המחזור ה-6: באיירן מינכן מתארחת בפלטינס ארינה

הנושא בפורום 'פורום כדורגל גרמני' פורסם ע"י Yotam, ‏16/9/11.

  1. Andrei Kanchelskis Member

    הצטרף ב:
    ‏28/5/09
    הודעות:
    4,351
    לייקים שהתקבלו:
    398
    לא מפתיע ת''אמת דורטמונד מצטרפת להרבה קבוצות ב-13 העונות האחרונות שתפסו טרמפ על עונה לא טובה של באיירן אבל לא היה להן את הכלים כדי להמשיך בהצלחה.
     
  2. Yotam Member

    הצטרף ב:
    ‏25/7/09
    הודעות:
    1,371
    לייקים שהתקבלו:
    0
    מה שאמרת יכול להכנס לספר המזלות, ולא לתיאור האמיתי. לדעתי לדורטמונד יש את הכלים הנחוצים והיא מתמודדת די טוב בבעיות שסובבות אותה. המשחק היום צריך לזעזע את המערכת ואת השחקנים כי לא יכול להיות שהשאננות תופיע פתאום אצל השחקנים. המקרה עוד לא אבוד שכן לוח המשחקים לקרוב מפגיש אותנו למשחקים פשוטים.
    במשחק היום השאננות ניכרת במיוחד אצל סובוטיץ' שכן שני הגולים היו משחקנים שהוא שמר עליהם, לא כולל הנגיחה למשקוף שגם במקרה הזה הוא היה צריך לשמור על אותו שחקן. עד שבאריוס לא משחק האופציה היחידה לדעתי כדי להחליף את לבנדובסרי יהיה פריסיץ' במידה שהוא יחזור לימיו הגדולים אשתקד. יש שמועות חזקות בגרמניה שמנואל שמידבך מהאנובר מועמד לדורטמונד, תחושות חזקות שהוא יחזק את דורטמונד, החוזה שלו מסתיים בעונה הנוכחית.
     
  3. cazzo Il Capocuoco

    הצטרף ב:
    ‏28/8/04
    הודעות:
    13,083
    לייקים שהתקבלו:
    827
    ראיתי גם את הברד של אתמול בבוואריה וגם את המשחק הדרמטי היום בהאנובר. אין מה להשוות, משחק אחד די מונוטוני, נירנברג תמיד עם הכדור אך חסרת יצירתיות. במחצית השנייה זה נראה שאם לא יהיה עוד מצב נייח (ממנו השער הגיע בנגיחה) או עוד הרמה מוצלחת של אחד המגנים (בעיקר צ'אנדלר אני חושב), זה לא ייגמר בניצחון. ורדר ברמן עוד צריכה להוכיח שבאמת שיש שיפור בהגנה, כי המשחק הזה לא שיכנע אותי לגמרי.

    היום דורטמונד עם התסמינים האופיינים לאלופה הכנראה יוצאת. כאלה משחקים אסור לסיים בתיקו ובטח שלא בהפסד. מיותר למדי.
     
  4. Andrei Kanchelskis Member

    הצטרף ב:
    ‏28/5/09
    הודעות:
    4,351
    לייקים שהתקבלו:
    398
    הבונדסליגה היא ליגה מצחיקה מהסיבה הפשוטה- אין לבאיירן שוב יריבה אמיתית על התואר לאורך זמן והכוונה היא לא לעכשיו אלא לכל 13 העונות האחרונות בהן שום יריבה לא מסכנת אותה לאורך זמן ואין פה שום ניצנים ליריבות רציניות ואמיתיות שהיו לבאיירן בעבר כמו מנשנגלדבאך בשנות ה-70 או דורטמונד באמצע שנות ה-90.

