המחזור ה-33 לעונת 2021/22 ב-SerieA:: ׳או׳טי רום פה מזון׳ (קראולית)

הנושא בפורום 'פורום כדורגל איטלקי' פורסם ע"י uri, ‏16/4/22.

  1. EO11 בפה אליל היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏10/4/10
    הודעות:
    16,050
    לייקים שהתקבלו:
    7,117
    אתמול אף אחד מהם לא ראה דקה, אז הוא גם לא "חייב" לשחק איתם.
     
  2. Un bombón משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏5/4/06
    הודעות:
    12,685
    לייקים שהתקבלו:
    3,725
    ולא אתמול? הוא "חייב" לשחק בכל פעם שלוזאנו לא כשיר או מחליף בצד השני. נכון להיום יש לו יותר דקות מללוזאנו.

    זה מרגיש כאילו כל אחד מנסה להיתפס על המילה השולית ביותר בהודעה בתקווה שזה איכשהו יתחבר, במאמץ קולקטיבי, לטיעון נגדי סביר.
     
  3. DRORIKO Member

    הצטרף ב:
    ‏3/5/15
    הודעות:
    61,688
    לייקים שהתקבלו:
    14,312
    מין:
    זכר
    אף אחד לא נגדך
     
  4. EO11 בפה אליל היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏10/4/10
    הודעות:
    16,050
    לייקים שהתקבלו:
    7,117
    אף אחד לא נגדך ואין צורך להשתמש בניסוחים מתנשאים כדי להתגונן מול טענות נגד.

    אני חושב שזה דיון עקר לגמריי כי אני בדעה שהרשימה שרשמת היו מקבלים דקות משחק משמעותיות בכל קבוצה שהיא לא הטופ 6 (אולי חוץ מפטאניה) ואתה חושב שלא. זה לג'יט וזה לג'יט ואין באמת דרך להתווכח על זה.

    רק נזכור שפיולי נותן עונה נפלאה עם אלכסיס סלמייקרס, ג'וניור מסיאס וקרוניץ' כשחקני סגל לגיטימיים. הם למשל, כאינדבידואלים, לא שווים הרבה לדעתי.
     
  5. DRORIKO Member

    הצטרף ב:
    ‏3/5/15
    הודעות:
    61,688
    לייקים שהתקבלו:
    14,312
    מין:
    זכר
    גם לא מבין איפה הבעיה עם פוליטאנו. הוא לא שחקן טופ בליגה אבל דפינטלי טוב יותר מברנרדסקי/קולוסבסקי גרסת יובה.
     
  6. itzik.miro Member

    הצטרף ב:
    ‏21/10/14
    הודעות:
    5,431
    לייקים שהתקבלו:
    1,619
    מין:
    זכר
    מברנה חד משמעית. קולוסבסקי לא קיבל מספיק צ'אנסים מאלגרי.

    Sent from my SM-N970F using Tapatalk
     
  7. Un bombón משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏5/4/06
    הודעות:
    12,685
    לייקים שהתקבלו:
    3,725
    לא כתבתי שום דבר על "נגדי", אלא שהטיעונים הנגדיים מתמקדים בלגרד את הטפל. אין מה להתגונן מהשוואות מיותרות לפרמייר ליג או ש"פוליטאנו לא שיחק אתמול" כשהוא, כשחקן גיבוי, צובר לאורך העונה יותר דקות משחקן ההרכב בעמדה שלו. זה לא מחזק שום טיעון.

    גם אם יש איזשהו שחקן ספסל שאתה מעריך יותר ממני, הנקודה היא שאותו שחקן ספסל, ממלא תפקיד של שחקן הרבה יותר בכיר. צמד הקישור, מרכז ההגנה ואחד האגפים משוחקים לאורך כל העונה עם שחקנים משניים וnobodies שקודמו (די בהצלחה) על ידי ספאלטי עצמו.

    במה שונה ה"עונה הנפלאה" של פיולי מזו של ספאלטי? איך אחד מקבל מחמאות ולשני דוחפים סיסמאות על דליים ומנטליות כשהעונה שלהם כמעט זהה?

