המחזור ה-20 בסרייה A - האלופה מגיעה לארטמיו פרנקי

הנושא בפורום 'פורום כדורגל איטלקי' פורסם ע"י Roma, ‏13/1/17.

  1. golding מנהלים

    הצטרף ב:
    ‏26/6/11
    הודעות:
    8,573
    לייקים שהתקבלו:
    3,635
    מדהים כמה קיצוניות קונטה מוציא ממך. אתה בכנות חושב שהוא גרינטה ותו לא?
     
  2. DRORIKO Member

    הצטרף ב:
    ‏3/5/15
    הודעות:
    61,214
    לייקים שהתקבלו:
    14,279
    מין:
    זכר
    אגב כמו יותם גם אני לא נופל ממה שקונטה עשה ביורו, אפשר לקרוא לזה הצלחה,אבל לא משהו הירואי כמו שהציגו בתקשורת הפופוליסטית. אז הוא ניצח את ספרד הזקנה והשבעה של דל בוסקה הזקן והשבע בעצמו, אז מה? גם ואן חאל עשה את זה והוא כבר כמה שנים לא רלבנטי כמאמן. אז הוא ניצח את בלגיה, אז מה? כל איטלקי בן 8 יגיד לך שלא משנה כמה מוכשרת היריבה שמולך,כל עוד עומד על הקוים שלה דחליל זה לא כזה סיפור לנצח אותה.
     
  3. Don Joan Roman Member

    הצטרף ב:
    ‏1/12/06
    הודעות:
    12,163
    לייקים שהתקבלו:
    907
    אני חושב שמה שקונטה עשה ביורו הוא מעורר הערכה והוא יפה מאוד ולא קל לעשייה עם דור מוגבל כמו שהיה לאיטליה, עם זאת זה בהחלט לא משהו יוצא דופן ביחס ליורו שהיה ובכלל.

    Sent from my m3 note using Tapatalk
     
  4. אלעד משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏26/11/11
    הודעות:
    14,234
    לייקים שהתקבלו:
    10,043
    מין:
    זכר
    איך אני אוהב שיותם מתעצבן. גדול.
     
    yonmu אוהב/ת את זה.
  5. DRORIKO Member

    הצטרף ב:
    ‏3/5/15
    הודעות:
    61,214
    לייקים שהתקבלו:
    14,279
    מין:
    זכר
    כמו שאמרתי קונטה הצליח ועשה עבודה טובה, אבל די הפריזו לגבי זה, זאת דעתי לפחות
     
    Don Joan Roman אוהב/ת את זה.
  6. Alta Tensione Member

    הצטרף ב:
    ‏26/5/12
    הודעות:
    2,220
    לייקים שהתקבלו:
    918
    הייתי בדעה של יותם לגבי קונטה עד מה שהוא עושה היום עם צלסי. קשה להמשיך לקרוא לו מאמן של רק גרינטה אחרי תוצאות כאלה. הוא מתפתח ולומד, בדיוק כמו אנגלוטי של אחרי עידן מילאן (מאמן שונה לחלוטין).
     
  7. ג'ורדן לאב אגדה משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏11/10/04
    הודעות:
    10,327
    לייקים שהתקבלו:
    2,033
    ממש לא. והיו לי מספיק הודעות כאן בפורום בעבר שהבהירו את זה. אני חושב שהוא מאמן טוב שהכריזמה וחלק מההצלחות שלו שנראות מרשימות מאוד אם אין קונטקסט מתאים הפכו אותו לאחד שתופסים ממנו כיותר טוב ממה שהוא באמת, או במילים אחרות - אוברייטד. זאת גם בעיה עקרונית שיש לי עם הקונספט הזה שלפיו טיפוסים כריזמטיים מקבלים יותר שבחים מטיפוסים אפורים בדיונים שאמורים להיות מקצועיים נטו. מביך מבחינת אלגרי כמה שהוא לא כריזמטי לעומת קונטה. האחרון סטייק 350 גרם חרוך וסקסי בעוד שאלגרי זה מצע של צנון מאודה. וזה משפיע. אוהדים מתחברים הרבה יותר בקלות לטיפוסים כמו קונטה וההתחברות הזאת גורמת להם לסוג של עיוורון קל כשזה נוגע למגרעות שלו, בעוד שלטיפוסים חסרי כריזמה אין ממש דרך "לחפות" על המגרעות שלהם וקל מאוד להתפס אליהם כשדברים פחות הולכים. זה בולט גם אצל שחקנים. שחקנים כמו אוזיל שמשחקים כדורגל "כריזמטי" יקבלו ביקורת שמסתכמת ב"היה לו משחק ממש רע" אם ישחקו לא טוב, בעוד שקשר אפור והגנתי יקבל ביקורות בסגנון של "איכס למה הוא מקבל בכלל הרכב הלוואי שימכרו אותו" אם ישחק לא טוב. תסתכל איך השחקנים הכי שנואים על האוהדים בכל קבוצה הם כמעט תמיד קשרים הגנתיים או בלמים. לקשרים התקפיים אולטרה טכניים תמיד איכשהו מוותרים בטווח הארוך בתת-מודע.