    בכל עונה לא טובה מקרית של באיירן פורצת לאוויר העולם קבוצה תורנית אחרת שאין לה בכלל מסורת של מאבקים על אליפות, הקבוצה הזו זוכה באליפות אבל מיד לאחריה נעלמת ממאבקי האליפות כאילו לא הייתה. לא יודע מה הסיבה האמיתית לנפילה המהירה של הקבוצות הללו אולי זו תחושת השאננות שמחזירה אותן מהר לקרקע או שאולי זו בעצם באיירן שברגע שבה היא מאבדת אליפות היא ישר דואגת להחליש את הליגה ולקנות שחקנים מובילים ממנה כולל מהקבוצה שלקחה אליפות וככה קורה כל הזמן שבאיירן חוזרת להיות אלופה שנה או שנתיים ואז שוב צצה לה קבוצה שמנצלת תחושת שובע ושאננות אצל הבווארים וככה חוזר על עצמו התקליט כבר 13 שנים ברציפות...

    המסקנה הברורה היחידה שכן יש לי היא שלאף קבוצה בבונדלסליגה אין יכולת כלכלית להתמודד מול באיירן....
     
  5. Zico Member

    הצטרף ב:
    ‏17/2/05
    הודעות:
    169
    לייקים שהתקבלו:
    0
    יש משהו במה שאתה אומר, אבל זה לא הופך את הליגה למצחיקה.
    הבעיה עמוק יותר מזה ומכליללה מספר סיבות כמו היכולת האקנומית של באיירן שאף קבוצה בליגה לא יכולה לשתוות אליה, חוסר יציבות מנהלתית של הקבוצות לגבש אסטרטגיה ארוכת טווח שיכולה לאפשר להן להתמודד עם הכלים הקיימים בבאיירן וכו.
    לדורטמונד לדעתי כן יש את הכלים וגם את היכולת, יש לה סגל מצויין, מאמן לא רע (שלפחות לליגה מספיק) ובעיקר את היכולת בזכות הקהל העצום שלה כן לרשום הצלחות גדולות ולעשות לבאיירן את המוות כל שנה.
    גם לברקוזן יכולה, רודי פלר עושה שם עבודה גדולה, אבל גם הוא לא מושלם וצריך לדאוג שהקבוצה שלו תשמור על תחרותיות.
    ברמן איבדה מהיכולת המרתיעה שלה בשנים האחרונות, הם צריכים בניה מהיסוד והם התחילו בזה השנה, אבל התוצאות יגיעו אולי בשנים הבאות.

    אפקט היויו הזה יעלם רק אם באיירן תחלש או אחד היריבות שלה יצליחו עם אסטרטגית ארוכת טווח להשיג תוצאות.
     
  6. Andrei Kanchelskis Member

    הצטרף ב:
    ‏28/5/09
    הודעות:
    4,351
    לייקים שהתקבלו:
    398
    אסטרגייה ובנייה לטווח ארוך לא מספיקה כשהיכולת הכלכלית לא מגיעה לרבע מזו של באיירן וגרוע מיזה של קבוצות עשירות שבאות מאנגליה וספרד שתמיד יהיו בעדיפות ראשונה עבור כוכבים נוצצים הרבה יותר מהבונדסליגה.

    קבוצות שרוצות לסכן את באיירן צריכות שיהיה להן הרבה כסף חד וחלק! ככה הן יוכלו להשאיר אצלן כוכבים שלא יתפתו לברוח ישר לבאיירן או לקבוצה עשירה מאנגליה או מספרד וככה אפשר באמת יהיה לבנות קבוצה לטווח רחוק וליצור תחרותיות אמיתית בליגה.

