חוק וובסטר מזעזע את עולם הכדורגל

הנושא בפורום 'פורום כדורגל עולמי' פורסם ע"י Rosner, ‏2/2/08.

  1. דנידין Member

    הצטרף ב:
    ‏6/4/07
    הודעות:
    8,670
    לייקים שהתקבלו:
    0
    כבר ממזמן אין זהות לקבוצות.
    הבעיה כאן לא במועדונים הגדולים שתמיד יזכרו ברצון של השחקנים הגדולים שחק אצלם במשכורות שרק הם יכולים לשלם להם, אלא המועדונים הקטנים שמגדלים שחקנים ורוצים אחת לכמה שנים להרוויח עליהם (כמו מרסיי עם ריברי למשל... באיירן היו לוקחים אותו ב 10 מיליון ואז מרסיי ממשיכה להיות ענייה).
    בדרך הזאת אין סיכוי לקבוצות הקטנות להתרומם, אין. הכישרונות שהם מייצרים לא יהיו שווים יותר כלום.
     
  2. ג'ורדן לאב אגדה משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏11/10/04
    הודעות:
    10,328
    לייקים שהתקבלו:
    2,034
    אין כל כך מה לעשות נגד זה... תגיד תודה לאיטלקים שניפחו את הסכומים בסוף שנות התשעים ותגיד תודה לאנגלים עם הליגה שלהם שמונעת אך ורק על ידי כסף. זה המצב כיום. עם הזמן הכדורגל האירופי יהיה דומה יותר ויותר מבחינת אירגון לענפי הספורט ששולטים בארה"ב. ולמרות זאת - אני עדיין חושב שהחוק המסויים הזה הוא פחות דרמטי מהאופן שמציגים אותו. לא כולם שכירי חרב וכמו שרוב הכוכבים הגדולים של המועדונים לא מחכים שהחוזה שלהם יגמר על מנת לעבור למועדון אחר, כך הם גם לא יעברו ברגע שהחוזה שלהם ייכנס לשנה האחרונה שלו.
    אפילו שבצ'נקו שנחשב לרודף בצע... אסור לשכוח שלפני ה"בגידה" הוא שיחק כמעט עשור במילאן ונשאר נאמן למועדון במשך כל התקופה הזאת.
     
  3. C.F.C Member

    הצטרף ב:
    ‏7/2/08
    הודעות:
    435
    לייקים שהתקבלו:
    0
    החוק הזה נופח כאן מעבר לכל פרופורציה. הקבוצות הקטנות אולי ירוויחו הרבה פחות על מכירתו של הכוכב התורן, אבל מצד שני גם הרכישות שלהם יעלו פחות. אותו דבר עם המועדונים הגדולים. בסופו של דבר החוק הזה רק יטה את הכסף מהעברות של השחקנים לחשבונות הבנק של השחקנים. פגיעה נוספת בזהות לא תהיה כי אין יותר מדי מה לרדת.
     
  4. אחד_מנתניה Member

    הצטרף ב:
    ‏5/9/07
    הודעות:
    993
    לייקים שהתקבלו:
    0
    תיארת בדיוק את המצב קיום!
     
  5. Avihoo Member

    הצטרף ב:
    ‏22/4/05
    הודעות:
    8
    לייקים שהתקבלו:
    0
    אני פשוט לא מאמין עד לכמה טיפשות אפשר להגיע!

    זה חוק איום ונורא, שלא היה צריך להיחקק כלל!

    גועל נפש בושה!
     
  6. Rosner VFB 1893 מנהל כללי

    הצטרף ב:
    ‏29/5/05
    הודעות:
    21,635
    לייקים שהתקבלו:
    300
    מין:
    זכר
    הכתוונתי יותר גרוע מעכשיו, הרבה יותר גרוע!
     
  7. Der Kaiser Manuel Neuer מנהל ראשי

    הצטרף ב:
    ‏7/9/04
    הודעות:
    24,805
    לייקים שהתקבלו:
    335
    אבל כבר אין זהות לירן, איך יהיה יותר גרוע? חוץ ממלדיני כמעט ואין. זה בעצם ישאר אותו הדבר מינוס פלוס. לא צריך לעשות סיפור מכלום.
     
  8. Ampelmann Member

    הצטרף ב:
    ‏1/7/04
    הודעות:
    3,844
    לייקים שהתקבלו:
    0
    עשו לי, לקחו לי, אמרו לי?!
    קוטר. אתה הראשון והבוטה ביותר שיצא בהודעה של שורה אחת נגד בלי שום נימוק. בעצם, בקריאה שניה, "אופ"א והשטויות שלה" דווקא כן נראה כמו ירידה לפרטים... אין כמו ניסוח מפורט של דו"ח-נגד לארגון זוטר.

    זה שדיוויד בקהאם מרוויח יותר לא אומר שמגיע לו פחות להתפטר. הדוגמה של עובד במק'דונלד'ס היתה הכי פשוטה והכי מוכרת, אבל זה יכול להיות סמנכ"ל אמדוקס באותה המידה בדיוק. אבל בוא נשאל את זה בשיטה שלך- האם ככל שהמשכורת שלך גבוהה יותר, כך אפשר להסיק שמתיחסים אליך טוב יותר ולכן מותר לשלול לך יותר זכויות עובד?
    לפי ההיגיון הזה, לג'ון טרי (מר מאה ומשהו אלף ליש"ט לשבוע) לא מותר אפילו לעזוב את קובהאם כדי לעשות פיפי.

