העברות בבונדסליגה 2010/11

הנושא בפורום 'פורום כדורגל גרמני' פורסם ע"י Yotam, ‏4/8/10.

  1. Rosner VFB 1893 מנהל כללי

    הצטרף ב:
    ‏29/5/05
    הודעות:
    21,635
    לייקים שהתקבלו:
    300
    מין:
    זכר
    נדב, מסמי אני מצפה להרבה יותר ומואן בומל אני לא כ"כ תופס. ללא שווייני באיירן לא היתה מגיעה לשום מקום אשתקד.
    סמי כבר היום ברמה שלו והוא עוד שנה או יותר יוכל לעבור אותו.

    אבל זה רק הדיעה שלי, עכשיו תחזרו לסובייקטיביות שלכם שואן בומל הוא שחקן הכי טוב בעולם http://www.asoccer.co.il/html/emoticons/gives.Xxx
     
  2. nfcb משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏22/1/06
    הודעות:
    9,449
    לייקים שהתקבלו:
    502
    ובכל זאת הוא הציר המרכזי והשחקן אולי הכי חשוב במערך של סגנית אלופת אירופה לקבוצות וסגנית אלופת העולם לנבחרות של השנה האחרונה. מנהיג בחסד ושחקן סופר אינטלגנטי.
     
  3. Rosner VFB 1893 מנהל כללי

    הצטרף ב:
    ‏29/5/05
    הודעות:
    21,635
    לייקים שהתקבלו:
    300
    מין:
    זכר
    הציר המרכזי זה שוויני, ריברי ואוליץ'. הוא המהנהיג הכסחן זה הכל.
    זה אגב גם ההיבט היחידי שהוא עולה על קדירה, הוא לידר אמיתי, את זה עוד סמי צריך ללמוד. מבחינת כדורגל סמי לטעמי לא פחות טוב ממנו.
     
  4. Gianzola משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏16/2/04
    הודעות:
    8,820
    לייקים שהתקבלו:
    1,718
    שתי העברות עצובות לכדורגל הגרמני. חדירה ואוזיל היו חייבים להשאר בבונדסליגה, ולגייס עצמם לפרוייקטים המעניינים שעולים בוולפסבורג, שאלקה, ולברקוזן. הרצון שלהם לברוח מגרמניה בגיל 22 יפגע בהתפתחות שלהם בשחקנים. אבל ככה זה מהגרים, יכול להיות שיותר טוב בלעדיהם.
     
  5. דנידין Member

    הצטרף ב:
    ‏6/4/07
    הודעות:
    8,670
    לייקים שהתקבלו:
    0
    לעזוב את גרמניה זה לא כזה אסון, אבל אולי למועדונים כמו סביליה, טוטנאהם וכדומא הם היו עושים את ההתקדמות בצורה טובה יותר. ריאל מדריד, ברצלונה, באיירן ומועדונים גדולים בסדר גודל כזה יכולים להיות בהרבה מקרים בית קברות.
     
  6. nfcb משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏22/1/06
    הודעות:
    9,449
    לייקים שהתקבלו:
    502
    כאן יש לך ויכוח אם המאמן של הדאבליסטית הגרמנית וסגנית אלופת ליגת האלופות (שאמר לא פעם שהשחקן הראשון בהרכב הוא ואן בומל) ועם מאמן סגנית אלופת העולם ולא איתי.

    אין מה לדבר על החלק הראשון. צודק במאה אחוז. לגבי החלק השני, לך תבדוק מה אמרת רק לפני חודש וחצי חודשיים. מה שכן, סמי עולה על ואן בומל בסיכון השער באופן עצמאי (כלומר הגעה עצמית למצבים והבקעת גולים, להבדיל ממסירות לגולים או לפתיחת הגנות. כמה חבל שאף פעם לא הסתכלת על הגאוניות של ואן בומל במסירות).
     
  7. REAL MADRID Member

    הצטרף ב:
    ‏1/8/06
    הודעות:
    7,689
    לייקים שהתקבלו:
    0
    nfcb, ההצלחה של אוזיל בריאל מדריד תלויה אך ורק בו. מוריניו התעקש עליו, משמע הוא הולך לראות דשא ולקבל מספיק הזדמנויות להוכיח שמקומו בהרכב של ריאל מדריד.

