הרטה ברלין 2009/10

הנושא בפורום 'פורום כדורגל גרמני' פורסם ע"י eran levy, ‏11/12/09.

  1. nfcb משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏22/1/06
    הודעות:
    9,449
    לייקים שהתקבלו:
    502
    ערן, כתבתי לך לפני כמה ימים כאן משהו על הזרים ולא הבנת אותי. את התשובה, נתת בעצמך : "כמובן שהרטה היא לא מאריות הליגה, זה ברור לכל מי שראה את הטבלה בשנים האחרונות. מקום רביעי הוא פחות או יותר הטופ."
    והיא גם לא תהיה בטופ. כי להרטה אין את הכלים להביא זרים ברמה גבוה ומעלה. במקום זה מביאים סיסרואים, וורונינים ודרדאיים וכאלה. כל אחד כזה עולה הרבה כסף. לכן, גם אם נגיד שוורונין הביא אותכם בעצמו למקום רביעי, אין בזה כלום. כי אתם לא יכולים להחזיק אותו יותר מעונה אחת אבל הוא עולה לכם כמו 3 שחקנים אחרים. לכן, אין לכם ברירה ואתם צריכים להשקיע בשחקנים מקומיים (גרמנים או אחרים מתוך הליגה) ובנוער ולבנות לאט לאט. הזרים שאתם מביאים לא כאלה יותר טובים ממה שאפשר למצוא בליגה או בליגות היותר נמוכות או בנוער (אברט, האחים בואטנג, דז'אגה) אם מחפשים טוב. אבל מה, שחקנים כאלה יקחו אותכם למקום 13 ואחרי שתי עונות למקום 11 ואחרי עוד כמה עונות אולי למקום 7 או 6. כלומר, לאט לאט. וורונין אולי יביא אותכם למקום רביעי, אבל יצור בעונה שאח"כ חור ענקי, כי לא רק הוא לא ישאר, אלא גם כסף לאחרים לא יהיה.
    אם אני לא טועה, אתמול שיחק אצלכם בקבוצה רק שחקן גרמני אחד. כל השאר זרים. לדעתי, זה בדיוק מראה שזה לא מקרה שאתם נמצאים איפה שאתם נמצאים היום. וחבל.
     
  2. eran levy Member

    הצטרף ב:
    ‏10/12/09
    הודעות:
    2,699
    לייקים שהתקבלו:
    0
    ארנה פרידריך פצוע, מרק שטיין פצוע. שניהם גרמנים, שניהם לא היו בסגל.
    מקסמיליאן ניקו ישב על הספסל, גם הוא גרמני.
    כריסטוף יאנקר, עוד גרמני, לא שיחק בגלל כרטיס אדום.
    יחד הם מהווים חמישה שחקני הרכב פוטנציאליים.
    לעומתם באיירן מינכן שיחקה עם שישה שחקנים גרמנים בהרכבה והביסה את בוכום בחוץ.

    אני לא עושה את ההשוואה הזו כדי להוכיח מי יותר טוב, זה די ברור שבאיירן למעלה והרטה למטה. אבל כדי לקנות את גומז הגרמני צריך הרבה כסף, וכדי לשלם לשווינשטייגר וללאהם הגרמנים צריך הרבה כסף, ובאיירן לא תקנה את רפאל כי יש לה כסף לשחקנים יותר טובים, והרי שחקנים טובים יותר גם שווים הרבה יותר. ולגבי עניין גידול השחקנים המקומיים - פעם, לפני חוק בוסמן, זה היה מציאותי. היום המציאות מעט שונה. בארסנל כבר עלה הרכב עם אחד עשר שחקנים זרים, וקשה לומר על ארשבין ,ואן פרסי או פברגאס שהם "רפאלים וסיסרואים". זה החומר שיש, ומה לעשות שאפילו לקבוצת תחתית (נכון לעכשיו) כמו הרטה יש שחקנים מקומיים שלא מתאימים, זו לא קבוצת מחוז חובבנית, זו קבוצה בבונדסליגה, וזה מחייב. הקפטן של באיירן מינכן הוא הולנדי, האם זה משנה למישהו? הרטה נמצאת איפה שהיא נמצאת בגלל טעויות ניהוליות, הרי אותו סגל בדיוק שיחק בעונה שעברה, הם לא הפכו לגרועים יותר. שלושה שחקנים מרכזיים עזבו את הקבוצה ואף שחקן מוביל לא הגיע במקומם, לחפש את הבעיה בדרכון זה כמו לחפש מטבע מתחת לפנס רק מפני ששם יש אור.
     
