המרדף ההתקפי-האם הוא מוצדק

הנושא בפורום 'פורום כדורגל עולמי' פורסם ע"י Michael Carrick, ‏17/4/09.

  1. Scouser Tommy משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏1/7/07
    הודעות:
    13,027
    לייקים שהתקבלו:
    6,729
    יש לי שאלה לכל מחפשי הכדורגל ההתקפי: עם איזה כלים אתם רוצים שקבוצות כמו סטוק סיטי ישחקו התקפי ופתוח? עם רורי דלאפ? או אולי ריקרדו פולר?


    ולYYY... אתה יודע, לי יש תיאוריה אחרת: יש סיכוי שלא נהנת מה4:4 כי השתתפו בו צ'לסי וליברפול ולא אתלטיקו מדריד וברצלונה?
     
  2. de Middenweg משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏5/7/08
    הודעות:
    26,793
    לייקים שהתקבלו:
    5,894
    זה ויכוח שלעולם לא יסתיים.
    אני גדלתי על הכדורגל של אייאקס ונבחרת הולנד, אבל בעשור האחרון יש אפילו כבר בהולנד ויכוח על הפילוסופיה מאחורי השיטה הקדושה. נבחרת הולנד הצעירה זכתה עכשיו פעמיים באליפות אירופה והיא לא עשתה את זה ב'דרך ההולנדי'. לי אין בעיה עם זה, אבל אנשים כמו יוהאן קרויף (גם האיש שגרם למהפכה בברצלונה) פשוט ממשיכים להכנס עם הראש בקיר. הכדורגל תמיד ישתנה ולפעמים צריכים לשנות דבר מה בשביל להגיע להשגים. בשביל קרויף השיטה קדושה ועל זה אין ויכוחים. בברצלונה זה הרבה יותר קל להמשיך עם זה כי לקבוצה הקטלונית יש חשבון בנק נאה ביותר. האם גם קבוצות בהולנד צריכות בכל מחיר להמשיך בשיטה הזאת? אני חושב שלא והנה בעשור הזה דווקא פ.ס.וו הוכיחה שעם שיטה קצת שונה (והרבה יותר הגנתית!) אפשר להגיע כמעט לגמר האלופות.

    אני לאט לאט מתחיל להעריך (וזה אומר לא לאהוב...) את הכדורגל היותר הגנתי. אין מה לעשות, עם כדורגל יותר הגנתי אתה לדעתי מעלה את הסיכויים שלך לקחת נקודות ותארים. מה לעשות שאם אתה לא סופג אתה מוציא לפחות נקודה! אתה תמיד יכול לכבוש שערים, אבל שער נקי מבטיח לך לבסוף נקודה...

    אני חושב שהאוהד הממוצע מסוגל להבין שקבוצה מתחתית הליגה תסתגר בחצי שלה. ברב הליגות הקבוצות המצליחות הן הקבוצות העשירות ולכן אם למשל נבחרת ישראל הולכת לשחק בוומבלי שהיא תבוא לשם בשביל להוציא נקודה.

    מבלי להכנס עכשיו לויכוחים מיותרים שלעולם לא נצא מהם, אני חושב שברגע קבוצה עדיפה מבחינה כלכלית ואיכותית יוצאת למשחק ובצורה ברורה לא מנסה לעבור את החצי, אז יש לי בעיה קשה. אי אפשר להשוות בין ברצלונה לבין בולטון. זה בדיוק מה שאני מנסה להגיד. הספרדים פי כמה יותר עשירים ונהנים משחקנים שאין לקבוצה האנגלית. האם בולטון צריכה לשחק את אותה השיטה אם ברור לכולם שאין לה את הכלים לזה?
    את התשובה שלי אתם לבטח יודעים עכשיו...
     
