הקופה אמריקה, לאן לוקחים את זה מכאן אם בכלל?

הנושא בפורום 'פורום כדורגל עולמי' פורסם ע"י Obafemi, ‏16/2/07.

  1. Obafemi משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏1/3/04
    הודעות:
    13,886
    לייקים שהתקבלו:
    0
    אין להם זכות, לא שואלים אותם, אבל הם מתנגדים. כמו שונגר ואלרדייס מרימים את כל העולם עם ההתבכיינות על גביע אפריקה, למרות שזה המקביל ליורו ביבשת השחורה, ככה גם עם הקופה אמריקה המועדונים בלי ספק לוחצים על שחקנים להישאר.

    בכל מקרה אני חושב שדווקא במקרה של הקופה מחסור של השחקנים הבכירים אמנם פוגע אבל לא סוף העולם, לארגנטינה וברזיל יש מספיק שחקנים מוכרים לנו גם כדי להרכיב נבחרת שנייה מספיק טובה ואטרקטיבית, לי אישית יותר מפריע נושא הפורמט.
     
  2. Alvaro Recoba משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏12/6/03
    הודעות:
    12,566
    לייקים שהתקבלו:
    0
    מישה, אם אני מבין נכון את השאיפה שלך לפורמט אחר בקופה אמריקה- יבשת אמריקה היא לא כמו אירופה. יש לך 2 נבחרות ברמה הכי גבוהה בעולם (ארגנטינה וברזיל) ועוד 4-5 ברמה טובה (מקסיקו, ארה"ב, אקוואדור, אורוגוואי, פרגוואי), אבל מכאן יש ירידה דראסטית להרבה קבוצות קטנטנות וחלשות, שאלמלא חלוקה איזורית מזעזעת של פיפ"א ושחקן פעם ב-50 שנה (פאולו ונצ'ופה, דווייט יורק) לא היית רואה אותם במונדיאל ולא היית שומע עליהם כלל.
    זאת בניגוד לאירופה ששם יש לך לפחות 16 קבוצות ברמה טובה+ ובנוסף עוד 5-7 קבוצות סימפטיות שיכולות ביום נתון להפתיע את ה-16 שמעליהן. לכן היורו בדר"כ הוא טורניר טוב ומהנה ברמה גבוהה (תוציא את יוון כיוצאת מן הכלל בטווח המאוד רחוק) בפורמט הנוכחי של מוקדמות על פני זמן רב וטורניר גמר מרוכז ומרתק.

    נכון שהשיטה הנוכחית לקופה אמריקה לא סטנדרטית כמו שאנחנו מכירים מטורנירים אחרים, ונכון שההגרלה יצרה בית א' קל בהרבה מ-ב' ו-ג' (ואמוס אורוגוואי!!), אבל ככה עדיף כדי שלא נראה את אותן נמושות שאנחנו מצטערים לראות אחר כך במונדיאלים, ובסוף הרי נקבל חצאי גמר עם איזה סינדרלה אחת וגמר עם המון אמוציות, ואחד המשחקים ודאי יהיה הקלאסיקו של דרום אמריקה שברור שכולנו נישאר ערים בלילה כדי לראות אותו. זה המיטב שאפשר להוציא כרגע לדעתי, למרות שמבחינה צורנית זה נראה פחות מבטיח ממה שזה עתיד להיות.
     
  3. -=Messi=- Member

    הצטרף ב:
    ‏3/11/06
    הודעות:
    1,134
    לייקים שהתקבלו:
    0
    הטורניר הכי מהנה בעולם, עם הכדורגל הכי מהנה בעולם.
    כמו שאמרו: חבל על הזילזול של הקבוצות אחרת זה היה יותר גדול מהיורו.
    יש דבר יותר כיף מטורניר דרום אמריקאי???
     
  4. Michael Carrick מנהל כללי מנהל כללי

    הצטרף ב:
    ‏1/4/05
    הודעות:
    24,217
    לייקים שהתקבלו:
    6,259
    ממש לא. ביורו יש לך את צרפת, אנגליה, איטליה, גרמניה, הולנד, פורטוגל וספרד שתמיד מועמדות לזכייה, בנוסף לנבחרות כמו יוון, צ'כיה ודנמרק שמדי פעם מפתיעות. בקופה, אם ברזיל וארגנטינה באות בהרכב מלא, צריך לקרות נס כדי שאף אחת מהן לא תזכה.
     