    טענתי כבר בדיון בפורום הספרדי שהגעתו של אוזיל אמנם יכולה לתרום אך בוודאי לא הכרחית ואפשר גם בלעדיה. כל עוד קאקה פצוע ישנן שתי עמדות פנויות בחלק ההתקפי של ריאל מדריד עליהן מתחרים על הנייר מספר לא מבוטל של שחקנים: ואן דר וארט, אוזיל, די מריה, קנאלאס, פדרו לאון וגראנרו (ואני לא אופתע אם שכחתי משהו..). אבל זה רק על הנייר. אני סקפטי מאוד לגבי כמות הדקות של ואן דר וארט מעתה והלאה, את גראנרו לצערי אי אפשר בכלל לספור, קנאלאס בן 19 ולבנות עליו להרכב זה לא רציני, מה שמשאיר אותנו עם אוזיל, די מריה ופדרו לאון על שתי עמדות.

    אין טעם לחיות באשליות. אוזיל לא הולך לשחק את אותה כמות דקות של רונאלדו. אבל מכאן ועד לטעון שהוא לא יראה הרכב (yossi170271) הדרך עוד ארוכה מאוד.

    לגבי קדירה, כאן עושה רושם שמוריניו התעקש עליו אפילו יותר ממה שהתעקש על אוזיל. צ'אבי אלונסו הוא באנקר בהרכב ולצידו ישנה עמדה פנויה וארבעה שחקני סגל מתחרים עליה, מתוכם אחד עוד עשוי למצוא עצמו מחוץ לקבוצה עד תום מועד העברות (דיארה) ואחד שיקווה לקבל את פירורי הדקות שהשחקנים לפניו ישאירו (גאגו). המאבק של קדירה על המקום בהרכב הוא אל מול לאס - ולפחות כרגע, עושה רושם שנקודת הפתיחה שלו טובה הרבה יותר וכמו במקרה אוזיל - זה תלוי רק בו.


     
  8. nfcb משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏22/1/06
    הודעות:
    9,449
    לייקים שהתקבלו:
    502
    אני מסכים עם כל מה שאתה אומר, גם לגבי קדירה. ההבדל בינינו בקשר עם אוזיל הוא התפיסה. אתה, ונראה לי שאני גם יודע למה, תופס מאוזיל כעוד שחקן. אחד לרוטציה. אחד שיכול לעזור ואפילו לפרוץ. הבעיה היא שאוזיל הוא לא כזה, לפחות לא בעיניי עצמו והוא עם פוטנציאל להיות קאקה או מסי או רנאלדו (מהבחינה שהוא יכול להיות השחקן המרכזי של קבוצה גדולה - לא יודע אם כבר היום או רק בעוד שנתיים שלוש או יותר). אוזיל הוא כוכב, הוא שחקן של להיות הבורג המרכזי של הקבוצה, היהלום. ולכן, אם הוא יגיע למצב של עוד שחקן ברוטציה או שחקן מחליף בריאל הוא בעצם דופק את כל הקריירה שלו. הוא לא סוג השחקן (וגם כנראה לא סוג האדם) למעמד כזה. הוא מהסוג שחייב להיות הבורג המרכזי בקבוצה. בברמן (שאלקה, שטוטגרט) או קבוצה בסדר הגודל הזה אין שום בעיה, לדעתי גם ביונייטד, אינטר ומילאן (שם אין שחקנים מהסוג שלו) גם לא תהיה לו בעיה. בריאל (ברצלונה או באיירן), כיום, אני לגמרי לא בטוח. ושוב, אם הוא ירד לספסל יקרה לו בדיוק מה שקרה לואן דר וארט ,חלב, רובן וסניידר (כלשניים האחרונים היה מזל שהיה מי שיוציא אותם מה"קבר"). הרמה שלו עלולה מאוד מאוד לצנוח ואף אחד כבר לא ממש ירצה אותו.
    אם אוזיל היה מחכה עוד שנתיים שלוש יכול להיות שזה היה הצעד המתבקש ממנו. היום? אני ממש לא בטוח. בוודאי לא עם סגל וסוג השחקנים שיש בריאל.
     
