המחזור ה-14 בליגה האיטלקית 2018/19 - רומא מול אינטר, דיפרא במשחק גורלי עבורו

הנושא בפורום 'פורום כדורגל איטלקי' פורסם ע"י Roma, ‏30/11/18.

  1. SerieA Il Capitano

    הצטרף ב:
    ‏24/3/09
    הודעות:
    6,852
    לייקים שהתקבלו:
    2,348
    מין:
    זכר
    פאביו קארסה אוהב להגיד "goal dell' ex' כמעט כמו שהוא אוהב לשדר את השער של גרוסו.
     
    Bianconeri ו-Un bombón אוהבים את זה.
  2. Un bombón משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏5/4/06
    הודעות:
    12,685
    לייקים שהתקבלו:
    3,725
    סורי, פיספסתי את זה:
    איך אפשר ליצור התעניינות והצעה שבשבילה שווה לוותר על כישרון גדול מבלי שיציג יכולת גבוהה\יתרום מקצועית לקבוצה שלו? כשסבאטיני רכש ילד בשם אליסון ב8מ' יורו, כל מה שהרווחנו זה כסף?

    מקובל לחשוב שבדרך ליכולת הרצויה השחקנים מקבלים "שכר לימוד"\במה להשתפר "על חשבון" הקבוצה, אבל זה לא המקרה ברומא. הרכב הקבוצה אף פעם לא נבנה על ילדים. הם פשוט מפלסים את דרכם על חשבון ה"באנקרים" בגלל תמיכה ממאמן שנותן הזדמנות שווה לכולם.

    דבר נוסף שכדאי לזכור זה שיש רק 11 מקומות בהרכב ו25 בסגל. אי אפשר להחזיק את כל השחקנים הטובים וגם לקחת חלק פעיל במרקאטו. אם זאניולו יתפוס הרכב, פלגריני ישלם על כך בדקות שלו (ולהיפך). אם תהיה הזדמנות לצרף את דניס סוארז, הייתי שמח אם מונצ'י היה מנצל אותה. ואם היו שואלים בתחילת העונה מי יקח על עצמו את המשבצת של ראג'ה, התשובה הייתה פאסטורה (לאחר התלבטות בינו לבין זייך) עם גיבוי מצ'וריץ' (כישרון גדול נוסף שחייב לקבל במה).

    מה יקרה אם זאניולו ידחוף ליובה נגד תוכניות המועדון? ומה אם איקארדי? ומה אם טונאלי\בארלה לאחר שישחקו אצלכם מס' עונות? במקרה שמקבלים תמורה הולמת (להבדיל ממקרים רקובים כמו דה פריי), אין לזה שום משמעות כשהמנהלים יודעים איך לבנות קבוצה.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏4/12/18
  3. SerieA Il Capitano

    הצטרף ב:
    ‏24/3/09
    הודעות:
    6,852
    לייקים שהתקבלו:
    2,348
    מין:
    זכר
    @Un bombón

    כל מה שכתבת מדויק ונכון אבל רומא מוכרת את שחקניה יותר מיריבותיה לצמרת. ייתכן שהתוצאות לא הושפעו מכך (לעניות דעתי, העונה יושפעו, ובשנה שעברה לא הייתה לכם ברירה אלא למכור את סלאח) וייתכן שכן. בפועל ראה את ההבדלים בין שינויי הסגלים ביניכם לבין נאפולי שהיא זו שבשנים האחרונות הייתה היריבה למקום השני.

    השאלה היא האם רומא תשמור על שחקניה הטובים גם כאשר תגיע הצעה מפתה במיוחד. אליסון הייתה החלטה טובה מאד כמו שאנחנו רואים כעת אבל זו הייתה הצעה פנטסטית שאי אפשר היה לסרב לה. לא בטוח ש-45 מיליון על אונדר בקיץ יהיו שווים את זה. לא בטוח ש-30 מיליון על פלגריני יהיו שווים (אני זוכר שיש לו סעיף שחרור).

    נ.ב -
    היכולת של רומא לשפר את שחקניה עונה אחר עונה מעוררת הערכה. זה בזמן שבקבוצה שלי עד שספאלטי הגיע הכל היה נראה גרוע מיום ליום.
     
  4. Un bombón משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏5/4/06
    הודעות:
    12,685
    לייקים שהתקבלו:
    3,725
    יותר מיובה?
    איך ריבוי נכסים שמכניסים כסף (שמתורגם לרכש ומשכורות גבוהות יותר) הפך בכלל לנתון שלילי בזמן שהקבוצה התקדמה מקצועית? אם יש מה למכור והכסף מושקע בקבוצה, אין זה סימן לעבודה מעולה של הDS?

