הפועל תל אביב 2021/22: עם הפנים לצמרת, חושבים התקפה

הנושא בפורום 'פורום כדורגל ישראלי' פורסם ע"י Raulito, ‏20/7/21.

מצב נושא:
הנושא נעול.
  1. EsheD משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏6/10/05
    הודעות:
    10,616
    לייקים שהתקבלו:
    2,365
    מין:
    זכר
    בסדר,אצל הניסנובים אין ערך וחשיבות לאורך החוזה.
    לא אתפלא אם בעונה הבאה הוא יהיה מנודה ויכנס לבוררות.
     
  2. Telkiyski Member

    הצטרף ב:
    ‏25/3/09
    הודעות:
    26,230
    לייקים שהתקבלו:
    8,585
    בוררות על מה?
     
  3. alexshw Member

    הצטרף ב:
    ‏13/11/09
    הודעות:
    74,966
    לייקים שהתקבלו:
    25,665
    מין:
    זכר
  4. Raulito Madridista

    הצטרף ב:
    ‏22/11/05
    הודעות:
    39,383
    לייקים שהתקבלו:
    3,500
    מין:
    זכר
    אלימלך היה אחד שבאמת היה חשוב לו להיות סמל של הפועל, בניגוד לדוגמא לשמעון גרשון. שחקן יקר לליבנו, ראיתי אותו באירוע כזה קצר של שחקני עבר לפני כמה שנים והיה מרגש, צמרמורת. הצטלמתי איתו נדמה לי ב-2009 בבית ספר תל נורדו, הוא למד שם וגם אני, והוא פעם ראה את ההורים שלי בסופר והם סיפרו לו שאני אוהד הפועל - הוא הלך לאוטו והביא לי קלף סופרגול, גלויות וחתימות. הוא היה מעט נמוך ובשיאו בקמפיין באירופה היה כבר בן 30 ולכן התפספס וגם לא היה לו צבא עיתונאים מאחוריו. אני אישית לא ראיתי אף שוער בכדורגל הישראלי (את אובארוב בשיאו פספסתי) עם יכולת כזו עקבית כמו בעונת הרבע גמר שלנו. אולי סטמפורד ברידג' זו הכותרת אבל היו עוד ועוד משחקים. כאב לי ושרף לי בלב איך שנפרדו ממנו ב-2007 וזרקו אותו לכלבים גם אם לא ראו לנכון להאריך לו את החוזה.


    ********************
    "אלי בנה ב-97/98 קבוצה חזקה. מבחינתי זו עונה שלקחנו בה אליפות, כי היא הסתיימה עם משחק השרוכים. אולי לא הייתה שם מכירה בכסף, אבל ברור שבית שאן נתנו לבית"ר לנצח. מלמיליאן התקשר אליי ואמר לי בסיום אותה עונה, שגם בשבילו כאוהד בית"ר זו לא אליפות אמיתית. מבחינתי כאילו שאנחנו זכינו. שנה לאחר מכן דשדשנו במקום רביעי-חמישי ואז כבר הגענו כמו מורעלים ונתנו לכולם בראש, לקחנו דאבל וזכיתי בתואר שחקן העונה".

    העונה של הדאבל הסתיימה עם משחק אדיר שלך בגמר הגביע. זה משחק שהגדיר אותך סופית כסמל של הפועל?
    "הייתי באותן שנים ארבע פעמים שוער העונה. הייתי מאוד יציב בהפועל, הרגשתי כאילו גדלתי במועדון הזה והרגשתי שאני חייב למועדון וגם אם יגיעו הצעות, אני לא אלך. הגביע הראשון ב-99 עזר לנו לבנות עוצמות ושנה לאחר מכן הגיעו הדאבל, אירופה ועוד גביעים. באמת שהכול התחבר כמו שצריך".

