המפעלים האירופיים - 23/24 : ת"א ביוון, חיפה מול פיורנטינה

הנושא בפורום 'פורום כדורגל ישראלי' פורסם ע"י alexshw, ‏24/5/23.

מצב נושא:
הנושא נעול.
  1. צ. שיף Member

    הצטרף ב:
    ‏9/9/09
    הודעות:
    10,563
    לייקים שהתקבלו:
    648
    מין:
    זכר
    תנצל את הפורמט החדש? הדרך של מכבי תל אביב בליגת האלופות | ספורט 1
    מי בכלל צריך לארח בישראל? הדרך הנוחה של מכבי חיפה לשלב הבתים | ספורט 1

    כרגע הנציגה הישראלית השנייה במפעל הקונפרנס ליג לצד מכבי חיפה היא הפועל באר שבע, אבל אם תזכה בגביע המדינה ביום חמישי אז תשודרג לליגה האירופית ואת מקומה תתפוס הפועל חיפה.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏26/5/24
  2. צ. שיף Member

    הצטרף ב:
    ‏9/9/09
    הודעות:
    10,563
    לייקים שהתקבלו:
    648
    מין:
    זכר
  3. צ. שיף Member

    הצטרף ב:
    ‏9/9/09
    הודעות:
    10,563
    לייקים שהתקבלו:
    648
    מין:
    זכר
  4. alexshw Member

    הצטרף ב:
    ‏13/11/09
    הודעות:
    75,903
    לייקים שהתקבלו:
    25,969
    מין:
    זכר
    רק מסוראס שיחק היום (כמחליף) מבין אלה שהודחו עם אולימפיאקוס מול מכבי חיפה לפני פחות משנתיים. הוא פתח אז בשני המשחקים.
    פורטוניס החמיץ את הירוקים בגלל פציעה.
     
  5. Sturridge Member

    הצטרף ב:
    ‏11/7/11
    הודעות:
    7,852
    לייקים שהתקבלו:
    7,253
    מין:
    זכר
    בטוח בזה עכשיו במאתיים אחוז.
     
  6. DRORIKO Member

    הצטרף ב:
    ‏3/5/15
    הודעות:
    62,790
    לייקים שהתקבלו:
    14,409
    מין:
    זכר
    זאת כנראה באמת השנה של מכבי. גם מה שהיה אמור להיות אחת הפאדיחות הכי גדולות של קבוצה ישראלית באירופה הפך להיות ״היינו פסע מלהדיח את הקבוצה שזכתה במפעל״.
     
  7. G.B7 ירוק עולה

    הצטרף ב:
    ‏22/8/09
    הודעות:
    3,379
    לייקים שהתקבלו:
    1,622
    מין:
    זכר
    זה עדין פאדיחה גדולה.

    בלי קשר הישג ענק לאולימפיאקוס, מראה פעם נוספת שהקונפרנס יכול להיות מקום מאוד מוצלח גם לקבוצות ישראליות.
     
    גלצ אוהב/ת את זה.
  8. DRORIKO Member

    הצטרף ב:
    ‏3/5/15
    הודעות:
    62,790
    לייקים שהתקבלו:
    14,409
    מין:
    זכר
    כי מה? כי הם הפסידו יתרון 3 גולים? קרה גם לקבוצות גדולות יותר. לברצלונה עם מסי זה קרה שנתיים ברצף, ולא מול קבוצות עם תקציב פי 10 יותר גדול. אם זה היה קורה נניח נגד הפועל באר שבע זאת היתה באמת חרפה, כשזה קורה מול קבוצה שזכתה בקונפרס זה כבר יותר אכזבה מכשלון אם להשאיל מארז אדלשטיין.
     
  9. G.B7 ירוק עולה

    הצטרף ב:
    ‏22/8/09
    הודעות:
    3,379
    לייקים שהתקבלו:
    1,622
    מין:
    זכר
    בכדורגל קורים דברים, וגם דברים לא צפויים וגם דברים פסיכים זה חלק מהמשחק, פעם זה מהפך היסטרי ופעם זה קבוצה מליגה 19 מנצחת אימפריה עולמית בגביע. אבל זה שהיו תקדימים לא אומר שזה לא פאדיחה גדולה.
    לקבל שישה שערים+להיות מודח ובטח כשזה מגיע מקבוצה יוונית אחרי שהובלת כבר 4-1 זה פאדיחה גדולה מאוד והתפרקות קשה וזה שהם הגיעו לגמר וגם זכו לא מוריד מגודל הפאדיחה, גם ה-6-1 של ברצלונה על פסז' היה פאדיחה מטורפת של הצרפתים.

