הספרדיות באירופה 2012/2013::

הנושא בפורום 'פורום כדורגל ספרדי' פורסם ע"י amirb91, ‏10/7/12.

  1. riquelme1 Member

    הצטרף ב:
    ‏20/10/04
    הודעות:
    10,069
    לייקים שהתקבלו:
    338
    עוד שנה של ליגת האלופות, וכל פעם אותה התרגשות מחדש.

    פותחים עם שתי משחקים מרתקים של הקבוצות הספרדיות, שמאלאגה תארח ב'רוסלדה' במשחק בכורה בצ'מפיונס את אלופת רוסיה זניט סנט פטרסבורג, מאלאגה אחרי פתיחת עונה מעולה עם 3 ניצחונות ב-4 משחקים ותיקו, תחסר היום את ז'רמי טוללאן ובמקומי יפתח פורטיו הכשרון הצעיר שכבש במשחק הליגה האחרון נגד לבנאטה.

    ההרכב הצפוי של פלגריני:

    קאבאז'יירו
    מונריאל, וולינגטון, דמיקליס, גאמז
    קמאצ'ו
    אליסאו, איסקו, פורטיו, חואקין
    סביולה

    מאלאגה כמובן צריכה להזהר מאלכסנדר קרז'אקוב אקס סביליה החלוץ המסוכן שאני אישית מאוד אוהב, גם מהולק הרכש החדש מבנפיקה שעלה למעלה מ-40 מיליון יורו.

    יהיה בהחלט מעניין.

    פארטידסו גם בברנבאו בין סיטי לריאל מדריד אלופת אנגליה וספרד, ריאל תגיע בצרות עם הלחץ ופתיחת העונה החלשה בליגה, סיטי גם לא מי יודע מה מרשימה בליגה, אבל יהיה בהחלט משחק ענק.

    אני אומנם תמיד בעד הספרדיות באירופה, אבל אני אשמח מאוד שחאבי גארסיה ינקום באקסית שלו ויכבוש נגדה.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏18/9/12
  2. riquelme1 Member

    הצטרף ב:
    ‏20/10/04
    הודעות:
    10,069
    לייקים שהתקבלו:
    338
    איזה פתיחה אדירה של מאלאגה, שמובילה 2-0 כבר אחרי רבע שעה, איסקו כבש אחרי 3 דקות, וחאבייר סביולה עם שער שני כבר בקבוצה עושה את ה2-0.

    איזה כיף לראות את מאלאגה, ואיזה הבדל בין ההרכבים ההזויים של פלגריני בעונה שעברה להרכבים העונה.

    נראת הרבה יותר טוב מאשר איך שנראתה עם סנטי קאסורלה.
     
  3. golding מנהלים

    הצטרף ב:
    ‏26/6/11
    הודעות:
    8,573
    לייקים שהתקבלו:
    3,635
    התרשמתי מאוד מהמשחק של מלאגה. ראיתי אותם לא מעט שנה שעברה ובעוד שלא היה לי ספק שלפלגריני כישרון רב בידיים, משהו לא בדיוק הסתדר שם. הוא עשה את השינויים הדרושים להתאים את הסגל לצרכיו ולדעתי הם יכולים לסכל את סיכוייה של ולנסיה לסיים במקום השלישי. למרת החיזוקים אני עדיין סבור שההתקפה מעט בעייתית.
     
  4. ג'ורדן לאב אגדה משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏11/10/04
    הודעות:
    10,328
    לייקים שהתקבלו:
    2,034
    לא זוכר איפה זה היה שראיתי את איסקו לראשונה. זה היה לפני הרבה מאוד זמן באחת האליפויות המאוד צעירות (U17 או U19). אפילו יצור כמוני יכל לקלוט שלילד הזה יש כישרון בכמויות.
     
  5. riquelme1 Member

    הצטרף ב:
    ‏20/10/04
    הודעות:
    10,069
    לייקים שהתקבלו:
    338
    אחרי הערב המוצלח אתמול של שתי הספרדיות, מאלאגה וריאל מדריד, מגיעים לערב השני שולנסיה תתארח באליינז ארנה למשחק סופר חזק נגד באיירן מינכן.