  9. REAL MADRID Member

    הצטרף ב:
    ‏1/8/06
    הודעות:
    7,689
    לייקים שהתקבלו:
    0
    אני אמשיך בקו האנלוגיה שהתחלת, יש לי שאלה לשאול אותך. אתה מאמין שהוא מסוגל להיות קאקה, מסי או רונאלדו אך האם גם להיות אינייסטה לא מספיק?. לקבוצה בוודאי יש יותר מבורג מרכזי אחד.

    איך תגדיר הצלחה שלו בריאל מדריד ביחס לציפיות שלך ממנו?
     
  10. Rosner VFB 1893 מנהל כללי

    הצטרף ב:
    ‏29/5/05
    הודעות:
    21,635
    לייקים שהתקבלו:
    300
    מין:
    זכר
    נדב, לפני חודשיים אמרתי שסמי לא בלט בתור מ"ס 6 כי הוא שיחק במרבית העונה כמ"ס 7, לפני זה הוא שיחק גם כשחקן כנף. זה רק מלמד שהוא סוג של שחקן כולבו. לטעמי הוא הכי טוב בעמדה מ"ס 7 ולא 6, בנבחרת הוא הוכיח שגם את העמדה הזאת הוא יכול לשחק ואף טוב מאד. הוא כל שנה נעשה טוב יותר, בכל שנה במקום אחר, מה שמראה שהוא רק הראה קמצוץ מהיכולת שלו שכבר עכשיו מספיקה לשכנע את המאמן הטוב בעולם.

    ואן בומל אולי בגלל הלידריות זוכה להערצה אצל ואן חאל ונבחרת הולנד, זה לא אומר שהוא שחקן רע כי הוא לא, אבל הוא לא כזה גדול כמו שמציירים אותו וסמי כבר היום מראה דברים שלמארק אף פעם לא היה כמו יכולת התקפית ומ"ס 6 אלגנטי. שוב ויכוח עקר, אני אשאר בשלי ואתה בשלך, אני מקווה שסמי ימשיך להשתפר בריאל ואז נהיה אחידים בדיעה מי טוב יותר.
    אם סמי היה מגיע לבאיירן זה היה חייב להיות במקום ואן בומל ולדעתי באיירן טעתה שלא קפצה על המציאה, הזמן יגיד...
     
  11. nfcb משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏22/1/06
    הודעות:
    9,449
    לייקים שהתקבלו:
    502
    שתהיה לי בריא. דפקת לי את שנת הצהריים. שאלות מצוינות שהתשובות עליהן לא קלות ובטח לא כאלו שקל לי לענות עליהן כאן בכתב.