    גם אם לדעתך לספאלטי יש יתרון איכותי בהתקפה (מניח שפרט ללאאו), לפיולי שמאמן את מילאן כבר שנה שלישית יש אותו בכל שאר העמדות. לשניהם מגיע קרדיט כשהם משיגים תוצאות עם רומאניולי וגאביה לאחר פציעות של קאייר וטומורי, או עם חואן ז'סוס ורחמאני* לאחר אליפות אפריקה של קוליבאלי ובעיות הכשירות של מנולאס.

    *לפני שגם זה נגרר ל"רחמאני מצויין, מה הבעיה איתו?", מדובר בעוד דוגמה לשחקן גיבוי שקודם על ידי ספאלטי לאחר שלא קיבל מענה במרקאטו הקיץ.
     
    Mamadu אוהב/ת את זה.
  8. EO11 בפה אליל היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏10/4/10
    הודעות:
    16,050
    לייקים שהתקבלו:
    7,117
    @Un bombón

    אז אני חושב שאתה מתבלבל. אם יש פה אחד שחושב שספאלטי לא עושה עבודה נהדרת העונה, אז אין לו מושג. הכי פשוט שיש. ראינו את הקבוצה הזאת תחת גאטוסו ויש פערים תהומיים באיכות, זה לא במקרה. ספאלטי מאמן כדורגל טוב ולא חושב שיש פה מישהו שאמר אחרת.

    אבל ספאלטי, בדומה לפיולי ואינזאגי, נוטה לפשל במאני טיים. המאזן שלו במשחקים מכריעים, בין אם בגביע, בליגה או במסגרת אירופאית, לגמריי לרעתו. למה זה קורה? לא יודע, אבל באינטר לפחות, הוא שידר לחץ אטומי במשחקים האלה וזה בא לידי ביטוי גם בניהול משחק קטסטרופלי. אני לא חושב שפיולי או אינזאגי טובים ממנו בפרמטר הזה וגם אם כן, לא בהרבה ובמיוחד לא בקביעות אלא במקרים אחדים.

    אז למה פיולי מקבל מחמאות וספאלטי פחות? כי לדעתי (וכנראה לדעת אחרים כאן), הסגל של ספאלטי טוב משמעותית מהסגל של פיולי. ספאלטי קצת אובר אצ'יבר, פיולי הרבה וכבר כמה שנים. כמובן שככל שהשנים עוברות זה נעשה קל יותר, אבל עדיין, הסגל של פיולי לא שווה מאבק על תואר מול אינטר והוא עושה את זה.
     
    DeRossi16, DRORIKO ו-itzik.miro אוהבים את זה.
  9. Un bombón משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏5/4/06
    הודעות:
    12,685
    לייקים שהתקבלו:
    3,725
    תשים לב מה משותף לכל מפשלי המאני טיים האלה. הם תמיד מגיעים מאנדרדוגז עם סגלים חסרים. האובראצ'יבינג הופך במהלך העונה למובן מאליו וכאשר מגיע ה"מאני טיים" והקבוצה לא לוקחת את התואר מהפייבוריטית, עולם המושגים מצטמצם ל"תירוצים", "בעטו בדלי" ו"מנטליות". גם במקרים שהמאמן סוחט מהסגל שלו הרבה יותר מהמצופה (לפחות בתחילת העונה) ויש כמות מספקת של אירועים אובייקטיבים שלא מאפשרים (פיזית) לקבוצה לשמור על יכולת זהה עד המחזור האחרון של העונה.

    "טוב משמעותית" איפה?

    שוער? מילאן.
    מגנים? מילאן. אפילו די לורנצו לא קיים יותר ב"מאני טיים" בגלל הפציעה.
    בלמים? קוליבאלי טוב מטומורי אך המחסור במחליף + אליפות אפריקה גורם גם לו להגיע לסוף העונה עם הלשון בחוץ. גם כאן, הקאדר השלם (איכות וכמות) הוא לטובת מילאן. חואן פאקינג ז'סוס הוא הבלם השלישי של נאפולי. בלם רביעי אין.
    מרכז הקישור? טונאלי, בנאסר, קסייה >>>> דאם (שסיים את העונה כבר בתחילתה), פביאן, לובוטקה, אנגוויסה (ובאין ברירה גם אלמאס). יש שיגידו שהראש של קסייה נמצא בקבוצה הבאה שלו, אך המציאות היא שפביאן נמצא באותו מצב. הוא סירב לחוזה חדש בדיוק כמו קסייה. השאלה היחידה היא האם נאפולי תקבל עליו איזושהי תמורה או שגם הוא יעזוב בחינם.
    השלישיה מתחת לחלוץ? כמו עם מרכז ההגנה רק הפוך. השחקן הטוב ביותר משחק במילאן אך הקאדר המלא של נאפולי טוב יותר. גם אם אף אחד שם לא שומר על אותה הרמה לאורך זמן, לפחות על הנייר, הם עדיין טובים יותר.
    חלוץ? אוסימן הוא כמובן נכס הרבה יותר גדול מג'ירו. עם זאת, מבחינת יכולת נטו, העונה הייתי בוחר בג'ירו.