  3. nfcb משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏22/1/06
    הודעות:
    9,449
    לייקים שהתקבלו:
    502
    אנחנו בכלל לא מדברים באותו המישור. אני לא מדבר כנגד זרים באופן כללי. אני מדבר כנגד זרים שהם לא יותר טובים ממה שאפשר למצוא אצלך בבית (וזה כולל את הליגה שבה אתה משחק). בטח שבאיירן מביאים זרים. אבל זרים שהם בכמה רמות יותר ממה שהם יכולים למצוא בגרמניה (או ככה לפחות חושבים מי שצריך לחשוב). תחשוב אם לא הייתם מבזבזים את הכסף על וורונין (שהוא לא באמת כזה שחקן יותר טוב ממה שיש בליגה) אולי הייתם משאירים את סימוניץ', האחים בואטנג, דז'גה ועוד כמה. הם בטח היו נותנים יותר תוצרת בלונג ראן מאשר וורונין. וכל זה סתם כדוגמא.
    אני בעד זרים, אבל שיהיו בכמה רמות מעל מה שמסתובב כבר במדינה. ולצערי, אתם (ועוד כמה מועדונים) לא עושים את זה. מתרגשים מכל אחד שנושא דרכון ברזילאי.
     
  4. eran levy Member

    הצטרף ב:
    ‏10/12/09
    הודעות:
    2,699
    לייקים שהתקבלו:
    0
    השיח שלך הולך למקומות לא נכונים. אתה הופך את מקבלי ההחלטות בענף שמגלגל סכומי כסף עצומים לחבורת אהבלים. "מתרגשים מכל אחד שנושא דרכון ברזילאי"? הרי אתה לא באמת מאמין שמנהל קבוצה יעדיף שחקן מסויים על אחר רק בגלל הדרכון הברזילאי שלו. על אותו בסיס אפשר לומר שכל אדם שחור הוא אתלט בחסד, אמרה חסרת שחר לחלוטין.

    ראשית, תיקון קטן. זה לא "אתם" שעושים את זה. אני לא עושה את זה, ואף אחד גם לא שואל אותנו לדעתנו כשמבצעים שינויים פרסונליים בקבוצות האהודות עלינו. להגיד "אתם" זה לתת משמעויות נסתרות לאהדת קבוצת כדורגל, וכשהרומנטיקה נלקחת מהאהדה אפשר לסגור את הבסטה.
    שנית, דעתך האישית היא שלך בלבד. אני בעד זרים, זרים משפרים את הקבוצות. וכן, זרים צריכים להיות טובים יותר מאשר השחקנים המקומיים. לדעתי האישית רפאל ו-וורונין טובים יותר מהשחקנים בכמה קבוצות בבונדסליגה. לדעתי האישית דרובני הוא מהשוערים הטובים בבונדסליגה. אני גם יודע שהרטה עשתה טעויות ניהוליות עצומות, שחררה שחקני מפתח בלי לדאוג לעתיד. אבל כדורגל מונע הרבה פעמים גם ממומנטום, ואם הרטה היתה מגיעה בעונה שעברה למקום השלישי או אפילו השני (על מקום ראשון אני מעדיף אפילו לא לפנטז, זה יותר מדי גם לחולם האולטימטיבי) כל תמונת הרכש והפיננסים היתה יכולה להיראות אחרת לגמרי.
     