    מה שקורה בגרמניה הוא מגוחך למדי- קבוצה שהיא אינה מעצמה כלכלית ומבליטה בשורותיה כוכבים עם עתיד זוהר נאצלת לאבד אותם לבאיירן שלא יכולה להביא לשורותיה מגה סטארים מקבוצות עשירות באנגליה,ספרד ואפילו איטליה:
    מי שהבין את מה שכתוב יכול להסיק שגם באיירן נפגעת מכך ששאר הקבוצות בבונדסליגה אינן יכולות להשאיר אצלן כוכבים ובטח שלא לאתגר אותן לבוא אליהן מקבוצות חזקות מליגות אחרות. הבונדסליגה היא לגמריי לא ליגה חלשה לא מקצועית וכלכלית ובכל זאת היא נחשבת לליגה שמרובה בקבוצות בינוניות מה שיוצר בה חוסר עניין עבור מגה סטארים ולכן כוכבים גדולים שמשחקים לדוגמא במנצ'סטר יונייטד או בארסה בחיים לא יגיעו אליה גם לא לבאיירן למרות מה שהיא...
     
  7. nfcb משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏22/1/06
    הודעות:
    9,449
    לייקים שהתקבלו:
    502
    גם העובדות לא נכונות והמסקנות אפילו עוד פחות (בשתי ההודעות שלך).
    גם מעניין למה דווקא 13 שנים ולא 14 או 23 או כמו שדווקא מקובל מספר עגול של שנים 10. אבל אני דיי יודע מאיפה הגיע דווקא המספר הזה.
    ואם בזה לא דיי, הרי שמהעובדות והמסקנות עולה שאתה ממש אבל ממש לא מכיר ולא עוקב אחרי הליגה הגרמנית.

    נתחיל בזה. שבאיירן לא קונה שחקנים מאף אחד כדי להחליש אותו ובטח לא מהאלופה. להיפך. באיירן מייצרת לשאר הקבוצות הרבה יותר שחקנים ממה שהיא קונה. גם בעונה זו באיירן לא קנתה אפילו שחקן אחד מהאלופה. גם מהאלופה הקודמת וולפסבורג באיירן לא קנתה אף שחקן בעונה שלאחר מכן, גם מהאלופה שלפניה (שטוטגרט) באיירן אל קנתה אף שחקן לאחר עונת האליפות וגם מהאלופה שלפניה (ברמן) ואם תרצה תבדוק גם לא משתי האלופות שלפני כן. יותר מזה, בקייץ האחרון באיירן קנתה בסה"כ שחקן אחד מהבונדסליגה (ושיחררה חמישה לקבוצות אחרות בליגה) בקייץ הקודם אפילו לא אחד ובזה שלפני כן, עונת הקניות הגדולה באו שניים מתוך הליגה, אחד בכסף והשני בחינם כי החוזה שלו הסתיים.
    מי שעוקב אחרי הכדורגל הגרמני היה יודע את זה טוב מאוד.

    שנית ולליגה עצמה. דווקא לבאיירן יש הכי הרבה יריבות מאשר לכל אחת מהקבוצות השולטות בליגות הבכירות באירופה. אם נסתכל, באנגליה, למשל, מנצ'סטר זכתה ב - 8 אליפויות ושאר ה - 5 התחלק רק בין שתיים אחרות. בספרד, ריאל וברצלונה זכו ביחד ב - 10 אליפויות ובעוד 3 אליפויות זכו שתי קבוצות אחרות שאחת מהן בכלל כבר בליגה השניה. לעומת זאת באיירן אמנם זכו ב - 8 אליפויות, אבל ב - 5 האחרות זכו 4 קבוצות שונות. לא זו אף זו, שבאנגליה באותן 13 השנים יצרה מנצ'סטר פעמיים רצף של 3 אליפויות וצ'לסי זכו פעמיים ברצף הרי שבספרד יצרה ברצלונה רצף של שלוש אליפויות ורצף של שתיים וגם ריאל עשתה רצף של שניים כששתיהן למעשה זוכות בכל 7 האליפויות האחרונות. לעומת זאת, באותן 13 השנים רק באיירן הצליחה ליצור רצף של 3 ורצף של שניים, כאשר כמובן אם היינו בוחרים רק 10 שנים אז לבאיירן יש רק רצף אחד של שתי אליפויות ובאותו הרצף של 3 אליפויות הנזכר בשתיי מתוכן (ברצף) באיירן זכתה במחזור האחרון בלבד (פעם בגלל יחס שערים ופעם בהפרש של נקודה, כאשר אם היו אותן מספר נקודות היא הייתה מפסידה את האליפות כי יחס השערים שלה היה פחות טוב). כלומר, שבשתי הליגות האחרות כשקבוצה חזקה היא עושה את זה לכמה שנים ואין לה שום מתחרות.
    לזה עוד צריך להוסיף שבנוסף לאותן 4 אלופות שונות, הרי שאת שתי האליפויות של הדקה ה - 90 באיירן לקחה משתי קבוצות אחרות שאינן בין אותן 4 אלופות שונות. כלומר שלמעשה היו לפחות 6 מתחרות צמודות מאוד על התארים האלה בגרמניה באותן 13 השנה. מה שממש אי אפשר להגיד על ספרד או אנגליה.
    מי שעוקב אחרי הכדורגל הגרמני היה יודע את זה טוב מאוד.