    אני רואה רק אזור אחד בו לנאפולי יש יתרון על מילאן, וגם שם יש חוסר יציבות מאוד בולט שמוריד את רף הציפיות למינימום.
     
  10. EO11 בפה אליל היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏10/4/10
    הודעות:
    16,050
    לייקים שהתקבלו:
    7,117
    פיולי שיפר שחקנים רבים במילאן. אני לא בדעה שז'ואן ז'סוס נופל מקאלולו, אני לא חושב שקלאבריה מגן כל כך טוב, כנל לגביי הקישור וההתקפה. אני בספק גדול אם הם יציגו יכולת דומה בקבוצה אחרת שהיא לא הקולקטיב של מילאן (אגב, איפה זילינסקי בהשוואה?) מעטים השחקנים שהייתי לוקח לנאפולי ממילאן וזה תקף לכל עמדה. שוב, זו דעתך וזו דעתי, אין דרך לשנות את זה וכל אחד יכול להציג את זה אחרת.

    המשותף לכולם זה שהם דווקא קורסים ברגעים שהם פייבוריטים. כמו אינזאגי שחירב את הדרבי בליגה כשהיה עם פער 10 פוטנציאלי בפסגה, כמו פיולי שלא הצליח לחזור מהפגרה כמו שצריך, כמו ספלאטי שברגעי יתרון במשחקים חשובים לאינטר, איבד את הראש עם חילופים כמו דאלברט וסאנטון, או ברמת המאקרו הצליח לחרב עונות יחסית רגועות ולהביא למתח והתקפי לב במחזורים האחרונים. יש להם נטיה לאבד את הראש במאני טיים וזה דפוס שדי חוזר על עצמו.
     
    itzik.miro אוהב/ת את זה.
  11. Un bombón משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏5/4/06
    הודעות:
    12,685
    לייקים שהתקבלו:
    3,725
    עולה בבירור על דיאז, כפי שגם לוזאנו עולה על אגף ימין של מילאן (לא כי הוא ברמה של לאאו שיכול לנצח משחקים לבדו, אלא כי העמדה הזו במילאן פשוט חלשה ביותר).

    שני אלה + קוליבאלי הם היתרון של נאפולי. 8 העמדות האחרות, הן של מילאן. עומק (איכותי), אין לאף אחת מהקבוצות.

    אין לי מה להוסיף על הפסקה השניה כי זה פשוט סובייקטיבי מדי. אני כן שם לב להתעסקות מוגזמת מצד האוהדים בחילופים (AKA "ניהול משחק") עם מידע אפסי ביחס למאמן ברגע החילוף. "למה הוא הוציא את X שהיה הכי טוב על המגרש"? "כי עייף", זו רק דוגמה אחת לעשרות תסריטים בהם אין אפשרות להבין את הסיטואציה מהכורסא.

    יש עניין נוסף של הכנסת שחקן הגנה בדקות הסיום במטרה לשמור על היתרון. זה קרה שלשום כשספאלטי הוציא את אינסיניה בדקה 84 והכניס את ז'סוס במקומו. לאחר מס' דקות הגיע שער השיוויון. זה נראה לרעתו, אבל ב80% מהמקרים (כשמדובר בתגובה לחילוף התקפי של היריבה), מהלך כזה שומר על התוצאה. אז נשאלת השאלה, אם אתה מאמן, היית בוחר בהחלטה שמניבה 20% הצלחה?
     
