הקבוצה של המדינה? מי קבע?!

הנושא בפורום 'פורום ספורט כללי' פורסם ע"י Pele, ‏13/4/08.

  1. Pele Member

    הצטרף ב:
    ‏6/3/08
    הודעות:
    880
    לייקים שהתקבלו:
    0
    אנחנו?

    אני אוהד הפועל ת"א. לא הפועל ירושלים..


    "אני בתור אוהד מכבי מייחל שהפועל ירושלים, או כל קבוצה אחרת תהיה גדולה. אני חושב שהתחרות בכדורסל היא דבר חשוב ויפה. הלוואי, אבל לפי ההתנהלות של הפועל זה לא יקרה בשנים הקרובות. "

    בגלל זה אתה לא אוהד מכבי. או יותר ברור, אתה לא מכביסט
    אתה עוד אחד במדינה שהולך עם הזרם.. נו יאללה שיהיה מכבי.

    כל כך עלוב
     
    נערך לאחרונה ב: ‏14/4/08
  2. JR-Riquelme Member

    הצטרף ב:
    ‏27/8/07
    הודעות:
    6,146
    לייקים שהתקבלו:
    285
    זה טיעון טוב מאוד לתמוך בה..
    חוץ מזה שלא אמרתי לך לתמוך בה רק נתתי סיבה למה היא הקבוצה של המדינה
     
  3. samoel Member

    הצטרף ב:
    ‏11/3/07
    הודעות:
    2,517
    לייקים שהתקבלו:
    0
    יפה פלה, כנראה שכן עלית על הנקודה אבל לא הבנת אותה.
    אלו הישגים אישיים של אותם ספורטאים, סופרים, כתבים, מדענים ומה שתרצה. אני מעולם לא טענתי שמכבי לא מייצגת קודם את עצמה. זה נכון. אבל בנוסף לכך יש לה ייצוג שאתה בוחר לא לראות בו, האחר בוחר לראות בו כקטן, ואני בוחר לראות בו כקטן יותר מייצוג מכבי אבל קיים, נושם, חי ןבועט. מכבי בפירוש נותנת ייצוג לישראל.

    ואם לרגע נוותר על אולימפאידה בו נעבור לטניס. הרי למישהו יש ספק לייצוג שנתנה שחר ואנדיוני באליפות אוסטרליה האחרונות?

    ואתה יודע מה, אולי גוטה פספ את זה שאתה הפועל ת"א(כי גם אני התקשיתי לראות זאת) אבל כשהוא אמר הפועל , הוא התכוון להפועל כגוף, או מעבר לזה להפועל האדומים של המדינה. כי מכל האדומות יש אחת שהיא כחולה...
    באמת שלעולם לא תכירו בזה. ומכאן הוכחה נוספת וניצחת שהשנאה שלכם כלפינו גדולה כל כך שניתן להתבלבל אם אתם בכלל אוהדים את קבוצתכם שלכם(וזה נכון לגבי שתי קבוצות האוהדים ת"א וירושליים)
     
  4. SeRgInHo Member

    הצטרף ב:
    ‏25/10/05
    הודעות:
    10,627
    לייקים שהתקבלו:
    20
    איזה שטויות, הקשר היחיד בין מכבי ת"א לבין מדינת ישראל זה המיקום הגיאוגרפי. קחו לדוגמה את ברצלונה, שימו את כספי והלפרין במקום גרימאו ו-ואסקז, והנה לכם מכבי ת"א חדשה...
    היא לא מייצגת אותי, היא לא מייצגת את העקרונות של המדינה. איך אפשר להגיד כזה דבר כאשר הקבוצה מורכבת ב-80% מזרים? אל תעשו ממנה איזה דינמו קייב (סתם דוגמה) מודל 98-9 שהגיעה לחצי גמר ליגת האלופות כאשר 90% משחקני הקבוצה הם שחקני בית ועוד מספר שחקנים זרים (שהם בעצם מקומיים [יוצאי ביה"מ]!). היא נקראה אז הקבוצה של המדינה ובצדק, אבל לקרוא למכהבי ת"א הקבוצה של המדינה?! על סמך מה ולמה?! יש לנו מספיק נציגים מכובדים ובכל מיני ענפי ספורט שמייצגים אותנו בכבוד רב(אברבוך, אנדיוני, שחר פאר, גל פרידמן, אריק זהבי, קלגנוב וכו'). לא צריכים את הלגיון הזרים של מכהבי.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏14/4/08
  5. Pele Member