    צריך להבהיר גם שאסור לזלזל ביתרונות של גרינטה מהסוג שקונטה מביא. לפני שנתיים בערך היה כאן דיון בנוגע לרומא וטענתי שלמרות הדעה שלילית שיש לי עליו, קונטה הוא אולי הדמות האופטימלית עבור רומא אם היא רוצה לעשות צעד קדימה ולקחת אליפות. כמובן שזה בולט גם אצל צ'לסי שהייתה לה בעיה מנטלית/חברתית עם שחקנים שהיו עם מוראל נמוך אחרי הקדנציה של מוריניו. אז במובן מסויים קובי צודק כשהוא אומר שקונטה מביא דברים, אבל הזוי בעיניי לקחת את זה לכיוון שבו הגרינטה הזאת שהוא מביא למועדון זה איזשהו דבר קדוש שדורש מחמאות וכבוד ו"זיכרון" בעוד שאימון טוב זה משהו שישכחו בעוד שנתיים. אם אכן ישכחו את אלגרי בעוד שנתיים, זה מעיד בדיוק על הדבר שאני מבקר ולא סובל. הבנאדם לקח יובנטוס שהייתה ה-EPITOME של האלופה האיטלקית שדורסת סרייה A חלשה ולא מסוגלת לעשות דבר באירופה כי היא לא באמת טובה מספיק, והפך אותה תוך חודשים לקבוצה מאיימת בסדר גודל אירופי ולכזאת שנתפסת כקבוצת טופ 5 (ולתקופות מסויימות אפילו טופ 3) ביבשת. כל זה עם אותו סגל שהיה לרשותו של קונטה. אבל מה? לא יזכרו את ההתקדמות הזאת כי אין בו הכריזמה שנדרשת על מנת לקחת קרדיט על ההצלחה. תשווה את זה לאיך שקונטה מקבל את מלוא הקרדיט על כך שלקח קבוצה שסיימה במקום השביעי לאליפות, למרות שההבדל בין הסגלים של הקבוצה שסיימה במקום השביעי והקבוצה שלקחה אליפות היו תהומיים. כלומר מי שמבחינה מקצועית אמור לקבל יותר קרדיט על ההתקדמות של יובנטוס הוא אלגרי, אבל בפועל מה קרה? קונטה הוא זה שנתפס כזה שהצעיד את יובנטוס קדימה ועל-פי קובי, אף אחד לא יזכור את אלגרי בעוד שנתיים. זה בולשיט לא נורמלי.

