המחזור השמיני בבונדסליגה:: הקלאסיקר - באיירן נגד דורטמונד!

הנושא בפורום 'פורום כדורגל גרמני' פורסם ע"י Die Werkself, ‏2/10/15.

  1. VAR Member

    הצטרף ב:
    ‏4/12/11
    הודעות:
    13,418
    לייקים שהתקבלו:
    6,367
    כבוד לטוכל על הביצים, שלא יעשה את זה יותר בבקשה.

    בורקי לא אשם בשלישי. ואם הוא לא היה יוצא מה לדעתך היה קורה באחד על אחד מ5 מטר מול החלוץ בכושר הכי טוב בעולם כרגע? אין היום תיאום מינימלי בין הומלס ובנדר וככה זה נראה.
     
  2. golding מנהלים

    הצטרף ב:
    ‏26/6/11
    הודעות:
    8,573
    לייקים שהתקבלו:
    3,635
    לא אשם? הוא יצא כדי שהכדור יחלוף על פניו בלי שהוא יגיב? זאת טעות שוער קלאסית. כל מה שהוא היה צריך לעשות זה לגעת בכדור.
     
  3. VAR Member

    הצטרף ב:
    ‏4/12/11
    הודעות:
    13,418
    לייקים שהתקבלו:
    6,367
    לבנדובסקי הצליח לגעת בכדור לפניו ולהטעות אותו. 20 שניות מפתיחת המחצית לעמוד כמו שצריך בהגנה זו לא בקשה גדולה ועדיין כדור ארוך סתמי מצא אותו לבד כששני הבלמים חולמים וכל אחד חושב שהשני צריך לכפות.
     
  4. golding מנהלים

    הצטרף ב:
    ‏26/6/11
    הודעות:
    8,573
    לייקים שהתקבלו:
    3,635
    אם הוא הצליח לגעת בכדור אני לוקח את זה בחזרה. מהשידור המקרטע שלי זה לא היה נראה כך.
     
  5. AS R Member

    הצטרף ב:
    ‏14/9/08
    הודעות:
    2,580
    לייקים שהתקבלו:
    499
    מין:
    זכר
    בלי קשר בורקי נראה מאוד מפוחד היום. לא יודע מה קרה לו.
    דורטמונד תתמקד בלהשיג את המקום השני בליגה. ההגנה חייבת שדרוג, בלי קשר לזה שיש פצועים. עד כדי כך טוכל לא סומך על גינטר כבלם שהוא מעדיף לאלתר עם בנדר במרכז ההגנה וסוקראטיס כמגן ימני ?
     
  6. VAR Member

    הצטרף ב:
    ‏4/12/11
    הודעות:
    13,418
    לייקים שהתקבלו:
    6,367
    זה להתעסק בזוטות. לבורקי לא היה משחק טוב היום, אבל הייתי מתעכב על זה אם תוכנית המשחק וההגנה היו עובדות. אני מבין מאיפה הרצון להפתיע את גווארדיולה אבל לעלות עם 3 שחקני הגנה שמעולם (או לפחות הרבה מאוד זמן) לא שיחקו בעמדות שהם הוצבו זה סתם ניסיון להתחכם. בכל שער של באיירן במחצית השנייה אתה ראית עד כמה אין שום תיאום בין השחקנים. יכול להיות שלבורקי יש חלק גם בשער השלישי, אבל למה צריך להגיע למצב שלבנדובסקי מוצא את עצמו לבד מול השוער 20 שניות מפתיחת המחצית?
     
  7. alexshw Member

    הצטרף ב:
    ‏13/11/09
    הודעות:
    75,210
    לייקים שהתקבלו:
    25,759
    מין:
    זכר
    קצת מרחם על חובבי הליגה שלא אוהדים את באיירן. זה כבר הופך לדי משעמם.
     
  8. Uli Hoeness Wer nicht hüpft ist ein blau-weißes Arschloch

    הצטרף ב:
    ‏1/6/11
    הודעות:
    1,783
    לייקים שהתקבלו:
    481
    גם עלינו צריך לרחם, גם אנחנו אוהבים לראות ליגה ולהנות ממנה כל העונה ועכשיו אנחנו כבר נפרדים מהנוכחית ומחכים ל 16/17.

    באמת שאין מה להגיד, פשוט טוב מידי פעם אחר פעם. רק מקווה שנשאיר משהו גם למפעל השני באביב.