    גם העניין שכל קבוצה שמתחרה בבאיירן או חס ושלום לוקחת אליפות, צונחת בשנה אחריה גם היא לא לגמרי נכונה. אמת, בשנתיים האחרונות קבוצות הצמרת המסורתיות נחלשו. אבל זה רק בשנתיים אלו וגם זה לא לגמרי. אם תבדוק, תראה שברמן ושאלקה רשמו לא מעט הופעות בליגת האלופות בשנים האחרונות ואפילו ברציפות וגם שטוטגרט ולברקוזן הן חברות קבועות בצמרת היותר או פחות גבוה ומגיעות לאירופה. נכון, יותר קשה לקבוצות גרמניות לשמור על מקום של קבע בליגת האלופות, אבל זה בגלל שהליגה הזו שולחת רק 3 נציגות.
    מי שעוקב אחרי הכדורגל הגרמני היה יודע גם את זה.

    נכון, לליגה הגרמנית יש לא מעט בעיות, אבל רובן כבר מאחוריה. המשבר הכלכלי הגדול פגע רק בליגה הגרמנית ובאיטלקית בעוד שעל אנגליה וספרד הוא פסח. אבל הם מתחילים להרגיש אותו עכשיו. המשבר הזה שכמובן פגע יותר ביכולת של הקבוצות הבכירות (למעט באיירן) להתמודד באירופה ובחלקן (דורטמונד למשל) אפילו להתמודד בצמרת הגבוהה של הליגה אבל הקבוצות והליגה הגרמנית הפנימו את הלקחים של המשבר ולומדות להתמוד איתו (חלקן יותר טוב חלקן הקטן (המבורג) פחות טוב).
    הליגה הגרמנית אף פעם אף פעם לא משכה את הכוכבים הגדולים של העולם. והיא לא עושה את זה גם היום. ומהרבה סיבות. אחת מהן היא תדמית למדינה ולליגה, השניה היא מזג אוויר והמשמעותית ביותר היא כסף (שנובע בין השאר ממיסוי). מה ששחקן בקבוצת אמצע טבלה באנגליה מרוויח מעטים מאוד, מרוויחים בגרמניה. מה ששחקנים מהשורה השניה והשלישית בברצלונה או ריאל מרוויח אין כמעט שחקנים בגרמניה שמרווחים. יותר מזה שחקנים בקבוצות הבינוניות של ספרד מרוויחים לפעמים כמו שחקנים בקבוצות הבכירות של הליגה הגרמנית ואפילו של באיירן.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏19/9/11
  8. Der Rotbart Member

    הצטרף ב:
    ‏1/8/11
    הודעות:
    1,014
    לייקים שהתקבלו:
    2
    מחזק את ידייך!

    וכצפוי - אם כי אולי קצת מהר מהצפוי - המבורג זרקו את מיכאל אונינג.