המחזור התשיעי בפרמיירליג: שני סיפורי אהבה קטנים

הנושא בפורום 'פורום כדורגל אנגלי' פורסם ע"י Michael Carrick, ‏23/10/14.

  1. golding מנהלים

    הצטרף ב:
    ‏26/6/11
    הודעות:
    8,573
    לייקים שהתקבלו:
    3,635
    סקרטל נענש על משהו דומה העונה, ואם אני לא טועה גם נגד שואוקרוס נשרק פנדל על עבירה כזו ממש לפני כמה ימים. זאת אחידות בשבילך. מה שסמולינג עשה זה לא רק דחיפות טיפוסיות ברחבה, הוא ליפף את היד שלו סביב הצוואר של איבנוביץ' ודפק לו איפון.

    החגיגה הייתה במקומה לאור מה שחילוץ הנקודה הזאת סימל, אבל כשאתה בוחן את התמונה הרחבה ומשווה את יונייטד הנוכחית לזו של פרגוסון אתה באופן טבעי, כאוהד של קבוצה יריבה, שואב מהסיטואציה הזאת קצת עידוד ונחת.

    אני חושב שיונייטד מספיק טובה בשביל מקום בטופ 4 העונה. כמו ליברפול של אשתקד, העובדה שאין משחקי אמצע שבוע באירופה תפעל לטובתה.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏27/10/14
    Scouser Tommy אוהב/ת את זה.
  2. Scouser Tommy משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏1/7/07
    הודעות:
    13,060
    לייקים שהתקבלו:
    6,779
    אז כשאנחנו אומרים תהליך בנייה, אנחנו מדברים על צ'לסי בשנתיים האחרונות, לדוגמא. הביאה שחקנים כמו הזאר, אוסקר, אזפיליקואטה, שורלה, וויליאן ומאטיץ' (אלה רק הבולטים מביניהם) - עד הקיץ היא לא ממש הביאה שחקנים שהם המוצר המוגמר למעט רכישות נקודתיות. שחקנים שהתגלחו על חשבון ההצלחה של המועדון במידה מסוימת, והעונה תהליך הבנייה הושלם (+שלושה שחקנים שהם לגמרי המוצר המוגמר ששידרגו את מה שקיים) ותראה מה יצא.

    כשאומרים "תהליך" אני בספק אם מתכוונים לכמה חודשים שקבוצה תתחבר. הרכש של יונייטד בשנתיים האחרונות הוא פחות בכיוון של תהליך בנייה, אלא יותר להביא שחקנים שמביאים תפוקה מיידית (מאטה, די מאריה, פלקאו, ואן פרסי, פלאיני). רק הקיץ באמת הבאתם שחקנים בראייה קדימה כמו שואו, רוחו, בלינד והררה - ועדיין, כמו שגיל אמר, יש לך שלושה שחקנים קריטיים בהרכב שנמצאים בסוף תקופת השיא שלהם או עברו אותה. מה תעשה עוד שנה-שנתיים? תביא שוב 2-3 חלוצים ברמה עולמית?
     
  3. Scholesey Member

    הצטרף ב:
    ‏26/10/14
    הודעות:
    10
    לייקים שהתקבלו:
    0
    מין:
    זכר
    ושוב, אלו פחות או יותר שטויות. נבנתה כאן קבוצה כמעט חדשה. מאמן חדש ושיטה חדשה לחלוטין אחרי הרבה מאוד שנים זה הרבה מאוד. עזבו או הושאלו שחקנים ותיקים כמו וידיץ', אברה, ריו, גיגס, נאני, הרננדז וגם קגאווה ובאטנר. זה הרבה ניסיון. שחקנים שהיוו את השלד של הקבוצה. באו לא מעט שחקנים חדשים. הכל בקיץ אחד. זה כמעט קבוצה חדשה. גם מוריניו אמר שייקח זמן ושגם לא הייתה עונה לבנות את מה שהוא בנה לקראת העונה הזאת. מבחינת גילאים - הכנסתם את רוני וואן פרסי למשוואה. שוב, אלו שטויות. הם לא בדיוק חלק מעצם תהליך הבנייה, הם כבר היו שם לפני ואן חאל ולפני מויס. הוסיפו להם איכות מיידית בהתקפה שהייתה חייבת לבוא כבר כמה שנים טובות. חוץ מזה שגם לדי מאריה, גם למאטה וגם לפלקאו יש עוד לא מעט שנים טובות לתת. הגיעו גם כמה אחרים שהם יותר צעירים כמו שצויין כמו הררה, שואו, רוחו ובלינד. יאנזאי עדיין כאן וכך גם סמולינג וג'ונס ויש גם את וילסון. קבוצה מאוד צעירה למעשה.