    קח אותי למשחק מול צ'לסי. המשחק הכי גדול שלך במדי הפועל?
    "אני חושב שכן. קיבלתי גול, אבל הרגשתי שהכול נדבק שם. הייתה שם כמות כדורים עצומה שנבעטה לעברי, אולי 30 ניסיונות הבקעה של צ'לסי. הרגשתי אחרי המשחק שנגעתי בשמיים. פשוט לא רציתי שהמשחק יסתיים. בועטים ואני לוקח, בועטים שוב אני הודף, בועטים וזה לקורה, עוד בעיטה ופוגע במגן שלנו, הכול הלך. שיחקו שם שמות באמת ענקיים - זולה, האסלביינק, למפארד, אז כן, זה כנראה המשחק הכי גדול שהיה לי בקריירה".

    איך אחרי משחק כזה, לא יצאת לשחק באירופה? בטח היו הצעות.
    "היו הצעות מפנרבחצ'ה בטורקיה ואולימפיאקוס, שרצו שאבוא מיידית ליוון. ישבתי עם דרור קשטן בבית קפה והוא אמר שאני לא יכול לעזוב, כי תכף יש לנו את המשחק נגד פארמה, בתוך תוכי העדפתי להישאר בישראל. מצד שני, אין לי ספק שאם הדברים היו קורים היום, הייתי במקום אחר לגמרי. אני ממש מצטער שלא יצאתי למקומות להיבחן וזה בהחלט פספוס".

    "היה לי כיף, נהניתי כמעט מכל רגע. אין כמו להיות שחקן כדורגל. הייתי משלם בשביל להיות שוב שחקן. הגוף לא נותן להתגעגע, אבל התהילה הזאת בתור שחקן, מה שאתה מרגיש עם האהדה שאתה מקבל, הייתה תקופה די ארוכה שהייתי בטופ וזה היה מדהים. אני חושב שבזמנים שלי היה מבחר עצום של שחקנים טובים והיום אין כמעט כישרונות. יש כמה ספורים. בליגה שלנו אין כמעט כישרונות, אין הרבה שחקנים איכותיים".
     
  5. yakov_y YNWA

    הצטרף ב:
    ‏13/10/09
    הודעות:
    9,127
    לייקים שהתקבלו:
    2,404
    מה הסיפור עם רז שלמה ?
    איך דיבורים על חו״ל וסירובי הצעות ממכבי ת״א הגיע למכבי נתניה ?

    ראיתי תקצירים אשתקד של הפועל, כמות השערים המגוכחים שלו הייתה הזויה, הכתבות יח״צ, ההצעות שלך תידע אם נכונות, המחמאות מגוטליב, המספרים המרשימים בגיל צעיר (שיחק כמות גדולה של משחקים בגיל צעיר).
    ביום שחתם במכבי נתניה הייתי בטוח שנירד ליגה, היום, אחרי 5 משחקים שראיתי אותו ובכל משחק הוא הצטיין הוא הבלם הכי טוב שלנו ובפער (לא חוכמה).

    לא עוברים אותו באחד על אחד, מהיר, טכני, מנהל משחק, משחק ראש טוב, מבחינת פיזיות אני עוד לא יודע לקבוע וגם אתלטיות עוד לא אבל הוא ממש מצטיין בכל תחום, כל שחקן התקפה נכשל מולו.
    במשחק נגד הפועל למרות השער המגוחך שיחק מגן שמאלי שהוא חריג גיל מהנוער, אושר דוידה מהמוכשרים בארץ התעלל במגן ושלמה פעם אחר פעם הצטיין ותיקן.

    אלמוג כהן גם מצטיין עד עכשיו אז אני שואל את עצמי האם זאת רמת שחקני ההתקפה בישראל או שרז שלמה באמת מתלבט.
    ביחד עם יובל שדה מרגיש שיש למכבי נתניה צמד בלמים מוכשר וישראלי, מבחינתי כבר היום אפשר לרכוש את רז שלמה (וגם אל שייך שנכשל בליגת העל ואצלנו מצליח).

    בחיים לא שיניתי דעה ככה משחקן ועוד בטווח כל כך קצר, איך וויתרו עליו שם ? זה רק קלינגר ?
     