    הצטרף ב:
    ‏6/3/08
    הודעות:
    880
    לייקים שהתקבלו:
    0
    כפי שאמרתי בהקשר של אברוך,
    אנדיוני הם ישראלים, נייטרלים, בלי מעורבות והשתייכות לגוף מסויים ולכן אין לי בעיה איתם ולהפך אני תומך בהם. בדיוק כפי שאני תומך ושמח על איזה ישראלי שמצליח בתחום ההייטק.

    עולם הספורט של הקבוצות מורכב מיריבויות. אני יריב של מכבי, שונא אותה ולכן לא רוצה שתצליח.

     
  6. Obafemi משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏1/3/04
    הודעות:
    13,886
    לייקים שהתקבלו:
    0
    ציטוט שלך: "הקבוצה של המדינה? מי קבע?!"

    ציטוט שלך: "אתה לא תגיד לי אם אני יותר אוהב את הפועל או יותר שונא את מכבי. אני אוהד ואוהב את הפועל בכל דמי והיא תמיד מספר 1.. איזה שטות להגיד שבנאדם שונא קבוצה אחרת יותר משהוא אוהב את שלו.
    אז בבקשה אתה מוזמן לשבת על הכיסא ולהפסיק להפיץ שטויות לאוויר ולהרגיש שאתה אוהד מכבי נאור וטוב
    ."

    סתם נקודות סותרות שהעלית שהפריעו לי במהלך הדיון.

    אני מסכים איתך לגבי היריבות והשנאה, אני רק לא מבין משהו אחד - מה היא מטרת הדיון? להוציא תסכול על כך שיש הרבה אנשים במדינה שלא שונאים את מכבי? לספר לנו כמה אתה שונא את מכבי?
     
    נערך לאחרונה ב: ‏14/4/08
  7. samoel Member

    הצטרף ב:
    ‏11/3/07
    הודעות:
    2,517
    לייקים שהתקבלו:
    0
    סרג',ראשית.
    אני כבר אמרתי ותסתכל בהודעה הראשונה שלי, שהמושג מכבי- הקבוצה של המדינה , נתבע בשנים מוקדמות כאשר לקבוצה היה צביון ישראלי הרבה יותר. כיום התחרות האירופאית לא ממש מאפשרת ליצור קבוצה שבסיסה ישראלי.

    לגבי פרידמן, אני זוכר שבמסגרת שיעור הבעה בחטיבה(ואני לא אשכח כי הדבר לימד אותי משהו) קראתי כתבה שאומרת: המדליה שלו לא שלנו. מישהו תמך בפרידמן לאורך הדרך? מישהו עוזר לו עכשיו? מישהו נותן לספורטאים היחידים גב כלכלי? (ולא חסרים מקרים: קלגנוב, הראל לוי, דודי סלע- המשקיע שלו הוא אדם פרטי BTW כמו שאומרים, איזי שירצקי ציוני אמיתי!!). אי אפשר לסגנן את העובדות לצורה אחת. או שכולם לטובת עצמם או שבכולם יש מידת ייצוג מסוימת של המדינה. הויכוח יכול להיות על כמה. וכאן אני אסכים שקיום מכבי נראת כמעט כמו נבחרת דרום אמריקה. יחד עם זא, היא נותנת במה לשני ישראלים ברמה הכי גבוהה שיש ועל זה אי אפשר להגיד מאומה.