  5. Der Kaiser Manuel Neuer מנהל ראשי

    הצטרף ב:
    ‏7/9/04
    הודעות:
    24,805
    לייקים שהתקבלו:
    335
    רגע נדב, אז מה אתה בעצם אומר כאן, שהרטה צריכה להשקיע פחות בזרים ולהתרכז בפיתוח שחקנים מקומיים? אני לא יודע אם קבוצת בונדסליגה תצליח על בסיס קבוע לשרוד בליגה בצורה כזאת. אולי פעם פעמיים אפשר לגדל דור כזה שבאמת אין כמעט צורך בזרים, אבל להתמיד בכך זה כנראה לא אפשרי. לא תמיד יגדלו לך במחלקת הנוער שחקנים שמתאימים לבונדסליגה הבכירה. אולי 20% ממה שקבוצה מגדלת ומפתחת בסוף מגיע לסגל (ולרוב אף פחות). זרים זה עניין שיגרתי. אני מסכים שהרטה לא בנוייה כלכלית כרגע להיות בטופ ולכן השאיפה לא מציאותית ותוציא את המערכת מפרופורציות, אבל הרצון והדרישה להשאר בליגה עם התנאים הכלכלים שיש למועדון כרגע הם די לגיטמים.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏13/12/09
  6. nfcb משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏22/1/06
    הודעות:
    9,449
    לייקים שהתקבלו:
    502
    קודם כל ערן, כשאני אומר לך אתם אני מתכוון להרטה ברלין. ככה אני מדבר אנחנו זה באיירן או הנבחרת (תלוי בנושא) ללירן אתם זה שטוטגרט וכו'. ברור שלא אתה או אני או לירן או האוהדים, אלא הקבוצה.

    שנית. אני לא אומר שכל ההנהלות אהבליות. אבל עושים טעויות. לא חסרות דוגמאות לשחקנים שמשחקים ושיחקו בגרמניה רק בגלל הדרכון הברזילאי/ארגנטינאי/איטלקי שלהם. מה לעשות אנחנו (כל הקבוצות בגרמניה) לא יכולות לשלם כמו בספרד, אנגליה ואיטליה (עד לפני שנתיים שלוש) או למשוך כוכבים, אבל רצינו להשתין עם הכלבים הגדולים רק לא שאנחנו לא יכולים להרים את הרגל מספיק גבוה. אז הרבה קבוצות הביאו כל מיני זרים מצחיקים. אפילו בנבחרת זה קרה פעם אחת עם פאולו רינק. וכן, גם בבאיירן עם ריצטלי ופאפן וכאלה שטויות. הכסף שעלה ורונין היה יכול להביא 3 מקומיים (לאו דווקא אזרחי גרמניה) שהיו בונים תשתית לכמה שנים (במקום וורונין לשנה). וזה עוד בלי להתווכח על היכולת שלו ואני מוכן לצורך הדיון להניח שהוא באמת יותר טוב מחלוצים אחרים בליגה.

    ושים לב, שוב, סלע. לא אמרתי לבנות על נוער. אמרתי לבנות על שחקנים מהליגות בגרמניה שקיבלו את המנטליות (ועדיף החינוך לכדורגל) של גרמניה ולטווח הארוך.
     
  7. eran levy Member

    הצטרף ב:
    ‏10/12/09
    הודעות:
    2,699
    לייקים שהתקבלו:
    0
    נדב, הטעויות של ההנהלות אינן ייחודיות לליגה הגרמנית. למנצ'סטר יונייטד יש את ברבאטוב, לצ'לסי היה עד לפני שנתיים את שבצ'נקו, מלך הליגה האיטלקית שלא עשה כלום באנגליה. איאן ראש הגדול נכשל לגמרי בכל קבוצה חוץ מליברפול. אנדרי וורונין, לעומת האחרים, דווקא כן למד התחנך בבונדסליגה, החל מקבוצת הנוער של גלאדבך, ועבר גם במיינץ, קלן ולברקוזן לפני שהגיע להרטה. אז הוא הגיע לשנה, נכון, אבל לפעמים לוקחים את מה שיש. ודווקא וורונין אמור להתאים למשבצת שאתה מציב, של שחקן מנוסה בליגה הגרמנית, ואז זה באמת לא משנה שהדרכון שלו אוקראיני, הוא אולי נחשב זר לצורך הפורמליות, אבל הוא ממש רחוק מהגדרת הזר הטיפוסי.

