השוק רותח: דרנטה וסניידר עוזבים, סוארז באייאקס

הנושא בפורום 'פורום כדורגל עולמי' פורסם ע"י הרצליה עד המוות, ‏16/8/06.

  1. TariboWest Member

    הצטרף ב:
    ‏10/6/04
    הודעות:
    3,008
    לייקים שהתקבלו:
    8
    הסתכלתי בלוח שידורים של ערוץ הספורט והוא ישדר סיכומי מחזור בימי רביעי בשעה 21:10.
     
  2. הרצליה עד המוות מנהל ראשי מנהל ראשי

    הצטרף ב:
    ‏3/6/05
    הודעות:
    17,177
    לייקים שהתקבלו:
    5,343
    אחלה. הבעיה שלנו היא עם השידורים הישירים...ESPN לא תשדר העונה מהליגה ההולנדית, לצערנו.
     
  3. David De Gea Rade Prica היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏18/9/03
    הודעות:
    7,794
    לייקים שהתקבלו:
    191
    מין:
    זכר
    ראיתי בדיון של מנצ'סטר יונייטד ציטוט של פרגוסון שאומר שמנצ'סטר לא תשתתף לעולם יותר במשחקי טורניר אמסטרדם בעקבות ההרחקות של רוניי וסקולס במהלך המשחק מול פורטו (שגרמו להרחקות גם בליגה האנגלית).
    ואני אומר, יאללה מי צריך אותם בכלל. יש מספיק קבוצות בעולם שמוכנות להשתתף בטורניר אמסטרדם, הם לא הקבוצה היחידה בעולם.
     
  4. הרצליה עד המוות מנהל ראשי מנהל ראשי

    הצטרף ב:
    ‏3/6/05
    הודעות:
    17,177
    לייקים שהתקבלו:
    5,343
    לא הבנתי אבל למה ההרחקה שלהם משליכה גם על הליגה?! עם כל הכבוד, זה בעיה של ההתאחדות האנגלית, לא של הולנד.

    היום העונה תיתפח במשחק בין ויטסה לספרטה רוטרדאם. 21:15 שעון ישראל.
     
  5. David De Gea Rade Prica היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏18/9/03
    הודעות:
    7,794
    לייקים שהתקבלו:
    191
    מין:
    זכר
    ההתאחדות ההולנדית שלחה את הדו"ח מהמשחק להתאחדות האנגלית עם המלצה להרחיק אותם גם מהליגה (אם הבנתי נכון את הסיפור).
     
  6. Ampelmann Member

    הצטרף ב:
    ‏1/7/04
    הודעות:
    3,844
    לייקים שהתקבלו:
    0
    דודי, בקשר לעזיבה של הולנד- אני גם מאמין במעגליות ובזה שגם אם הכסף והנהירה הם כלפי אנגליה בעיקר, אז אף אחד לא מבטיח שלא יצמחו יותר כשרונות באייאקס (דבר שמעולם לא פסק). מצד שני, מאז ומתמיד היו 'מכות' של שחקנים שעזבו, אחד המקרים המוכרים הוא אמצע העשור הקודם, כשאייאקס הובילה באירופה בעונות 95' ו-96' עם גביע אירופה וגמר גביע אירופה- שנה אח"כ ניסו ה'יהודים' להשתקם מהנהירה לליגות הבכירות.
    מי שזוכר קצת, יודע שאת הולנד של אמצע-סוף העשור הקודם עזבו שחקנים בקאדר הגבוה ביותר. סיידורף, דווידס, ואן-ניסטלרוי, מקאיי (בערך), ואן-דר-סאר, קוקו, קלויברט, רייזיחר, ברגקאמפ ויש עוד כמות דוגמאות בהתאם לדרישה. והנה עכשיו אנחנו עומדים בעיצומו של גל נוסף. ואן-דר-ואארט, דה-יונג, רובן, קויט. הפעם, לעומת זאת, הכמות קטנה והיעדים שוליים. רובן השתלב בערך בצ'לסי הבלתי-אפשרית, דה-יונג וואארט בהמבורג הבינונית בקנה-מידה אירופי, קויט 'רק' לליברפול, ואני שואל- האם העזיבה הזו לא פוגעת בליגה? האם איכות הכשרון החומק החוצה מאריות כמו פיינורד, פ.ס.וו ואייאקס לא איבד מעט מהקסם?
    כבר עשורים שלא ראינו שום ואן-באסטן, שום קרוייף וגם עכשיו לא מתקרב לו עוד גביע אירופי להולנד וגם לא שום מגה-סטאר בדרך להיסטוריה. אי-אפשר להשוות את דירק או את רוד לשניים האלה, לדעתי.
    אז האם למרות הקופונים שגוזרות שלוש הגדולות בהולנד לא משאירים אותן דווקא מופסדות?!
     