    מארוטה, קונטה ואלגרי כולם אחראיים לכך שקבוצה שסיימה שתי עונות רצופות במקום השביעי הגיעה לסיטואציה שבה היא קבוצת טופ באירופה. אם הייתי צריך לדרג את החשיבות שלהם או את ה"תרומה" שלהם לתהליך, אז כן, הייתי מדרג את מארוטה ראשון, את אלגרי שני ואת קונטה שלישי. אני ממש לא מזלזל במישהו שלקח אליפויות, גם אם היה לו את הסגל הכי טוב, אבל אני חושב שהאיש שבנה את הסגל - והפך סגל כושל מלא בפאולסנים וסיסוקו למיניהם לסגל שמחזיק בקישור שעל הנייר הוא אולי הטוב ביבשת - ראוי להכי הרבה קרדיט בתהליך. אלגרי לקח קבוצה עם סגל טוב והחדיר בה רמת אימון שאפשרה לה ללכת ראש בראש באריות האירופיות, דבר שהוא לא מובן מאליו בעשור הנוכחי ודבר שקלופ וסימאונה הם בערך היחידים פרט אליו שהצליחו לעשות. קונטה? עשה עבודה טובה בלתרגם איכות של סגל לתוצאות טובות, דבר שהוא לא מובן מאליו וראינו מספיק דוגמאות לאורך השנים ואפילו העונה של קבוצות בעלות סגלים מפוצצים שלא ממצות את הפוטנציאל. אני פחות עף על המנטליות הווינרית שהוא כביכול החדיר, כי גם אם כן עשה זאת, צריך לזכור שהוא ירש סגל עם 4 אלופי עולם ושחקנים שזכו בדבר או שניים. השחקנים הנ"ל לא "שכחו" איך לנצח בעונות שלפני קונטה, זה פשוט שקשה לנצח עם שחקנים כמו סיסוקו, מלו, פאולסן וגריגרה בהרכב.

    למה שעשה ביורו אני בקושי מתייחס. זה סטנדרטי לגמרי במונחים של רמת האימון של מאמנים איטלקים ואני מאמין שיש מספר דו-ספרתי של מאמנים איטלקים שהיו מצליחים לנצח את הבלגיה וספרד האלה עם סגל השחקנים האיטלקי. מאמנים כמו פראנדלי ודונאדוני עשו עבודה לא פחות טובה לטעמי בשני טורנירי היורו הקודמים (האחרון דוגמה למאמן חסר כריזמה שנצלב לחלוטין על משחק רע אחד שבו הובס עם נבחרת שבעה נגד יריבה שהכל הלך לה באותו משחק). הניצחון על צרפת של אז היה לא פחות טוב או מרשים מניצחון על ספרד של 2016 והעמידה מול ספרד של 2008 שהסתיימה רק בהדחה בפנדלים הייתה לא פחות מרשימה מהעמידה מול גרמניה של 2016 שהסתיימה רק בהדחה בפנדלים. ההבדל? האחד חסר כריזמה שקיבל אלופת עולם מלאה בשחקנים שבעים מעבר לשיא ונצלב על הופעה "כושלת", בעוד שהשני אולטרה כריזמטי וקיבל אינסוף מחמאות על ש"הוביל" סגל בינוני ל"הישג" שהוא לעולם כישלון בסדר גודל איטלקי. כמובן שהמחמאות לקונטה הועצמו שבעתיים הודות לאפקט ההייפ החולני שהתקבל כתוצאה מכך שכבר היה סגור בצ'לסי ומכונות התעמולה של סקיי עבדו שעות נוספות. ככה זה עובד. ואני לא סובל את זה.
     
    yonmu, Gianzola, Nesta ו-5 משתמשים נוספים אוהבים את זה.
  8. DRORIKO Member

    הצטרף ב:
    ‏3/5/15
    הודעות:
    61,214
    לייקים שהתקבלו:
    14,279
    מין:
    זכר
    כשיהיה לי אוגר אני אקרא לו יותם. נראה לי שזאת המחמאה הכי טובה שאפשר לקבל
     
    נערך לאחרונה ב: ‏16/1/17
    Don Joan Roman אוהב/ת את זה.
  9. אלעד משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏26/11/11
    הודעות:
    14,234
    לייקים שהתקבלו:
    10,043
    מין:
    זכר
    חייב להגיד שאלגרי דווקא לא היה נראה לי טיפוס משעמם בכלל.
     
  10. Un bombón משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏5/4/06
    הודעות:
    12,685
    לייקים שהתקבלו:
    3,725
    בדיוק. הרי אין לו איזה זלאטן שירים לו את הקריירה. מה עושים במקרה כזה? יוצרים תשתית שבנויה על תפקידים ולא פרסונות. כזו שכל אחד בה הוא בורג וכל שחקן חדש שמוזמן יודע שדרושה ממנו הקרבה עצמית גדולה כדי להשתלב. היש מושלם מזה בנבחרת נטולת כוכבים?

    תחשוב איזה כיף לונטורה (הוא אמר את זה אגב, שכל מה שנדרש ממנו זה להמשיך את מה שקונטה בנה), וכמה עבודה נדרשה מקונטה כדי להפסיק את קרקס הדפקטים מהמונדיאל האחרון.