  12. EO11 בפה אליל היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏10/4/10
    הודעות:
    16,050
    לייקים שהתקבלו:
    7,117
    הבעיה היא לא רק באופי החילוף, אלא גם במי שנכנס. כשספאלטי מכניס את סאנטון/דאלברט שקיבלו פירורי דקות בשלושה חודשים שלפניי (ובדכ פירורי דקות = רמת האמון של המאמן בשחקנים) במשחקים המכריעים של העונה, אז כן, אני אתפוס את זה כצעד של חירפון ולא צעד מקצועי. אין שום סיבה ששחקן שלא האמנת בו במשחקים שלפניי, יהיה המושיע שלך במאני טיים.

    ואני חושב שחילוף הגנתי כצעד לשמור על יתרון זה צעד שהוא לאו דווקא בהכרח יניב תוצאות חיוביות, הכל תלוי בהתאם לאופי המשחק וכיצד הוא התפתח. ברגעים שאצטרך לשמור על יתרון, הראשונים שאכניס יהיו שחקנים שיודעים לשמור על הכדור, בין אם בהנעה או בהחזקה שלו. כשהכדור אצלך, אתה לא סופג. פשוט מאוד.
     
  13. SerieA Il Capitano

    הצטרף ב:
    ‏24/3/09
    הודעות:
    6,853
    לייקים שהתקבלו:
    2,349
    מין:
    זכר
    החילוף של סאנטון בזמנו מול יובנטוס... זה פשוט מאסטר פיס של כישלון בדיוק כשהיה צריך יכולת אימון וניהול משחק.

    קובי, מהדברים שלך אני מבין שאינך מאמין כלל בניהול משחק. נכון?
     
  14. Un bombón משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏5/4/06
    הודעות:
    12,685
    לייקים שהתקבלו:
    3,725
    פאקינג סימונה ורדי!! איזה ניצחון ענק@!

    7 נקודות מסמפ. 6 מקליארי. 5 מחזורים לסיום, ומשחק חסר אחד. דרבי דלה לנטרנה בסריה בי עדיין אפשרי.

    פחות מההכנה השבועית ומצב הכשירות (פיזי ומנטלי) של השחקנים, אבל זה בהחלט אלמנט חשוב בכדורגל. אני רואה הרבה שינוים טקטיים והדרכה אישית מהספסל לאורך משחקים (אפילו משחקנים שירדו מהמגרש ומנסים לכוון\לעודד את אלה שנשארו לשחק). זה ניהול משחק. חילופים זה חלק קטן שמוכל בו. למדוד מאמנים על סמך חילופים, או למדוד חילופים בפרט עם מידע אפסי על מצבם הרגעי של השחקנים זה בהחלט משהו שאינני מאמין בו.
     
  15. yonmu Member

    הצטרף ב:
    ‏28/6/07
    הודעות:
    10,201
    לייקים שהתקבלו:
    2,559
    המבחן למאמן צריך להיות ביחס להערכת הסגל בתחילת העונה (ובשקלול פציעות באמצע העונה).

    לגבי מרכז ההגנה: יש את טומורי בנוסף לרומניולי הסביר וגאביה הפוטנציאל-סביר, אבל קיאר גמר את העונה מוקדם ואת קלולו פיולי בנה בעצמו.
    לגבי ההתקפה: מרגיש לי שלאאו קצת אוברייטד כאן. יש משחקים שהוא גמר בעצמו יפה, אבל עדיין לא קרוב להיות מדובר באיזה שחקן התקפה סופר דומיננטי. הערך הגבוה שלו מגיע בגלל הגיל יותר מאשר בגלל הכשרון העכשווי שלו.

    אני לא מתווכח עם המסקנה שברמת הסגל מילאן עדיפה על נאפולי, אבל החולשה של מילאן ב4 העמדות הקדמיות קיצונית. למילאן יש (איכשהו) חלוץ סביר העונה לא בגלל שההנהלה שמה 50-100מ על השם החם באירופה, אלא בגלל מה שפיולי עושה כשהוא מנהל את זלטאן-זירו.

    בכל מקרה בסך הכל אני חושב שהבעיה האחרונה של צמרת הסריה היא מאמנים.
    פיולי וספאלטי (וגספריני ואיטליאנו) אובראצ'יברז מובהקים, על אינזאגי, מוריניו וסארי אפשר להתווכח, ורק אלגרי הוא אכזבה ברורה.