    כשאני אומר להיות רונאלדו, מסי וכו' הכוונה שלי לא להיות השחקן שסוחב את הקבוצה לתארים, כי אני בכלל לא חושב שיש דבר כזה. הפעם האחרונה ששחקן הביא קבוצה לאנשהו לבדו היה מונדיאל 86 ואז מארדונה הביא את ארגנטינה לחצי. מאותו המשחק ואילך הכדורגל השתנה ומי שלוקח את התארים אלו קבוצות שבנויות קבוצתית ולא שבנויות על שחקן.
    כשאני אומר את השמות האלה, אני מתכוון לשחקן שהוא ה"יהלום" של הקבוצה. אוזיל הוא כבר כזה. אם הוא יכול להיות כזה ברמות שריאל, ברצלונה, מנצ'סטר ובאיירן, אני לא יודע. אבל מטיבו וטבעו הוא כזה. הן כשחקן והן כאדם.
    אני בטח לא יכול להגיד שהוא יותר טוב או יהיה יותר טוב מאיזה מהשמות האלה. אני בכלל לא חושב שאפשר להגיד מסי יותר טוב מרונאלדו או להיפך. שחקן הוא חלק מקבוצה והדברים תלויים בהרבה גורמים. שים את מסי בקבוצה שלא מתאימה לו (נבחרת ארגנטינה של מארדונה, למשל. ובכוונה לא אמרתי רונאלדו של פורטוגול כי בארגנטינה גם שאר השחקנים הם מהטובים שיש) והוא אפילו לא קרוב למסי של ברצלונה. אני מקווה שהדוגמא ברורה.
    עוד משהו, אני גם לא חושב שמסי, רונאלדו, קאקה ודומיהם (כל אחד בקבוצות/נבחרות בהן הוא שיחק) הם השחקנים החשובים בקבוצה. הם ה"יהלומים". ההדיוטות יגידו שהם השחקנים הכי חשובים בקבוצה שלהם. שאל כל מי שמבין קצת בכדורגל באמת והוא יגיד לך שמספר 6 (או מספרי 6, אם משחקים עם שניים כאלה) הם החשובים בקבוצות שלהם. רונאלדו של מנצ'סטר לא היה שווה כלום בלי סקולס, הארגריבס קאריק ופארק, קאקה לא היה שווה כלום בלי גטוסו ופירלו ומי שעזר להם, מסי לא היה שווה כלום בלי צ'אבי ואינייסטה ורובן לא היה כלום בלי שוויני וואן בומל. אבל, כמו שאמרתי, האוהד הפשוט שלא מנתח את המשחק, אלא רק נהנה מהשואוו ידבר תמיד על מסי, רונאלדו וכו'.
    אוזיל לעולם לא יהיה אינייסטה, כי הוא לא מסוגל לעשות רבע מהעבודה ההגנתית וה"בלתי נראית" שעושה אינייסטה. זה לא הטבע שלו ולא התפקיד שלו. לא היה ולא יהיה.
    אז עכשיו, אני אנסה לענות על השאלה שלך. אוזיל בהחלט יכול להיות קאקה, רונאלדו או מסי (שוב, כל אחד עם האופי המיוחד לו, היתרונות שלו והחסרונות שלו, אבל בכל זאת, היהלום של קבוצה שהאוהד הפשוט ממקודם תמיד ידבר עליו). כיום הוא יכול לעשות את זה בקבוצות מדרג שני (ושם גם לסחוב אותן למעלה, אם כי לא לתארים) ואולי גם בדרג הראשון. בעתיד, אם הוא ימשיך להתפתח בכיוון הנכון, אין לי ספק שהוא יכול להיות גם בדרג הראשון. השאלה אם המעבר לריאל בסגל שיש לה כיום ובשלב הזה של הקריירה שלו, לא יחרבן לו (סליחה על הביטוי) את הקריירה. כי כמו שכתבתי כבר - שחקנים מהסוג הזה לא יכולים להיות חלק מוטציה.

    מה שמעביר אותי לשאלה השניה - הצלחה שלו בריאל, מבחינתי, תהיה אם הוא יהיה שחקן הרכב קבוע. כזה שכל פעם שהוא בריא הוא פותח בהרכב ומסיים (שוב, כל עוד הוא בריא) לפחות 75 דקות. מה שיביא אותו אח"כ לדחוק את קאקה וגם את רונאלדו מההרכב. כישלון שלו יהיה להיות שחקן שפעם פותח, פעם לא. פעם נכנס במחצית או אחרי, פעם יוצא במחצית או אחרי וכו' (בערך כמו ואן דר וארט). כי זה עלול גם לגמור לו את הקריירה.
    ועוד דבר שצריך לזכור זה שהוא שחקן מפתח בנבחרת גרמניה. אם הוא לא ישחק מספיק דקות ולא יקבל את התפקיד המרכזי, זה יפגע בסיכוייו בנבחרת או בנבחרת או בשניהם.


    מצטער אם היה קצת ארוך ואני מקווה שהצלחתי להבהיר את עצמי. הכי חשוב שאף אחד לא ינסה לחשוב שניסיתי להגיד כאן שאוזיל יותר טוב או פחות טוב ממסי או מקאקה ובטח שלא השוויתי אותו לאינייסטה.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏18/8/10
  12. REAL MADRID Member

    הצטרף ב:
    ‏1/8/06
    הודעות:
    7,689
    לייקים שהתקבלו:
    0
    אני באמת לא חושב שיש מקום להשוואות (ואני מניח שגם אתה תסכים איתי כאן), אבל לפי ההגדרה שלך להצלחה - במידה ואוזיל מגיע למעמד של אינייסטה בברצלונה מדובר כאן בהצלחה. אני באמת מאמין שהגיל משחק פה פקטור משמעותי בכל הנוגע לאוזיל. הוא עוד לא בן 22, ואני משוכנע שהוא יראה העונה יותר דקות ממה שאינייסטה ראה בברצלונה בגיל 22, יותר דקות ממה שקאקה ראה בגיל 22. שחקנים כמו רונאלדו ומסי שהופכים ל"יהלום" של קבוצה מהשורה הראשונה באירופה בגיל כ"כ צעיר אלו מקרים יוצאי דופן שאינם מעידים על הכלל.