  7. נדב מיכאלי Member

    הצטרף ב:
    ‏22/8/04
    הודעות:
    6,334
    לייקים שהתקבלו:
    0
    אחרי שקויט עבר לליברפול -יש בפיינורד מישהו שיכול לרשת את מקומו ?(אני שואל באמת אני לא יודע )
    אגב קויט - לא ראיתי אותו משחק בהולנד רק ממש טיפה במונדיאל,איזה סוג של שחקן הוא?ליברפול עשתה רכש טוב?כמה שערים הוא כבש בעונה החולפת?
    תודה.
     
  8. Ampelmann Member

    הצטרף ב:
    ‏1/7/04
    הודעות:
    3,844
    לייקים שהתקבלו:
    0
    הכל כתוב. חלוץ מטרה, מהסוג שיתחרה על מקום בנבחרת עם הונטלאר ורוד. כבש 22 שערים בעונה הקודמת ו-29 בעונה שלפניה (מלך השערים בשתיהן). משחק ראש מעולה. משקיען, אבל מחמיץ לא מעט.
    הכל כתוב במפורט כמה הודעות למעלה בדף הזה.
     
  9. הרצליה עד המוות מנהל ראשי מנהל ראשי

    הצטרף ב:
    ‏3/6/05
    הודעות:
    17,177
    לייקים שהתקבלו:
    5,343
    קודם כל אני (ארז) כתבתי על המעגליות ולא דודי..אבל לא משנה.

    אני לא ממש מסכים ואני חושב שיש הבדל בין המקרים. פעם ההבדלים בין האריות האירופאיות לאייאקס למשל לא היו כל כך גדולים כלכלית והילדים של אייאקס היו נשארים מספר שנים די גדול באייאקס כדי לעשות את המסלול הנכון ורק אז לעבור לאריות אירופה.

    היום, לצערי, כל פישר קטן שנתן גול בהייבורי חושב שיש לו מקום בליגות הגדולות. הכסף הגדול עושה את שלו ושחקנים למשל כמו פינאר ודה יונג, כמו גם ואן דר מיידה עזבו את אייאקס מבלי למצות את הפוטנציאל שלהם בליגה ההולנדית מה שלצערי פוגע בהם להיות שחקני צמרת מובילים.

    אני מסכים שיש ירידה מסויימת באיכות שהקבוצות הללו מייצרות, אבל השחקנים "תורמים" במידה נכבדת לדבר הזה וההבדלים הכלכלים הגדולים בין אייאקס ופ.ס.וו לשאר המקומות הגדולים גדל והצעירים לא עומדים בפיתוי לכסף הגדול, מה שפוגע בסופו של דבר בהם ואז גם מפנים פתאום אצבע מאשימה לאייאקס ולפ.ס.וו שפתאום האיכות כבר לא אותו דבר, למרות שאם השחקנים לא היו מתפתים נשארים בחממה כמו הולנד עוד מספר שנים (כמו שמידו כבר אמר פעם, אין מקום יותר טוב להתפתח מהולנד ובלגיה) יכול מאוד להיות שלא היינו מדברים על ירידה באיכות, למרות שאני בהחלט חושב שיש ירידה כזאת, השחקנים "עוזרים" לה להיות יותר דרסטית.
    אני כן חושב ששחקנים כמו מאודורו יכולים להפוך לרייקארד, ואן דר וארט פעם הושווה לקרוייף והנטלאר וואן באסטן מוזכרים היום באותה נשימה, מה שמראה לך שכישרון ופוטנציאל יש, אבל היום בניגוד לעבר יש יותר מדי גורמים מלבד זה.


    *גל, כמובן שהנטלאר היה מלך שערי העונה הקודמת ולא קוייט.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏18/8/06
  10. David De Gea Rade Prica היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏18/9/03
    הודעות:
    7,794
    לייקים שהתקבלו:
    191
    מין:
    זכר
    גל, לא צריך לזקוף לזכותי עבודה של ארז... לרמות כאלו של השקעה אני לא מסוגל כרגע.

    בכל מקרה ,העלת פה נקודה מעניינת ביותר, ואני חושב שארז נתן פה הסבר מצויין לתופעה הזאת.
     
  11. Raulito Madridista

    הצטרף ב:
    ‏22/11/05
    הודעות:
    39,383
    לייקים שהתקבלו:
    3,500
    מין:
    זכר
    הרבה בליגה ההולנדית אני לא מבין אבל בכל מקרה, אני חושב שגם בעונה הבאה נקבל אינסוף שערים בליגה ההולנדית. אחרי כמה שנים של שליטה של איינדהובן בכדורגל ההולנדי, עושה רושם שאייקס אמסטרדם מוכנה לחזור להיות אלופת הולנד. איינדהובן עדיין נשארה עם פרפראן המצויין, אבל הידינק הגדול עזב. פיינורד מכרה את קוייט לליברפול, אני לא יודע אם יש לו מליף בהתקפה. אלמאקר תמשיך להיות קבוצה עיקשת שקשה לנצח אותה בבית.