  3. M_T_A Member

    הצטרף ב:
    ‏14/2/05
    הודעות:
    5,310
    לייקים שהתקבלו:
    0
    קבוצת תחתית דלת אמצעים טבעי לגמרי שתשחק הגנתי, אני לא נגד זה.
    אני נגד זה שקבוצות גדולות עם כלים התקפיים לא מעטים בוחרות לשחק ככה. ויש לא מעט דוגמאות: צ'לסי של מוריניו, ליברפול עד העונה האחרונה, מילאן של 2007 שלצד משחקים גדולים כמו ה3-0 על יונייטד בסאן סירו העדיפה ברוב המקרים להתבצר ולשחק מאוד טקטי, נבחרת איטליה בלא מעט טורנירים גדולים ובמיוחד ברזיל ופורטוגל במונדיאל האחרון. לא יכול להיות שעם שחקנים כמו רונאלדו(שניהם), קאקה, דקו, אדריאנו, פיגו, רונאלדיניו ועוד רבים וטובים 2 הנבחרות האלה שיחקו כ"כ טקטי. פשוט לא יכול להיות. פורטוגל כבשה רק שער אחד בכל שלב הנוקאאוט והגיעה לחצי הגמר. ברזיל עפה ברבע אחרי ששיעממה את כולם כל הדרך. שתיהן הודחו ע"י עוד נבחרת ששיחקה בעיקר על הגנה למרות שבסגל שלה היו שחקנים כמו ריברי, זידאן, הנרי, מאלודה ועוד.
    זה די מדכא שככה נראות הנבחרות שהעולם מחכה 4 שנים כדי לראות בפעולה על הבמה הגדולה והחשובה מכולן.
    ואם נחזור רגע לנושא קבוצות התחתית, לדעתי דווקא לקבוצות האלה עדיף במיוחד במגרשים ביתיים ליזום ולחפש את השער. לסטוק סיטי יהיה קשה מאוד עד בלתי אפשרי להתבצר 90 דקות מול ההתקפות האימתניות של מנצ'סטר יונייטד, ארסנל וליברפול. בונקרים כאלה סופם ליפול. אבל אם סטוק סיטי או כל קבוצה אחרת בסגנון שלה תלך קדימה היא תוכל להוריד קצת את הלחץ מהשער שלה ולאלץ גם את הקבוצה השניה לעשות קצת הגנה.
    איך הבונקר של יוון החזיק מעמד לאורך כל היורו של 2004? בעזרת חולשה וזילזול שהגיעו לרמות ענקיות מצד הגדולות ובעזרת המון, אבל ממש המון, מזל. אי אפשר להסתמך על המקרה ההוא יותר מדי..
     
  4. de Middenweg משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏5/7/08
    הודעות:
    26,793
    לייקים שהתקבלו:
    5,894
    אני מסכים לחלוטין עם קודמי. אני בכוונה נמנעתי מלהזכיר את הקבוצות/נבחרות ש-MTA הזכיר כדי לא להתחיל בדיון כל כך ארוך, צפוי ומשעמם.

    אני הייתי אולי מציע דבר אחר. יש טורניר קדם עונה שמשוחק באמסטרדם, שם נותנים 3 נקודות על ניצחון, אבל נותנים נקודה אחת על כל שער שהקבוצה מבקיעה. האם פיפ"א אולי צריכה להתחיל לחשוב על עניין שכזה? 5-0 פשוט שווה יותר מ 1-0, 4-4 משתלם הרבה יותר מתיקו אפס.

    ברור שבמוקדם או במאוחר נגיע לרגעי מחלוקת כמו שאנחנו רואים היום, ואני מדבר על 'משחקים מכורים' שכבר צפויים, אבל בסופו של דבר צריך לעודד את ההתקפה.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏18/4/09
  5. snake eyes Member

    הצטרף ב:
    ‏24/6/08
    הודעות:
    182
    לייקים שהתקבלו:
    1
    אני בחרתי באפשרות השנייה שניתנה למעלה.
    זה נחמד ויפה הרצון הזה של "לשחק התקפי" אבל בשטח זה לא עובד ככה.
    כמו שאמרו כאן בלי הגנה מצוינת קב' ולא משנה כמה התקפית היא תהיה לא תוכל לזכות
    בהאבה תארים בטווח הרחוק (חוץ מהצגות פה ושם) כי לא משנה כמה היא תכניס היא תמיד יכולה
    לחטוף יותר (ולהיפך). יש הרבה משחקים של 0-0 שיותר יפים מתוצאה של 4-4 !!!!
    החוכמה בכדורגל היא לשחק נכון וחכם ולהתאים את עצמך ליריב אחרת למה בכלל צריך מאמן ????
    היו עושים כמו בשכונה- נותנים כדור ו2 הקב' משחקות שכונתי בינהם וכל משחק היה נגמר 7-6 או 5-4.
    אי אפשר להשוות בין קב' גדולות וחזקות כמו מילאן בארסה יונייטד וכו' ... (שבד"כ יש להם גם כלים
    התקפיים והגנתיים מצוינים) שיכולות להרשות לעצמן לשחק התקפי גם מבחינת כישרון וגם מבחינת תקציב
    לבין קב' תחתית/חלשות שנאבקות על הישארות בליגה או עם כישרון מועט בציפייה שגם הם ישחקו התקפי
    כי אז הם יחטפו כל משחק תבוסות וירדו ליגה במהירות בעוד שהקב' בצמרת ינפחו את יחס השערים שלהם.
     