    זה קל לומר שמנהלים התלהבו מדרכון, אבל על מה אתה מבסס את הטענה הזו? איך בכלל אפשר להוכיח דבר כזה? שהביאו שחקן כושל מתחתית או הברזילאית רק בגלל ששמו קוראסאו או מנטונסון? זה מאוד פשטני לטעון טענה כזו. יש כשלונות כמו שיש הצלחות, ועם זרים אפשר גם להיכשל, בעיקר כשהם לא שחקנים מוכחים באירופה. גם מריו גומז לא בדיוק סיפור הצלחה בבאיירן, והוא בכלל גרמני.
    הסיפור של הרטה עצוב השנה, בלי קשר לסוג השחקנים שמשחקים בה. חוסר היכולת שלה להתרומם מהקרשים קשה לעיכול. אבל דווקא אדריאן ראמוס הוא מסוג ההשקעות הכדאיות, ואולי דווקא כאן ראתה הרטה לטווח הארוך כשהחתימה שחקן צעיר, בן 21, מקולומביה. אם לא עבורה, בוודאי שעבור מכירה עתידית, ואז יהיה עוד מעט כסף לקניות אחרות, ואולי הפעם הן גם יהיו משובחות.javascript:emoticon('*/aaa025')

    חוץ מזה, עוד שבוע פגרה, אני לא אוהב פגרות. לפחות העונה הפגרה קצרה יותר מתמיד, רק עד אמצע ינואר. אפילו להרטה אתגעגע...javascript:emoticon('loll')
     
  8. nfcb משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏22/1/06
    הודעות:
    9,449
    לייקים שהתקבלו:
    502
    עזוב, ערן. כמו שאמרתי לך, בעניין הזרים, אנחנו מדברים בשני מישורים שונים לחלוטין. אם אתה רוצה להבין יותר למה אני מתכוון, כתבתי על זה באריכות וכמה פעמים במקומות אחרים כאן. פשוט לחשוב ולהיזכר בהכל ולסכם את זה כאן, שוב, אני לא אוכל בימים אלה.

    וורונין אולי תרם לכם הרבה והוא לא זר, אבל אני בטוח (בלי יכולת להוכיח) שאם הוא לא היה בא מליברפול הקבוצה לא היתה מוציאה עליו כל כך הרבה כסף. כסף שהוצא לשנה אחת בלבד ובמקומו היה אפשר לעשות שימוש לכמה שחקנים לתקופה ארוכה שיבנו קבוצה ותשתית.

    ודבר אחרון, להגיד שמריו גומז הוא לא סיפור הצלחה, כשעוד לא עברה חצי עונה, זה ממש לא רציני. במיוחד לאור העובדה שהוא נותן תפוקה מצויינת, במיוחד ביחס לכמות הדקות שלו. אבל זה לא המקום לדון בזה.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏14/12/09
  9. eran levy Member

    הצטרף ב:
    ‏10/12/09
    הודעות:
    2,699
    לייקים שהתקבלו:
    0
    גם אני (-;
    שבוע טוב.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏14/12/09
  10. nfcb משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏22/1/06
    הודעות:
    9,449
    לייקים שהתקבלו:
    502
    תיקנתי.
     
  11. eran levy Member

    הצטרף ב:
    ‏10/12/09
    הודעות:
    2,699
    לייקים שהתקבלו:
    0
    החדשות האחרונות בנוגע להרטה מגיעות מלברקוזן. מיכאל פריץ רוצה להשקיע עד שלושה מיליון יורו בשחקנים בחלון ההעברות, כאשר חלוץ הוא בעדיפות עליונה. תיאופניס גקאס אמור לתת תשובה עד יום שבת אם הוא יצטרף להרטה בחלון ההעברות.