    זה מה שנקרא תהליך בנייה. הרבה עזבו, הרבה הגיעו, שיטה שונה, מאמן שונה. קיץ מטורף שעבר על הקבוצה וקבוצה חדשה שנבנית כאן. לא יודע מה עוד צריך. קבוצות גדולות בד"כ לא עוברות שינוי כזה גדול בתקופה כל כך קצרה.
     
  4. golding מנהלים

    הצטרף ב:
    ‏26/6/11
    הודעות:
    8,573
    לייקים שהתקבלו:
    3,635
    בנייה זה מושג רחב. אני חושב שכשקבוצה רוכשת מספר לא קטן של שחקנים, כפי שיונייטד וליברפול עשו העונה, בהחלט מדובר בתהליך מסוים של בנייה.

    הבעייתיות בלהמשיג את התהליך הנוכחי ביונייטד כ'בנייה' היא הצורה שבה זה נעשה. מההתרשמות שלי, יונייטד קנתה שחקן או שניים במחשבה קדימה, אבל יתר הרכישות נבעו מפניקה לנוכח הסיטואציה אליה המועדון נקלע. כלומר, יכול מאוד להיות שנבנה כאן שלד שישרת את המועדון לשנים הקרובות, אבל מישהו באמת מאמין ששחקנים כמו סמולינג, ג'ונס, מאטה ואולי אפילו רוחו לא יוחלפו בשנים הקרובות?

    יונייטד כרגע מבצעת בנייה זמנית שתציב אותה במקומות שמובילים לליגת האלופות. ברור ששחקנים כמו בלינד, שואו והררה (ואולי אפילו פלקאו) מהווים השקעה עתידית שיכולה להניב פירות, אבל אני מאמין שבשנתיים הקרובות יונייטד תמשיך לרכוש שחקנים, ולהחליף שחקנים קיימים, ותהליך הבנייה הזה יימשך לא מעט זמן. שוב, זו לא ביקורת וזה לא בהכרח רע, אבל זה בטח לא פרויקט הבנייה האמיתי שהמועדון זקוק לו.
     
    Scouser Tommy אוהב/ת את זה.
  5. Mellow29 Kopite

    הצטרף ב:
    ‏21/1/11
    הודעות:
    9,072
    לייקים שהתקבלו:
    3,608
    בנוגע לפנדל שהיה או לא היה על איבנוביץ': אני יכול להבין את שני הצדדים. בסך הכל, אין באמת אחידות בפרמיירליג. אוהדי צ'לסי שיביאו דוגמאות למקרים כאלה (שואקרוס אכן דוגמא טובה, לגבי סקרטל לדעתי אתה מתבלבל - שנה שעברה שרקו לו פנדל על בוני אבל זה היה ב-open play ולא אחרי כדור נייח) צודקים, אוהדי מנ' יונייטד יכולים להביא 20 דוגמאות הפוכות למקרים שבהם לא שורקים לפנדל. כשאין אחידות, אי אפשר לומר שההחלטה הזו הייתה "לא אחידה". עד אז, אני אני לא מצפה שישרקו לקבוצה שלי על כלום ולא אבוא בטענות אם כן ישרקו נגדה. אין מה לעשות.

    לגבי "שיטה שונה" - באיזו שיטה משחקת מנ' יונייטד עם ואן חאל? אני לא זיהיתי אחת כזו, לפחות לא באופן מובהק כמו אצל צ'לסי, סיטי, ארסנל וליברפול.
     
  6. Scholesey Member

    הצטרף ב:
    ‏26/10/14
    הודעות:
    10
    לייקים שהתקבלו:
    0
    מין:
    זכר
    השיטה עדיין מתגבשת. אפילו המערך הוחלף לא מזמן. צריך לתת לזה זמן, זה העניין. הפציעות וחוסר היציבות בהרכב שנובע מכך מפריעים לתהליך. ואן חאל מאמן שיטתי ועם הרכב יציב לאורך זמן אנחנו נראה את השיטה מתגבשת. בכל מקרה זה מערך שונה מבעבר ובמידת מה כבר עכשיו שיטה שונה מהכדורגל של פרגי (ומויס), גם אם לא בצורה קיצונית. נראה איך זה יראה בהמשך.
     
  7. Scouser Tommy משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏1/7/07
    הודעות:
    13,060
    לייקים שהתקבלו:
    6,779
    רגע, פחות או יותר? רק שאני אדע איפה אני עומד על הסקאלה.
     
  8. Scholesey Member

    הצטרף ב:
    ‏26/10/14
    הודעות:
    10
    לייקים שהתקבלו:
    0
    מין:
    זכר
    אתה יותר קרוב ליותר מאשר לפחות, אבל אל תיתן לזה להפריע לך!