    תראה את הסטטיסטיקה הנהדרת של קבוצות ישראליות לאורך השנים נגד אולימפיאקוס ופנא (כולל העונה הנוכחית שבה מכבי ת"א כבר ניצחה 4-1 ומכבי חיפה סיימה מעל פנאתינייקוס).

    גם לקבל 7 ו-6 שערים בליגת האלופות מאותה פריז ובנפיקה זה בכלל לא נעים בלשון המעטה.

    דרך אגב הסיבה שאני טוען שבשנה נתונה קבוצה ישראלית יכולה להגיע מאוד רחוק במפעל הזה (גם אם לא בהכרח לזכות) זה גם עניין אולימפיאקוס והאמת שגם לפיורנטינה הגדולה שהגיע לגמר, לא היו חיים קלים כל כך נגד מכבי חיפה עייפה, פצועה ולא מאוד חזקה.
     
  10. DRORIKO Member

    הצטרף ב:
    ‏3/5/15
    הודעות:
    62,790
    לייקים שהתקבלו:
    14,409
    מין:
    זכר
    @G.B7
    קודם כל לאבד יתרון 3 זה דבר שיכול לקרות בכדורגל. אתה מגיע למשחק במחשבה שהעליה כבר בכיס שלך, ואז היריבה שמה 2 גולים בשלב מוקדם, אתה מתחיל להתערער, אתה מתחיל להכנס לפאניקה, ואז מפה ועד רביעיה/חמישיה/שישיה הדרך קצרה. תקרא לזה קריסה מנטלית, אבל זה קרה כאמור לקבוצות הרבה יותר גדולות ממכבי. זה קרה לאולימפיאקוס עצמה כשחיפה של בכר הגיעה לשחק אצלה. זה חלק מהכדורגל.

    עכשיו, אם מכבי היתה מאבדת יתרון 3 נגד קבוצה ברמתה או נחותה ממנה זה היה באמת כשלון קולוסאלי. לעשות את זה מול קבוצה הרבה יותר עשירה ואיכותית ממך זה הרבה פחות פארסה, בטח כשמדובר בקבוצה שזכתה במפעל.

    המשפט האחרון שלך קצת תלוש מהמציאות. זה שחיפה ומכבי ידעו לתת פייט לפיורנטינה ואולימפיאקוס לא אומר שהן ברמתן, אלא שהן פשוט התעלו לערב אחד. במקרה של חיפה זה התעלות של שחקן מסויים שמהקיץ כבר לא ישחק אצלה.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏30/5/24
  11. G.B7 ירוק עולה

    הצטרף ב:
    ‏22/8/09
    הודעות:
    3,379
    לייקים שהתקבלו:
    1,622
    מין:
    זכר
    @DRORIKO
    לגבי הפסקה הראשונה- זה חד משמעית יכול לקרות בכדורגל, אבל זה שזה קרה בעבר וזה קורה לא אומר שזה לא כישלון או "פאדיחה".
    לגבי הפסקה השנייה- גם להפסיד 1-0 הכי משעמם ורגיל בעולם לקבוצה נחותה (סנטה קולומה) זה פאדיחה, אבל גם להפסיד 6-1 לאולימפיאקוס (זה גם לאבד יתרון 3, גם להגיע לקריסה מנטלית, גם לקבל 6), לגבי העשירה והאיכותית גם את זה אני לוקח בערבון מוגבל כי לא מדובר על ריאל מדריד, אלא בקבוצה שקבוצות ישראליות ניצחו ובע"ה ינצחו בעתיד באחוזים מאוד מאוד טובים, ואם היוונים האלה כל כך איכותיים הם לא היו מקבלים 4 במשחק הראשון מיריבה כל כך נחותה וענייה.
    אם הם היו מודחים בצורה שגרתית זה חד משמעית לגיטימי אבל זה הייתה הדחה שמלווה בקריסה, איבוד 3 שערים, לקבל 6 בראש, אז הופך את העניין לפחות משהו שאפשר לעבור איתו על סדר היום, גם מול אולימפיאקוס האיכותית


    אפשר לתת את הדוגמה ההפוכה, סליחה שאני הולך מעל עשור אחורה, תמיד ראינו מהצד שלנו ששמח מאוד על הישג מעולה אבל גם אקטובה עשתה פאדיחה גדולה שהובילה 3-0 בדקה 20 והמשחק נגמר 4-3 לנו. וכן היא קבוצה נחותה ביחס למכבי חיפה.