    אני לא מאמין שהחוק הזה מקפח את בעלי הקבוצות, אתה יודע?
    נכון, לכאורה המשכורות עכשיו יגדלו וכל שנתיים בערך שחקנים יוכלו לקפץ בחינם והליגה תראה כמו סניף אירופה של ה-NBA שבו סמל זה בסה"כ הציור שליד שם הקבוצה. לא ממש. כמו שגל אמר, יחתמו חוזים קצרים יותר, המועדונים ימצאו דרכים לעקוף את החוק או לגרום לשחקנים להבין שמימוש הסעיף הזה לא יעשה להם טוב והכי טוב- כל המיליונים שנשפכים בשוק ההעברות יתכווצו לטובת משכורות או אולי אפילו איזו השקעה הגיונית ביציע או בפיתוח נוער. אני לא רואה את מנצ'סטר יונייטד מאבדת את רונאלדו ב-12 מיליון, את רונאלדיניו עובר מבארסה בפחות ממה שלאפורטה באמת דורש וכו'. ואם כן, זה יעיב על שוק ההעברות בצורה שתהפוך שוב 12 מיליון לסכום גדול.
     
  9. Ampelmann Member

    הצטרף ב:
    ‏1/7/04
    הודעות:
    3,844
    לייקים שהתקבלו:
    0
    קודם כל, כן. לכל עובד בחברה יש כרטיס עובד. פשוט לא קונים אותו. מצד שני, אם אינטל רוצה לגנוב למייקרוסופט מהנדס, היא לא מפצה את מייקרוסופט באגורה, רק פונה למהנדס ההוא עם הצעה גדולה יותר ומקווה שהוא יסכים לעבור. האם כשמנהל אגף הנדסה במייקרוסופט, למשל, עובר לאינטל ומשאיר את כל הפרויקטים שלו פתוחים, החברה לא נפגעת? בטח שנפגעת. במצבים מסוימים, פרויקטים שלמים יכולים ליפול אם לא ה"מנהיג" והפגיעה יכולה להגיע למיליארדים (שזה קצת יותר ממה שמנצ'סטר תפסיד גם עם כל ההרכב שלה יברח להאדרספילד). חוק נגד זה? לא. רק כיבוד סעיפי החוזה. תרצה או לא תרצה, בקריירה של כדורגלן זה חושב פי 10 כי משך זמן העבודה שלו קצר בהרבה.

    סחר בבני אדם? אני לא יודע אם אתה עושה צחוק מההשכלה של החשקנים או באמת בז בכל צורה למיליונים שבויים ועבדים בהיסטוריה אבל יש הבדל קטן בין שחקן כדורגל, אפילו זה שבא מאפריקה לאירופה, לסחר בבני אדם- אם חוטפים מישהו לעבדות/לקיחת אברים, אף אחד לא שואל אותו ובטח שאף אחד לא מחכה שהנ"ל יחתום לו על אישור.

    קצת מחשבה לפני שאתה פולט השוואות כאלה,חיים. קצת.






    עריכה: לכל מי שלא הבין את מהות חוק 17:
    החוק לא אומר שאחרי שלוש שנים במועדון מסוים אתה רשאי ללכת. החוק אומר שאם חתמת על חוזה של יותר משלוש שנים ואחרי שלוש שנים אתה רוצה לעזוב- אזי שאתה רשאי לקנות את שאר החוזה שלך וללכת. מצד שני, אם חתמת חוזה ל-5 שנים, למשל, ואחרי שנתיים וחצי חתמת על חוזה חדש לעוד 5 שנים, אתה לא תוכל לעזוב אחרי 3 שנים בקבוצה אלא לפחות אחרי חמש וחצי שנים, במקרה הזה. או בפשטות- ברגע שחותמים על חוזה חדש, הספירה מתחילה מחדש.
    אם אני ראש קבוצה- אני ממשיך להציע את אותו חוזה בדיוק, רק במקום ל-3 שנים, ל-10 (אני לא בטוח בכלל שמותר ליותר מ-5 אבל ניחא). התוצאה- אם שחקן ירצה ללכת, הוא ילך במחיר גדול מאוד בכל מקרה (קאקא, 10 מליון לשנה, 10 שנים חוזה- אחרי שלוש שנים- 70 מיליון. נשמע פייר, לא?!) ואם שחקן לא ירצה להפעיל את חוק 17, הוא פשוט יחתום כל שנתים וחצי או שלוש שנים על חוזה חדש (מה שיאפשר לו לדרוש העלאה, אבל לא יביא להכפלת השכר כנראה).

     
    נערך לאחרונה ב: ‏7/2/08
  10. Bianconeri משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏11/5/05
    הודעות:
    8,411
    לייקים שהתקבלו:
    2,946
    רק לי יש הרגשה שעם הG14 לא היה מתפרק מנשקו אולי משהו היה מטרפד את החוק הזה?
     
  11. Ampelmann Member

    הצטרף ב:
    ‏1/7/04
    הודעות:
    3,844
    לייקים שהתקבלו:
    0
    לא בטוח.
    אגב ה-G14, למועדונים הגדולים יש את "הסכם הג'נטלמנים" שזה שם שקיבל הסכם לא-כתוב של חלק מהמועדונים הגדולים שלא לגנוב שחקנים בעזרת חוק בוסמן אלא אם חוזה של שחקן כבר נגמר. אם לשפוט לפי עסקת באלאק, באיירן לפחות לא כלולה בזה, אבל אני חושב שפה ושם יש עוד מועדונים שמכבדים את העסקה.