  6. Clock End Stand משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏12/12/07
    הודעות:
    12,230
    לייקים שהתקבלו:
    5,337
    אל תתבלבל מכמה משחקי גביע הטוטו.

    הבחור לטעמי הוא תואם עומר לקאו. עלה צעיר מהנוער, נתונים פיזים עם כמה משחקים טובים העלו את כתבות היח״צ ומשם הדרך למטה מהירה. שניהם היו קפטנים של הצעירה בזמן שמסריחים את הדשא ובזמן שלקאו הספיק להיזרק מכפס, חדרה וק״ש בעונה אחת, ביתר מחתימה אותו. אפס החלטות מקצועיות. קולו והבלם החדש הם חתיכת שדרוג על פניו ויעידו על זה כל אוהדי הפועל, עם כמה שכואב לוותר על שחקן בית.

    הוא מהיר יחסית, חזק יחסית וטיפש מדי. אפס הבנה טקטית, תיקח לדוגמא את הנייחים, תתחיל לשים לב לזה במשחקים שלכם ותראה שברגע ההגבהה הוא הולך אחורה מטר וחצי מקו הנבדל. אז זה מחמיר במשחק שוטף. בלוף מאוד גדול, בן והבה עם יחסי ציבור.


    * אגב צפיתי בכם העונה רק נגדנו ואחרי 2 דקות הוא ואלמוג כהן היו עם טעויות חמורות, כהן עם הדריבלים המוזרים שלו ושלמה עם החרבונים הקבועים הם נקודת התורפה הגדולה שלכם. אתם מאוד מסקרנים התקפית עם האגפים + זלטנוביץ ומסתמן שיש לכם חתיכת מרכז מגרש מרשים (מאוד אוהב את גנדלמן ןמקווה שהוא ימשיך לקבל קרדיט).

    כמובן שאחרי השער שלכם המשחק שלהם היה הרבה יותר נינוח וזו לא חוכמה שאין לנו משחק לחץ (גדיר ומרמרטיני העצלן)
     
    EsheD אוהב/ת את זה.
  7. Raulito Madridista

    הצטרף ב:
    ‏22/11/05
    הודעות:
    39,383
    לייקים שהתקבלו:
    3,500
    מין:
    זכר
    אני חושב שאוראל דגני כפרטנר היה דווקא לא רע בכלל עבורו. אני חושב שרמות הלחץ אינן זהות במועדונים האלה מעבר לכך שלקחת פרק זמן כלכך קצר (מחזור ליגה אחד בלבד!!! נגד הפועל חיפה, יריבה שהיא לא ממש קבוהצ חזקה בכדורגל הישראלי) והשלכת עליו יותר מדי, מדובר בשחקן צעיר שיש לו עליות וירידות בכושר. אני זוכר את הכתבה ב-One של 8,000 מילה עליו כאילו הוא קנבארו ומאז לא פוגע בכדור. על הנייר רז שלמה מהיר מאוד ובסדר גם עם הכדור ברגל. בפועל הוא קצת חולם ולדעתי לא אגרסיבי מספיק. הוא נכנס למרה שחורה שהיה לו קשה לצאת ממנה.
     
  8. yakov_y YNWA

    הצטרף ב:
    ‏13/10/09
    הודעות:
    9,127
    לייקים שהתקבלו:
    2,404
    6 משחקים, חודש שלם היה גביע הטוטו, זה מדד אפשרי לקבוע יכולת של שחקן.
    במשחק אימון אחד של מכבי חיפה כדורסל ראיתי את אחד השחקנים הגדולים ביותר שנחתו פה, היה ברור מהפעולות הראשונות שלו.
     