  6. Igi Member

    הצטרף ב:
    ‏25/5/05
    הודעות:
    9,708
    לייקים שהתקבלו:
    58
    http://www.asoccer.co.il/html/emoticons/goodpost.Xxx
    בעיקר עם החלק הראשון של המשפט. קבוצת כדורגל עם הגנה של קריית אתא היא לא קבוצת כדורגל חזקה מבחינתי. הגנות שכאלה, כשזה בא על בסיס קבוע, פשוט מורידות את החשק מהמשחק.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏18/4/09
  7. חייל שוקולד משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏31/7/07
    הודעות:
    11,603
    לייקים שהתקבלו:
    3,275
    בקשר להצעה זה הדבר האחרון שיפטור את הנושא הזה, כי בסופו של דבר לקבוצות היריבות שמתבנקרות הרי לא יורידו נקודות, ובקצב הזה גם בארסה הייתה היום בפער 20 על ריאל בערך.
     
  8. Scouser Tommy משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏1/7/07
    הודעות:
    13,027
    לייקים שהתקבלו:
    6,729
    de Middenweg

    השיטות האלו טובות רק למשחקי קדם עונה, ככה זה. אני נותן לך מצב היפותטי: מחזור אחרון של העונה, תיקו נקודות בין פיינורד לאייאקס(סתם בחרתי באקראי קבוצות) כשלפיינורד יש יתרון ביחס שערים. פיינורד מנצחת 1:0, אייאקס עושה תיקו 4:4 (לפי ההגיון של הטורניר שהראית זה שווה נקודה על התיקו ועוד 4 על השערים, אם הבנתי נכון) ולוקחת אליפות.
    לא נשמע ריאלי או הוגן בכלל, אני צודק?
     
  9. Beitar Member

    הצטרף ב:
    ‏29/9/06
    הודעות:
    532
    לייקים שהתקבלו:
    0
    לגמרי. אני בכלל נגד שינויי חוקים של המשחק בד"כ. בדברים כאלה יש תמיד את הפוטנציאל לפגוע בספורטיביות, ואח"כ רק להצטער על השינוי. לכן, תמיד יש ויהיו מחלוקות לגבי העניין הזה (קחו לדוגמא את ההצעה של לוזון להוריד בסוף העונה חצי מהנקודות למשל - הוא רצה לעודד שיוויוניות לכאורה, אבל ברור שזה יפגע בספורטיביות של המשחק). אני חושב שבאופן כללי צריך לעודד משחק התקפי, אבל לא להכריח קבוצות, מבחינה חוקית, לעשות זאת. הקסם של המשחק ייעלם לחלוטין אם שיטה כמו זו שמופעלת בטורניר אמסטרדם תהיה קיימת.
     
  10. guyholl Member

    הצטרף ב:
    ‏31/12/06
    הודעות:
    2,120
    לייקים שהתקבלו:
    0
    אני בעד משהו כזה:
    משחק בו לא מובקעים שערים או נכבש שער אחד בלבד לשתי הקבוצות תרד נקודה ממה שהם היו אמורים לקבל במשחק. כלומר במידה ונגמר תיקו 0 אז שני הקבוצות מסימות עם 0 נקודות ובמידה של ניצחון 1-0 הקבוצה המנצחת תקבל 2 נקודות במקום ה3.
    משחק בו נכבשים בין 2-3/4 שערים מספר הנק' שמקבלים על ניצחון או תיקו נשאר אותו דבר.
    משחק בו נכבשו מעל 4/5 שערים שתי הקבוצות מקבלות נקודה יותר על התיקו או על הניצחון או במקרים מסוימים על ההפסד(במידה והמשחק נגמר 5-1 הקבוצה המפסידה לא תקבל נקודה אבל במקרה של 4-3 היא תקבל).