    אגב, התפיסה המעוותת הזאת שאתה מייצג ידידי פלה, רק מגדילה את האבסורד בשנאה שלך. שים לב עד כמה בלתי נתפס זה שמטרתו של דיון היא להגיד אני לא כמו כולם, אני חושב אחרת ורע לי שיש הרבה שהלכים עם הזרם. מה הפאקינג בעיה שלך עם זה שיש אנשים שנוח להם ללכת עם הזרם? ואם מכבי מצליחה ובעצם הגלורי האנטרס גורמים לכך שרוב המדינה תומכת בה, אני לא רואה שום בעיה בהגדרה הקבוצה של המדינה, סו פאקינג גלורי האנטרס. תתן תחרות ואז נדבר. ואין בעיה שבזירה המקומית אנשים ירצו ברעתה אבל באירופה, מבלי לתת לי עדיין אלטרנטיבה אחת מדוע האחרות עדיפות להם מלבד ש-נ-א-ה!!!!!!!!!!!!!!

    אני שלם עם הבחירה שלי מכבי "עלית" ת"א ועושה זאת מאהבה אליה ותו לא.
     
  8. Pele Member

    הצטרף ב:
    ‏6/3/08
    הודעות:
    880
    לייקים שהתקבלו:
    0
    הציטוט בכותרת למען האמת לא ממש מדוייק.
    זה שמכבי היא הקבוצה של המדינה אני מבין את זה, ואומר את זה בטון ציני כמובן..

    הכותרת התכוונה להגיד מי הפך אותה לכזאת ולמה אני צריך לקבל ביקורת כי אני לא הולך בזרם של כולם.

    בקשר למחלוקת השנייה -
    כאדם עם עבר ארוך בהיסטוריית הפועל - מכבי, התייחסי למה שהוא אמר כדוגמא לחלק ממה שטענתי פה בדיון. שכולם אוהדי מכבי, וזה בסדר שיבושם להם, אבל לא כולם הם מכביסטים.. לא כולם הם אוהדי מכבי במלוא מובן המילה (ולהיות אוהד מכבי זה גם לשנוא את הפועל, ברור לי).
    זה אנשים (שאם טוב להם ככה זה לא אכפת לי, סתם מציין נקודה) שאוהדים מכבי ככה על הדרך.. כי כולם ככה.


    מטרת הדיון היא לעלות את הנושא הזה לאוויר.
    ולא מקנאה או משהו כזה - פשוט להראות לכולם שאני, ישראלי וכל מה שמשתמע מכך, לא חייב לאהוב את מכבי, ואפילו להפך.
     
  9. GUTE Member

    הצטרף ב:
    ‏17/5/06
    הודעות:
    1,300
    לייקים שהתקבלו:
    1
    פלה, עד עכשיו ניהלנו דיון תרבותי, לקרוא לי עלוב ולכנות את דעתי כ"עלובה" זה לא לרמת הדיון ולא לרמת הפורום הזה. פתחת אשכול והורדת את רמתו לרצפה.
    בנוסף, לא ברור לי איך מנוי לנוקיה (שחרף היותו סטודנט, משתדל להגיע גם למשחקי ליגה) הוא עוד אחד שהולך עם הזרם.
    טוב צריך לזוז לנוקיה...

    כל טוב.


     
  10. Pele Member

    הצטרף ב:
    ‏6/3/08
    הודעות:
    880
    לייקים שהתקבלו:
    0
    לא ניסיתי לפגוע בך או להעליב אותך.. אבל אתה כנראה לא תבין, שוב אני יגיד - כי אתה לא מכביסט.
    מנוי לא אומר דבר..

    אין מה להתווכח, אתה פשוט לא תבין. להגיד משפט כמו "בתור אוהד מכבי מייחל שהפועל ירושלים, או כל קבוצה אחרת תהיה גדולה" זה יותר מדי נחמד..

    אם היו פה אוהדי הפועל בדיון היו מבינים אותי אני מניח.
     
  11. Obafemi משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏1/3/04
    הודעות:
    13,886
    לייקים שהתקבלו:
    0
    לא הבנת אותי. העליתי הנקודה שקראת לו "לא מכביסט" כי זה קצת מוזר בעיניי שלו אסור לקבוע אם אתה אוהד הפועל\שונא מכבי או מה לא, אבל אתה מצד שני מומחה בחלוקת דרגות מכביזם.
     