  5. Obafemi משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏1/3/04
    הודעות:
    13,886
    לייקים שהתקבלו:
    0
    גל אני לא כל כך מבין את הנקודה, קח את עשרת הדרום-אמריקאיות שכבר יש, שאף אחת מהן לא ברמה נמוכה מדי עכשיו כשגם בונצואלה לומדים את המשחק היפה. תוסיף את ארה"ב, מקיסקו, קוסטה ריקה (לא כזאת חלשה) יש לך כבר 13 נבחרות, אז יהיו שלוש ליצניות סטייל הונדורס, ג'מאייקה ו-T&T, גם באפריקה מתפלקת איזה רוואנדה ובאירופה איזה לטביה, גביע הזהב בכל מקרה מיותר, אף אחד חוץ מהאמריקאים ואולי אולי המקסיקאים לא שם על זה.
     
  6. Alvaro Recoba משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏12/6/03
    הודעות:
    12,566
    לייקים שהתקבלו:
    0
    אם הם לא שמים על גביע הזהב, שבו יש להם סיכוי להגיע לחצי הגמר, ואולי להפתיע ולקבל מדליה, למה שיקשיבו בכלל למי שמציע להם להצטרף לטורניר בו יהיו בשר תותחים? כי יוכלו להחליף חולצות עם פרד, החלוץ הברזילאי הבכיר שיסכים להגיע?
     
  7. Obafemi משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏1/3/04
    הודעות:
    13,886
    לייקים שהתקבלו:
    0
    וזאת בדיוק הנקודה שהעליתי בהודעת הפתיחה שלי כבעיה היחידה שלדעתי עשויה לצוץ עם פורמט שכזה. יומיים אחרי גם אתה הגעת אליה, כבוד http://www.asoccer.co.il/forum/html/emoticons/smile.Xxx
     
  8. Maayan#19 Member

    הצטרף ב:
    ‏18/2/07
    הודעות:
    120
    לייקים שהתקבלו:
    0
    איזה בית יש לארגנטינה. היא תנצח את כולם בקלות.
     
  9. Alvaro Recoba משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏12/6/03
    הודעות:
    12,566
    לייקים שהתקבלו:
    0
    אני פשוט ניסחתי את זה בצורה יותר יפה וברורה :aaa031:
     
  10. Ampelmann Member

    הצטרף ב:
    ‏1/7/04
    הודעות:
    3,844
    לייקים שהתקבלו:
    0
    אפילו שלא יכולתי להסכים איתך יותר, מיכאל, חשוב לזכור שגביע אפריקה, בניגוד לקופה וליורו, משוחק באמצע העונה- מה שבאמת גורם לפגיעה משמעותית במועדונים הגדולים (ע"י המטוס של אט'ו בעונה הקודמת, וההעדרות של לא מעט אחרים מהליגות הגדולות בגלל הטורניר).

    קאריק- אתה יודע שכל שלוש הדוגמאות שהבאת (יוון, צ'כיה וגם דנמרק) הן לא נבחרות ש"מדי פעם מפתיעות" אלא נבחרות של one hit wonders, כן?
    ההישג המעליב של יוון ביורו האחרון מעפיל על כל היסטוריית הכדורגל של המדינה הזו גם יחד, צ'כיה נתנה שואו מהמם ויחיד ב-96' ומאז היא סתם אוברייטד מאכזב ואפילו דנמרק מאז האחרים לאודרופ לא בדיוק נתנה שומדבר, אבל לדנים, לפחות, יש היסטוריה של הופעות טובות יותר מלשתיים הקודמות.
    מתחת לאנגליה (היי! גם היא בעצם די מאכזבת, לא?), איטליה, ספרד (המממפפ....), גרמניה והולנד, היורו מספק בעיקר קרבות הישרדות בין כל שאר הנבחרות המשניות, שלהערכתי, רובן באותה רמה (עם דיפרצניאציה לפי ה"כוכב העולה" באותה תקופה) והתוצאה היא, שלמעט פעם בעשרים שנה, היורו מספק כמעט תמיד קרבות בין הגדולות ועוד סינדרלה אחת שהיה אפשר באותה הקלות להכתיר כ"אלופת אירופה המשנית).
     
  11. -=Messi=- Member

    הצטרף ב:
    ‏3/11/06
    הודעות:
    1,134
    לייקים שהתקבלו:
    0
    מבחינת הנאה אמרתי...מבחינת איכות והכל ברור שהיורו, גם שיווקית, אבל מבחינת הנאה לצופה, אין על הקופה.
     