    כמובן שהתוצאות הושפעו.
    בעונה היחידה בה לא נמכר אפילו שחקן אחד ובזו שלפניה (מכרו רק את בנעטיה שדרש העלה במשכורת), רומא לא עשתה שום התקדמות משמעותית. בעונות בהן מכרה שחקנים (ורכשה אחרים), כמו הראשונה של גרסיה, עונת 87 נקודות של ספאלטי והעונה שעברה (הטובה בעידן האמריקאי), הקבוצה עשתה קפיצה גדולה באמת. אף עונה לא הושפעה לרעה ממי שנמכר, אלא ממי שלא הגיע (מאחרז, מאלקום וכו'), ממי שהגיע ונכשל (איטורבה, ליאיץ', שיק) ומכמות הזויה של פציעות.

    הנסיקה של נאפולי הגיעה לשיאה. אין לה לאן להתקדם יותר והמקסימום ה(אולי) אפשרי מבחינתה זה הישג שרומא כבר רשמה בעונה שעברה. הם לא המודל הנכון להסתכל עליו. במקרים (הלא רבים) בהם נאפולי מחתימה כישרון גדול, טבעי שתנסה להחזיק בו כמה שיותר זמן. ברומא אין צורך בזה.

    השאלה היחידה שמעניינת אותי בתור אוהד הקבוצה היא איך יראה הסגל ומי יהיו השחקנים המובילים. לא האם שחקן כזה או אחר (שבחיים לא שמעת עליו עד לפני חודשיים) ימכר ברווח של מאות אחוזים.

    לא שווה למכור את פלגריני, לא שווה למכור את זאניולו, בחצי השני של העונה ניתן יהיה לומר שלא שווה למכור את צ'וריץ'. ובקיץ (או ינואר) יצטרפו "אסור למכור" חדשים. האם לדעתך יש מקום לכולם?
     
    נערך לאחרונה ב: ‏4/12/18
  5. SerieA Il Capitano

    הצטרף ב:
    ‏24/3/09
    הודעות:
    6,852
    לייקים שהתקבלו:
    2,348
    מין:
    זכר
    בהחלט אין מקום לכולם. רומא צריכה לבחור את מי היא מוכרת ובמי היא משקיעה קצת יותר שיישאר.

    אומר זאת כך - אתה מכיר את המועדון טוב ממני ומכיר את ההיסטוריה טוב ממני. אבל עונת ה-87 נקודות של ספאלטי הייתה אמורה להיות מצב בו רומא מתקדמת הלאה לשלב בו היא מאיימת שוב על התואר, ואני לא רואה את זה קורה כרגע. לא הצלחתם עד כה להחליף את שלישיית הקישור שהרכיבה את ה-87 נקודות הללו (עדיין, זה כמובן עשוי להשתנות) וביצעתם רכישות שנויות במחלוקת בכסף שקיבלתם.

    ייתכן שמכירתו של סטרוטמן ב-25 מיליון הייתה תעודת ביטוח לאובדן המקום הרביעי העונה.

    כאשר סבאטיני היה ברומא הוא הצליח שוב ושוב להחליף את שחקניו ולבצע התקדמות איטית (אך מרשימה) באיכות הקבוצה. עם מונצ'י זה עד כה לא היה ככה. האמת שאני קצת מופתע לקרוא בטוויטר פעמים רבות כמה חבר'ה ששוכחים את העבודה שעשה סבאטיני. מונצ'י עד כה לא הוכיח שרומא מתקדמת כמו שקרה תחת סבאטיני.

    וזו הנקודה - מועדון שמוכר את כוכביו שנה אחר שנה עשוי ליפול ברכישות החוזרות.

    ועוד דבר - לא ציפיתי שרומא תעשה בעונה שעברה 91 נקודות. אני גם לא חושב שזה היה קורה עם ספאלטי. אני לא חושב שספאלטי יכול לקחת אליפות באיטליה. הוא תמיד ידפוק את זה איכשהו. השאלה האם EDF מסוגל.

    ואם אנחנו בענייני "יובה תיקח אליפות עד שנת 3000" אז חבל על כל העסק, נוותר מראש.

    ואגב, מה עם האיצטדיון הארור? אין התקדמות מאשר שהחלה "החקירה" ההיא?
     
  6. Un bombón משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏5/4/06
    הודעות:
    12,685
    לייקים שהתקבלו:
    3,725
    לא. זו הייתה עונה של 11 שחקנים מבוגרים בכושר שיא שלא הצליחו לשלב בין 3 המפעלים ולא היה שום סיכוי שישחזרו את אותה העונה ללא שינוים גדולים. בוודאי שללא סלאח (אותו כאמור לא היה שום סיכוי להשאיר). העונה ההיא היא מקל בגלגלים לעונות העוקבות. גם בגלל הנזק הכלכלי העצום מפורטו וגם בגלל שהמאמן הבא קיבל סגל מבוגר שדורש הצערה מאסיבית שתסתיים (בתקווה) רק בקיץ הקרוב.