    תחשוב כמה אדיר יכול להיות אם לתפיסה הזו מתווסף גם כישרון (בלוטי וכו'). מהיכרות אישית, זה נגמר ב:
    [​IMG]


    מה אני רוצה כאוהד? שהמאמן יבדר אותי. איך? הוא יכול למשל לעשות פימפ מיי רייד לגרוטאות שהוא מקבל. קבוצות כמו יובה של לפני קונטה, איטליה של לפני קונטה, צ'לסי של לפני קונטה. אני מודע הייטב לכך שהוא שם דגש חזק יותר על "תתאבדו בשבילי" מאשר על גיוונים טקטיים. כמאמן צעיר ולא ממש מנוסה, זו דוגמא נהדרת לדור המאמנים הבא להצליח בעזרת דחיפה וכריזמה בזמן שעדיין לומדים להיות טקטיקנים איטלקים טיפוסיים.

    שאר הפסקאות מדברות על יצור בכיין וצעקן שפוטר הרגע מאטאלנטה בעוד שהשנה כבר 2017.
    גם אני אף פעם לא סבלתי אותו אבל אחרי שנים של הצלחה יציבה בה הרים קבוצות שבורות בסגנון די יחודי הגיע הזמן להפסיק להטריל. ואם כבר הזכרתי יציבות, מה היה כל כך מיוחד בקליארי המושקעת של צ'לינו בה אלגרי הפסיד איזה 10 משחקים ברציפות לפני שברח למילאן? שם (כמעט) הצליח לא להפריע לזלאטן לקחת סקודטו מול נאפולי של לבאצי, ובמהרה התרסק שוב, ושוב בעונה שעברה ביובנטוס אך למזלו לא הייתה קבוצה נוספת בליגה שנבנתה לסקודטו.

    בקיצור, אלגרי הוא אופורטוניסט מסריח. הקריירה שלו זהה לנצחון על ברסה "שלא בעטה לשער!!" אך פירקה את מילאן בגומלין עוד לפני שסיימת לחגוג.

    [​IMG]
    זה אלגרי.
    זה אתה.
    זה הglorified garbage שאתה ודומיך סוגדים לו עד היום.

    ואתה עוד מעז לדבר איתי על סטנדרטים.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏16/1/17
  11. DRORIKO Member

    הצטרף ב:
    ‏3/5/15
    הודעות:
    61,214
    לייקים שהתקבלו:
    14,279
    מין:
    זכר
    נראה לי שקונטה די התאהב בקטע הזה של נבחרת בלי כוכבים, זאת הסיבה שהוא ייבש בטורניר את אינסיניה
     
  12. ג'ורדן לאב אגדה משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏11/10/04
    הודעות:
    10,327
    לייקים שהתקבלו:
    2,033
    קובי - אם זה הכי טוב שאתה יכול להוציא, מבחינתי הנקודה שלי הובהרה.
     
  13. uri משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏13/8/03
    הודעות:
    15,993
    לייקים שהתקבלו:
    3,506
    מין:
    זכר
    https://68.media.tumblr.com/14769fa91e8927b2f7e0d1053fb9a39e/tumblr_nznztnrbWW1spjo4xo1_500.Xxx
     
  14. אלעד משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏26/11/11
    הודעות:
    14,234
    לייקים שהתקבלו:
    10,043
    מין:
    זכר
    אורי - אני לא מספיק בקיא בכדורגל האיטלקי כדי להתווכח.

    גיף מגניב, חשבתי פשוט שהוא דווקא אחלה דמות שהתקשורת אוהבת. זה מה שזכור לי ממנו לפחות.

    נ.ב: יודע שסטיתי כאן מהנושא והבנתי את הנקודה הכללית של יותם, סתם הערת צד שלי בנוגע לקרב הטיטאנים.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏16/1/17
  15. Un bombón משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏5/4/06
    הודעות:
    12,685
    לייקים שהתקבלו:
    3,725
    היא הובהרה מצויין כבר בדיונים העצובים של היורו.

    רק בודק אם משהו השתנה מאז, לאחר שהופתענו לגלות שההצלחה שלו איננה הבלחה או טרמפיסטיות.