    לגבי הפסקה ה-3 אני לא טענתי שמכבי חיפה ברמה של פיורנטינה, היא אכן שלטה במשחקים והייתה איכותית יותר ובצורה משמעותית, אבל אני חושב שזה לא רק "התעלות של ערב אחד" ועשינו להם חיים קשים.
     
  12. DRORIKO Member

    הצטרף ב:
    ‏3/5/15
    הודעות:
    62,790
    לייקים שהתקבלו:
    14,409
    מין:
    זכר
    @G.B7
    מה שקרה במשחק הראשון זה משחק בלהות של אולימפיאקוס לצד משחק ענק של מכבי, המשחק השני יותר מייצג את יחסי הכוחות. אני לא אומר שהפער ביניהם הוא 5 גולים, אבל אולימפיאקוס משמעותית טובה יותר. איך אני יודע את זה? כי היא ניצחה באותו טורניר את פיורנטינה, אסון וילה ופנרבחצ׳ה. מכבי רק יכולה לחלום על כזאת סריה.
     
  13. G.B7 ירוק עולה

    הצטרף ב:
    ‏22/8/09
    הודעות:
    3,379
    לייקים שהתקבלו:
    1,622
    מין:
    זכר
    אין בעיה אם זה אני אפילו מסכים, אולימפיאקוס קבוצה איכותית יותר אבל אני יכול גם להגיד שבמשחק השני ת"א היו במשחק בלהות והיוונים היו במשחק מעולה. שורה תחתונה זה יכול לקרות וזה קרה וכנראה יקרה עוד בעתיד, אבל זה לא אומר שמה שהיה שם לא "כישלון".


    גם שחיפה נפגשה עם בנפיקה במחזור האחרון במחצית היה 1-1 אבל זה לא מנע קריסה של עוד 5 שערים וזה גם היה לא נעים בשום צורה, ואין בכלל מקום להשוואה בין האיכות של בנפיקה לזו של אולימפיאקוס.
    לקבל 6 בסמי עופר מול יריבה פסיכית כזו זה גם "כישלון" קטן (לא יודע אם המילה כישלון מתאימה אבל בהחלט לא כיף לקבל 6), למרות תחושת הגאווה העצומה שהייתי שרוי בה בסוף המשחק על כל החוויה האדירה הזו שנקראת ליגת האלופות ועל המוקדמות + 4 משחקים ראשונים פשוט מדהימים של מכבי שלי.
     
  14. גלצ Member

    הצטרף ב:
    ‏7/3/19
    הודעות:
    3,246
    לייקים שהתקבלו:
    654
    מין:
    זכר
    אני חושב שזה איפשהו באמצע.
    אולימפיאקוס (וגם פאוק ואאק) העונה טובות יותר מכל קבוצה ישראלית. קבוצה ישראלית לא תעשה אף פעם מה שאולימפיאקוס עשתה העונה במפעל.
    אבל לא מקבל את זה שמנצחים בחוץ 4:1 ומפסידים אחר כך 6:1. מכבי תא הייתה זוועה במשחק הזה וכל הביקורות עליה היו מוצדקות וזו בהחלט הייתה פשלה ענקית , מכבי גם התבטלה זה לא שהיא הפסידה מחוסר מזל. העובדה שלי אישית זה הרס את העונה הטובה בסך הכל של מכבי תא במפעל עד השלב הזה אומרת הכל.

    אגב יוון דפקה את דנמרק שירדה למקום ה16,
    יוון סיימה איכשהו במקום ה14 בסוף,
    ישראל רק במקום 17.
     
    G.B7 אוהב/ת את זה.
  15. DRORIKO Member

    הצטרף ב:
    ‏3/5/15
    הודעות:
    62,790
    לייקים שהתקבלו:
    14,409
    מין:
    זכר
    קודם כל בזמן אמת גם אני חשבתי שזה פשלה ענקית. אפילו כתבתי בהומור שזה מספק חומר לאוהדי חיפה והפועל ל-20 שנים הבאות. עכשיו אני מסכים שמכבי היתה יכולה לעשות יותר במשחק הזה, בראש ובראשונה לא לקרוס מנטלית, אבל בדיעבד זה הרבה פחות פאדיחה מאשר בזמן אמת.

    להרוס את העונה האירופית? לא רלבנטי. הלחם והחמאה של מכבי תל אביב(ושל מכבי חיפה) זה הליגה. ברגע שהקבוצה לקחה אליפות לאף אחד מהאוהדים שלה לא אכפת מה היה חודשיים לפני. חוץ מזה ששמינית גמר קונפרנס זה עדיין הישג יפה(שגם עוזר בדירוג).
     
מצב נושא:
הנושא נעול.