    היה שם צמד קשרים (סטורטמן-דה רוסי) וילד שלא עמד בציפיות (פארדס). הצמד המשיך לעונה נוספת וסיפק עונה חלשה מאוד. בקיץ האחרון מונצ'י טיפל בחוליה החלשה הזו עם הרכישה של אנזונזי וכריסטאנטה. זו כמובן חוכמה בדיעבד, אבל אם רומא מחליפה את דה רוסי וסטרוטמן שנה מוקדם יותר, לפחות על הנייר, התסריט באנפילד היה נראה שונה לחלוטין.

    סטרוטמן לא נמכר כתעודת ביטוח. הוא נמכר כי אי אפשר היה להמשיך איתו ברמה המקצועית ורק בסוף החלון הגיעה ההצעה המיוחלת.

    במרסיי אגב, יש עליו המון ביקורת. עצוב לראות את זה אבל לא היה צפוי מזה.

    רומא הגיעה לחצי גמר ליגת האלופות במשמרת של מונצ'י. גם אם רוב הסגל שייך לסבאטיני. לסבאטיני לקח לא מעט זמן לבנות קבוצה מוכנה. מונצ'י קיבל ירושה מצויינת ששווה הרבה כסף, אך גם עליו מוטלת האחריות לבנות קבוצה חדשה. עד כה, רוב הרכישות שלו הן מצויינות ממש, וכל המכירות שלו במקום. הכישלון היחסי שלו טמון בכך שלא הצליח לצרף שחקן התקפה מוכח לאחר המכירה של סלאח והכישלון הזה חזר על עצמו גם בקיץ האחרון.

    *וזה לא שהוא לא מודע לכך, הוא פשוט לא הצליח לצרף את השחקנים שרצה.

    ומה האלטרנטיבה? לא לנסות להתקדם? לוותר על בניה של שלד חדש עם רף גבוה יותר? להישאר עם "כוכבים" חסרי מוטיבציה לאחר שלא זכית איתם בשום דבר ולצפות לתוצאה אחרת? יובה בוודאי תשמח לשמוע על כך.

    ספאלטי יכול לקחת אליפות עם קבוצה טובה מספיק (דבר שהתאפשר לו רק ברוסיה). הוא תמיד מוציא יותר מ100% מהסגל שלו. הבעיה שהוא עושה זאת בצורה מאוד אגואיסטית. לא מעניין אותו מה יקרה למועדון שניה אחרי סיום העונה, לא אכפת לו לשרוף כישרון כמו קראמו כל עוד קאנדרבה מסוגל לבצע את המיקרו תפקיד שלו בצורה מושלמת. הוא תמיד משאיר אחריו קבוצה סחוטה, מבוגרת וכזו שנמצאת מעבר לשיא.

    עם זאת, חשוב לזכור שאינטר לפניו הייתה קבוצת אמצע טבלה ושק חבטות של באר שבע. היום הקבוצה נראית מצויין, משחקת בצ'מפיונס ליג (למרות שספאלטי לא נענה לצרכים שלו), ממוקמת במקום השלישי בטבלה וקרובה מאוד לעלות לשמינית מבית מאוד קשה. אם הביקורת היחידה שהוא מקבל היא על כך שהוא, בתור מאמן אינטר, משתף שחקנים של..אינטר, אני מבין שהוא עדיין הנכס הכי חשוב במועדון.

    בעונה בה יובה מוציאה לפועל את כל עקומת הגדילה שלה בfull power, אין שום סיכוי להתחרות איתה עם "שמירה על כוכבים" או רכישות של "כאן ועכשיו" כי הן בוודאות ברמה נמוכה יותר, לא יחזיקו לאורך זמן, ולא יחזירו את ההשקעה. זו הסיבה שאין שום הבדל בין מקום 2 ל4, בכמות הנקודות בטבלה, וזו הסיבה שריאל מדריד באלימפיקו זה ההיילייט של העונה.
    איך משנים את המצב הזה? בונים סגל מוכשר יותר. לילדים שראית מול אינטר יש תקרה הרבה יותר גבוהה מכל מה שהיה לספאלטי בשיא של הדור הקודם. גם אם אחד מהם ירצה לעזוב או ימכר במטרה לצרף שחקן שהקבוצה צריכה או כישרון נוסף מהטופ האירופי (דבר שהיה מחוץ לscope של רומא עד לפני שנה-שנתיים), אחרים ימשיכו הלאה וירכיבו שלד איכותי יותר.