    אני יודע שיש הרבה בעיות בשיטה שיצטרכו למצוא לה פיתרון אבל זה הכיוון שאני מעוניין בו.
     
  11. Ryan Giggs11 Member

    הצטרף ב:
    ‏9/4/08
    הודעות:
    1,923
    לייקים שהתקבלו:
    54
    איך לעזעזל אנשים אשכרה מוכנים לשנות שיטת נקודות על אפס שערים או שער אחד במשחק?
    כמה פעמים כבר ראינו משחקים שבהם קבוצה תקפה ותקפה ותקפה ומה לעשות פשוט לא מצליחה לכבוש, לא היום שלה בהתקפה אז מה מגיע לה להענש על חוסר מזל ו\או חוסר דיוק?ממש לא.
    ומצד שני קבוצה הגנתית כמו בולטון שהוצגה כאן הייתה קבוצה מוגבלת מאד(לא שעכשיו היא לא) והיא הייתה צריכה לעשות פשוט הכל בשביל לשרוד והיא הגיע לצמרת הליגה(!!)בזכות כדורגל כזה.
    נכון אנחנו לא אוהבים את הסגנון הזה אבל הם השיגו את המטרה שלהם ושרדו, אי אפשר לצפות מהם לשחק כדורגל שמח והתקפי כשאין להם הכלים לעשות את זה.

    אגב, אני אישית מעדיף לראות 0-0 או 1-0 עם משחק הגנה טוב, עם מסירות,נחישות, הקרבה,קצב טוב אבל בלי יותר מדי מצבים מאשר לראות 6-0 של קבוצה מסויימת מול הגנה פאתטית בלי כל הדברים שהזכרתי.
    טוב אבל אולי זה רק אני...
     
  12. YYY El sabio de Hortaleza היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏13/5/04
    הודעות:
    11,552
    לייקים שהתקבלו:
    1,237
    בשביל להנות מליברפול אני צריך לראות יותר מטורס. אבל כשהוא לבד בחוד ועוד נגד צ'לסי, אין לי מה לראות כמעט.
    היום אני צריך את זה. סוגרים עם נומנסיה מהתחתית על תיקו 5 וארגז בירה וככה אנחנו עוברים את ולנסיה שאין לה כסף לבירה ונומנסיה עוברת את הקו האדום.
     
  13. de Middenweg משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏5/7/08
    הודעות:
    26,793
    לייקים שהתקבלו:
    5,894
    כנראה לא שמת לב שרק לפני שנתיים אייאקס הפסידה את האליפות על הפרש של שער אחד בודד...הקבוצה שלי כבשה 84 שערים, אבל זה לא הספיק כי ספגנו 35 שערים. הפרש השערים של פס.וו היה 75-25.

    בעונה האחרונה פ.ס.וו זכתה באליפות נוספת למרות שאייאקס כבשה לא פחות מ-94 שערים! (פער הנקודות עמד לבסוף על 3 נקודות)

    אני לא אומר שניצחון צריך להחשב פחות מתיקו, אבל מבחינתי נמאס לי שקבוצה שלמעשה כמעט בכל שנה מבקיעה הכי הרבה בליגה (גם השנה זה כך) נשארת בלי שום דבר. לכן אני אומר ברצינות שמבחינתי אייאקס יכולה לקחת אליפות רק עם ניצחונות מינימלים...
     
    נערך לאחרונה ב: ‏18/4/09
  14. Sir Alex Las' Killa

    הצטרף ב:
    ‏15/10/05
    הודעות:
    3,098
    לייקים שהתקבלו:
    489
    ענית על השאלה בצורה הכי מסגירה וסובייקטיבית שיכולה להיות (או שזה מקרי בלבד שהשחקן שגורם לך להנות מליברפול הוא, הפלא ופלא, ספרדי). ליברפול הבקיעה 2 שערים באיצטדיון ביתי מאין כמוהו, ספגה שלושה, חזרה להבקיע 2 נוספים וספגה עוד אחד בסיום. משחק למשוגעים.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏19/4/09
  15. JR-Riquelme Member

    הצטרף ב:
    ‏27/8/07
    הודעות:
    6,146
    לייקים שהתקבלו:
    285
    מה רע בזה שברסה יהיו בפער 20 מריאל?