    ההרכב של פלגרינו:

    אלבש
    סיסוקו, קוסטה, ראמי, פריירה
    גוארדאדו, טינו קוסטה, פארחו, פיגולי
    ז'ונאס
    סולדאדו

    ולנסיה מגיעה בסגל חסר מאוד, בלי גאגו, מאת'יו, אלבלדה, פיאטי, וכמובן באנגה וסרחיו קאנאלס.

    הרכב טוב של פלגרינו בהתחשב בנסיבות, קוסטה פותח ביחד עם ראמי ורואיז יורד לספסל, גוארדאדו חוזר להרכב לעמדת הקשר השמאלי, באמצע שזה הפחד הכי גדול שלי פותחים טינו קוסטה ופארחו, שוב ולנסיה בלי קשר אחורי ונגד קישור חזק של באיירן עם שוונשייטגר וחאבי מארטינז זה חתיכת סיכון, אבל לפלגרינו אין שום ברירה שגאגו ואלבלדה פצועים, ולנסיה חייבת לחשוב על קשר אחורי לסגל שלה, שאלבלדה מזזדקן וגאגו נפצע יותר מדי.

    הלוואי שאני טועה, אבל אני לא ממש אופטימי, בעיקר בגלל האמצע הדי רך של ולנסיה.
     
  6. Valencianista Member

    הצטרף ב:
    ‏5/6/11
    הודעות:
    476
    לייקים שהתקבלו:
    0
    אכן לא טעית, משחק על הפנים בדגש על האמצע שלא עושה כלום, למרות שלא ציפיתי לניצחון - מקסימום תיקו וזה איכשהו עדיין אפשרי. להוציא מהר את פארחו ולהכניס את ויירה שיתן קצת יצירתיות. המזל שלנו שכרגע באטה מביסה את ליל (בצרפת!) 3-0 במחצית.
     
  7. riquelme1 Member

    הצטרף ב:
    ‏20/10/04
    הודעות:
    10,069
    לייקים שהתקבלו:
    338
    2-0 לבאיירן, אני לא רואה את המשחק אבל פשוט צפוי.

    אי אפשר לעשות משהו באליינז ארנה עם הקישור הזה, קישור רך שראינו את הבעיות שלו נגד דפורטיבו וסלטה במסטאייה, אז בטח שנגד באיירן ובאליינז ארנה, החיסרון של ולנסיה בקשר אחורי הוא קריטי, כמו שכבר אמרתי גאגו בעצמו לא הקשר האחורי שולנסיה צריכה בקישור עם 2 קשרים כי הוא לא מספיק אגרסיבי וגם נוטה להפצע המון.

    אני בטוח שגם פיגולי חלש מאוד ושחוק והעייף, אין לולנסיה רוטציה כמעט באגפים וגם העזיבה של פאבלו היא קריטית ביותר, פאבלו שחקן נהדר שתמיד היה מגיע למשחקים כמו אלה, וגם היה מוריד עומס מפיגולי שעם כל הכשרון הוא עדיין שחקן צעיר שאי אפשר לבנות עליו ל-3 מפעליים.

    גוארדאדו לדעתי סתם פלופ, הוא לא היה מדהים בדפורטיבו(לא עונה טובה בסוגנדה לא מרשימה אותי), וגם אל שחקן שיכול לשדרג את ולנסיה בעמדת הקיצוני, אולי הוא יתן הברקה פה הברקהשם אבל זה לא זה.

    אני מתגעגע למאת'יה.
     
  8. ValenciaCF Member

    הצטרף ב:
    ‏26/4/09
    הודעות:
    661
    לייקים שהתקבלו:
    0
    מת?יה צריך לחזור ולהוריד את סיסוקו לספסל. אני לא אוהב את הצרפתי. בקשר לקשר אחורי כבר אמרתי גאגו לא הכתובת, באגפים יש את הבעיה הכי חמורה העונה, פגהולי שחקן שאני מעריך אבל ב3 מפעלים הוא עלול לקרוס ובמקרה של פציעה אנחנו אבודים. שמאל גוארדאדו זה גם לא זה. פיאטי פצוע לחודש. בשנים האחרונות ולנסיה הייתה ידועה במשחק האגפים המשובח שלה! עם חואקין ופאבלו, מאטה, ויסנטה, אלבה וסילבה במקרה הצורך. השנה אין את זה וזה מסוכן!
     