    *זו גם הסיבה שאני לא מבין את האיזכור החוזר של נאפולי. איך מועדון שהשיג פחות מרומא אמור להוות עבורה מודל הצלחה? למעידה הנוכחית יש מסקנות בולטות יותר מ5 השנים האחרונת? הרי ברור שמועדון עם כוח משיכה דל ינסה להיאחז בכל טופ טלאנט שגדל אצלו. רומא אמורה לקחת דוגמא גם מלאציו?

    נראה שהכל זורם חלק, ובכל רגע יכול לצוץ בולשיט חדש.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏4/12/18
  7. Un bombón משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏5/4/06
    הודעות:
    12,685
    לייקים שהתקבלו:
    3,725
    בניגוד לדעת המומחים באייסוקר לאנשים שאוהבים כדורגל -

    Rocchi and the Var referee Fabbri were kept out of the next round. The two protagonists of the gross oversight on Zaniolo , irregularly kicked in the area without the referee seeing or the Var drew attention, will spend the next weekend away from the fields.
     
  8. SerieA Il Capitano

    הצטרף ב:
    ‏24/3/09
    הודעות:
    6,852
    לייקים שהתקבלו:
    2,348
    מין:
    זכר
    "מומחה" במלרע, או במילעל?

    בכל אופן - פנדל ברור על זאניולו (וכתבתי זאת כבר בסיום המחצית הראשונה).

    דווקא נגיעת היד של ברוזו הייתה פנדל "רך" יותר, אבל לרוקי כבר לא הייתה ברירה.
     
  9. SerieA Il Capitano

    הצטרף ב:
    ‏24/3/09
    הודעות:
    6,852
    לייקים שהתקבלו:
    2,348
    מין:
    זכר
    פספסתי חלקים חשובים בהודעה בהתחלה.


    הוא מאמן מצוין. אין ספק בכך. הצליח פעם אחר פעם להוציא אותנו ממשברים קשים ביותר בעונה וחצי שהוא נמצא כאן (בשנים עברו פתיחת העונה הנוכחית הייתה נהפכת למקום ה-11 כעת, ולא למקום השלישי). בליגת האלופות הוא ללא ספק הביא אותנו מעבר לציפיות - רוב "המומחים" העיפו אותנו מליגת האלופות מהמקום השלישי לכל היותר. הסגל של השנה שעברה היה פחות טוב לעניות דעתי משל לאציו ורומא ובכל זאת סיימנו במקום הרביעי. לדעתי היה מוציא ממילאן מקום רביעי בעונה שעברה בסיטואציה דומה. הישג גדול של ספאלטי שהוא הכי טוב שהיה לנו מאז מוריניו. ובבית המשוגעים הזה, לסיים עם המטרה שהציבו לך - הישג כביר.

    אבל אתה צודק - הוא מאמן של שחקנים מוכחים. כישרונות לא יצמחו אצלו. ניקח את לאוטרו לדוגמה - אם לא יצליח לשלב אותו עד סיום העונה ליד איקארדי באיזושהי דרך - זה פספוס. לילד יש כדורגל יותר מאשר בישולים נגד פרוזינונה. אני לא חושב שהמערך שלנו עובד כל כך טוב ששווה להמשיך איתו בכל מחיר. סיפור האהבה עם פרישיץ' מוזר ביותר - הוא אף פעם לא מוריד אותו לספסל. נכון - התרומה ההגנתית של פרישיץ' נהדרת, אבל אני חושב שפוליטאנו יכול לעשות את אותו הדבר מבחינה זו, וקצת לנער את הקרואטי שנראה בירידת מתח גדולה מאד.

    האם יוכל לקחת אליפות באיטליה? שאלה טובה. אני חושב שלא הוא יזכה איתנו בסקודטו. להבדיל מהסיטואציה בה היה בעבר - כעת כאשר הוא יעזוב יש כאן הנהלה רצינית שתחליף את השחקנים בצורה טובה. מארוטה-אוזיליו, יהיה בסדר.
     
  10. uri משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏13/8/03
    הודעות:
    16,034
    לייקים שהתקבלו:
    3,514
    מין:
    זכר
    @SerieA הוא גם קיבל את הסגל הכי טוב מאז זה של מוריניו.
     
    EO11 אוהב/ת את זה.
  11. SerieA Il Capitano

    הצטרף ב:
    ‏24/3/09
    הודעות:
    6,852
    לייקים שהתקבלו:
    2,348
    מין:
    זכר
    נכון.
     
  12. EO11 בפה אליל היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏10/4/10
    הודעות:
    16,050
    לייקים שהתקבלו:
    7,117
    ספאלטי לא יביא אליפות לקבוצה שהיא לא פייבוריטית ברורה לתואר, והוא לא זה שיכול להתחרות מול יובה. הוא שיפר אותנו ועזר לנו מאוד להתקדם לאיפה שאנחנו היום, אבל אם אינטר רוצה תואר ספאלטי זה לא האיש למשימה הזאת.