    אני חושב שבגיל 22, כאשר ע"פ מוריניו הוא מסוגל לתת גם 10 עונות במדריד) - להתחיל גם כשחקן רוטציה זה לא נקודת פתיחה רעה כ"כ. התשובה שלך לשאלה השנייה שלי חסרה את הסעיף המשמעותי ביותר, גורם הזמן. ככשאלתי על אינייסטה לא התכוונתי מבחינת תפקיד ולא מבחינת יכולת, התכוונתי מבחינת המעמד.

     
  13. nfcb משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏22/1/06
    הודעות:
    9,449
    לייקים שהתקבלו:
    502
    שוב פגעת בול. זהו בדיוק שאוזיל צעיר מידי בשביל מה שהוא אמור להיות בריאל. כשקאקה או רונאלדו עברו לקבוצה גדולה (כל אחת לשלו) הם כבר היו "כוכבים" הם כבר היו ה"יהלום" של הקבוצה החדשה (לא שזה קשור ליכולת, אלא דווקא לאקסטרה שמסביב - תראה כמה חולוצת הם מכרו כשהגיעו לשם). לעומת זאת אוזיל עובר לקבוצה הגדולה כשהוא עדיין צעיר מידי ועדיין לא הסטאר. ומה לעשות מטבע תפקידו וסוג המשחק שלו זה מה שהוא אמור להיות. אם הוא היה מתבשל עוד קצת בקבוצות מדרג שני ומגיע במעמד שרונאלדו וקאקה הגיעו לקבוצות שלהם הכל היה נשמע מפי שונה. לא קאקה ולא רונאלדו, לא ישבו על הספסל של הקבוצה הגדולה הראשונה אליה הם הגיעו. כאן בדיוק מחצית הבעיה בהחלטה של אוזיל.

    אי אפשר לשאול אם הוא יהיה במעמד של אינייסטה כי הם משחקים תפקידים שונים. כמו שאי אפשר לשאול אם הוא יהיה במעמד של קסיאס. כל תפקיד יש לו גם המעמד שלו. תפקיד אנייסטה הרבה יותר "אפור" מתפקיד אוזיל ולכן לעולם, גם אם אוזיל יהיה הציר המרכזי והשחקן הכי מבריק בריאל, הוא לא יהיה במעמד אינייסטה.
     
  14. REAL MADRID Member

    הצטרף ב:
    ‏1/8/06
    הודעות:
    7,689
    לייקים שהתקבלו:
    0
    אני לא רואה כל פסול במעבר הדרגתי משחקן רוטציה (לטעמי זה לא מדויק להגדירו כשחקן רוטציה, אני בטוח שהוא ישחק כמות דקות שלבטח תרצה אותו, הוא מגיע עם מעמד של שחקן הרכב מוביל בנבחרת גרמניה) עד לשחקן הרכב מוביל לכל דבר.

    אתה טוען שמטבעו ומתפקידו להיות הסטאר בקבוצה שלו. ההיגיון שלי אומר שאם זה היה אכן "טבעו" הוא לא היה מגיע לקבוצה בה ידוע לו שהוא לא ראשון בהיררכיה, לא שני וגם לא שלישי. אוזיל לא היה עובר לריאל מדריד ללא רצונו, ההגעה שלו לריאל מדריד אומרת בדיוק את ההפך מהאופי שאתה מייחס לו.
     
  15. nfcb משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏22/1/06
    הודעות:
    9,449
    לייקים שהתקבלו:
    502
    וזו בדיוק הטעות שלו. הרצון שלו לרוץ מהר מידי מוקדם מידי.