  9. Vicente14 Member

    הצטרף ב:
    ‏3/1/08
    הודעות:
    88
    לייקים שהתקבלו:
    1
    גוארדדו בכל המשחקים מתחילת העונה שהוא שיחק הוא בקושי עשה משהו או לא עשה כלום..הוא פשוט נעלם עד עכשיו..
    האמת שאין לנו משחק אגפים העונה וחבל..באמת שהיינו ידועים במשחק האגפים שלנו
     
  10. סדרו קייטע Member

    הצטרף ב:
    ‏11/3/12
    הודעות:
    1,434
    לייקים שהתקבלו:
    0
    אני דווקא חושב שלולנסיה יש סיבה להיות מעודדים.

    הקבוצה שיחקה העונה מול שלושת הקבוצות החזקות באירופה, במשחקי חוץ, בהרכבים מאד חסרים (מול באיירן זה היה שיא, אבל גם משחקים מול הגדולות בספרד ההרכבים היו רחוקים מלהיות אידאליים). בכל המשחקים היא הייתה נחותה, כי אין מה לעשות, היא קבוצה פחות טובה, אבל באף אחד מהם היא לא נשברה למרות שבכולם היא הייתה בפיגור מוקדם.

    זה נחמד לשבת בפינה ולבכות כמו פולניות, אבל אם נהיה ריאליים, אתה לא יכול לצפות משחקני מרכז השדה המחליפים של ולנסיה להתמודד כשווים עם ההרכב הראשון של באיירן במשחק חוץ.

    תסתכלו על זה מהכיוון הזה: הקבוצה של אמארי הייתה יוצאת ממשחקים כאלו כמו כלה בליל כלולותיה. לפחות ימי ההתפרקויות תמו. צריך לקוות שכאשר באנגה וקאנלס יחזרו, נראה גם קצת כדורגל.

    אגב, התוצאה מליל מעולה לולנסיה. ארבע נקודות מכל אחד מצמד המפגשים מול ליל ובטה אמורות להספיק לעליה. בסיטואציות מאד מסוימות ה2-1 משאיר סיכוי כלשהו למאבק על המקום הראשון, כל עוד ולנסיה ינצחו את הקבוצות האחרות בכל המשחקים ובהנחה שבהרכב החזק והמלא שלה במשחק בבית, יש לולנסיה כלים להתמודד עם באיירן.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏20/9/12
  11. aloneli Member

    הצטרף ב:
    ‏2/2/10
    הודעות:
    3,364
    לייקים שהתקבלו:
    16
    ולנסיה הייתה מאוד חלשה אתמול.אף שחקן אתמול לא נתן אצלה משחק טוב חוץ מלהוציא את דייגו אלבס.
    במחצית הראשונה היא לא עברה את החצי והיא סיימה עם 0 בעיטות.מחצית שנייה היא הגיעה למצב אחד בלבד שאותו היא הבקיעה.היא ממש לא באה לשחק כדורגל אתמול אפילו שהיא הייתה בפיגור היא לא ממש ניסתה לעשות משהו חוץ מלא לספוג עוד גולים.
    ג'ונאס איכזב אותי מאוד כי אני די מחזיק ממנו וסולדאדו עדיף שכבר לא היה פותח בהרכב אם ולנסיה מגיעה לשחק כך.

     
  12. סדרו קייטע Member

    הצטרף ב:
    ‏11/3/12
    הודעות:
    1,434
    לייקים שהתקבלו:
    0
    אם היית קורא את כל ההודעה בעיון, היית מבין שהכוונה למעודדים ביחס למצב שלהם לפני המשחק.

