שהיה אז רק חבר הנהלה בקבוצה, אמר לכל אוהדי גלאטסראיי שהוא בטוח שנזכה באליפות וש-בשעה 20:45 כולם שיצאו לרחובות לחגוג את האליפות (המשחקים אגב התחילו ב19:00).
    בואתו היום אני זוכר גם שהתעוררתי ואמרתי לעצמי "אוי שיט, היום כל אוהדי פנר יצאו לרחובות ויתחילו לחגוג עד הבוקר" לא תיארתי לעצמי אפילו שנוכל לזכות באליפות.
    בשעה 7 בערב בדיוק שני המשחקים התחילו במקביל, גלאטסראיי תקפה ואף הצליחה לסיים א המחצית הראשונה בתוצאה 1-0 מול קיסריספור, לעומת זאת פנרבחצ'ה משום מה לא הצליחה לעלות ליתרון מול דניזלי וסיימה בתיקו 0 את המחצית הראשונה, אוהדי פנר התחילו להילחץ, ואוהדי גלאטסראיי התחילו להרגיש שיש סיכוי גדול מאוד לזכות באליפות, הרחובות היו ריקים כמו ביום מלחמה, כולם מול הטלויזיות צופים במשחקים, המחצית השנייה התחילה וגלא כבר הובילה 3-0, מרגע זה שחקני גלא פשוט הפסיקו לשחק!!, אפשר לראות באחד הוידאויים ביוטויב שחאסן שאש רץ להתקפה כזה ואז עוצר ומסתכל על המסך שבמגרש לראות מה הולך במשחק בדניזלי. איצטדיון עלי סאמי יין היה על הרגליים. בדקה ה-88 באה ההודעה מהאיצטדיון בדניזלי שפנר ספגה שער בדקה ה-88 ! זאת אומרת שכרגע הם זקוקים לכבוש שני שערים בשביל לזכות באליפות!, אתם בטח מתארים לעצמכם מה הלך באותו הרגע בעלי סאמי יין, דממה מוחלטת! כולם עוקבים אחרי המשחק של פנר ומחכים לשריקת הסיום, אגב המשחק שם המשיך עד הדקה ה-113 ! לא יאומן פשוט מה שהלך שם...
    מדהים פשוט ... אין מילים... אוהדי גלאטסראיי יצאו לרחובות בדיוק ב 20:45 וחגגו עד הבוקר את האליפות ה-מ-ד-ה-י-מ-ה הזאת!
    אגב לאחר שגלא זכתה באליפות וכל הכתבות בעיתונים היו מופנים דווקא אליהם, עזיז יילדרים (בעלי פנר) ידע שהוא חייב למצוא דרך מסוימת בשביל לזכות בצומת הלב של העיתונאים והודיעה על התפטרותו מפנר, בלאגן אחד שלם הלך בקהילת הקנריות,ו פתאום האליפות של גלא נשכחה וכולם התמקדו בפנר ובעזיז יילדרים.
    כמובן שבסופו של דבר הוא בכלל לא התפטר.. זהו היה רק תכסיס קטן למשיכת צומת לב.



    הנה אגב מצאתי לכם את הוידאו שמראה את השער של דניזלי מול פנר,
    ואז מה קרה באיצטדיון של גלא בדיוק באותה השניה...

    http://www.youtube.com/watch?v=6tbMeULFufk&feature=related
     
    נערך לאחרונה ב: ‏17/10/08
  13. Franco מנהל ראשי מנהל ראשי

    הצטרף ב:
    ‏15/10/07
    הודעות:
    22,773
    לייקים שהתקבלו:
    2,210
    לדעתי הוא יותר טוב מאחיו , פשוט פחות מקצוען נו טוב לא נורא ראינו כבר המון מוכשרים הולכים לאיבוד.

    לא אוהב אותו ומבחינה מקצועית נטו אני לא חושב שהוא יכול להצליח יותר מדי באירופה , בליגות מהדרג השני כמו תורכיה סבבה בספרד או אנגליה אין מצב , שימאס לו לעשות כסף הוא יחזור לקבוצה בינונית בארגנטינה.
    אם אני לא טועה הוא שיחק בקבוצה התורכית שהביאה 3-4 שחקני רכש ארגנטינאים וירדה ליגה בסוף ?


    אחלה סרטון
     
    נערך לאחרונה ע"י מנהל: ‏17/10/08
  14. Ariel Member

    הצטרף ב:
    ‏31/7/02
    הודעות:
    2,399
    לייקים שהתקבלו:
    91
    על הסרטון הזה דיברתי. פשוט מטורף לראות את הקהל שמשתגע ובוכה ועל הדשא באופן לא מפתיע את הסמל חסן שאש מתנהג באותה צורה.
     
  15. Galatasaray Member

    הצטרף ב:
    ‏16/10/08
    הודעות:
    404
    לייקים שהתקבלו:
    4
    כן הוא משחק בקייסרי והם הביאו עוד כמה ארגנטינאים איתו ביחד כמו Matias Escobar למשל,
    אבל אותו אני לא מכיר, לא יצא לי לראות משחק.



    אגב השבוע בליגה הטורקית יש משחק מעולה,
    טראבזונספור שבמקום הראשון כרגע מתארחת אצל גלאטסראיי בעלי סאמי יין, יהיה מעניין...