    ומסכן לנו במשחק המקביל ששוחק הערב, איזה שער חטף :(
     
  9. Die Werkself wir sind die Macht am Rhein

    הצטרף ב:
    ‏26/8/12
    הודעות:
    2,083
    לייקים שהתקבלו:
    941
    אתם מדברים על הטעויות של בורקי (והיו כאלה), אבל ה-פדיחה של המחזור היא של לנו:


    יחד עם פנדל לשמיים של צ'אלנולו (לא יאומן, נכון? כי זה לא הפנדל השלישי שהוא מחמיץ בלברקוזן..) ניצחון מול יריבה קלה יחסית הולך לפח. לא ראיתי את המשחק המלא (אשמח לשידור חוזר, למי שיש אתרים מומלץ לכך), אבל הסטטיסטיקות די משקפות את מה שהיה:
    0:8 ללברקוזן בבעיטות למסגרת.
    2:22 ללברקוזן בבעיטות.

    יותר מדי איבודי נקודות מיותרים, דרמשטט ועכשיו אוגסבורג.

    - ג'ונתן טה נפצע וייעדר לפחות שבוע, גם בלראבי (דווח באיטליה שהמנהל הספורטיבי של אינטר צפה בו בברצלונה) עם פציעה קלה אבל הוא אמור להיות כשיר למשחקי הנבחרת.
     
  10. golding מנהלים

    הצטרף ב:
    ‏26/6/11
    הודעות:
    8,573
    לייקים שהתקבלו:
    3,635
    איזו טעות נוראית. זאת לא הפעם הראשונה שזה קורה לו, נכון?
     
  11. Lopo Member

    הצטרף ב:
    ‏28/9/15
    הודעות:
    3
    לייקים שהתקבלו:
    4
    המשחק בין באיירן מינכן לבורוסיה דורטמונד לחלוטין הצדיק את היותו המשחק הטקטי באירופה, ולאו דווקא מהסיבות שתחילה ציפו להן. שתי הקבוצות מחזיקות ברעיונות טקטיים מובהקים, ולמרות שקווי המתאר שלהם רחבים מאלו של מרבית הקבוצות והן מסוגלות להתאים עצמן למנעד רחב מאד של מצבים, הייתה ציפייה כי במשחק הזה כל אחת תדבוק לסגנון המוכר ביותר עמו היא מזוהה - בורוסיה דורטמונד עם משחק מהיר ותכליתי שעיקרו מגיע מהאגפים, דינמיות התקפית, לחץ מאסיבי בחלק המגרש של היריבה ואגרסיביות. באיירן מנגד עם החזקת מירבית בכדור, תמיכה של שחקני האגף לשם יצירת יתרון מספרי ומיקוד ההתקפות במרכז השדה.

    בפועל שתי הקבוצות אימצו מאפיינים של יריבותיהן - תומאס טוכל הציב את סבן בנדר כדי שיתרום בהנעת הכדור האחורית והעדיף בהרכב את גונזלו קסטרו על פני אופציה התקפית בדמות מרקו רויס. באיירן מינכן מנגד אמנם לא ביצעה התאמות טקטיות ברמת הצבת שחקן זה על חשבון אחר, אך שינתה במעט את תפקודם במשחק. בורוסיה דורטמונד הצליחה לצמצם את החזקת הכדור של באיירן ל57 אחוזים (בהשוואה לממוצע של 70 העונה בליגה), 42 אחוזים מההתקפות שלה הגיעו ממרכז השדה וחלקן היו מסוכנות ומאיימות מאד. הקבוצה שיחקה טוב ובמידה מסוימת הצליחה להפתיע את באיירן מינכן ולהקשות עליה.

    מיד עם השער של רוברט לבנדובסקי בפתיחת המחצית השנייה, תהיתי מה מתרחש במגרש ולצערי עדיין אין לי תשובה. או שהאקר בווארי כלשהו פרץ למחשבים של בורוסיה דורטמונד והוציא משם את תוכנית המשחק של תומאס טוכל, אליה באיירן מינכן התכוננה בהתאם ואימצה לעצמה את המאפיינים של בורוסיה דורטמונד כמתקפת נגד מפתיעה. או שהקבוצה של פפ גווארדיולה מגוונת בצורה כל-כך ייחודית, עד כדי כך שהיא מסוגלת ללבוש מסכות של קבוצות אחרות במהלך משחק, גם אם לא התכוננה לזה מראש, ובכל זאת להיראות הכי טבעית ורגילה בעולם.

    אפשר להאמין במה שרוצים. לצורך העניין, אף אחד לא יטעה אם יטען שבאיירן מינכן קבוצה מוכשרת אינדיבידואלית שהצליחו לנתק ממנה את האגו וליצור קבוצה מוכשרת קולקטיבית, בה מרבית השחקנים מסוגלים לתרום בעמדות שונות ובתפקודים שונים. ולמרות עובדה זו, שבשנים האחרונות הפכה להנחת יסוד של כל אוהד כדורגל (קבוצה טובה במילים פשוטות). אסיים את דבריי במחמאות לתומאס טוכל, שבאומץ לב לא שגרתי ניסה להיות כמו באיירן מינכן, למרות הקשיים הרבים שטמונים בכך. בהתחשב בקבוצתו הנוכחית אני בטוח שזה יהיה קשה, אבל השאיפה לשם, שלא מתבטאת בדיבורים אלא במעשים, מעידה יותר מכל על גדולתו של המאמן הזה.
     