  9. חייל שוקולד משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏31/7/07
    הודעות:
    11,583
    לייקים שהתקבלו:
    3,247
    @yakov_y

    אני לא חושב שהמצג שקיבלת על רז שלמה משקר, בעונה הראשונה אחרי שחזרנו לליגת העל הוא היה נהדר, ספגנו 30 שערים כל העונה(רק מכבי תל אביב ספגו פחות) כשהוא היה שלישי ברוטציה אבל שיחק הרבה בגלל פציעות של גוטליב, ובמשחקים איתו המאזן ספיגות שלנו היה אפילו יותר טוב. אני זוכר שהרשימו אותי בעיקר הפיזיות שלו והיכולת הטכנית, הנעת כדור ברמה גבוהה, היה נותן הרבה כדורי עומק סטייל בונוצ'י. במובן הזה הוא מתאים בול למאמן שלכם. במהלך העונה הזאת הוא גם זומן לנבחרת הבוגרת.

    בעונה שאחרי זה התחילה התדרדרות מהירה מאוד שלו עם כמה גולים באשמתו הישירה והוא נכנס ללופ רע שלא נגמר עד שעזב את המועדון, הפך לבדיחה בקרב הקהל מה שעוד יותר ריסק את הביטחון שלו ונראה מבוהל בכל דקה שלו במגרש. למה זה קרה? אני חושב שאף אחד לא יודע חוץ מאולי הוא עצמו, יכול להיות שזו חולשה מנטלית(גם היינו במאבקי ירידה ב2 העונות האלה, לא סיטואציה אידיאלית לבלם פותח בן 20), יכול להיות שזה קלינגר ואביטן שעבדו איתו פחות טוב מרפואה, יכול להיות שהציוות עם דגני היה לו יותר נוח מעם אבו עביד/גוטליב. יכול להיות שגם בעונה הראשונה הוא היה שובר הרבה פעמים נבדל ודברים בסגנון והיריבות לא היו מנצלות את זה אז פחות היינו שמים לב.

    אבל שורה תחתונה הוא נתן עונה שלמה מרשימה, וגם מסומן ככישרון מגיל צעיר, היה קפטן של הנבחרת בכמה קבוצות גיל ושיחק בצעירה, אז ברור שפוטנציאל יש שם. נראה מה יקרה בפעם הבאה שהוא או הקבוצה שלו ייכנסו למשבר ואיך יתמודד עם זה.
     
    yakov_y אוהב/ת את זה.
  10. Telkiyski Member

    הצטרף ב:
    ‏25/3/09
    הודעות:
    26,230
    לייקים שהתקבלו:
    8,585
    הכל התחיל מאז הכתבת יחצ שעשו עליו בוואן ביום של חצי גמר הגביע נגד לוזון.
    עשה פנדל דקה 5, הפסדנו 2-0 ומשם הוא רק ירד.
     
  11. Raulito Madridista

    הצטרף ב:
    ‏22/11/05
    הודעות:
    39,383
    לייקים שהתקבלו:
    3,500
    מין:
    זכר
    רק בגלל כל השתלשלויות הבעלים בבית"ר ירושלים נזכרתי בהפועל תל אביב תחת מוני הראל (צחקו עליו תמיד על הקרחת ומשקפי השמש). אמנם יש לו 'אות קין' על השחרור המביש של שביט אלימלך אבל בזמנו הפועל נוהלה בתקציב די שפוי, נמוך כמובן ממכבי חיפה ומכבי תל אביב ולא חושב שגבוה מזה של בית"ר ירושלים גם לפני בואו של גאידמק - והייתה קבוצה טובה עם שאיפות.
    מזכיר את קיץ 2005, מקבוצת תחתית ועד למקום שני וגביע מרגש+שני ניצחונות בדרבי, שזה מה שהיה אפשר נגד הגלאקטיקוס של מכבי חיפה: קודם כל מחתימים (שוב) מאמן על כמו דרור קשטן, הביאו את אליניב ברדה ו-וואליד באדיר ממכבי חיפה, מנהיגים שהיו זקוקים לחיים חדשים, ילד פלא כמו גילי ורמוט וגם ברוך דגו ואפילו עומר פרץ שפעם היה הבטחה גדולה.
    קיץ 2008 גם כן היה מעודד מאוד, כל פעולה בינגו, אני זוכר איך החתימו בהתחלה את פאביו ג'וניור המרגש על חוזה חדש אבל לאחר מכן התאפשר להביא את סמואל יבואה אז נפרדו ממנו עם פיצוי ו'סליחה'. באותה עונה הנחנו את היסודות לקבוצה שתוכל להתמודד על אליפות ולא היינו רחוקים עד שהחלוץ נכנס למרה שחורה בסיבוב השלישי. דגלאס דה סילבה, בן לוז שנתן שנה אחת גדולה, שוב ורמוט. אלא שאז כמובן שהכל התאפשר בגלל הכניסה של אלי טביב והשחקנים מכפ"ס.
     