  12. GAL1 Member

    הצטרף ב:
    ‏22/6/07
    הודעות:
    788
    לייקים שהתקבלו:
    0
    מכבי תל אביב היא לא הקבוצה של המדינה - היא מייצגת את ישראל כמו שאחרים מייצגים אותה, ולרשום "סיינה, הלב איתך" זה ללכת ראש בקיר, וזה גם ממש מגעיל לרשום דבר כזה. מכבי מייצגת את ישראל באירופה, ולא כולם עושים את זה כמו שהיא עושה, עם היא תיקח את היורוליג זה יהיה דבר אדיר שלא כל קבוצה ישראלית עושה באירופה.


    או שאתה פשוט קנאי.
     
  13. KirkH Member

    הצטרף ב:
    ‏27/11/02
    הודעות:
    13,515
    לייקים שהתקבלו:
    70
    מכבי תל אביב כמו כל קבוצה אחרת שמשחקת באירופה - מייצגת את הסמל שלה ולא אף אחד אחר. בגלל זה אף אחד כבר לא משמיע במשחקים הללו הימנונים לאומיים. ברגע שפתחו את הליגות לקבוצות שלא זכו באליפות איבדו את הזהות הלאומית של המשחקים וכיום הגורם המרכזי הוא כסף ולא שום דבר אחר.

    הסיבה היחידה שמכבי עדיין נחשבת ל"קבוצה של המדינה" היא שבניגוד למדינות כמו איטליה וספרד ששולחות אלפי נציגות ליורוליג - בישראל זו תמיד מכבי. ככה שבמקרה זה האשמה היא יותר על הקבוצות היריבות.
     
  14. Cesc_Fabregas Member

    הצטרף ב:
    ‏22/2/08
    הודעות:
    256
    לייקים שהתקבלו:
    0
    מכבי מייצגת את עצמה ואת קהל האוהדים שלה ולא את המדינה, ומי שמגדיל עוד יותר את האמונה של "הקבוצה של המדינה" זה ערוץ 10 עם הפרומואים הטיפשיים שלו של "ישראל רוצה פיינל פור".. מה זה החרטא הזה?? מכבי לא מייצגת את ישראל בשום פנים ואופן, במיוחד שיש שנים שיש לה יותר זרים מישראלים ככה שזה בכלל בדיחה. בשנים האחרונות עוד רציתי שהיא תצליח אבל אחרי שראיתי את המאמן המגעיל והדוחה שלה הערסוואת צביקה שרף, שלא יודע לכבד את הספורט ואת הכדורסל שהוא עוסק בו כאשר גידף את כל איגודי השופטים ואת הפועל ואת כולם בגמר גביע.. לוזר.
     
  15. rainman משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏1/9/02
    הודעות:
    17,976
    לייקים שהתקבלו:
    0
    אני אוהד מכבי חיפה בכדורגל-בחתימה יש לי את רנה לימה קשר מכבי חיפה שכרגע נמצא אחרי ניתוח.

    Pele אוהד את הפועל אוסישקין תל אביב - בחתימה יש לו תמונה של פלה[שזה סבבה],תמונה שבה הסמל של הפועל הוא חצי מהתמונה,לפניו יש עוד משהו[הסמל של סיינה?] וכיתוב בגדול ובולט על סיינה,נראה לי שזה יכול לרמוז מה ההעדפות..
    עצם הדיון הזה הוא מראה שיש לך שנאה יותר מאהדה לאוסישקין ת"א.
    אז נכון שכמה ילדים מסכנים אמרו לך שכאילו אתה צריך לאהוד את מכבי..אז הם חיים בסרט..
    אתה צריך לאהוד רק את אוסישקין.

    אני גם תמיד בהתלבטות עם להיות בעד הפועל ירושלים באירופה,בדרך כלל אני מעדיף שהם יפיסדו אפילו שהם מייצגים את המדינה,אולי אין בזה היגיון,אבל לראות את ירושלים קולעים,לא עושה לי טוב על הלב,אבל אני גם לא פותח דיונים על כמה שהאוהדים של ירושלים מסכנים,כמה שלא מגיע ככה וככה..[כנ"ל לגבי קבוצות אחרות]