    Die Werkself, golding ו-Uli Hoeness אוהבים את זה.
  12. Die Werkself wir sind die Macht am Rhein

    הצטרף ב:
    ‏26/8/12
    הודעות:
    2,083
    לייקים שהתקבלו:
    941
    יכול להיות, אני לא זוכר...
    הוא טועה לא מעט, אבל גם עדיין צעיר יחסית (23). הטעות הזו זאת קללת הנבחרת, זה לא מקרי שברגע שצילר לא מזומן יותר לנבחרת הוא נכנס ל-11 של השבוע בבונדסליגה :p
     
  13. nfcb משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏22/1/06
    הודעות:
    9,449
    לייקים שהתקבלו:
    502
    אני דווקא מאוד התאכזבתי מטוכל.
    יש הבדל משמעותי (במיוחד כשדורטמונד רוצה להיות הרודפת של באיירן, בין אם זה השנה ובין אם זה בעתיד) בין להפסיד 1:0 או 2:0 או 2:1 ובטח לבין תיקו לבין לחטוף חמישייה, כשהיריב כבר מפסיק לנסות להמשיך לשחק בדקה ה - 65 בערך. וטוכל הוא האשם העיקרי, מצד דורטמונד, במה שקרה ביום ראשון.
    לטעמי טוכל עלה בצורה זחוחה מידי, כשהוא מתעלם מהמגבלות ומההפרשים ברמות וכאילו הקבוצה שלו שוות כוחות. עם כל הכבוד, קבוצות גדולות וחזקות מדורטמונד היו באות למשחק כזה ומשחקות הרבה הרבה יותר זהיר ומבוקר ובטח שלא במערך והרכב התקפי וחדשני שלא נוסה מעולם.
    דורטמונד שיחקה בינתיים כל העונה 1-4-1-4 פתאום נגד באיירן עם 3 מספרי 6 (קשרים דפנסיביים). שזה לכאורה טוב ויותר הגנתי, אבל בפועל ממש לא. וגם הקבוצה לא מתורגלת לזה. ההגנה של דורטמונד שהייתה דיי טובה העונה פורקה לחלוטין. במקום להמשיך עם הומלס וסוקרטיס באמצע שעשו עבודה נהדרת (בכלל לטעמי סוקרטיס הוא הבלם הכי טוב בדורטמונד) טוכל, א. פירק את הצמד הזה ושלח את סוקרטיס לצד וב. שם שם את בנדר שלא שיחק כבלם כבר מעל לשנה וחצי וגם כשהוא שיחק זה רק מחוסר ברירה וברור שזה לא התפקיד הטבעי שלו. חוץ מזה הוא שלח את סוקרטיס שיש לו יכולות טבעיות של בלם לשחק מגן ימיני כשהוא צריך להתמודד עם אחד השחקנים הכי מהירים ומסוכים כיום ביבשת. אז אולי סוקרטיס יכול לעצור את קוסטה מידי פעם אבל זה הוא לא יכול להתמיד בזה לאורך משחק. פשוט אין לו את הידע והיוכלת. את פשיצ'ק הוא שלח לשחק בצד שמאל מה שפישצ'ק לא עשה מעולם ועל גינטר שהיה המגן הקבוע שלו בצד ימין כל העונה ועשה עבודה לא רעה (יחסית) הוא ויתר בכלל. האם זה לא יפגע בגינטר הלאה החוסר אמון הזה?
    אז נכון שבקישור, לכאורה שיחקו 3 מספרי 6, אבל הם היו כל כך רחוקים ומנותקים מהשלישי הקדמית עד שקגאווה לא נגע כמעט בכדור וגם מיקיטריאן לא. עד למחצית השניה.
    טוכל היה צריך לשחק בצורה הרבה יותר צפופה, לוותר על מיקיטריאן או קגאווה מההתחלה ובמקום לשים עוד שחקן הגנתי. טוכל היה צריך לשחק הכי בונקר שאפשר עם נסיון להתבסס על מתפרצות בלבד עם המהירות של אובמיאנג והצטרפות של עוד שחקן שניים.
    לא יודע אם בצורה כזו היה אפשר להוציא משהו, אבל אז כנראה דורטמונד לא הייתה נראית כל כך רחוקה.
    אני מאוד מקווה שטוכל למד ממה שקרה ביום ראשון.
     
    Die Werkself ו-Uli Hoeness אוהבים את זה.