  12. חייל שוקולד משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏31/7/07
    הודעות:
    11,583
    לייקים שהתקבלו:
    3,247
    די סוראליסטי לפתוח עונה עם 6 מ6 אבל עם כמה שזה כיף אני עדיין סקפטי, את המשחק הראשון הגיע לנו להפסיד והיום עד האדום שפרייר הביא לנו במתנה לא בעטנו פעם אחת(ב35 דקות), את מה שקרה אחרי זה כבר קשה לנתח ברצינות. בעיקר לוסיו וורד נראים מזעזע ממש ממש, מבחינתי דוידה ויואב תומר חייבים לפתוח שבוע הבא אבל זה לא יקרה בחיים(בעיקר יואב תומר). כשננצח עם יכולת טובה ונגד 11 שחקנים אני ארשה לעצמי להתלהב.
     
  13. Clock End Stand משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏12/12/07
    הודעות:
    12,230
    לייקים שהתקבלו:
    5,337
    ומילה על רוסה שמסתמן כחתיכת חלק שהיה חסר לכם בפאזל, שחקן עם דריבל שיכול לפרק הגנה בפעולה אישית טובה.
     
  14. חייל שוקולד משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏31/7/07
    הודעות:
    11,583
    לייקים שהתקבלו:
    3,247
    היה הכי טוב נגד אשדוד ומהלך ענק היום, לצערי חוץ ממנו חסרות הרבה חתיכות בפאזל. בעיקר בעיית המהירות זועקת לשמיים, רוסה הרבה דברים אבל הוא לא מהיר, ורד ולוסיו עגלות, שלומי אזולאי ודן אייבינדר זה 2/3 שחקנים כבדים בקישור. מצד אחד אי אפשר ללחוץ ככה ומצד שני אי אפשר לצאת למתפרצות. נגד הגדולות בכלל אני צופה שנתקשה השנה אפילו יותר מהרגיל.
     
  15. Raulito Madridista

    הצטרף ב:
    ‏22/11/05
    הודעות:
    39,383
    לייקים שהתקבלו:
    3,500
    מין:
    זכר
    אני חושב שוורד קיבל את המקום ב-11 על אוטומט כי הוא כביכול שם גדול וקפטן בית"ר לשעבר אבל אני כן רואה מהלכי כדורגל כמו הדריבל אתמול שכמעט עשה 0:3 וגם החמצת הענק נגד אשדוד, ודוידה מרגיש לי קצת תקוע ומפוזר מאוד אולי משלהי העונה שעברה. אנחנו כן צריכים מהירות אבל כל החלטה לגיטימית. רוסה מעולה עם בישול גדול והוא כן טוב משמעותית וצריך להיות טאבו. לוסיו אכן מזעזע ושלומי אזולאי ראוי לקרדיט. הציגו אתמול אגב נתונים מעודדים של גוטליב.

    מאז 12/13 בה הולכנו את הטבלה עד דצמבר למרות שהיו לנו שחקני התקפה טובים וקבוצה בינונית - לא עשינו 6 מ-6 ואולי השנה המזל קצת איתנו. לא מתלונן, מעלה חיוך, חובת ההוכחה עלינו. מקווה שצוברים ביטחון והכדורגל ישתפר - קלינגר יודע שזה לא זה עדיין.
     
מצב נושא:
הנושא נעול.