  12. Hotspur משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏3/1/04
    הודעות:
    19,692
    לייקים שהתקבלו:
    0
    בית קל? ממש לא.
    ונצואלה המארחת קיבלו בית מצחיק. איזה מגוחך, איזה הנחות עושים למארחת. הרי ונצואלה היו נמושות לפני כמה שנים ולא היה חסר הרבה כדי שיודחו אם לא היו מקבלים את הבית הכי קל.
     
  13. Maayan#19 Member

    הצטרף ב:
    ‏18/2/07
    הודעות:
    120
    לייקים שהתקבלו:
    0
    לא הכי קל אבל לארגנטינה היא לא קשה כול כך..
     
  14. Obafemi משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏1/3/04
    הודעות:
    13,886
    לייקים שהתקבלו:
    0
    ונצואלה רק בקמפייו המוקדמות האחרון השיגה את ניצחון החוץ הראשון שלה (3-0 על קולומביה במחזור הראשון אבל!), הטורניר הקרוב הוא הזדמנות מצויינת עבורם לקבוע אם הם באמת התחילו לקבל את הכדורגל או שזה היה משהו חד פעמי. בכל מקרה למארחות מפרגנים בכל מקום, מה יפן לא קיבלה בית מצחיק במונדיאל 2002? גרמניה באחרון?
     
  15. Landon Donovan Member

    הצטרף ב:
    ‏9/10/06
    הודעות:
    1,410
    לייקים שהתקבלו:
    61
    נעשה קצת סדר:
    1. אי אפשר לבטל את גביע הזהב מכיוון שהוא משמש לקבוע מי תעפיל לגביע הקונפדרציות. בנוסף, ההתאחדות הצפון אמריקאית הפסיקה להזמין נבחרות מיבשות אחרות.
    2. הקבוצות שמקבלות הזמנה לקופה אמריקה הן מכסיקו ואלופת צפון אמריקה (במידה שמכסיקו היא אלופת צפון אמריקה, סגניתה קיבלה הזמנה).
    3. מאז הקמת ה-MLS בארה"ב ב-1996, ארה"ב דחתה את ההזמנות מכיוון שהן התנגשו עם הליגה, שמתחילה בסוף מרת ומסתיימת בנובמבר. הנשיא החדש של ההתאחדות האמריקאית החליט לקבל את ההזמנה לקופה לאחר הכשלון במונדיאל, על מנת לשחק נגד נבחרות ברמה גבוהה מגווטאמלה וסט. קיטס ונביס...
    4. מכיוון שהקופה אמריקה מתחילה בסוף יוני (ולא בתחילת יוני, כמו המונדיאל והיורו), השלבים המוקדמים של הטורניר נערכים אחרי תחילת האימונים הקדם-עונתיים באירופה. לכן הקבוצות באירופה לא ששות לשחרר את שחקניהן, ואף לעתים מאיימות עליהם באיבוד המקום בהרכב.
    5. מהסיבה הזאת, ארה"ב ומכסיקו עשויות להגיע בהרכבים חסרים לקופה, מכיוון שהן ישלחו את הסגלים המלאים לגביע הזהב, במטרה להשיג כרטיס לגביע הקונפדרציות. לקחת שחקניים אירופאים לחודשיים לא יעזור להן להשיג שחרור לשחקנים אלה במשחקי הכנה למונדיאל ב-2010.
    6. הליצניות הונדורס (מקום 3 בקופה של 2001), T&T וג'מייקה טובות מליצניות כגון בוליביה או ונצואלה. זה שזה דרום אמריקני לא הופך את זה לטוב.
    7. הסיבה שבוליביה וונצואלה הן באותו בית:
    ארה"ב קיבלה הבטחה להיות מוגרלת לבית 3, בשביל עוד יומיים מנוחה אחרי גביע הזהב. מכסיקו קיבלה הבטחה דומה לשחק בבית ב', מאותה סיבה. ונצואלה, בתור המארחת, משחקת בבית א'. ההתאחדות הדרום אמריקאית קפצה על ההזדמנות לעזור לונצואלה להעפיל שלב, ושמה את ארה"ב ומכסיקו באותו דרג של בוליביה. מכיוון שמכסיקו וארה"ב קיבלו הבטחה לשחק בבתים ב' ו-ג', בוליביה הוגרלה מתוך ברירת מחחדל לבית א'...
     
    נערך לאחרונה ע"י מנהל: ‏23/2/07