    http://www.bz-berlin.de/sport/hertha-bsc/h...icle674137.html
     
  12. eran levy Member

    הצטרף ב:
    ‏10/12/09
    הודעות:
    2,699
    לייקים שהתקבלו:
    0
    יש! תודה לאל, סוף סוף ניצחון להרטה, 0-1 על ספורטינג ליסבון. עכשיו מחכים ליריבה בנוקאאוט. ראמוס היה הטוב במגרש, כמעט כל הכדורים עברו דרכו, הוא עשה קישור, בישל וניסה להבקיע, היה הפיבוט בכל נקודה במגרש, גדול. כל השאר לא היו משהו, והכי גרוע היה וישניארק, אין לו בטחון עצמי בגרוש וכך זה גם נראה עד שהוא הוחלף. עדיין יש תקווה, עכשיו לנצח את באיירן בשבת!!
     
  13. U&U Member

    הצטרף ב:
    ‏11/6/09
    הודעות:
    237
    לייקים שהתקבלו:
    0
    כל הכבוד על העלייה לשלב הבא.
    כל קבוצת בונדסליגה שמתקדמת באירופה עושה שירות נהדר לכדורגל הגרמני ונותנת תקווה לעקוף את הסרייה א' כמה שיותר מהר.
    אגב שאלה, יש להרטה סיכוי לפגוד בשלב הבא את המבורג / ברמן במידה שיסיימו מקום ראשון, או שקבוצות מאותה מדינה לא יכולות לשחק בשלב הבא?

    ושאלה אליך ערן, את מי היית מעדיף לראות בשלב הבא מול הרטה?
    אני אישית חושב שזלצבורג ואיינדהובן הן הקבוצות החלשות ביותר שסיימו מקום ראשון, וגם אוניראה שנושרת מהצ'מפיונס היא קבוצה עבירה.

    שיהיה בהצלחה להרטה ולכל קבוצה גרמנית אחרת באירופה http://www.asoccer.co.il/html/emoticons/smile.Xxx נקווה לראות כמה שיותר נציגות מצליחות גם בשלבי הנוקאאוט ואת האיטלקיות נכשלות.
     
  14. eran levy Member

    הצטרף ב:
    ‏10/12/09
    הודעות:
    2,699
    לייקים שהתקבלו:
    0
    תראה, אכן כל הכבוד להרטה על העלייה, אבל הקבוצה עדיין לא מתפקדת. ראמוס מתחיל עכשיו לפרוח אבל לבד הוא לא יכול לעשות הרבה. אם אכן קוביאשווילי, גקאס ומאיסטורוביץ' יגיעו בינואר לקבוצה, אפשר יהיה להתגבר גם על קבוצות יותר חזקות מאיינדהובן או זלצבורג (שעד עכשיו עם מאזן מושלם, בבית עם לאציו וויאריאל, אולי הם הספיקו להשתפר מאז אפיזודת מכבי חיפה שלהם). שתי קבוצות מאותה מדינה עדיין לא מתמודדות בשלב הבא. באמת שלא משנה לי מי תגיע. רק את יובנטוס לא הייתי רוצה לפגוש עכשיו. גם לא את פנרבחצ'ה.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏17/12/09
  15. Rosner VFB 1893 מנהל כללי

    הצטרף ב:
    ‏29/5/05
    הודעות:
    21,635
    לייקים שהתקבלו:
    300
    מין:
    זכר
    האמתי שהניצחון חשוב בעיקר בשביל הביטחון העצמי שהרטה צריכה כמו אוויר לנשימה. מי יודע אולי זה היה התחלה של סיום סיבוב מזעזע בתחושת אופטימית.

    קאצר אגב שחקן מעולה ואין לי ספק שהוא יהיה פקטור מרכזי בסיבוב השני. אם הוא יהיה טוב הסיכויים של הרטה לשרוד גדולים. איתו ועם קרינגה במרכז המגרש וחלוץ מנוסה כמו גקאס לצד ראמוס ורפאל כאלטרנטיבה (רק לא את הפלופ הפולני שעד עכשיו לא ברור לי למה החזירו אותו לקדנציה שניה) הרטה בהחלט יכולה לעשות את זה גם אם כרגע זה נראה לא טוב.
     
    נערך לאחרונה ע"י מנהל: ‏17/12/09