    אני חושב ששלושת שחקני המפתח של אייקס אמסטרדם הם הונטלאר הסקורר שכבש מעל שלושים שערים בחצי עונה בליגה ההולנדית שזה מדהים. הוא גם הבקיע צמד נגד אירלנד במשחק ידידות של הולנד והוא מראה שואן באסטן טעה שלא זימן אותו, רכש מעולה של אייקס שהוא היה זה שגרם לשיפור שלה בחצי העונה שעברה ולזכייה בגביע ההולנדי. אייקס ניצחה את איינדהובן בסופר קאפ ההולנדי ונראה שהיא בדרך הנכונה. עוד שניים משחקני המפתח שלה הם ווסלי סניידר המצויין שלמזלה של אייקס נשאר בקבוצה(איזה הוא הוא הבקיע בטורניר אמסטרדם לרשת אינטר), ויאפ סתאם הוותיק שגדל באיינדהובן אבל חוזר לארץ מולדתו הולנד והפעם ליריבה אייקס.
    אייקס ננחלשה בגלל עזיבת גאלאסק שהיה לא רע בכלל במועדון, הצ'כי היה קשר אחורי טוב דווקא, פינאר עזב לדורטמונד וטראבלי עזב באיחור של שנתיים.
    באבל ייצטרך לעשות את הקפיצה הגדולה, מעניין אם פרז יהיה התשובה לעמדת הקיצוני.

    איינדהובן נחלשה בעיקר בגלל עזיבת חוס הידינק המאמן הנפלא שהצעיד אותה לחצי גמר ליגת האלופות והיה רחוק דקה מהגמר, ולשני דאבלים בליגה ההולנדית. השחקן המוביל בקבוצה יהיה פרפראן ולא עזב אף שחקן משמעותי. קוקו יהיה השחקן המשמעותי במרכז המגרש של הקבוצה.
    אני לא בטוח אם קומאן הוא המחליף המתאים להידינק.

    פיינורד איבדה שניים מהשחקנים המאוד יצירתיים והחשובים שלה בחלק ההתקפי. קאלו עזב לצ'לסי וקוייט שהיה הסקורר של הקבוצה עם הרבה גולים בליגה ההולנדית, עזב, כרגע ללא חיזוק אני לא רואה את פיינורד עושה יותר מאשתקד - מקום שלישי.

    אלמאקר איבדה את הקיצוני פרז לאייקס, אבל היא תמשיך להיות קבוצה שלוקחת הרבה נקודות בבית ותאיים על הפלייאוף ההולנדי ועל המקומות 3-4 .

    כרוניגן לא תשתפר יותר מדיי.
     
  12. Ampelmann Member

    הצטרף ב:
    ‏1/7/04
    הודעות:
    3,844
    לייקים שהתקבלו:
    0
    אופס בהתחלה ואופס בסוף.
    כנראה פספסתי את הכינוי. התאמנתי הרבה על השמות לפני שהתחלתי להשתמש בהם http://www.asoccer.co.il/forum/html/emoticons/biggrin.Xxx
    וכמה כבש הנטלאר בעונה האחרונה באמת?!

    לגוף ההודעה, אני חושב שאייאקס כן אשמה. תג המחיר היום נשאר כמו זה שהיה בדיוק לפני 10 שנים כשהשוק היה נטול אברמוביצ'ים וחברים. פעם לשלם 2-3 מליון על דה-יונג היה סביר, היום זה פספוס. אני יודע שאי-אפשר להגיד לשחקן שרוצה את התהילה של מנצ'סטר או הכסף של לונדון, שהוא לא עובר, אבל לפחות בשלב המקודם צריך לעשות הרבה כדי למשוך ולטרפד את זה או מינמום לסחוב קצת מזומן.
    אם אייאקס היתה רק פעם אחת שומרת את הכוכבים שלה לשתיים שלוש עונות, המאבקים בליגה היו מושכים הרבה יותר קהל ואירופה היתה קרובה מתמיד.
    כרגע, המצב כל-כך אבסורדי, שפחות מחצי שנה אחרי שהנחיתו את הונטלאר כבר דיברו במילנו על הרכישה שלו.
    ולכן, דווקא עכשיו, אני מאמין, אייאקס נמצאת בנקודת מפנה. ישמרו על הבסיס שלהם (משמע ישאירו את סניידר והונטלאר או אפילו רוזנבורג והייטינגה למקפידים)- ויבנה פה הרכב מתקדם. ישחררו גם את אלה בקלות- ווסלי וקלאאס יבלעו בבינוניות של אירופה יחד עם מקסוול, מקסה, קיבו, ואארט, דה-יונג, פאסנן, ואן-דר-מיידה, ג'ון או'בריאן, ואן-דר-גן, דה-רידר ועוד...