    ולנסיה שיחקו עם מרכז השדה המחליף שלהם, בלי אף קשר אחורי טבעי (כולם פצועים) שזו סיבה עיקרית לכך שהם בכלל לא ניסו / יכלו לתקוף. פארחו, גווארדדו ובמידה רבה גם טינו קוסטה, הם לא שחקנים לרמה הזאת. שההרכב הראשון יחזור (באנגה, גאגו וקאנאלס), הם עדיין לא יהיו קבוצה שווה לבאיירן, אבל הם בהחלט אמורים להיראות הרבה יותר טוב. בעיקר באנגה וקאנאלס.

     
    נערך לאחרונה ב: ‏20/9/12
  13. riquelme1 Member

    הצטרף ב:
    ‏20/10/04
    הודעות:
    10,069
    לייקים שהתקבלו:
    338
    טינו קוסטה הוא ועוד איך לרמה הזאת, הוא פשוט נפגע מיזה שאין קשר אחורי לצידו, בדיוק כמו פארחו, שהשילוב בינהם הוא טוב למצב שהקבוצה בפיגור והיא מוותרת על התקפה, אבל בטח שלא טוב למשחקים כמו באליינז ארנה נגד באיירן, טינו קוסטה שחקן דינמי שעושה הגנה אבל לא מספיק טוב, ופארחו בכלל לא יודע לעשות הגנה, ככה שאין לולנסיה שום מאסה באמצע.

    חוץ מיזה עוד בעיות רציניות שיש לקבוצה, סיסוקו ופריירה שפתחו אתמול שתי מגנים שלא עושים טוב מספקי הגנה, הגול הראשון של שוונשטייגר היה של סיסוקו, אמרתי שהוא רכש טוב אבל מבחינה הגנתית הוא לא מספיק טוב ועושה חורים(כמו הגול נגד סלטה), גם הפורטגלי פריירה שחקן הגנה בינוני מאוד, הפלוס שלו שהוא יודע להתקיף, אבל שיש לך שתייים שלא עושים מספיק טוב הגנה אתה בבעיה.

    על עמדת הקשר האחורי דיברתי, גאגו הוא קשר אחורי טוב, אבל הוא לא גרזן מהסוג של טופאל למשל, שיכול לסגור אמצע כמו שעשה נגד ריאל מדריד בעונה שעברה ב0-0, אוריאל רומיאו למרות שהוא לא הרשים אותי יותר מדי יכול להיות רכש טוב לולנסיה.

    עוד בעיה מעצבנת שממשיכה מהעונה שעברה, ובלטה בעיקר במשחקים נגד ברצלונה, ריאל מדריד וגם אתמול, ולנסיה מתקשה לצאת להתקפות מסודורת בגלל העדר קשר באמצע שינהל את המשחק, וזה בעיקר השחקן מאחורי החלוצים, ז'ונאס שוב כמו אצל אמארי משחק מאחורה מדי, הוא שחקן טוב הברזילאי, אבל הוא לא טכני מספיק, הוא גם לא זריז ומהיר והעמדה הזאת לא מתאימה לו, הוא צריך לשחק כחלוץ, נקודה.

     
  14. riquelme1 Member

    הצטרף ב:
    ‏20/10/04
    הודעות:
    10,069
    לייקים שהתקבלו:
    338
    אז אתמול אתלטיקו מנצחת בבלומיפלד(כמה מוזר להגיד את זה) 3-0 את הפועל ת''א, אתלטיקו כמובן הגיעה בהרכב חסר מאוד, אבל עשתה את שלה, סבוז'ה, דייגו קוסטה וראול גארסיה המצטיין במשחק כבשו. אני מקווה שסימאונה יתן לראול גארסיה יותר הזדמנויות, אתמול הוא פתח בעמדה קידמית מאחורי החלוץ כמו ששיחק באוסאסונה, אנ חושב שהוא צריך לשחק אחורה יותר אבל נראה שהעמדה הזאת עושה לו טוב.

    מה יהיה עם אדריאן שעוד לא כבש שער, וגם אתמול החמיץ בצורה מזעזעת, סקורר הוא אף פעם לא היה ולא יהיה, אבל ראבק.