    *לא כולם כוכבים ולא כולם היו אפילו שחקני הרכב קבועים באייאקס, דוגמאת דה-רידר, אבל כולם עזבו בגיל מאוד צעיר לטובת קבוצה שלא בדיוק קפצה על איזשהו גמר אירופי ולא ממש עשתה מהם כוכבים עולמיים.
     
  13. הרצליה עד המוות מנהל ראשי מנהל ראשי

    הצטרף ב:
    ‏3/6/05
    הודעות:
    17,177
    לייקים שהתקבלו:
    5,343
    34 שערים.

    שוב, זה שונה. "פישר שנתן גול בהייבורי", כוונת המשורר הייתה לדה יונג כמובן. לגבי "תג המחיר" אני מסכים חלקית, אבל שוב, למה דה יונג וואן דר וארט נמכרו יחסית במחיר נמוך? שוב, הם לא היו מעוניינים בהארכת חוזה (שוב, עניין של "אנחנו כבר גדולים על אייאקס") ואייאקס בשנה האחרונה של החוזה העדיפה למכור אותם במחירים די מצחיקים כדי לעשות איזשהו רווח.הבעיה היא במקרה היא עם החוזים הקצרים וכאן איך שמרטין ואן חיל מונה למנהל הטכני ראינו הארכת חוזים המוניהם. כאן אני מסכים שאייאקס נרדמה וזאת הסיבה למכירת השחקנים בסכומים מצחיקים. אייאקס פשוט לא הניחה שהשחקנים ירצו לעזוב כל כך מהר והתמהמה עם החוזים והנה השחקנים באו ואמרו שהם רוצים לעזוב. אייאקס נאלצה למכור בסכומים קטנים רק כדי להרוויח בשנה האחרונה של החוזה.
    עכשיו לשמחנו ואן חיל פותח ומאריך חוזים ויש למידה מהנושא. אימנואלסון עד 2011, הנטלאר עד 2009, סחילדר וסניידר גם עד 2009, מה שאומר שאם שנה הבאה ירצו לקנות את הבחורים ידרשו סכומים גדולים- כאלו שאין לקבוצות כמו המבורג וכו', ואז אולי נדבר על חזרה לתלם ב"איכות התוצרת של אייאקס".

    לגבי השמירה על השחקנים אני לא כל כך מסכים. שוב, יש הבדל בין אז להיום, והשחקנים רוצים לעזוב את אייאקס בעיקר בגלל ההתפתות לכסף הגדול. כאן אייאקס לא ממש יכולה לעשות משהו בגלל ההבדלים הגדולים בינה לבין אריות אירופה בנושא הזה לעומת העבר. היום אין לאייאקס אפשרות להציע לשחקן מה שארסנל או בארסה מציעות לו, בניגוד לעבר.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏18/8/06
  14. David De Gea Rade Prica היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏18/9/03
    הודעות:
    7,794
    לייקים שהתקבלו:
    191
    מין:
    זכר
    אז, במשחק שפתח היום את המחזור הראשון שליגה ההולנדית, ניצחה ויטסה ארנהיים 2-1 את ספרטה רוטרדאם.

    ויטסה עומדת בראש הטבלה, לפחות זמנית עד השלמת כל משחקי המחזור מחר.
     
  15. הרצליה עד המוות מנהל ראשי מנהל ראשי

    הצטרף ב:
    ‏3/6/05
    הודעות:
    17,177
    לייקים שהתקבלו:
    5,343
    לאזוביץ' הרכש מפיינורד פתח את עונת 06/07 עם שער ראשון בדקה ה2. קנול הכפיל את היתרון מהנקודה הלבנה בדקה ה-32.
    שנקל רק צימק רבע שעה לסיום. יופי של פתיחה לארנהיים בויז...

    מחר ארבעה משחקים:
    דן האג-הירנביין(20:30)
    ווילם וו-אוטרכט (20:30)
    אקסליסיור-רודה (21:00)
    אלקמאר-ברדה (21:00)

    ראשון:

    אייאקס- RKC וולביק (15:30)
    כרונינגן-פיינורד (15:30)
    הראקלס-טוונטה (15:30)
    פ.ס.וו אינדהובן- ניימכן (15:30)

    בעניין פיינורד- בוש, המנהל הטכני של הקבוצה, אמר כי המחליף לקוייט יבוא מחוץ לגבולות הולנד. ואגנר לאב מצסק"א מוסקבה וחוליו קרוז אקס פיינורד הוזכרו כמועמדים.