    וההפתעה של אתמול, בילבאו מסיימת בתיקו נגד קרית שמונה, לא ראיתי את המשחק אבל בילבאו פשוט נראת לא טוב, עם בעונה שעברה היא פתחה רע בליגה לפחות בליגה האירופית היא פתחה טוב, העונה גם בליגה האירופית ועוד נגד קרית שמונה היא לא מנצחת אפילו בבית.

    בייאלסה לדעתי האשם העיקרי, הוא מתעקש להפוך את גורפבגי שהוא קשר אחורי לבלם, עם חאבי מארטינז זה עבד כי יש לו את הנתונים לפחות(ןלמרות שהוא טוב יותר כקשר), אבל גורפבגי ממש לא, גם איניגו לופז הליצן לא צריך להיות בהרכב, ושמוניאין גם לא הגיע להעונה הזאת עוד, יש לבילבאו בעיה רצינית.

    לבאנטה עושה את שלה באירופה עד עכשיו, ומנצחת 1-0 את הלסינבורג משער של חואנפראן.
     
  15. סדרו קייטע Member

    הצטרף ב:
    ‏11/3/12
    הודעות:
    1,434
    לייקים שהתקבלו:
    0
    לגבי ולנסיה:

    פארחו פשוט לא מספיק טוב. אני מודה שפעם חשבתי שיש לו כישרון, אבל ככל שאני רואה אותו יותר אני מבין שהוא פשוט לא שחקן לרמה שולנסיה שואפת אליה. הוא בסדר למשחק נגד חטאפה (או בחטאפה) אבל משחקים ברמה הגבוהה באמת הם מחוץ לליגה שלו. הוא כמובן לא אשם בזה שכל מי שלפניו היה פצוע.

    טינו קוסטה הוא סיפור יותר מורכב. אין ספק שהוא שחקן טוב, אבל הבעיה שלו בעיני שהיא הוא חסר תכונות מקצועיות מוגדרות (חוץ מבעיטה טובה) שבאמת מתאימות לרמות הגבוהות. סוג של שחקן לא בשר לא חלב כזה. הוא לא בולדוג הגנתי או לחילופין קשר שעושה עבודה הגנתית באמצעות מיקום וקריאת משחק. הוא עוזר להגנה, אבל זו לא באמת תכונה חזקה שלו. הוא לא עושה משחק שמסוגל לשלוט בקצב ולנהל משחק של קבוצה. הוא גם לא קשר התקפי עם דריבל ומסירה אחרונה מצוינת. יש לו קצת מהכל אבל שום תכונה שבאמת משפיעה על המשחק בהתמודדות עם יריבות מהטופ (מלבד בעיטה מצוינת ואופי לוחמני).

    שוב, אין ספק שלאורך עונה הוא שחקן סגל מגוון ומועיל, אבל במשחק מול קבוצה באיירן הפערים בינו לבין באנגה מאד בולטים.

    אגב, מרכז השדה של פארחו וקוסטה לא הצליח לייצר דומיננטיות אפילו נגד סלטה בבית.

    דווקא את הטענות להגנה אני לא מבין. ברור שאפשר לקחת טעות נקודתית ולבנות עליה תיאוריות. בשורה התחתונה, למרות שולנסיה שיחקה בלי קישור הגנתי וההגנה עמדה תחת לחץ רוב המשחק, באיירן לא יצרו כמעט מצבים וגם מה שהם כן ייצרו היה לרוב בבעיטות מחוץ לרחבה (בלי פורפורציות בכלל לכמות המצבים שריאל ייצרו מול סיטי לדוגמה). אין ספק שיש בכדורגל העולמי מגינים טובים מסיסוקו ופריירה, אבל בפחות מעשרה מיליון יורו עבור שניהם, קשה היה לבקש רכש הרבה יותר טוב.

    רמי הוא החלק היותר מאכזב לטעמי בהגנה של ולנסיה וממשיך את הכושר הלא טוב שלו מאז היורו ובעצם המחצית השניה של העונה שעברה (אחרי מחצית ראשונה מעולה).
     
    נערך לאחרונה ב: ‏21/9/12